Game on!quote:De topictitel zegt het al. Wat is je favoriete opstelling/selectie van het Nederlands elftal, waarmee ze moeten proberen wereldkampioen te worden? En geef ook aan waarom.
Nu Seedorf heeft aangegeven dat hij niet meer beschikbaar is voor het Nederlands elftal, Van der Vaart op zijn plaats en ik kies om met een 2-mans aanval te spelen i.p.v. met 3 aanvallers. ( ook al beschikken we over Robben en Elia, maar zeker Robben is enorm blessure gevoelig en Babel zie ik alleen als invaller )
Ik wil terug naar de tijd van Bergkamp-Kluivert, maar dan met Van Persie in de rol van Bergkamp en Makaay in de rol van Kluivert ( al vult Makaay die rol een stuk anders in dan dat Kluivert deed, maar niet iedereen is natuurlijk hetzelfde qua speelstijl )
Ik zal beginnen.
--------------------------------------------------------------Van der Sar---------------------------------------------------------
-----------------V.d. Wiel-------------------Ooijer------------------------Heitinga/Mathijssen-----------V. Bronckhorst
-----------------------------------------------------------------De Jong/Van Bommel----------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------VDV---------
-----------------------------------------------------Van Persie----------------------------------------------------------
-------------------Robben-------------------------------Makaay----------------------------------------Elia-------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omdat Nederland het moet hebben van aanvallen, kies ik voor een vrij aanvallende opstelling.
Ik speel met de punt naar achteren, maar ik ben er nog niet uit of ik De Jong of Van Bommel daar neerzet.
Laat ik bij Van der Sar beginnen. De meest ervaren en beste doelman van Nederland. Eigenlijk geen discussie over mogelijk. Hij zegt wel dat hij niet meer speelt op het WK 2010, maar ik ben toch benieuwd naarmate het WK dichterbij komt.
Van der Wiel heeft zich goed ontwikkelt bij Ajax en is denk ik klaar om de vaste rechtsback van Ajax te worden. Hij mag en moet zelfs veel mee opkomen, zonder daarbij het verdedigende gedeelte uit het oog te verliezen.
Ooijer zet ik zowiezo in de verdediging, al kan Bouma daar ook spelen. ( maar ja, hoe doet die gozer het in Engeland de laatste tijd? )
Naast hem OF Heitinga OF Mathijssen. Heitinga heeft een fantastische trap in de benen, maar hij en Mathijssen doen niet veel onder voor elkaar.
Linksback Van Bronckhorst. Als Braafheid zich vast in de basis weet te spelen bij Bayern Munchen, vind ik dat een belangrijke kandidaat om de plek van Van Bronckhorst over te nemen. Ik ben namelijk niet gecharmeerd van de kwaliteiten van Van Bronckhorst.
Op het middenveld speel ik dus met OF De Jong OF Van Bommel als stofzuigers en ballenafpakkers. Daarvoor Van der Vaart op links, die de combinatie moet aangaan met de voorhoedespelers.
Doordat bij mij de rechterkant van het middenveld redelijk opengelaten is, kan Van der Wiel opstomen aan de rechterkant.
In de voorhoede kies is voor creativiteit en Makaay als de persoon die altijd een doelpunt kan maken.
De vraag is natuurlijk hoe Van Persie terug gaat keren van zijn blessure. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat Van Persie niet op het gewenst niveau op het WK speelt. Dat zou doodzonde zijn, maar daar hou ik niet echt rekening mee.
Dan de wisselspelers:
Stekelenburg en Vorm als reservedoelmannen. ( al zijn 3 doelmannen toch wel veel, maar ja, je weet nooit wat er tijdens zo'n WK gebeurd )
Mathijssen/Heitinga
Bouhlarouz, al kan hij natuurlijk ook in de plaats van Ooijer spelen. Maakt qua kwaliteit allemaal niet zo gek veel uit. Bouhlarouz is natuurlijk wel beter in het puur uitschakelen van zijn tegenstander. Hij kan een tegenstander als het ware helemaal lam leggen in zijn spel.
Braafheid ook meenemen.
Ik zou niet voor Jaliens kiezen, maar ik heb zo'n gevoel dat die gozer wel meegaat naar het WK. Vraag me niet waarom, maar Van Marwijk zie ik daar wel voor aan.
Sneijder. Ik vind het maar een egotripper die denkt dat hij heel goed is, maar in wezen vaak te kort komt.
Schaars. Kan wel eens de verrassing voor Nederland worden op het WK. Beginnen op de bank en zich al vlug in de basis werken.
De Jong/Van Bommel.
Kuyt, brengen als een wedstrijd al is gespeeld, zodat hij de verdedigers nog mee moe kan maken. Daar is Kuyt namelijk wel goed in.
Huntelaar/Van Nistelrooy of misschien wel allebei. Maar als ik dan toch moet kiezen, doe dan maar Van Nistelrooy.
Makaay. Ondanks dat hij in het Nederlands elftal vaak wat dromerig overkomt, als jullie snappen wat ik bedoel, blijft hij 'het spook' die genoeg heeft aan één kans. Ideale invaller, maar toch zet ik hem in de basis. Ik acht hem toch beter zijn taak te vervullen dan Van Nistelrooy, Kuyt of Huntelaar.
Aan de andere kant, moeten er nou echt 4 centrumspitsen meegenomen worden als er maar 1 speelt. Natuurlijk, een extra spits is nooit weg, maar als je bedenkt dat Babel daar eventueel ook nog kan spelen, dan lijkt het me beter om of Huntelaar of Van Nistelrooy thuis te laten blijven. Huntelaar in mijn geval.
Ik constateer op het feit dat jij geen benul hebt waar je het over hebt en constateer verder dat je niet kan lezenquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Een constatering is gebaseerd op feiten en niet op een mening. Op basis van een mening vel je een oordeel.
Nog steeds heb je niets onderbouwd overigens.....
Dit is nonsens. Sneijder is perfect tweebenig, heeft een uitstekende eerste balaanraking en heeft oneindig meer inzicht dan Kuyt. Tevens TVP.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sneijder is voetballend gewoon van het niveau Kuyt.
Hier staan wel een aantal leuke tussenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef eens een goal van Inter van dit seizoen waaruit dat inzicht blijkt?
Hij is wellicht niet zo briljant als een Zidane, maar toch wel alleszins meer creatief en iemand met meer inzicht dan Kuyt. Ook technisch gezien gezien een betere voetballer dan Dirk. Als je dat niet kunt toe geven ben je niet te goeder trouw.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zei ik wederom niet, is ben je woordblind of doe je maar alsof?
2 acties waar inzicht uit blijktBedankt voor het maken van mijn punt
Ik dat ze daar bij Inter anders over denken. Hij presteert momenteel toch gewoon goed?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voetballend gezien zijn ze gelijkwaardig en komen ze beide tekort voor een topclub.
Boulahrouz heeft nauwelijks wedstrijdritme. Dan nog liever Vlaar ofzo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou het iets anders doen. Ooijer eruit, Boulahrouz erin. Van Bronckhorst er ook uit, dat kan echt niet meer. Nieuwe linksback: Drenthe! Sneijder sowieso erin, desnoods voor Vd Vaart. En Makaay.... over niet meer kunnen gesproken.. daar moet Huntelaar of Van Nistelrooy als hij fit is.
Voetballend gezien is Sneijder beter en wel om de redenen die o.a. door Morendo worden genoemd. Of het hij op de langere termijn bij een topclub als Inter gaat redden, moet natuurlijk nog blijken, en misschien komt hij dan inderdaad tekort. Puur voetballend gezien is hij echter natuurlijk wel beter dan Kuyt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voetballend gezien zijn ze gelijkwaardig en komen ze beide tekort voor een topclub.
Hij presteert kut maar wordt gered door zijn vrije trappenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik dat ze daar bij Inter anders over denken. Hij presteert momenteel toch gewoon goed?
Nee, natuurlijk nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:57 schreef Nelded het volgende:
[..]
Voetballend gezien is Sneijder beter en wel om de redenen die o.a. door Morendo worden genoemd. Of het hij op de langere termijn bij een topclub als Inter gaat redden, moet natuurlijk nog blijken, en misschien komt hij dan inderdaad tekort. Puur voetballend gezien is hij echter natuurlijk wel beter dan Kuyt.
Nou, doe je best om de punten van o.a. Morendo eens te ontkrachten dan. Veel succes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet
Ben jij dom of gewoon een seniele ouwe lul?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zei ik wederom niet, is ben je woordblind of doe je maar alsof?
2 acties waar inzicht uit blijktBedankt voor het maken van mijn punt
En dat creatieve vind je terug in die YT filmpjesquote:Op donderdag 14 januari 2010 05:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg hem waar dat creatieve uitbleek en daar kwam geen antwoord op dus het lijkt me dat hij het Sanger syndroom heeft
Dat kan hij niet. Hij kan alleen roepen zonder onderbouwing. Ik vraag hem nu al ruim 50 posts lang om een onderbouwingquote:Op donderdag 14 januari 2010 01:44 schreef Nelded het volgende:
[..]
Nou, doe je best om de punten van o.a. Morendo eens te ontkrachten dan. Veel succes.
Ik heb 2 acties gezien waaruit dat bleek, lijkt me een beetje mager in pak hem beet 200 wedstrijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat creatieve vind je terug in die YT filmpjes![]()
![]()
Onderbouw jouw mening eens. Naast een aantal hier zijn er ook een flink aantal profesionele voetbaltrainers het wel met ons eens. O.a. Mourinho, van Basten, van Marwijk. Die zijn dus ook allemaal triest?
Alsjeblieft, gauw weg met Bert!quote:Van Marwijk koppelt toekomst bij Oranje aan assistenten
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 14-jan-2010 15:50
Bert van Marwijk (foto, rechts) heeft zijn toekomst bij het Nederlands elftal gekoppeld aan die van zijn assistenten Phillip Cocu (foto, links), Frank de Boer (foto, tweede van rechts) en Dick Voorn (foto, tweede van links). Bovendien wenst Van Marwijk zijn contract niet te verlengen als Ronald Spelbos niet aanblijft als scout bij Oranje. Dit meldt VI.
‘Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Er is dus alle reden om te praten,’ aldus de bondscoach. Van Marwijk wil voor het WK 2010 in Zuid-Afrika duidelijkheid hebben over zijn toekomst. Mocht het contract van de bondscoach verlengd worden, dan zal dat tot en met het EK 2012 zijn. (EvS)
Ik zeg: zonder Van Marwijk naar wk, aub!quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kwartfinale halen is 2 jaar verlenging, alles wat daaronder zit opbokken
Komt niet voor in de selectie/opstelling. Te blessuregevoelig, te veel een risicofactor. Zoals ook Sneijder.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Ciske- het volgende:
@Barca: Ik mis Robben in je verhaal.. ?
En wie moet het dan gaan doen? Hiddink voor 1 WK dan maar?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zeg: zonder Van Marwijk naar wk, aub!
Liever Hiddink dan Van Marwijk. Of eventueel Rijkaard. Zelfs Koeman is een betere optie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En wie moet het dan gaan doen? Hiddink voor 1 WK dan maar?
Maar wel (net als Sneijder) een speler waar continue dreiging vanuit gaat. En daar profteren de andere Oranjeklanten ook van.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Komt niet voor in de selectie/opstelling. Te blessuregevoelig, te veel een risicofactor. Zoals ook Sneijder.
Ja, die schwalbes zijn enorm gevaarljk! Sneijder is niet zo dreigend vind ik. Daarvoor houdt hij de bal te veel bij zich en is zijn opbouw veel te traag.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wel (net als Sneijder) een speler waar continue dreiging vanuit gaat. En daar profteren de andere Oranjeklanten ook van.
Die Belg van Roda JC!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:00 schreef sanger het volgende:
Adriaanse? Advocaat? Van Gaal?
Dat heeft hij wel een beetje afgeleerdquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, die schwalbes zijn enorm gevaarljk!
Gaan we die discussie nu weer voerenquote:Sneijder is niet zo dreigend vind ik. Daarvoor houdt hij de bal te veel bij zich en is zijn opbouw veel te traag.
quote:Die Belg van Roda JC!
Hm, in mijn ogen heeft hij nog vaak last van de vallende ziekte.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel een beetje afgeleerd
[..]
Gaan we die discussie nu weer voeren
Juist door het bij zich houden van de bal trekt hij tegenstanders naar zich toe. Zo komt er ruimte elders op het veld.
[..]
Er moet wel iets te verbeteren blijvenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:13 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm, in mijn ogen heeft hij nog vaak last van de vallende ziekte.
Ja, wel ruimte maar de bal komt er niet.
Ik volg Roda niet zo, maar zo best doen ze het volgens mij niet.quote:Wat wou je zeggen over die Belg?
Hm, ik denk dat de ploeg beter kan spelen zonder hen. En, ik zie liever perfectie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Er moet wel iets te verbeteren blijven
[..]
Ik volg Roda niet zo, maar zo best doen ze het volgens mij niet.
Als je een positifo wilt neem dan Emiel Ratelbandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:33 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat de ploeg beter kan spelen zonder hen. En, ik zie liever perfectie.
Nee, die doen het inderdaad niet zo goed. Maar een coach die door Noord-Korea met 10 - 0 wordt weggetikt en dan toch zegt dat we veruit de beste ploeg waren ... zo'n coach hebben we nodig!Iemand die zijn trainersdiploma in België heeft gehaald, die moet goed zijn. Heerlijk als coaches van de tegenpartij over onze coach zeggen "Wat een misselijke vent!"
U bedoelt Emile Ratelband? Hm, denk dat dat neurolinguistischprogrammeren van dat ratelbandje nog beter werkt dan het gezwam van Bertje.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je een positifo wilt neem dan Emiel Ratelband
Ja zonder typo bedoelde ik die inddquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:45 schreef Barca het volgende:
U bedoelt Emile Ratelband? Hm, denk dat dat neurolinguistischprogrammeren van dat ratelbandje nog beter werkt dan het gezwam van Bertje.
Hmm, Melchiot was al genoemd maar jij doelt vast meer op Bogarde?quote:We kunnen ook Jol nemen. Misschien scout hij nog een geweldige neger.
Nou, liever niet een van het kaliber Atouba en Sno. Niveau Bogarde is al meer welkom. Klasse a la Kanu zou helemaal fijn zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja zonder typo bedoelde ik die indd![]()
[..]
Hmm, Melchiot was al genoemd maar jij doelt vast meer op Bogarde?
Of Finidiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, liever niet een van het kaliber Atouba en Sno. Niveau Bogarde is al meer welkom. Klasse a la Kanu zou helemaal fijn zijn.
Voor het Nederlands elftal? Ja ... met Elia op links en Fie nie die whooohooo op rechts ... Types a la Kluivert, Rijkaard en Drogba zijn overigens ook welkom.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Of Finididan kunnen we wel met echte vleugels spelen
quote:Liverpool-aanvaller Babel twittert: 'Waar is het misgegaan?'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 15-jan-2010 21:40
Ryan Babel (foto) lijkt genoeg te hebben van zijn persoonlijke situatie bij Liverpool. De aanvaller liet vrijdag op zijn twitter weten dat hij niet begrijpt waarom hij door manager Rafael Benítez buiten de selectie is gelaten voor het competitieduel tegen Stoke City van aanstaande zaterdag.
Babel lijkt in zijn tweets gefrustreerd en teleurgesteld. 'Hallo mensen, ik heb teleurstellend nieuws, ik reis niet mee naar Stoke,' schreef Babel vrijdagmiddag. 'De baas laat me buiten de selectie. Geen verklaring.' Babel begrijpt niets van zijn situatie. 'Wat is er gebeurd na een goed eerste seizoen? Tien goals gemaakt, Talent van het Jaar en het seizoen daarna tweede. En dit seizoen helemaal niet spelen?', luidde een volgende tweet.
'Ik kan iedereen zeggen dat ik nooit onenigheid of ruzie met de manager heb gehad. Ik heb altijd mijn mond gehouden. Dus voor mij is het ook een vraag.' De Nederlander stond op 21 november 2009 voor het laatst in de basis bij Liverpool. 'Waar is het misgegaan? Het is duidelijk dat er mensen zijn die me steunen en mensen die me niet steunen. Prima. Ik geloof in mezelf.' Hij verwacht dat de ommekeer vanzelf volgt. 'God is goed.' (YK)
Mag dit een wonder heten of niet, maar ik ben het écht waar volledig met je eens. Ze hebben beiden ook niets in de basis van het Nederlands elftal te zoeken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |