abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77183865
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
You dream it, I live it.
pi_77184276
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
knap dat je dat allemaal weet..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77184344
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:03 schreef kawotski het volgende:

[..]

knap dat je dat allemaal weet..
kan je gewoon lezen hoor

De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Blaze with the fire that is never extinguished
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:07:51 #229
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77184387
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

kan je gewoon lezen hoor

De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
Ja, en de uitkomst van de ledenpeiling vormt niet automatisch het standpunt van de ANWB, aldus de woordvoerder..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:10:01 #230
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77184442

Om meerdere redenen een verwerpelijke lijst vragen.
1. Veel te lang en niet to the point
2. Sturend
3. Minachting voor zelfdenkende mensen, toelichting van de antwoorden is niet mogelijk.

De uitslag van deze enquete is waardeloos. Waarom gaat er nou nooit iets eerlijk als het over de kilometerheffing gaat, de leugens blijven maar komen. Degene die hier verantwoordelijk voor is moeten ze gelijk op straat zetten, evenals Eurlings. Het volk voorliegen kán gewoon echt niet.
pi_77184490
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is

Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.

Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:12:42 #232
136343 BasEnAad
pi_77184521
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:

Die vraag zou volstaan. Met daaronder een vakje voor toelichting. Duidelijker kan niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:13:22 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77184545
Na het debat van vorige week waarin Balkenende geen enkele vraag met een simpel Ja of Nee kon beantwoorden zou je bijna denken dat hij deze er-omheen-lul-enquete zelf geschreven heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77184564
Grmbl... dacht ik stem even tegen.
Hele lijsten.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:14:36 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77184573
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is

Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
Nee, maar wel vragen stellen over het verloop van de overgangsfase.
Hoezo overgangsfase?? Geen km-heffing is geen overgangsfase
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:19:19 #236
136343 BasEnAad
pi_77184696
Van onze fijne overheid:
quote:
Per 1 januari 2010 zijn de tarieven voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) aangepast. Het gaat deels om een verlaging en deels om een verhoging van de tarieven.

-Zeer zuinige personenauto's zijn per 1 januari 2010 geheel vrijgesteld van mrb.

-Een deel van de tariefsverhoging wordt veroorzaakt door de inflatie.

-Een ander deel van de verhoging is ter compensatie van de verlaging van de belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm). De verhoging mrb geldt voor personenauto's, bestelauto's van particulieren en motorrijwielen. Deze aanpassing hangt samen met de toekomstige invoering van kilometerheffing.
1. PARDON???

2. Nog zo'n rattenstreek. De wegenbelasting gaat omhoog. Alleen mensen die een nieuwe auto kopen hebben voordeel. Mensen die al een auto bezitten worden bestolen, daar komt ook nog bij dat je auto in waarde daalt.
pi_77184761
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.
En er is geen ENKELE controle of het systeem het ook goed heeft, want alle andere evt mogelijkheden om het aantal km bij te houden zijn niet toegestaan om te gebruiken in een evt aanvechting daarvan
pi_77184901
Wat een irritante vragen ook he:
quote:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.

Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stali op 23-01-2010 19:36:03 ]
pi_77185223
Ik heb hem ingevuld
Hij is toch wel leuk, hoewel irritant lang en ook wel sturend..
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:39:54 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77185322
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:26 schreef Stali het volgende:
Wat een irritante vragen ook he:
[..]

Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.
Daar was ik het dan ook zeer mee oneens. Want hoe kan een kilometerheffing nou schelen in de verkeersdoden? Of gaat men er gemakshalve alvast vanuit dat 90% van de automobilisten op de fiets gaat?
quote:
Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.
Ja, slechts 1 stelling die je zou kunnen scharen onder de privacy.
pi_77185326
Die komt ook niet in het geding.
You dream it, I live it.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:41:22 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77185401
quote:
Wat is uw leeftijd? Als u geen antwoord wilt of kunt geven, dan kunt u deze vraag overslaan.
Heb je verdorie net al die vragen zitten beantwoorden. .
pi_77185428
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:40 schreef Meddo het volgende:
Die komt ook niet in het geding.
Right.
Maar ik wil zo'n kastje niet en nee, ik heb niets te verbergen.
pi_77185546
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Hoe kunnen ze je auto dan opsporen als ie wordt gestolen?
Hoe kunnen private instellingen dan allerlei diensten aanbieden, adv. de plaatsen die je hebt bezocht?

En dan nog. Hoe controleer je het? Heb je een veldsterktemeter die controleert of het kastje idd. niets uitzendt, behalve die ene keer per maand? En een packetsniffer, zodat je ook weet welke informatie de (auto)deur uitgaat? Heb je het recht om het kastje te jammen, als ie begint uit te zenden op een moment dat dat niet hoort?
Wie geeft me de garanties? Mijn ex heeft me geleerd dat een belofte zonder breekijzer helemaal niets waard is, en zij zat niet eens in de politiek.
En inmiddels weten we allemaal wel dat politici beroepsleugenaars zijn, toch, hoop ik?

En de exacte werking van het ding, en de software, mogen we daar alles van weten zodat we zelf kunnen beoordelen of ie doet wat ie belooft, of wordt het volk weer dom gehouden?
pi_77185740
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

kan je gewoon lezen hoor

Dat jij daarom stopt met denken..

tip: je kan zowel een lid als een niet lid op een adres hebben wonen, mag jij me gaan vertellen hoe de ANWB weet welke stem zwaarder moet wegen.
pi_77186027
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:22:47 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77186679
Het lijkt verdomme wel of Eurlings himself de vragen heeft opgesteld. Met dit soort vragen snap ik dat Camiel het rekeningrijden laat afhangen van de ANWB. Dan kan hij straks mooi weer spelen en zeggen: "Ja maar de automobilist wil het zelf!!!"
pi_77186729
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Ze laten zoveel factoren buiten beschouwing dat het gewoon crimineel te noemen is wat de overheid er door probeert te jassen..
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:25:41 #250
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77186774
1 van de laatste vragen van de ANWB peiling
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
Hoezo invoering? Dat is toch zogenaamd helemaal niet zeker?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')