quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Cerbie het volgende:
Ze doet me aan Vogelaar denken
Toen D66 in het kabinet zat deden ze niet eens een poging. De PvdA wel en ze kregen tenminste wat. Het glas is halfvol.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Juist omdat de PvdA niet standvastig was is het er gekomen, dat was al een teken van zwakte naar het CDA en de eigen kiezers toe.
Kudo's voor hamer???quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef ErikT het volgende:
Hier!
Kudo's voor Hamer. Rutte, de VVD, heeft eigenlijk geen recht van spreken in dit debat.
Zij wilden zelfs militaire steun leveren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef TheVulture het volgende:
De VVD is natuurlijk wel wat te verwijten want zij zaten in de bewuste regering die de oorlog in Irak instapte
Het gaat over DE REACTIE van Balkenende. Niet over het rapport, dat komt later.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef ErikT het volgende:
Hier!
Kudo's voor Hamer. Rutte, de VVD, heeft eigenlijk geen recht van spreken in dit debat.
Daar heeft ze wel een punt....quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hamer naar Rutte: Hoe zijn we eigenlijk in die oorlog terechtgekomen!?!?!
Touché Rutte, touché!quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hamer naar Rutte: Hoe zijn we eigenlijk in die oorlog terechtgekomen!?!?!
Alleen voor dit puntje.quote:
En de PvdA wilde ene PE, en nu nemen ze genoegen met dit circus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zij wilden zelfs militaire steun leveren.
Ja, maar het gaat daar vandaag niet over. Het gaat om de procedure en het gerommel van gisteren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar heeft ze wel een punt....
Maar Rutte is wel erg hypocriet met dit alles.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:45 schreef eriksd het volgende:
Exact, daar gaat dit debat niet over. Ophoepelen met die rommel.
Ze heeft een Japanse moeder.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef StephanL het volgende:
http://www.tweedekamer.nl(...)leden/peters_mariko/ voor de chinees
Dat is wel waar, maar het is natuurlijk sneu dat het daarover moet gaan. En dat mag best blijken af en toe.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het gaat over DE REACTIE van Balkenende. Niet over het rapport, dat komt later.
Weet a.u.b. wel waar je over praat.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:45 schreef eriksd het volgende:
Exact, daar gaat dit debat niet over. Ophoepelen met die rommel.
Nee dat heeft ze niet, want daar gaat het debat niet over.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar heeft ze wel een punt....
trage brakke laptopquote:
Hadden ze te weinig vrouwen op hoge posities in de PvdA ofzo?quote:
Er bij gezet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef Kwaliteit het volgende:
lekker dan ik kan me eigen topic niet eens meer editen
Rapport commissie Davids #7: Iedereen mag z'n zegje doen.
deze moest erbij
Het is sneu, maar dat heeft Balkenende zelf allemaal veroorzaakt. Dat kan je Rutte niet aanrekenen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar het is natuurlijk sneu dat het daarover moet gaan. En dat mag best blijken af en toe.
een gotspe want daar hoort het over te gaan. en ze heeft gewoon gelijk dat rutte wel een toontje lager kan zingen want o, o, ze waren maar wat tegen een onderzoek. altijd geweest. altijd!quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee dat heeft ze niet, want daar gaat het debat niet over.
Natuurlijk, maar het debat gaat niet over Mark Rutte, kun je nou echt niet eens een keer buiten de partijpolitiek denken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar Rutte is wel erg hypocriet met dit alles.
Zei ze iets wat je niet aanstaat ofzo? Djeez...quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
inderdaad, ze kan het niet winnen want Rutte heeft gelijk en dan gaat ze maar om zich heen slaanquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Denk het wel. Dit wordt nachtwerk ben ik bang.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef ASroma het volgende:
krijg we straks ook nog de termijnen? gaan ze echt snachts door?
Graag. Heel graag zelfs. Wát een kansloze doos is dat zegquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef eriksd het volgende:
Arme arme Hamer. Kan ze niet achter de kassa gaan zitten?
Daar gaat het later wel degelijk over, maar nu even niet. Lijkt me duidelijk, simpel en glashelder.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een gotspe want daar hoort het over te gaan. en ze heeft gewoon gelijk dat rutte wel een toontje lager kan zingen want o, o, ze waren maar wat tegen een onderzoek. altijd geweest. altijd!
Vragen naar de bekende weg.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het debat gaat niet over Mark Rutte, kun je nou echt niet eens een keer buiten de partijpolitiek denken?
Haar neus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Neroje het volgende:
Namens wie spreekt Hamer nu eigenlijk?
Je reinste kiezersbedrog.quote:
De fractie PvdA.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Neroje het volgende:
Namens wie spreekt Hamer nu eigenlijk?
Dit ís al een termijn, namelijk de eerste. Daarna komt het kabinet (in de personen van Bos, Rouvoet en Balkenende) aan het woord, die ook nog vaak geïnterrumpeerd gaan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:46 schreef ASroma het volgende:
krijg we straks ook nog de termijnen? gaan ze echt snachts door?
ze kan gewoon niet zeggen hoe het werkelijk zit want dan komen eventuele ruzies met bos bloot te liggen of er komt naar boven dat balkenende de pvda heeft genaaid.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het debat gaat niet over Mark Rutte, kun je nou echt niet eens een keer buiten de partijpolitiek denken?
Nee, dat mag je de VVD ook aanrekenen. Die zaten ook in dat kabinet. Of vind je dat gisteren de eerste fout gemaakt is?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is sneu, maar dat heeft Balkenende zelf allemaal veroorzaakt. Dat kan je Rutte niet aanrekenen.
Maar nu gaat het toch alleen over gisteren?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee, dat mag je de VVD ook aanrekenen. Die zaten ook in dat kabinet. Of vind je dat gisteren de eerste fout gemaakt is?
wat gemeen ben je toch ookquote:
Het gaat ze lukken ook.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef StephanL het volgende:
ze gaan het termijn wel uitzitten, althans dat willen ze proberen.
geweldig he? voor jouquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef nikk het volgende:
Fantastisch dat die Hamer zo lang in de spotlight staat. Betere anti-reclame tegen de PvdA is er niet.
Hij heeft hier natuurlijk totaal geen verstand van en kan hier geen stemmers mee scoren. Slim om zich rustig te houden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waar is Wilders met zijn grote muil nu? Kan hij werkelijk alleen versjes opzeggen en oneliners uitbraken? Als fan van zijn act ben ik zwaar teleurgesteld!
Wilders heeft volgens altijd een paar moties van wantrouwen klaarliggen. Hoeft ie alleen nog maar de datum en de naam van de minister in te vullen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Horloge het volgende:
(en waarin ongetwijfeld een of meer moties van wantrouwen worden ingediend (door Wilders in ieder geval)).
Precies. Ik begrijp het daarom niet zo goed.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef rubbereend het volgende:
Waarom had Hamer het gisteren over de verklaring en nu over de vragen die hij beantwoorde? Dat zijn gewoon twee verschillende dingen
Ik denk ook van Alexander eerlijk gezegdquote:en waarin ongetwijfeld een of meer moties van wantrouwen worden ingediend (door Wilders in ieder geval)
En dat is natuurlijk belangrijker dan fatsoenlijk bestuur.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ze kan gewoon niet zeggen hoe het werkelijk zit want dan komen eventuele ruzies met bos bloot te liggen of er komt naar boven dat balkenende de pvda heeft genaaid.
Hij is erg afwezig inderdaad. Maarja, what's new?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waar is Wilders met zijn grote muil nu? Kan hij werkelijk alleen versjes opzeggen en oneliners uitbraken? Als fan van zijn act ben ik zwaar teleurgesteld!
Dit debat gaat over de communicatie omtrent het rapport en het kabinet en fracties onderling. In het inhoudelijke debat zal de VVD inderdaad inhoudelijk op het rapport in moeten gaan, en dan inderdaad een toontje lager zingen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee, dat mag je de VVD ook aanrekenen. Die zaten ook in dat kabinet. Of vind je dat gisteren de eerste fout gemaakt is?
Hetzelfde met zijn betogen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef freako het volgende:
[..]
Wilders heeft volgens altijd een paar moties van wantrouwen klaarliggen. Hoeft ie alleen nog maar de datum en de naam van de minister in te vullen.
Nogmaals, daar gaat het niet over. Daar gaat het later pas over. De VVD heeft niets te maken met de reactie van Balkenende nu en ze dat aanrekenen slaat dan ook nergens op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar nu gaat het toch alleen over gisteren?
Zo werkt het altijd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk belangrijker dan fatsoenlijk bestuur.
Typerend is wel dat Bos en Balkenende zich buiten schot weten te houden. Heb jij ze vanavond gezien?
![]()
![]()
Ik denk dat hij de reactie van Bos afwacht.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk ook van Alexander eerlijk gezegd
Nogmaals: stel je niet zo aan. Een zinnetje. Boehoehoe.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, daar gaat het niet over. Daar gaat het later pas over. De VVD heeft niets te maken met de reactie van Balkenende nu en ze dat aanrekenen slaat dan ook nergens op.
Komen nog.quote:
Word-templatejequote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef freako het volgende:
[..]
Wilders heeft volgens altijd een paar moties van wantrouwen klaarliggen. Hoeft ie alleen nog maar de datum en de naam van de minister in te vullen.
Mooi tochquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef Route66runner het volgende:
Ik ben benieuwd of Hamer zich realiseert dat ze Balkenende vast zet, hij is nu verplicht om te zeggen dat het commisierapport bestaat uit feiten en niet uit meningen. Doet hij dit niet dan zit er dus nog steeds een verschil van mening tussen PvdA fractie en kabinet.
Probleempje voor Wilders is dat hij ten tijde van de oorlog in Irak nog VVD'er was, die toen in de regering zaten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gebruikelijk is dat eerst de fractievoorzitters reageren en dan pas de ministers, dus komen vast zo wel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Typerend is wel dat Bos en Balkenende zich buiten schot weten te houden. Heb jij ze vanavond gezien?
![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de reactie van Bos afwacht.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dit ís al een termijn, namelijk de eerste. Daarna komt het kabinet (in de personen van Bos, Rouvoet en Balkenende) aan het woord, die ook nog vaak geïnterrumpeerd gaan worden.
Daarna is de tweede termijn waarin de fractieleiders hun conclusies trekken (en waarin ongetwijfeld een of meer moties van wantrouwen worden ingediend (door Wilders in ieder geval)). Deze termijn wordt niet onderbroken door vragen.
stel ze zegt "ja balkenende heeft op de perconferentie iets anders gezegd dan afgesproken". dan valt het kabinet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Die komt straks, daarna komen de moties van wantrouwen. Ik verwacht geen motie van wantrouwen van D66. Want D66 wantrouwt Hamer, en die is geen deel van het kabinet en kan dus niet weggestuurd worden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de reactie van Bos afwacht.
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk geen motie van wantrouwen ingediend door iedere partij?
Ja zo kunnen we overal wel op reageren. Één zinnetje, boehoehoe. Je ziet dus eindelijk in dat hetgene wat je zegt nergens op slaat. Dat later de VVD wel flink moet gaan oppassen met wat het zegt, dat lijkt me duidelijk en ook alleen maar logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nogmaals: stel je niet zo aan. Een zinnetje. Boehoehoe.
Kan pas in tweede termijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk geen motie van wantrouwen ingediend door iedere partij?
De inhoud van de reactie van Bos om precies te zijnquote:
Plus het feit dat met die actie de grootste moslimterrorist ter wereld werd uitgeschakeld... daar heeft Geert destijds toch best een harde plasser van gekregenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef freako het volgende:
[..]
Probleempje voor Wilders is dat hij ten tijde van de oorlog in Irak nog VVD'er was, die toen in de regering zaten.
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Horloge het volgende:
[..]
Die komt straks, daarna komen de moties van wantrouwen. Ik verwacht geen motie van wantrouwen van D66. Want D66 wantrouwt Hamer, en die is geen deel van het kabinet en kan dus niet weggestuurd worden.
Het kabinet hoort ook gewoon te vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
stel ze zegt "ja balkenende heeft op de perconferentie iets anders gezegd dan afgesproken". dan valt het kabinet.
en misschien is haar nieuwe term 'beantwoording van de vragen' wel een belangrijke hint!
Ze is niet zichtbaar in de zaal. Dus die kans is groot.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef freako het volgende:
Komt Rita straks nog, of is ze weer aan het spijbelen?
Als ik me niet vergis kan dit pas in de derde termijn. Of tenminste ze doen het meestal in de derde termijn. (Lees: ze als Wildersquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:
Ja precies, gewoon zoals het kabinet de kamer behandelde bij de begroting voor 2009: dit is het en je kan lullen als brugman, je verandert er niets aanquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:
Ja, irritant als mensen dat doen he?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Neroje het volgende:
Ze heeft het over zichzelf in de 3e persoon
Ik zeg toch zelf dat die opmerking er niet thuis hoort. Maar dat maakt die opmerking niet onjuist of onvermakelijk? Integendeel, Rutte stond daar mooi met z'n bek vol tanden. Discussietechniek heet zoiets, dat is mooi om te zien.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja zo kunnen we overal wel op reageren. Één zinnetje, boehoehoe. Je ziet dus eindelijk in dat hetgene wat je zegt nergens op slaat. Dat later de VVD wel flink moet gaan oppassen met wat het zegt, dat lijkt me duidelijk en ook alleen maar logisch.
Je hebt het wel over het zwaarste politieke middel wat er is in Nederland. Dus partijen die ooit nog willen samenregeren met één van deze coalitiepartijen, die kijken wel uit. Ze moeten dus wel een ECHT goede reden hebben. (Tenzij je Wilders bent en altijd een motie van wantrouwen indient, dan stelt het niet zoveel meer voor.)quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:
Van der Vlies is op dat gebied ook goed.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:55 schreef borisz het volgende:
vd Staaij. Beetje jammer dat hij van de SGP is
.
Ik zat al met Two and a Half Men op standby, maar ik wacht daar ook nog wel even opquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:55 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dan wil ik dat nog wel afwachten.
Hij moet het toch van Van Der Vlies overnemen, dus dan kan je maar beter kennis hebben van dossiersquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:55 schreef borisz het volgende:
vd Staaij. Beetje jammer dat hij van de SGP is
.
Vast wel, maar die redt het niet. Misschien in de nasleep van het rapport straks nog eens, maar ook die zal het niet halen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
Wie denkt er dat er moties van wantrouwen worden in gedient?
ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
Denk je dat een motie van wantrouwen zin heeft?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
Met Wilders erbij weet ik dat wel bijna zeker.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
hahahaa hij lijkt idd welquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:55 schreef quo_ het volgende:
Ik dacht even dat ik Vladimir Poetin in de kamer zag.
Blijkt de opvolger van Bassie te zijn
Nee, maar iig Wilders zal ermee komenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk je dat een motie van wantrouwen zin heeft?
Agnes Kant moet dan ook van de drank afblijven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef lars1980 het volgende:
oei, Hamer mept Kant om de oren....![]()
Agnes vindt het lekker makkelijk
Ik weet het wel zeker. Wilders in ieder geval. Of er ook maar één partij is die die motie gaat steunen, dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
SGP levert goede mensen af, enige is dat de achtergrond van de SGP mensen nogal uit 2010 voor Christus komtquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Van der Vlies is op dat gebied ook goed.
Wat er ook uitkomt, dit gaat PvdA weer stemmen kosten. Misschien dat ze hun emancipatieretoriek moeten laten varen, en een bekwaam fractievoorzitter aanstellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
In principe wel, de vorige keer was het er ook bijna doorheen. Ik vind Balkenende geen leider en wil zien wie het beter kan, en ik denk dat ik de lat dan niet heel hoog leg.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
De PVV dient zowat iedere dag een motie in dus die zullen heus wel weer meedoenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
Heeft dat ooit iemand ervan weerhouden?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef Hukkie het volgende:
Hamer wordt bij nieuwe verkiezingen ook geslachtofferd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wat er ook uitkomt, dit gaat PvdA weer stemmen kosten. Misschien dat ze hun emancipatieretoriek moeten laten varen, en een bekwaam fractievoorzitter aanstellen.
Daar durf ik inderdaad mijn moeder om te verwedden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Met Wilders erbij weet ik dat wel bijna zeker.
Dan moet Rita ook komen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De PVV dient zowat iedere dag een motie in dus die zullen heus wel weer meedoen
Ik verwacht ook dat er geen steun zal zijn. Men wil niet zo snel met de PVV meegaan, zeker als er geen basis aanwezig lijkt vanuit de PvdA.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Wilders in ieder geval. Of er ook maar één partij is die die motie gaat steunen, dat betwijfel ik.
Ik vind het wel mooi, in de traditie van 'ceterum censeo'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Elke keer als Thieme aan het woord komt ben ik bang dat ze het over legbatterijen gaat hebben
Het is er helemaal niet bijna doorheen gekomen de vorige keer. Toen was het de motie van de VVD, volgens mij alleen gesteund door Wilders.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Silven het volgende:
[..]
In principe wel, de vorige keer was het er ook bijna doorheen. Ik vind Balkenende geen leider en wil zien wie het beter kan, en ik denk dat ik de lat dan niet heel hoog leg.
"Voorts wil ik u mededelen dat wij nog steeds tegen de bio-industrie zijn."quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Elke keer als Thieme aan het woord komt ben ik bang dat ze het over legbatterijen gaat hebben
En dat is eigenlijk alleen maar jammer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Vast wel, maar die redt het niet. Misschien in de nasleep van het rapport straks nog eens, maar ook die zal het niet halen.
Wie? Saddam Hoessein?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Plus het feit dat met die actie de grootste moslimterrorist ter wereld werd uitgeschakeld...
Ik denk dat de PvdA aardig wat stemmen wint wanneer ze het vanavond nog laten knallen. Dan laten ze tenminste eindelijk eens ballen zien en doen ze eindelijk eens dat wat ze moeten doen, de PvdA stemmer vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef tho_Omas het volgende:
Wat er ook uitkomt, dit gaat PvdA weer stemmen kosten. Misschien dat ze hun emancipatieretoriek moeten laten varen, en een bekwaam fractievoorzitter aanstellen.
Daar reken ik wel op. Maar zolang zij mensen selecteren op afkomst en geslacht ipv. kwaliteit wordt dat niets. Krijgen we dan haar zus Liliane Ploumen? En dat Hamer dan voorzitter wordtquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hamer wordt bij nieuwe verkiezingen ook geslachtofferd.
Maar we zien dat de coalitiepartijen vooral om de hete brij heendraaien, van Geel, Hamer, en Balkie moet nog komen. We moeten dus nog zien of die motie van wantrouwen breed gesteund gaat worden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Silven het volgende:
[..]
In principe wel, de vorige keer was het er ook bijna doorheen. Ik vind Balkenende geen leider en wil zien wie het beter kan, en ik denk dat ik de lat dan niet heel hoog leg.
Dat is wat ik een paar posts terug bedoelde. Op deze manier wordt de PvdA een overbodige establishment-partij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik denk dat de PvdA aardig wat stemmen wint wanneer ze het vanavond nog laten knallen. Dan laten ze tenminste eindelijk eens ballen zien en doen ze eindelijk eens dat wat ze moeten doen, de PvdA stemmer vertegenwoordigen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij gekozen is voor die functie, wat een onkunde...quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hamer wordt bij nieuwe verkiezingen ook geslachtofferd.
As usual idd, wanstaltig ventje. Nederland verliest meer en meer geloofwaardigheid en aanzienquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef rubbereend het volgende:
Balkenende heeft dadelijk ook nog een hoop recht te breienHij zal er wel weer gefrustreerd om heen gaan staan draaien
Gaat niet gebeuren aan Hamer te horen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik denk dat de PvdA aardig wat stemmen wint wanneer ze het vanavond nog laten knallen. Dan laten ze tenminste eindelijk eens ballen zien en doen ze eindelijk eens dat wat ze moeten doen, de PvdA stemmer vertegenwoordigen.
Daar zullen ze noodgedwongen wel vanaf moeten stappen als ze er nog iets van willen maken. In de PvdA zijn wel een aantal mensen aanwezig met meer uitstraling.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Daar reken ik wel op. Maar zolang zij mensen selecteren op afkomst en geslacht ipv. kwaliteit wordt dat niets. Krijgen we dan haar zus Liliane Ploumen? En dat Hamer dan voorzitter wordt
Is half Nederland daar niet op uit?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef TheFrankey het volgende:
Media is uit op de val bah
Bijna de hele oppositie hoopt ook op een val. Driekwart van de Nederlanders zal zeggen dat ze voor een val zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef TheFrankey het volgende:
wat een nodeloos iets. Zonde van de tijd zeg. Media is uit op de val bah
Dan wel ja. Maar op dit moment verminderen de zetels per minuut. Tenzij de hele partij mw. Hamer in haar hemd laat staan bij een evt. motie.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik vind haar altijd net een kleuterjuffrouw. 'Nou, meneer Rutte, zo ken ik u helemaal niet! Zo ben je helemaal niet! Je probeert gewoon stoer te doen voor je vriendjes!'quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij gekozen is voor die functie, wat een onkunde...
Precies, het moet nu wel heel raar lopen in de reactie van Balkenende wil dat nog veranderen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren aan Hamer te horen.
Ik had echt gedacht dat PvdA de gelegenheid zou aangrijpen om ballen te tonen, en hoewel ze Balkenende een toontje lager hebben laten zingen, zijn de kiezers toch teleurgesteld.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat is eigenlijk alleen maar jammer.
Die zal meer mensen aanspreken. Ik heb wel moeite met dat guitige gedoe van hem.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef TheVulture het volgende:
De opvolger van Hamer is natuurlijk Diederik Samson... die heeft er zelfs zijn haar al voor afgeschoren
Precies, of ik daar wel naar kan kijken weet ik nog niet. Die man kan niet fatsoenlijk zijn standpunt maken, haalt der alles bij wat niet van toepassing is en heeft 5 min nodig om iets van 10 sec duidelijk te maken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef rubbereend het volgende:
Balkenende heeft dadelijk ook nog een hoop recht te breienHij zal er wel weer gefrustreerd om heen gaan staan draaien
Ze zouden op dit punt nu ook kritischer moeten zijn om meer body te tonen. Nu achter het CDA, weliswaar in de schaduw.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat PvdA de gelegenheid zou aangrijpen om ballen te tonen, en hoewel ze Balkenende een toontje lager hebben laten zingen, zijn de kiezers toch teleurgesteld.
De PvdA toont al jaaaaaren geen ballen meer wmbquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat PvdA de gelegenheid zou aangrijpen om ballen te tonen, en hoewel ze Balkenende een toontje lager hebben laten zingen, zijn de kiezers toch teleurgesteld.
Hij speelt de populaire vlotte jongen.... daar had Bos ook een handje van toen ie net begon... tenenkrommendquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Die zal meer mensen aanspreken. Ik heb wel moeite met dat guitige gedoe van hem.
PvdA durft het niet op te blazen, dus dan houdt het stand.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef rubbereend het volgende:
denk niet dat ze dat allemaal kunnen overleven
De kiezers ook, alleen hebben de vertegenwoordigers dat nog niet door. (kloof burger en politici iemand?).quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef TheFrankey het volgende:
wat een nodeloos iets. Zonde van de tijd zeg. Media is uit op de val bah
Ik weet het, geheel volgens verwachting. Jammer dat ze nooit eens zal verrassen...quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef Horloge het volgende:
Gaat niet gebeuren aan Hamer te horen.
verschil is dat Hamer de boel op scherp heeft gezet en nu dus de kop van jut isquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind iedereen iets te negatief over hamer. Verweer is slecht maar niet slechter dan die Van Geel. Op zich is de lijn 'balkenende ging te ver bij het beantwoorden van vragen van de pers' wel slim maar daar worden dus gaten in geschoten.
Dan had hij het anders moeten stellen. Hij stelde dat het rapport een mening was en daarmee diskwalificeer je het rapport.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef janatwork het volgende:
Hamer heeft natuurlijk gelijk dat Balkenende best een andere mening mag hebben dan het rapport. Maar dan moet hij dat wel verdomde goed kunnen beargumenteren.
En in die 5 minuten gebruikt ie evenveel woorden als anderen in 10 minuten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Apoca het volgende:
[..]
Precies, of ik daar wel naar kan kijken weet ik nog niet. Die man kan niet fatsoenlijk zijn standpunt maken, haalt der alles bij wat niet van toepassing is en heeft 5 min nodig om iets van 10 sec duidelijk te maken.
zolang het gebeurd na de gemeenteraadsverkiezingen vind ik alles best, zodra het kabinet eerder valt denk ik dat het een rotzooi wordquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef rubbereend het volgende:
Nou dit gaat het kabinet overleven......
Daarna moeten ze nog het inhoudelijke debat overleven, daarna de missie in Afganistan, daarna nog de miljarden bezuiniging en ondertussen krijgen ze nog een verkiezingsuitslag voor die kiezen die pijnlijk gaat worden....
denk niet dat ze dat allemaal kunnen overleven
Klassiek gevalletje van aangeschoten wild in de kamer...quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:06 schreef Xenomaniac het volgende:
Verschrikkelijk zeg, wat wordt die Hamer geslacht.
Bloedbad.
Politiek is per definitie niet duidelijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:07 schreef Horloge het volgende:
Dit is haast een taalfilosofisch debat aan het worden. Nu is dat op zich best amusant op z'n tijd, maar dit is politiek. Oftewel: praat eens DUIDELIJK!
ja nu krijgt zij de zwarte piet. treurig.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
verschil is dat Hamer de boel op scherp heeft gezet en nu dus de kop van jut is
vandaag ? zekerniet, het gezwalk van de regering omtrend de uitspraken van balkenende roepen daarvoor veel te veel vragen op, wat natuurlijk eerst uitgemolken zal worden door de oppositie.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Silven het volgende:
Welke is het? Ik heb het even gemistquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
Slimme motie die Pechtold in wil dienen
op een gegeven moment kan dat niet meer, ze zullen gewoon een aantal punten hard moeten winnen en dat is bijna onhaalbaar in dit kabinet.......quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
PvdA durft het niet op te blazen, dus dan houdt het stand.
Dat hij het rapport diskwalificeert is absoluut waar. Daar zal hij dan hopelijk hele goede argumenten voor hebben. Zo niet dan is hij geen stuiver meer waard.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan had hij het anders moeten stellen. Hij stelde dat het rapport een mening was en daarmee diskwalificeer je het rapport.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
Zekerquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
Inderdaad, daarmee wordt sowieso de PvdA vastgezet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
Jaquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
is altijd scherp.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef heiden6 het volgende:
Pechtold is wel weer erg scherp.
Of de verklaring van gisteren van tafel gaat of niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Welke is het? Ik heb het even gemist
Even gemist... welke motie is dat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef ARR-I het volgende:
En blijven ze dus in de schaduw van het CDA steun, ondanks dat Balkenende zich een beetje heeft ingebonden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
PvdA durft het niet op te blazen, dus dan houdt het stand.
Dat doet ze zelf.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ja nu krijgt zij de zwarte piet. treurig.
Oow okee. Sinds wanneer bestaan daar moties voor?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Of de verklaring van gisteren van tafel gaat of niet.
Die basis is al enige tijd niet aanwezig in mijn ogen. Ze houden elkaar nu in een wurggreep, waarbij CDA wel de beste positie heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op een gegeven moment kan dat niet meer, ze zullen gewoon een aantal punten hard moeten winnen en dat is bijna onhaalbaar in dit kabinet.......
Pechthold is een baas en mijn stem heeft hijquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef heiden6 het volgende:
Pechtold is wel weer erg scherp.
Een motie die stelt dat de verklaring van de premier van gisteren wordt verworpen. Hiermee zet hij de PvdA voor het blok, ze MOETEN kleur bekennen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Welke is het? Ik heb het even gemist
Dat is inderdaad machtig slimquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:10 schreef Horloge het volgende:
[..]
Een motie die stelt dat de verklaring van de premier van gisteren wordt verworpen. Hiermee zet hij de PvdA voor het blok, ze MOETEN kleur bekennen.
Ja, en de bal kan weer teruggespeeld worden naar het kabinet, waar hij hoort.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad, daarmee wordt sowieso de PvdA vastgezet.
Je hebt gelijk. De PvdA positioneert zich niet goed en juist daardoor verliezen ze stemmers.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
En blijven ze dus in de schaduw van het CDA steun, ondanks dat Balkenende zich een beetje heeft ingebonden.
PvdA hoort een grote, sterke partij te zijn...
We moeten de juiste formulering maar even afwachten maar dit zal de insteek wordenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Oow okee. Sinds wanneer bestaan daar moties voor?
Je kunt alles in een motie zetten wat je wil. Die motie gaan ze dus zelf schrijven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Oow okee. Sinds wanneer bestaan daar moties voor?
Ja okee, sorry, lange dag gehadquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:11 schreef Horloge het volgende:
[..]
Je kunt alles in een motie zetten wat je wil. Die motie gaan ze dus zelf schrijven.
En terecht. Zij moet zich niet defensief opstellen maar zich voegen bij de oppositie en Balkenende een duidelijk signaal geven dat dit niet kan. Hij bindt heus wel in.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:10 schreef rubbereend het volgende:
Hamer zegt toch vrij hard dat het rapport leidend is............ dus dat is opzich vrij hard t.o.v. Balkenende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |