Hier ook nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:58 schreef OldJeller het volgende:
http://www.anwbledenpeiling.nl/
werkt vooralsnog niet hier.
Als je < 23k rijdt, rij je vast benzine en dat betekent dat je erop achteruit gaat. De wegenbelasting voor dieselauto's is veel hoger, en provincies nemen straks natuurlijk het gemiddelde (+ vast en zeker een stiekeme 10% extra) van wat ze nu ontvangen. Dat betekent dat benzinerijders het extra verlies op dieselrijders moeten compenseren en er dus extra op achteruit gaan. Eurlings noemt dat "de vervuiler betaalt".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:16 schreef Spatzmann het volgende:
nou ja ik ga 1,9 cent per km betalen (ford focus 2001, 1.6l 100pk, 1056kg). Dat is gewoon te doen. Omslagputn ligt bij 23k kilometer bij alleen wegvallen motorrijtuigenbelasting. BPM zit er nog niet eens bij in. Ik ga denk ik voor stemmen...
Okee, onder de streep ben je er geen geld aan kwijt, dat klopt. Maar velen verheugen zich al op goedkopere auto's en betalen dan het gelag per kilometer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Het maakt wel uit, want een deel van de extra kosten voor de automobilist moet gedekt worden door het wegvallen van de bpm. Aangezien je voor je bestaande auto minder terugkrijgt moet je dus nog steeds evenveel bijbetalen. Terwijl de prijs per km wel hoger wordt omdat je al 'korting' hebt gehad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Jij hebt vertrouwen dat onze overheid zo´n groot ict project aankan?quote:
Maar in principe zeg je nu dat de kilometerheffing van tafgel geveegd moet worden. Het meten van die kilometers hoeft niet dmv een duur kastje dat je privacy om het leven brengt, en in plaats van dat de MRB weg moet vallen zou deze nieuwe heffing dan in plaats van de accijns op brandstof moeten komen, anders betalen we dubbel per gereden kilometer (en is de gemiddelde rijder dus niet goedkoper uit).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
We hebben het over de Nederlandse overheid en ICT he....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
Prima die hebben we namelijk al, brandstofaccijnzen.quote:[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Vooral omdat het zo´n complex en bureaucratisch systeem wordt is de overheid gedoemd tot falen en zullen de kosten de pan uit rijzen.quote:maar voor de rest biedt het geen voordelen ten opzichte van brandstofaccijnzen en krijg je een heel erg complex bureacratisch systeem met Big Brother-achtige trekjes.
Dat valt ook wel mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Ooh dus omdat jij toch goedkoper kan tanken mag de rest van Nederland wel meer betalen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het concept belasting en bezit kan daar ook op aangepast worden. Van mij mag de benzineprijs ook wel omhoog door hogere accijns hoor, dan ga ik wel in duitsland tanken. Dat is maar 200 meter verder ofzo
quote:[..]
Ja, ik heb wel twijffels over het kastje, maar dat kan je mooi kwijt bij de ANWB survey hoor!
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur. De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.
En dat is iets wat wij niet kunnen controleren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Welke constante kosten? De kilometerheffing is toch bedoeld om de files terug te dringen? Niet om de kosten ¨eerlijker¨ te verdelen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:30 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar jij maakte zo'n domme opmerking over betalen per km en accijns. Dat zegt nog steeds niets over de constante kosten die we nu hebben. die constante kosten mogen ook wel op een variabele manier berekend worden en dan is een km-heffing eerlijker. Een verhoging van accijns op benzine is niet eerlijk omdat je al ziet dat het dan hee lerg makkelijk wordt voor v eel mensen om het te omzeilen.
Alsof de gemiddelde Nederlanders lid is van de ANWB....niet dus. Sowieso gaat dit kabinet er niet mee akkoord dat dit prestigieuze project afhangt van een online enquête.quote:Dit topic gaat toch over een mogelijke ja/nee van de anwb, welke gedeeltelijke gebaseerd is op de survey. Er komt dus wel een goed beeld naar voren hoe de gemiddelde nederlander graag de km-heffing wil zien. Daar is niets mis mee. Dat kan wel gebruikt worden om het verdere proces te sturen.
Je vergeet het digitale patiëntendossierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.
De vingerafdruk op paspoorten zou ook enkel komen om de echtheid en eigenaar te verifiëren.. toen kwam er plots een landelijk database die toegankelijk wordt voor politie, justitie en geheime diensten.
Of die extra kosten worden gewoon doorberekend.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur.
Of duurder.quote:De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |