Dank je voor de link. Heb em ook net ingevuld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:33 schreef Bassfly het volgende:
IK zou alvast de enquete bij www.telegraaf.nl invullen
Inderdaad. Dat had ik bij die vraag wat ik ervan vind dat de anwb de doorslag moet geven.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:55 schreef Sometimes het volgende:
Wat een ontzettend slechte enquete van De Telegraaf. Buiten de vele spelfouten en niet kloppende zinnen is de hele enquete gericht op tegenstemmers (ja, dat was op zich te verwachten).
Ook de meerkeuzevragen zijn wat bijzonder. Het antwoord dat je (ik) zou willen geven is meestal geen optie, een open antwoord is er niet dus bij gebrek aan een toepasselijke keuze moet je dan "wet niet / geen mening" invullen.
Benieuwd naar dat wat de ANWB vandaag gaat presenteren.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn hè, dat "de vervuiler betaalt" principe wat in het leven geroepen wordt, en dat de provincies hun verlies dan gaan compenseren met het invoeren van een belasting waar zelfs autolozen de dupe van zijn.
Bij mij niet. Daarna kwam volgens mij de leeftijdsvraag. En op het laatst nog een slotzin. "Dit is het eind van de enquete, blabla, uitslag volgt, blabla......"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:00 schreef AchJa het volgende:
Klopt het dat na de vraag man/vrouw die pagina automatisch teruggaat naar de Telegraaf site?
Ik betwijfel ook of Eurlings dit waar kan maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:59 schreef JohnDope het volgende:
Is er dan iemand, die werkelijk gelooft dat de ANWB een veto heeft in deze zaak?
Eurlings heeft gezegd dat in dat geval de tolpoortjes weer als mogelijkheid gezien gaan worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:08 schreef Dagonet het volgende:
Ik moet trouwens nog maar zien dat het niet doorgaat bij een nee van de ANWB, grote kans dat de tweede kamer zich daar niet zo snel door laat overrulen.
Ach ja, je hoeft geen abonnement te nemen dan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Eurlings heeft gezegd dat in dat geval de tolpoortjes weer als mogelijkheid gezien gaan worden.
Vind ik overigens ook prima. Helaas verwacht ik dat in dat geval de belastingen niet afgeschaft zullen worden.
Beetje druk, die sitequote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb die shit van de ANWB ingevuld, ben benieuwd of ze er iets mee doen.. Wel een rare enquete, 't is ook net alsof ze het zelf helemaal geweldig vinden die kilometerheffing.
K, heb hem nog maar een keer ingevuld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij mij niet. Daarna kwam volgens mij de leeftijdsvraag. En op het laatst nog een slotzin. "Dit is het eind van de enquete, blabla, uitslag volgt, blabla......"
quote:
..quote:HTTP ERROR: 500
Too many open files
RequestURI=/
Caused by:
java.net.SocketException: Too many open files
at java.net.Socket.createImpl(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at sun.net.NetworkClient.doConnect(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.New(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.New(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.getNewHttpClient(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.plainConnect(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.connect(Unknown Source)
at nl.idfix.jambo.proxy.A.service(Unknown Source)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:487)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.java:1093)
at nl.idfix.A.A.B$_B.doFilter(Unknown Source)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.java:1084)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:360)
at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:181)
at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:726)
at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:206)
at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152)
at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:324)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:505)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:829)
at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:514)
at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:211)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:380)
at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:395)
at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:488)
Powered by Jetty://
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zullen er dan toch zoveel mensen zijn die er iets van vinden?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..
quote:Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.
Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?
Excuses voor de overlast.
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..
Ik ga mee met mijn tijd en haal mijn nieuws van internet.. Dat is toch zo raar niet? Op de FP stond het nog niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.
Steeds meer mensen halen hun nieuws van internet dus dat is niet zo gek hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.
Hier ook nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:58 schreef OldJeller het volgende:
http://www.anwbledenpeiling.nl/
werkt vooralsnog niet hier.
Als je < 23k rijdt, rij je vast benzine en dat betekent dat je erop achteruit gaat. De wegenbelasting voor dieselauto's is veel hoger, en provincies nemen straks natuurlijk het gemiddelde (+ vast en zeker een stiekeme 10% extra) van wat ze nu ontvangen. Dat betekent dat benzinerijders het extra verlies op dieselrijders moeten compenseren en er dus extra op achteruit gaan. Eurlings noemt dat "de vervuiler betaalt".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:16 schreef Spatzmann het volgende:
nou ja ik ga 1,9 cent per km betalen (ford focus 2001, 1.6l 100pk, 1056kg). Dat is gewoon te doen. Omslagputn ligt bij 23k kilometer bij alleen wegvallen motorrijtuigenbelasting. BPM zit er nog niet eens bij in. Ik ga denk ik voor stemmen...
Okee, onder de streep ben je er geen geld aan kwijt, dat klopt. Maar velen verheugen zich al op goedkopere auto's en betalen dan het gelag per kilometer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Het maakt wel uit, want een deel van de extra kosten voor de automobilist moet gedekt worden door het wegvallen van de bpm. Aangezien je voor je bestaande auto minder terugkrijgt moet je dus nog steeds evenveel bijbetalen. Terwijl de prijs per km wel hoger wordt omdat je al 'korting' hebt gehad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Jij hebt vertrouwen dat onze overheid zo´n groot ict project aankan?quote:
Maar in principe zeg je nu dat de kilometerheffing van tafgel geveegd moet worden. Het meten van die kilometers hoeft niet dmv een duur kastje dat je privacy om het leven brengt, en in plaats van dat de MRB weg moet vallen zou deze nieuwe heffing dan in plaats van de accijns op brandstof moeten komen, anders betalen we dubbel per gereden kilometer (en is de gemiddelde rijder dus niet goedkoper uit).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
We hebben het over de Nederlandse overheid en ICT he....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
Prima die hebben we namelijk al, brandstofaccijnzen.quote:[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Vooral omdat het zo´n complex en bureaucratisch systeem wordt is de overheid gedoemd tot falen en zullen de kosten de pan uit rijzen.quote:maar voor de rest biedt het geen voordelen ten opzichte van brandstofaccijnzen en krijg je een heel erg complex bureacratisch systeem met Big Brother-achtige trekjes.
Dat valt ook wel mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Ooh dus omdat jij toch goedkoper kan tanken mag de rest van Nederland wel meer betalen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het concept belasting en bezit kan daar ook op aangepast worden. Van mij mag de benzineprijs ook wel omhoog door hogere accijns hoor, dan ga ik wel in duitsland tanken. Dat is maar 200 meter verder ofzo
quote:[..]
Ja, ik heb wel twijffels over het kastje, maar dat kan je mooi kwijt bij de ANWB survey hoor!
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur. De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.
En dat is iets wat wij niet kunnen controleren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Welke constante kosten? De kilometerheffing is toch bedoeld om de files terug te dringen? Niet om de kosten ¨eerlijker¨ te verdelen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:30 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar jij maakte zo'n domme opmerking over betalen per km en accijns. Dat zegt nog steeds niets over de constante kosten die we nu hebben. die constante kosten mogen ook wel op een variabele manier berekend worden en dan is een km-heffing eerlijker. Een verhoging van accijns op benzine is niet eerlijk omdat je al ziet dat het dan hee lerg makkelijk wordt voor v eel mensen om het te omzeilen.
Alsof de gemiddelde Nederlanders lid is van de ANWB....niet dus. Sowieso gaat dit kabinet er niet mee akkoord dat dit prestigieuze project afhangt van een online enquête.quote:Dit topic gaat toch over een mogelijke ja/nee van de anwb, welke gedeeltelijke gebaseerd is op de survey. Er komt dus wel een goed beeld naar voren hoe de gemiddelde nederlander graag de km-heffing wil zien. Daar is niets mis mee. Dat kan wel gebruikt worden om het verdere proces te sturen.
Je vergeet het digitale patiëntendossierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.
De vingerafdruk op paspoorten zou ook enkel komen om de echtheid en eigenaar te verifiëren.. toen kwam er plots een landelijk database die toegankelijk wordt voor politie, justitie en geheime diensten.
Of die extra kosten worden gewoon doorberekend.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur.
Of duurder.quote:De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |