Game on!quote:De topictitel zegt het al. Wat is je favoriete opstelling/selectie van het Nederlands elftal, waarmee ze moeten proberen wereldkampioen te worden? En geef ook aan waarom.
Nu Seedorf heeft aangegeven dat hij niet meer beschikbaar is voor het Nederlands elftal, Van der Vaart op zijn plaats en ik kies om met een 2-mans aanval te spelen i.p.v. met 3 aanvallers. ( ook al beschikken we over Robben en Elia, maar zeker Robben is enorm blessure gevoelig en Babel zie ik alleen als invaller )
Ik wil terug naar de tijd van Bergkamp-Kluivert, maar dan met Van Persie in de rol van Bergkamp en Makaay in de rol van Kluivert ( al vult Makaay die rol een stuk anders in dan dat Kluivert deed, maar niet iedereen is natuurlijk hetzelfde qua speelstijl )
Ik zal beginnen.
--------------------------------------------------------------Van der Sar---------------------------------------------------------
-----------------V.d. Wiel-------------------Ooijer------------------------Heitinga/Mathijssen-----------V. Bronckhorst
-----------------------------------------------------------------De Jong/Van Bommel----------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------VDV---------
-----------------------------------------------------Van Persie----------------------------------------------------------
-------------------Robben-------------------------------Makaay----------------------------------------Elia-------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omdat Nederland het moet hebben van aanvallen, kies ik voor een vrij aanvallende opstelling.
Ik speel met de punt naar achteren, maar ik ben er nog niet uit of ik De Jong of Van Bommel daar neerzet.
Laat ik bij Van der Sar beginnen. De meest ervaren en beste doelman van Nederland. Eigenlijk geen discussie over mogelijk. Hij zegt wel dat hij niet meer speelt op het WK 2010, maar ik ben toch benieuwd naarmate het WK dichterbij komt.
Van der Wiel heeft zich goed ontwikkelt bij Ajax en is denk ik klaar om de vaste rechtsback van Ajax te worden. Hij mag en moet zelfs veel mee opkomen, zonder daarbij het verdedigende gedeelte uit het oog te verliezen.
Ooijer zet ik zowiezo in de verdediging, al kan Bouma daar ook spelen. ( maar ja, hoe doet die gozer het in Engeland de laatste tijd? )
Naast hem OF Heitinga OF Mathijssen. Heitinga heeft een fantastische trap in de benen, maar hij en Mathijssen doen niet veel onder voor elkaar.
Linksback Van Bronckhorst. Als Braafheid zich vast in de basis weet te spelen bij Bayern Munchen, vind ik dat een belangrijke kandidaat om de plek van Van Bronckhorst over te nemen. Ik ben namelijk niet gecharmeerd van de kwaliteiten van Van Bronckhorst.
Op het middenveld speel ik dus met OF De Jong OF Van Bommel als stofzuigers en ballenafpakkers. Daarvoor Van der Vaart op links, die de combinatie moet aangaan met de voorhoedespelers.
Doordat bij mij de rechterkant van het middenveld redelijk opengelaten is, kan Van der Wiel opstomen aan de rechterkant.
In de voorhoede kies is voor creativiteit en Makaay als de persoon die altijd een doelpunt kan maken.
De vraag is natuurlijk hoe Van Persie terug gaat keren van zijn blessure. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat Van Persie niet op het gewenst niveau op het WK speelt. Dat zou doodzonde zijn, maar daar hou ik niet echt rekening mee.
Dan de wisselspelers:
Stekelenburg en Vorm als reservedoelmannen. ( al zijn 3 doelmannen toch wel veel, maar ja, je weet nooit wat er tijdens zo'n WK gebeurd )
Mathijssen/Heitinga
Bouhlarouz, al kan hij natuurlijk ook in de plaats van Ooijer spelen. Maakt qua kwaliteit allemaal niet zo gek veel uit. Bouhlarouz is natuurlijk wel beter in het puur uitschakelen van zijn tegenstander. Hij kan een tegenstander als het ware helemaal lam leggen in zijn spel.
Braafheid ook meenemen.
Ik zou niet voor Jaliens kiezen, maar ik heb zo'n gevoel dat die gozer wel meegaat naar het WK. Vraag me niet waarom, maar Van Marwijk zie ik daar wel voor aan.
Sneijder. Ik vind het maar een egotripper die denkt dat hij heel goed is, maar in wezen vaak te kort komt.
Schaars. Kan wel eens de verrassing voor Nederland worden op het WK. Beginnen op de bank en zich al vlug in de basis werken.
De Jong/Van Bommel.
Kuyt, brengen als een wedstrijd al is gespeeld, zodat hij de verdedigers nog mee moe kan maken. Daar is Kuyt namelijk wel goed in.
Huntelaar/Van Nistelrooy of misschien wel allebei. Maar als ik dan toch moet kiezen, doe dan maar Van Nistelrooy.
Makaay. Ondanks dat hij in het Nederlands elftal vaak wat dromerig overkomt, als jullie snappen wat ik bedoel, blijft hij 'het spook' die genoeg heeft aan één kans. Ideale invaller, maar toch zet ik hem in de basis. Ik acht hem toch beter zijn taak te vervullen dan Van Nistelrooy, Kuyt of Huntelaar.
Aan de andere kant, moeten er nou echt 4 centrumspitsen meegenomen worden als er maar 1 speelt. Natuurlijk, een extra spits is nooit weg, maar als je bedenkt dat Babel daar eventueel ook nog kan spelen, dan lijkt het me beter om of Huntelaar of Van Nistelrooy thuis te laten blijven. Huntelaar in mijn geval.
Ik constateer op het feit dat jij geen benul hebt waar je het over hebt en constateer verder dat je niet kan lezenquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Een constatering is gebaseerd op feiten en niet op een mening. Op basis van een mening vel je een oordeel.
Nog steeds heb je niets onderbouwd overigens.....
Dit is nonsens. Sneijder is perfect tweebenig, heeft een uitstekende eerste balaanraking en heeft oneindig meer inzicht dan Kuyt. Tevens TVP.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sneijder is voetballend gewoon van het niveau Kuyt.
Hier staan wel een aantal leuke tussenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef eens een goal van Inter van dit seizoen waaruit dat inzicht blijkt?
Hij is wellicht niet zo briljant als een Zidane, maar toch wel alleszins meer creatief en iemand met meer inzicht dan Kuyt. Ook technisch gezien gezien een betere voetballer dan Dirk. Als je dat niet kunt toe geven ben je niet te goeder trouw.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zei ik wederom niet, is ben je woordblind of doe je maar alsof?
2 acties waar inzicht uit blijktBedankt voor het maken van mijn punt
Ik dat ze daar bij Inter anders over denken. Hij presteert momenteel toch gewoon goed?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voetballend gezien zijn ze gelijkwaardig en komen ze beide tekort voor een topclub.
Boulahrouz heeft nauwelijks wedstrijdritme. Dan nog liever Vlaar ofzo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou het iets anders doen. Ooijer eruit, Boulahrouz erin. Van Bronckhorst er ook uit, dat kan echt niet meer. Nieuwe linksback: Drenthe! Sneijder sowieso erin, desnoods voor Vd Vaart. En Makaay.... over niet meer kunnen gesproken.. daar moet Huntelaar of Van Nistelrooy als hij fit is.
Voetballend gezien is Sneijder beter en wel om de redenen die o.a. door Morendo worden genoemd. Of het hij op de langere termijn bij een topclub als Inter gaat redden, moet natuurlijk nog blijken, en misschien komt hij dan inderdaad tekort. Puur voetballend gezien is hij echter natuurlijk wel beter dan Kuyt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voetballend gezien zijn ze gelijkwaardig en komen ze beide tekort voor een topclub.
Hij presteert kut maar wordt gered door zijn vrije trappenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik dat ze daar bij Inter anders over denken. Hij presteert momenteel toch gewoon goed?
Nee, natuurlijk nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:57 schreef Nelded het volgende:
[..]
Voetballend gezien is Sneijder beter en wel om de redenen die o.a. door Morendo worden genoemd. Of het hij op de langere termijn bij een topclub als Inter gaat redden, moet natuurlijk nog blijken, en misschien komt hij dan inderdaad tekort. Puur voetballend gezien is hij echter natuurlijk wel beter dan Kuyt.
Nou, doe je best om de punten van o.a. Morendo eens te ontkrachten dan. Veel succes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet
Ben jij dom of gewoon een seniele ouwe lul?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zei ik wederom niet, is ben je woordblind of doe je maar alsof?
2 acties waar inzicht uit blijktBedankt voor het maken van mijn punt
En dat creatieve vind je terug in die YT filmpjesquote:Op donderdag 14 januari 2010 05:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg hem waar dat creatieve uitbleek en daar kwam geen antwoord op dus het lijkt me dat hij het Sanger syndroom heeft
Dat kan hij niet. Hij kan alleen roepen zonder onderbouwing. Ik vraag hem nu al ruim 50 posts lang om een onderbouwingquote:Op donderdag 14 januari 2010 01:44 schreef Nelded het volgende:
[..]
Nou, doe je best om de punten van o.a. Morendo eens te ontkrachten dan. Veel succes.
Ik heb 2 acties gezien waaruit dat bleek, lijkt me een beetje mager in pak hem beet 200 wedstrijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat creatieve vind je terug in die YT filmpjes![]()
![]()
Onderbouw jouw mening eens. Naast een aantal hier zijn er ook een flink aantal profesionele voetbaltrainers het wel met ons eens. O.a. Mourinho, van Basten, van Marwijk. Die zijn dus ook allemaal triest?
Alsjeblieft, gauw weg met Bert!quote:Van Marwijk koppelt toekomst bij Oranje aan assistenten
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 14-jan-2010 15:50
Bert van Marwijk (foto, rechts) heeft zijn toekomst bij het Nederlands elftal gekoppeld aan die van zijn assistenten Phillip Cocu (foto, links), Frank de Boer (foto, tweede van rechts) en Dick Voorn (foto, tweede van links). Bovendien wenst Van Marwijk zijn contract niet te verlengen als Ronald Spelbos niet aanblijft als scout bij Oranje. Dit meldt VI.
‘Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Er is dus alle reden om te praten,’ aldus de bondscoach. Van Marwijk wil voor het WK 2010 in Zuid-Afrika duidelijkheid hebben over zijn toekomst. Mocht het contract van de bondscoach verlengd worden, dan zal dat tot en met het EK 2012 zijn. (EvS)
Ik zeg: zonder Van Marwijk naar wk, aub!quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kwartfinale halen is 2 jaar verlenging, alles wat daaronder zit opbokken
Komt niet voor in de selectie/opstelling. Te blessuregevoelig, te veel een risicofactor. Zoals ook Sneijder.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Ciske- het volgende:
@Barca: Ik mis Robben in je verhaal.. ?
En wie moet het dan gaan doen? Hiddink voor 1 WK dan maar?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zeg: zonder Van Marwijk naar wk, aub!
Liever Hiddink dan Van Marwijk. Of eventueel Rijkaard. Zelfs Koeman is een betere optie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En wie moet het dan gaan doen? Hiddink voor 1 WK dan maar?
Maar wel (net als Sneijder) een speler waar continue dreiging vanuit gaat. En daar profteren de andere Oranjeklanten ook van.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Komt niet voor in de selectie/opstelling. Te blessuregevoelig, te veel een risicofactor. Zoals ook Sneijder.
Ja, die schwalbes zijn enorm gevaarljk! Sneijder is niet zo dreigend vind ik. Daarvoor houdt hij de bal te veel bij zich en is zijn opbouw veel te traag.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wel (net als Sneijder) een speler waar continue dreiging vanuit gaat. En daar profteren de andere Oranjeklanten ook van.
Die Belg van Roda JC!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:00 schreef sanger het volgende:
Adriaanse? Advocaat? Van Gaal?
Dat heeft hij wel een beetje afgeleerdquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, die schwalbes zijn enorm gevaarljk!
Gaan we die discussie nu weer voerenquote:Sneijder is niet zo dreigend vind ik. Daarvoor houdt hij de bal te veel bij zich en is zijn opbouw veel te traag.
quote:Die Belg van Roda JC!
Hm, in mijn ogen heeft hij nog vaak last van de vallende ziekte.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel een beetje afgeleerd
[..]
Gaan we die discussie nu weer voeren
Juist door het bij zich houden van de bal trekt hij tegenstanders naar zich toe. Zo komt er ruimte elders op het veld.
[..]
Er moet wel iets te verbeteren blijvenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:13 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm, in mijn ogen heeft hij nog vaak last van de vallende ziekte.
Ja, wel ruimte maar de bal komt er niet.
Ik volg Roda niet zo, maar zo best doen ze het volgens mij niet.quote:Wat wou je zeggen over die Belg?
Hm, ik denk dat de ploeg beter kan spelen zonder hen. En, ik zie liever perfectie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Er moet wel iets te verbeteren blijven
[..]
Ik volg Roda niet zo, maar zo best doen ze het volgens mij niet.
Als je een positifo wilt neem dan Emiel Ratelbandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:33 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat de ploeg beter kan spelen zonder hen. En, ik zie liever perfectie.
Nee, die doen het inderdaad niet zo goed. Maar een coach die door Noord-Korea met 10 - 0 wordt weggetikt en dan toch zegt dat we veruit de beste ploeg waren ... zo'n coach hebben we nodig!Iemand die zijn trainersdiploma in België heeft gehaald, die moet goed zijn. Heerlijk als coaches van de tegenpartij over onze coach zeggen "Wat een misselijke vent!"
U bedoelt Emile Ratelband? Hm, denk dat dat neurolinguistischprogrammeren van dat ratelbandje nog beter werkt dan het gezwam van Bertje.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je een positifo wilt neem dan Emiel Ratelband
Ja zonder typo bedoelde ik die inddquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:45 schreef Barca het volgende:
U bedoelt Emile Ratelband? Hm, denk dat dat neurolinguistischprogrammeren van dat ratelbandje nog beter werkt dan het gezwam van Bertje.
Hmm, Melchiot was al genoemd maar jij doelt vast meer op Bogarde?quote:We kunnen ook Jol nemen. Misschien scout hij nog een geweldige neger.
Nou, liever niet een van het kaliber Atouba en Sno. Niveau Bogarde is al meer welkom. Klasse a la Kanu zou helemaal fijn zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja zonder typo bedoelde ik die indd![]()
[..]
Hmm, Melchiot was al genoemd maar jij doelt vast meer op Bogarde?
Of Finidiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, liever niet een van het kaliber Atouba en Sno. Niveau Bogarde is al meer welkom. Klasse a la Kanu zou helemaal fijn zijn.
Voor het Nederlands elftal? Ja ... met Elia op links en Fie nie die whooohooo op rechts ... Types a la Kluivert, Rijkaard en Drogba zijn overigens ook welkom.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Of Finididan kunnen we wel met echte vleugels spelen
quote:Liverpool-aanvaller Babel twittert: 'Waar is het misgegaan?'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 15-jan-2010 21:40
Ryan Babel (foto) lijkt genoeg te hebben van zijn persoonlijke situatie bij Liverpool. De aanvaller liet vrijdag op zijn twitter weten dat hij niet begrijpt waarom hij door manager Rafael Benítez buiten de selectie is gelaten voor het competitieduel tegen Stoke City van aanstaande zaterdag.
Babel lijkt in zijn tweets gefrustreerd en teleurgesteld. 'Hallo mensen, ik heb teleurstellend nieuws, ik reis niet mee naar Stoke,' schreef Babel vrijdagmiddag. 'De baas laat me buiten de selectie. Geen verklaring.' Babel begrijpt niets van zijn situatie. 'Wat is er gebeurd na een goed eerste seizoen? Tien goals gemaakt, Talent van het Jaar en het seizoen daarna tweede. En dit seizoen helemaal niet spelen?', luidde een volgende tweet.
'Ik kan iedereen zeggen dat ik nooit onenigheid of ruzie met de manager heb gehad. Ik heb altijd mijn mond gehouden. Dus voor mij is het ook een vraag.' De Nederlander stond op 21 november 2009 voor het laatst in de basis bij Liverpool. 'Waar is het misgegaan? Het is duidelijk dat er mensen zijn die me steunen en mensen die me niet steunen. Prima. Ik geloof in mezelf.' Hij verwacht dat de ommekeer vanzelf volgt. 'God is goed.' (YK)
Mag dit een wonder heten of niet, maar ik ben het écht waar volledig met je eens. Ze hebben beiden ook niets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan verschillen we van mening. Ik vind namelijk dat Kuyt wel iets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken heeft.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Mag dit een wonder heten of niet, maar ik ben het écht waar volledig met je eens. Ze hebben beiden ook niets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken.
Je hebt wel een punt dat Sneijder aardig vrije trappen kan nemen, maar dat kan Van der Vaart ook en hij is een veel betere voetballer dan Sneijder.
Van der Vaart linkshalf lijkt me wel aardig bij het Nederlands elftal. In alles wat hij doet briljant.Voetballend zo ijzersterk en die geniale ingevingen, om je vingers bij af te likken. Als we dan nog een centrale aanvaller hebben die die balletjes in het netje kan leggen, komen we al een eind.
Dat met het gegeven dat het verdedigend heel moeilijk wordt op het EK en je dus de kansen die je krijgt zeker moet af maken.
De directe en indirecte vrije trap en corner van Vaart komt natuurlijk bij lange na niet in de buurt van die van Sneijder, ook het scorend vermogen van middenlange afstand bij lange na niet en juist daarom komt Sneijder net als bij Inter weg met wedstrijden waar hij zich 90 minuten lang verstopt en niet verder komt dan obligate breedtepasjesquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Mag dit een wonder heten of niet, maar ik ben het écht waar volledig met je eens. Ze hebben beiden ook niets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken.
Je hebt wel een punt dat Sneijder aardig vrije trappen kan nemen, maar dat kan Van der Vaart ook en hij is een veel betere voetballer dan Sneijder.
Van der Vaart linkshalf lijkt me wel aardig bij het Nederlands elftal. In alles wat hij doet briljant.Voetballend zo ijzersterk en die geniale ingevingen, om je vingers bij af te likken. Als we dan nog een centrale aanvaller hebben die die balletjes in het netje kan leggen, komen we al een eind.
Dat met het gegeven dat het verdedigend heel moeilijk wordt op het EK en je dus de kansen die je krijgt zeker moet af maken.
Hm, wat Sneijder betreft met je eens, wat Robben betreft niet. Die blessuregevoeligheid is idd een risico, maar om hem daarom op voorhand maar thuis te laten vind ik nogal overdreven. Tijdens het EK presteerde hij ook gewoon goed. Iemand die een bedreiging voor de teamspirit vormt, oké, daar hangt teveel vanaf. Voor een topspeler die blessuregevoeliger is dan anderen heb je gewoon een goeie back-up nodig, maar hoef je daarom niet thuis te laten imo.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Komt niet voor in de selectie/opstelling. Te blessuregevoelig, te veel een risicofactor. Zoals ook Sneijder.
Ik vind de indirecte vrije trappen van VdVaart wel goed juist. Gaat altijd veel dreiging vanuit, zijn altijd met veel gevoel geplaatst. Rendement is alleen, maar das bij vrijwel alle indirecte vrije trappen, vrij laag.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De directe en indirecte vrije trap en corner van Vaart komt natuurlijk bij lange na niet in de buurt van die van Sneijder, ook het scorend vermogen van middenlange afstand bij lange na niet en juist daarom komt Sneijder net als bij Inter weg met wedstrijden waar hij zich 90 minuten lang verstopt en niet verder komt dan obligate breedtepasjes
De beste directe,indirecte vrije trap en corner na Sneijder is die van Van Persie maar dat is natuurlijk geen specialist en dat is Sneijder wel
Ik bedoeldeniet te zeggen dat hij een risicofactor is vanwege zijn blessuregevoeligheid maar hij is blessuregevoelig EN eenrisiciofactor. Als meneer niet speelt dan is hij in mijn ogen toch gevaarlijk voor het groepsproces. Aangezien hij in mijn tactiek geen rol zou spelen, en ik hem als een stoorzender zie als hij geen basisspelers is maar wel fit, kies ik er voor om hem niet in mijn selectie op te nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Hm, wat Sneijder betreft met je eens, wat Robben betreft niet. Die blessuregevoeligheid is idd een risico, maar om hem daarom op voorhand maar thuis te laten vind ik nogal overdreven. Tijdens het EK presteerde hij ook gewoon goed. Iemand die een bedreiging voor de teamspirit vormt, oké, daar hangt teveel vanaf. Voor een topspeler die blessuregevoeliger is dan anderen heb je gewoon een goeie back-up nodig, maar hoef je daarom niet thuis te laten imo.
Hooguit als invaller is mijn mening. Als invaller kan hij volgens mij ook een grote klap aan de tegenstander geven door continu ( maar dan ook echt continu ) de tegenstander gek te maken door overal te lopen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:04 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening. Ik vind namelijk dat Kuyt wel iets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken heeft.
Je wilt gaan zeggen dat Robben daadwerkelijk een stoorzender zou kunnen zijn? Meneertje Robben is op het veld vaak een ergernis alom. Zeiken bij de scheids, altijd die handgebaartjes en bij het minste of geringste gaan liggen. ( afgezien dat hij fysiek gewoonweg een veertje is ) Maar daarnaast toch niet echt veel last van?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:19 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik bedoeldeniet te zeggen dat hij een risicofactor is vanwege zijn blessuregevoeligheid maar hij is blessuregevoelig EN eenrisiciofactor. Als meneer niet speelt dan is hij in mijn ogen toch gevaarlijk voor het groepsproces. Aangezien hij in mijn tactiek geen rol zou spelen, en ik hem als een stoorzender zie als hij geen basisspelers is maar wel fit, kies ik er voor om hem niet in mijn selectie op te nemen.
Je bedoeld als pinch hitter. Samen met Babel en Robben de hele verdediging daar zoeklopen bvquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hooguit als invaller is mijn mening. Als invaller kan hij volgens mij ook een grote klap aan de tegenstander geven door continu ( maar dan ook echt continu ) de tegenstander gek te maken door overal te lopen.
90 minuten kan hij dat niet volhouden, maar wel een 25 minuten of een 30 minuten.
Dus zodoende.
Volgens mij doelde Barca op Sneijderquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:03 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Je wilt gaan zeggen dat Robben daadwerkelijk een stoorzender zou kunnen zijn? Meneertje Robben is op het veld vaak een ergernis alom. Zeiken bij de scheids, altijd die handgebaartjes en bij het minste of geringste gaan liggen. ( afgezien dat hij fysiek gewoonweg een veertje is ) Maar daarnaast toch niet echt veel last van?
Of vergis ik me nou?
Eigenlijk dat ja. En dan met 2 snelle gasten als Babel en Robben speel je idd iedere verdediging zoek.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld als pinch hitter. Samen met Babel en Robben de hele verdediging daar zoeklopen bv
Dat is eigenlijk wel meer aannemelijker ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij doelde Barca op Sneijder
Nadeel is dan wel dat je, indien alledrie niet in de basis, geen wissels meer overhebt voor vers bloed op het middenveld.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Eigenlijk dat ja. En dan met 2 snelle gasten als Babel en Robben speel je idd iedere verdediging zoek.
Daar dacht ik ook al aan, want als je dan in de verdediging of middenveld iemand kwijt raakt dan is het klote dat je met 10 man verder moet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Nadeel is dan wel dat je, indien alledrie niet in de basis, geen wissels meer overhebt voor vers bloed op het middenveld.
Maar in jouw geval, moet er dan niet meer genialiteit bij op het middenveld?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:21 schreef Barca het volgende:
Ja, ik denk echt dat Robben (Sneijder heb ik al vaker genoemd als stoorzender) de sfeer kan verzieken als hij geen speelminuten krijgt. Verder is hij in mijn ogen nogal eens egoïstisch en zeikerig naar ploeggenoten.
Kuyt, Babel en Robben als invallers? Blessures en rode kaarten voorbehouden, kun je uitgaan van een goede conditie van je spelers. Ik zou echter Kuyt in de basis zetten. Dan heb je een aanvaller die wel kan en wil verdedigen. Een linie Kuyt, De Jong, De Zeeuw, Van der Vaart ... heerlijk lijkt me dat!
hahaha Genoeg genialiteit!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Maar in jouw geval, moet er dan niet meer genialiteit bij op het middenveld?
Ik doel op de échte genialiteit. Kijk, Van der Vaart is hors-categorie en zeker wat genialiteit betreft. Dat bedoel ik. Eigenlijk is Seedorf gewoon de missing link. Niet eigenlijk, het is gewoon zo.quote:
Ik zie Seedorf er graag bij, maar gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik doel op de échte genialiteit. Kijk, Van der Vaart is hors-categorie en zeker wat genialiteit betreft. Dat bedoel ik. Eigenlijk is Seedorf gewoon de missing link. Niet eigenlijk, het is gewoon zo.
Ik kan het gewoonweg niet geloven. Seedorf niet mee naar een WK. Hoe gek is de bondscoach geworden of was hij dat al? Hoe kan je Seedorf negeren? Ik blijf het verbazingwekkend vinden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zie Seedorf er graag bij, maar gaat gewoon niet gebeuren.![]()
Maduro zal ook wel niet meegaan. Dus dan maar Schaars als back-up van Heitinga.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik kan het gewoonweg niet geloven. Seedorf niet mee naar een WK. Hoe gek is de bondscoach geworden of was hij dat al? Hoe kan je Seedorf negeren? Ik blijf het verbazingwekkend vinden.
Van Marwijk
Alleen bij Sneijder niet en daarom hoort hij ondanks dat hij een dwerg is en zich verstopt toch te spelenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind de indirecte vrije trappen van VdVaart wel goed juist. Gaat altijd veel dreiging vanuit, zijn altijd met veel gevoel geplaatst. Rendement is alleen, maar das bij vrijwel alle indirecte vrije trappen, vrij laag.
Het was eigenlijk een retorische vraag.quote:
Mijns inziens wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen bij Sneijder niet en daarom hoort hij ondanks dat hij een dwerg is en zich verstopt toch te spelen
Die van mij ook! Anders zou ik allerlei weinig nette bewoordingen gebruiken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:03 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een retorische vraag.
Eens en jeps.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:04 schreef Barca het volgende:
[..]
Mijns inziens wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
[..]
Die van mij ook! Anders zou ik allerlei weinig nette bewoordingen gebruiken.
Huntelaar in de punt van de aanval. Niemand houdt rekening met Makaay, maar zou hij het nou zoveel slechter doen dan Huntelaar in de punt van de aanval?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:08 schreef Barca het volgende:
Mét Seedorf:
Van der Sar;
Stam, Boulahrouz, Mathijsen, Braafheid;
Heitinga;
Kuyt, De Jong, Seedorf, Van der Vaart;
Huntelaar
Leg eens uit waarom je de bankzitter Braafheid verkiest boven aanvoerder van Bronckhorst. En waarom verkies je de Zeeuw boven de aanvoerder van Bayern?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:51 schreef Reddiablo het volgende:
Stekelenburg (Van der Sar is er klaar mee, geef het nou eens op mensen!)
Vd Wiel Heitinga Mathijsen Braafheid
Sneijder De Zeeuw De Jong Robben
Van Persie Van Nistelrooij
bank:
12 Vorm
13 Melchiot
14 van Bronckhorst
15 Boulahrouz
16 van Bommel
17 Rafael Kampertje
18 Seedorf
19 Kuyt
20 Elia
21 Huntelaar
22 Vlaar (ik had eerst Beerens of Lens, maar er moet nog wel een verdediger bij)
Braafheid speelt helemaal nietquote:Op zondag 17 januari 2010 11:41 schreef Pritt het volgende:
Dat hij van Bronckhorst niet kiest begrijp ik wel, die speelt al 1 1/2 jaar op een bedenkelijk niveau.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom je de bankzitter Braafheid verkiest boven aanvoerder van Bronckhorst. En waarom verkies je de Zeeuw boven de aanvoerder van Bayern?
Maar van Bommel speelt wekelijks tegen sterke tegenstanders en hij speelt CL. De Zeeuw speelt het merendeel tegen Nec, RKC en Vitesse.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:46 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Van Bommel vind ik verdedigend te zwak. Opbouw technisch is De Zeeuw dit seizoen ook heel goed bezig en hij pakt ook zijn goaltjes mee - hij is in prima vorm.
Hij mag ook mee van mij, sowieso... De Jong, De Zeeuw, Van Bommel, Seedorf voor de centrale posities -- Vd Vaart, Sneijder kunnen er ook... je zou Schaars nog kunnen opstellen (hoewel die niet bijzonder is)quote:Op zondag 17 januari 2010 11:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar van Bommel speelt wekelijks tegen sterke tegenstanders en hij speelt CL. De Zeeuw speelt het merendeel tegen Nec, RKC en Vitesse.
Van Persie op de bank?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:08 schreef Barca het volgende:
Mét Seedorf:
Van der Sar;
Stam, Boulahrouz, Mathijsen, Braafheid;
Heitinga;
Kuyt, De Jong, Seedorf, Van der Vaart;
Huntelaar
Doet het ook niet heel goed in Spanje vwb speeltijd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zie Seedorf er graag bij, maar gaat gewoon niet gebeuren.![]()
Maduro zal ook wel niet meegaan. Dus dan maar Schaars als back-up van Heitinga.
Seedorf en Oranje is gewoon geen gelukkige combinatie helaas.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik kan het gewoonweg niet geloven. Seedorf niet mee naar een WK. Hoe gek is de bondscoach geworden of was hij dat al? Hoe kan je Seedorf negeren? Ik blijf het verbazingwekkend vinden.
Van Marwijk
In een 4-4-2 zou ik Kuyt juist wel brengenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:51 schreef Reddiablo het volgende:
Sneijder Kuyt De Zeeuw De Jong Robben
bank:
12 Vorm
13 Melchiot
14 van Bronckhorst
15 Boulahrouz
16 van Bommel
17 Rafael Kampertje
18 Seedorf Lens
19 Kuyt Sneijder
20 Elia
21 Huntelaar
22 Vlaar (ik had eerst Beerens of Lens, maar er moet nog wel een verdediger bij)
Ben ik het niet mee eens. Ondanks de vele fluitconcerten van de Nederlandse 'supporters' ( wat schadalig is ) heeft hij nooit écht slecht gespeeld.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Seedorf en Oranje is gewoon geen gelukkige combinatie helaas.
Maar echt uitblinken deed hij ook nooit. Hij heeft nooit dat negatieve wat i Oranje om hem heen hangt weg kunnen spelen.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ondanks de vele fluitconcerten van de Nederlandse 'supporters' ( wat schadalig is ) heeft hij nooit écht slecht gespeeld.
Ik vind het schrijnend dat Van Marwijk de kwaliteiten van Seedorf niet inziet en hem niet gebruikt, zelfs misbruikt. Want hoe kan je Seedorf nou blijven negeren? Ik begrijp er niets van.
Wat kan hij veel toevoegen aan bepaalde nietsnutten die er nu rondlopen bij het Nederlands elftal, maar hij kan ook een bijdrage leveren aan spelers die wel de basisdingen van het voetbal beheersen, zoals een goede kaats bv.
Boulahrouz? Die komt nog niet eens in aanmerking voor Nederland B.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:23 schreef Ixnay het volgende:
______________ Stekelenburg ______________
________________Sneijder__________________
V Persie __________________________ Robben
________Kuyt/Huntelaar/Koevermans __________
Liever iemand als hij die er keihard in gaat dan iemand als Ooijer.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Boulahrouz? Die komt nog niet eens in aanmerking voor Nederland B.
Dan kom je iemand controlerend tekort op het middenveld. Of je wilt VdV in die rol persen, maar dat lijtk me zonde van zijn kwaliteiten. Of je moet Boula en Heitinga wisselen zodat Heitinga bij balbezit kan doorschuiven in die positie.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:23 schreef Ixnay het volgende:
______________ Stekelenburg ______________
________________Sneijder__________________
V Persie __________________________ Robben
________Kuyt/Huntelaar/Koevermans __________
op de toernooien speelt hij altijd zeer behoorlijk anders.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Boulahrouz? Die komt nog niet eens in aanmerking voor Nederland B.
Ik weet niet zeker, maar dacht 23?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:28 schreef iPat het volgende:
Uit hoeveel spelers mag de selectie bestaan tijdens het WK? 22 of 25?
Dat kan Sar toch ook voor een groot deel doen vanuit een technische staff functie. Daarnaast is Steek afgelopen 2 seizoenen, en met name nadat hij was gepaseerd door Vermeer, erg gegroeidquote:Op zondag 17 januari 2010 17:41 schreef iPat het volgende:
Stiekem hoop ik dat vd Sar en Ruud nog erbij komen, ondanks dat ze hebben bedankt.
Edwin heeft zijn ervaring, de skills en hij weet hoe hij de verdediging neer moet zetten. Hij kan een wedstrijd bepalen, en dat zie ik Steek en de rest niet doen. Ruud zou de perfecte pinchhitter zijn in de slotfases van de wedstrijden.
Pfff de centrale verdediger uit mijn elftal zondag 4de klasse is ook hard. Mag hij dan ook mee?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:37 schreef iPat het volgende:
[..]
Liever iemand als hij die er keihard in gaat dan iemand als Ooijer.
Of je doet het nu, of je doet het op het EK. Dat moment moet toch een keer komen (je kunt niet eeuwig Sar blijven bellen voor de grote toernooien).quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef iPat het volgende:
Ja maar dit zou dan het eerste grote toernooi worden voor Steek. Alle spanning die daarbij komt, kan hem breken.
Boula kan het niveau wel aanquote:Op zondag 17 januari 2010 17:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Pfff de centrale verdediger uit mijn elftal zondag 4de klasse is ook hard. Mag hij dan ook mee?![]()
Wat een domme reden zeg. Iemand moet ook kunnen voetballen.
Hopelijk gaat van de Sar deze zomer nog mee. Dan kan Krul over 2 jaar het stokje overnemen.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Of je doet het nu, of je doet het op het EK. Dat moment moet toch een keer komen (je kunt niet eeuwig Sar blijven bellen voor de grote toernooien).
Wie heb jij liever centraal achterin dan?quote:
Voorlopig breekt die ook nog niet echt door. Over twee jaar is hij bovendien nog te onervaren, maar wel een hele goede tweede keus. Over vier jaar maar kijken hoever hij is met zijn carriere (m.n. zijn ervaring in grote competities zoals EL en/of CL).quote:Op zondag 17 januari 2010 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hopelijk gaat van de Sar deze zomer nog mee. Dan kan Krul over 2 jaar het stokje overnemen.
Heitinga en vd Wiel op rechts.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:01 schreef iPat het volgende:
[..]
Wie heb jij liever centraal achterin dan?
Tot nog toe volgens mij anders prima. Er zijn er maar weinig die C. Ronaldo zo simpel uit de wedstrijd weten te spelen als hij in 2006 deedquote:
Iemand die wekelijks speelt. Boulahrouz speelt helemaal niets in Stuttgart. Zet er dan Vlaar neer ofzo. Of geeft Douglas een paspoort. Boulahrouz is echt passé.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:01 schreef iPat het volgende:
[..]
Wie heb jij liever centraal achterin dan?
Dat is 4 jaar geleden.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Tot nog toe volgens mij anders prima. Er zijn er maar weinig die C. Ronaldo zo simpel uit de wedstrijd weten te spelen als hij in 2006 deed
Vd Wiel is een goede back, maar nog te soft. Heitinga is iemand met temperament, iemand die weet wanneer er aan de noodrem getrokken moet worden en wanneer er even ruzie gemaakt moet worden. Ter compensatie heb ik dus liever dat vd Wiel op de bank blijft en dat Heitinga als RB en Boula als CV in de basis staan.quote:
Heitinga is waardeloos als RB en ik zie hem het liefst daar nooit meer spelen. Wel als een CV.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:07 schreef iPat het volgende:
[..]
Vd Wiel is een goede back, maar nog te soft. Heitinga is iemand met temperament, iemand die weet wanneer er aan de noodrem getrokken moet worden en wanneer er even ruzie gemaakt moet worden. Ter compensatie heb ik dus liever dat vd Wiel op de bank blijft en dat Heitinga als RB en Boula als CV in de basis staan.
Dat is het grote voordeelquote:Op zondag 17 januari 2010 18:25 schreef BB-King het volgende:
[..]
Heitinga is waardeloos als RB en ik zie hem het liefst daar nooit meer spelen. Wel als een CV.
Kan me nog die oefenpot tegen Engeland herinneren waar hij te makkelijk een mannetje liep lopen.
Heb een beter gevoel bij Van der Wiel, jong en onbesuist maar niet bang om naar voren te voetballen.
En ook het jaar daarvoor had hij volgens mij weinig gespeeld.quote:
Volgens mij ook.quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
---------------------------------Van der Sar
Van der Wiel---------Heitinga------------Mathijsen----------Van Bronckhorst
--------------De Jong-----------Sneijder------------Van Bommel
-------------Robben-----------Van Persie-------------Elia
Defensief te zwak.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:51 schreef Reddiablo het volgende:
Sneijder De Zeeuw De Jong Robben
bank:
12 Vorm
13 Melchiot
14 van Bronckhorst
15 Boulahrouz
16 van Bommel
17 Rafael Kampertje
18 Seedorf
19 Kuyt
20 Elia
21 Huntelaar
Ja! Als centrumspits.quote:
Te veel spelers kunnen en willen hun taken niet volbrengen. Ik ga voor een 7 (verdedige spelers) - 3 (aanvallende spelers) verhouding.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:10 schreef Reddiablo het volgende:
ik gooi een team erin wat absoluut 5-5 (defensief/aanvallend) is... De Jong is zelfs ook nog een eventuele 6e defensief ingestelde speler, wanneer iedereen zijn taken volbrengt is dit prima.
De Seedorf Davids combinatie was echt dodelijk tegen Tjechie op het EK in Portugal. Mijn god wat hadden we toen toch een loopvermogen en fysiek op het middenveld.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ondanks de vele fluitconcerten van de Nederlandse 'supporters' ( wat schadalig is ) heeft hij nooit écht slecht gespeeld.
Ik vind het schrijnend dat Van Marwijk de kwaliteiten van Seedorf niet inziet en hem niet gebruikt, zelfs misbruikt. Want hoe kan je Seedorf nou blijven negeren? Ik begrijp er niets van.
Wat kan hij veel toevoegen aan bepaalde nietsnutten die er nu rondlopen bij het Nederlands elftal, maar hij kan ook een bijdrage leveren aan spelers die wel de basisdingen van het voetbal beheersen, zoals een goede kaats bv.
Ja, lekker ventje die Arjen.quote:Robben door het lint na tackle Bayern-teamgenoot Lahm
Datum: 18-jan-2010 19:53
Arjen Robben kon zich maandag niet inhouden tijdens de training van Bayern München toen hij van achteren werd getackeld door teamgenoot Philipp Lahm (foto, rechts). Dit meldt de Duitse krant Bild.
‘Wat moet je nou!?’ schreeuwde de international, terwijl hij dreigend op de omhoog komende Lahm afstapte en de Duitser weer op de grond duwde. Thomas Müller en Ivica Olic moesten de twee kemphanen uit elkaar halen.
Robben pleitte afgelopen weekend nog voor een strenger optreden van scheidsrechters. De aanvaller vindt dat spelers als hijzelf meer in bescherming moeten worden genomen tegen grof spelende verdedigers. (LvS)
Ja, en jouw opstelling is kwalitatief te zwak. Alleen maar verdedigers en verdedigende middenvelders en dan moeten, nota bene, Kuyt en Huntelaar voor de goals zorgen? We komen de groepsfase nog niet door met jouw verzinsel.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:35 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Defensief te zwak.
[..]
Ja! Als centrumspits.
Van der Vaart (en een gewenste Seedorf) zijn inderdaad maar matige spelers.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en jouw opstelling is kwalitatief te zwak. Alleen maar verdedigers en verdedigende middenvelders en dan moeten, nota bene, Kuyt en Huntelaar voor de goals zorgen? We komen de groepsfase nog niet door met jouw verzinsel.
Gaat een leuke wedstrijd worden tegen Kameroen als Robben speeltquote:Op maandag 18 januari 2010 21:11 schreef Barca het volgende:
Bron: Sportweek.NL
[..]
Ja, lekker ventje die Arjen.Zoiets kan op het wk ook gebeuren.
Ik denk wel dat het wat moeilijker was geweest tegen die twee landen als we vd Sar niet hadden. Hij heeft in die 2 wedstrijden toch behoorlijk wat tegengehouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:30 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De beste wedstrijden die Nederland de afgelopen 4 jaar heeft gespeeld waren op het EK tegen Italie en Frankrijk lijkt me het beste als je daar zoveel mogelijk spelers van over neemt, behalve degene die niet of nauwelijks meer spelen of te oud zijn.
Vond dat we in die wedstrijden wel wat gezwijnd hebben. Al in de groepsfase kan één tegendoelpunt fataal blijken. Daarom een defensieve basisopstelling.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:30 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De beste wedstrijden die Nederland de afgelopen 4 jaar heeft gespeeld waren op het EK tegen Italie en Frankrijk lijkt me het beste als je daar zoveel mogelijk spelers van over neemt, behalve degene die niet of nauwelijks meer spelen of te oud zijn.
Voorspelling: Na 20 minuten moet het Nederlands elftal verder zonder Robben of is dat nou veel te lang?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gaat een leuke wedstrijd worden tegen Kameroen als Robben speelt
Eens. Vooral uit de counter speelden we daar goed. Dus ja. De Italianen en de Fransen overruled? No way voor de mensen die dat denken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:52 schreef iPat het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het wat moeilijker was geweest tegen die twee landen als we vd Sar niet hadden. Hij heeft in die 2 wedstrijden toch behoorlijk wat tegengehouden.
Hij is voor het WK alweer geblesseerd, doordat Philip Lahm hem te hard aanpakte op de trainingquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Voorspelling: Na 20 minuten moet het Nederlands elftal verder zonder Robben of is dat nou veel te lang?
Er zijn echt gekken die dat denken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Eens. Vooral uit de counter speelden we daar goed. Dus ja. De Italianen en de Fransen overruled? No way voor de mensen die dat denken.
Dat gelooft niemand hoor, Italië en Frankrijk kregen in die wedstrijden ieder een minimaal zes behoorlijke mogelijkheden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Er zijn echt gekken die dat denken.
Stom van me, hoe kon ik dat nou vergeten idd. Speeltijd Robben op WK: nul komma nul. Het zou nog zomaar kunnen ook.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:18 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij is voor het WK alweer geblesseerd, doordat Philip Lahm hem te hard aanpakte op de training.
Nou, ik lees hier toch regelmatig berichten waar van af straalt dat we veel beter waren dan Italië en Frankrijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat gelooft niemand hoor, Italië en Frankrijk kregen in die wedstrijden ieder een minimaal zes behoorlijke mogelijkheden.
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit me vervelend lijkt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:32 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Stom van me, hoe kon ik dat nou vergeten idd. Speeltijd Robben op WK: nul komma nul. Het zou nog zomaar kunnen ook.
Litmanen was misschien van glas, maar Robben is van.....
De belangrijkste reden dat er die dagen gewonnen werd heette Edwin van der Sar, die was echt beestachtig goed die dagen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:37 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, ik lees hier toch regelmatig berichten waar van af straalt dat we veel beter waren dan Italië en Frankrijk.
Mee eens. We stonden in die wedstrijden toch regelmatig onder grote druk. De aanvallende wissel had net zo makkelijk heel anders kunnen uitpakken. Je dwingt geluk af, maar het had een tegenvaller kunnen zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat er die dagen gewonnen werd heette Edwin van der Sar, die was echt beestachtig goed die dagen.
Mij ook niet en dat zeg ik ook niet, maar het is toch ongelofelijk dat iemand zo blessuregevoelig kan zijn. Nog meer dan Litmanen, toch ongekend of niet?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:37 schreef Barca het volgende:
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit me vervelend lijkt.
Elia komt er aan en bovendien kun je ook eventueel met Sneijder of van der Vaart vanaf links spelen, het is echt niet dat het hele elftal instort als onze stoere held ontbreekt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Mij ook niet en dat zeg ik ook niet, maar het toch ongelofelijk dat iemand zo blessuregevoelig kan zijn. Nog meer dan Litmanen, toch ongekend of niet?![]()
Zonder Robben betekent dat er minder irritatie ontstaat of zal ontstaan bij wedstrijden van het Nederlands elftal, ( en ook bij zijn club Bayern Munchen ) dus alleen maar positief.
Hehe, zo stoer dat hij zelfs Lahm een extra duw durft te geven als hij wil opstaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Elia komt er aan en bovendien kun je ook eventueel met Sneijder of van der Vaart vanaf links spelen, het is echt niet dat het hele elftal instort als onze stoere held ontbreekt.
Wat Robben betreft, van der Gijp zei maandag al dat als hij stoer wil doen, dat hij dan iemand moet aanpakken die wat groter is dan Lahm.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hehe, zo stoer dat hij zelfs Lahm een extra duw durft te geven als hij wil opstaan.![]()
Idd, Robben is gewoon een klein kind dat nooit groot is geworden.![]()
Sneijder, die egotripper, zeker niet laten spelen. Van der Vaart is gewoon veel beter.
Van der Gijp heeft daarin gelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat Robben betreft, van der Gijp zei maandag al dat als hij stoer wil doen, dat hij dan iemand moet aanpakken die wat groter is dan Lahm.
De keuze tussen Sneijder en van der Vaart zal gemaakt moeten worden op basis van voetbaltechnische kwaliteiten, niet op basis van het karakter.
Dan is Van der Vaart overduidelijk de beste keus!quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De keuze tussen Sneijder en van der Vaart zal gemaakt moeten worden op basis van voetbaltechnische kwaliteiten, niet op basis van het karakter.
Ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken, ik neig alleen meer naar Sneijder, aangezien hij tweebenig is en toch iets gevaarlijker voor het doel van de tegenstander is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan is Van der Vaart overduidelijk de beste keus!
Je weet toch ook wel dat Van der Vaart zich daarop sterk heeft verbeterd en er nauwelijks nog verschil tussen is. Ik overdrijf wat, maar het gaat niet donders veel meer schelen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken, ik neig alleen meer naar Sneijder, aangezien hij tweebenig is en toch iets gevaarlijker voor het doel van de tegenstander is.
Eigenlijk is er ook maar een zeer klein verschil tussen beide spelers en de bondscoach lijkt meer een zwak te hebben voor van der Vaart, dus de kans is groot dat hij de gelukkige is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:59 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Je weet toch ook wel dat Van der Vaart zich daarop sterk heeft verbeterd en er nauwelijks nog verschil tussen is. Ik overdrijf wat, maar het gaat niet donders veel meer schelen.
Het is te hopen, want met Van der Vaart heeft het Nederlands elftal een portie meer hoop om naar de volgende ronde te gaan dan met Sneijder. En zeker om in de K.O. fase toe te slaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Eigenlijk is er ook maar een zeer klein verschil tussen beide spelers en de bondscoach lijkt meer een zwak te hebben voor van der Vaart, dus de kans is groot dat hij de gelukkige is.
Wat heb je aan 2 benen als je slechts 's nachts je 3e been gebruikt om een gold digger vol te sauzen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken, ik neig alleen meer naar Sneijder, aangezien hij tweebenig is en toch iets gevaarlijker voor het doel van de tegenstander is.
Volgens mij geeft hij juist enorm de voorkeur aan Sneijder.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Eigenlijk is er ook maar een zeer klein verschil tussen beide spelers en de bondscoach lijkt meer een zwak te hebben voor van der Vaart, dus de kans is groot dat hij de gelukkige is.
Is Sylvie geen golddigger dan of is het toeval dat zij steeds op bekende voetballers viel? Maar goed, de keuze moet naar mijn idee bepaald worden op basis van voetbaltechnische aspecten, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:19 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat heb je aan 2 benen als je slechts 's nachts je 3e been gebruikt om een gold digger vol te sauzen?
Sneijder is een egoïst. Wat afspelen en samenspelen is, dat weet hij niet. Hij vertraagt het spel alleen maar door de bal steeds bij zich te houden. Daarbij: verdedigen kan en wil hij niet.
Dat zeg ik toch niet? (Dat Sylvie geen golddigger is.) En ja, de keuze moet worden gemaakt op basis van voetbaltechnische aspecten. Van der Vaart is dan absoluut de beste.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Is Sylvie geen golddigger dan of is het toeval dat zij steeds op bekende voetballers viel? Maar goed, de keuze moet naar mijn idee bepaald worden op basis van voetbaltechnische aspecten, zoals ik al zei.
Ben je nou serieusquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:58 schreef tjoptjop het volgende:
Bakkal komt toch al uit voor Marokko?
Nou, hij deed nog mee in een oefenwedstrijd. Bedoel je misschien Amrabat? Of heeft Bakkal kort nadie oefenwedstrijd voor Marokko gekozen? Otje is niet onmisbaar trouwens.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:58 schreef tjoptjop het volgende:
Bakkal komt toch al uit voor Marokko?
Was idd Amrabat, foutje.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:00 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, hij deed nog mee in een oefenwedstrijd. Bedoel je misschien Amrabat? Of heeft Bakkal kort nadie oefenwedstrijd voor Marokko gekozen? Otje is niet onmisbaar trouwens.
Wat is hier nou weer raar aan, al Hamdaoui, geboren in Rotterdam komt ook uit voor het Marokkaans elftal. Evenals dus Amrabat, ook geboren in NL.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ben je nou serieusSeedorf toch ook niet voor Suriname of wel
Omdat fucking Bakkal 3 weken geleden nog tegen Paraguay in het oranje heeft gespeeld. Wat denk je dat hij gedacht heeft: Huntelaar was niet scherp: dit wordt niks. Ik ga maar voor Marokko spelen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was idd Amrabat, foutje
[..]
Wat is hier nou weer raar aan, al Hamdaoui, geboren in Rotterdam komt ook uit voor het Marokkaans elftal. Evenals dus Amrabat, ook geboren in NL.
sjongejonge zeikerd, ik zeg toch notabene dat ik ff in de war wasquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Omdat fucking Bakkal 3 weken geleden nog tegen Paraguay in het oranje heeft gespeeld. Wat denk je dat hij gedacht heeft: Huntelaar was niet scherp: dit wordt niks. Ik ga maar voor Marokko spelen.
Braafheid is vooralsnog geen optie omdat hij niet zo gek veel speeltijd krijgt bij Bayern Munchen en hij zowiezo niet kan laten zien wat hij eventueel in zijn mars heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:17 schreef iPat het volgende:
Net als het EK kunnen we vd Vaart op de 10 positie zetten, met Sneijder aan de linkerkant, die naar het midden trekt. Dan hebben we wel een energieke linksback nodig die opkomt. Braafheid zou een keuze zijn. Wel spijtig dat Drenthe zich niet verder kan ontwikkelen.
Jawel, maar het criteria dat hij bij zijn club veel of iig regelmatig moet spelen lijkt me niet onbelangrijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:53 schreef Barca het volgende:
Ach, Edson heeft toch al enkele keren gespeeld in oranje. En, dat deed hij goed.
Helaas is dat waar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:54 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jawel, maar het criteria dat hij bij zijn club veel of iig regelmatig moet spelen lijkt me niet onbelangrijk.
Aan de andere kant zou je de gok van hem mee te nemen wel kunnen wagen.quote:
Lekker als je Van der Vaart en Huntelaar thuis laat.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je de gok van hem mee te nemen wel kunnen wagen.
Van der Vaart thuis laten zou een ramp zijn ( is er een betere middenvelder in de huidige selectie, selectie niet meegerekend, want die wordt - tragisch genoeg - toch niet opgeroepen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:27 schreef Barca het volgende:
[..]
Lekker als je Van der Vaart en Huntelaar thuis laat.
Denk dat het scorendvermogen van Hunt wel belangrijk is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:40 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van der Vaart thuis laten zou een ramp zijn ( is er een betere middenvelder in de huidige selectie, selectie niet meegerekend, want die wordt - tragisch genoeg - toch niet opgeroepen.
Huntelaar? Die gozer thuislaten zou juist een zege zijn.
De vraag is of hij daar wel aan toe komt tegen landen als Denemarken en Kameroen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Denk dat het scorendvermogen van Hunt wel belangrijk is.
Dat is altijd afwachting. Maar hij is wel een typische spits. Kuyt bijv. scoort moeizamer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:46 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
De vraag is of hij daar wel aan toe komt tegen landen als Denemarken en Kameroen.
Hij scoort wel moeizamer, maar hij komt er ook 'gemakkerlijker' door. Maar ik word soms wel ellendig als ik zie hoe die Kuyt soms écht onnodig te veel meters loopt en zichzelf in sommige wedstrijden compleet opblaast. In dat opzicht misschien toch beter een andere spits erin zetten, maar ik blijf toch twijfelen aan Huntelaar. Voetballend is die gozer zo ontzettend slecht.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:06 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat is altijd afwachting. Maar hij is wel een typische spits. Kuyt bijv. scoort moeizamer.
Offtopic: Scheringa gaat zijn zakkenvullen door belslet te zijn voor 555. En de bondscoach zit er ook.
Sja .. maar je moet Huntelaar dan ook niet nemen voor het voetballende- maar voor het scorende vermogen!quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:29 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hij scoort wel moeizamer, maar hij komt er ook 'gemakkerlijker' door. Maar ik word soms wel ellendig als ik zie hoe die Kuyt soms écht onnodig te veel meters loopt en zichzelf in sommige wedstrijden compleet opblaast. In dat opzicht misschien toch beter een andere spits erin zetten, maar ik blijf toch twijfelen aan Huntelaar. Voetballend is die gozer zo ontzettend slecht.![]()
Dat Van Persie weer snel blessurevrij mag zijn, want ik mag toch aannemen dat hij dan Neerlands nummer '9' zal worden op het WK in Zuid-Afrika.![]()
Off-topic:Dat laatste waarover je het hebt is idd wel.
Daar heb jij dan weer gelijk in.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:35 schreef Barca het volgende:
[..]
Sja .. maar je moet Huntelaar dan ook niet nemen voor het voetballende- maar voor het scorende vermogen!
Over oranje: http://www.sportweek.nl/v(...)gelachen_om_commotie
Ach, zo'n slechte grap (als zelfs dat er al was) vind ik geen probleem. In mijn ogen is Sneijder een egoïstische speler. Hij speelt de bal niet af, dribbelt te veel. Verder vind ik dat hij zich te belangrijk voelt. Voetballende aspecten vooral. Niet zijn slechte gevoel voor humor.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Trouwens, wat er nu van waar is van dat Sneijder - Velthuizen gedoe, zoiets hoort simpelweg niet te gebeuren vind ik.
Alles. Hij verdient toch ook 10x meer dan die drollenvanger?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Trouwens, wat er nu van waar is van dat Sneijder - Velthuizen gedoe, zoiets hoort simpelweg niet te gebeuren vind ik.
Off course, maar het ging natuurlijk om de 'grap'.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:04 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Alles. Hij verdient toch ook 10x meer dan die drollenvanger?
Tis gewoon een kutventje. Dat zie je toch aan hem. Atijd ook geweest, die kuttekop. Opzouten met hem.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Off course, maar het ging natuurlijk om de 'grap'.
Het kan wel het groepsproces be-invloeden. Tuurlijk is het nu iets en kleins en kan er om gelachen worden, maar bij het WK zal dat écht anders zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Ach, zo'n slechte grap (als zelfs dat er al was) vind ik geen probleem. In mijn ogen is Sneijder een egoïstische speler. Hij speelt de bal niet af, dribbelt te veel. Verder vind ik dat hij zich te belangrijk voelt. Voetballende aspecten vooral. Niet zijn slechte gevoel voor humor.
Eens dat hij niet thuishoort in het Nederlands elftal en dat hij dus ook niet meemoet naar Zuid-Afrika, maar Van Marwijk zal er wel anders over denken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:06 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Tis gewoon een kutventje. Dat zie je toch aan hem. Atijd ook geweest, die kuttekop. Opzouten met hem.
Wat denk je: de Serie A of Primera D is een treetje lager dan de AC??quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Het kan wel het groepsproces be-invloeden. Tuurlijk is het nu iets en kleins en kan er om gelachen worden, maar bij het WK zal dat écht anders zijn.
Ik vraag me trouwens af wat Sneijder ( als hij speelt op het WK tegen Kameroen ) te zoeken heeft tegen die bomen van kerels van Kameroen. Dat hij tegen Enoh komt te spelen is best denkbaar ( laatste wedstrijd van de AC stond Enoh in de basis ) en dan moet ik het écht nog zien.
Ach, ik kijk liever naar de spelers zelf. Enoh gaat gewoon heersen tegen Sneijder ( als die klotegast al mag spelen op het WK, hopelijk niet )quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:09 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Wat denk je: de Serie A of Primera D is een treetje lager dan de AC??
Ja, ik heb daar wel eens een mail over geschreven naar de NOS, maar dat helpt nada. Ach, niets nieuws lijkt me, maar ja, ze gaan er niet eens serieus op in.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:13 schreef Barca het volgende:
Hm ... door een probleem met de internetverbinding is een heel stuk tekst weggevallen.![]()
De affaire Sneijder heeft weer eens getoond dat te veel wausjes het oordeel van Borst, Derksen, enz. als dé onfeilbare waarheid zien. Alsof zo'n praatjesmaker de god van het voetbal is. Hoor je "Ja, maar ze hebben gelijk!" en "Ze durven wel alles te zeggen."
Alsof ik rond ga rennen in niets anders dan een roze string. Dat anderen zeggen "Hij durft wel alles te dragen." Terwijl ik dat dan alleen doe om in de smaak te vallen bij de vrouwtjes. Borst, Derksen, enz. gewoon een grote bek opzetten omdat ze weten dat het kijkertjes trekt.
Het is ook niet aan de NOS e.d. Zo lang er sukkels zijn die naar die geitebreiers kijken ...quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens een mail over geschreven naar de NOS, maar dat helpt nada. Ach, niets nieuws lijkt me, maar ja, ze gaan er niet eens serieus op in.
Toevallig keek ik ( na jaren niet gekeken te hebben ) naar Studio Voetbal en zag ik dat gemutsel tussen Borst en Van Marwijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Het is ook niet aan de NOS e.d. Zo lang er sukkels zijn die naar die geitebreiers kijken ...
Tenen(kaas)krommend.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Toevallig keek ik ( na jaren niet gekeken te hebben ) naar Studio Voetbal en zag ik dat gemutsel tussen Borst en Van Marwijk.
Ongekend wat een klein kind was Borst toen ( maar dat is hij eigenlijk altijd )quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:41 schreef Barca het volgende:
[..]
Tenen(kaas)krommend.En als we toch grappenmakers mee willen naar het wk: neem dan Murth Mossel en Roué Verveer mee.
Die kunnen dan fungeren als doventolk van Clarence Seedorf.
Hm ... denk dat na goede seks het spel nóg slechter zal zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:46 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ongekend wat een klein kind was Borst toen ( maar dat is hij eigenlijk altijd )
Kunnen we dan niet meteen vragen of er een paar pornosterren mee kunnen gaan met het Nederlands elftal naar het WK, want ja, misschien geeft dat extra peper bij die gasten om wel te presteren.
Dat valt te betwijfelen na die seks, al is dit geheel off-topic, alhoewel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:53 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... denk dat na goede seks het spel nóg slechter zal zijn.
En ja, Hugootje is altijd al een kwalletje geweest vind ik.
En dat is idd de uiteindelijke trieste conclusie, maar wel een conclusie die wel eens verdomd dicht bij de waarheid zal staan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:01 schreef Barca het volgende:
Serieus: enkele geschikte spelers zullen ontbreken, en waarschijnlijk zullen een aantal ongeschikte spelers wél tot de selectie behoren.
Doe je mee met een gokje?quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
En dat is idd de uiteindelijke trieste conclusie, maar wel een conclusie die wel eens verdomd dicht bij de waarheid zal staan.
Doel: G = Van der Sar, Vorm V = Stekelenburg, Vorm, Velthuyzen (dat is -3: -2 voor het ontbreken van Van der Sar en -1 voor het meenemen van een 3e keeper)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:30 schreef Barca het volgende:
[..]
Doe je mee met een gokje?
Ik geef mijn overzicht van GEWENSTE én VERWACHTE selectie. Eens zien met welke selecties anderen komen.
Per positie meerdere namen. G = Gewenst en V = verwacht.
Doel: G = Van der Sar, Stekelenburg V = Stekelenburg, Vorm, Velthuyzen (dat is -3: -2 voor het ontbreken van Van der Sar en -1 voor het meenemen van een 3e keeper)
Rechtsback: G = Stam, Van der Wiel V = Van der Wiel, Heitinga (dat is -3: -1 voor het thuis laten van Stam, -1 voor Van der Wiel als basisspeler en -1 voor het kiezen voor Heitinga als rechtsback)
Rechter centrale verdediger: G = Boulahrouz, Bruma V = Ooijer, Loovens (dat is -4: -1 voor het niet selecteren van Boulahrouz, -1 voor het niet meenemen van Bruma, -1 voor het kiezen voor Ooijer als basisspeler en -1 voor Loovens)
Linker centrale verdediger: G = Mathijsen, Vlaar V = Mathijsen, Vlaar
Linksback: G = Braafheid, Pieters V = Van Bronckhorst (dat is -3: -1 voor het ontbreken van Braafheid, -1 voor het ontbreken van Pieters en -1 voor het selecteren van Van Bronckhorst. Mogelijk zelfs nog -1 voor het meenemen van Drenthe)
wordt vervolgd!!!
Ik denk dat Pieters een betere verdediger is dan de Gio van dit moment. Verder is Van Bronckhorst, net als Ooijer (zei het dat die inderdaad nog nuttig zou kunnen zijn), over the hill.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Doel: G = Van der Sar, Vorm V = Stekelenburg, Vorm, Velthuyzen (dat is -3: -2 voor het ontbreken van Van der Sar en -1 voor het meenemen van een 3e keeper)
Rechtsback: G = Stam, Van der Wiel V = Van der Wiel, Heitinga (dat is -3: -1 voor het thuis laten van Stam, -1 voor Van der Wiel als basisspeler en -1 voor het kiezen voor Heitinga als rechtsback)
Rechter centrale verdediger: G = Boulahrouz, Bruma V = Ooijer, Loovens (dat is -4: -1 voor het niet selecteren van Boulahrouz, -1 voor het niet meenemen van Bruma, -1 voor het kiezen voor Ooijer als basisspeler en -1 voor Loovens)
Linker centrale verdediger: G = Ooijer/Mathijsen, Vlaar V = Mathijsen, Vlaar
Linksback: G = Braafheid, Van Bronckhorst V = Van Bronckhorst (dat is -3: -1 voor het ontbreken van Braafheid,)
Hoe zwak Van Bronckhorst ook is, Pieters is absoluut niet beter dan hem.
Over Mathijssen blijf ik mijn twijfels houden. Ooijer zou nog best eens wat speeltijd kunnen krijgen.
Het is toch in godsnaam niet te hopen dat Loovens mee gaat naar Zuid-Afrika. Dat zou echt het heel triest zijn.
Ik vraag me trouwens af waarom Heitinga uberhaupt ooit in aanmerking is gekomen voor het Nederlands eltal. Een speler met minder kwaliteiten ga je toch echt niet snel meer zien.
Zou het selecteren van hem toch echt komen doordat hij een behoorlijke trap heeft en hij daardoor ooit werd vergeleken met ene F. de Boer? Nauwelijks denkbaar als je het logisch bekijkt, want De Boer was zoveel allrounder dan Heitinga ooit zal zijn als voetballer.
Ik verwacht dat als Van Marwijk met te veel jonkies gaat spelen, hij volledig afgeslacht gaat worden in een vroeg stadium van het WK.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik denk dat Pieters een betere verdediger is dan de Gio van dit moment. Verder is Van Bronckhorst, net als Ooijer (zei het dat die inderdaad nog nuttig zou kunnen zijn), over the hill.
Ik hoop dus ook niet op Loovens maar hou er ernstig rekening mee. Bruma, Boulahrouz en Douglas verwacht ik niet op de lijst van Van Marwijk. Heitinga kiest hij als back. Ondanks dat John het recent wel als centrale verdediger mocht proberen bij afwezigheid van Ooijer.
Heitinga heeft een goede pass, kan fysiek spelen, is behoorlijk snel en atletisch, heeft wel een goed spelinzicht. Alleen je moet hem niet als back gebruiken. Frank de Boer? Dat is hetzelfde (mijns inziens) als Van der Sar vergelijken met Stekelenburg. Met alle respect voor Maarten.
Wissels spelen over het algemeen niet vaak. Van de 23 spelers worden er meestal maar zo'n 15 frequent gebruikt. Bruma doet het bij Chelsea toch niet slecht? Vlaar is inderdaad jong, maar was (als ik het me goed herinner) al eens international.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:28 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik verwacht dat als Van Marwijk met te veel jonkies gaat spelen, hij volledig afgeslacht gaat worden in een vroeg stadium van het WK.
Heitinga is vooral een domme speler in zijn beslissingen, is mijn mening.
Jawel, maar iig een routinier in minstens iedere linie. Een Makaay vooraan, een Seedorf op het middenveld, een Van Bronckhorst in de verdediging en een Van der Sar in het doel. Dat zal een stuk schelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:47 schreef Barca het volgende:
[..]
Wissels spelen over het algemeen niet vaak. Van de 23 spelers worden er meestal maar zo'n 15 frequent gebruikt. Bruma doet het bij Chelsea toch niet slecht? Vlaar is inderdaad jong, maar was (als ik het me goed herinner) al eens international.
Wat denk je van de middenvelders en aanvallers?
Van der Sar en Seedorf helemaal mee eens. Verder dan maar Ooijer en Van Nistelrooy.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jawel, maar iig een routinier in minstens iedere linie. Een Makaay vooraan, een Seedorf op het middenveld, een Van Bronckhorst in de verdediging en een Van der Sar in het doel. Dat zal een stuk schelen.
Bij Van Nistelrooy is het nog maar afwachten hoe hij uit zijn blessureleed terugkeert. Bij HSV zal hij het moeten laten zien, ( tenminste, als hij daar écht naar toe zou gaan ) dus Makaay lijkt me anders de vervanger.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Van der Sar en Seedorf helemaal mee eens. Verder dan maar Ooijer en Van Nistelrooy.
Wat vind je verder van de lijst verwachte spelers? (Ik heb de middenvelders en aanvallers er al een tijd terug bijgezet. Kort na het eerste deel met keepers en verdedigers.)
Nou zijn er spelers bij die Bertje op een andere plek neerzet dan ik zou doen, dat behoeft het spel niet meteen in negatieve zin te beïnvloeden. Maar ... voordelig is het in mijn ogen niet. Zwakke tactiek, verkeerd gebruik van individuele kwaliteiten. Echter, het NIET selecteren van bepaalde spelers ... dát is een heel foute beslissing!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Bij Van Nistelrooy is het nog maar afwachten hoe hij uit zijn blessureleed terugkeert. Bij HSV zal hij het moeten laten zien, ( tenminste, als hij daar écht naar toe zou gaan ) dus Makaay lijkt me anders de vervanger.
Die lijst met verwachte spelers zal het uiteindelijk ook wel gaan worden, misschien op één of twee uitzonderingen na, maar veel zal het iig niet schelen.
Bertje is immers te laf om zich écht druk te maken om de spelers die daadwerkelijk een meerwaarde hebben voor het elftal. Bertje wil lekker vasthouden aan hetgeen hij nu doet en achteraf maar klagen: ik moest het met deze spelers doen.![]()
Eens, alleen is het zo dat Van Marwijk zo stug is als een oude krant en dus nooit zal veranderen. Ik vind het verdomd tragisch en velen met mij.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:52 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou zijn er spelers bij die Bertje op een andere plek neerzet dan ik zou doen, dat behoeft het spel niet meteen in negatieve zin te beïnvloeden. Maar ... voordelig is het in mijn ogen niet. Zwakke tactiek, verkeerd gebruik van individuele kwaliteiten. Echter, het NIET selecteren van bepaalde spelers ... dát is een heel foute beslissing!
De beste spelers die het niet tonen? Hehe, dat soort mensen zijn totaal niet wijs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:01 schreef Barca het volgende:
Dan zijn er mensen die zeggen dat Sneijder en Robben tot de beste spelers behoren. Nou ... Sneijder heeft een behoorlijke trap (afstandsschot, vrije trap) maar zwak in de passing, slecht spelinzicht, kan en wil niet verdedigen. Robben overdrijft regelmatig zijn dribbels, geen oog voor medespelers, valt te veel, kan en wil niet verdedigen en is vaak geblesseerd. Heeft 'ie weer een penisbreuk of er zit een scheet dwars.
Inderdaad. Van der Sar zou niet eens goed genoeg zijn voor onze eerste divisie. Laat staan een wk!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:19 schreef Reddiablo het volgende:
-100 voor iedereen die Vd Sar nog mee wil. Zullen we vragen of Van Breukelen terugkomt? of Gullit?
BTW Jeffrey Bruma? Wat heeft die nou ondertussen al bewezen???
quote:'Everton wil Klaas-Jan Huntelaar verlossen uit Milaan'
Datum: 23-jan-2010 11:25
Klaas-Jan Huntelaar (foto) staat op de nominatie om voor de rest van het seizoen te worden verhuurd aan Everton. Volgens De Telegraaf is AC Milan, zijn huidige werkgever, bereid om mee te werken aan de tijdelijke overgang.
De aanvaller komt in Italië nauwelijks aan spelen toe. Na zijn komst in de zomer van 2009 kwam Huntelaar slechts tot elf optredens in de hoofdmacht. Hij was daarin driemaal trefzeker.
De Nederlander gaf eerder deze maand al aan open te staan voor een verhuurperiode. Om in aanmerking te komen voor een plek in de WK-selectie van Oranje, wil hij bij een andere club speelminuten gaan maken. Dit om zich in de kijker te spelen bij bondscoach Bert van Marwijk. (JvE)
Gelukkig is meneertje Stekelenburg nu al beter.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:19 schreef Reddiablo het volgende:
-100 voor iedereen die Vd Sar nog mee wil. Zullen we vragen of Van Breukelen terugkomt? of Gullit?
BTW Jeffrey Bruma? Wat heeft die nou ondertussen al bewezen???
Als Van Nistelrooy nog steeds naar HSV gaat en Huntelaar naar Everton, moet ik nog maar zien of Huntelaar uberhaupt mee gaat naar het WK.quote:
Nu noem je idd iemand. Melchiot, totaal niet aan gedacht. Die gast moet idd mee. Waarom hij uit beeld is geraakt, weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:06 schreef Confetti het volgende:
Menen sommigen hier nou serieus dat Bruma mee moet?![]()
![]()
Alsjeblieft zeg.. die jongen heeft 2-3 wedstrijdjes bij Chelsea meegedaan( waaronder 1 enorme blunder) en verder traint ie alleen mee. Goede talent, dat wel.
Waarom is Melchiot eigenlijk uit beeld geraakt?![]()
Rechtsback en speelt wekelijks in de Premier League. Ook in geval van nood in het centrum bruikbaar..maar Van Marwijk kiest weer voor een prutser als Van der Wiel. Melchiot kreeg niet eens een kans.
Robben, haha, in de eerste helft nog een aantal grote kansen gemist bij Bayern Munchen. En echt waar, bij één van die kansen stond er een teamgenoot gewoon vrij. Maar nee, meneertje Robben gaat alleen en mist de kans.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:18 schreef Barca het volgende:
Ja, Mario Melchiot is om onbegrijpelijke reden(en) afgevallen. Bertje ziet hem qua persoonlijkheid niet zitten, denk ik.
Ik moet M.M. inderdaad in de gewenste selectie plaatsen i.p.v. Van der Wiel. Dan mis je de aanvallende impulsen van Gregje, maar je neemt een back vooral voor zijn defensieve kwaliteiten. Bovendie, Mario kan aanvallend wel iets brengen.
Een achterhoede Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen en Braafheid. Met daarvoor als defensieve middenvelder Heitinga.
Zoals hij (Bertje) Maduro en Seedorf ook niet moet. Twente doet het goed, maar Ronnie Stam krijgt ook nooit een kans.
Robben ... je bent toch niet aan het stofzuigen?
Ik zeg je "Robben en Sneijder zijn valkuilen!" Geroemd door velen maar enorm overschat. Zowel qua tactisch inzicht, technisch vermogen als teamgeest ongeschikt voor oranje. Wél leuke spelers voor België.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:28 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Robben, haha, in de eerste helft nog een aantal grote kansen gemist bij Bayern Munchen. En echt waar, bij één van die kansen stond er een teamgenoot gewoon vrij. Maar nee, meneertje Robben gaat alleen en mist de kans.
En jawel, hij stond ook weer eens met zijn handen in de lucht en te kijken naar de scheids, nadat hij zachtjes onderuit werd gehaald, als dat al onder de noemer 'onderuit halen' genoemd kan worden. Misschien eerder onder de noemer 'zelf en automatisch gaan liggen'.![]()
En qua scorend vermogen. In Godsnaam, hoe kun je zo'n kans missen Robben. ( zojuist tegen Werder Bremen, ongelofelijk zeg )quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:37 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zeg je "Robben en Sneijder zijn valkuilen!" Geroemd door velen maar enorm overschat. Zowel qua tactisch inzicht, technisch vermogen als teamgeest ongeschikt voor oranje. Wél leuke spelers voor België.
Maar goed, in mijn ogen toch ONGESCHIKT.quote:Bundesliga: Robben helpt Bayern aan zege, remise Schalke
Datum: 23-jan-2010 17:23
Arjen Robben (foto) heeft Bayern München zaterdag een overwinning bezorgd in het Weserstadion. De Nederlander maakte de winnende treffer in de ontmoeting met Werder Bremen: 2-3.
De ploeg van trainer Louis van Gaal stond halverwege op een 1-2 voorsprong, maar zag de marge na de pauze verdwijnen. Hugo Almeida tekende een kwartier voor tijd voor de gelijkmaker en leek daarmee Bayern puntenverlies te bezorgen. Robben sloeg drie minuten later echter toe en bepaalde de eindstand.
FC Schalke 04, concurrent van Bayern in de strijd om de titel, verspeelde in de slotfase een voorsprong tegen VfL Bochum. Vahid Hashemian en Stanislav Sestak maakten in de laatste tien minuten een achterstand van twee treffers goed. Daarmee sleepte de thuisploeg een remise uit het vuur: 2-2.
Op de ranglijst is de equipe van Van Gaal nu tijdelijk koploper. Schalke volgt op één punt, net als Bayer Leverkusen. (JvE)
Sneijder vs Seedorf. Forza Clarence!quote:Inter-coach Mourinho rekent op Sneijder tegen AC Milan
Datum: 23-jan-2010 15:08
Wesley Sneijder (foto) kan zondag meedoen in de wedstrijd van Internazionale tegen AC Milan. De Nederlander moest vrijdag vanwege griep de training staken, maar is desondanks door trainer José Mourinho opgenomen in de wedstrijdselectie.
Inter won de eerste ontmoeting tegen AC Milan dit seizoen, eind augustus, met liefst 4-0. Momenteel is het verschil op de ranglijst tussen beide teams zes punten. De equipe van Mourinho speelde wel één wedstrijd meer.
Het duel wordt zondag om 20.45 uur in gang gezet. (JvE)
Van Nistelrooy het meest geschikt? ( samen met Van der Sar dan toch )quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:45 schreef Barca het volgende:
Ik lees gewoon op Sportweek.NL dat er figuren zijn die niet willen dat Van der Sar en Van Nistelrooy meegaan naar het wk omdat ze niet gespeeld hebben in een kwalificatiewedstrijd.
Dus niet of ze voor het team de meest geschikte spelers zijn telt, maar een of ander vreemd principe.
Eens. Seedorf gaat deze wedstrijd winnen. En zeker het duel met Sneijder.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:51 schreef Barca het volgende:
Bron: Sportweek.NL
[..]
Sneijder vs Seedorf. Forza Clarence!
Van Nistelrooy meer geschikt dan bv. Kuyt op technische kwaliteiten voor de functie van diepste aanvaller van het Nederlands elftal toch niet?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:28 schreef Barca het volgende:
Ja, de gefrustreerde actie van Ruudje was niet echt tof. Maar verder wel een teamspeler. Weliswaar een echte spits, maar toch geen egotripper.
Echter, in dit geval doelde ik met "geschikt" op technische kwaliteiten en niet zo zeer op mentalteit.
Zou het heel prettig vinden als Seedorf die kabouter Wesley flink overklast. Maar het zal geen indruk maken op Bertje!
Je bedoelt Van Nistelrooy als een soort van pinchhitter meenemen? Daar ben ik opzich wel voorstander van.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Barca het volgende:
Van Nistelrooy zou ik niet in de basis zetten. Maar hij lijkt me wel een nuttige reserve. Een fitte Van Nistelrooy kan wel wat. Daarbij heeft hij wel ervaring. Verder: hoewel ook vaak als wedstrijden al beslist zijn, regelmatig scorend.
Over Seedorf: de Italianen balen dat hij een Nederlander is. Die lachen zich ziek dat wij Clarence niet goed genoeg vinden voor de nationale ploeg.
Ja, kan ik wel mee leven, al zou ik Huntelaar toch echt niet meenemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:00 schreef Barca het volgende:
Inderdaad. Als een soort Vennegoor of Hesselink maar dan technisch vaardiger (en een hoger gemiddelde qua doelpunten).
Als het gaat om de positie van diepste spits: 1. Van Persie, 2. Huntelaar, 3. Kuyt (in de basis als rechtermiddenvelder), 4. Van Nistelrooy.
Gezien het feit dat we maar 23 spelers mogen meenemen, en je graag iedere positie dubbelbezet wilt hebben, en niet iedere speler op meerdere posities uit de voeten kan, is de kans op Van Nistelrooy overigens niet zo groot.
Van der Sar moet in mijn ogen echt wel mee. Als basisspeler.
Sja ... wie dan wel? (Zie verder toevoeging.)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:09 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja, kan ik wel mee leven, al zou ik Huntelaar toch echt niet meenemen.
Van Persie en Van Nistelrooy voor die posities ( laatst genoemde als pinchhitter ) is toch genoeg? Eventueel nog Makaay. Daarnaast kan Kuyt er ook spelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Sja ... wie dan wel? (Zie verder toevoeging.)
Oh ja, wat te denken van Royston Drenthe?
Hm ... Makaay vind ik niet beter dan Huntelaar en Van Nistelrooy. Bij Feyenoord, verre van een topclub, speelt hij niet eens veel volgens mij.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:34 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van Persie en Van Nistelrooy voor die posities ( laatst genoemde als pinchhitter ) is toch genoeg? Eventueel nog Makaay. Daarnaast kan Kuyt er ook spelen.
Drenthe zeg je? Ik denk dat hij als wisselspeler voor de linkshalf positie allicht een optie is.
Makaay speelt niet veel nee, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... Makaay vind ik niet beter dan Huntelaar en Van Nistelrooy. Bij Feyenoord, verre van een topclub, speelt hij niet eens veel volgens mij.
Drenthe als wisselspeler op linkshalf en linksback. Niet als basisspeler.
Maar Van Basten speelde daarvoor wel vaak en goed. Makaay is volgens mij al een tijd niet goed meer. Ondanks zijn 16(?) doelpunten tijdens het vorige seizoen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Makaay speelt niet veel nee, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.
Was Van Basten voor het EK '88 ook niet fit en speelde hij dus ook niet?
Daarbij is Makaay wel fit, alleen speelt hij niet vaak. Dus beetje wedstrijdritme ontbreekt wel, maar dat mistte Van Basten destijds ook en je weet wat er van terecht is gekomen.
Over Drenthe zei ik ook dat hij als wisselspeler allicht een optie is, dus niet als basisspeler.
Opzich heb je daar wel gelijk in, alleen valt het mij altijd op dat feyenoord pas begint te voetballen als Makaay erin komt. Die geeft dan een bepaalde schwung die feyenoord dan op dat ogenblik nodig heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:53 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar Van Basten speelde daarvoor wel vaak en goed. Makaay is volgens mij al een tijd niet goed meer. Ondanks zijn 16(?) doelpunten tijdens het vorige seizoen.
Dat je niet bang werd dat ik hem als basisspeler zou tippen!
Van Makaay gaat in Nederland nog wel dreiging uit. Hij heeft nog wel een neusje. Die pass in de diepte kan je wel op hem geven. Maar zo goed als hij was, is hij helaas toch niet meer. En, dat hebben we denk ik wel nodig op het wk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Opzich heb je daar wel gelijk in, alleen valt het mij altijd op dat feyenoord pas begint te voetballen als Makaay erin komt. Die geeft dan een bepaalde schwung die feyenoord dan op dat ogenblik nodig heeft.
Moeilijk te zeggen eigenlijk.
Makaay kan wel eens gaan opbloeien komende zomer bij het Nederlands elftal. Maakt hij ons dan kampioen of is dat een illusie?![]()
Dat van Drenthe, ah ok.
Misschien wel, maar ik zie hem nog wel die Duitsers uit het toernooi knallen. Die Duitsers zijn nog altijd als de dood voor hem.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:02 schreef Barca het volgende:
[..]
Van Makaay gaat in Nederland nog wel dreiging uit. Hij heeft nog wel een neusje. Die pass in de diepte kan je wel op hem geven. Maar zo goed als hij was, is hij helaas toch niet meer. En, dat hebben we denk ik wel nodig op het wk.
Ben dus bang dat je gedachte een zoon is van de wens.
Ik zou dan liever Ooijer meenemen. Niet dat die veel doet in aanvallend opzicht. Maar, voor stabiliteit in de verdediging. Ook al stond hij laatst behoorlijk te blunderen in een wedstrijd van PSV.
Ja, een negatieve verrassing.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:06 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik zie hem nog wel die Duitsers uit het toernooi knallen. Die Duitsers zijn nog altijd als de dood voor hem.
Finale tegen Duitsland met Makaay als invaller en die brengt de Duitsers aan het wankelen, zo zeer dat ze vallen.
In de 96e minuut gebeurd waar niemand nog rekening mee houdt, Makaay krijgt de bal, poort een Duitser, en wipt hem boven een ontstelde Duitse doelman.![]()
Zal ook wel bij een wens blijven.![]()
Ooijer meenemen ben ik ook voorstander van.
Maar weet je wat het is, volgens mij gaat Van Marwijk ( hoe onlogisch het ook klinkt ) één daverende verrassing mee naar het WK nemen. Joost mag weten wie dat dan ook is, maar ik heb zo'n gevoel dat dat gaat gebeuren.
Ja maar..... dan zou het niet meer onlogisch zijn.quote:
Positieve verrassing? Dat zijn assistenten gaan spelen? Gewoon Frank de Boer en Phlipje Cocu als spelers?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:19 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja maar..... dan zou het niet meer onlogisch zijn.
Dat zou idd meer dan welkom zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Positieve verrassing? Dat zijn assistenten gaan spelen? Gewoon Frank de Boer en Phlipje Cocu als spelers?
De Cocu en De Boer van het wk 1998 waren goed.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat zou idd meer dan welkom zijn.
Dat bedoel ik niet. Van der Sar is nog altijd een van de allerbeste keepers van de wereld. Maar hij zegt NEE.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:00 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Gelukkig is meneertje Stekelenburg nu al beter.![]()
![]()
Met alle respect hoor, maar Stekelenburg zal nooit in de buurt komen van de kwaliteiten van Van der Sar.
Volgens mij heeft hij nog geen beslissing genomen. Maar, als hij bekend maakt niet terug te willen keren is dat jammer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:55 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Van der Sar is nog altijd een van de allerbeste keepers van de wereld. Maar hij zegt NEE.
Hij is GESTOPT voor Oranje. Hij komt NIET meer terug.
Stop dreaming.
Stoppen met dromen als op het allerlaatste moment Van der Sar alsnog kan terug komen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:55 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Van der Sar is nog altijd een van de allerbeste keepers van de wereld. Maar hij zegt NEE.
Hij is GESTOPT voor Oranje. Hij komt NIET meer terug.
Stop dreaming.
Jawel, maar het was ook niet zo serieus bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:48 schreef Barca het volgende:
[..]
De Cocu en De Boer van het wk 1998 waren goed.
Kwam dat niet gewoon door Bassie?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:12 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Stoppen met dromen als op het allerlaatste moment Van der Sar alsnog kan terug komen?
Zei Van Nistelrooy ook ooit niet dat hij definitief was gestopt met het Nederlands elftal?
Blijven hopen op Van der Sar
Van Seedorf kan ik het me nog wel herinneren, maar die nam dan ook niet definitef afscheid.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:13 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Kwam dat niet gewoon door Bassie?
Het is nu 2010?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:13 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jawel, maar het was ook niet zo serieus bedoeld hoor.
Ja! Dat geldt niet voor Van der Sar trouwens.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:13 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Kwam dat niet gewoon door Bassie?
Seedorf was eerst niet beschikbaar. Later wel en toen hij er een keer bij was werd hij toch vernederd door die clown.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van Seedorf kan ik het me nog wel herinneren, maar die nam dan ook niet definitef afscheid.
Seedorf had er trouwens alle reden toe, eigenlijk nog wel meer als Van Nistelrooy.
quote:Serie A: Sneijder krijgt rood in Derby della Madonnina
Datum: 24-jan-2010 21:36
Voor Wesley Sneijder (foto, vierde van links) heeft de Milanese derby tussen Internazionale en AC Milan nog geen half uur geduurd. De middenvelder van Inter moest na 26 minuten met rood het veld verlaten vanwege commentaar op de leiding.
Sneijder kreeg de rode kaart toen hij een cynisch applaus gaf aan de scheidsrechter, die Lúcio een gele kaart had gegeven voor een schwalbe. Op dat moment stond Inter met 1-0 voor dankzij een vroege treffer van Diego Milito. (YK)
Idd, ik weet wel wat je bedoelt hoor. Het is idd 2010.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:26 schreef Barca het volgende:
[..]
Het is nu 2010?
[..]
Ja! Dat geldt niet voor Van der Sar trouwens.
[..]
Seedorf was eerst niet beschikbaar. Later wel en toen hij er een keer bij was werd hij toch vernederd door die clown.Kijk, een speler moet geen praatjes hebben als hij op de bank moet plaatsnemen, maar zoals Bassie toen met Seedorf omging?
![]()
![]()
![]()
Na het vertrek van Van Basten gaf Clarence aan beschikbaar te zijn voor de nieuwe bondscoach. Recent gaf hij aan dat dit niet meer zo is. En, als het zo is als ik denk dat het is. Dan is het zeer terecht. De bondscoach komt met wat regeltjes waaronder spelen bij je club. Nou, een aantal middenvelders speelt soms niet maar ze worden wel geselecteerd. Waarvan ik dat in het geval Van der Vaart prettig vindt. Diverse spelers die worden opgeroepen zijn niet goed genoeg (Mendes da Silva, Brama, Bakkal?). Seedorf speelt bijna altijd. Hoewel in oranje lang niet altijd goed, hij kan het niveau zeker aan.
Als een bondscoach je nooit eens oproept? Een vooroordeel over je heeft en je geen kans geeft het tegendeel te bewijzen? Spelers moeten mentaal sterk zijn. Nou, dat is Seedorf wel!
Deze ploeg heeft een leider nodig. En, dan is Seedorf de geschikte man.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Idd, ik weet wel wat je bedoelt hoor. Het is idd 2010.![]()
Het verhaal rond het niet selecteren van Seedorf blijft triest idd. Godallemachtig, ik kan daar nog altijd kwaad om worden, maar dat laat niet verlet dat Seedorf er weer niet bij zal zijn, dit keer op het WK.![]()
![]()
Achterlijke actie van Sneijder. Oprotten met dit soort acties. Weg met hem, buiten het Nederlands elftal iig.
Idd, die leeft nog altijd in de speeltuin, Sneijder dus.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Deze ploeg heeft een leider nodig. En, dan is Seedorf de geschikte man.
Ja, Sneijder zie ik dat soort geintjes tijdens het wk ook wel uithalen. En, daar moet hij de kans niet voor krijgen.
Ik weet eigenlijk niet wat het ergste is, maar ik denk optie 1.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Idd, die leeft nog altijd in de speeltuin, Sneijder dus.
Seedorf is idd de geschikte persoon om aan de jongetjes van de klas ( die van het Nederlands elftal dus ) leiding te geven. Maar ja, what else is new?
Van Marwijk doet het alleen niet.![]()
Ik vraag me af: doet hij het er gewoon om of heeft hij paardekleppen of is hij gedurende de tijd gewoon blind geworden?
3 opties, welke denk jij dat het is?
In welke zin?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat het ergste is, maar ik denk optie 1.
Nou, jij geeft 3 opties. Dan is het kiezen uit 3 kwaden. En, er is in mijn ogen geen minst kwade.quote:
Jawel, maar dat bedoel ik ook niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:53 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, jij geeft 3 opties. Dan is het kiezen uit 3 kwaden. En, er is in mijn ogen geen minst kwade.
Ik denk dat Bertje gewoon bewust doet. Hij is dus niet blind, leeft ook niet als een contactgestoorde in een tunneltje. Hij heeft gewoon een hekel aan Clarence.
Die Van Marwijk is inderdaad krankjorum. Altijd al geweest, zal ook nooit anders worden.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jawel, maar dat bedoel ik ook niet.
Weet je, het is toch gewoon hartstikke raar dat je zoiets doet uit bewuste wil. Ik bedoel meer van: hoe krijgt iemand het voor elkaar ( het in zijn koppie dus ) om zoiets bewust te doen?
Dan ben je toch krankjorum als Van Marwijk zijnde?![]()
Dictator, genaamd: Kesler.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Die Van Marwijk is inderdaad krankjorum. Altijd al geweest, zal ook nooit anders worden.
Van Marwijk is zo'n fout ventje. Eentje die zich enorm laat leiden door vooroordelen, vriendjes en bevelen van een dictator.
Onze bond is niet beter, onze nationale ploeg presteert beter.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dictator, genaamd: Kesler.
En Van Marwijk is dan de bondscoach. Snap jij het nog wat ze bij de bond aan het doen zijn?
We lachen de Belgen wel vaak uit, maar is die bond van Nederland nou zoveel beter?
Ja, dat is het enige verschil idd.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Onze bond is niet beter, onze nationale ploeg presteert beter.
Waarom zou je de centrale positie in de aanval bij het Nederlands elftal verslechten?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:34 schreef Babovic het volgende:
---------------------------vd Sar----------------------------
de Vrij-------------Vlaar---------Mathijsen-----------Gio
-------------------van Bommel----de Jong----------------
Robben-----------------Sneijder-----------------------Elia
------------------------van Persie--------------------------
Als van Nistelrooij zijn niveau haalt dan moet hij in de spits en dan van Persie op rechts en Robben op links.
Waarom kiezen voor een defensief zwakke linie achter de spits in plaats van een defensief sterke linie achter de spits?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Waarom zou je de centrale positie in de aanval bij het Nederlands elftal verslechten?
Ook dat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:21 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom kiezen voor een defensief zwakke linie achter de spits in plaats van een defensief sterke linie achter de spits?
quote:Real Madrid met Van der Vaart zonder moeite naar zege
Datum: 6-feb-2010 23:49
Rafael van der Vaart heeft zaterdag zijn rentree gemaakt bij Real Madrid. De middenvelder van het Nederlands elftal mocht in de slotfase van het duel met Espanyol invallen voor clubicoon Rául. De Madrilenen stonden toen al met 2-0 voor, uiteindelijk won de 'Koninklijke' met 3-0.
Guti
Van der Vaart kon een aantal weken niet voetballen vanwege een kuitblessure. Zaterdag keerde hij terug in de selectie van trainer Manuel Pellegrini.
De Nederlander kreeg echter niet meteen zijn basisplaats terug, mede omdat Guti het de laatste weken goed deed op zijn positie.
Voorsprong
Sergio Ramos bracht Real Madrid al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Kaka (foto) verdubbelde de score na een half uur.
Van der Vaart had zaterdag maar weinig tijd nodig om zijn waarde weer te bewijzen, maar leverde al na vijf minuten na zijn entree de assist bij het doelpunt van Gonzalo Higuaín.
Barcelona
Real Madrid verkleinde door de zege de achterstand op koploper Barcelona weer tot vijf punten. De Catalanen wonnen eerder op de avond met 2-1 van Getafe.
Ja, maar Huntelaar is een échte topsporter en wil dus het allerhoogste. Een club als Stuttgart is niet goed genoeg voor die gozer, alsof hij een betere club verdient.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:04 schreef Barca het volgende:
Echt, hij had beter voor een club als Stuttgart kunnen kiezen.
Huntelaar weet dat kennelijk niet, al wist iedereen dat al wel. Dat mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:45 schreef Barca het volgende:
Een echte topsporter beschikt over zelfkennis. Die kent zijn grenzen!
S.v.p. geen Huntelaar of Van Nistelrooy in de spits, geen Van Persie op rechts en geen Robben op links!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:47 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Huntelaar weet dat kennelijk niet, al wist iedereen dat al wel. Dat mag ik toch hopen.
Of je kijkt wat beter uit je doppenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:59 schreef Edwinuss het volgende:
Niemand die Robben of Sneijder opstelt?
Allemaal Eredivisie kijkers hier dus
Het is geen mening dat hun (moeten) spelen maar een feit.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:59 schreef Edwinuss het volgende:
Niemand die Robben of Sneijder opstelt?
Allemaal Eredivisie kijkers hier dus
Nee, het is óf in de basis óf in de basis. Maar buiten de selectie zeker niet! Áls we een kans willen maken, ook al is die dan nog erg klein, dan moeten Sar en Seedorf in de basis staan.[/quote]quote:[quote]
Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij hoort ook niet thuis in de selectie, hij hoort thuis in de basis als de man die de bal krijgt als hij erom vraagt en die de bal geeft aan degene die hem volgens hem moet hebben. Hij is te groot voor zomaar een plek in de selectie. Het is één van beide. Hij is de eerste naam op het wedstrijdformulier, of hij zit niet bij de selectie.
Wat een verrassing.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:35 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ze konden beiden niet opschieten met van Basten
quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:28 schreef HaagsPietje het volgende:
Elke opstelling zonder Mathijssen verdient mijn voorkeur!
Ik voorspel hier dat deze man ons de das om gaat doen en voor het grootste deel verantwoordelijk zal zijn voor de uitschakeling van Oranje op het WK als ie opgesteld wordt.
Ik heb al te vaak gezien dat hij simpelweg te weinig verdedigende kwaliteiten bezit om tegen de absolute wereldtop op de been te blijven dat ik geen enkel vertrouwen meer in deze subtop verdediger heb.
Een leuke speler voor op de bank maar volkomen ongeschikt als rots in de branding die 90 en vanaf de knock-out ronde misschien wel 120 minuten op en top geconcentreerd kan blijven spelen.
Laat net iets te vaak een mannetje lopen of is net een fractie van een seconde te laat bij een voorzet waardoor de bal alweer in het netje ligt. Elke wedstrijd heeft ie wel van dit soort momentjes en op een eindronde WK is dit dodelijk en gaat het je de nek kosten, als hij opgesteld wordt tenminste....
Dus mijn pleidooi: met wat voor opstelling Bert ook op de proppen komt, als Mathijssen erin staat zijn we 100% gezien!
Van der Wiel - Heitinga - Vlaar - Mathijsenquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:06 schreef Barca het volgende:
Ooijer gaat buiten de boot vallen aldus Johan D. Heitinga, Mathijsen en Vlaar gaan het centrum vormen. Ik hoop dan dat ze alle drie in de basis komen.
Nee. Melchiot/Stam/Van der Wiel, Vlaar, Mathijsen, Braafheid;quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Van der Wiel - Heitinga - Vlaar - Mathijsen
Zo ?
Het is maar goed dat jij geen bondscoach bentquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:37 schreef Kenarie82 het volgende:
Elia
Het dwergen elftalquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:55 schreef 0013379 het volgende:
-------------------------Babel-------Huntelaar-----------------
--------vd Vaart--------------Sneijder------------Seedorf-----
-----------------------de Jong-------de Zeeuw----------------
--------Emanuelson------------Heitinga---------vd Wiel--------
---------------------------Stekelenburg-------------------------
Ik respecteer je mening, maar zou je Emanuelson en Babel willen toelichten? Emanuelson heeft bewezen geen echte linskback te zijn en al helemaal niet op internationaal niveau. En Babel is geen basisspeler en is toch gewoon minder dan de andere "alternatieven" ? Daarbij denk ik dat je met 3 verdedigers overlopen wordt door een land als bijvoorbeeld Spanje of Engeland.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:55 schreef 0013379 het volgende:
-------------------------Babel-------Huntelaar-----------------
--------vd Vaart--------------Sneijder------------Seedorf-----
-----------------------de Jong-------de Zeeuw----------------
--------Emanuelson------------Heitinga---------vd Wiel--------
---------------------------Stekelenburg-------------------------
emanuelson kan uitstekend mee opkomen als geen ander en onverwachts gekke dingen doenquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik respecteer je mening, maar zou je Emanuelson en Babel willen toelichten? Emanuelson heeft bewezen geen echte linskback te zijn en al helemaal niet op internationaal niveau. En Babel is geen basisspeler en is toch gewoon minder dan de andere "alternatieven" ? Daarbij denk ik dat je met 3 verdedigers overlopen wordt door een land als bijvoorbeeld Spanje of Engeland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |