Ik vrees het zelf ook heel erg. Voor de bühne. Zoiets. Een zoethoudertje.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik verwacht er helemaal niets van. Ons kent ons, dus de bescherming van de regering zal wel weer voorop staan.
De oppositie zal er dan geen genoegen mee nemen....Maar ja, die zijn toch in de minderheid.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef tho_Omas het volgende:
Dit wordt weer niets hoor. Balkenende wordt gespaard door zijn vrienden in de commissie en we gaan over tot de orde van de dag.
Die zijn één dag boos, waardoor ik weer een dag met valse hoop naar politiek24 gelokt word.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De oppositie zal er dan geen genoegen mee nemen....Maar ja, die zijn toch in de minderheid.
Ik ben wel benieuwd hoe de PvdA reageert....
Bij andere tijden keken ze terug op het rapport van srebrenica. Die durfden weldegelijk heel ver te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees het zelf ook heel erg. Voor de bühne. Zoiets. Een zoethoudertje.
En terecht. Ze moeten zo ver mogelijk kunnen gaan. De onderste steen boven.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij andere tijden keken ze terug op het rapport van srebrenica. Die durfden weldegelijk heel ver te gaan.
Zoals het ook hoort.quote:Verschil is alleen dat die veel meer tijd hadden en die commissie bestond uit wetenschappers met een carriere op het spel.
En dat zegt heel veel over de te verwachten uitkomst.quote:Als ik de figuren in deze commissie zie dan is het één grote CDA kliek.
Mwao, liever een superslecht rapport met een parlementaire enquête dan een slap aftreksel zonder.....quote:En opperverzwijger en verduisteraar Cees Fasseur zit er ook in. Heb er inderdaad een hard hoofd in. Er zitten wel een paar semi-wetenschappers in maar niet altijd uit de relevante vakgebieden.
Maar die situatie was ook heel anders natuurlijk. Daar zijn ook echt gekke dingen gebeurt. Hier ging het meer over politieke steun aan een aanval op een achterlijk regime.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij andere tijden keken ze terug op het rapport van srebrenica. Die durfden weldegelijk heel ver te gaan.
Nee, er is keihard en zo goed als bewezen gelogen om de oorlog in eerste instantie plaats te laten vinden. Het is daarmee een 'ongeoorloofde' aanval op een soeverein land en zodoende een foute oorlog.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar die situatie was ook heel anders natuurlijk. Daar zijn ook echt gekke dingen gebeurt. Hier ging het meer over politieke steun aan een aanval op een achterlijk regime.
De reden die men daarvoor gaf was slecht onderbouwd maar ik zie hier niet zoveel bloed uit vloeien.
Op basis waarvan zie je dat dan?quote:Op zondag 10 januari 2010 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
Als ik de figuren in deze commissie zie dan is het één grote CDA kliek.
Heb tentamens en m'n leertijd hard nodig.quote:
Meestal vindt dit kabinet dat ze de kamer geen verantwoording schuldig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De oppositie zal er dan geen genoegen mee nemen....Maar ja, die zijn toch in de minderheid.
Ik ben wel benieuwd hoe de PvdA reageert....
Niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, er is keihard en zo goed als bewezen gelogen om de oorlog in eerste instantie plaats te laten vinden. Het is daarmee een 'ongeoorloofde' aanval op een soeverein land en zodoende een foute oorlog.
Dat blijkt ook duidelijk uit de zeer bonte verzameling aan excuses en verzachtende omstandigheden die altijd worden aangedragen. WMD's, het niet naleven van VN resoluties (hetgeen volgens diezelfde VN geen legale casus belli is), Saddam verdrijven, etc, etc
Daaraan politieke steun verlenen is politiek gezien vrij ernstig. De correcte handelswijze is namelijk om een ongeoorloofde aanval op een soevereine staat scherp te veroordelen.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat de marionettenstaat Irak welke Saddam (feitelijk het legitieme staatshoofd op dat moment en afgezet door een buitenlandse macht, hetgeen wederom niet mag) ter dood heeft gebracht simpelweg geen zuivere koffie is.
Het zaakje stinkt nog steeds en als er de afgelopen 60 jaar iets gebeurd is dat het beeld van het verheven Westen heeft ondergraven dan is het deze arrogante oorlog wel.
Dus tsja... Daaraan steun verlenen is best ernstig. Maar dat dit politiek allemaal wat lastig ligt snap ik ook best wel. Dus nee, natuurlijk gebeurt er niets.
Ik zou het alleen fijn vinden wanneer de dirigenten van dergelijke kwatsch zich onthouden van het plaatsen van welke morele kanttekeningen dan ook bij welk onderwerp dan ook.
Helaas is dat altijd teveel gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |