abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77213052
Vorig topic: Geen KM-heffing bij 'nee' ANWB
quote:
***************************************
Geen km-heffing bij 'nee' ANWB

***************************************
` De kilometerheffing gaat niet door
als de ANWB de plannen afwijst.Dat zei
minister Eurlings na afloop van de
ministerraad.De ANWB kondigde vorige
week een ledenraapleging aan.

Bron: NOS teletekst.

Hier de diverse peilingen en enquetes:

ANWB-ledenpeiling

RTLnieuws peiling

Eenvandaag enquete

Telegraaf vragenlijst

Weg met de kilometerheffing.
Duurder autorijden
Minder privacy voor automobilist
Fileprobleem blijft bestaan, mensen moeten immers naar werk
  zondag 24 januari 2010 @ 16:15:25 #2
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77213104
Moet men zich voor die Eenvandaag enquete aanmelden ofzo?..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77213312
Je geeft je mailadres op en dan krijg je een bevestigingsmail na het invullen, verder niet.
pi_77213452
Is die enquete van Eenvandaag een beetje fatsoenlijk? Dus niet van die sturende vragen zoals bij de anwb enquete.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_77213647
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
pi_77214178
anwbledenpeiling.nl is nog steeds overbelast .

Ik ben benieuwt naar de vraagstelling. Ik kan namelijk ook wel een vragenlijst maken zodat iedereen VOOR de kilometerheffing is.

De kilomtermeterheffing met het stasi kastje mag er NOOIT komen! Power corrupts.
pi_77214255
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef IntercityAPT het volgende:
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
Vragenlijsten horen gewoon neutraal te zijn. De vragenlijst van de ANWB is best aardig, maar er valt niet uit op te maken of iemand nou voor of tegen dit systeem is. Als ik zeg dat ik het er volledig mee eens ben dat het handig is dat door zo'n km-heffingzender het eenvoudiger wordt om een gestolen auto op te sporen, wat voor conclusie willen ze er dan uittrekken? Dat ik zo'n systeem zie zitten? Dus niet.
pi_77214628
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vragenlijsten horen gewoon neutraal te zijn. De vragenlijst van de ANWB is best aardig, maar er valt niet uit op te maken of iemand nou voor of tegen dit systeem is. Als ik zeg dat ik het er volledig mee eens ben dat het handig is dat door zo'n km-heffingzender het eenvoudiger wordt om een gestolen auto op te sporen, wat voor conclusie willen ze er dan uittrekken? Dat ik zo'n systeem zie zitten? Dus niet.
Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.

Hetzelfde als ik aan iemand zou vragen "Zou u meer groen in uw tuin willen hebben?", die persoon het met "ja" beantwoord en ik de volgende dag met een vrachtwagen vol gemaaid gras aan kom en zijn tuin ermee vol gooi. Omdat ik dat zo interpreteerde, hij wilde immers meer groen.
Dat slaat toch nergens op?
pi_77215809
Ik heb gewoon overal antwoord op gegeven met de gedachte dat die km heffing er niet moet komen.

Of het handig is dat je ze kan opsporen -> nee.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_77216162
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.
Ik heb de vragenlijst niet doorgenomen. Als het goed in elkaar steekt dan worden verschillende zaken bevraagt en aan de hand van scores op verschillende vragen moet je dan valide uitkomsten krijgen. Bij het opstellen van de enquête hebben ze daar hopelijk wel over nagedacht.
pi_77216363
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:42 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb de vragenlijst niet doorgenomen. Als het goed in elkaar steekt dan worden verschillende zaken bevraagt en aan de hand van scores op verschillende vragen moet je dan valide uitkomsten krijgen. Bij het opstellen van de enquête hebben ze daar hopelijk wel over nagedacht.
Ja, maar in dit geval onterecht dus.
Want voor een beter milieu zijn of voor minder uitstoot van CO2 zijn, betekent absoluut niet per definitie voor kilometerheffing te zijn. Het staat er zelfs bijna volkomen los van. En in die enquete niet.
Ben je voor een beter milieu? Oh, dan ben je dus voor kilometerheffing!
pi_77216396
Effe een vraagje, als je in je auto rijdt met dat km-kastje erin en je rijdt in zijn achteruit in de spits, krijg je dan geld terug ?
  zondag 24 januari 2010 @ 17:56:33 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77216644
Ik vond de vraag over de daling van het aantal verkeersdoden te grof voor woorden.
Dat men de suggestie alleen al durfde te wekken dat een daling een gevolg van de km-heffing zou zijn.

Alsof verkeersdoden voornamelijk op snelwegen vallen??
Verkeersdoden vallen binnen de bebouwde kom en op 80 km wegen, en daar wordt het straks nog drukker omdat mensen daar dan rijden om de spitsheffing op de snelweg te vermijden, en omdat een auto straks nog minder kost om te hebben, dus waar mama nu de kleine nog met de fiets naar school brengt, kan het straks best met de auto die toch voor de deur staat, stel dat het regent...

Overigens slaan de vragen waar het OV in voorkomt ook nergens op, die kostenvraag of het dan makkelijker te vergelijken is, het zal misschien wel een voordeel zijn voor de vergelijking, maar het OV is straks nog steeds niet goedkoper dan de auto, de andere vraag waarin gesteld wordt dat men het OV niet zal gebruiken "omdat" het daar nu ook al vol zit tijdens de spits is ook zo'n dooddoener.
Het OV in NL werkt simpelweg niet als je buiten de randstad zit, ongeacht hoe vol het al is in de spits.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77216857
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Leandra het volgende:
Ik vond de vraag over de daling van het aantal verkeersdoden te grof voor woorden.
Dat men de suggestie alleen al durfde te wekken dat een daling een gevolg van de km-heffing zou zijn.
Ik snap ook niet waarom dit wordt gevraagd. Raar.
quote:
Alsof verkeersdoden voornamelijk op snelwegen vallen??
Verkeersdoden vallen binnen de bebouwde kom en op 80 km wegen, en daar wordt het straks nog drukker omdat mensen daar dan rijden om de spitsheffing op de snelweg te vermijden, en omdat een auto straks nog minder kost om te hebben, dus waar mama nu de kleine nog met de fiets naar school brengt, kan het straks best met de auto die toch voor de deur staat, stel dat het regent...
Men gokt denk ik op minder gereden kms totaal.
quote:
Overigens slaan de vragen waar het OV in voorkomt ook nergens op, die kostenvraag of het dan makkelijker te vergelijken is, het zal misschien wel een voordeel zijn voor de vergelijking, maar het OV is straks nog steeds niet goedkoper dan de auto, de andere vraag waarin gesteld wordt dat men het OV niet zal gebruiken "omdat" het daar nu ook al vol zit tijdens de spits is ook zo'n dooddoener.
Het OV in NL werkt simpelweg niet als je buiten de randstad zit, ongeacht hoe vol het al is in de spits.
Troost jezelf: in de Randstad werkt het OV ook niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 20:01:22 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77221497
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:15 schreef Tism het volgende:
Moet men zich voor die Eenvandaag enquete aanmelden ofzo?..
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:24 schreef L-uuc het volgende:
Is die enquete van Eenvandaag een beetje fatsoenlijk? Dus niet van die sturende vragen zoals bij de anwb enquete.
Je meld jezelf aan bij het 1Vandaag opiniepanel en vult daarbij eenmalig wat gegevens in. Daarna krijg je bij belangrijke/ interessante maatschappelijk spelende zaken een email met een weblink erin, naar waar de enquete staat. De vraagstelling is over het algemeen neutraal.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 24 januari 2010 @ 21:35:04 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_77226403
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef Hukkie het volgende:

[..]


[..]

Je meld jezelf aan bij het 1Vandaag opiniepanel en vult daarbij eenmalig wat gegevens in. Daarna krijg je bij belangrijke/ interessante maatschappelijk spelende zaken een email met een weblink erin, naar waar de enquete staat. De vraagstelling is over het algemeen neutraal.
Jammer alleen dat de uitslagen van die peiling niet interessant zijn voor Eurlings.

In beginsel vond ik de ledenpeiling nog wel een aardig initiatief, maar dat was van korte duur. Hoe die peiling precies misbruikt gaat worden zal later nog duidelijk worden. Maar dit heeft echt niets te maken met inspraak of eerlijkheid, zoveel is wel duidelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_77229973
Het leek mij wel een goed plan ook die vragenlijst in te vullen. Maar bij de uitleg op de eerste pagina over het wetsvoorstel zelf staan al beweringen die niet hard gemaakt kunnen worden; dat mensen minder gaan rijden als het duurder wordt. Kwartje van kok? Brandstof accijns? Er wordt dus helemaal niet minder gereden.
Zelfs de bewering dat het OV relatief aantrekkelijker wordt is nog onjuist. Als het project namelijk slaagt en mensen minder op de weg zitten, er minder file is, dan is het juist weer aantrekkelijker om de auto te pakken. Je zit dan namelijk niet in een volle trein (waarvan de NS al zegt dat ze op de belangrijkste trajecten waar nu ook al de files staan extra passagiers niet aan kunnen...) en je kunt lekker doorperen naar je werk.

Toen kwam ik bij de stellingen aan.... Ik ga ze gewoon niet beantwoorden, ik weet namelijk niet hoe mijn antwoorden misbruikt gaan worden.
Als je weinig rijdt ga je minder betalen... Nee, dat is niet waar. Dat is alleen als je een nieuwe auto koopt waarover je minder BPM betaalt. Als je die aanschaf niet doet, dan ga je gewoon meer betalen.
Veel mensen die weinig rijden kopen ook niet elke 4 jaar een gloednieuwe auto. Daarnaast gaat de waarde van de auto die ze rijden omlaag op de tweedehands markt omdat nieuwe auto's met minder BPM verkocht worden. Als een auto eerst 45.000 kostte toen jij hem kocht en hij straks voor 30k verkocht wordt, dan hoef jij er ook niet op te rekenen dat je er na 4 jaar nog 25k voor krijgt...
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Da gao nie nou!
pi_77231633
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef IntercityAPT het volgende:
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
De Telegraafenquete is wel een stuk beter dan die van de ANWB. Bij de TG doen ze tenminste niet net alsof we allemaal al jarenlang keihard zitten te wachten op dit plan van Eurlings. En ze pretenderen nieteens de belangen van automobilisten te verdedigen
  zondag 24 januari 2010 @ 23:02:40 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77231941
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:57 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

De Telegraafenquete is wel een stuk beter dan die van de ANWB. Bij de TG doen ze tenminste niet net alsof we allemaal al jarenlang keihard zitten te wachten op dit plan van Eurlings. En ze pretenderen nieteens de belangen van automobilisten te verdedigen
De ANWB-enquete heb ik letterlijk een Balkenende-enquete genoemd, omdat hij net zo wollig, langdradig en nietszeggend is als de antwoorden van JPB 1½ week geleden.... terwijl een simpel "ja" of "nee" ook prima mogelijk was, maar dat moest kennelijk te allen tijde worden voorkomen.

Ik vermoed dat duidelijkheid in deze, net als in het Irak-verhaal uitermate ongewenst is.

"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77232009
Die eenvandaag link komt trouwens uit op een 404.

Anyway, ik hoop dat het initiatief van kilometerheffing-nee.nl success heeft en dat er een referendum komt. En dan geen Balkenende-referendum waarbij ze de uitslag naast zich leggen als ze het er niet mee eens zijn, maar een écht referendum. Als die Eurlings geen referendum wil, dan is het wel duidelijk en weet ie zelf dus ook dat ie al die tijd heeft lopen liegen.
pi_77232241
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:02 schreef Leandra het volgende:
"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Ach, mochten ze ooit inzien wat een verschrikkelijk plan dit is, ze zullen het nooit terugdraaien. Tegen die tijd hebben ze een nieuw geldboompje nodig, en vermenigvuldigen ze je aantal kilometers met het aantal auto's die 's avonds in jouw straat geparkeerd staan of iets anders achterlijks.

Als de kilometerheffing er komt, dan is het gewoon voorbij. Nooit meer zal er iemand in Nederland met een lachend gezicht een kilometer maken, in ieder geval niet in onze generatie.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:19:43 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77232752
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ach, mochten ze ooit inzien wat een verschrikkelijk plan dit is, ze zullen het nooit terugdraaien. Tegen die tijd hebben ze een nieuw geldboompje nodig, en vermenigvuldigen ze je aantal kilometers met het aantal auto's die 's avonds in jouw straat geparkeerd staan of iets anders achterlijks.

Als de kilometerheffing er komt, dan is het gewoon voorbij. Nooit meer zal er iemand in Nederland met een lachend gezicht een kilometer maken, in ieder geval niet in onze generatie.
In een beetje Vinex-wijk komen ze nu al parkeerruimte te kort, nu.. je weet wel, het moment dat het bezit van een auto nog belast wordt en uitermate onaantrekkelijk is....
Ik ben toch zo benieuwd hoe ze dat willen oplossen.

Daarbij is het natuurlijk ook te hypocriet voor woorden om te roepen dat je het voor het milieu doet en wel aanpassingen doet waardoor er meer auto's zullen zijn....
Meer auto's, dat is vast geweldig voor het milieu
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77232987
Ook al komt er een duidelijk signaal van de automobilisten/het volk dat ze niet de kilometerheffing willen (op déze manier in elk geval), ben ik bang dat zo'n uitkomst op elk mogelijke manier zal worden verbogen om de kilometerheffing gewoon door te zetten. Dat zal niet de eerste keer zijn namelijk.

Een lullig excuus járen later zal dan misschien komen, maarja dan is het al ingevoerd, is men er langzaam maar zeker aan gewend en heeft het al enorm veel belastinggeld gekost, dus terugdraaien is uiteraard geen optie (zal men in Den Haag zeggen).
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 23:25:04 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77233025
Ik heb heel bewust de enquête verkeerd ingevuld. Bij elk antwoord waardoor je door het je ook maar enigszins zou kunnen concluderen dat ik voor de kilometerheffing ben heb ik juist het tegenovergestelde ingevuld van wat ik vind. Denk aan een stelling in de trant van 'Het is eerlijk als diegenen die meer kilometers rijden ook meer betalen'. In principe ben ik het daar best mee eens, maar als ik dat invul zou dat zo 'vertaald' kunnen worden dat ik een voorstander ben van Big Brother kastjes in alle auto's. Daarbij: de kilometerheffing stimuleert niet om zuinig te rijden, nog meer accijns op brandstof wel. En wat vervuilt meer ? Een auto die weinig rijdt omdat de kilometerheffing voor dat ding zo duur is of een auto die er überhaupt niet is ? Oftewel: BPM verhogen voor vervuilende auto's om te voorkomen dat die veel aangeschaft worden werkt beter dan het gebruik ervan duurder te maken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 24 januari 2010 @ 23:27:22 #25
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233143
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:25 schreef 2cv het volgende:
Ik heb heel bewust de enquête verkeerd ingevuld. Bij elk antwoord waardoor je door het je ook maar enigszins zou kunnen concluderen dat ik voor de kilometerheffing ben heb ik juist het tegenovergestelde ingevuld van wat ik vind. Denk aan een stelling in de trant van 'Het is eerlijk als diegenen die meer kilometers rijden ook meer betalen'. In principe ben ik het daar best mee eens, maar als ik dat invul zou dat zo 'vertaald' kunnen worden dat ik een voorstander ben van Big Brother kastjes in alle auto's. Daarbij: de kilometerheffing stimuleert niet om zuinig te rijden, nog meer accijns op brandstof wel. En wat vervuilt meer ? Een auto die weinig rijdt omdat de kilometerheffing voor dat ding zo duur is of een auto die er überhaupt niet is ? Oftewel: BPM verhogen voor vervuilende auto's om te voorkomen dat die veel aangeschaft worden werkt beter dan het gebruik ervan duurder te maken.
Ik het hetzelfde gedaan. Je moest wel heel erg je best doen om tot tegenstander van de km heffing gerekend te worden

Wat een suggestieve vragenlijst zeg


Hoe dan ook, ER KOMT GEEN STASI KASTJE IN MIJN AUTO!!!! Dan schop ik de hybride er wel uit en ga ik in een Amerikaanse v8 Oldtimer rijden.
pi_77233144
Ik had precies hetzelfde, en volgens mij hadden de meeste mensen dat, zo te lezen, ook.
Gewoonweg een slechte, niet neutrale enquête.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:05 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77233226
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Ook al komt er een duidelijk signaal van de automobilisten/het volk dat ze niet de kilometerheffing willen (op déze manier in elk geval), ben ik bang dat zo'n uitkomst op elk mogelijke manier zal worden verbogen om de kilometerheffing gewoon door te zetten. Dat zal niet de eerste keer zijn namelijk.

Een lullig excuus járen later zal dan misschien komen, maarja dan is het al ingevoerd, is men er langzaam maar zeker aan gewend en heeft het al enorm veel belastinggeld gekost, dus terugdraaien is uiteraard geen optie (zal men in Den Haag zeggen).
Ik snap niet waarom terugdraaien geen optie is als iets al heel veel belastinggeld gekost heeft??
Als het slecht en kostbaar project door blijft gaan dan blijven de kosten stijgen.

Ik ben trouwens benieuwd; eerst de boeren wegjagen met onzinnige en absurde regels, zouden er mensen gaan emigreren als dit achterlijke kastje van Eurlings er doorgedramd wordt??

Met een beetje mazzel regeert het CDA volgende keer niet mee, en kan het plan door de volgende minister gestopt worden; beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:37 #28
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233248
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

De ANWB-enquete heb ik letterlijk een Balkenende-enquete genoemd, omdat hij net zo wollig, langdradig en nietszeggend is als de antwoorden van JPB 1½ week geleden.... terwijl een simpel "ja" of "nee" ook prima mogelijk was, maar dat moest kennelijk te allen tijde worden voorkomen.

Ik vermoed dat duidelijkheid in deze, net als in het Irak-verhaal uitermate ongewenst is.

"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Een simpel JA-NEE volstaat niet voor de ANWB en Eurlings omdat de uitslag dan niet in hun straatje past.
Nu geven ze het volk het idee dat ze wat te kiezen hebben, terwijl de uitslag al vast staat. Met deze enquete kan je namelijk alle kanten uit. Zoals eerder aangegeven is de vraagstelling ook nog eens dusdanig suggestief dat als je de vragenlijst serieus gaat beantwoorden je automatische al voorstander bent van dit belachelijke plan


ANWB
Eurlings
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:54 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77233257
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet doorgaat. Echt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 24 januari 2010 @ 23:32:21 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233357
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet doorgaat. Echt.

²

Eurlings heeft met de directeur van de ANWB lekker gegeten en deze vragenlijst bedacht. De uitslag staat vast. De km heffing komt er gewoon en Den Haag en de ANWB zullen tegen het volk zeggen dat ze er zelf voor gekozen hebben en het dus een democratisch besluit is.

Walgelijk en zoooo doorzichtig !!


We zullen nog wat gaan beleven als dat STASI kastjes ingebouwt gaan worden
pi_77233489
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:37:15 #32
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233586
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef OldJeller het volgende:
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
[..]



Mensen die denken wat te kiezen hebben betreft de kilometerheffing zijn wat mij betreft zo verschrikkelijk naief.

Iedere regering zou een natte droom krijgen van een STASI kastje in iedere auto. De potentie van een dergelijk systeem is namelijk enorm!
pi_77234026
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet waarom terugdraaien geen optie is als iets al heel veel belastinggeld gekost heeft??
Als het slecht en kostbaar project door blijft gaan dan blijven de kosten stijgen.
Klopt, maar het is een eigenschap van de overheid en overheidsinstanties. Zo ook met de OV-chipkaart die 130 miljoen euro had moeten kosten, al meer dan 1 miljard euro heeft gekost en het nog steeds niet vlekkeloos werkt en overal is ingevoerd. Of de noordzuidlijn, etc. etc.

Gisteren zei oud-minister van Verkeer en lid van de raad van toezicht van de ANWB Karla Peijs in het programma Nova overigens al dat we absoluut door moeten gaan met de kilometerheffing, want "er is al zoveel belastinggeld besteed aan onderzoek hiernaar."
quote:
Ik ben trouwens benieuwd; eerst de boeren wegjagen met onzinnige en absurde regels, zouden er mensen gaan emigreren als dit achterlijke kastje van Eurlings er doorgedramd wordt??
Dat een hoop mensen ontevreden zijn en dat de regering het volk zoet probeert te houden met allerlei praatjes, is in elk geval duidelijk.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:48:19 #34
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77234093
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef OldJeller het volgende:
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
[..]


Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:49:22 #35
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77234140
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een eigenschap van de overheid en overheidsinstanties. Zo ook met de OV-chipkaart die 130 miljoen euro had moeten kosten, al meer dan 1 miljard euro heeft gekost en het nog steeds niet vlekkeloos werkt en overal is ingevoerd. Of de noordzuidlijn, etc. etc.

Gisteren zei oud-minister van Verkeer en lid van de raad van toezicht van de ANWB Karla Peijs in het programma Nova overigens al dat we absoluut door moeten gaan met de kilometerheffing, want "er is al zoveel belastinggeld besteed aan onderzoek hiernaar."
[..]

Dat een hoop mensen ontevreden zijn en dat de regering het volk zoet probeert te houden met allerlei praatjes, is in elk geval duidelijk.
Die vrouw moet haar mond houden, want dat geld is mede onder haar bewind gespendeerd (en heeft dus nog niet veel goed teweeg gebracht dat haar opvolger het nu nog een keer moet doen...)
By the way, zij was als minister natuurlijk ook verantwoordelijk voor de OV-flopkaart en heeft als dank nu een baantje als commisaris van de koninging ergens gescoord...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77234276
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Voor wie?
De meeste vragen zijn multi-interpretabel zoals eerder is gezegd in dit topic.
Ze vragen je iets in de enquête waar zo'n beetje iedereen het wel mee eens is, en wat verder weinig met kilometerheffing te maken hoeft te hebben, maar als je invult dat je ermee eens bent, dan antwoord je eigenlijk dat je voor de kilometerheffing bent. Die enquête zit vol valse dilemma's.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:56:36 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77234454
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Dat is ook wel een punt inderdaad. De ANWB had op zn minst hun leden kunnen informeren dat er zo'n onderzoek aan zat te komen, via een email oid. Nu lijkt het wel alsof ze het zo stil mogelijk willen houden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77235011
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.

Hetzelfde als ik aan iemand zou vragen "Zou u meer groen in uw tuin willen hebben?", die persoon het met "ja" beantwoord en ik de volgende dag met een vrachtwagen vol gemaaid gras aan kom en zijn tuin ermee vol gooi. Omdat ik dat zo interpreteerde, hij wilde immers meer groen.
Dat slaat toch nergens op?
Perfect samengevat.
Zo heb ik nl. die enquete van de ANWB ervaren.

En ik heb zelfs het gevoel dat het de bedoeling is dat het sowieso door onze strot gemikt zal worden.
Laatste is een gevoel he, geen ratio. (Ik blijf een vrouw natuurlijk. . )
pi_77238139
ik kom goedkoper uit met de kilometer heffing... maar toch zeg ik nee.

De privacy die verloren gaat is schandelijk, en de overheid heeft al lang en breen aangekondigd om het verlies van inkomsten op een andere manier te compenseren, waardoor het idee van goedkoper uit zijn een illusie is.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_77239084
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:09 schreef Stali het volgende:

[..]

En ik heb zelfs het gevoel dat het de bedoeling is dat het sowieso door onze strot gemikt zal worden.
Dit.

Ik vraag me af hoe lang deze praktijken nog doorgaan voor iedereen massaal de regering uitkotst.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:57:33 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77239102
quote:
ANWB-directeur: Eurlings maakt misstap

De enquête van de ANWB is helemaal niet bedoeld om een duidelijk 'ja' of 'nee' over de kilometerheffing aan het kabinet door te geven. Dat zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom vandaag in het AD.

Hij spreekt van een misstap van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Die zei vorige week dat de raadpleging van de ANWB van doorslaggevend belang zal zijn bij zijn besluit de kilometerheffing door te voeren of niet. Dat gaat Van Woerkom te ver. Eurlings doorkruist volgens de directeur het politieke systeem in Nederland.

De ANWB heeft graag invloed, maar past volgens de krant voor een beslissende stem over de kilometerheffing. De ANWB wil volgens Van Woerkom alleen aangeven wat de zorgen en suggesties van automobilisten zijn. "Maar de politiek bepaalt uiteindelijk."

De directeur ziet er geen probleem in dat niet-leden de enquête ook kunnen invullen. Dat is volgens hem ook de bedoeling. De ANWB wil niet met een 'voor' of 'tegen' naar de politiek stappen, maar met een waslijst aan verbeterpunten. Als het nodig is kan het wetsvoorstel dan worden aangepast. Dan pas neemt de bond definitief een standpunt in.
Nee natuurlijk niet, dat bleek wel uit de vragen dat er geen duidelijk ja of nee uit kon komen...

Het zwarte pieten is begonnen!
  maandag 25 januari 2010 @ 09:18:34 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77239434
quote:
Suggestieve peiling ergert ANWB-leden

DEN HAAG - Talloze ANWB-leden zijn teleurgesteld dat zij geen ja of nee mogen zeggen tegen de kilometerheffing in de enquête van de automobielvereniging.

In de Tweede Kamer is daar ook kritiek op van de oppositiepartijen SP en VVD. "Ik ben geschrokken van de vragen in de ANWB-enquête", zegt VVD-Kamerlid Aptroot. "Ik vind het zeer suggestieve vragen, alsof de ANWB toch wil doordouwen met de kilometerheffing", klaagt de liberaal, die talloze reacties heeft gehad. Ook SP-Kamerlid Roemer vindt dat "de slotconclusie ontbreekt".

De Telegraaf ontving dit weekeinde veel reacties van ontevreden ANWB-leden. "Dat de ANWB voorstander is van de heffing blijkt duidelijk uit de suggestieve vraagstelling. De vragen via De Telegraaf zijn veel objectiever", mailt Paul Volkerijk uit Alphen a/d Rijn ons. Kees Ton uit Bilthoven zegt: "De lijst is zodanig samengesteld dat de ANWB uit het totaal altijd een 'voor' kan concluderen. Wat is dan de waarde?" R. Schuijt uit Huizen ziet in de ANWB-vragen "één pleidooi met argumenten waarom een kilometerheffing goed zou zijn".

Kosten

Hans Bruls uit Schinveld mist de invoeringskosten van 4 miljard euro. "Wat mij opviel is dat daar met geen woord over wordt gerept. Ook de kosten voor onderhoud en vervanging worden niet genoemd, wel dat de overheid het eerste kastje vergoedt. Nogal een sigaar uit eigen doos, want dat doen ze dus van ons geld. De ANWB probeert de mensen voor te laten stemmen door vooral de echte nadelen niet te noemen, namelijk: de kosten."

De ANWB heeft het afgelopen weekend razend druk gehad met deelnemers aan de enquête over de km-heffing. "Het is zo vol, dat een op de vijf personen nog even geen enquête kan invullen. Maar we zijn aan het opschalen." Gisteravond stond de teller op 96.000 stemmers.

Kritiek op de peiling "helpt ons niet", zegt de ANWB-woordvoerder. Dat er geen ja of nee gezegd mag worden, is volgens hem duidelijk beargumenteerd. "Wij willen nog niet volmondig ja of nee zeggen. We zitten nog aan het begin van een hele discussie tussen de minister en de Tweede Kamer. Er is misschien wel veel op het plan af te dingen, maar nu al nee zeggen, zou puur gebeuren op wantrouwen, niet op argumenten."

J. Bardoux uit Soest zegt: "Feit blijft dat de automobilist straks zo rechteloos is als een straatkei. Ik ben ANWB-lid voor de wegenwacht, niet om de heer Van Woerkom te steunen in zijn acceptatie van het rekeningrijden. Zijn enquête geeft slechts de keus tussen de Eurlings-versie en een vooralsnog vagelijk 'verbeterde' Eurlings-versie."
Zo rechteloos als een straatkei
pi_77240323
Ik heb de vragenlijst van zowel de ANWB als de Telegraaf ingevuld. De lijst van de Telegraaf is niet zozeer suggestief, maar is wel omkleed met wat artikelen die lezers een bepaalde kant op duwen. Ach, het standpunt van de Telegraaf mag zo onderhand bekend zijn.

Zelf ben ik zwaar tegen de kilometerheffing. Deze heffing gaat woon-werkverkeer het hardst treffen: mensen die 's ochtends in hun auto stappen, op weg naar hun werk. Mensen die de economie van dit land draaiende houden. En mensen die meestal geen reëel alternatief hebben.

Kilometerheffing maakt autorijden onnodig duur. Bedrijven zien zich direct of indirect (als gevolg van hogere looneisen) geconfronteerd met hogere kosten. Arbeid wordt in Nederland nog duurder en we prijzen onszelf de markt uit. Rampzalig voor onze concurrentiepositie.

Verder hebben we allang een kilometerheffing, naast de torenhoge BPM die verder ook geen enkel land kent. Brandstof is hier dusdanig duur dat we omgerekend circa 2 cent "kilometerheffing" betalen. Ik vind dat we in Nederland eens moeten ophouden met het criminaliseren van autorijders, temeer omdat het openbaar vervoer geen serieus alternatief is.
pi_77240698
tvp
pi_77243088
quote:
Kosten

Hans Bruls uit Schinveld mist de invoeringskosten van 4 miljard euro. "Wat mij opviel is dat daar met geen woord over wordt gerept. Ook de kosten voor onderhoud en vervanging worden niet genoemd, wel dat de overheid het eerste kastje vergoedt. Nogal een sigaar uit eigen doos, want dat doen ze dus van ons geld. De ANWB probeert de mensen voor te laten stemmen door vooral de echte nadelen niet te noemen, namelijk: de kosten."

4 miljard? Als dat door een overheidsdienst begroot is kunnen we dus gewoon uitgaan van minstens het dubbele, als het niet veel meer is
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:10:41 #46
3542 Gia
User under construction
pi_77243750
Ik vond de enquete van de anwb best goed opgesteld. Je kon aangeven dat je van mening bent dat de vervuiler betaalt, maar je kon ook aangeven dat je tegen zo'n kastje bent. Er waren ook momenten dat je zelf kon invullen wat jouw mening was.
Ik heb daar ingevuld dat ik nog liever i.p.v. belasting en bpm, een hogere benzineprijs betaal en dat er hier en daar tolpoortjes komen, dan dat ik zo'n kastje in de auto wil. Afrekenen aan de hand van de kilometerteller is ook een mogelijkheid, maar dat treft dan alleen Nederlandse autorijders. Met een hogere benzineprijs en tolpoortjes betalen toeristen ook mee.
pi_77244133
Eigenlijk is iedereen tegen. Als ik de publieke opinie hier- en daar zo belees.

Op Femke Halsema na.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:33:13 #48
3542 Gia
User under construction
pi_77244396
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:24 schreef Chooselife het volgende:
Eigenlijk is iedereen tegen. Als ik de publieke opinie hier- en daar zo belees.

Op Femke Halsema na.
Ik ben wel vóór het idee, maar tegen de uitwerking. Niet dat ik iets tegen dat kastje op zich heb, maar het kan veel simpeler. Ook vind ik het verwerpelijk dat je er zelf verantwoordelijk bent als het kastje kapot gaat. Alles kan weleens kapot gaan, toch?

Kan me ook niet voorstellen dat de anwb akkoord zal gaan met de invoering op deze manier, aangezien ze in hun vraagstelling ook andere manieren aanhaalden. Zoals accijnsverhoging of afrekenen aan de hand van de kilometerteller. In dat laatste geval kan ook nog rekening gehouden worden met de uitvoering van de auto.
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 12:35:58 #49
145738 superworm
is erbij
pi_77244466
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 25 januari 2010 @ 12:39:32 #50
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77244562
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef superworm het volgende:
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
Omdat,
quote:
,,We willen niet alleen maar voor- en tegenstanders noemen, maar met argumenten komen waarop de beslissing kan worden gebaseerd, aldus de ANWB zegsman.''
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77244644
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef superworm het volgende:
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
, ik had ook zoiets... Ik snap dat de ANWB graag beargumenteerde stellingen ziet, maar de vraagstelling was, imo, ernstig suggestief en pro kastjes.
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 12:42:55 #52
145738 superworm
is erbij
pi_77244681
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:39 schreef Tism het volgende:

[..]

Omdat,
[..]


"Beslissing" m'n hol. Als je die enquete ziet is het wel duidelijk dat de ANWB zich niet zal laten sturen whatsoever, en bij voorbaat al een stevig "ja" heeft toegezegd aan Eurlings.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77245042
Er zal wel uit de ANWB enquete komen, dat de ANWB leden het eerlijker vinden dat veel rijders meer betalen dan weinig rijders, maar dat men niet een kastje in hun auto ingebouwd willen hebben.

M.a.w., voor invoering van welk systeem dan ook zal deze enquete nutteloos blijken te zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 25 januari 2010 @ 13:06:23 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77245336
Die hele ANWB enquete ging in feite nergens over....

Of de kosten van autorijden tegenover OV duidelijker worden??
Ja en?? Fijn dat het duidelijker is met zo'n kastje maar het OV wordt er niet beter of betaalbaarder op, en nog steeds niet goedkoper dan de auto.

Of het een voordeel is dat het aantal verkeersslachtoffers daalt door de kilometerheffing??
Een daling van het aantal verkeersslachtoffers is altijd een voordeel, maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er een daling zal zijn, ook niet als men uitgaat van een daling van het aantal gereden kilometers.
In 1967 waren we met ongeveer een miljoen auto's in NL, dus het aantal gereden kilomters kan niet eens in de buurt zitten van het huidige aantal met 7 miljoen auto's. We hadden in 1967 ook 3000 verkeersdoden.
Veiligheidsmaatregelen zijn slachtofferbesparend, zo'n kastje is geen veiligheidsmaatregel.

Of het een voordeel is dat mensen die minder rijden minder gaan betalen??
Tuurlijk, maar voor hoe lang? En als we allemaal in een Prius gaan rijden, de overheid dus geen cent meer binnenhaalt aan km-heffing, dan nemen ze dat verlies dus maar?? Het gaat altijd meer kosten.

Of het een voordeel is dat er geen 2 belastingen meer zijn maar slechts 1 kilometerheffing?
Wat een nonsens vraag, die BPM betaal je in een keer bij aanschaf en daar merk je dus niets van, zit in de prijs van een auto.
Maar 1 belastingsoort met een kilometerheffing?? Hoezo 1 soort?? We hebben een stuk of 5 tarieven voor verschillende auto's die dan ook nog een keer een extra bedrag moeten betalen als ze op het juiste (of verkeerde) moment op de A1 of de A12 zitten.... Komt dat op de matrixborden te staan trouwens??
Utrecht via
A1/A27: 38 minuten, 5 ct per km.
A28: 34 minuten, 6 ct km.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:29:52 #55
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77246054
Misschien is het tijd voor een potje ouderwetsche burgerlijke ongehoorzaamheid als dit er door komt. Als genoeg mensen weigeren het stasi kastje in te laten bouwen kunnen ze er niks tegen doen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 25 januari 2010 @ 13:49:32 #56
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77246659
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het een voordeel is dat mensen die minder rijden minder gaan betalen??
Tuurlijk, maar voor hoe lang? En als we allemaal in een Prius gaan rijden, de overheid dus geen cent meer binnenhaalt aan km-heffing, dan nemen ze dat verlies dus maar?? Het gaat altijd meer kosten.
Dat is een blunder van de overheid die ze nog zwaar gaat opbreken over een paar jaar.
quote:
Of het een voordeel is dat er geen 2 belastingen meer zijn maar slechts 1 kilometerheffing?
Wat een nonsens vraag, die BPM betaal je in een keer bij aanschaf en daar merk je dus niets van, zit in de prijs van een auto.
Maar 1 belastingsoort met een kilometerheffing?? Hoezo 1 soort?? We hebben een stuk of 5 tarieven voor verschillende auto's die dan ook nog een keer een extra bedrag moeten betalen als ze op het juiste (of verkeerde) moment op de A1 of de A12 zitten.... Komt dat op de matrixborden te staan trouwens??
Utrecht via
A1/A27: 38 minuten, 5 ct per km.
A28: 34 minuten, 6 ct km.
Liever niet, die dingen doen nu al alleen maar verkeerd werk (aanspringen als het al gebeurd is, aanblijven als ze uit moeten, aangeven dat je 70 mag als je stilstaat in de file...)
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:29 schreef PalmRoyale het volgende:
Misschien is het tijd voor een potje ouderwetsche burgerlijke ongehoorzaamheid als dit er door komt. Als genoeg mensen weigeren het stasi kastje in te laten bouwen kunnen ze er niks tegen doen.
Net zoals met de OV-chipkaart? Of de bodyscanners?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:52:51 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77246770
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Net zoals met de OV-chipkaart? Of de bodyscanners?
Ik heb het idee dat ze de OV-chipkaart er vooral door hebben kunnen duwen doordat een groot aantal OV-gebruikers dat op kosten van de staat doet..... En studenten lijken er weinig over na te denken dat dit na hun studietijd ook nog gevolgen kan hebben, ze denken dan namelijk allemaal een auto van de zaak te hebben.
Die KM-heffing lijkt ook weer niet hun probleem te zijn; ze hebben geen auto en als ze straks klaar zijn met hun studie hebben ze een auto die door een ander betaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 januari 2010 @ 14:12:03 #58
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77247485
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Net zoals met de OV-chipkaart? Of de bodyscanners?
En das nou net het probleem. We zeuren met z'n allen lekker maar de wil om er echts iets tegen te doen is er niet. We zijn een volk van klagers en we accepteren alles wat de overheid ons door de strot duwt. Dat weten ze in Den Haag dondersgoed en daardoor komen ze met alles weg. Als alle tegenstanders (en dat zijn er zo onderhand enkele miljoenen denk ik) zich nu zouden verenigen en als 1 front aan Den Haag laat weten dat we het kastje niet accepteren dan is het snel gedaan. Het probleem is echter dat we te lui zijn om dit daadwerkelijk te doen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 25 januari 2010 @ 14:12:50 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77247517
Ik moet zeggen dat Camiel Eurlings weer de gladde mooiboy uithangt door weer zo'n ongefundeerde uitspraak te doen.
  maandag 25 januari 2010 @ 14:15:27 #60
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77247628
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze de OV-chipkaart er vooral door hebben kunnen duwen doordat een groot aantal OV-gebruikers dat op kosten van de staat doet..... En studenten lijken er weinig over na te denken dat dit na hun studietijd ook nog gevolgen kan hebben, ze denken dan namelijk allemaal een auto van de zaak te hebben.
Die KM-heffing lijkt ook weer niet hun probleem te zijn; ze hebben geen auto en als ze straks klaar zijn met hun studie hebben ze een auto die door een ander betaald wordt.
Van een goede OV-chipkaart ben ik zwaar voorstander. Net zoals een goed uitgedacht kilometerheffing-plan. De chipkaart is er nu en is gewoon een wanprodukt van de allerhoogste orde. En ondertussen komt dit kilometerheffingplan langszij waar volgens mij ook van alles aan rammelt.
En nergens is ook maar enig teken van intelligentie of deskundigheid, laat staan dat je als burger of gebruiker ergens je stem kan laten horen. Wat dat betreft is die ANWB-enquete dan ook goed mislukt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 25 januari 2010 @ 14:17:31 #61
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_77247706
Oprotten met dit plan. Nog liever tol, dan betalen die buitenlanders tenminste ook mee.
pi_77258670
En dan te bedenken dat heel veel bedrijven het OV al 100% vergoeden en eigen vervoer maar tot een maximum.
Ik leg al toe op mijn woon-werk verkeer, ben altijd op tijd daarentegen wat dan weer niet van mijn OV'ende collega's gezegd kan worden.. maar toch pakken zij alle voordelen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 25 januari 2010 @ 19:11:18 #63
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77259966
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
En dan te bedenken dat heel veel bedrijven het OV al 100% vergoeden en eigen vervoer maar tot een maximum.
Ik leg al toe op mijn woon-werk verkeer, ben altijd op tijd daarentegen wat dan weer niet van mijn OV'ende collega's gezegd kan worden.. maar toch pakken zij alle voordelen..
Idd.... meeste mensen die dagelijks in de file staan komen van buiten de randstad. Buiten de randstad is het OV zeer matig. Lees treinen/bussen 1 keer per uur, slechte aansluitingen enz enz. Je bent al gauw 3 keer zolang onderweg dan met de auto.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77265326
De privacy ben ik trouwens niet bang voor.
Wat kan mij het schelen dat ze weten waar ik rijdt.

Ze weten toch al waar ik uithang, OK ongeveer dan. Mijn mobiel straalt verschillende palen aan onderweg, en als ik in Maastricht ergens pin, weten ze ook dat ik in Maastricht geweest ben. Onderweg nog effe tanken bij Ruwiel, en ze weten dat ik via de A2 weer teruggereden ben.


ALLEEN HEB IK GVD GEEN KEUS OM NIET IN DE FILE TE KOMEN!!!!!!!!!

Die ANWB enquête is echt om te janken zo slecht.
Het is dat ik geen lid ben, anders had ik NU opgezegd.
*verwijderd door Admin*
  maandag 25 januari 2010 @ 21:00:21 #65
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77266257
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:44 schreef JanJanJan het volgende:
De privacy ben ik trouwens niet bang voor.
Wat kan mij het schelen dat ze weten waar ik rijdt.
Ze weten niet waar je rijd, dat weet je zelf ook niet meer als je de rekening krijgt. Je moet er dus op vertrouwen dat de rekening correct is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77268882
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:00 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ze weten niet waar je rijd, dat weet je zelf ook niet meer als je de rekening krijgt. Je moet er dus op vertrouwen dat de rekening correct is.
Dat ze nu niet weten hoe ik rij klopt.

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
*verwijderd door Admin*
  maandag 25 januari 2010 @ 22:03:04 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77269670
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Dat ze nu niet weten hoe ik rij klopt.

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten. Dat lijkt me toch een behoorlijke verantwoording op de schouder van de installateur, die mag dan wel een pilotensalaris gaan krijgen.
pi_77269849
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten. Dat lijkt me toch een behoorlijke verantwoording op de schouder van de installateur, die mag dan wel een pilotensalaris gaan krijgen.
Dat meen je hopelijk toch niet serieus.
pi_77269920
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Dat ze nu niet weten hoe ik rij klopt.

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
Vrij vertaald, je krijgt straks iedere maand een bekeuring omdat je weer eens hebt bijgedragen aan de economie.. stouterd..

We worden gestraft omdat we iedere dag voor dag en dauw weer eropuit gaan om ons steentje bij te dragen aan de economie.
Mijn buurman aan de ene kant in de VUT draait zich nog eens lachend om, hij heeft voor gestemd.. de buurman aan de andere kant met een uikering draait zich ook nog eens lachend om, hij heeft ook voor gestemd.. Ik daarentegen werk tot mijn 67e om die 2 te betalen dat ze zo riant thuis kunnen zitten en ze kunnen nog voor kilometerheffing stemmen om mij meer te laten betalen om hun leven te onderhouden..

wat een land is dit..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 25 januari 2010 @ 22:08:42 #70
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77269973
Jawel, schijnt dat fraude veel zwaarder wordt bestraft dan bijvoorbeeld zedendelicten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77270075
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:
Jawel, schijnt dat fraude veel zwaarder wordt bestraft dan bijvoorbeeld zedendelicten.
Die straffen zijn nogal buiten proportie in mijn ogen . Als er een bron van beschikbaar is dan zou ik dat wel graag zien.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:10:58 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 januari 2010 @ 22:15:59 #73
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77270344
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die straffen zijn nogal buiten proportie in mijn ogen . Als er een bron van beschikbaar is dan zou ik dat wel graag zien.
Kilomterheffings ontduiking
quote:
Hoge straffen ontduikers kilometerheffing
Wie straks probeert te sjoemelen met de kilometerheffing kan vier jaar de cel ingaan.
In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd en moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77270419
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel, dat meen ik.
Dat zijn fikse straffen . Ik neem wel aan dat men die oplegt als men het systeem systematisch probeert te saboteren. Eurlings kan zich beter in andere zaken gaan verdiepen.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:24:54 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77270814
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat zijn fikse straffen . Ik neem wel aan dat men die oplegt als men het systeem systematisch probeert te saboteren. Eurlings kan zich beter in andere zaken gaan verdiepen.
Doe geen moeite. Er zijn slechts een paar figuren die dit inzien. Zelfs als jouw kastje het niet doet is het jouw probleem., ga je toch rijden met een kapot kastje en je weet het niet dat hangen dit soort straffen boven je hoofd. Maar ga maar lekker verder met dit plan hoor!
pi_77271517
Laat het plan alsjeblieft niet doorgaan. Ik zie nu al dezelfde perikelen als de OV-Chipkaart. De techniek is er wel, maar op zulke grote schaal gaan er absoluut problemen ontstaan.

Ik zie nu al mensen klagen dat ze rekeningen krijgen welke absoluut niet blijken te kloppen en van het kastje naar de muur worden gestuurd.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:39:45 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77271587
- Tunnels A73
- OV is al overvol
- techniek is er absoluut niet voor bedoeld
- dure invoerkosten
- diefstal gevoelig
- alle prestige projecten van de overheid falen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 januari 2010 @ 10:04:24 #78
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77281448
Ik ben net lid geworden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77283923
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten. Dat lijkt me toch een behoorlijke verantwoording op de schouder van de installateur, die mag dan wel een pilotensalaris gaan krijgen.

De echte bedoeling is dan ook dat iedereen een strafblad krijgt, waardoor ze nooit meer kunnen emigreren.
pi_77284025
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten
Jij leest graag wat je wil lezen blijkbaar om je punt kracht bij te zetten. Je KAN een boete TOT 67.000 euro krijgen.

beetje populistisch geblaat op deze manier.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:10:58 #81
3542 Gia
User under construction
pi_77285269
Ik heb sowieso aangegeven liever een systeem van tolpoortjes te hebben, of nog liever een hogere accijns op de benzine.
Nadeel van tolpoortjes en het systeem met die kastjes is, dat mensen binnendoor gaan crossen, weg van de snelweg.
Voordeel van een hogere benzineprijs is dat iedereen gelijk betaalt voor elke kilometer die hij rijdt, of dat nou binnen of buiten de bebouwde kom is.
Nadeel daarvan is dan weer dat degene met een duurdere schonere auto hier niet voldoende voor gecompenseerd wordt. Hij betaalt gewoon ook per kilometer. Is zijn auto misschien wel zuiniger, maar het schoner rijden wordt niet echt gestimuleerd.
Dan kun je weer beter afrekenen op de kilometerteller, rekening houdend met het merk en type auto dat iemand rijdt.
Ook dat heeft weer een nadeel: De toeristen/buitenlandse chauffeurs betalen niet mee.

Zo zie je, elk voordeel heb ze nadeel.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:16:07 #82
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77285426
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:44 schreef JanJanJan het volgende:
De privacy ben ik trouwens niet bang voor.
Wat kan mij het schelen dat ze weten waar ik rijdt.

Ze weten toch al waar ik uithang, OK ongeveer dan. Mijn mobiel straalt verschillende palen aan onderweg, en als ik in Maastricht ergens pin, weten ze ook dat ik in Maastricht geweest ben. Onderweg nog effe tanken bij Ruwiel, en ze weten dat ik via de A2 weer teruggereden ben.


ALLEEN HEB IK GVD GEEN KEUS OM NIET IN DE FILE TE KOMEN!!!!!!!!!

Die ANWB enquête is echt om te janken zo slecht.
Het is dat ik geen lid ben, anders had ik NU opgezegd.
Ik ben wel lid en ik zeg mijn lidmaatschap op, wanneer er een "ja" gaat komen. En ik hoop met mij velen.
I am not impressed by your performance
pi_77286004
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:10 schreef Gia het volgende:
Ik heb sowieso aangegeven liever een systeem van tolpoortjes te hebben, of nog liever een hogere accijns op de benzine.
Nadeel van tolpoortjes en het systeem met die kastjes is, dat mensen binnendoor gaan crossen, weg van de snelweg.
Voordeel van een hogere benzineprijs is dat iedereen gelijk betaalt voor elke kilometer die hij rijdt, of dat nou binnen of buiten de bebouwde kom is.
Nadeel daarvan is dan weer dat degene met een duurdere schonere auto hier niet voldoende voor gecompenseerd wordt. Hij betaalt gewoon ook per kilometer. Is zijn auto misschien wel zuiniger, maar het schoner rijden wordt niet echt gestimuleerd.
Dan kun je weer beter afrekenen op de kilometerteller, rekening houdend met het merk en type auto dat iemand rijdt.
Ook dat heeft weer een nadeel: De toeristen/buitenlandse chauffeurs betalen niet mee.

Zo zie je, elk voordeel heb ze nadeel.
Volgens mij heb jij helemaal niets begrepen van wat de kilometerheffing inhoudt Gia.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:46:00 #84
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77288922
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:10 schreef Gia het volgende:
Ik heb sowieso aangegeven liever een systeem van tolpoortjes te hebben, of nog liever een hogere accijns op de benzine.
Nadeel van tolpoortjes en het systeem met die kastjes is, dat mensen binnendoor gaan crossen, weg van de snelweg.
Voordeel van een hogere benzineprijs is dat iedereen gelijk betaalt voor elke kilometer die hij rijdt, of dat nou binnen of buiten de bebouwde kom is.
Nadeel daarvan is dan weer dat degene met een duurdere schonere auto hier niet voldoende voor gecompenseerd wordt. Hij betaalt gewoon ook per kilometer. Is zijn auto misschien wel zuiniger, maar het schoner rijden wordt niet echt gestimuleerd.
Dan kun je weer beter afrekenen op de kilometerteller, rekening houdend met het merk en type auto dat iemand rijdt.
Ook dat heeft weer een nadeel: De toeristen/buitenlandse chauffeurs betalen niet mee.

Zo zie je, elk voordeel heb ze nadeel.
Als je een schone(re) auto rijdt, zal je waarschijnlijk minder benzine gebruiken en dus minder betalen. Dus stimuleren van zuinigere auto's/zuinig rijden.

Rekening houden met type auto zegt niet zo veel, als je de snelweg op gaat in zijn twee merk je dat ook in je benzineverbuik, maar niet in je kilometerregistratie. Sowieso is de overheid bijzonder achterlijk bezig door zuiniger rijden goedkoper te maken want dit laat hen op de duur alle inkomsten mislopen en stimuleert burgers nog niet half als ze niet-zuiniger rijden duurder zouden maken (wat hen tijdelijk ook nog meer op zou leveren...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:47:06 #85
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77288963
Maar even een dubbelpost:
quote:
'Laat reizigers beslissen over strippenkaart'
Uitgegeven: 26 januari 2010 11:45 /// Laatst gewijzigd: 26 januari 2010 11:44
AMSTERDAM - De reizigers in het openbaar vervoer moeten het laatste woord krijgen over het afschaffen van de strippenkaart. Dat bepleit reizigersvereniging Rover dinsdag.
© ANPDe vereniging reageert hiermee op minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA), die de invoering van de kilometerheffing laat afhangen van de opstelling van de ANWB. De ANWB houdt momenteel een ledenraadpleging onder de vier miljoen leden om tot een standpunt te komen.

Hoewel een aantal partijen in de Tweede Kamer niet zo blij is met de opstelling van de minister -het parlement moet immers het laatste woord hebben- spreekt Rover van een 'boeiende bestuurlijke vernieuwing'.
"In het kader van deze vernieuwing vindt Rover dat de afschaffing van de strippenkaart bepaald moet worden door een raadpleging onder haar achterban."

Tineke Huizinga
De reizigersvereniging is graag bereid deze peiling te organiseren. De uitkomst moet 'leidend' zijn voor staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (CU) bij het al dan niet afschaffen van de strippenkaart.
Rover startte vorige week een nieuw offensief tegen de afschaffing van de strippenkaart, samen met ouderenorganisaties en vertegenwoordigers van chronisch zieken en gehandicapten. Met name ouderen en mensen met een fysieke beperking ondervinden nog veel problemen met de OV-chipkaart.

Huizinga liet de Tweede Kamer maandag echter opnieuw weten dat Rotterdam wat haar betreft gewoon op 11 februari de strippenkaart in het hele openbaar vervoer mag afschaffen.
De stad voldoet aan alle voorwaarden. Uit evaluaties blijkt dat ook ouderen, blinden en slechtzienden uit de Maasstad 'positief' zijn over het gebruik van de chipkaart, aldus de bewindsvrouw.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:53:17 #86
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77289205
Uitgaande van het basistarief ga ik van 38 naar 50 euro per maand, daar komt dan nog het spitstarief bij op. Het overgrote deel van de mensen zal veel duurder uit zijn. Voor veel mensen zal het zelfs onbetaalbaar worden om auto te rijden. Hoezo goedkoper? dit hele voorstel heeft maar 1 doel, de burgers nog meer geld afhandig maken. De geraamde invoeringkosten zullen de overheid kennende 2x zo hoog liggen, autorijden wordt duurder en de provincies zullen een andere melkkoe bedenken om het verlies aan opcenten te compenseren. Maar bij de volgende verkiezingen gewoon weer op het CDA stemmen mensen, kunnen ze het land nog verder verkloten.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:09:38 #87
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77289856
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:53 schreef PalmRoyale het volgende:
Uitgaande van het basistarief ga ik van 38 naar 50 euro per maand, daar komt dan nog het spitstarief bij op. Het overgrote deel van de mensen zal veel duurder uit zijn. Voor veel mensen zal het zelfs onbetaalbaar worden om auto te rijden. Hoezo goedkoper? dit hele voorstel heeft maar 1 doel, de burgers nog meer geld afhandig maken. De geraamde invoeringkosten zullen de overheid kennende 2x zo hoog liggen, autorijden wordt duurder en de provincies zullen een andere melkkoe bedenken om het verlies aan opcenten te compenseren. Maar bij de volgende verkiezingen gewoon weer op het CDA stemmen mensen, kunnen ze het land nog verder verkloten.
En het erge is dat er niets gaat veranderen: het OV wordt niet opeens stukken beter, de files zullen blijven (maar dan op andere plaatsen of in een andere vorm)
Nederland zit ruimtelijk gezien zeer zwaar in de problemen en het enige wat er aan gedaan wordt is symptoonbestrijding tegen hele hoge kosten voor de burger.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77293909
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Dat ze nu niet weten hoe ik rij klopt.

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
Ja zeg, het is ook nóóit goed. Dan wordt je privacy eens gewaarborgd en ga je huilen omdat het niet specifiek genoeg is? Maak eens een keuze.

Maar goed, je kaart desalniettemin een interessant punt aan (wat betreft die klanten): als het rekeningrijden eenmaal ingeburgerd is gaan de deuren open voor de privatisering van het snelwegennet!!!!!!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:49:59 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77293930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Er zijn slechts een paar figuren die dit inzien. Zelfs als jouw kastje het niet doet is het jouw probleem., ga je toch rijden met een kapot kastje en je weet het niet dat hangen dit soort straffen boven je hoofd. Maar ga maar lekker verder met dit plan hoor!
Ik zie mijn oma van 80 al in de gevangenis gestopt worden omdat ze met haar opel agila is gaan rijden zonder een werkend kastje Nog even en je krijgt de kogel omdat je het WAAGT de straat uit te rijden terwijl je kastje nog geen fix heeft met de GPS sateliet.

Het criminaliseren van compleet autorijdend nederland, dat is wat dit kastje doet
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:28:44 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77295937
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:36 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Jij leest graag wat je wil lezen blijkbaar om je punt kracht bij te zetten. Je KAN een boete TOT 67.000 euro krijgen.

beetje populistisch geblaat op deze manier.
Vind je? Ik vind die grens gewoon schandalig hoog. Maar ja, kom niet met de handjes aan het geld van de staat want dan ben je zwaar de klos. Kijk bv ook maar eens hoe hard je aangepakt wordt als je rode diesel tankt. TankinhoudX10 euro + auto zoveel jaar op naam X kilometers.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:31:30 #91
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77296078
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik het hetzelfde gedaan. Je moest wel heel erg je best doen om tot tegenstander van de km heffing gerekend te worden

Wat een suggestieve vragenlijst zeg


Hoe dan ook, ER KOMT GEEN STASI KASTJE IN MIJN AUTO!!!! Dan schop ik de hybride er wel uit en ga ik in een Amerikaanse v8 Oldtimer rijden.
Alle auto's krijgen toch zo'n kastje?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:53:09 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77297160
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:31 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Alle auto's krijgen toch zo'n kastje?
Oldtimers niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:05:29 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77303700
Ik heb de ANWB enquete ook gemaakt.

Maar waarom kan ik niet gewoon "tegen" stemmen?
Waar zijn de vragen die betrekking hebben op het allergrootste nadeel van de km-heffing, namelijk je privacy? Alle mogelijke (theoretische voordelen) zijn wel genoemd, maar de nadelen wordt nauwelijks aandacht aan besteed.

Bijzonder onprettige en onlogische enquete, die mij absoluut het vermoeden geeft dat de organisator ervan de uitslag in zijn straatje wil laten passen. Bah.
pi_77303737
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope, auto's vanaf 25 jaar en ouder (bij de invoering) niet.

Dus:

[ afbeelding ]

of:

[ afbeelding ]


Ik heb voor de zekerheid een BMW e32 735ia van eind 1986, die nu in een stalling staat.
pi_77303946
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:30 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb de ANWB enquete ook gemaakt.

Maar waarom kan ik niet gewoon "tegen" stemmen?
omdat de ANWB niet tegen is en niet uit is op een stem voor of tegen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77304063
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:35 schreef kawotski het volgende:

[..]

omdat de ANWB niet tegen is en niet uit is op een stem voor of tegen..
Uit mijn mening wordt anders wel een "voor" of "tegen" opgemaakt.
pi_77304462
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Uit mijn mening wordt anders wel een "voor" of "tegen" opgemaakt.
dat is knap als de vraag suggestief is gesteld zoals meer dan de helft van de vragen. (maar ik vrees dat je gelijk hebt)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77304521
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:46 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat is knap als de vraag suggestief is gesteld zoals meer dan de helft van de vragen. (maar ik vrees dat je gelijk hebt)
Ik vind dat maar een schandelijke constatering.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:53:05 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')