abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:02:58 #176
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77176929
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:58 schreef OldJeller het volgende:
http://www.anwbledenpeiling.nl/

werkt vooralsnog niet hier.
Hier ook niet
Al ben ik nog steeds van mening dat deze hele peiling geen ene mallemoer uitmaakt. ANWB hoort geen doorslaggevende factor te zijn in dit soort kwesties.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77176953
Het is te druk op http://www.anwbledenpeiling.nl/ en of we het later nog eens willen proberen.
Nu al gedoemd te mislukken.

En die enquete op telegraaf.nl is ook al traag als dikke shit door een dunne trechter Lijkt wel of Eurlings zelf overal tegelijk ligt te F5-en, teringlijer. Soms schaam ik me dat ik Limburger ben.

[ Bericht 23% gewijzigd door Osramp op 23-01-2010 15:11:08 ]
pi_77177270
Goede teken dat de boel plat ligt en/of traag gaat.

Komt doordat iedereen dolgraag wil stemmen en neem van mij aan dat de VOOR stemmers niet zo snel en happig zullen zijn om meteen al te gaan invullen.

Moeten we nog even een wedje doen over de uitslag van de Telegraafsite van a.s. dinsdag?

Ik hou het op 85% tegen en 15% voor.
pi_77177463
Denk ook even aan het waardeverlies van je huidige auto.......
Straks valt de BPM weg, en HOERA! auto's worden goedkoper. Ja, alle auto's dus, ook die waar je nu mee rijdt. Je verliest dus inruilwaarde en je hebt alleen voordeel bij het wegvallen van de BPM als je ervoor geen auto hebt. Als de km-heffing toch wordt ingevoerd, vlot auto verkopen en daarna een andere kopen.
pi_77177851
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:16 schreef Spatzmann het volgende:
nou ja ik ga 1,9 cent per km betalen (ford focus 2001, 1.6l 100pk, 1056kg). Dat is gewoon te doen. Omslagputn ligt bij 23k kilometer bij alleen wegvallen motorrijtuigenbelasting. BPM zit er nog niet eens bij in. Ik ga denk ik voor stemmen...
Als je < 23k rijdt, rij je vast benzine en dat betekent dat je erop achteruit gaat. De wegenbelasting voor dieselauto's is veel hoger, en provincies nemen straks natuurlijk het gemiddelde (+ vast en zeker een stiekeme 10% extra) van wat ze nu ontvangen. Dat betekent dat benzinerijders het extra verlies op dieselrijders moeten compenseren en er dus extra op achteruit gaan. Eurlings noemt dat "de vervuiler betaalt".

Daarnaast liggen er natuurlijk naast het kostenplaatje nog tal van andere argumenten om tegen de kilometerheffing te zijn, denk aan het compleet vernietigen van je privacy en hoe ze vervolgens datzelfde gaan misbruiken om te voorkomen dat je de overheid kan controleren.
pi_77177891
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Okee, onder de streep ben je er geen geld aan kwijt, dat klopt. Maar velen verheugen zich al op goedkopere auto's en betalen dan het gelag per kilometer.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:35:57 #182
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77177981
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Het maakt wel uit, want een deel van de extra kosten voor de automobilist moet gedekt worden door het wegvallen van de bpm. Aangezien je voor je bestaande auto minder terugkrijgt moet je dus nog steeds evenveel bijbetalen. Terwijl de prijs per km wel hoger wordt omdat je al 'korting' hebt gehad.
Vampire Romance O+
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:47:09 #183
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77178367
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:43 schreef Spatzmann het volgende:
Nee, ik ga voor stemmen.
Jij hebt vertrouwen dat onze overheid zo´n groot ict project aankan?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77178696
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
Maar in principe zeg je nu dat de kilometerheffing van tafgel geveegd moet worden. Het meten van die kilometers hoeft niet dmv een duur kastje dat je privacy om het leven brengt, en in plaats van dat de MRB weg moet vallen zou deze nieuwe heffing dan in plaats van de accijns op brandstof moeten komen, anders betalen we dubbel per gereden kilometer (en is de gemiddelde rijder dus niet goedkoper uit).
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:01:21 #185
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77178765
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
We hebben het over de Nederlandse overheid en ICT he....
quote:
[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
Prima die hebben we namelijk al, brandstofaccijnzen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:13:35 #186
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77179151
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden, maar voor de rest biedt het geen voordelen ten opzichte van brandstofaccijnzen en krijg je een heel erg complex bureacratisch systeem met Big Brother-achtige trekjes.

Ik neig dus naar nee.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:18:45 #187
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77179318
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.
quote:
maar voor de rest biedt het geen voordelen ten opzichte van brandstofaccijnzen en krijg je een heel erg complex bureacratisch systeem met Big Brother-achtige trekjes.
Vooral omdat het zo´n complex en bureaucratisch systeem wordt is de overheid gedoemd tot falen en zullen de kosten de pan uit rijzen.

Daarom NEE.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77179377
Mijn god, hoe mensen zich rijk kunnen rekenen en denken dat de staat kadootjes weggeeft.
pi_77179487
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Dat valt ook wel mee.
Het overgrote deel van de mensen heeft geen flexibele werktijden en kan niet thuis werken, dus mensen zullen op dezelfde tijden als nu naar hun werk moeten. En nee, door kilometerheffing zal niet massaal voor het OV worden gekozen. Dus het fileprobleem is niet plots opgelost.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:28:11 #190
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77179618
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:23 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het concept belasting en bezit kan daar ook op aangepast worden. Van mij mag de benzineprijs ook wel omhoog door hogere accijns hoor, dan ga ik wel in duitsland tanken. Dat is maar 200 meter verder ofzo
Ooh dus omdat jij toch goedkoper kan tanken mag de rest van Nederland wel meer betalen?
quote:
[..]

Ja, ik heb wel twijffels over het kastje, maar dat kan je mooi kwijt bij de ANWB survey hoor!
en dan?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77179693
Ik zou het ook ridicuul vinden als ermee wordt ingestemd.
Is het niet meer en niet minder dan pure controle van het volk.
Sovjet Communisme

Yiie haaa wat heerlijk

Note: Ook die tyfus OV chipkaart is een privacy schending.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:34:36 #192
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77179821
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:18 schreef -Techno- het volgende:

[..]

De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur. De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_77179834
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
En dat is iets wat wij niet kunnen controleren.
Wie controleert dat, wie houd daar toezicht op, en second controle ?
Ik bedoel, die hele rompslomp in Den Haag en al die rotzooi erom heen
zijn mijn vertrouwen allang verloren.
Ook in moeilijke tijden.
pi_77179880
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.
De vingerafdruk op paspoorten zou ook enkel komen om de echtheid en eigenaar te verifiëren.. toen kwam er plots een landelijk database die toegankelijk wordt voor politie, justitie en geheime diensten.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:38:07 #195
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77179932
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:30 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar jij maakte zo'n domme opmerking over betalen per km en accijns. Dat zegt nog steeds niets over de constante kosten die we nu hebben. die constante kosten mogen ook wel op een variabele manier berekend worden en dan is een km-heffing eerlijker. Een verhoging van accijns op benzine is niet eerlijk omdat je al ziet dat het dan hee lerg makkelijk wordt voor v eel mensen om het te omzeilen.
Welke constante kosten? De kilometerheffing is toch bedoeld om de files terug te dringen? Niet om de kosten ¨eerlijker¨ te verdelen?
Mensen die de extra kosten zullen omzeilen zal je altijd hebben trouwens. Ook met het kastjes systeem van Eurlings.
quote:
Dit topic gaat toch over een mogelijke ja/nee van de anwb, welke gedeeltelijke gebaseerd is op de survey. Er komt dus wel een goed beeld naar voren hoe de gemiddelde nederlander graag de km-heffing wil zien. Daar is niets mis mee. Dat kan wel gebruikt worden om het verdere proces te sturen.
Alsof de gemiddelde Nederlanders lid is van de ANWB....niet dus. Sowieso gaat dit kabinet er niet mee akkoord dat dit prestigieuze project afhangt van een online enquête.
Dus kom nou niet met dat ik me ei kwijt kan bij de ANWB survey. Er zijn genoeg automobilisten die geen lid zijn van de anwb.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77179983
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.
De vingerafdruk op paspoorten zou ook enkel komen om de echtheid en eigenaar te verifiëren.. toen kwam er plots een landelijk database die toegankelijk wordt voor politie, justitie en geheime diensten.
Je vergeet het digitale patiëntendossier
Ook in moeilijke tijden.
pi_77180054
Telegraaf enquête ingevuld.
pi_77180093
In mijn ogen geeft dit het onvermogen van de regering maar weer eens aan. Vanmorgen in de krant las ik al de deze regering geen beslissingen meer durft te nemen uit angst om fouten te maken.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:48:10 #199
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77180238
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur.
Of die extra kosten worden gewoon doorberekend.
Het OV voorbeeld van je is ook alles behalve zaligmakend. Al die extra passagiers kan de NS niet eens aan rond de spits.
quote:
De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.
Of duurder.
Een kwart minder ¨auto-uren¨ zou idd wel een verlichting van de filedruk zijn.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77180266
Zo peiling op de ANWB site net ingevuld.

Zijn toch vrij veel vragen die je krijgt, ben er denk een kwartier mee bezig geweest..
Blaze with the fire that is never extinguished
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')