abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76632837
Volgens mij is het dinsdag zover. Het rapport van de commissie Davids komt dan uit. Een onderzoek in de besluitvorming rond de aanloop van de oorlog in Irak 2003.

Wat gaat de commissie zeggen? Zijn we werkelijk de oorlog ingerommeld? Werd Nederland door het verlenen van politiek steun beloond met een baantje voor Jaap de Hoop Scheffer?

Ik verwacht er niet veel van, eerlijk gezegd. Davids werd zelf door Balkenende aangewezen.

Niettemin toch benieuwd.

Wat verwacht jij van de uitkomst?
Zal er alsnog een parlementaire enquête volgen?

pi_76632871
Ik verwacht er helemaal niets van. Ons kent ons, dus de bescherming van de regering zal wel weer voorop staan.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76632899
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik verwacht er helemaal niets van. Ons kent ons, dus de bescherming van de regering zal wel weer voorop staan.
Ik vrees het zelf ook heel erg. Voor de bühne. Zoiets. Een zoethoudertje.
pi_76632911
Dit wordt weer niets hoor. Balkenende wordt gespaard door zijn vrienden in de commissie en we gaan over tot de orde van de dag.
pi_76632960
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef tho_Omas het volgende:
Dit wordt weer niets hoor. Balkenende wordt gespaard door zijn vrienden in de commissie en we gaan over tot de orde van de dag.
De oppositie zal er dan geen genoegen mee nemen....Maar ja, die zijn toch in de minderheid.

Ik ben wel benieuwd hoe de PvdA reageert....
pi_76633031
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De oppositie zal er dan geen genoegen mee nemen....Maar ja, die zijn toch in de minderheid.

Die zijn één dag boos, waardoor ik weer een dag met valse hoop naar politiek24 gelokt word.
pi_76633072
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees het zelf ook heel erg. Voor de bühne. Zoiets. Een zoethoudertje.
Bij andere tijden keken ze terug op het rapport van srebrenica. Die durfden weldegelijk heel ver te gaan.

Verschil is alleen dat die veel meer tijd hadden en die commissie bestond uit wetenschappers met een carriere op het spel.

Als ik de figuren in deze commissie zie dan is het één grote CDA kliek. En opperverzwijger en verduisteraar Cees Fasseur zit er ook in. Heb er inderdaad een hard hoofd in. Er zitten wel een paar semi-wetenschappers in maar niet altijd uit de relevante vakgebieden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76633488
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij andere tijden keken ze terug op het rapport van srebrenica. Die durfden weldegelijk heel ver te gaan.
En terecht. Ze moeten zo ver mogelijk kunnen gaan. De onderste steen boven.
quote:
Verschil is alleen dat die veel meer tijd hadden en die commissie bestond uit wetenschappers met een carriere op het spel.
Zoals het ook hoort. Kwaliteit boven alles en daar hoort een afbreukrisico bij ...
quote:
Als ik de figuren in deze commissie zie dan is het één grote CDA kliek.
En dat zegt heel veel over de te verwachten uitkomst.
quote:
En opperverzwijger en verduisteraar Cees Fasseur zit er ook in. Heb er inderdaad een hard hoofd in. Er zitten wel een paar semi-wetenschappers in maar niet altijd uit de relevante vakgebieden.
Mwao, liever een superslecht rapport met een parlementaire enquête dan een slap aftreksel zonder.....
  zondag 10 januari 2010 @ 14:45:52 #9
136 V.
Like tears in rain...
pi_76633637
Verwacht er geen drol van.

Potsierlijk niets. Schandalig.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76637122
Het zal niet heel schokkend worden inderdaad. CDA heeft de zaken wat dat betreft prima op orde.
pi_76637129
quote:

[..]

Maar die situatie was ook heel anders natuurlijk. Daar zijn ook echt gekke dingen gebeurt. Hier ging het meer over politieke steun aan een aanval op een achterlijk regime.
De reden die men daarvoor gaf was slecht onderbouwd maar ik zie hier niet zoveel bloed uit vloeien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:13:47 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76637911
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar die situatie was ook heel anders natuurlijk. Daar zijn ook echt gekke dingen gebeurt. Hier ging het meer over politieke steun aan een aanval op een achterlijk regime.
De reden die men daarvoor gaf was slecht onderbouwd maar ik zie hier niet zoveel bloed uit vloeien.
Nee, er is keihard en zo goed als bewezen gelogen om de oorlog in eerste instantie plaats te laten vinden. Het is daarmee een 'ongeoorloofde' aanval op een soeverein land en zodoende een foute oorlog.

Dat blijkt ook duidelijk uit de zeer bonte verzameling aan excuses en verzachtende omstandigheden die altijd worden aangedragen. WMD's, het niet naleven van VN resoluties (hetgeen volgens diezelfde VN geen legale casus belli is), Saddam verdrijven, etc, etc

Daaraan politieke steun verlenen is politiek gezien vrij ernstig. De correcte handelswijze is namelijk om een ongeoorloofde aanval op een soevereine staat scherp te veroordelen.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat de marionettenstaat Irak welke Saddam (feitelijk het legitieme staatshoofd op dat moment en afgezet door een buitenlandse macht, hetgeen wederom niet mag) ter dood heeft gebracht simpelweg geen zuivere koffie is.

Het zaakje stinkt nog steeds en als er de afgelopen 60 jaar iets gebeurd is dat het beeld van het verheven Westen heeft ondergraven dan is het deze arrogante oorlog wel.

Dus tsja... Daaraan steun verlenen is best ernstig. Maar dat dit politiek allemaal wat lastig ligt snap ik ook best wel. Dus nee, natuurlijk gebeurt er niets.

Ik zou het alleen fijn vinden wanneer de dirigenten van dergelijke kwatsch zich onthouden van het plaatsen van welke morele kanttekeningen dan ook bij welk onderwerp dan ook.

Helaas is dat altijd teveel gevraagd.
Intelligent, but fucked up.
pi_76639060
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij is het dinsdag zover.
Aanstaande dinsdag om tien uur .
  zondag 10 januari 2010 @ 16:48:14 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76639368
quote:

Als ik de figuren in deze commissie zie dan is het één grote CDA kliek.
Op basis waarvan zie je dat dan?
  zondag 10 januari 2010 @ 17:06:35 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76640192
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:40 schreef Libereco het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag om tien uur .
Heb tentamens en m'n leertijd hard nodig.

Maar het zou me verbazen als er ook maar iets zinnigs uitkomt. Niet zo gek, met een dergelijk vrijblijvend onderzoek.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:18:15 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76640744
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Meestal vindt dit kabinet dat ze de kamer geen verantwoording schuldig zijn.
En daarmee is het klaar.
pi_76643788
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee, er is keihard en zo goed als bewezen gelogen om de oorlog in eerste instantie plaats te laten vinden. Het is daarmee een 'ongeoorloofde' aanval op een soeverein land en zodoende een foute oorlog.

Dat blijkt ook duidelijk uit de zeer bonte verzameling aan excuses en verzachtende omstandigheden die altijd worden aangedragen. WMD's, het niet naleven van VN resoluties (hetgeen volgens diezelfde VN geen legale casus belli is), Saddam verdrijven, etc, etc

Daaraan politieke steun verlenen is politiek gezien vrij ernstig. De correcte handelswijze is namelijk om een ongeoorloofde aanval op een soevereine staat scherp te veroordelen.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat de marionettenstaat Irak welke Saddam (feitelijk het legitieme staatshoofd op dat moment en afgezet door een buitenlandse macht, hetgeen wederom niet mag) ter dood heeft gebracht simpelweg geen zuivere koffie is.

Het zaakje stinkt nog steeds en als er de afgelopen 60 jaar iets gebeurd is dat het beeld van het verheven Westen heeft ondergraven dan is het deze arrogante oorlog wel.

Dus tsja... Daaraan steun verlenen is best ernstig. Maar dat dit politiek allemaal wat lastig ligt snap ik ook best wel. Dus nee, natuurlijk gebeurt er niets.

Ik zou het alleen fijn vinden wanneer de dirigenten van dergelijke kwatsch zich onthouden van het plaatsen van welke morele kanttekeningen dan ook bij welk onderwerp dan ook.

Helaas is dat altijd teveel gevraagd.
Niets aan toe te voegen.
pi_76705868
Ik vind het maar een vreemde commissie, die commissie Davids.

De belangrijkste reden waarom we in Irak en Afghanistan zitten is de bescherming van Israël en de wraak op de aantasting van Joodse belangen in New York (Twin Towers + New York heeft de grootste Joodse gemeenschap buiten Israël)

En dan komt er ineens een commissie DAVIDS die onderzoek gaat doen waarom Nederland slaafs achter Amerika is aangelopen.

Het antwoord is eenvoudig, om de zelfde reden waarom Amerika slaafs achter Israël aanloopt.

En ik heb zo'n voorgevoel dat die commissie dat thema niet zal aanroeren.
Eens komt er door overbevolking een wereldwijde hongersnood.
En dan zal de sterkste coalitie overwinnen............
En daarna komt er (Indien er geen dictatuur is die overbevolking tegengaat):
Alweer een hongersnood.............
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:01:41 #20
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_76711477
Glas, plas, was.

Dit kabinet valt niet. Daarvoor zijn ze te bang voor verkiezingen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:06:12 #21
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_76711594
over drie-kwartier weten we het \
ik verwacht eerlijk gezegd niet echt iets explosiefs, maar hoop het natuurlijk wel
Zet heel Fok! blauw.
pi_76711628
Balkenende heeft vanaf het begin dwars gelegen bij het inzichtelijk maken van de besluitvorming van de politieke steun aan de inval Irak en deze door hemzelf benoemde commissie is daarop geen uitzondering, mijn inziens.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:08:22 #23
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_76711644
Nu is de overhandiging, om 9.45 de persconferentie. Ik verwacht vuurwerk.

Wel vreemd, de NOS-verslaggever op de radio heeft het rapport nog niet, terwijl een journalist gisteren berichtte op Twitter dat hij hem al had onder embargo. (En deze tweets zijn, wijselijk misschien, nu "ineens" verwijderd.)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:18:02 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76711877
God wat praat die man saai...
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:21:08 #25
180385 Horloge
pi_76711951
Davids gaf net "het voorbeeld" dat de Kamer onvolledig is geïnformeerd. Hopelijk was dit niet alleen maar een voorbeeld, maar hebben ze daadwerkelijk informatie achtergehouden. Dan is het dag met het handje.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:23:52 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76712002
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:21 schreef Horloge het volgende:
Davids gaf net "het voorbeeld" dat de Kamer onvolledig is geïnformeerd. Hopelijk was dit niet alleen maar een voorbeeld, maar hebben ze daadwerkelijk informatie achtergehouden. Dan is het dag met het handje.
idd
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76712060
Wat er in hoort te staan:

De Grondwet:
quote:
Art. 90
De regering bevordert de ontwikkeling van de internationale rechtsorde.
De Irak-oorlog werd niet gesteund door de internationale rechtsorde (de VN of, met wat goede wil, de NAVO). Uit het oogpunt van de internationale rechtsorde was de Irak-oorlog derhalve een illegale oorlog.

Door het steunen van deze illegale oorlog heeft de Nederlandse regering de internationale rechtsorde belemmerd en de Grondwet met voeten getreden. Enige mogelijke conclusie: ontslag van het gehele kabinet.

Wat er in zal staan: er is niks aan de hand, het ging allemaal helemaal goed en er hoeft niks te gebeuren. Er staan een paar nietszeggende aanbevelingen in, waarvan het kabinet uiteraard toezegt dat ze die zullen overnemen. Over tot de orde van de dag.
pi_76712086
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:18 schreef eriksd het volgende:
God wat praat die man saai...
Gelukkig komt nu Balkenende.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:27 #29
180385 Horloge
pi_76712110
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:25 schreef Sloggi het volgende:

De Grondwet:
[..]

De Irak-oorlog werd niet gesteund door de internationale rechtsorde (de VN of, met wat goede wil, de NAVO). Uit het oogpunt van de internationale rechtsorde was de Irak-oorlog derhalve een illegale oorlog.

Door het steunen van deze illegale oorlog heeft de Nederlandse regering de internationale rechtsorde belemmerd en de Grondwet met voeten getreden. Enige mogelijke conclusie: ontslag van het gehele kabinet.

Wat er in zal staan: er is niks aan de hand, het ging allemaal helemaal goed en er hoeft niks te gebeuren. Er staan een paar nietszeggende aanbevelingen in, waarvan het kabinet uiteraard toezegt dat ze die zullen overnemen. Over tot de orde van de dag.
Davids heeft net al iets genoemd dat er geen VN mandaat was et cetera. Volgens mij staan er wel degelijk harde conclusies in.
pi_76712132
Hij liegt dat het gedrukt staat. JP

In onafhankelijkheid zoals bedoeld. yeay right.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:28:27 #31
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_76712140
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelukkig komt nu Balkenende.
hij lijkt blij , en hij zei net dat hij ook benieuwd was ze hadden het rapport toch al ontvangen
Zet heel Fok! blauw.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:28:47 #32
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76712152
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:25 schreef Sloggi het volgende:
Enige mogelijke conclusie: ontslag van het gehele kabinet.
Wel treurig dat dan nu kabinet Balkenende IV zou moeten vallen vanwege de puinhopen van Balkenende I t/m III. Maar goed, aan de andere kant steunden PvdA en CU destijds ook politiek de oorlog, dus die mogen ook niet zeiken.
pi_76712154
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:27 schreef Horloge het volgende:

[..]

Davids heeft net al iets genoemd dat er geen VN mandaat was et cetera. Volgens mij staan er wel degelijk harde conclusies in.
Ik hoop het, dat zou meer dan terecht zijn.
pi_76712182
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:28 schreef Pool het volgende:

[..]

Wel treurig dat dan nu kabinet Balkenende IV zou moeten vallen vanwege de puinhopen van Balkenende I t/m III. Maar goed, aan de andere kant steunden PvdA en CU destijds ook politiek de oorlog, dus die mogen ook niet zeiken.
Balkenende was toen politiek verantwoordelijk en is het nu nog. Als er nu een andere premier had gezeten, dan was het een andere zaak geweest.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:30:14 #35
180385 Horloge
pi_76712197
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:28 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

hij lijkt blij , en hij zei net dat hij ook benieuwd was ze hadden het rapport toch al ontvangen
Hij is al sinds gisteravond onder embargo verstrekt, maar ze doen alsof nog niemand het gezien heeft en het een totale verrassing is.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:28 schreef Pool het volgende:

[..]

Tsja, dat is nou eenmaal politieke verantwoordelijkheid: het kabinet is verantwoordelijk voor de missers van hun voorgangers.
pi_76712200
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:27 schreef Horloge het volgende:

[..]

Dat is een open deur, dat was toen ook al duidelijk, er werd alleen een rookgordijn voor opgetrokken in de publiciteit.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:33:00 #37
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76712261
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is een open deur, dat was toen ook al duidelijk, er werd alleen een rookgordijn voor opgetrokken in de publiciteit.
Inderdaad. Als hét nieuws nu is dat de er geen juridische basis was, dan kunnen we dat soort commissies voortaan ook wel achterwege laten. Dat riep iedereen met enige verstand van zaken toen al. VN-handvest en eigen Grondwet zijn vrij duidelijk hier in en de resolutie om Irak te mogen binnenvallen werd niet aangenomen door o.a. veto van Frankrijk.
pi_76712302
Moet de 2e kamer zich nu buigen over de vraag of de oorlog juridisch ok is?

Ik dacht dat deze commissie daar voor was.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:34:40 #39
180385 Horloge
pi_76712305
Kan iemand het rapport downloaden? Volgens mij ligt de site eruit.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:34:45 #40
136 V.
Like tears in rain...
pi_76712309
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Inderdaad. Als hét nieuws nu is dat de er geen juridische basis was, dan kunnen we dat soort commissies voortaan ook wel achterwege laten. Dat riep iedereen met enige verstand van zaken toen al.
Precies. Maar daaruit zouden wel conclusies moeten worden getrokken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76712335
quote:

[..]

Inderdaad. Als hét nieuws nu is dat de er geen juridische basis was, dan kunnen we dat soort commissies voortaan ook wel achterwege laten. Dat riep iedereen met enige verstand van zaken toen al. VN-handvest en eigen Grondwet zijn vrij duidelijk hier in en de resolutie om Irak te mogen binnenvallen werd niet aangenomen door o.a. veto van Frankrijk.
Zelfs als de veiligheidsraad iets anders had gezegd was er geen basis geweest.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:36:51 #42
180385 Horloge
pi_76712361
quote:

[..]

Ja, maar het gewicht van zo'n commissie is nét wat meer dan de common sense opinie. Politiek gezien dan.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:37:54 #43
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_76712389
balkenende keek net bijna verliefd naar george bush
wat een meelopertje
Zet heel Fok! blauw.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:38:39 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76712413
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Precies. Maar daaruit zouden wel conclusies moeten worden getrokken.

V.
Ja en dan is die doorgeschoven politieke verantwoordelijkheid dus erg treurig. Dan loont het blokkeren van onderzoek dus en straft het willen van onderzoek zich af.

Immers:
-VVD wilde geen onderzoek, dus met VVD aan de macht kwam het niet.
-PvdA wil wel onderzoek, PvdA komt in kabinet, onderzoek komt er, kabinet mét PvdA valt.
-VVD zit lekker in oppositie en krijgt dankzij eigen leugens nu kans om weer sneller in regering te komen

In die politieke verantwoordelijkheid voor eerdere kabinetten zitten dus perverse prikkels die slechtheid belonen en openheid afstraffen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:38:49 #45
136 V.
Like tears in rain...
pi_76712423
Commentaarstem van de NOS is lekker bij, zeg... "tot begin dit jaar Balkenende instemde met een onderzoekscommissie"

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:10 #46
180385 Horloge
pi_76712437
Net krijg ik doorgetwitterd: Nederland heeft wel degelijk militaire hand- en spandiensten verleend aan operatie Enduring Freedom. Dit is duidelijk verkeerd informeren van de kamer.

Inmiddels al weer teruggedraaid.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:55 #47
136 V.
Like tears in rain...
pi_76712465
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:38 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja en dan is die doorgeschoven politieke verantwoordelijkheid dus erg treurig. Dan loont het blokkeren van onderzoek dus en straft het willen van onderzoek zich af.

Immers:
-VVD wilde geen onderzoek, dus met VVD aan de macht kwam het niet.
-PvdA wil wel onderzoek, PvdA komt in kabinet, onderzoek komt er, kabinet mét PvdA valt.
-VVD zit lekker in oppositie en krijgt dankzij eigen leugens nu kans om weer sneller in regering te komen

In die politieke verantwoordelijkheid voor eerdere kabinetten zitten dus perverse prikkels die slechtheid belonen en openheid afstraffen.
Nou... een les/conclusie zou dan dus ook kunnen zijn dat dit soort commissies niet geblokkeerd moeten worden, omdat het anders mosterd na de maaltijd is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:58 #48
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76712466
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Hij liegt dat het gedrukt staat. JP

In onafhankelijkheid zoals bedoeld. yeay right.
Z'n gezicht verraadt in ieder geval ongemak.

Zelfs voor een protestant met broekepoep in zn ballenknijpers trekt ie een strak gezicht.
pi_76712502
Kamer verkeerd ingelicht over hulp bij planning.

Tijden dat mensen opstapten bij het verkeerd inlichten van de kamer is lang geleden. Het CDA doet zoiets niet.
And that is the news.''
pi_76712583
Geen juridisch onderbouwing in het volkenrecht.

zo zegt de commissie.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')