Idd. (van de ANWB site)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
quote:Wat vindt de ANWB van de Wet Kilometerprijs?
De ANWB heeft nog geen standpunt over het wetsontwerp ingenomen. Eerder hebben ANWB-leden wel aangegeven dat zij voorstander zijn van het principe waar de kilometerprijs op gebaseerd is: betalen voor gebruik van de auto in plaats van voor het bezit ervan. Mede op basis van dit uitgangspunt wordt het wetsvoorstel op dit moment door de ANWB beoordeeld.
7 januari 2010
.Het kost de nodige tijd om in beeld te krijgen wat de (financiële) gevolgen zijn voor onze leden, individueel en gezamenlijk niveau. Een wetsvoorstel, waaraan jarenlang is gewerkt door het ministerie van Verkeer en Waterstaat, kan niet zorgvuldig worden beoordeeld in een kort tijdsbestek. Op dit moment zoeken wij precies uit wat de gevolgen van de kilometerprijs zijn voor de automobilist.
.Extra informatie nodig
Een aantal onderdelen van het wetsvoorstel is naar onze mening nog niet (voldoende) uitgewerkt, bijvoorbeeld het spitstarief. Zonder deze informatie kunnen wij de financiële consequenties niet doorrekenen. Daardoor kunnen wij ook niet beoordelen of het wetsvoorstel tegemoet komt aan onze belangrijkste voorwaarde: dat automobilisten niet extra gaan betalen. Dat is een andere reden waarom wij nog geen standpunt over het wetsvoorstel hebben ingenomen. Tenslotte wachten wij op antwoord op de vragen die wij minister Eurlings hebben voorgelegd.
Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.quote:
Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.
En dat alles terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor de correcte werking van het kastje dat zij je verplichten te nemen.
Over de vorm vergaderen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.
Misschien wat Montagui zegt: Brandstofheffing. Als de vervuiler maar betaalt.
En het boeit mij totaal niet of je vanwege werk vervuilt of voor de fun.
Ah, okay... een brandstofheffing boeit mij ook weinig, dan betaalt degene met een zware rechtervoet ook meer dan degene die wel normaal rijdt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.
Misschien wat Montagui zegt: Brandstofheffing. Als de vervuiler maar betaalt.
En het boeit mij totaal niet of je vanwege werk vervuilt of voor de fun.
Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over de vorm vergaderen?
Het is of kastje en ja of niet.
Ik weet niet of de ANWB die keuze geeftquote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over de vorm vergaderen?
Het is of kastje en ja of niet.
En je denkt oprecht dat er wel iets verandert als je "ja" stemt??quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
Het wordt nog leuker. Je krijgt (uit privacy overwegingen) geen gespecificeerde rekening, maar een totaalbedrag wat je moet betalen. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je een probleem, want je kunt inderdaad nagenoeg nergens aankloppen om bezwaar te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.
En dat alles terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor de correcte werking van het kastje dat zij je verplichten te nemen.
Je bent waarschijnlijk ook geen automobilist?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
Eigenlijk zijn die kilometerprijzen sowieso te hoog. Dus een verhoging daarvan slaat eigenlijk ook nergens op. Het kwartje van Kok moet er nog steeds eens vanaf.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, okay... een brandstofheffing boeit mij ook weinig, dan betaalt degene met een zware rechtervoet ook meer dan degene die wel normaal rijdt.
Wel typisch dat men dan denkt dat de brandstofprijs 70 tot 90 cent per kilometer omhoog moet.
Dat kan ik nog steeds niet rijmen met de km-prijzen die tot nu toe genoemd zijn.
Jawel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk ook geen automobilist?
Tsja, ik weet wel dat ik nu verhoudingsgewiijs meer betaal dan de echte vervuilers. Hoe lossen we dat dan op?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt oprecht dat er wel iets verandert als je "ja" stemt??
Minder filie's ofzo??
Het enige wat verandert is dat we binnen een paar jaar veel meer betalen dan nu, de overheid weer een insturment heeft om tegenvallende kosten mee te dekken (lees de km-heffing te verhogen) en dat ze ook nog een keer de mogelijkheid hebben te controleren waar je wanneer was.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tsja, ik weet wel dat ik nu verhoudingsgewiijs meer betaal dan de echte vervuilers. Hoe lossen we dat dan op?
Het zou idd prima zijn als de BPM en wegenbelasting komen te vervallen en de brandstofprijzen dan zo'n 20 cent per liter omhoog gaan, maar die 20 cent zou niet genoeg zijn.... volgens het ministerie zou een brandstofprijsverhoging ipv het kastje zo'n 70 tot 90 cent per liter moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn die kilometerprijzen sowieso te hoog. Dus een verhoging daarvan slaat eigenlijk ook nergens op. Het kwartje van Kok moet er nog steeds eens vanaf.
Aan de andere kant. Als ze de wegenbelasting en bpm afschaffen, dan mag de benzine wmb best met nog eens met 20 cent belast worden. Dus, los van de schommelingen.
Komt dan straks het electrisch rijden op, tja, dan moeten we weer wat anders verzinnen om de vervuiler te laten betalen. Misschien aan de hand van de kilometerstand, met voorschotten. Gewoon met de jaarlijkse apk keuring even doorgeven en dan een eindafrekening.
ach ja, dan maar ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |