CDA en PvdA zijn sinds de inval in Irak in 2003 geen millimeter tot elkaar gekomen. De oude discussie over de motieven van de inval woedt weer in alle hevigheid, ondanks een onafhankelijk onderzoek. Of dankzij, beter gezegd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:33 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of ze het debat gaan halen.... dat het kabinet struikelt daar ben ik ondertussen wel van overtuigd... heeft Balkie weer niet de eindstreep gehaald, wat toch ook een flink brevet van onvermogen is....
TerugVindPremierquote:
Them's fighting words.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef remlof het volgende:
Net in EenVandaag:
PvdA-achterban wil nieuwe verklaring premier
Als premier Balkenende zijn standpunt over het rapport-Davids niet herziet vindt een meerderheid van de PvdA-achterban dat hun partij uit het kabinet moet stappen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.
Het onderzoek vond plaats onder ruim 2000 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 stemden op de PvdA. Daarvan vindt 83 procent dat Balkenende met een nieuwe verklaring moet komen namens het gehele kabinet. De PvdA-top heeft die eis gisteren gesteld.
Als de premier dat niet doet vindt 66 procent dat de PvdA uit het kabinet moet stappen.
Een ruime meerderheid (74 procent) van de PvdA-achterban vindt dat premier Balkenende zelf zijn conclusies moet trekken uit het Irak-rapport en moet opstappen.
Ook de steun voor een parlementaire enquête is groot: drie op de vier PvdA-stemmers is voor.
bron: http://www.eenvandaag.nl/(...)nende_niet_toegeeft_
ZIt Boekestijn daar in de kast ofzo....quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
Dan kan Bos beter Hamer lozen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
ZIt Boekestijn daar in de kast ofzo....
En Rouvoet zag deze consternatie het ook niet aankomen, dus hij heeft mijn inziens wel een punt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Richtmicrofoon.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat de achterban wil en op dit moment denk ik dat die het eerder eens zijn met standpunt Hamer inzake deze kwestie...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan Bos beter Hamer lozen.
Lijkt mij sterk dat het kabinet hierom zal vallen.
Erg sterk inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
De grap van Muiswinkel was gisteren wel treffend "als je een slecht rapport hebt blijf je meestal zitten"
Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan Bos beter Hamer lozen.
Lijkt mij sterk dat het kabinet hierom zal vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |