abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:34:31 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77187173
En het aller leukste aan dit hele gebeuren is dat wij als 'klootjesvolk'
niet weten wat er nou gaat gebeuren, terwijl er in werkelijkheid
een ( strategische) oplossing is voorbereid. Het is allemaal één grote
theater act, en wij stinken er met zijn alleen in.
Ook in moeilijke tijden.
pi_77187250
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sorry, je had gelijk, die ANWB enquete kun je ook geen zak mee. En nee ik heb geen voorbeeldbrief.
ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaakt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77187586
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaakt
Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.
Maar ik heb de open invulvakjes overal goed benut om te laten weten wat ik van dit truukje vind.
pi_77187809
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.


Maar ja, dit is teveel offtopic........
Prijzen zijn inderdaad gelijk gebleven, alleen het euroteken ervoor ipv gulden

Er is al lang bewezen dat de gulden voor een te lage koers is ingeruild voor de euro, dus we zijn wel degelijk bestolen daar
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:03:18 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77188231
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.
Maar ik heb de open invulvakjes overal goed benut om te laten weten wat ik van dit truukje vind.
Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.
pi_77188424
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.


Maar ja, dit is teveel offtopic........
Hahahah
Jij bent écht lachwekkend Beoordelen op 'napraten' en in het wilde weg iemand dom noemen

Ik durf te wedden dat je een gepest stumpertje bent die zich middels internet ( veilig op zijn laptop / computer) stoer doet, en zelf maar vrij weinig in te brengen hebt.

Inderdaad iets teveel offtopic ( knap trouwens dat je dat wel door hebt)
Ook in moeilijke tijden.
pi_77188630
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.
me2, ze moeten niet denken dat mensen achterlijk zijn
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77188885
Wat een kutvragenlijst.

Als je niet goed oplet vul je het makkelijk verkeerd in.

De vraag: "Het is eerlijker om te betalen voor het gebruik van een auto dan voor het bezit."
Daar kan je het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Maar dat betekent absoluut niet dat je het eens bent met de kilometerheffing. Ik ben alleen bang dat de ANWB dat wel zo uit zal leggen.

Echt blij dat ik de Telegraaf(verder de kutste krant van Nederland)enquete heb ingevuld.
Dat leek er meer op. Daar kon je ten minste duidelijk maken dat je tegen was.

Mijn argument is heel simpel:
Mensen hebben geen keuze, anders stonden ze niet in de file. Als je dat duurder maakt zullen ze nog steeds naar hun werk moeten, ergo, ze staan nog steeds in de file. Ergo, kilometerheffing helpt niet.
Bovendien is zo'n 75% van de benzineprijs accijns + BTW, ergo we hebben al een kilometerheffing.

Drie regels argumentatie, veel makkelijker dan zo'n lijst met sturende vragen van de ANWB.
*verwijderd door Admin*
pi_77191258
Ik heb de redactie van de Telegraaf attent gemaakt op deze gekleurde vragen en gevraagd of ze er aandacht aan willen schenken.

Hopelijk doen ze er wat mee.
Met m'n Eva Jinek "Boobies" filmpje konden ze het vorig jaar ook binnen 30 minuten.

Meer mensen die de moeite willen nemen om onderaan de Telegraaf site even contact op te nemen met de redactie "binnenland'?
pi_77191958
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
pi_77192032
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:44:17 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Lees die vragenlijst (ANWB) eens door, die past helemaal in jouw straatje.
pi_77192241
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:46:50 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192273
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Manipulatie van de uitslag, niks meer en niks minder.
pi_77192457
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..
Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.

Spoorwegen zijn nou eenmaal niet winstgevend, punt. Het doel is om de mensen van A naar B te brengen en daarmee zijn publieke functie te vervullen. Nu worden die echter bestuurd door mensen liever geld smijten voor een lullige, onnodige HSL. Als de spoorwegen nou eens fundamenteel verbeterd worden en weer in handen van de staat komen zou dat bakken met geld kunnen besparen.

Mensen zonder auto moeten trouwens ook gewoon meebetalen aan brede snelwegen. Ook daarin zie je weer onkunde terug. In deze kwestie is echter de politiek betrokken, en niet de geldgraaiende privé bedrijven.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:53:30 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192510
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:51 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.

Spoorwegen zijn nou eenmaal niet winstgevend, punt. Het doel is om de mensen van A naar B te brengen en daarmee zijn publieke functie te vervullen. Nu worden die echter bestuurd door mensen liever geld smijten voor een lullige, onnodige HSL. Als de spoorwegen nou eens fundamenteel verbeterd worden en weer in handen van de staat komen zou dat bakken met geld kunnen besparen.
Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?
pi_77192799
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?
Als er met de spoorwegen op zo'n dergelijke manier wordt omgegaan dat elk centje nuttig wordt besteed, hoeft 'de automobilist' niets voor de spoorwegen te betalen. Dat komt gewoon op ieders rekening, maar dan in veel kleinere bedragen. Dat is het verschil tussen het belang van algemeen publiek en het belang van geld.

Spoorwegen zijn niet winstgevend, maar er kan ten opzichte van nu wel héél wat bespaard worden.
pi_77193229
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Daar stoorde ik me me ook heel erg aan. Lees dit ook maar eens:

Update: zaterdag 23 jan 2010, 09:46

Het aantal verkeersdoden is in 2009 voor het eerst in decennia tot onder de 700 gedaald. Dat blijkt uit cijfers van de politie die de NOS inventariseerde. Volgens de korpsen vielen er 605 doden op de weg.


Bron: http://nos.nl/artikel/131(...)en-weer-gedaald.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 23-01-2010 23:17:43 ]
pi_77194265
hèhè, kan eindelijk ook de site bezoeken.

Wat een ongelooflijk eenzijdige onzinvragenlijst. Zoals iemand al zei: enkel de "zonnige" zijde van kilometerheffing wordt belicht. Of gewoon vragen waar je eigenlijk een ander antwoord op wilt geven omdat het te zwart-wit is, maar dat kan niet.
quote:
Het is een voordeel dat de kosten van auto en OV straks beter zijn te vergelijken
Eens of oneens?
Nee, het OV is bagger en van deur tot deur bij je beter af met je auto. Maar dáár hebben ze het niet over, en zo geld dat voor meer vragen. Privacy, alternatieven voor rekeningrijden, etc. etc.

Deze vraag:
quote:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Waar is dit op gebaseerd? Je kan alleen eens of oneens zijn.
quote:
Het is een voordeel dat mensen bewuster nadenken over het gebruik van de auto
Ja, dat is een voordeel, maar weer kan je alleen eens of oneens antwoorden. Als je eens antwoord denken ze dat je voor zo'n kilometerkastje bent waarschijnlijk.
Waarom niet de optie "anders" erin zetten, zodat je andere argumentatie kan geven zoals "verhoog de benzineprijs ipv rekeningrijden, daar worden mensen ook bewuster van" bv.

En bij het tweede deel van iedere vraag waarbij je één argument mag kiezen die je het belangrijkste vond, heb je vaak meerdere argumenten.. dus dan maar bij "anders/alternatief", maar waarom niet gewoon meerdere vakjes kunnen aanvinken?
pi_77194315
En, zoals -Techno- al aangaf, is dit wel erg dubieus:
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
  zondag 24 januari 2010 @ 11:00:47 #272
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77202975
quote:
Meerderheid tegen kilometerheffing

AMSTERDAM - Een kleine meerderheid van de Nederlanders is tegen de kilometerheffing, 42 procent is voorstander en 45 procent is tegen het plan van verkeersminister Camiel Eurlings.
Onder ANWB-leden is bijna de helft tegen en is 39 procent voor. Dat stelt opiniepeiler Maurice de Hond zondag op basis van een peiling onder meer dan twaalfhonderd Nederlanders.

Ook zegt 37 procent van de ANWB-leden deel te zullen nemen aan de ledenpeiling over de kilometerheffing die de bond zaterdag begon, aldus De Hond.

Van deze groep zegt 56 procent tegen kilometerheffing te zijn en 44 procent is voor.

Van alle ondervraagden zei 45 procent dat zij de benadering van minister Eurlings goedkeuren om het plan voor de kilometerheffing in te trekken als ANWB-leden het niet zien zitten.

De helft is het er juist niet mee eens.
© ANP
Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77204375
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Misschien kan je een nieuw topic maken erover
pi_77204514
Laten we zeggen dat de beroepsbevolking die dagelijks geacht wordt op zijn/haar werk te verschijnen tegen is.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77204728
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:12 schreef Stali het volgende:

Volgens de korpsen vielen er 605 doden op de weg.[/i]
geniale woordkeus in dit verband
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')