Ik gok dat hij zuiniger en minder rijdt dan gemiddeld, maar hij betaalt wel net zoveel of zelfs meer wegenbelasting dan gemiddeld, en God weet hoeveel BPM hij betaald heeft.quote:
Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ach ja, dan maar ja.
Dat even vergaderen is alweer voorbij?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over de vorm vergaderen?
Het is of kastje en ja of niet.
Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou idd prima zijn als de BPM en wegenbelasting komen te vervallen en de brandstofprijzen dan zo'n 20 cent per liter omhoog gaan, maar die 20 cent zou niet genoeg zijn.... volgens het ministerie zou een brandstofprijsverhoging ipv het kastje zo'n 70 tot 90 cent per liter moeten zijn.
In dat geval weet ik niet wat voor berekeningen ze er op losgelaten hebben, maar dan klopt het iig van geen kant, en ik ben bang dat die berekening niet het enige is wat niet klopt.
Ja duh, ik ben niet gek.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:
[..]
Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.
Ik woon in Schubbekutteveen en zonder auto kan ik niet eens met de trein gaan
Ik sta overigens ook vrijwel nooit in de file, die hebben we hier weinig, en als ik een keer naar de grote stad ga dan doe ik dat wel buiten filemomenten.
En toch heb ik er geen vertrouwen in dat ik met het kastje goedkoper uit ben.
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.
D'r wordt er een wakker hierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
Klopt, de meeste mensen die een auto kopen, die kopen een tweedehands auto, nieuwe auto's van een beetje formaat (waar je gewoon een gezin in kwijt kunt) zijn meestal lease-auto's.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.
Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
In de zin van 'de vervuiler betaalt'.
Dan moeten alle plannen op de schop. het is of dit of een langdurig uitstel. Althans, zo zie ik het.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of de ANWB die keuze geeft
Maar het zou wel interessant zijn als ze dat wel zouden doen.
Ik vind 1 op 17 op benzine vrij zuinig... en wat lees ik hier:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
D-label is niet echt het label waarvoor je de kleinste bijdrage gaat betalen toch??quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:55 schreef Minette het volgende:
Mijn auto schijnt een D-label te zijn.... 13 jaar oud en rijdt 1 op 17 op benzine, en dan hebben we het niet eens over een klein hondenhok uit de categorie Suzuki Alto, maar over een fatsoenlijke volwaardige 4-deurs sedan.
Kom maar op met die brandstofprijsverhoging, dat kost me minder dan zo'n onterecht D-label.
De OV chipkaart lijkt mij een heel goed recent voorbeeld hoe hetzelfde ministerie er helemaal niks van heeft gebakken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef LoggedIn het volgende:
Hmm.. Als de ANWB voor is, wordt het toch tijd dat Routemobiel eens een fatsoenlijke service op gaat zetten. Ik wil er niet aan denken dat mijn geld naar een bedrijf gaat dat zich inzet voor zoiets verschrikkelijks als de kilometerheffing
Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
D'r wordt er een wakker hierDie vent is geen seconde eerlijk geweest over heel die shit
Dit dus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.
Lol, die discussie is al geweest hoor. De inkomsten uit wegenbelasting gaan naar de Provincies, als die inkomsten wegvallen dan gaan de Provincies andere inkomsten genereren om dat verlies op te vangen. Dat steekt men niet onder stoelen of banken en heeft zeker niets met paranoia te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
Mijn eigen cijfers: Ik rijd ongeveer 1 op 16, ik betaal nu 55 euro per kwartaal aan wegenbelasting, straks gaat dat minimaal 96 euro aan kilometerheffing worden, puur woon-werkverkeer. Nog los van eventuele spitsheffingen en andere meuk die men gaat verzinnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.
http://www.fd.nl/artikel/13626909/belasting-bewoners-provinciequote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
quote:Zelfde bedrag via andere weg
De provincies rekenen erop dat zij via het nieuwe kanaal eenzelfde bedrag mogen innen. 'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft', zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant.
Ehm, nee, dat is geen kwestie van "er van uitgaan dat"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
Fijn hè, dat "de vervuiler betaalt" principe wat in het leven geroepen wordt, en dat de provincies hun verlies dan gaan compenseren met het invoeren van een belasting waar zelfs autolozen de dupe van zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:39 schreef Montagui het volgende:
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
De minister grijpt niet in omdat de compensatie niet valt onder het kopje 'mobiliteit'.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:39 schreef Montagui het volgende:
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:38 schreef Hukkie het volgende:
Montagui moet u zo langzamerhand wel om zijn denk ik.
Jep, geluidsoverlastbelasting.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:42 schreef sig000 het volgende:
De belasting op autobanden kan nog verhoogd worden in plaats van die kilometerheffing.
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
Maar wel een luchtbel die een kastje in je auto achterlaat, altijd handig als ze willen weten waar je was.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
En de grootste vervuilers waarschijnlijk het minst; die rijden in een lease-auto en rijden er geen km minder om, terwijl de baas de gestegen kosten wel compenseert door de prijzen te verhogen, en ja, dat kost ons idd allemaal meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.
Op dikke uitlaten uiteraard ook.quote:
En dat de vervuiler betaald is natuurlijk niet helemaal waar. Snelheid/rijgedrag zijn gecorreleerd aan vervuiling. Terwijl alleen de afstand wordt belast. Ik snap wel dat je het nooit 100% correct kan berekenen, maar snelheid en rijgedrag dragen wel sterk bij aan verbruik. De vrvuiler betaald is dus een mooie truc.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
Oeh, maak het rijden van een Golfje 2/3 onbetaalbaar... de frustratie voor de petjesquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op dikke uitlaten uiteraard ook.
Boomboxen kan ook nog.![]()
Nee, want dat zijn tokkies en kampers die gewoon weigeren te betalen. En niemand die ze dwingt om wel te betalenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op dikke uitlaten uiteraard ook.
Boomboxen kan ook nog.![]()
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, want dat zijn tokkies en kampers die gewoon weigeren te betalen. En niemand die ze dwingt om wel te betalen
Hoezo zouden niet alle leden mogen stemmen??quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:36 schreef bijdehand het volgende:
Wie zullen er mogen stemmen? Neem aan dat het niet álle leden zijn...
Zal wel te druk worden ofzo. Of ze zeggen gewoon dat de mensen het wel willen. Dan is de kous ook af.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zouden niet alle leden mogen stemmen??
Je kunt toch gewoon inloggen met je lidmaatschapsnummer?
Zou niet weten waarom dan niet alle leden zouden mogen/kunnen stemmen.
Al zou er een vervangende belasting komen. Zolang die kilometerheffing er komt, gaat de vervuiler meer betalen dan iemand die maar af en toe de auto nodig heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.
Je betaalt straks elke kilometer zelfs als je in een weiland rijdt hoor. Bovendien wordt je straks ook nog aangeslagen door een extra gemeentelijke belasting.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Hou het plebs dom, hou ze arm en geef ze geen macht. Daar zijn ze immers te dom voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.
Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
En dat kennen we nog niet...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:35 schreef Montagui het volgende:
Doe mij dan maar brandstofheffing, als dat dan ook inhoud dat er geen belasting meer geheven wordt.
Uhm, je betaalt toch gewoon voor de stroom die uit je eigen stopcontact komt? Of komt er een aparte meter te hangen waar je je auto in mag pluggen? (1 die 28 dubbel belast is ofzo)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Gia het volgende:
Komt dan straks het electrisch rijden op, tja, dan moeten we weer wat anders verzinnen om de vervuiler te laten betalen. Misschien aan de hand van de kilometerstand, met voorschotten. Gewoon met de jaarlijkse apk keuring even doorgeven en dan een eindafrekening.
Dan kun je net zo goed gaan fietsen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Het leeft behoorlijk schijnbaar, die site is niet meer vooruit te brandenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:33 schreef Bassfly het volgende:
IK zou alvast de enquete bij www.telegraaf.nl invullen ...die is ook voor niet-leden van de ANWB.
Ik heb al even TEGEN gestemd.![]()
En ga dat (i.v.m. mogelijke controle ip-adressen) ook nog even doen op de pc van mijn ma vanmiddag en maandag via de pc op mijn werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |