Ben ik ook benieuwd naar. Maar we hebben het wel over een peiling van de Hond he...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Kijk, dat zet zoden aan de dijk!quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Ja, alleen Eurlings zal net doen of hij dat niet gezien heeft....quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Duidelijk automobilisten.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) moet het doorvoeren van de kilometerheffing niet laten afhangen van een ledenraadpleging van de ANWB. Dat vindt de helft van de Nederlanders, concludeert opiniepeiler Maurice de Hond.
Een minderheid van 45 procent zou achter de benadering van Eurlings staan.
De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Ik heb ook mijn twijfels over hoe representatief die enquêtes zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Duidelijk automobilisten.
Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
[..]
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:43 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
Dat is zo'n dooddoener.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen.
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
En over wat voor tijdwinst hebben we het.. in mijn geval als alle files niet meer zouden bestaan dan ga ik er hooguit 10 minuten per week op vooruit.. nou,nou.. ga ik met het OV dan ga ik er dagelijks 1,5 uur op achteruit, dus 7,5 uur per week exclusief vertragingen..quote:Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.
Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
Maar dat is toch logisch? Of ik op een dag een kwartier meer of minder in de auto zit maakt niet uit, het is niet alsof ik in het ov zit. Maar dat ik meer moet gaan werken om de kosten van de kilometerheffing te kunnen betalen heb ik wél last van.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
Denk je dat de mensen dommer zijn dan de gemiddelde politicus?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |