abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77233144
Ik had precies hetzelfde, en volgens mij hadden de meeste mensen dat, zo te lezen, ook.
Gewoonweg een slechte, niet neutrale enquête.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:05 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77233226
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Ook al komt er een duidelijk signaal van de automobilisten/het volk dat ze niet de kilometerheffing willen (op déze manier in elk geval), ben ik bang dat zo'n uitkomst op elk mogelijke manier zal worden verbogen om de kilometerheffing gewoon door te zetten. Dat zal niet de eerste keer zijn namelijk.

Een lullig excuus járen later zal dan misschien komen, maarja dan is het al ingevoerd, is men er langzaam maar zeker aan gewend en heeft het al enorm veel belastinggeld gekost, dus terugdraaien is uiteraard geen optie (zal men in Den Haag zeggen).
Ik snap niet waarom terugdraaien geen optie is als iets al heel veel belastinggeld gekost heeft??
Als het slecht en kostbaar project door blijft gaan dan blijven de kosten stijgen.

Ik ben trouwens benieuwd; eerst de boeren wegjagen met onzinnige en absurde regels, zouden er mensen gaan emigreren als dit achterlijke kastje van Eurlings er doorgedramd wordt??

Met een beetje mazzel regeert het CDA volgende keer niet mee, en kan het plan door de volgende minister gestopt worden; beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:37 #28
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233248
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

De ANWB-enquete heb ik letterlijk een Balkenende-enquete genoemd, omdat hij net zo wollig, langdradig en nietszeggend is als de antwoorden van JPB 1½ week geleden.... terwijl een simpel "ja" of "nee" ook prima mogelijk was, maar dat moest kennelijk te allen tijde worden voorkomen.

Ik vermoed dat duidelijkheid in deze, net als in het Irak-verhaal uitermate ongewenst is.

"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Een simpel JA-NEE volstaat niet voor de ANWB en Eurlings omdat de uitslag dan niet in hun straatje past.
Nu geven ze het volk het idee dat ze wat te kiezen hebben, terwijl de uitslag al vast staat. Met deze enquete kan je namelijk alle kanten uit. Zoals eerder aangegeven is de vraagstelling ook nog eens dusdanig suggestief dat als je de vragenlijst serieus gaat beantwoorden je automatische al voorstander bent van dit belachelijke plan


ANWB
Eurlings
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:54 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77233257
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet doorgaat. Echt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 24 januari 2010 @ 23:32:21 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233357
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet doorgaat. Echt.

²

Eurlings heeft met de directeur van de ANWB lekker gegeten en deze vragenlijst bedacht. De uitslag staat vast. De km heffing komt er gewoon en Den Haag en de ANWB zullen tegen het volk zeggen dat ze er zelf voor gekozen hebben en het dus een democratisch besluit is.

Walgelijk en zoooo doorzichtig !!


We zullen nog wat gaan beleven als dat STASI kastjes ingebouwt gaan worden
pi_77233489
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:37:15 #32
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233586
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef OldJeller het volgende:
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
[..]



Mensen die denken wat te kiezen hebben betreft de kilometerheffing zijn wat mij betreft zo verschrikkelijk naief.

Iedere regering zou een natte droom krijgen van een STASI kastje in iedere auto. De potentie van een dergelijk systeem is namelijk enorm!
pi_77234026
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet waarom terugdraaien geen optie is als iets al heel veel belastinggeld gekost heeft??
Als het slecht en kostbaar project door blijft gaan dan blijven de kosten stijgen.
Klopt, maar het is een eigenschap van de overheid en overheidsinstanties. Zo ook met de OV-chipkaart die 130 miljoen euro had moeten kosten, al meer dan 1 miljard euro heeft gekost en het nog steeds niet vlekkeloos werkt en overal is ingevoerd. Of de noordzuidlijn, etc. etc.

Gisteren zei oud-minister van Verkeer en lid van de raad van toezicht van de ANWB Karla Peijs in het programma Nova overigens al dat we absoluut door moeten gaan met de kilometerheffing, want "er is al zoveel belastinggeld besteed aan onderzoek hiernaar."
quote:
Ik ben trouwens benieuwd; eerst de boeren wegjagen met onzinnige en absurde regels, zouden er mensen gaan emigreren als dit achterlijke kastje van Eurlings er doorgedramd wordt??
Dat een hoop mensen ontevreden zijn en dat de regering het volk zoet probeert te houden met allerlei praatjes, is in elk geval duidelijk.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:48:19 #34
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77234093
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef OldJeller het volgende:
Wat al in het vorige topic gezegd was, maar zeker de moeite waard om hier nog even te posten. Hoe de enquête werd afgesloten geeft toch wel aan hoe men bij de ANWB over de kilometerheffing denkt, en dat ze het helemaal niet aan de leden over zullen laten:
[..]


Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:49:22 #35
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77234140
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een eigenschap van de overheid en overheidsinstanties. Zo ook met de OV-chipkaart die 130 miljoen euro had moeten kosten, al meer dan 1 miljard euro heeft gekost en het nog steeds niet vlekkeloos werkt en overal is ingevoerd. Of de noordzuidlijn, etc. etc.

Gisteren zei oud-minister van Verkeer en lid van de raad van toezicht van de ANWB Karla Peijs in het programma Nova overigens al dat we absoluut door moeten gaan met de kilometerheffing, want "er is al zoveel belastinggeld besteed aan onderzoek hiernaar."
[..]

Dat een hoop mensen ontevreden zijn en dat de regering het volk zoet probeert te houden met allerlei praatjes, is in elk geval duidelijk.
Die vrouw moet haar mond houden, want dat geld is mede onder haar bewind gespendeerd (en heeft dus nog niet veel goed teweeg gebracht dat haar opvolger het nu nog een keer moet doen...)
By the way, zij was als minister natuurlijk ook verantwoordelijk voor de OV-flopkaart en heeft als dank nu een baantje als commisaris van de koninging ergens gescoord...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77234276
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Voor wie?
De meeste vragen zijn multi-interpretabel zoals eerder is gezegd in dit topic.
Ze vragen je iets in de enquête waar zo'n beetje iedereen het wel mee eens is, en wat verder weinig met kilometerheffing te maken hoeft te hebben, maar als je invult dat je ermee eens bent, dan antwoord je eigenlijk dat je voor de kilometerheffing bent. Die enquête zit vol valse dilemma's.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:56:36 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77234454
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heb hem ingevuld, maar vind het uitermate vreemd dat je als ANWB-lid nergens van weet behalve via nieuwssites met de melding dat 'het druk is op de site'. Behoorlijk amateuristisch. Enquete zelf is wel aardig, maar met dit soort enquetes krijg je alleen maar halfbakken antwoorden, je kan nergens JA of NEE zeggen, gemiste kans.
Dat is ook wel een punt inderdaad. De ANWB had op zn minst hun leden kunnen informeren dat er zo'n onderzoek aan zat te komen, via een email oid. Nu lijkt het wel alsof ze het zo stil mogelijk willen houden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77235011
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.

Hetzelfde als ik aan iemand zou vragen "Zou u meer groen in uw tuin willen hebben?", die persoon het met "ja" beantwoord en ik de volgende dag met een vrachtwagen vol gemaaid gras aan kom en zijn tuin ermee vol gooi. Omdat ik dat zo interpreteerde, hij wilde immers meer groen.
Dat slaat toch nergens op?
Perfect samengevat.
Zo heb ik nl. die enquete van de ANWB ervaren.

En ik heb zelfs het gevoel dat het de bedoeling is dat het sowieso door onze strot gemikt zal worden.
Laatste is een gevoel he, geen ratio. (Ik blijf een vrouw natuurlijk. . )
pi_77238139
ik kom goedkoper uit met de kilometer heffing... maar toch zeg ik nee.

De privacy die verloren gaat is schandelijk, en de overheid heeft al lang en breen aangekondigd om het verlies van inkomsten op een andere manier te compenseren, waardoor het idee van goedkoper uit zijn een illusie is.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_77239084
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:09 schreef Stali het volgende:

[..]

En ik heb zelfs het gevoel dat het de bedoeling is dat het sowieso door onze strot gemikt zal worden.
Dit.

Ik vraag me af hoe lang deze praktijken nog doorgaan voor iedereen massaal de regering uitkotst.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:57:33 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77239102
quote:
ANWB-directeur: Eurlings maakt misstap

De enquête van de ANWB is helemaal niet bedoeld om een duidelijk 'ja' of 'nee' over de kilometerheffing aan het kabinet door te geven. Dat zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom vandaag in het AD.

Hij spreekt van een misstap van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Die zei vorige week dat de raadpleging van de ANWB van doorslaggevend belang zal zijn bij zijn besluit de kilometerheffing door te voeren of niet. Dat gaat Van Woerkom te ver. Eurlings doorkruist volgens de directeur het politieke systeem in Nederland.

De ANWB heeft graag invloed, maar past volgens de krant voor een beslissende stem over de kilometerheffing. De ANWB wil volgens Van Woerkom alleen aangeven wat de zorgen en suggesties van automobilisten zijn. "Maar de politiek bepaalt uiteindelijk."

De directeur ziet er geen probleem in dat niet-leden de enquête ook kunnen invullen. Dat is volgens hem ook de bedoeling. De ANWB wil niet met een 'voor' of 'tegen' naar de politiek stappen, maar met een waslijst aan verbeterpunten. Als het nodig is kan het wetsvoorstel dan worden aangepast. Dan pas neemt de bond definitief een standpunt in.
Nee natuurlijk niet, dat bleek wel uit de vragen dat er geen duidelijk ja of nee uit kon komen...

Het zwarte pieten is begonnen!
  maandag 25 januari 2010 @ 09:18:34 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77239434
quote:
Suggestieve peiling ergert ANWB-leden

DEN HAAG - Talloze ANWB-leden zijn teleurgesteld dat zij geen ja of nee mogen zeggen tegen de kilometerheffing in de enquête van de automobielvereniging.

In de Tweede Kamer is daar ook kritiek op van de oppositiepartijen SP en VVD. "Ik ben geschrokken van de vragen in de ANWB-enquête", zegt VVD-Kamerlid Aptroot. "Ik vind het zeer suggestieve vragen, alsof de ANWB toch wil doordouwen met de kilometerheffing", klaagt de liberaal, die talloze reacties heeft gehad. Ook SP-Kamerlid Roemer vindt dat "de slotconclusie ontbreekt".

De Telegraaf ontving dit weekeinde veel reacties van ontevreden ANWB-leden. "Dat de ANWB voorstander is van de heffing blijkt duidelijk uit de suggestieve vraagstelling. De vragen via De Telegraaf zijn veel objectiever", mailt Paul Volkerijk uit Alphen a/d Rijn ons. Kees Ton uit Bilthoven zegt: "De lijst is zodanig samengesteld dat de ANWB uit het totaal altijd een 'voor' kan concluderen. Wat is dan de waarde?" R. Schuijt uit Huizen ziet in de ANWB-vragen "één pleidooi met argumenten waarom een kilometerheffing goed zou zijn".

Kosten

Hans Bruls uit Schinveld mist de invoeringskosten van 4 miljard euro. "Wat mij opviel is dat daar met geen woord over wordt gerept. Ook de kosten voor onderhoud en vervanging worden niet genoemd, wel dat de overheid het eerste kastje vergoedt. Nogal een sigaar uit eigen doos, want dat doen ze dus van ons geld. De ANWB probeert de mensen voor te laten stemmen door vooral de echte nadelen niet te noemen, namelijk: de kosten."

De ANWB heeft het afgelopen weekend razend druk gehad met deelnemers aan de enquête over de km-heffing. "Het is zo vol, dat een op de vijf personen nog even geen enquête kan invullen. Maar we zijn aan het opschalen." Gisteravond stond de teller op 96.000 stemmers.

Kritiek op de peiling "helpt ons niet", zegt de ANWB-woordvoerder. Dat er geen ja of nee gezegd mag worden, is volgens hem duidelijk beargumenteerd. "Wij willen nog niet volmondig ja of nee zeggen. We zitten nog aan het begin van een hele discussie tussen de minister en de Tweede Kamer. Er is misschien wel veel op het plan af te dingen, maar nu al nee zeggen, zou puur gebeuren op wantrouwen, niet op argumenten."

J. Bardoux uit Soest zegt: "Feit blijft dat de automobilist straks zo rechteloos is als een straatkei. Ik ben ANWB-lid voor de wegenwacht, niet om de heer Van Woerkom te steunen in zijn acceptatie van het rekeningrijden. Zijn enquête geeft slechts de keus tussen de Eurlings-versie en een vooralsnog vagelijk 'verbeterde' Eurlings-versie."
Zo rechteloos als een straatkei
pi_77240323
Ik heb de vragenlijst van zowel de ANWB als de Telegraaf ingevuld. De lijst van de Telegraaf is niet zozeer suggestief, maar is wel omkleed met wat artikelen die lezers een bepaalde kant op duwen. Ach, het standpunt van de Telegraaf mag zo onderhand bekend zijn.

Zelf ben ik zwaar tegen de kilometerheffing. Deze heffing gaat woon-werkverkeer het hardst treffen: mensen die 's ochtends in hun auto stappen, op weg naar hun werk. Mensen die de economie van dit land draaiende houden. En mensen die meestal geen reëel alternatief hebben.

Kilometerheffing maakt autorijden onnodig duur. Bedrijven zien zich direct of indirect (als gevolg van hogere looneisen) geconfronteerd met hogere kosten. Arbeid wordt in Nederland nog duurder en we prijzen onszelf de markt uit. Rampzalig voor onze concurrentiepositie.

Verder hebben we allang een kilometerheffing, naast de torenhoge BPM die verder ook geen enkel land kent. Brandstof is hier dusdanig duur dat we omgerekend circa 2 cent "kilometerheffing" betalen. Ik vind dat we in Nederland eens moeten ophouden met het criminaliseren van autorijders, temeer omdat het openbaar vervoer geen serieus alternatief is.
pi_77240698
tvp
pi_77243088
quote:
Kosten

Hans Bruls uit Schinveld mist de invoeringskosten van 4 miljard euro. "Wat mij opviel is dat daar met geen woord over wordt gerept. Ook de kosten voor onderhoud en vervanging worden niet genoemd, wel dat de overheid het eerste kastje vergoedt. Nogal een sigaar uit eigen doos, want dat doen ze dus van ons geld. De ANWB probeert de mensen voor te laten stemmen door vooral de echte nadelen niet te noemen, namelijk: de kosten."

4 miljard? Als dat door een overheidsdienst begroot is kunnen we dus gewoon uitgaan van minstens het dubbele, als het niet veel meer is
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:10:41 #46
3542 Gia
User under construction
pi_77243750
Ik vond de enquete van de anwb best goed opgesteld. Je kon aangeven dat je van mening bent dat de vervuiler betaalt, maar je kon ook aangeven dat je tegen zo'n kastje bent. Er waren ook momenten dat je zelf kon invullen wat jouw mening was.
Ik heb daar ingevuld dat ik nog liever i.p.v. belasting en bpm, een hogere benzineprijs betaal en dat er hier en daar tolpoortjes komen, dan dat ik zo'n kastje in de auto wil. Afrekenen aan de hand van de kilometerteller is ook een mogelijkheid, maar dat treft dan alleen Nederlandse autorijders. Met een hogere benzineprijs en tolpoortjes betalen toeristen ook mee.
pi_77244133
Eigenlijk is iedereen tegen. Als ik de publieke opinie hier- en daar zo belees.

Op Femke Halsema na.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:33:13 #48
3542 Gia
User under construction
pi_77244396
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:24 schreef Chooselife het volgende:
Eigenlijk is iedereen tegen. Als ik de publieke opinie hier- en daar zo belees.

Op Femke Halsema na.
Ik ben wel vóór het idee, maar tegen de uitwerking. Niet dat ik iets tegen dat kastje op zich heb, maar het kan veel simpeler. Ook vind ik het verwerpelijk dat je er zelf verantwoordelijk bent als het kastje kapot gaat. Alles kan weleens kapot gaan, toch?

Kan me ook niet voorstellen dat de anwb akkoord zal gaan met de invoering op deze manier, aangezien ze in hun vraagstelling ook andere manieren aanhaalden. Zoals accijnsverhoging of afrekenen aan de hand van de kilometerteller. In dat laatste geval kan ook nog rekening gehouden worden met de uitvoering van de auto.
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 12:35:58 #49
145738 superworm
is erbij
pi_77244466
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 25 januari 2010 @ 12:39:32 #50
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77244562
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef superworm het volgende:
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
Omdat,
quote:
,,We willen niet alleen maar voor- en tegenstanders noemen, maar met argumenten komen waarop de beslissing kan worden gebaseerd, aldus de ANWB zegsman.''
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')