abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77139500
quote:
***************************************
Geen km-heffing bij 'nee' ANWB

***************************************
` De kilometerheffing gaat niet door
als de ANWB de plannen afwijst.Dat zei
minister Eurlings na afloop van de
ministerraad.De ANWB kondigde vorige
week een ledenraapleging aan.

Bron: NOS teletekst.

Ik ben benieuwd wat er uit die ledenraadpleging gaat komen. Wel een goede zaak dat het kabinet bereid is te luisteren naar belanghebbende organisaties.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:12:36 #2
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_77139643
Ik denk meer dat het te maken heeft de gemeenteraadsverkiezingen. Een impopulair plan door drukken kost immers stemmen.
pi_77139662
Nu maar hopen dat de leden die nee zouden stemmen niet allemaal massaal zijn weggelopen bij de ANWB. Dat deden er eind vorig jaar nogal wat namelijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:15:43 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77139779
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?
censuur :O
pi_77139841
Ik hoop dat ze nee zeggen. Maar het zal wel niet... ze zullen ze vast "tegemoetkomen" of iets beloofd hebben inderdaad.
pi_77140072
quote:
Het draagvlak voor de kilometerheffing is essentieel, benadrukte hij.
Nee lul, jouw prestige projectje, dat is essentieel. Als het draagvlak essentieel zou zijn dat had je dit project al lang laten varen.

Verrekte limburgse homo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:25:16 #7
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_77140231
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?

Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
pi_77140239
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?
Besef je wel dat duurdere benzine "ons" minder gaat kosten dan nog zo'n falend technisch systeem (zie ov shitkaart gebeuren).

Betekend niet dat ik voor duurdere benzine ben, maar da's in elk geval beter dan "km-heffing".
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:44 #9
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77140446
Minder BPM, minder wegenbelasting, duurdere benzine, prima plan
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77140478
Dan worden we toch rechtsom genaaid als het niet linksom kan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:31:30 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77140484
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen.
Voel je jezelf nu verheven of zo? Of denk je daadwerkelijk dat de gemiddelde Nederlander niet begrijpt wat kilometerheffing is? Dat dat-ie niet uit ervaring en op z'n boerenverstand kan aanvoelen dat dit gewoon weer een belastingverhoging wordt?

Het probleem met die hele kilometerheffing is dat de overheid het brengt als "oplossing tegen files", en "verbetering van de mobiliteit", zonder ooit te definieren wat "mobiliteit" is. Wat heb je er aan als er geen files staan, maar je het niet meer kan betalen om in je auto te stappen? En ja, dat is het eindverhaal: als de heffing van 6 cent per km niet voldoende werkt tegen files, wordt de heffing gewoon hoger.
Zolang ministers en kamerleden niet verplicht per OV reizen, hebben ze bar weinig recht van spreken...
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Besef je wel dat duurdere benzine "ons" minder gaat kosten dan nog zo'n falend technisch systeem (zie ov shitkaart gebeuren).
Besef je ook dat die die "duurdere benzine" al tientallen jaren hebben?
quote:
Betekend niet dat ik voor duurdere benzine ben, maar da's in elk geval beter dan "km-heffing".
En besef je ook dat het "plannetje" van de minister, namelijk het creeren van draagvlak voor nog duurdere benzine, werkt?
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:30 schreef TGVkopper het volgende:
Minder BPM, minder wegenbelasting, duurdere benzine, prima plan
Realiseer je je ook de "wisselkoers"?
Het "kwartje van Kok" (waar jarenlang inflatiecorrectie overheen is gegaan, m.a.w. nu zo'n 20 eurocent per liter) werd enkele jaren geleden "gecompenseerd" door een verlaging van de wegenbelasting met welgeteld enkele euro's per maand. Nog geen 10% van wat dat "kwartje" je kost.
M.a.w. als de wegenbelasting (=motorrijtuigenbelasting) wordt afgeschaft, ga je enorm veel meer betalen.
Uiteraard komt de overheid met rekenvoorbeelden waaruit blijkt dat gemiddeld niemand duurder uit is, en toch zal je zien dat vrijwel iedereen dat wel is.
censuur :O
pi_77140510
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
Volgens mij kunnen zelfs de domste mensen nog wel inzien dat dit ons allen gewoon veel geld gaat kosten en het fileprobleem er niet veel minder van zal worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77140769
benzine geld is echt goed idee.
want hoe je meer verbruikt des meer betalen.
Als je vaker in file komt, verbruikt je juist meer geld!.
Voor degene die niet rijdt, kostte dan weinig.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:40:42 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77140860
Alleen : duurdere benzine betekent dat het voor steeds grotere groepen lonend wordt om in Belgie of Duitsland te gaan tanken, met gevolgen voor de tank-stations in de grens-gebieden, en de accijns-inkomsten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:41:36 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77140897
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen zelfs de domste mensen nog wel inzien dat dit ons allen gewoon veel geld gaat kosten en het fileprobleem er niet veel minder van zal worden.
Wat een onzin. De heffing op vaste lasten verplaatsten naar een heffing op variabel gebruik levert natuurlijk andere incentives op voor het pakken of laten staan van de auto. Zeker op langere termijn.

De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.

De vraag is alleen wat nu nuttiger is: meer belasting op brandstof of kilometerheffing. Kilometerheffing heeft negatieve privacyeffecten en meer operationele kosten, maar als voordeel dat met prijsdifferentiaties (spitsheffing, etc.) meer sturing mogelijk is. Duurdere brandstof geeft problemen langs de grens, heeft minder mogelijkheden tot sturing, maar wel weer direct een incentive voor het kopen van zuinige auto's.

Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
pi_77140946
Net als in duitsland de wegenbelasting in de benzineprijs verwerken en de benzine taks alleen voor verkeerszaken gebruiken en niet als melkkoe gebruiken voor allerlei andere debiele projecten die klauwen met geld kosten. Dan hoeft benzine niet eens duurder te worden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:43:37 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77140982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
Als je de mensen niet kunt vertrouwen om in een referendum een overwogen beslissing te nemen, waar baseert een Nederlandse regering dan haar mandaat op ? Een regering die dit argument gebruikt om referenda tegen te gaan (zoals alle regeringen Balkenende) geeft toe dat de verkiezingen waarop de regering gevormd is geen zinnig grondvest heeft. Het is niet alsof 14 miljoen Nederlanders alleen maar eens in de 4 jaar een helder moment hebben, en de rest van de tijd imbecielen zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_77141018
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Alleen : duurdere benzine betekent dat het voor steeds grotere groepen lonend wordt om in Belgie of Duitsland te gaan tanken, met gevolgen voor de tank-stations in de grens-gebieden, en de accijns-inkomsten.
tja, das een 1 kleine bijwerkingen.
Bovendien er wonen veel Nederlanders in westen. Die gaat juist niet 150-200 km naar grens rijden En volle laten tanken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_77141060
de kilometerheffing zal gewoon gecompenseerd worden voor alle zakelijke rijders. Die voelen de kosten dus niet eens. De baas die het moet betalen laat zijn klanten gewoon meer betalen om voor de kilometerheffing te compenseren en op die manier wordt de gewone belastingbetaler twee keer genaaid:
  • Hij moet nl. wel zelf de kilometerheffing betalen en is daardoor vaak duurder uit (vaker dan eurlings wil toegeven)
  • hij moet de kilometerheffing van zakelijke rijders ook nog eens betalen via bovcengenoemd mechanisme.
  • Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:47:36 #20
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77141131
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
    benzine geld is echt goed idee.
    want hoe je meer verbruikt des meer betalen.
    Als je vaker in file komt, verbruikt je juist meer geld!.
    Voor degene die niet rijdt, kostte dan weinig.
    Kutplan. Iedereen die in grensgebieden woont kan rustig belasting ontduiken en iedereen die niet naar het buitenland kan mag daar voor opdraaien.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:38 #21
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77141289
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:
    [..]
    Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

    Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
    De ANWB-leden, dus de mensen die nog zelf een auto hebben en de kosten daarvan zelf moeten betalen, zijn waarschijnlijk idd de groep die er geen zak van begrijpt.

    Het lijkt me dat de ingehuurde krachten die het plan tot nu toe mogen uitwerken (en er belang bij hebben dit plan door te drukken omdat ze dan aan het werk blijven) en voornamelijk leaserijders zijn die de effecten van invoering toch niet zullen voelen, veel beter kunnen beoordelen wat nou werkelijk een goed beleid is.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:44 #22
    8252 mvdejong
    Home is where the cat is.
    pi_77141294
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Pool het volgende:
    De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.
    quote:
    Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
    Het is wel ridicuul. De meeste mensen die een alternatief zouden hebben, hadden dat allang gekozen.

    Thuiswerk : Werkgevers willen dat niet, inclusief een groot deel van de overheid, want werkgevers vertrouwen hun werknemers zoals ze zelf zijn. Trouwens, de mogelijkheid om buiten de files te rijden (als het tarief van rekeningrijden gekoppeld zou worden aan tijden) loopt ook tegen onwil, of soms ook onvermogen van werkgevers aan.

    OV : Dat bestaat niet in Nederland. We hebben wat losse vervoers-clubjes die elkaar dood-concurreren, en vaak opzettelijk niet aansluiten op lijnen/schema's van hun aangrenzende concurrent. Ze zijn allemaal bezig hun vervoers-capaciteit te verkleinen ("afstoten van niet-rendabele lijnen"), en het opdrijven van de prijzen (OV-chipkaart).
    Dichtbij het werk wonen : Probeer eens een huis te vinden dicht bij je werk. Dat lukt veel mensen niet, laat staan de mensen die een job hebben waarvoor je door heel Nederland moet rijden (vertegenwoordigers, monteurs/installateurs), of mensen zoals ik, in de detachering, die elke paar weken/maanden/jaren een job in een andere regio kunnen krjigen.

    Rekeningrijden is gewoon een harde belastingverhoging. Het mag ook niet effectief zijn, want er komt veel te veel geld uit brandstof-accijnzen en BPM, die wil de overheid echt niet kwijt.
    Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
    Alice Cooper : Why, thank you!
    Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
    pi_77141332
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Pool het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. De heffing op vaste lasten verplaatsten naar een heffing op variabel gebruik levert natuurlijk andere incentives op voor het pakken of laten staan van de auto. Zeker op langere termijn.

    De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.

    De vraag is alleen wat nu nuttiger is: meer belasting op brandstof of kilometerheffing. Kilometerheffing heeft negatieve privacyeffecten en meer operationele kosten, maar als voordeel dat met prijsdifferentiaties (spitsheffing, etc.) meer sturing mogelijk is. Duurdere brandstof geeft problemen langs de grens, heeft minder mogelijkheden tot sturing, maar wel weer direct een incentive voor het kopen van zuinige auto's.

    Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
    Volgens mij moeten de meeste mensen nog gewoon naar hun werk. Het kost ze alleen meer geld om er te komen. Kosten die veelal doorgeschoven zullen worden naar de werkgever, die dat op zijn beurt weer doorberekent naar zijn klanten.
    Voor veel mensen is het OV gewoon geen alternatief. Verder zijn de meeste werkgevers helemaal niet zo happig op thuiswerken is mijn ervaring.

    Maar ik wil best een wedje met je leggen dat er nog steeds files zullen zijn als het rekeningrijden wel wordt ingevoerd. Ze zullen iets verminderen, maar je zal ze echt niet oplossen.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:54:34 #24
    8252 mvdejong
    Home is where the cat is.
    pi_77141395
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef Captain_Ghost het volgende:

    [..]

    tja, das een 1 kleine bijwerkingen.
    Bovendien er wonen veel Nederlanders in westen. Die gaat juist niet 150-200 km naar grens rijden En volle laten tanken.
    Gezellig dagje Maastricht, even de grens over en wat jerrycans vullen. Er is weliswaar een maximum aan brandstof dat je los mag vervoeren, maar daarvoor moet een agent je aanhouden en gaan controleren, die zit liever te slapen in zijn flitsautootje.
    Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
    Alice Cooper : Why, thank you!
    Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
    pi_77141437
    is er een voobeeld-mail welke ik naar de ANWB kan sturen om mijn NEE te laten gelden?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')