abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 januari 2010 @ 12:58:51 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77206095
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Ben ik ook benieuwd naar. Maar we hebben het wel over een peiling van de Hond he...
pi_77206982
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Dat is tenmiste duidelijke taal!
  zondag 24 januari 2010 @ 13:28:14 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77207109
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:

AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Kijk, dat zet zoden aan de dijk!
pi_77207281
quote:

Ja, alleen Eurlings zal net doen of hij dat niet gezien heeft....
*verwijderd door Admin*
pi_77207434
quote:

Duidelijk automobilisten.

Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) moet het doorvoeren van de kilometerheffing niet laten afhangen van een ledenraadpleging van de ANWB. Dat vindt de helft van de Nederlanders, concludeert opiniepeiler Maurice de Hond.
Een minderheid van 45 procent zou achter de benadering van Eurlings staan.
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
pi_77207486
quote:

De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
pi_77207568
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Duidelijk automobilisten.

Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
[..]

Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
Ik heb ook mijn twijfels over hoe representatief die enquêtes zijn.
pi_77207654
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
*verwijderd door Admin*
pi_77207913
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:43 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
pi_77208022
Dit is nou altijd zo dubbelzinnig aan democratie.
Veel mensen zeggen dat het volk dit wil omdat de Tweede Kamer al in heeft gestemd met de kilometerheffing. En het volk heeft op die partijen gestemd. Maar duidelijk is wel dat het volk, en dan vooral de automobilist waarover het gaat, helemaal geen kilometerheffing wil. Daar wordt niet naar gekeken en weggewuifd, typisch.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen.
Dat is zo'n dooddoener.
Het is heel simpel, en er zijn ook al onderzoeken naar gedaan, plus we hebben advies uit Duitsland - waar ze er al mee waren begonnen - gekregen om het af te blazen omdat het niet zou deugen.
Het is om het fileprobleem op te lossen: de files worden hierdoor niet opgelost
Autorijden wordt in zo'n beetje alle gevallen nóg duurder
Privacy afbreuk

Korte of lange termijn: het is een slecht project.
pi_77208044
quote:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.

Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
*verwijderd door Admin*
pi_77209569
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.

Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
En over wat voor tijdwinst hebben we het.. in mijn geval als alle files niet meer zouden bestaan dan ga ik er hooguit 10 minuten per week op vooruit.. nou,nou.. ga ik met het OV dan ga ik er dagelijks 1,5 uur op achteruit, dus 7,5 uur per week exclusief vertragingen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77210398
quote:

[..]

Maar dat is toch logisch? Of ik op een dag een kwartier meer of minder in de auto zit maakt niet uit, het is niet alsof ik in het ov zit. Maar dat ik meer moet gaan werken om de kosten van de kilometerheffing te kunnen betalen heb ik wél last van.
pi_77211637
quote:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover.
Denk je dat de mensen dommer zijn dan de gemiddelde politicus?
Ik vind het juist eerlijker. Omdat de 'volksvertegenwoordigers' nog weleens andere belangen hebben, zoals banden met het bedrijfsleven enzo.
Het wordt hoog tijd dat de democratie weer wat inhoud krijgt.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:34:08 #290
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77211868
Net ook een kleine enquete ingevuld voor het EénVandaag opiniepanel. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')