Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Hoe wou Eurlings dan een spitsheffing implementeren als het kastje niet registreert waar je rijdt?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Wat moet je met zo'n stelling? Als het echt zo zou zijn dan is het een voordeel ja, maar helaas is het niet zo. Het OV wordt zwaar gesubsidieerd en de kosten van de auto worden niet inzichtelijk gemaakt, behalve dat je iedere maand een eindafrekening krijgt.quote:Het is een voordeel dat de kosten van het OV en de auto straks beter te vergelijken zijn
Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:27 schreef Hukkie het volgende:
Hier de lijst met stellingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dus met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:35 schreef Hukkie het volgende:
Nope die optie is er niet. De stellingen zijn zo geformuleerd dat je het er vaak wel mee eens bent, maar of het waarschijnlijk is dat de werkelijkheid gaat uitpakken zoals gesteld wordt is zeer de vraag. En daar stellen ze dan weer geen vragen over.
Daar moet je dan ook maar gewoon op vertrouwen, en dat vertrouwen heb ik niet in de overheid. Om te beginnen is het gewoon al onzinnig om miljarden uit te geven en iedereen met die shit op te zadelen, alleen maar zodat mensen die gedwongen in de file staan voor een paar cent per kilometer extra genaaid kunnen worden. Doe het dan gewoon per kilometer en verder niet zeiken, die files los je toch niet op met de kmheffing.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:16 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Denk eens na, is dat zo moeilijk. Dat kastje kan bepalen waar je rijdt en het weet ook de tijd, dus weet het kastje het tarief. Het hoeft niet speciaal je locatie op te slaan. Om alleen de kosten door te geven is een registratie van je locatie niet nodig, alleen een bepaling. Daar zit een verschil tussen. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik zeg dat het niet hoeft. Zolang het niet gebeurt vind ik het niet zo'n issue,.
Ik vraag me af hoe je dan van A naar B gaat komenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.
Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.
Ik heb ook gewoon bij alles gezegd in de vragenlijst: oneens en bij elk belangrijk argument zelf ingevuld dat ik niet wil dat big-brother mij in de gaten GAAT houden. Ik geloof best dat er nu niks gebeurd met de gegevens, maar later wel.
Auto verkopen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.
Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
Ja dat las ik net ook pas.... maar ook ditquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:
[..]
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
quote:De bond zal de mening van leden apart apart verzamelen en zwaarder laten wegen dan die van niet-leden, aldus een woordvoerder.
Oh oke, dat laatste had ik niet gelezen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:07 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja dat las ik net ook pas.... maar ook dit
[..]
Wat een faal acite is het toch ook
![]()
Precies, met zulk soort vragen kun je wel hele scheve conclusies trekken. Met die eerste vraag zullen heel wat mensen het eens zijn, betalen via hogere accijnzen is een stuk eenvoudiger dan een heel nieuw complex systeem invoeren, maar mensen betalen nu ook al naar gebruik. Als iedereen daar 'geheel mee eens' stemt dan gaat de politiek het waarschijnlijk gebruiken om de accijnzen te verhogen mocht de km-heffing niet doorgaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:09 schreef AchJa het volgende:
"Betalen naar gebruik is eenvoudiger door de brandstofaccijns te verhogen"
Oneens... want ik vind de accijns al schandalig hoog. Maar dat kun je dan weer niet toelichten.
"Het is een voordeel dat een gestolen auto sneller opgespoord kan worden dmv dat kastje"
Oneens, want ik wil geen kastje in de auto! Ook kun je dat nergens toelichten. Alleen zal het gros op dit soort vragen eens stemmen.
En zo zijn er nog wel wat vragen die je in de voorstander richting duwen. En dan zijn er mensen die de Telegraaf enquete eenzijdig vinden
oepsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:
[..]
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
Zie hier alle vragen: Geen KM-heffing bij 'nee' ANWBquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oeps
Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.
Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Het is allemaal heel vaag, zoals men het eerder in dit topic al aangeeft..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oeps
Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.
Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?
knap dat je dat allemaal weet..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
kan je gewoon lezen hoorquote:
Ja, en de uitkomst van de ledenpeiling vormt niet automatisch het standpunt van de ANWB, aldus de woordvoerder..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
kan je gewoon lezen hoor
De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Die vraag zou volstaan. Met daaronder een vakje voor toelichting. Duidelijker kan niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.
Nee, maar wel vragen stellen over het verloop van de overgangsfase.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is
Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.
Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
1. PARDON???quote:Per 1 januari 2010 zijn de tarieven voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) aangepast. Het gaat deels om een verlaging en deels om een verhoging van de tarieven.
-Zeer zuinige personenauto's zijn per 1 januari 2010 geheel vrijgesteld van mrb.
-Een deel van de tariefsverhoging wordt veroorzaakt door de inflatie.
-Een ander deel van de verhoging is ter compensatie van de verlaging van de belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm). De verhoging mrb geldt voor personenauto's, bestelauto's van particulieren en motorrijwielen. Deze aanpassing hangt samen met de toekomstige invoering van kilometerheffing.
En er is geen ENKELE controle of het systeem het ook goed heeft, want alle andere evt mogelijkheden om het aantal km bij te houden zijn niet toegestaan om te gebruiken in een evt aanvechting daarvanquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.quote:Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Daar was ik het dan ook zeer mee oneens. Want hoe kan een kilometerheffing nou schelen in de verkeersdoden? Of gaat men er gemakshalve alvast vanuit dat 90% van de automobilisten op de fiets gaat?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:26 schreef Stali het volgende:
Wat een irritante vragen ook he:
[..]
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.
Ja, slechts 1 stelling die je zou kunnen scharen onder de privacy.quote:Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.
Heb je verdorie net al die vragen zitten beantwoorden.quote:Wat is uw leeftijd? Als u geen antwoord wilt of kunt geven, dan kunt u deze vraag overslaan.
Hoe kunnen ze je auto dan opsporen als ie wordt gestolen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
kan je gewoon lezen hoor
De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Ze laten zoveel factoren buiten beschouwing dat het gewoon crimineel te noemen is wat de overheid er door probeert te jassen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Hoezo invoering? Dat is toch zogenaamd helemaal niet zeker?quote:Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |