abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77139500
quote:
***************************************
Geen km-heffing bij 'nee' ANWB

***************************************
` De kilometerheffing gaat niet door
als de ANWB de plannen afwijst.Dat zei
minister Eurlings na afloop van de
ministerraad.De ANWB kondigde vorige
week een ledenraapleging aan.

Bron: NOS teletekst.

Ik ben benieuwd wat er uit die ledenraadpleging gaat komen. Wel een goede zaak dat het kabinet bereid is te luisteren naar belanghebbende organisaties.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:12:36 #2
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_77139643
Ik denk meer dat het te maken heeft de gemeenteraadsverkiezingen. Een impopulair plan door drukken kost immers stemmen.
pi_77139662
Nu maar hopen dat de leden die nee zouden stemmen niet allemaal massaal zijn weggelopen bij de ANWB. Dat deden er eind vorig jaar nogal wat namelijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:15:43 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77139779
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?
censuur :O
pi_77139841
Ik hoop dat ze nee zeggen. Maar het zal wel niet... ze zullen ze vast "tegemoetkomen" of iets beloofd hebben inderdaad.
pi_77140072
quote:
Het draagvlak voor de kilometerheffing is essentieel, benadrukte hij.
Nee lul, jouw prestige projectje, dat is essentieel. Als het draagvlak essentieel zou zijn dat had je dit project al lang laten varen.

Verrekte limburgse homo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:25:16 #7
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_77140231
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?

Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
pi_77140239
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus de minister laat een plannetje, waar nu al zeker een miljard euro in gestoken is, afhangen van een belangenorganisatie?
Volgens mij is dat hele "kilometerheffing" bedoeld om het draagvlak voor NOG DUURDERE benzine te vergroten!
Een paar jaar terug was de ANWB nog tegenstander, wat heeft het kabinet dit bedrijf beloofd?
Besef je wel dat duurdere benzine "ons" minder gaat kosten dan nog zo'n falend technisch systeem (zie ov shitkaart gebeuren).

Betekend niet dat ik voor duurdere benzine ben, maar da's in elk geval beter dan "km-heffing".
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:44 #9
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77140446
Minder BPM, minder wegenbelasting, duurdere benzine, prima plan
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77140478
Dan worden we toch rechtsom genaaid als het niet linksom kan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:31:30 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77140484
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen.
Voel je jezelf nu verheven of zo? Of denk je daadwerkelijk dat de gemiddelde Nederlander niet begrijpt wat kilometerheffing is? Dat dat-ie niet uit ervaring en op z'n boerenverstand kan aanvoelen dat dit gewoon weer een belastingverhoging wordt?

Het probleem met die hele kilometerheffing is dat de overheid het brengt als "oplossing tegen files", en "verbetering van de mobiliteit", zonder ooit te definieren wat "mobiliteit" is. Wat heb je er aan als er geen files staan, maar je het niet meer kan betalen om in je auto te stappen? En ja, dat is het eindverhaal: als de heffing van 6 cent per km niet voldoende werkt tegen files, wordt de heffing gewoon hoger.
Zolang ministers en kamerleden niet verplicht per OV reizen, hebben ze bar weinig recht van spreken...
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Besef je wel dat duurdere benzine "ons" minder gaat kosten dan nog zo'n falend technisch systeem (zie ov shitkaart gebeuren).
Besef je ook dat die die "duurdere benzine" al tientallen jaren hebben?
quote:
Betekend niet dat ik voor duurdere benzine ben, maar da's in elk geval beter dan "km-heffing".
En besef je ook dat het "plannetje" van de minister, namelijk het creeren van draagvlak voor nog duurdere benzine, werkt?
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:30 schreef TGVkopper het volgende:
Minder BPM, minder wegenbelasting, duurdere benzine, prima plan
Realiseer je je ook de "wisselkoers"?
Het "kwartje van Kok" (waar jarenlang inflatiecorrectie overheen is gegaan, m.a.w. nu zo'n 20 eurocent per liter) werd enkele jaren geleden "gecompenseerd" door een verlaging van de wegenbelasting met welgeteld enkele euro's per maand. Nog geen 10% van wat dat "kwartje" je kost.
M.a.w. als de wegenbelasting (=motorrijtuigenbelasting) wordt afgeschaft, ga je enorm veel meer betalen.
Uiteraard komt de overheid met rekenvoorbeelden waaruit blijkt dat gemiddeld niemand duurder uit is, en toch zal je zien dat vrijwel iedereen dat wel is.
censuur :O
pi_77140510
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
Volgens mij kunnen zelfs de domste mensen nog wel inzien dat dit ons allen gewoon veel geld gaat kosten en het fileprobleem er niet veel minder van zal worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77140769
benzine geld is echt goed idee.
want hoe je meer verbruikt des meer betalen.
Als je vaker in file komt, verbruikt je juist meer geld!.
Voor degene die niet rijdt, kostte dan weinig.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:40:42 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77140860
Alleen : duurdere benzine betekent dat het voor steeds grotere groepen lonend wordt om in Belgie of Duitsland te gaan tanken, met gevolgen voor de tank-stations in de grens-gebieden, en de accijns-inkomsten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:41:36 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77140897
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen zelfs de domste mensen nog wel inzien dat dit ons allen gewoon veel geld gaat kosten en het fileprobleem er niet veel minder van zal worden.
Wat een onzin. De heffing op vaste lasten verplaatsten naar een heffing op variabel gebruik levert natuurlijk andere incentives op voor het pakken of laten staan van de auto. Zeker op langere termijn.

De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.

De vraag is alleen wat nu nuttiger is: meer belasting op brandstof of kilometerheffing. Kilometerheffing heeft negatieve privacyeffecten en meer operationele kosten, maar als voordeel dat met prijsdifferentiaties (spitsheffing, etc.) meer sturing mogelijk is. Duurdere brandstof geeft problemen langs de grens, heeft minder mogelijkheden tot sturing, maar wel weer direct een incentive voor het kopen van zuinige auto's.

Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
pi_77140946
Net als in duitsland de wegenbelasting in de benzineprijs verwerken en de benzine taks alleen voor verkeerszaken gebruiken en niet als melkkoe gebruiken voor allerlei andere debiele projecten die klauwen met geld kosten. Dan hoeft benzine niet eens duurder te worden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:43:37 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77140982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
Als je de mensen niet kunt vertrouwen om in een referendum een overwogen beslissing te nemen, waar baseert een Nederlandse regering dan haar mandaat op ? Een regering die dit argument gebruikt om referenda tegen te gaan (zoals alle regeringen Balkenende) geeft toe dat de verkiezingen waarop de regering gevormd is geen zinnig grondvest heeft. Het is niet alsof 14 miljoen Nederlanders alleen maar eens in de 4 jaar een helder moment hebben, en de rest van de tijd imbecielen zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_77141018
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Alleen : duurdere benzine betekent dat het voor steeds grotere groepen lonend wordt om in Belgie of Duitsland te gaan tanken, met gevolgen voor de tank-stations in de grens-gebieden, en de accijns-inkomsten.
tja, das een 1 kleine bijwerkingen.
Bovendien er wonen veel Nederlanders in westen. Die gaat juist niet 150-200 km naar grens rijden En volle laten tanken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_77141060
de kilometerheffing zal gewoon gecompenseerd worden voor alle zakelijke rijders. Die voelen de kosten dus niet eens. De baas die het moet betalen laat zijn klanten gewoon meer betalen om voor de kilometerheffing te compenseren en op die manier wordt de gewone belastingbetaler twee keer genaaid:
  • Hij moet nl. wel zelf de kilometerheffing betalen en is daardoor vaak duurder uit (vaker dan eurlings wil toegeven)
  • hij moet de kilometerheffing van zakelijke rijders ook nog eens betalen via bovcengenoemd mechanisme.
  • Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:47:36 #20
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77141131
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
    benzine geld is echt goed idee.
    want hoe je meer verbruikt des meer betalen.
    Als je vaker in file komt, verbruikt je juist meer geld!.
    Voor degene die niet rijdt, kostte dan weinig.
    Kutplan. Iedereen die in grensgebieden woont kan rustig belasting ontduiken en iedereen die niet naar het buitenland kan mag daar voor opdraaien.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:38 #21
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77141289
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:
    [..]
    Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.

    Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
    De ANWB-leden, dus de mensen die nog zelf een auto hebben en de kosten daarvan zelf moeten betalen, zijn waarschijnlijk idd de groep die er geen zak van begrijpt.

    Het lijkt me dat de ingehuurde krachten die het plan tot nu toe mogen uitwerken (en er belang bij hebben dit plan door te drukken omdat ze dan aan het werk blijven) en voornamelijk leaserijders zijn die de effecten van invoering toch niet zullen voelen, veel beter kunnen beoordelen wat nou werkelijk een goed beleid is.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:44 #22
    8252 mvdejong
    Home is where the cat is.
    pi_77141294
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Pool het volgende:
    De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.
    quote:
    Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
    Het is wel ridicuul. De meeste mensen die een alternatief zouden hebben, hadden dat allang gekozen.

    Thuiswerk : Werkgevers willen dat niet, inclusief een groot deel van de overheid, want werkgevers vertrouwen hun werknemers zoals ze zelf zijn. Trouwens, de mogelijkheid om buiten de files te rijden (als het tarief van rekeningrijden gekoppeld zou worden aan tijden) loopt ook tegen onwil, of soms ook onvermogen van werkgevers aan.

    OV : Dat bestaat niet in Nederland. We hebben wat losse vervoers-clubjes die elkaar dood-concurreren, en vaak opzettelijk niet aansluiten op lijnen/schema's van hun aangrenzende concurrent. Ze zijn allemaal bezig hun vervoers-capaciteit te verkleinen ("afstoten van niet-rendabele lijnen"), en het opdrijven van de prijzen (OV-chipkaart).
    Dichtbij het werk wonen : Probeer eens een huis te vinden dicht bij je werk. Dat lukt veel mensen niet, laat staan de mensen die een job hebben waarvoor je door heel Nederland moet rijden (vertegenwoordigers, monteurs/installateurs), of mensen zoals ik, in de detachering, die elke paar weken/maanden/jaren een job in een andere regio kunnen krjigen.

    Rekeningrijden is gewoon een harde belastingverhoging. Het mag ook niet effectief zijn, want er komt veel te veel geld uit brandstof-accijnzen en BPM, die wil de overheid echt niet kwijt.
    Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
    Alice Cooper : Why, thank you!
    Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
    pi_77141332
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Pool het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. De heffing op vaste lasten verplaatsten naar een heffing op variabel gebruik levert natuurlijk andere incentives op voor het pakken of laten staan van de auto. Zeker op langere termijn.

    De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.

    De vraag is alleen wat nu nuttiger is: meer belasting op brandstof of kilometerheffing. Kilometerheffing heeft negatieve privacyeffecten en meer operationele kosten, maar als voordeel dat met prijsdifferentiaties (spitsheffing, etc.) meer sturing mogelijk is. Duurdere brandstof geeft problemen langs de grens, heeft minder mogelijkheden tot sturing, maar wel weer direct een incentive voor het kopen van zuinige auto's.

    Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
    Volgens mij moeten de meeste mensen nog gewoon naar hun werk. Het kost ze alleen meer geld om er te komen. Kosten die veelal doorgeschoven zullen worden naar de werkgever, die dat op zijn beurt weer doorberekent naar zijn klanten.
    Voor veel mensen is het OV gewoon geen alternatief. Verder zijn de meeste werkgevers helemaal niet zo happig op thuiswerken is mijn ervaring.

    Maar ik wil best een wedje met je leggen dat er nog steeds files zullen zijn als het rekeningrijden wel wordt ingevoerd. Ze zullen iets verminderen, maar je zal ze echt niet oplossen.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:54:34 #24
    8252 mvdejong
    Home is where the cat is.
    pi_77141395
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef Captain_Ghost het volgende:

    [..]

    tja, das een 1 kleine bijwerkingen.
    Bovendien er wonen veel Nederlanders in westen. Die gaat juist niet 150-200 km naar grens rijden En volle laten tanken.
    Gezellig dagje Maastricht, even de grens over en wat jerrycans vullen. Er is weliswaar een maximum aan brandstof dat je los mag vervoeren, maar daarvoor moet een agent je aanhouden en gaan controleren, die zit liever te slapen in zijn flitsautootje.
    Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
    Alice Cooper : Why, thank you!
    Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
    pi_77141437
    is er een voobeeld-mail welke ik naar de ANWB kan sturen om mijn NEE te laten gelden?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:58:36 #26
    8252 mvdejong
    Home is where the cat is.
    pi_77141536
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Leandra het volgende:
    De ANWB-leden, dus de mensen die nog zelf een auto hebben en de kosten daarvan zelf moeten betalen, zijn waarschijnlijk idd de groep die er geen zak van begrijpt.
    Degenen die het echt niet begrijpen zijn de geitenwollensokken niet-auto-bezitters, die enthousiast toejuichen dat die vuile kapitalistische autobezitters gepakt worden. Die realiseren zich niet dat uiteindelijk de niet-auto-bezitters, en de particuliere auto-bezitters (die niet bepaald de kilometer-vreters zijn) het meest in hun geldbuidel zullen worden getroffen, door zaken als de provinciale belastingen die auto-onafhankelijk geheven gaan worden omdat de auto-afhankelijke wegenbelasting vervalt.
    Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
    Alice Cooper : Why, thank you!
    Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
    pi_77141591
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Pool het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. De heffing op vaste lasten verplaatsten naar een heffing op variabel gebruik levert natuurlijk andere incentives op voor het pakken of laten staan van de auto. Zeker op langere termijn.

    De meeste domme mensen zien nog wel in dat zo'n prijselasticiteit nooit 0 is. De auto wordt onaantrekkelijker, OV / thuiswerk / dichtbij het werk wonen wordt aantrekkelijker over het algemeen. Dat zal zeer zeker een effect hebben op de files.

    De vraag is alleen wat nu nuttiger is: meer belasting op brandstof of kilometerheffing. Kilometerheffing heeft negatieve privacyeffecten en meer operationele kosten, maar als voordeel dat met prijsdifferentiaties (spitsheffing, etc.) meer sturing mogelijk is. Duurdere brandstof geeft problemen langs de grens, heeft minder mogelijkheden tot sturing, maar wel weer direct een incentive voor het kopen van zuinige auto's.

    Ik neig zelf gewoon naar duurdere brandstof, maar stellen dat rekeningrijden niets tegen files zou helpen is echt ridicuul.
    Eindelijk wat nuance in deze discussie waar panisch geschreeuw doorgaans de boventoon voert.

    Rekeningrijden is een prima middel tegen files, maar draagvlak is essentiëel. Ik heb redelijk wat literatuur over kilometerbeprijzing (=rekeningrijden) gelezen en een interessant voorstel dat ik in meerdere papers tegenkwam was dat een private uitbating van snelwegen (een commercialisering van weggebruik) de weerstand zou kunnen verminderen. Nu durf ik daar aan te twijfelen maar de onderbouwing is niet gek.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:00:58 #28
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_77141633
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

    [..]

    Volgens mij moeten de meeste mensen nog gewoon naar hun werk. Het kost ze alleen meer geld om er te komen. Kosten die veelal doorgeschoven zullen worden naar de werkgever, die dat op zijn beurt weer doorberekent naar zijn klanten.
    Voor veel mensen is het OV gewoon geen alternatief. Verder zijn de meeste werkgevers helemaal niet zo happig op thuiswerken is mijn ervaring.

    Maar ik wil best een wedje met je leggen dat er nog steeds files zullen zijn als het rekeningrijden wel wordt ingevoerd. Ze zullen iets verminderen, maar je zal ze echt niet oplossen.
    Met dat laatste ben ik het wel eens hoor, ik beweer ook niet dat ze het meteen op zullen lossen. Ligt ook aan de hoogte van het tarief natuurlijk. Als je dat maar hoog genoeg zet lossen de files wel op, maar storten alle huizenprijzen op het platteland in en schieten de huizenprijzen in en rond de werksteden snoeihard omhoog, om maar een negatief effect te noemen.

    Maar werkgevers zullen natuurlijk al snel happiger op thuiswerken worden, als ze die kosten van het duurdere woon-werkverkeer moeten gaan dokken. Ook al zou dat maar voor 10% van de werkgevers gelden, dan heeft dat al een stevig effect op de files.
    pi_77141788
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:58 schreef mvdejong het volgende:

    [..]

    Degenen die het echt niet begrijpen zijn de geitenwollensokken niet-auto-bezitters, die enthousiast toejuichen dat die vuile kapitalistische autobezitters gepakt worden.
    De tegenstanders van rekeningrijden zijn hier de communisten. Een echte kapitalist zou maar al te graag de marktwerking op de weg zien. Nu is de weg een socialistische hel waar elke dwaas met een auto gebruik van mag maken (na betaling van wegenbelasting). Daar is niks kapitalistisch aan. Dat is je reinste communisme.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_77141872
    tvp
    pi_77141934
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:

    Het "kwartje van Kok" (waar jarenlang inflatiecorrectie overheen is gegaan, m.a.w. nu zo'n 20 eurocent per liter) werd enkele jaren geleden "gecompenseerd" door een verlaging van de wegenbelasting met welgeteld enkele euro's per maand. Nog geen 10% van wat dat "kwartje" je kost.
    Ik mis alleen de chocoladeletters van De Telegraaf nog...

    Het "kwartje van Kok" is sowieso nooit een kwartje geweest.
    Daarnaast ging het om een tijdelijke accijnsverhoging. Dat is ook precies zo uitgevoerd. Dat de gemiddelde Nederlander dat niet zo goed begrijpt en De Telegraaf daar graag gebruik van maakt zegt iets over de huidige hype en betekent dat Whiteguy een punt heeft.

    De kilometerheffing pakt voor mij behoorlijk slecht uit, dus in die zin ben ik er niet blij mee. Het concept er achter kan ik prima begrijpen. Met de privacy heb ik (vooralsnog) geen moeite, met de kosten van het op te tuigen apparaat juist weer wel.
    I removed all the bad food from my house.
    It was delicious.
    pi_77142007
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Pool het volgende:

    [..]

    Met dat laatste ben ik het wel eens hoor, ik beweer ook niet dat ze het meteen op zullen lossen. Ligt ook aan de hoogte van het tarief natuurlijk. Als je dat maar hoog genoeg zet lossen de files wel op, maar storten alle huizenprijzen op het platteland in en schieten de huizenprijzen in en rond de werksteden snoeihard omhoog, om maar een negatief effect te noemen.
    Ja leuk laten we autorijden onbetaalbaar maken.
    Ik wil wel eens weten wat er gebeurt met het openbaar vervoer als 50% van de automobilisten de auto zou laten staan. Dat kan ons OV helemaal niet aan. Het zou een gigantische chaos worden.
    quote:
    Maar werkgevers zullen natuurlijk al snel happiger op thuiswerken worden, als ze die kosten van het duurdere woon-werkverkeer moeten gaan dokken. Ook al zou dat maar voor 10% van de werkgevers gelden, dan heeft dat al een stevig effect op de files.
    Jij denkt dat werkgevers mensen meer zullen laten thuiswerken, ik denk dat werkgevers de extra kosten gewoon doorberekenen aan de klanten. Uiteindelijk worden de meeste mensen dus gewoon twee keer genaaid.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_77142035
    Wat vreemd dat de ANWB opeens beleid mag gaan maken, bij het doordrukken van de OV-CHIP kaart heeft men toch ook niet een bindend advies van ROVER gevraagd.
      Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:13:16 #34
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77142089
    Als er nooit files zijn op het stuk dat ik rij, krijg ik dan geld toe per km?
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:15:17 #35
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_77142167
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef mvdejong het volgende:

    [..]

    Als je de mensen niet kunt vertrouwen om in een referendum een overwogen beslissing te nemen, waar baseert een Nederlandse regering dan haar mandaat op ? Een regering die dit argument gebruikt om referenda tegen te gaan (zoals alle regeringen Balkenende) geeft toe dat de verkiezingen waarop de regering gevormd is geen zinnig grondvest heeft. Het is niet alsof 14 miljoen Nederlanders alleen maar eens in de 4 jaar een helder moment hebben, en de rest van de tijd imbecielen zijn.
    Inderdaad, dat ene moment in de 4 jaar blijkt ook dat er een groot percentage imbecielen rondloopt hier.
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    De ANWB-leden, dus de mensen die nog zelf een auto hebben en de kosten daarvan zelf moeten betalen, zijn waarschijnlijk idd de groep die er geen zak van begrijpt.

    Het lijkt me dat de ingehuurde krachten die het plan tot nu toe mogen uitwerken (en er belang bij hebben dit plan door te drukken omdat ze dan aan het werk blijven) en voornamelijk leaserijders zijn die de effecten van invoering toch niet zullen voelen, veel beter kunnen beoordelen wat nou werkelijk een goed beleid is.
    Wegen onderhouden is gewoon duur, en files zijn een probleem. Hef je BPM dan is het een eenmalige belasting waarmee je niet minder kilometers zal gaan maken. Een vast bedrag aan wegenbelasting idem.
    Doe je accijnzen op benzine dan gaat men alternatieven voor benzine zoeken.
    Tegen de tijd dat die kilometerheffing er is rijden we allemaal in hybride of elektrische karretjes. Als dan de accijnzen op benzine 100 euro per liter zijn sta je nog steeds in de file, maar dan in een file van electrokarretjes.

    Ik zeg niet dat rekeningrijden het meest LEUKE plan is, maar het is wel het meest EERLIJK.

    Ik woon vlak bij mijn werk en de universiteit. Voor autobezit betaal ik net zo veel BPM en wegenbelasting als iemand die 100 000 km per jaar rijdt. Dat is de gene die er keihard op achteruit gaat met de KM heffing, het gemiddelde ANWB lid niet.
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef waht het volgende:

    [..]

    Eindelijk wat nuance in deze discussie waar panisch geschreeuw doorgaans de boventoon voert.

    Rekeningrijden is een prima middel tegen files, maar draagvlak is essentiëel. Ik heb redelijk wat literatuur over kilometerbeprijzing (=rekeningrijden) gelezen en een interessant voorstel dat ik in meerdere papers tegenkwam was dat een private uitbating van snelwegen (een commercialisering van weggebruik) de weerstand zou kunnen verminderen. Nu durf ik daar aan te twijfelen maar de onderbouwing is niet gek.
    Private uitbating van snelwegen. Klinkt veracht veel als kilometerheffing. Voor bedrag X mag je Xkm rijden op deze weg.
    pi_77142199
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:11 schreef Basp1 het volgende:
    Wat vreemd dat de ANWB opeens beleid mag gaan maken, bij het doordrukken van de OV-CHIP kaart heeft men toch ook niet een bindend advies van ROVER gevraagd.
    In feite heeft Eurlings de handdoek in de ring gegooid. Anders zou je de uitslag van de ANWB nooit laten meetellen.
    pi_77142232
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:13 schreef Sjeen het volgende:
    Als er nooit files zijn op het stuk dat ik rij, krijg ik dan geld toe per km?
    Neen. Er is onderzocht of beloning of beprijzing het beste werkt (ook op lange termijn). Conclusie was dat beprijzing beter werkt. Maar dat zou betekenen dat de afwezigheid van beprijzing de beloning is in jouw geval.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:19:09 #38
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77142309
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef waht het volgende:

    [..]

    Neen. Er is onderzocht of beloning of beprijzing het beste werkt (ook op lange termijn). Conclusie was dat beprijzing beter werkt. Maar dat zou betekenen dat de afwezigheid van beprijzing de beloning is in jouw geval.
    Alleen zal de beprijzing niet afwezig zijn in mijn geval. Geloof maar niet dat er ook maar ergens een nultarief zal gelden...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77142339
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef Whiteguy het volgende:
    Private uitbating van snelwegen. Klinkt veracht veel als kilometerheffing. Voor bedrag X mag je Xkm rijden op deze weg.
    Correct. Een uitbater moet immers een financiële vergoeding vragen voor het gebruik van zijn weg. Hij kan abonnementen verkopen maar handiger is om de gebruiker voor zijn/haar directe weggebruik te laten betalen. Dat kan met een (onhandig en vaak onpraktisch) tolpoortje maar veel efficiënter met een GPS-kastje.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:20:50 #40
    13456 AchJa
    Shut up!!!
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:21:53 #41
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_77142436
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef waht het volgende:

    [..]

    Eindelijk wat nuance in deze discussie waar panisch geschreeuw doorgaans de boventoon voert.

    Rekeningrijden is een prima middel tegen files, maar draagvlak is essentiëel. Ik heb redelijk wat literatuur over kilometerbeprijzing (=rekeningrijden) gelezen en een interessant voorstel dat ik in meerdere papers tegenkwam was dat een private uitbating van snelwegen (een commercialisering van weggebruik) de weerstand zou kunnen verminderen. Nu durf ik daar aan te twijfelen maar de onderbouwing is niet gek.
    Ervaringen in andere landen laten juist zien dat het effect van rekeningrijden zeer tijdelijk is, binnen enkele maanden zijn mensen er aan gewend, en staan de files weer zoals altijd. Een nieuwe tariefverhoging van het rekeningrijden kan dit dan weer tijdelijk veranderen, en zo zal je zien dat de tariefverhogingen elkaar blijven opvolgen.

    Private snelwegen zou heel leuk zijn, ware het niet dat de overheid nu al alle inkomsten uit verkeersbelastingen vangt. En dat wordt nog niet half benut voor wegen, m.a.w. als de overheid dat wel had gedaan, waren er nu niet zo'n problemen met files.
    Private snelwegen zal wel neerkomen op hetzelfde blijven betalen aan de overheid, PLUS extra tol.
    censuur :O
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:21:53 #42
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_77142438
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:

    [..]

    Besef je wel dat duurdere benzine "ons" minder gaat kosten dan nog zo'n falend technisch systeem (zie ov shitkaart gebeuren).

    Betekend niet dat ik voor duurdere benzine ben, maar da's in elk geval beter dan "km-heffing".
    Perzactly.
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
    pi_77142464
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:19 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Alleen zal de beprijzing niet afwezig zijn in mijn geval. Geloof maar niet dat er ook maar ergens een nultarief zal gelden...
    Nee oke. Maar jouw weggebruik moet altijd wat kosten. Je veroorzaakt immers schade aan de weg, je zit andere weggebruikers in de weg ( ), je vervuilt het milieu en veroorzaakt geluidsoverlast. Daarvoor moet je altijd iets betalen. Maar dan geen extra heffing omdat de weg die jij gebruikt nooit vast staat.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_77142501
    quote:
    lees mijn vraag nog eens?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:23:42 #45
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_77142515
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:08 schreef Sometimes het volgende:

    [..]

    Ik mis alleen de chocoladeletters van De Telegraaf nog...

    Het "kwartje van Kok" is sowieso nooit een kwartje geweest.
    Grappig hoe dit stukje geschiedvervalsing telkens weer terugkomt!
    quote:
    Daarnaast ging het om een tijdelijke accijnsverhoging. Dat is ook precies zo uitgevoerd.
    censuur :O
    pi_77142563
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:16 schreef Shodan het volgende:


    In feite heeft Eurlings de handdoek in de ring gegooid. Anders zou je de uitslag van de ANWB nooit laten meetellen.
    Dan mag ie dat ook gaan doen voor die ov-chip knip maar dat doet ie ook niet.

    Ik heb meer het idee dat het populistisch geblaat van eurlings is en men toch die KM-heffing linksom of rechtsom gaat invoeren.
    pi_77142605
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Ervaringen in andere landen laten juist zien dat het effect van rekeningrijden zeer tijdelijk is, binnen enkele maanden zijn mensen er aan gewend, en staan de files weer zoals altijd. Een nieuwe tariefverhoging van het rekeningrijden kan dit dan weer tijdelijk veranderen, en zo zal je zien dat de tariefverhogingen elkaar blijven opvolgen.
    Hmm... ik meen dat de projecten in Londen en Stockholm een relatief succes zijn. Ik weet niet welke praktijkvoorbeelden jij bedoelt?
    quote:
    Private snelwegen zou heel leuk zijn, ware het niet dat de overheid nu al alle inkomsten uit verkeersbelastingen vangt. En dat wordt nog niet half benut voor wegen, m.a.w. als de overheid dat wel had gedaan, waren er nu niet zo'n problemen met files.
    Private snelwegen zal wel neerkomen op hetzelfde blijven betalen aan de overheid, PLUS extra tol.
    Dat is inderdaad het probleem. Maar een private partij zou de opbrengsten eerder investeren in de eigen weg, de overheid kan de opbrengsten van wegenbelasting óveral in het overheidsbudget stoppen. (Alhoewel het idee is dat er een 'infrastructuurfonds' komt, als dit nou echt werkelijkheid wordt zijn we al een stap verder.)
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:28:41 #48
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_77142806
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef Whiteguy het volgende:
    Ik woon vlak bij mijn werk en de universiteit. Voor autobezit betaal ik net zo veel BPM en wegenbelasting als iemand die 100 000 km per jaar rijdt. Dat is de gene die er keihard op achteruit gaat met de KM heffing, het gemiddelde ANWB lid niet.
    Iemand die 100.000 kilometer per jaar rijdt heeft waarschijnlijk een auto van de zaak en zal van de extra kosten weinig merken omdat ze doorgeschoven worden naar de werkgever, die ze op zijn beurt naar ons allen doorberekent.
    Uiteindelijk worden jij en ik dubbel gepakt, overall gaan de meeste producten duurder worden en als we ergens heen willen moeten we nog meer betalen.

    Verder ben ik er vanuit ervaring van overtuigd dat een project van dit formaat nooit en te nimmer binnen budget blijft. Als ik bij ons in het bedrijf kijk naar wat vrij simpele automatiseringsprojecten hadden moeten zijn en waarbij het ons eigenlijk nooit lukt om dat soort projecten defectvrij en binnen budget op te leveren, dan houdt ik echt mijn hart vast voor een project van het formaat rekeningrijden. Ik denk dat het ons als maatschappij een fortuin gaat kosten en dat we 10 jaar verder zijn voordat we een beetje werkend (let op werkend, dat is niet hetzelfde als foutloos) systeem hebben.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_77143019
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:28 schreef AchJa het volgende:

    [..]

    Je wil toch nee zeggen? Nou dat kan vanaf morgen.
    probeer het nog eens?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:36:30 #51
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77143112
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:34 schreef Leipo666 het volgende:

    [..]

    probeer het nog eens?
    Je zou zeggen dat het toch niet zo moeilijk is

    Waarom eigenlijk een voorbeeld mail? Je kunt toch wel wat verzinnen? Kijk anders eens op www.consuwijzer.nl, daar staan veel voorbeeldbrieven over ongenoegen. Helaas vaak wel voor producten ipv diensten.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_77143222
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:36 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Je zou zeggen dat het toch niet zo moeilijk is

    Waarom eigenlijk een voorbeeld mail? Je kunt toch wel wat verzinnen? Kijk anders eens op www.consuwijzer.nl, daar staan veel voorbeeldbrieven over ongenoegen. Helaas vaak wel voor producten ipv diensten.
    omdat ik graag een degelijke mail stuur welke serieus genomen kan worden. er zijn vele personen die hier betere argumenten kennen dan ik met mijn: ik wil niet meer betalen boehoe
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:40:53 #53
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77143301
    Ik ben absoluut niet tegen de kilometerheffing, alleen tegen de manier hoe het uitgevoerd zou gaan worden. Als jij zelf de argumenten niet kunt bedenken waarom je tegen bent vraag ik me af of je er wel genoeg van weet om tegen te zijn.

    Blijkbaar weet je zelf namelijk ook niet meer dan: boehoe, ik ga dadelijk meer betalen.

    Geen flame, gewoon iets dat me opvalt.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:42:19 #54
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_77143375
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

    [..]

    Iemand die 100.000 kilometer per jaar rijdt heeft waarschijnlijk een auto van de zaak en zal van de extra kosten weinig merken omdat ze doorgeschoven worden naar de werkgever, die ze op zijn beurt naar ons allen doorberekent.
    Uiteindelijk worden jij en ik dubbel gepakt, overall gaan de meeste producten duurder worden en als we ergens heen willen moeten we nog meer betalen.

    Daarentegen hou ik geld over want ik ben minder geld kwijt voor autobezit.

    En werkgevers die dus wel personeel uit de regio halen, of personeel aansporen om dichtbij te wonen, en veel aan thuiswerk doen hebben dan een concurrentievoordeel en kunnen goedkoper blijven.

    En wat denk je dat de files nu kosten? Werkgevers betalen maar wat graag een paar cent per kilometer als je dan gewoon door kan tuffen. Dat ANWB leden stemmen met een verhaal zoals jouw 'dubbel genaaid' in het achterhoofd is dus een van de redenen dat ik niet zo geloof ik referenda.
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:40 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik ben absoluut niet tegen de kilometerheffing, alleen tegen de manier hoe het uitgevoerd zou gaan worden. Als jij zelf de argumenten niet kunt bedenken waarom je tegen bent vraag ik me af of je er wel genoeg van weet om tegen te zijn.

    Blijkbaar weet je zelf namelijk ook niet meer dan: boehoe, ik ga dadelijk meer betalen.

    Geen flame, gewoon iets dat me opvalt.
    kwaliteitspost
    pi_77143471
    hehe, ik ben dan ook lui uitgevallen
    probleem is dat het idee op zich goed is (degene die meer rijdt die betaald ook meer), probleem is juist die uitvoering en het voorliegen dat het niet duurder gaat worden (wat het dus wel gaat worden).
    ik had al eens een mail gestuurd naar de ANWB en daar krijg je een standaard mailtje op terug dat de ANWB verzekerd is dat het echt niet duurder gaat worden. (hoe naief )

    wat moet je daar nu op antwoorden?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    pi_77143650
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:25 schreef Basp1 het volgende:
    Ik heb meer het idee dat het populistisch geblaat van Eurlings is en men toch die KM-heffing linksom of rechtsom gaat invoeren.
    Waarom neemt hij dan zo'n enorm risico? Dan wordt dit zo'n verhaal als het EU-referendum, en ik ga er vanuit dat politici daarvan geleerd hebben.

    Mijn stelling blijft is dat Eurlings door wat voor reden dan ook (intern teruggefloten, demografie?) met die kilometerheffing in z'n maag zit en eraf wil. Als hij die kilometerheffing wou doordrukken, dan had hij de ANWB nooit om een ledenraadpleging gevraagd, maar had hij gewoon zijn zin doorgezet, net zoals dat met die OV-chipkaart is gebeurd.
      Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:49:54 #57
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77143732
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef Whiteguy het volgende:

    [..]

    Daarentegen hou ik geld over want ik ben minder geld kwijt voor autobezit.

    En werkgevers die dus wel personeel uit de regio halen, of personeel aansporen om dichtbij te wonen, en veel aan thuiswerk doen hebben dan een concurrentievoordeel en kunnen goedkoper blijven.

    En wat denk je dat de files nu kosten? Werkgevers betalen maar wat graag een paar cent per kilometer als je dan gewoon door kan tuffen. Dat ANWB leden stemmen met een verhaal zoals jouw 'dubbel genaaid' in het achterhoofd is dus een van de redenen dat ik niet zo geloof ik referenda.
    [..]

    kwaliteitspost
    En dan betalen dadelijk alle werkgevers een paar cent per kilometer en staat nog iedereen in de file...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:49:56 #58
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77143733
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
    hehe, ik ben dan ook lui uitgevallen
    probleem is dat het idee op zich goed is (degene die meer rijdt die betaald ook meer), probleem is juist die uitvoering en het voorliegen dat het niet duurder gaat worden (wat het dus wel gaat worden).
    ik had al eens een mail gestuurd naar de ANWB en daar krijg je een standaard mailtje op terug dat de ANWB verzekerd is dat het echt niet duurder gaat worden. (hoe naief )

    wat moet je daar nu op antwoorden?
    Ze liegen nergens voor dat het niet duurder gaat worden. Het is alleen zo dat er een bepaald omslagpunt is. Daar zit juist het knelpunt voor mij want ze berekenen aan de hand van het soort auto dat je rijdt ook het omslagpunt. Dat vind ik niet eerlijk, namelijk:
    - Het is helemaal niet duidelijk dat een Prius beter voor het milieu zou zijn dan een gewone diesel SUV
    - Ik heb al een aanzienlijk hoger bedrag betaald omdat ik graag die SUV rijd aan belastingen, dus mijn tol heb ik al betaald. Nu staan er 2 auto's naast elkaar die beide een straf of beloning gehad hebben en die moeten gaan rijden (en in het verbruik ook al extra belasting betalen). Moeten die dan ook nog meer gaan betalen voor het gebruik van de weg opzich? Geen extra slijtage aan het wegdek door die auto's hoor.

    Ik heb nog wel wat meer dingen maar ik geef je slechts een voorzetje.

    Als je zelf zoiets niet kunt bedenken, verdiep je dan eens in de kwestie voordat je een mail naar de ANWB stuurt.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_77143748
    De ledenvergadering van de ANWB en het door diezelfde ANWB uit te brengen advies zijn niet zo nauw verbonden als het lijkt.

    Zowel de ANWB als de VVD hebben enorm boter op het hoofd. De ANWB heeft jarenlang meegewerkt aan het ontwikkelen van een plan voor het rekeningrijden en krijgt nu ineens natte voeten. De enige concrete vraag die ze overigens stellen (terecht) is dat ze voor het uitbrengen van het advies willen weten hoe hoog de tarieven (met name spits) gaan worden. Gezien het stuurmiddel dat dit tarief zal worden is die vraag nooit precies te beantwoorden.

    De VVD is tegenstander omdat ze in de oppositie zit en zal erg graag gebruik maken van dit systeem als ze zelf weer in de regering zitten.
    Volgende keer toch maar weer eens een andere partij overwegen...
    I removed all the bad food from my house.
    It was delicious.
    pi_77143892
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Grappig hoe dit stukje geschiedvervalsing telkens weer terugkomt!
    [..]


    Vertel eens hoe jij dit ervaren hebt, ik ben erg benieuwd!
    I removed all the bad food from my house.
    It was delicious.
    pi_77143908
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ze liegen nergens voor dat het niet duurder gaat worden. Het is alleen zo dat er een bepaald omslagpunt is. Daar zit juist het knelpunt voor mij want ze berekenen aan de hand van het soort auto dat je rijdt ook het omslagpunt. Dat vind ik niet eerlijk, namelijk:
    - Het is helemaal niet duidelijk dat een Prius beter voor het milieu zou zijn dan een gewone diesel SUV
    - Ik heb al een aanzienlijk hoger bedrag betaald omdat ik graag die SUV rijd aan belastingen, dus mijn tol heb ik al betaald. Nu staan er 2 auto's naast elkaar die beide een straf of beloning gehad hebben en die moeten gaan rijden (en in het verbruik ook al extra belasting betalen). Moeten die dan ook nog meer gaan betalen voor het gebruik van de weg opzich? Geen extra slijtage aan het wegdek door die auto's hoor.

    Ik heb nog wel wat meer dingen maar ik geef je slechts een voorzetje.

    Als je zelf zoiets niet kunt bedenken, verdiep je dan eens in de kwestie voordat je een mail naar de ANWB stuurt.
    maar dan komt er nog die spitsheffing waar niemand nog het fijne van weet....

    en dan dat GPS kastje wat geheid gebruikt gaat worden voor het constateren van overtredingen
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      vrijdag 22 januari 2010 @ 16:00:27 #62
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_77144224
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    En dan betalen dadelijk alle werkgevers een paar cent per kilometer en staat nog iedereen in de file...
    En denk jij dat je baas blij is als hij elke kilometer een paar cent extra moet gaan betalen, of zal hij dan bij zijn volgende vacature kijken naar iemand uit de regio ?

    Een paar cent per dag x2 x250 werkdagen xkilometers, dat tikt best aan hoor.

    Stel, er komt een spits heffing van 7 Cent, heen en terug, dus x2=14. x 250 werkdagen = 3500. Stel je woont 50km bij je werk vandaan. 3500x50=
    175000 cent. 1750 euro per jaar.

    Ik kan me best indenken dat niet alle werkgevers hier zomaar vergoedingen voor gaan geven, maar dat er andere oplossingen gezocht gaan worden. Wat dus files kan verminderen.

    Maar ook als er geen files zouden staan is km-heffing het meest eerlijk imo.
    pi_77144243
    In beginsel is het niet zo'n heel slecht idee; je betaalt voor hoeveel en hoevaak je de weg gebruikt. Alleen kleven er wel erg grote nadelen aan vast; de overheid ontvangt nog meer informatie over wat de burgers doet (Big Brother komt dichter bij), om het in te voeren moeten er miljarden uitgetrokken worden, de kans dat het duurder uitvalt is zeer groot en als puntje bij paaltje komt geloof ik niet dat de gemiddelde burger er beter van wordt.

    Nu betaal je indirect ook al voor de hoeveelheid die je gebruikt (via de accijnzen en BTW op brandstof) en de overheid verdient nu al veel meer aan de automobilist dan dat er in het verkeer gestoken wordt. Om de overheid nu weer een nieuw middel te geven waarmee ze de burgers kan controleren en belasten lijkt me niet echt wenselijk. Daarom: tegen!
      vrijdag 22 januari 2010 @ 16:03:25 #64
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_77144328
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    En dan betalen dadelijk alle werkgevers een paar cent per kilometer en staat nog iedereen in de file...
    Nee, want die werkgevers krijgen concurrentie van werkgevers die slimmere manieren hebben dan hun personeel duurderbetaald in de file te zetten. En met spitsheffingen zul je zien dat er ineens veel meer mogelijk is in werktijdenflexibiliteit.
    pi_77144333
    De beste protestactie is massaal de auto te laten staan en het OV nemen. De overheid zal dan enorm veel inkomsten missen terwijl de uitgaven (subsidies voor OV) omhoog gaan.
    pi_77144337
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef Leipo666 het volgende:
    is er een voobeeld-mail welke ik naar de ANWB kan sturen om mijn NEE te laten gelden?


    [ Bericht 21% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 22-01-2010 16:04:55 (Ik zit te slapen) ]
    pi_77144548
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
    De beste protestactie is massaal de auto te laten staan en het OV nemen. De overheid zal dan enorm veel inkomsten missen terwijl de uitgaven (subsidies voor OV) omhoog gaan.
    Puik plan, dat word totale chaos
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_77144587
    Laten we een AOW leeftijdsverhoging ook afhangen van gepensioneerden of die dat net zullen zijn? De prijs van een treinkaartje door treinreizigers bepalen.

    Ze kunnen echt niks op dat ministerie he. Iedereen die daar zit gaat zich gedragen als een beginneling.
    KM laten we afhangen van een belangenvereniging en een OV chipkaart maken we zo bagger dat automatisering achteruitgang betekent inplaats van vooruitgang.

    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      vrijdag 22 januari 2010 @ 16:11:20 #69
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_77144651
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:01 schreef MrBadGuy het volgende:
    In beginsel is het niet zo'n heel slecht idee; je betaalt voor hoeveel en hoevaak je de weg gebruikt. Alleen kleven er wel erg grote nadelen aan vast; de overheid ontvangt nog meer informatie over wat de burgers doet (Big Brother komt dichter bij), om het in te voeren moeten er miljarden uitgetrokken worden, de kans dat het duurder uitvalt is zeer groot en als puntje bij paaltje komt geloof ik niet dat de gemiddelde burger er beter van wordt.

    Nu betaal je indirect ook al voor de hoeveelheid die je gebruikt (via de accijnzen en BTW op brandstof) en de overheid verdient nu al veel meer aan de automobilist dan dat er in het verkeer gestoken wordt. Om de overheid nu weer een nieuw middel te geven waarmee ze de burgers kan controleren en belasten lijkt me niet echt wenselijk. Daarom: tegen!
    Oke, laat ik dan nu eens een auto aanschaffen. En ik ben geen milieufreak, maar ik betaal niet graag belastingen. Dus ik neem een zuinige auto. Bijvoorbeeld een tesla model S. Volledig elektrisch, dus geen BPM. En ook geen wegenbelasting. En om de energiebelasting te omzeilen zet ik een zonnepaneel op mn dak, zodat ik hem 's avonds kan opladen.

    Kost dus 0 cent per kilometer als er geen kilometerheffing / spitstoeslag oid komt. Dan staan we toch over een paar jaar allemaal in de file met elektrische auto's ?
    Kilometerheffing is een eerlijk middel (of het minst oneerlijke) om het gebruik van wegen te spreiden en te verminderen. Althans, ik heb niks beters gehoord.

    De (technische) invoering er van is verder een heel ander verhaal, maar dat is niet iets waar de gemiddelde ANWB kampioen lezer zich druk om hoeft te maken.
    pi_77144768
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
    De beste protestactie is massaal de auto te laten staan en het OV nemen. De overheid zal dan enorm veel inkomsten missen terwijl de uitgaven (subsidies voor OV) omhoog gaan.
    Dan kan je net zo goed niet gaan. Hoe denk je dat die OV chipkaart poortjes het gaan doen als nog veel meer mensen het gaan gebruiken, ineens. Die dingen lijken zich nu al random te gedragen

    misschien kan de overheid een nieuw postbus 51 spotje maken: "Wie op tijd wil zijn, moet niet bij de overheid zijn"
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_77144787
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Whiteguy het volgende:
    De (technische) invoering er van is verder een heel ander verhaal, maar dat is niet iets waar de gemiddelde ANWB kampioen lezer zich druk om hoeft te maken.
    Waarom zouden zij zich daar niet druk over hoeven maken? Het is wel belastinggeld van ons allemaal dat er aan besteedt wordt. En niemand zit te wachten op een megalomaan project dat veel meer gaat kosten dan waarvoor het is gebudgeteerd.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_77144907
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Whiteguy het volgende:

    [..]

    Oke, laat ik dan nu eens een auto aanschaffen. En ik ben geen milieufreak, maar ik betaal niet graag belastingen. Dus ik neem een zuinige auto. Bijvoorbeeld een tesla model S. Volledig elektrisch, dus geen BPM. En ook geen wegenbelasting. En om de energiebelasting te omzeilen zet ik een zonnepaneel op mn dak, zodat ik hem 's avonds kan opladen.

    Kost dus 0 cent per kilometer als er geen kilometerheffing / spitstoeslag oid komt. Dan staan we toch over een paar jaar allemaal in de file met elektrische auto's ?
    Dat komt omdat de overheid het onnodig complex maakt door allemaal vrijstelling, subsidies, etc. En als het complex is, tja dan heb je ook weer complexe nieuwe maatregelen nodig.

    (zonnepanelen om 's avonds op te laden wordt ingewikkeld denk ik )
    quote:
    De (technische) invoering er van is verder een heel ander verhaal, maar dat is niet iets waar de gemiddelde ANWB kampioen lezer zich druk om hoeft te maken.
    Nee, maar we moeten er wel allemaal voor betalen en die kosten moeten toch extra binnengehaald worden, dus ik zie het niet snel gebeuren dat de gemiddelde automobilist beter wordt hiervan.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 16:19:04 #73
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_77144943
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

    [..]

    Waarom zouden zij zich daar niet druk over hoeven maken? Het is wel belastinggeld van ons allemaal dat er aan besteedt wordt. En niemand zit te wachten op een megalomaan project dat veel meer gaat kosten dan waarvoor het is gebudgeteerd.
    Dan moet je het niet aan de ANWB leden vragen maar aan IEDEREEN.
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Dat komt omdat de overheid het onnodig complex maakt door allemaal vrijstelling, subsidies, etc. En als het complex is, tja dan heb je ook weer complexe nieuwe maatregelen nodig.

    (zonnepanelen om 's avonds op te laden wordt ingewikkeld denk ik )
    [..]

    Nee, maar we moeten er wel allemaal voor betalen en die kosten moeten toch extra binnengehaald worden, dus ik zie het niet snel gebeuren dat de gemiddelde automobilist beter wordt hiervan.
    Klopt, maar als je genoeg zonnepanelen hebt loopt je meter overdag achteruit, en dan laat je hem 's avonds weer oplopen. Komt op het zelfde neer
    pi_77145067
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:14 schreef One_of_the_few het volgende:

    [..]

    Dan kan je net zo goed niet gaan. Hoe denk je dat die OV chipkaart poortjes het gaan doen als nog veel meer mensen het gaan gebruiken, ineens. Die dingen lijken zich nu al random te gedragen
    Nog mooier toch, de overheid wil zogenaad zo graag dat mensen de auto laten staan en het OV nemen? Nou, dan zullen ze zien (en voelen in de inkomsten) wat er dan gebeurd (alleen zal je nooit genoeg mensen zo gek zien te krijgen, maar het idee lijkt me wel wat)
    pi_77154191
    Mensen die werkelijk denken dat de kilometerheffing eerlijker is

    Nog maar een keer dan, ik rij een C1, zuinige auto, was energielabel A en wordt nu B. Dus rij je electrisch of hybride, toekomst A wordt B, C en daarop wordt een steeds hogere heffing toegekend. Dus iedereen die denkt dat ie gratis rijdt, no way..
    Ik rij 30.000 km , grotendeels voor mijn werk, zal ik maar stoppen met werken? De overige km's zijn familiebezoek en bezoeken aan andere steden, beetje de economie draaiende houden, ook daarmee stoppen?
    Extra belastingen, provinciale heffingen etc etc.. BPM eraf, nettoprijs omhoog..

    Ok, misschien heb je een jaartje een voordeeltje, maar daarna weet de overheid je alsnog te vinden. En ruil jij dan even je auto in voor een zuinigere? Het geld groeit me niet op de rug..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
      vrijdag 22 januari 2010 @ 20:49:30 #76
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_77155429
    Ook nog maar een keer dan.
    Ik ga met mijn 106je bij het invoeringstarief al bijna twee keer zoveel betalen als nu en dan reken ik puur alleen woon- werk verkeer (eventuele boodschappenritjes of dagjes uit etc. nog buiten beschouwing gelaten). Het blijft me dan ook een raadsel hoe Eurlings met droge ogen kan beweren dat de meeste mensen goedkoper uit zullen zijn. Ik zal mijn ANWB lidmaatschap iig goed gebruiken als het aan de leden wordt voorgelegd (voor wat het waard is).
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_77155725
    Mijn auto schijnt een D-label te zijn.... 13 jaar oud en rijdt 1 op 17 op benzine, en dan hebben we het niet eens over een klein hondenhok uit de categorie Suzuki Alto, maar over een fatsoenlijke volwaardige 4-deurs sedan.

    Kom maar op met die brandstofprijsverhoging, dat kost me minder dan zo'n onterecht D-label.
    Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
    pi_77163566
    Hoeveel cent / km gaat een oude Audi kosten eigenlijk?
    De autoweek calculator komt er niet uit.
    Dus een Audi Coupe van 1990 2.3 liter quattro
    Overigens is het wel een eerlijker systeem wanneer je gaat betalen per kilometer.
    En diezelfde Audi hoeft over 5 jaar geen ene cent per km meer te betalen ?
    pi_77163960
    Bovendien niet iedereen kan zijn auto zomaar inruilen voor zuiniger auto.
    Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
    pi_77164398
    Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
    Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
      † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 00:15:44 #81
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_77164488
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
    Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
    Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
    Idd. (van de ANWB site)
    quote:
    Wat vindt de ANWB van de Wet Kilometerprijs?

    De ANWB heeft nog geen standpunt over het wetsontwerp ingenomen. Eerder hebben ANWB-leden wel aangegeven dat zij voorstander zijn van het principe waar de kilometerprijs op gebaseerd is: betalen voor gebruik van de auto in plaats van voor het bezit ervan. Mede op basis van dit uitgangspunt wordt het wetsvoorstel op dit moment door de ANWB beoordeeld.
    7 januari 2010

    .Het kost de nodige tijd om in beeld te krijgen wat de (financiële) gevolgen zijn voor onze leden, individueel en gezamenlijk niveau. Een wetsvoorstel, waaraan jarenlang is gewerkt door het ministerie van Verkeer en Waterstaat, kan niet zorgvuldig worden beoordeeld in een kort tijdsbestek. Op dit moment zoeken wij precies uit wat de gevolgen van de kilometerprijs zijn voor de automobilist.

    .Extra informatie nodig
    Een aantal onderdelen van het wetsvoorstel is naar onze mening nog niet (voldoende) uitgewerkt, bijvoorbeeld het spitstarief. Zonder deze informatie kunnen wij de financiële consequenties niet doorrekenen. Daardoor kunnen wij ook niet beoordelen of het wetsvoorstel tegemoet komt aan onze belangrijkste voorwaarde: dat automobilisten niet extra gaan betalen. Dat is een andere reden waarom wij nog geen standpunt over het wetsvoorstel hebben ingenomen. Tenslotte wachten wij op antwoord op de vragen die wij minister Eurlings hebben voorgelegd.
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:31:47 #82
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77165081
    Ik ga in elk geval zeker 'ja' stemmen!!
    pi_77165212
    Doe mij dan maar brandstofheffing, als dat dan ook inhoud dat er geen belasting meer geheven wordt.

    Anders ben ik voor kilometerheffing.
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:36:14 #84
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77165241
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:31 schreef Gia het volgende:
    Ik ga in elk geval zeker 'ja' stemmen!!
    Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.
    En dat alles terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor de correcte werking van het kastje dat zij je verplichten te nemen.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:39:31 #85
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77165338
    Dat kastje trouwens
    Ik heb verdorie al jaren een autoradio met bluetooth zodat ik niet zo'n tergend lelijk carkit geval op m'n dashboard heb, ik kom nog steeds overal zonder zo'n achterlijke TomTom op m'n dashboard of voorruit en dan moet ik zo'n kastje
    Flikker op met je diefstalgevoelige rotzooi in m'n auto, voor je het weet is een kastje uit een A-label auto diefstalgevoeliger dan een dure autoradio.

    Hoe zit dat trouwens?? Stel we hebben 2 auto's, een A-label stadsgebakje waar je amper mee rijdt, en een E-label auto waarin je wel normaal ruimte voor je benen, de kinderen en de boodschappen hebt...

    Als je nou het A-labelkastje in je E-label auto doet, en vice versa... dan sta je iig een stuk goedkoper in de file, en die paar km's die je met dat kleine gebakje doet mogen dan best wat kosten.... een E-label prijsje bijvoorbeeld.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:44:49 #86
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77165526
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:36 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.
    En dat alles terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor de correcte werking van het kastje dat zij je verplichten te nemen.
    Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.
    Misschien wat Montagui zegt: Brandstofheffing. Als de vervuiler maar betaalt.

    En het boeit mij totaal niet of je vanwege werk vervuilt of voor de fun.
    pi_77165623
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:44 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.
    Misschien wat Montagui zegt: Brandstofheffing. Als de vervuiler maar betaalt.

    En het boeit mij totaal niet of je vanwege werk vervuilt of voor de fun.
    Over de vorm vergaderen?
    Het is of kastje en ja of niet.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:48:43 #88
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77165672
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:44 schreef Gia het volgende:
    [..]
    Och, over de vorm moet misschien nog vergaderd worden. Ben niet zo voor zo'n kastje.
    Misschien wat Montagui zegt: Brandstofheffing. Als de vervuiler maar betaalt.

    En het boeit mij totaal niet of je vanwege werk vervuilt of voor de fun.
    Ah, okay... een brandstofheffing boeit mij ook weinig, dan betaalt degene met een zware rechtervoet ook meer dan degene die wel normaal rijdt.

    Wel typisch dat men dan denkt dat de brandstofprijs 70 tot 90 cent per kilometer omhoog moet.
    Dat kan ik nog steeds niet rijmen met de km-prijzen die tot nu toe genoemd zijn.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:49:00 #89
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77165680
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:

    [..]

    Over de vorm vergaderen?
    Het is of kastje en ja of niet.
    Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
    Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:49:50 #90
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77165712
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
    [..]
    Over de vorm vergaderen?
    Het is of kastje en ja of niet.
    Ik weet niet of de ANWB die keuze geeft

    Maar het zou wel interessant zijn als ze dat wel zouden doen.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:51:50 #91
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77165780
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:
    [..]
    Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
    Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
    En je denkt oprecht dat er wel iets verandert als je "ja" stemt??
    Minder filie's ofzo??

    Het enige wat verandert is dat we binnen een paar jaar veel meer betalen dan nu, de overheid weer een insturment heeft om tegenvallende kosten mee te dekken (lees de km-heffing te verhogen) en dat ze ook nog een keer de mogelijkheid hebben te controleren waar je wanneer was.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:52:57 #92
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_77165816
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:36 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    Je vindt het een prettig idee dat de overheid altijd kan weten waar je bent en daar, zonder fatsoenlijke bezwaarregeling, een rekening voor kan sturen.
    En dat alles terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor de correcte werking van het kastje dat zij je verplichten te nemen.
    Het wordt nog leuker. Je krijgt (uit privacy overwegingen) geen gespecificeerde rekening, maar een totaalbedrag wat je moet betalen. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je een probleem, want je kunt inderdaad nagenoeg nergens aankloppen om bezwaar te maken.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:53:32 #93
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_77165839
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
    Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
    Je bent waarschijnlijk ook geen automobilist?
    En als je 'ja' stemt dan verandert er ook weinig, behalve dat de overheid weer een nieuwe inkomstenbron heeft aangeboord.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:53:56 #94
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77165856
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:48 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    Ah, okay... een brandstofheffing boeit mij ook weinig, dan betaalt degene met een zware rechtervoet ook meer dan degene die wel normaal rijdt.

    Wel typisch dat men dan denkt dat de brandstofprijs 70 tot 90 cent per kilometer omhoog moet.
    Dat kan ik nog steeds niet rijmen met de km-prijzen die tot nu toe genoemd zijn.
    Eigenlijk zijn die kilometerprijzen sowieso te hoog. Dus een verhoging daarvan slaat eigenlijk ook nergens op. Het kwartje van Kok moet er nog steeds eens vanaf.

    Aan de andere kant. Als ze de wegenbelasting en bpm afschaffen, dan mag de benzine wmb best met nog eens met 20 cent belast worden. Dus, los van de schommelingen.

    Komt dan straks het electrisch rijden op, tja, dan moeten we weer wat anders verzinnen om de vervuiler te laten betalen. Misschien aan de hand van de kilometerstand, met voorschotten. Gewoon met de jaarlijkse apk keuring even doorgeven en dan een eindafrekening.
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:54:32 #95
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77165877
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Hukkie het volgende:

    [..]

    Je bent waarschijnlijk ook geen automobilist?
    Jawel.
    pi_77165913
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:51 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    En je denkt oprecht dat er wel iets verandert als je "ja" stemt??
    Minder filie's ofzo??

    Het enige wat verandert is dat we binnen een paar jaar veel meer betalen dan nu, de overheid weer een insturment heeft om tegenvallende kosten mee te dekken (lees de km-heffing te verhogen) en dat ze ook nog een keer de mogelijkheid hebben te controleren waar je wanneer was.
    Tsja, ik weet wel dat ik nu verhoudingsgewiijs meer betaal dan de echte vervuilers. Hoe lossen we dat dan op?
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:56:04 #97
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_77165934
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:55 schreef Montagui het volgende:

    [..]

    Tsja, ik weet wel dat ik nu verhoudingsgewiijs meer betaal dan de echte vervuilers. Hoe lossen we dat dan op?
    Hoe bedoel je?
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      zaterdag 23 januari 2010 @ 00:58:49 #98
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_77166049
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Gia het volgende:
    [..]
    Eigenlijk zijn die kilometerprijzen sowieso te hoog. Dus een verhoging daarvan slaat eigenlijk ook nergens op. Het kwartje van Kok moet er nog steeds eens vanaf.

    Aan de andere kant. Als ze de wegenbelasting en bpm afschaffen, dan mag de benzine wmb best met nog eens met 20 cent belast worden. Dus, los van de schommelingen.

    Komt dan straks het electrisch rijden op, tja, dan moeten we weer wat anders verzinnen om de vervuiler te laten betalen. Misschien aan de hand van de kilometerstand, met voorschotten. Gewoon met de jaarlijkse apk keuring even doorgeven en dan een eindafrekening.
    Het zou idd prima zijn als de BPM en wegenbelasting komen te vervallen en de brandstofprijzen dan zo'n 20 cent per liter omhoog gaan, maar die 20 cent zou niet genoeg zijn.... volgens het ministerie zou een brandstofprijsverhoging ipv het kastje zo'n 70 tot 90 cent per liter moeten zijn.

    In dat geval weet ik niet wat voor berekeningen ze er op losgelaten hebben, maar dan klopt het iig van geen kant, en ik ben bang dat die berekening niet het enige is wat niet klopt.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_77166144
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Gia het volgende:

    [..]

    Tja, dan ja. Dan maar een kastje. Mij boeit het niet.
    Want als ik 'nee' stem veranderd er dus niets.
    ach ja, dan maar ja.
    Dat even vergaderen is alweer voorbij?
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      zaterdag 23 januari 2010 @ 01:01:34 #100
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77166145
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 00:56 schreef Hukkie het volgende:

    [..]

    Hoe bedoel je?
    Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')