abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77244644
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef superworm het volgende:
Wat een ranzig sturende enquete van de ANWB zeg. Heb 'm na een paar vragen weggeklikt. Waarom is er geen "blijf gvd met je poten uit mijn auto"-knop?
, ik had ook zoiets... Ik snap dat de ANWB graag beargumenteerde stellingen ziet, maar de vraagstelling was, imo, ernstig suggestief en pro kastjes.
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 12:42:55 #52
145738 superworm
is erbij
pi_77244681
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:39 schreef Tism het volgende:

[..]

Omdat,
[..]

"Beslissing" m'n hol. Als je die enquete ziet is het wel duidelijk dat de ANWB zich niet zal laten sturen whatsoever, en bij voorbaat al een stevig "ja" heeft toegezegd aan Eurlings.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77245042
Er zal wel uit de ANWB enquete komen, dat de ANWB leden het eerlijker vinden dat veel rijders meer betalen dan weinig rijders, maar dat men niet een kastje in hun auto ingebouwd willen hebben.

M.a.w., voor invoering van welk systeem dan ook zal deze enquete nutteloos blijken te zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 25 januari 2010 @ 13:06:23 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77245336
Die hele ANWB enquete ging in feite nergens over....

Of de kosten van autorijden tegenover OV duidelijker worden??
Ja en?? Fijn dat het duidelijker is met zo'n kastje maar het OV wordt er niet beter of betaalbaarder op, en nog steeds niet goedkoper dan de auto.

Of het een voordeel is dat het aantal verkeersslachtoffers daalt door de kilometerheffing??
Een daling van het aantal verkeersslachtoffers is altijd een voordeel, maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er een daling zal zijn, ook niet als men uitgaat van een daling van het aantal gereden kilometers.
In 1967 waren we met ongeveer een miljoen auto's in NL, dus het aantal gereden kilomters kan niet eens in de buurt zitten van het huidige aantal met 7 miljoen auto's. We hadden in 1967 ook 3000 verkeersdoden.
Veiligheidsmaatregelen zijn slachtofferbesparend, zo'n kastje is geen veiligheidsmaatregel.

Of het een voordeel is dat mensen die minder rijden minder gaan betalen??
Tuurlijk, maar voor hoe lang? En als we allemaal in een Prius gaan rijden, de overheid dus geen cent meer binnenhaalt aan km-heffing, dan nemen ze dat verlies dus maar?? Het gaat altijd meer kosten.

Of het een voordeel is dat er geen 2 belastingen meer zijn maar slechts 1 kilometerheffing?
Wat een nonsens vraag, die BPM betaal je in een keer bij aanschaf en daar merk je dus niets van, zit in de prijs van een auto.
Maar 1 belastingsoort met een kilometerheffing?? Hoezo 1 soort?? We hebben een stuk of 5 tarieven voor verschillende auto's die dan ook nog een keer een extra bedrag moeten betalen als ze op het juiste (of verkeerde) moment op de A1 of de A12 zitten.... Komt dat op de matrixborden te staan trouwens??
Utrecht via
A1/A27: 38 minuten, 5 ct per km.
A28: 34 minuten, 6 ct km.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:29:52 #55
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77246054
Misschien is het tijd voor een potje ouderwetsche burgerlijke ongehoorzaamheid als dit er door komt. Als genoeg mensen weigeren het stasi kastje in te laten bouwen kunnen ze er niks tegen doen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 25 januari 2010 @ 13:49:32 #56
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77246659
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het een voordeel is dat mensen die minder rijden minder gaan betalen??
Tuurlijk, maar voor hoe lang? En als we allemaal in een Prius gaan rijden, de overheid dus geen cent meer binnenhaalt aan km-heffing, dan nemen ze dat verlies dus maar?? Het gaat altijd meer kosten.
Dat is een blunder van de overheid die ze nog zwaar gaat opbreken over een paar jaar.
quote:
Of het een voordeel is dat er geen 2 belastingen meer zijn maar slechts 1 kilometerheffing?
Wat een nonsens vraag, die BPM betaal je in een keer bij aanschaf en daar merk je dus niets van, zit in de prijs van een auto.
Maar 1 belastingsoort met een kilometerheffing?? Hoezo 1 soort?? We hebben een stuk of 5 tarieven voor verschillende auto's die dan ook nog een keer een extra bedrag moeten betalen als ze op het juiste (of verkeerde) moment op de A1 of de A12 zitten.... Komt dat op de matrixborden te staan trouwens??
Utrecht via
A1/A27: 38 minuten, 5 ct per km.
A28: 34 minuten, 6 ct km.
Liever niet, die dingen doen nu al alleen maar verkeerd werk (aanspringen als het al gebeurd is, aanblijven als ze uit moeten, aangeven dat je 70 mag als je stilstaat in de file...)
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:29 schreef PalmRoyale het volgende:
Misschien is het tijd voor een potje ouderwetsche burgerlijke ongehoorzaamheid als dit er door komt. Als genoeg mensen weigeren het stasi kastje in te laten bouwen kunnen ze er niks tegen doen.
Net zoals met de OV-chipkaart? Of de bodyscanners?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:52:51 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77246770
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik heb het idee dat ze de OV-chipkaart er vooral door hebben kunnen duwen doordat een groot aantal OV-gebruikers dat op kosten van de staat doet..... En studenten lijken er weinig over na te denken dat dit na hun studietijd ook nog gevolgen kan hebben, ze denken dan namelijk allemaal een auto van de zaak te hebben.
Die KM-heffing lijkt ook weer niet hun probleem te zijn; ze hebben geen auto en als ze straks klaar zijn met hun studie hebben ze een auto die door een ander betaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 januari 2010 @ 14:12:03 #58
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77247485
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Stupendous76 het volgende:
En das nou net het probleem. We zeuren met z'n allen lekker maar de wil om er echts iets tegen te doen is er niet. We zijn een volk van klagers en we accepteren alles wat de overheid ons door de strot duwt. Dat weten ze in Den Haag dondersgoed en daardoor komen ze met alles weg. Als alle tegenstanders (en dat zijn er zo onderhand enkele miljoenen denk ik) zich nu zouden verenigen en als 1 front aan Den Haag laat weten dat we het kastje niet accepteren dan is het snel gedaan. Het probleem is echter dat we te lui zijn om dit daadwerkelijk te doen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 25 januari 2010 @ 14:12:50 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77247517
Ik moet zeggen dat Camiel Eurlings weer de gladde mooiboy uithangt door weer zo'n ongefundeerde uitspraak te doen.
  maandag 25 januari 2010 @ 14:15:27 #60
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77247628
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze de OV-chipkaart er vooral door hebben kunnen duwen doordat een groot aantal OV-gebruikers dat op kosten van de staat doet..... En studenten lijken er weinig over na te denken dat dit na hun studietijd ook nog gevolgen kan hebben, ze denken dan namelijk allemaal een auto van de zaak te hebben.
Die KM-heffing lijkt ook weer niet hun probleem te zijn; ze hebben geen auto en als ze straks klaar zijn met hun studie hebben ze een auto die door een ander betaald wordt.
Van een goede OV-chipkaart ben ik zwaar voorstander. Net zoals een goed uitgedacht kilometerheffing-plan. De chipkaart is er nu en is gewoon een wanprodukt van de allerhoogste orde. En ondertussen komt dit kilometerheffingplan langszij waar volgens mij ook van alles aan rammelt.
En nergens is ook maar enig teken van intelligentie of deskundigheid, laat staan dat je als burger of gebruiker ergens je stem kan laten horen. Wat dat betreft is die ANWB-enquete dan ook goed mislukt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 25 januari 2010 @ 14:17:31 #61
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_77247706
Oprotten met dit plan. Nog liever tol, dan betalen die buitenlanders tenminste ook mee.
pi_77258670
En dan te bedenken dat heel veel bedrijven het OV al 100% vergoeden en eigen vervoer maar tot een maximum.
Ik leg al toe op mijn woon-werk verkeer, ben altijd op tijd daarentegen wat dan weer niet van mijn OV'ende collega's gezegd kan worden.. maar toch pakken zij alle voordelen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 25 januari 2010 @ 19:11:18 #63
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77259966
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
En dan te bedenken dat heel veel bedrijven het OV al 100% vergoeden en eigen vervoer maar tot een maximum.
Ik leg al toe op mijn woon-werk verkeer, ben altijd op tijd daarentegen wat dan weer niet van mijn OV'ende collega's gezegd kan worden.. maar toch pakken zij alle voordelen..
Idd.... meeste mensen die dagelijks in de file staan komen van buiten de randstad. Buiten de randstad is het OV zeer matig. Lees treinen/bussen 1 keer per uur, slechte aansluitingen enz enz. Je bent al gauw 3 keer zolang onderweg dan met de auto.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77265326
De privacy ben ik trouwens niet bang voor.
Wat kan mij het schelen dat ze weten waar ik rijdt.

Ze weten toch al waar ik uithang, OK ongeveer dan. Mijn mobiel straalt verschillende palen aan onderweg, en als ik in Maastricht ergens pin, weten ze ook dat ik in Maastricht geweest ben. Onderweg nog effe tanken bij Ruwiel, en ze weten dat ik via de A2 weer teruggereden ben.

ALLEEN HEB IK GVD GEEN KEUS OM NIET IN DE FILE TE KOMEN!!!!!!!!!

Die ANWB enquête is echt om te janken zo slecht.
Het is dat ik geen lid ben, anders had ik NU opgezegd.
*verwijderd door Admin*
  maandag 25 januari 2010 @ 21:00:21 #65
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77266257
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:44 schreef JanJanJan het volgende:
De privacy ben ik trouwens niet bang voor.
Wat kan mij het schelen dat ze weten waar ik rijdt.
Ze weten niet waar je rijd, dat weet je zelf ook niet meer als je de rekening krijgt. Je moet er dus op vertrouwen dat de rekening correct is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77268882
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:00 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ze weten niet waar je rijd, dat weet je zelf ook niet meer als je de rekening krijgt. Je moet er dus op vertrouwen dat de rekening correct is.
Dat ze nu niet weten hoe ik rij klopt.

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
*verwijderd door Admin*
  maandag 25 januari 2010 @ 22:03:04 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77269670
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Dat ik straks een ongespecificeerde rekening krijg is schandalig. Moet ik eens doen, mijn klant een rekening sturen zonder dat hij kan nagaan wat ik voor hem gedaan heb. Als ik dat doe weet ik 1 ding zeker, de rekening wordt niet betaald. Als ik het vervolgens bij diezelfde klant nog eens doe, weet ik 2 dingen zeker: beide rekeningen worden niet betaald, en ik ben de klant kwijt.
Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten. Dat lijkt me toch een behoorlijke verantwoording op de schouder van de installateur, die mag dan wel een pilotensalaris gaan krijgen.
pi_77269849
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat zelfs nog verder, als jouw geinstalleerde noem maar een ding niet blijkt te werken kan de klant een boete van 67.000 euro of een gevangenisstraf van 4 jaar verwachten. Dat lijkt me toch een behoorlijke verantwoording op de schouder van de installateur, die mag dan wel een pilotensalaris gaan krijgen.
Dat meen je hopelijk toch niet serieus.
pi_77269920
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Vrij vertaald, je krijgt straks iedere maand een bekeuring omdat je weer eens hebt bijgedragen aan de economie.. stouterd..

We worden gestraft omdat we iedere dag voor dag en dauw weer eropuit gaan om ons steentje bij te dragen aan de economie.
Mijn buurman aan de ene kant in de VUT draait zich nog eens lachend om, hij heeft voor gestemd.. de buurman aan de andere kant met een uikering draait zich ook nog eens lachend om, hij heeft ook voor gestemd.. Ik daarentegen werk tot mijn 67e om die 2 te betalen dat ze zo riant thuis kunnen zitten en ze kunnen nog voor kilometerheffing stemmen om mij meer te laten betalen om hun leven te onderhouden..

wat een land is dit..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 25 januari 2010 @ 22:08:42 #70
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77269973
Jawel, schijnt dat fraude veel zwaarder wordt bestraft dan bijvoorbeeld zedendelicten.
DeviantArt
pi_77270075
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:
Jawel, schijnt dat fraude veel zwaarder wordt bestraft dan bijvoorbeeld zedendelicten.
Die straffen zijn nogal buiten proportie in mijn ogen . Als er een bron van beschikbaar is dan zou ik dat wel graag zien.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:10:58 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 januari 2010 @ 22:15:59 #73
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77270344
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die straffen zijn nogal buiten proportie in mijn ogen . Als er een bron van beschikbaar is dan zou ik dat wel graag zien.
Kilomterheffings ontduiking
quote:
Hoge straffen ontduikers kilometerheffing
Wie straks probeert te sjoemelen met de kilometerheffing kan vier jaar de cel ingaan.
In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd en moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.
DeviantArt
pi_77270419
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel, dat meen ik.
Dat zijn fikse straffen . Ik neem wel aan dat men die oplegt als men het systeem systematisch probeert te saboteren. Eurlings kan zich beter in andere zaken gaan verdiepen.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:24:54 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77270814
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat zijn fikse straffen . Ik neem wel aan dat men die oplegt als men het systeem systematisch probeert te saboteren. Eurlings kan zich beter in andere zaken gaan verdiepen.
Doe geen moeite. Er zijn slechts een paar figuren die dit inzien. Zelfs als jouw kastje het niet doet is het jouw probleem., ga je toch rijden met een kapot kastje en je weet het niet dat hangen dit soort straffen boven je hoofd. Maar ga maar lekker verder met dit plan hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')