abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:02:01 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77166163
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik gok dat hij zuiniger en minder rijdt dan gemiddeld, maar hij betaalt wel net zoveel of zelfs meer wegenbelasting dan gemiddeld, en God weet hoeveel BPM hij betaald heeft.

Wat mij betreft mag er een brandstofprijsverhoging komen die in verhouding staat.... dus zo'n 20 cent per liter vind ik prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:03:15 #102
3542 Gia
User under construction
pi_77166206
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ach ja, dan maar ja.
Dat even vergaderen is alweer voorbij?
Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Over de vorm vergaderen?
Het is of kastje en ja of niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:04:08 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77166234
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.

Ik woon in Schubbekutteveen en zonder auto kan ik niet eens met de trein gaan
Ik sta overigens ook vrijwel nooit in de file, die hebben we hier weinig, en als ik een keer naar de grote stad ga dan doe ik dat wel buiten filemomenten.

En toch heb ik er geen vertrouwen in dat ik met het kastje goedkoper uit ben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:04:45 #104
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77166258
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou idd prima zijn als de BPM en wegenbelasting komen te vervallen en de brandstofprijzen dan zo'n 20 cent per liter omhoog gaan, maar die 20 cent zou niet genoeg zijn.... volgens het ministerie zou een brandstofprijsverhoging ipv het kastje zo'n 70 tot 90 cent per liter moeten zijn.

In dat geval weet ik niet wat voor berekeningen ze er op losgelaten hebben, maar dan klopt het iig van geen kant, en ik ben bang dat die berekening niet het enige is wat niet klopt.
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77166300
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
In de zin van 'de vervuiler betaalt'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_77166381
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:
[..]

Ja duh, ik ben niet gek.
Denk je ook nog na?

Waarom zou ik het eerste zo stellen? Misschien om te laten zien dat denken dat overde vorm nog even vergadert wordt zeer naïef is. er staat een ? en daarna een stelling. Geen natuurkundige wetmatigheid.

De post daarna? "ach dan stem ik toch ja?" Je switcht standpunt en kiest wat er leuk uitziet. Je roept maar wat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:08:23 #107
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77166401
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.

Ik woon in Schubbekutteveen en zonder auto kan ik niet eens met de trein gaan
Ik sta overigens ook vrijwel nooit in de file, die hebben we hier weinig, en als ik een keer naar de grote stad ga dan doe ik dat wel buiten filemomenten.

En toch heb ik er geen vertrouwen in dat ik met het kastje goedkoper uit ben.
Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.
DeviantArt
pi_77166500
Hmm.. Als de ANWB voor is, wordt het toch tijd dat Routemobiel eens een fatsoenlijke service op gaat zetten. Ik wil er niet aan denken dat mijn geld naar een bedrijf gaat dat zich inzet voor zoiets verschrikkelijks als de kilometerheffing
pi_77166517
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
pi_77166576
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
D'r wordt er een wakker hier Die vent is geen seconde eerlijk geweest over heel die shit
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:13:09 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77166586
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.
Klopt, de meeste mensen die een auto kopen, die kopen een tweedehands auto, nieuwe auto's van een beetje formaat (waar je gewoon een gezin in kwijt kunt) zijn meestal lease-auto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:14:20 #112
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77166623
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

In de zin van 'de vervuiler betaalt'.
Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.
DeviantArt
pi_77166626
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet of de ANWB die keuze geeft

Maar het zou wel interessant zijn als ze dat wel zouden doen.
Dan moeten alle plannen op de schop. het is of dit of een langdurig uitstel. Althans, zo zie ik het.
Ik ben tegen. En dan vooral wat en hoe alles geregistreerd wordt. Dat kan anders.

En als men toch de vervuiler wil laten bepalen. Neem dan de rijstijl mee in de berekening. Iemand die 80 rijdt op de snleweg en 10km aflegt betaald hetzelfde als iemand die 120 rijdt over hetzelfde stuk. De vervuiler betaalt is dus maar voor een deel waar.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:15:33 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77166653
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind 1 op 17 op benzine vrij zuinig... en wat lees ik hier:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:55 schreef Minette het volgende:
Mijn auto schijnt een D-label te zijn.... 13 jaar oud en rijdt 1 op 17 op benzine, en dan hebben we het niet eens over een klein hondenhok uit de categorie Suzuki Alto, maar over een fatsoenlijke volwaardige 4-deurs sedan.

Kom maar op met die brandstofprijsverhoging, dat kost me minder dan zo'n onterecht D-label.
D-label is niet echt het label waarvoor je de kleinste bijdrage gaat betalen toch??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77166672
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef LoggedIn het volgende:
Hmm.. Als de ANWB voor is, wordt het toch tijd dat Routemobiel eens een fatsoenlijke service op gaat zetten. Ik wil er niet aan denken dat mijn geld naar een bedrijf gaat dat zich inzet voor zoiets verschrikkelijks als de kilometerheffing
De OV chipkaart lijkt mij een heel goed recent voorbeeld hoe hetzelfde ministerie er helemaal niks van heeft gebakken.
And that is the news.''
pi_77166698
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:12 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

D'r wordt er een wakker hier Die vent is geen seconde eerlijk geweest over heel die shit
Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:22:08 #117
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_77166854
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
Dit dus.
pi_77166860
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:14 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:26:35 #119
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77166974
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
Lol, die discussie is al geweest hoor. De inkomsten uit wegenbelasting gaan naar de Provincies, als die inkomsten wegvallen dan gaan de Provincies andere inkomsten genereren om dat verlies op te vangen. Dat steekt men niet onder stoelen of banken en heeft zeker niets met paranoia te maken.
DeviantArt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:30:49 #120
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77167069
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.
Mijn eigen cijfers: Ik rijd ongeveer 1 op 16, ik betaal nu 55 euro per kwartaal aan wegenbelasting, straks gaat dat minimaal 96 euro aan kilometerheffing worden, puur woon-werkverkeer. Nog los van eventuele spitsheffingen en andere meuk die men gaat verzinnen.
DeviantArt
pi_77167070
quote:

[..]

http://www.fd.nl/artikel/13626909/belasting-bewoners-provincie
quote:
Zelfde bedrag via andere weg

De provincies rekenen erop dat zij via het nieuwe kanaal eenzelfde bedrag mogen innen. 'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft', zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:35:31 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77167189
quote:
[..]
Ehm, nee, dat is geen kwestie van "er van uitgaan dat"
Het is al bekend dat de provincies de inkomsten die ze verliezen door dat de opcenten op de wegenbelasting wegvallen gaan vervangen voor een provinciale belasting, voor iedere bewoner, dus ook voor de autoloze bewoners.

Die provinciale belasting zou zo'n ¤ 100,= per jaar moeten worden.

Als je nu een vier jaar oud hondenhonkje hebt waarmee je 10.000 km per jaar rijdt dan kost je dat in het huidige systeem zo'n ¤ 334,= per maand.
Met het nieuwe systeem zou je dat 328,= per maand kosten... en dan komt die provinciale belasting er nog eens bij.

Dan ben je al meer kwijt, en dan gaat het in dit voorbeeld nog maar om een auto waar je amper een gezin met 2 kinderen in kunt vervoeren, laat staan dat je wat groters dan een twingo (nodig) hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:38:49 #123
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77167273
Montagui moet u zo langzamerhand wel om zijn denk ik.
DeviantArt
pi_77167305
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:41:37 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77167363
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:39 schreef Montagui het volgende:
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
Fijn hè, dat "de vervuiler betaalt" principe wat in het leven geroepen wordt, en dat de provincies hun verlies dan gaan compenseren met het invoeren van een belasting waar zelfs autolozen de dupe van zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')