abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles woensdag 13 januari 2010 @ 10:27:06 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76753281
quote:
BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geïntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiënte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.

De arts die de reanimatie vrijdag had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers zijn bang om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden. De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. 's Ochtends verscheen de politie voor het eerst, toen ambulancepersoneel dat snel naar de woning van de vrouw was gekomen om haar op te halen, werd lastiggevallen. Aangekomen bij de afdeling spoedeisende hulp liep de situatie weer uit de hand. En ook op de afdeling intensive care kon het personeel zijn werk niet doen.

Bedreigen

"Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd", zegt een arts die getuige was van het incident en uit angst voor de familie anoniem wil blijven. "De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd."

Onrust

"Ondanks herhaaldelijke gesprekken wilde de familie niet tot bedaren komen", vervolgt de zorgverlener. "De hal was volgestroomd met familieleden en kennissen die de betrokken artsen en verplegend personeel stonden op te wachten. De politie was erbij, maar trad niet op. De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen." Volgens de politie is er op bepaalde momenten niet ingegrepen, omdat 'onze aanwezigheid meer onrust veroorzaakte dan kalmte'. "De familie wilde koste wat kost de afdeling intensive care binnen. Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen", aldus een woordvoerster, die meldt dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)atie_af__.html?p=8,1

NEEE hinder hulpverleners, bedreig ze meerdere malen, druk ze tegen de muur, bedreig ze nog wat meer. Zet een ziekenhuis op stelten. Maar nee hoor, geen strafbare feiten.

Waarom moet dit maar kunnen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:32:25 #2
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_76753481
Dat wordt weer een kopje thee drinken denk ik. Die mesne hebben het al zo moeilijk in nederland....

Het zijn gewoon pokke lui, die je hier kan missen als kiespijn.

Voor de politie ook geen goed woord. Die had direct moeten ingrijpen, nu geven ze een signaal dat die pokke lui met intimidatie de hele wereld aan kunnen.

POLITIE DOE JE WERK EEN GOED!!!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:33:03 #3
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76753497
Die actie van de politie snap ik helemaal niet.
pi_76753503
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 10:56:02 ]
hoi
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:33:25 #5
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76753509
Zo kun je inderdaad nog beter zien dat het een dubbeltopic is
pi_76753516
quote:
De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd.
Ik was in de veronderstelling dat er min of meer consensus was om geweld tegen hulpverleners en gezagsdragers hard en snel aan te pakken.
Juist een inconsequente benadering van dit type geweld is funest voor de veiligheid van artsen, verpleegkundigen, conducteurs, politieagenten, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:34:37 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_76753549
quote:
De politie was erbij, maar trad niet op
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76753566
Dat soort lui moeten ze gewoon in Marokko laten zitten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:35 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76753660
quote:
Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen
quote:
Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan knuppels te gebruiken, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen bewusteloze stennisschopper geboeid afgevoerd kon worden
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:41 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76753664
-crosspost-

In dit geval kan ik er nog wel een beetje inkomen. Dit is natuurlijk een zwaar emotionele situatie en ik zou ook driedubbel eisen dat het 100 procent zeker was dat ze haar niet meer konden reanimeren.
Teveel verhaaltjes gehoord over ziekenhuizen en medici de laatste tijd om maar gewoon blind op hen te vertrouwen.
Echt dreigen met geweld gaat natuurlijk wel ver, maar ik kan me toch voorstellen dat je tot het uiterste gaat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_76753684
Lang leve het Nederlandse rechtssysteem en knuffelcultuur.
Blikbaar mag je straffeloos iemand bedreigen.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:37 schreef Posdnous het volgende:
-crosspost-

In dit geval kan ik er nog wel een beetje inkomen. Dit is natuurlijk een zwaar emotionele situatie en ik zou ook driedubbel eisen dat het 100 procent zeker was dat ze haar niet meer konden reanimeren.
Teveel verhaaltjes gehoord over ziekenhuizen en medici de laatste tijd om maar gewoon blind op hen te vertrouwen.
Echt dreigen met geweld gaat natuurlijk wel ver, maar ik kan me toch voorstellen dat je tot het uiterste gaat.
Die hulpverleners doen hun werk, en neem van mij aan dat ze bij reanimatie zeer zorgvuldig te werk gaan.
Heel verstandig om de hulpverlenetrs daar bij te hinderen en logisch dat je ze bedreigt. Mijn maag draait zich echt om van jouw reaktie.
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:38:59 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76753709
Ik zie overigens nu pas dat het om Marokkanen ging. Had het kunnen weten bij de Telegraaf natuurlijk.
Lijkt me trouwens niet echt een situatie die alleen bij Marokkanen kan voorkomen.
pi_76753787
Ik kan hier zo fucking kwaad om worden. Niet normaal. En dan de politie niet ingrijpen om het niet nog meer uit de hand te laten lopen, flikker toch op, omdat ze in hun broek schijten ja. Dan bel je de ME maar, of de BBE, of hoe die lui tegenwoordig heten, en pak je ze allemaal op. Alle kosten op hun verhalen, klaar.
Enkeltje Marokko is ook prima.

Hoe krijgen ze het in hun botte hoofd om de dokters en ambulancebroeders te gaan bedreigen, die juist voor hun klaarstaan. Ik moet echt ff afkoelen, mijn bloed kookt als ik zulke dingen hoor.
pi_76753804
Ik heb hier geen woorden voor.. Wat een tuig..
En waarom treedt de politie niet op? Er werden mensen met de dood bedreigd. Dan mag er toch geschoten worden?
Ik wil mijn belastingcenten terug, dan kan ik daarmee mezelf bewapenen.. Zo onderhand is dat wel nodig.
pi_76753821
quote:
De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen.
Paspoort afnemen en het land uit schoppen.

Wat denken die mongolen wel niet.
Wraak nemen. Waarop? Op een stel artsen die er alles aan doen om iemands leven te redden?

Fuck of, soms zijn levens niet te redden; daar kunnen die artsen niets aan doen.

Kutvolk.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76753828
Dergelijk tuig moeten ze gewoon flink aanpakken. De politie had in dit geval ook beter op mogen treden, geweld tegen hulpverleners is zinloos en verwerpelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:43:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_76753885
Och, een volgende keer beginnen ze al niet meer aan reanimatie.
Waarschijnlijk is dat veiliger, omdat dat dan minder hoop wekt.
pi_76753932
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. en dan noemen ze mij een troll. Wat een volk hier toch, ahahaha
Mensen die doodsbedreigingen goed praten, dat is pas niveau

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 11:46:07 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:45:21 #19
116015 SicSicSics
pi_76753939
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:43 schreef Gia het volgende:
Och, een volgende keer beginnen ze al niet meer aan reanimatie.
Waarschijnlijk is dat veiliger, omdat dat dan minder hoop wekt.
Of nog triester.

'Die wijk gaan wij niet meer in!'
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76753974
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of nog triester.

'Die wijk gaan wij niet meer in!'
In dit geval hebben de hulpverleners er nog alle recht op ook. Ik zou mijzelf ook niet bloot willen stellen aan dat soort tuig
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:48:30 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76754052
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen die doodsbedreigingen goed praten, dat is pas niveau

=
.

Hoe weten die mensen nu dat het geen Fokker of dergelijke closet-racist is is die hen helpen moet. Je kunt niemand meer vertrouwen als ik die topics hier zo lees.

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 12:53:55 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:49:42 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_76754090
Voor dit soort figuren ben ik het wel met Wilders eens.
Als ze 2 paspoorten hebben , de Nederlandse afpakken en op het eerste vliegtuig naar Marokko.

Ik ben inmiddels overleden
pi_76754197
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:49 schreef Enchanter het volgende:
Voor dit soort figuren ben ik het wel met Wilders eens.
Als ze 2 paspoorten hebben , de Nederlandse afpakken en op het eerste vliegtuig naar Marokko.

In Marokko worden ze ook niet blij van zo'n volk. Sluit ze maar gewoon op. Het bedreigen van hulpverleners moet gewoon zwaarder gestraft worden in Nederland.
pi_76754201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.

Hoe weten die mensen nu dat het geen Fokker of dergelijke closet-racist is is die hen helpen moet. Je kunt niemand meer vertrouwen als ik die topics hier zo lees.
Die mensen weten niks. Ze weten niks af van hulpverlening, ze weten niks af van wat er met hun familielid aan de hand is, ze weten kortom helemaal geen ene zak. Wat ze dus moeten doen is de zorg voor hun familielid overlaten aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn. Zij mogen gaan wachten in de wachtkamer op nieuws. Dat is wat ze mogen.

Als ze dat niet doen, en ze kiezen ervoor om medisch personeel te bedreigen of te hinderen hun werk te doen, of sterker nog, zweren 'wraak te nemen', dan mag van mij de politie hun knieschijven doormidden slaan, of zelfs met scherp schieten op dat soort tuig.

Zulke mensen zijn we in dit land namelijk liever kwijt dan rijk. Overigens hebben we ook niks aan mensen die zulke bedreigingen 'wel snappen', want dat is van hetzelfde niveau, bij zulke mensen zit een dermate grote kronkel in de kop dat het ook niet wenselijk is dat zulke mensen zich ophouden in onze maatschappij.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:55:24 #25
116015 SicSicSics
pi_76754287
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:48 schreef Posdnous het volgende:
.

Dat mag je dan normaal kenbaar maken!

Twijfel je aan de arts? Vraag er een andere bij.
Hoog oplopende spanning? Haal ff een bakkie, pak een peuk en ga buiten staan janken.

Zodra je hulpverleners belemmerd op de IC nota bene, mogen ze je van mij verwijderen/ naar buiten gooien. Als je ze er ook nog eens bij bedreigd, graag hardhandig!

Ik snap best dat het 'emotioneel' is, maar (zoals het hier beschreven staat) was dit totaal buiten proporties en vind ik het echt heel jammer dat er niet hard ingegrepen is. Dat heeft voor mij verder niets met afkomst te maken, maar met instelling. Als het Johnnie had geheten hadden ze hem ook een knuppel in de nek moeten leggen en naar buiten moeten dragen!
Fine, fuck you then!
pi_76754341
Gewoon aanpakken. Volgens mij zijn het gewoon wat paranoia mensen die alleen geholpen willen worden door gelijkdenkenden want die witten discrimineren allemaal en laten mijn moeder bewust doodgaan
quote:
"De familie wilde koste wat kost de afdeling intensive care binnen.
wanneer mijn kind op dat moment daar zou liggen (ja, er liggen vaak meer mensen op een IC) had de politie wel degelijk een rechtszaak aan hun broek. Net als de mensen die daar kwamen om stennis te trappen
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef Sjaakz het volgende:
Zo kun je inderdaad nog beter zien dat het een dubbeltopic is
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:57:27 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76754360
Dat ze hard aangepakt meten worden als je dat personeel bedreigen snap ik heel goed hoor. Daar ben ik ook zeker voor. Ik gaf alleen aan dat het (tot een bepaalde hoogte) begrijpelijk is als je in zo'n emotionele situatie het uiterste eist van dat personeel.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:57:56 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76754381
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:57 schreef paddy het volgende:
Volgens mij
.
pi_76754400
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:57 schreef Posdnous het volgende:
Dat ze hard aangepakt meten worden als je dat personeel bedreigen snap ik heel goed hoor. Daar ben ik ook zeker voor. Ik gaf alleen aan dat het (tot een bepaalde hoogte) begrijpelijk is als je in zo'n emotionele situatie het uiterste eist van dat personeel.
Ik denk werkelijk dat het een paranoiafamilie is. Fantasietjes over discriminatie die een eigen leven is gaan leven
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 10:59:20 #30
137949 Disana
pi_76754434
quote:
Ik kan me voorstellen dat het een panische situatie was met moeder stervende, maar aan de andere kant denk ik ook dat deze familie dat dreigen niet alleen toevallig nu heeft geflikt. In elk geval zou ik ze niet als buren willen hebben.

De politie begrijp ik niet. Die liet het medisch personeel toch wel aardig in de kou staan als de beschrijving klopt.
pi_76754435
quote:
-crosspost-

Nee, je bent geen troll omdat je dat zegt..
Dat mensen even niet meer voor rede vatbaar zijn in een dergelijke situatie is een veel voorkomende reactie, ambulancepersoneel weet dat ook en daar kunnen ze mee omgaan.
Maar omdat langdurig te doen en met de hele familie, en zo ernstig dat de politie ingeschakeld moet worden, daar kan ik niet inkomen.
Ben benieuwd of het daarginds normaal is om hulpverleners te bedreigen..
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:59:36 #32
116015 SicSicSics
pi_76754446
quote:
Van een gepaste afstand op een gepaste manier mag je van mij eisen wat je wil!
Fine, fuck you then!
  PR/Manusje van alles woensdag 13 januari 2010 @ 11:01:49 #33
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76754528
Tja een afweging he, rust op de IC en een hele oorlog voor de deur van het ziekenhuis of de artsen maar lekker aan hun lot overlaten, 'hoort er bij he'
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76754689
quote:
Niemand hier was er bij gok ik zo, dus mogelijk is de inschatting van de agenten ter plaatse op dat moment de minst schadelijke geweest. Overmand door emotie kan een mens rare dingen zeggen en doen, alhoewel dat hier wel erg extreem boven water komt drijven heb ik het idee. Ik ben dan ookvan mening dat de bedreiging van hulpverleners na de begrafenis tot de laatste komma van de wet gehandhaafd mag worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76754707
Ik vraag me af wat ik gedaan zou hebben als ik arts was, en me had moeten laten bedreigen terwijl de politie weigert in te grijpen..
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:08:07 #36
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76754742
Wat betreft dat 'belachelijke niet ingrijpen van de politie'. . Laten we vooral niet vergeten dat het hier om de Telegraaf gaat he....

Die jongens zijn pas echt levensgevaarlijk voor de maatschappij.
pi_76754812
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja een afweging he, rust op de IC en een hele oorlog voor de deur van het ziekenhuis of de artsen maar lekker aan hun lot overlaten, 'hoort er bij he'
Ik vraag mij af of ze überhaupt de IC binnen zijn geweest.

Hoe kun je in vredesnaam met een paar verplegers een hele familie (en dan praat je denk ik niet over vijf a tien mensen) bij de IC weg houden?

Het gebeurt omdat het kan...omdat het mag...en op deze manier (door het handelen) juist toegejuicht wordt.
Alles wat krom is, begint recht te worden in dit land blijkbaar.
  Admin woensdag 13 januari 2010 @ 11:10:41 #38
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76754829
Zo hallo! Ik zie hierboven toch een hoop users die ík liever niet de verpleging of hulpverlening in zie gaan..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:13:07 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76754913
quote:
En ook op de afdeling intensive care kon het personeel zijn werk niet doen.
Ook zo fijn voor de andere patïenten daar. Hele handel bij elkaar drijven en het ziekenhuis uitgooien. Verdere toegang verbieden. Kortom : treed er hard tegen op.

Niet normaal dat dit wangedrag gedoogd word.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:13:30 #40
3542 Gia
User under construction
pi_76754932
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me af wat ik gedaan zou hebben als ik arts was, en me had moeten laten bedreigen terwijl de politie weigert in te grijpen..
Ik zou, als ik één van die artsen was, alsnog een klacht indienen tegen de politie. Ze zijn er niet voor niets bijgeroepen. Ze hadden gewoon iedereen, die zich niet kon gedragen, mee naar buiten moeten nemen. Desnoods geboeid.
pi_76754948
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Aangifte? Bewust weigeren onschuldige burgers te beschermen?

Ow, en ik heb het niet over de politie in het algemeen. De politie mag tegenwoordig niets meer dan met fluwelen tong de mensen met een fluffie handschoen zachtjes bij de hand te nemen en vragen of ze alsjeblieft niet zo stout willen doen.

Beschermen van de wet mogen ze alleen nog maar wanneer het inkomsten kan garanderen d.m.v. verplichte aantallen bekeuringen uit te moeten schrijven.
pi_76755065
quote:
Ik gaf alleen aan dat het (tot een bepaalde hoogte) begrijpelijk is als je in zo'n emotionele situatie het uiterste eist van dat personeel.
Je hebt niks te eisen.
pi_76755087
Schunnig.

Wanneer worden we eens een keer wakker. Ben het gedonder op dit punt beu.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:18:51 #44
116015 SicSicSics
pi_76755166
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:10 schreef paddy het volgende:
Hoe kun je in vredesnaam met een paar verplegers een hele familie (en dan praat je denk ik niet over vijf a tien mensen) bij de IC weg houden?
Niet en dat is ook geen taak van de hulpverleners. Dat is een taak van de beveiliging/ politie die erbij geroepen werd. Op zich zal het ook een weloverwogen beslissing zijn geweest en misschien zelfs nog wel de correcte voor die situatie. Ik vind het alleen jammer dat ze er niet uitgezet zijn.

Dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd is natuurlijk jammer. Misschien hebben de betrokkenen alsnog hun excuses aangeboden en hun woorden teruggenomen. Als de politie dan niks heeft gezien en de arts geen aangifte doet is ook dat te verklaren.
Fine, fuck you then!
pi_76755221
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Niemand hier was er bij gok ik zo, dus mogelijk is de inschatting van de agenten ter plaatse op dat moment de minst schadelijke geweest. Overmand door emotie kan een mens rare dingen zeggen en doen, alhoewel dat hier wel erg extreem boven water komt drijven heb ik het idee. Ik ben dan ookvan mening dat de bedreiging van hulpverleners na de begrafenis tot de laatste komma van de wet gehandhaafd mag worden.
Naar mijn idee kun je het als politiebeambte niet maken om mensen maar te laten bedreigen omwille van de lieve vrede.
Er werden mensen bedreigd, er werd een afdeling binnengedrongen waar ernstig zieke mensen liggen, personeel werd gedwongen een lijk te blijven reanimeren terwijl ze elders wellicht een leven hadden kunnen redden.
Ze hadden gewoon allemaal gearresteerd moeten worden, en berecht. Ja, dan maar een oorlog voor de deur. Dat is niet de schuld van de ordehandhavers die zaken niet op de spits moeten drijven, maar van een idiote familie die geen enkel respect toont voor hulpverlenend personeel.
Ze moeten daar niet mee wegkomen. Iedere bedreiging, iedere onrechtmatige daad, iedere handtastelijkheid moet gewoon maximaal bestraft worden.
Maar goed, ik ben er idd. niet bij geweest, maar als het zo is zoals de berichtgeving suggerreert, dan kunnen ze niet hard genoeg aangepakt worden..
pi_76755308
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ook zo fijn voor de andere patïenten daar. Hele handel bij elkaar drijven en het ziekenhuis uitgooien. Verdere toegang verbieden. Kortom : treed er hard tegen op.

Niet normaal dat dit wangedrag gedoogd word.
Om ze snel en effectief weg te drijven van de IC heb je toch zeker een fysiek overwicht van 1 a 2 tegen 1 nodig, dus 10 a 20 agenten. Meestal reageert op zo'n melding 1 patrouille auto, dus 2 agenten.. Voordat die een bus ME ter plekke hebben is het al veel te laat, nog afgezien van de onrust die het geeft op zo'n kritieke afdeling..

Het optreden heb je gelijk in, maar dat kan in dit geval prima achteraf gebeuren, zonder herrie en overlast op de IC zelf. Dat dit niet gebeurd is erg zwak, en zal zeker van die peroxide gast en zijn kornuiten in de 2e kamer weer zeer vermakelijke kamervragen opleveren..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76755395
Ze m,oeten die kut politie het land uit tyfen! grr
pi_76755405
-edit- troll

[ Bericht 93% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 12:48:42 ]
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:27:04 #49
78780 deedeetee
pi_76755489
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd is natuurlijk jammer. Misschien hebben de betrokkenen alsnog hun excuses aangeboden en hun woorden teruggenomen. Als de politie dan niks heeft gezien en de arts geen aangifte doet is ook dat te verklaren.
Wat wil je anders ? Die marokkanen kunnen ongestoord hun gang gaan. De politie doet niks en als je ook maar * piep * durft te zeggen gilt er iemand discriminatie.

Dat deze mensen lekker hun gang konden gaan steunt dan weer het idee dat ze een beetje crimineel bezig waren. Criminelen, dat is toch die groep die uitgebreid beschermt word door de Nederlandse wet ?

Nou ja ik klets onzin, maar ik kan me zó ergeren aan de positieve discrimintie die deze barbaren hier krijgen
Als het kampers waren geweest had de politie ze dan ook hun gang laten gaan ? Hmm mss wél want daar is de politie ook al bang voor
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:28:49 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_76755543
Normale Tokkie-reactie, toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:28:52 #51
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_76755545
Nou, het zal je maar gebeuren als arts of verpleegkundige.
De onderkant van de samenleving, djeez.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_76755589
De wet is in theorie kleurenblind, dit soort gedrag dient sterk te worden bestraft, ongeacht de afkomst en huidskleur. En als de hele familie mee wil doen, mogen die ook allemaal mee doen als er straffen opgelegd gaan worden..
pi_76755957
Sinds wanneer is bedreiging geen strafbaar feit?

Treedt toch een keer op, laffe hufters .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_76756344
Oh ja en het politieapparaat in Nederland is echt om te :r:r
pi_76756439
Alleen de Telegraaf bericht over dit onderwerp?
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:54:30 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76756488
Is er al een onderzoek naar die artsen opgestart? Die familie gaat natuurlijk niet zomaar door het lint. Vermoedelijk hebben ze niet de beste zorg geboden omdat het hier toch maar om een Marokkaanse gaat.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_76756508
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:53 schreef Tahiti het volgende:
Verder zijn de media in Nederland in het geheel geen links bolwerk hoor
pi_76756669
En omdat het Marokkanen zijn durft de politie niets te doen.
Gatverdamme, wat een helden weer.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:03:02 #59
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_76756811
Wat leren die agenten tijdens hun opleiding? Vooral niet ingrijpen jongens, want dat kan het wel eens gevaarlijk worden.

En dan die banner hieronder, wordt agent...
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:03:36 #60
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76756828
Hoe godvergeten vaak moet dit nog gebeuren; hoeveel van die berichten moeten we nog lezen voor dit soort beesten KEI en KEIHARD wordt aangepakt?

Iedereen is het er godverdomme toch mee eens dat geweld tegen hulpverleners een ECHT foute zaak is, al ben je pimpelpaars en kom je van de maan?

HOEZO blijf het dan bij verontwaardiging en afwachten op het volgende 'incident' ? Volg je woorden en afgunst eens op met daden en laat zien dat er gevolgen zitten aan dit soort wangedrag.

Bah wat is Nederland toch een achterbaks, homofiel pissebeddenlandje geworden.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_76756957
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:24 schreef Vierkantblokje het volgende:
=

Ik zou zeggen, geef deze mensen een grote boete. Mensen die meteen roepen om ze terug te sturen naar hun eigen land. Je weet niet eens of ze hier geboren zijn. Dat ze naar Marokko gaan voor de begravenis zegt niets natuurlijk. En als ze hier geboren zijn kun je ze natuurlijk niet het land uit sturen. Dat doe je ook niet met debiele Nederlanders.

Verder inderdaad een zwak optreden van de politie.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 12:56:08 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:11:55 #62
3542 Gia
User under construction
pi_76757083
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat ze naar Marokko gaan voor de begraFenis zegt niets natuurlijk. En als ze hier geboren zijn kun je ze natuurlijk niet het land uit sturen.
Och, gewoon een kwestie van effe de wet aanpassen en dan kan dat wel.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:24 #63
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76757095
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:55 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

Verder zijn de media in Nederland in het geheel geen links bolwerk hoor
hehe.

normaal is dus een 'links bolwerk'
en suggestieve-rechtse domhoud media is normaal.

Dit land. .
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:13:57 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76757152
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:53 schreef Tahiti het volgende:
quote:
Personeel ziekenhuis met de dood bedreigd

Ziekenhuis Lievensberg in Bergen op Zoom doet geen aangifte tegen nabestaanden van een hartpatiënte die artsen en verplegend personeel met de dood hebben bedreigd en het ziekenhuis urenlang op stelten hebben gezet.

Een anesthesist die door zoons van de gestorven vrouw tegen de muur werd gedrukt, doet evenmin aangifte, volgens collega's uit angst voor de familie. Getuigen zeggen dat de zoons hebben gezworen wraak te zullen nemen op het personeel na de begrafenis van hun moeder in Marokko.

Het incident had vorige week vrijdag plaats toen de oudere vrouw met ernstige hartklachten in het ziekenhuis werd binnengebracht. Familieleden drongen eerst de eerst hulp binnen en later de ic-afdeling waar werd getracht de vrouw te animeren. Volgens een arts die getuige was, is het personeel onder bedreiging doorgegaan met die behandeling terwijl dat medisch geen enkele zin meer had. De politie en beveiligers moesten eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren.

Niet bekend is in hoeverre het incident de zorg in het ziekenhuis (tijdelijk) in gevaar heeft gebracht. De raad van bestuur van Lievensberg zegt 'in het belang van alle partijen' geen enkele mededeling over de zaak te doen.
Bron: BN/De Stem
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_76757245
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

3 minuten na mijn post
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:18:11 #66
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76757278
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

=
Nee, maar deze mensen op zeker wel.
quote:
Ik zou zeggen, geef deze mensen een grote boete.
Kale kip, plukken.
quote:
Mensen die meteen roepen om ze terug te sturen naar hun eigen land. Je weet niet eens of ze hier geboren zijn.
Maar ze hebben zeker een dubbele nationaliteit, en hun denkbeelden zijn meer verwant met die andere nationaliteit dan met de Nederlandse.
quote:
Dat ze naar Marokko gaan voor de begravenis zegt niets natuurlijk.
' ' Begrafenis is trouwens met een f, maar dat terzijde.
quote:
En als ze hier geboren zijn kun je ze natuurlijk niet het land uit sturen.
Natuurlijk wel. Waar je geboren bent is niet relevant, relevant is wat je nationaliteit is.
quote:
Dat doe je ook niet met debiele Nederlanders.
Nu maak je zelf ook al onderscheid, wat let me om discriminatie te roepen?
quote:
Verder inderdaad een zwak optreden van de politie.
God, je meent het

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 12:58:11 ]
pi_76757301
Ik ben EHBO'er maar zou een moslimvrouw toch niet durven reanimeren wanneer ze op straat zou liggen.
Voor hetzelfde geldt wordt je in elkaar geslagen omdat je toevallig bij haar borsten in de buurt komt of omdat je haar 'op haar mond pakt'. Je leert op de EHBO altijd eerst voor je eigen veiligheid te zorgen , nu wel, die komt dan toch echt in het geding.
pi_76757391
quote:

[..]

[..]

Maar is een aangifte nog nodig, als de politie is gebeld en daarna met eigen ogen al heeft gezien hoe het er aan toe is gegaan, en heeft moeten ingrijpen?
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:23:49 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76757464
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:18 schreef Sachertorte het volgende:
Maar ze hebben zeker een dubbele nationaliteit, en hun denkbeelden zijn meer verwant met die andere nationaliteit dan met de Nederlandse.
Ik denk dat ze dit in Marokko niet hadden hoeven flikken omdat ze dan linea recta het ziekenhuis uitgemept waren door de politie, al dan niet via het raam op de eerste verdieping.

Kunnen de mensen met familie in het buitenland eens navragen hoe het daar zit met het hinderen van hulpdiensten en hoe er tegen opgetreden wordt?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:27:23 #70
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76757575
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dit in Marokko niet hadden hoeven flikken omdat ze dan linea recta het ziekenhuis uitgemept waren door de politie, al dan niet via het raam op de eerste verdieping.

Kunnen de mensen met familie in het buitenland eens navragen hoe het daar zit met het hinderen van hulpdiensten en hoe er tegen opgetreden wordt?
. Het heeft inderdaad weinig te maken met de officiele lijn in Marokko.

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 13:01:03 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:28:15 #71
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_76757601
Of het nou Marrokanen zijn of Tokkies, gekken hou je altijd. Dit lijkt me geen gebruikelijke Marokkaanse praktijk want in de 40 jaar dat hier Marrokanen wonen heb ik dit nog nooit eerder gehoord.

Ik verbaas mij meer over de bizarre, slappe houding van de politie. Hoe kan je nou besluiten gewoon maar weg te lopen terwijl je mensen bedreigd ziet worden?? Zijn ze gewoon maar koffie gaan drinken??
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:28:55 #72
78780 deedeetee
pi_76757633
In denk ook dat ze het in Marokko wel uit hun hoofd laten. Ze weten echter dat ze er hier moeiteloos mee weg komen.....
pi_76757643
Het land uitzetten.

Ze komen hierheen 'om het beter te hebben'. Die kans geven wij ze maar als ze dan dit soort dingen doen mogen ze van mij linea recta terug.

Politie zijn ook een stelletje faalhazen zeg.

In sommige landen graven ze zulke gasten tot hun nek in in het dorp en krijgt het hele dorp een steen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:35:26 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76757845
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:29 schreef RooieHoed het volgende:
Het land uitzetten.
Ja, zadel een ander land op met jouw problemen, da's makkelijk, hupsakee, opgeruimd staat netjes, hier marokko, heb je een zooi onaangepaste gewelddadige eikels, veel plezier ermee.
quote:
Ze komen hierheen 'om het beter te hebben'. Die kans geven wij ze maar als ze dan dit soort dingen doen mogen ze van mij linea recta terug.
Dan ga je even voorbij aan het feit dat je het hier wellicht over 2e en 3e generatie hebt die hier geboren zijn? Terug naar waar?
quote:
Politie zijn ook een stelletje faalhazen zeg.
Nou ja, heel vaak bij voetbalwedstrijden en feesten die uit de hand lopen krijgt de politie de schuld dat ze aanwezig zijn en met hun aanwezigheid rellen juist uitlokken of verergeren, nu kiezen ze voor de optie om het niet met hun aanwezigheid verder te verstoren is het weer niet goed.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:36:54 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76757889
quote:
Van harte welkom op de website van
Lievensberg ziekenhuis. Het jaar 2010 staat in het teken van “patiëntveiligheid”. Uw veiligheid is onze zorg!
Nu voor 2011: personeelsveiligheid.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:45:44 #76
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76758122
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:28 schreef Vandaag... het volgende:
in de 40 jaar dat hier Marrokanen wonen heb ik dit nog nooit eerder gehoord.
Euh, wat? Je ziet om de maand een bericht over het lastigvallen van hulpverleners door Marrokanen.
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:59:31 #77
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_76758462
quote:

[..]

[..]

Daar staat dan weer niet dat de politie niets deed, ze bedaarden de gemoederen zelfs...
Wel jammer dat die artsen zich alsnog zo bedreigd voelen dat ze geen aangifte durven te doen.
pi_76758479
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:45 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Euh, wat? Je ziet om de maand een bericht over het lastigvallen van hulpverleners door Marrokanen.
Iedere maand zijn er wel berichten van hulpverleners die worden lastiggevallen, maar in de meeste gevallen gebeurd dit door dronken mensen op zaterdagavond.
Was pas geleden nog op tv.

Volgens een ambulancebroeder zijn de meeste mensen agressief door alcohol en drugs.

Dit geval komt mij eerder over als een tokkie-marokkanen familie.
Het waren geen kutmarokkaanjes die in groepjes opereren, het was een familie. Je hebt ook nog wel een Nederlandse families die zo reageren. Aso's dus.
pi_76758616
Kunnen we ze niet gewoon ongewenst verklaren en ze het land niet meer in laten. Ze zitten toch in Marroko. Laat ze daar lekker blijven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_76758660
lekker laten kreperen in het vervolg dus.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:08:00 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76758715
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Iedere maand zijn er wel berichten van hulpverleners die worden lastiggevallen, maar in de meeste gevallen gebeurd dit door dronken mensen op zaterdagavond.
Was pas geleden nog op tv.

Volgens een ambulancebroeder zijn de meeste mensen agressief door alcohol en drugs.

Dit geval komt mij eerder over als een tokkie-marokkanen familie.
Het waren geen kutmarokkaanjes die in groepjes opereren, het was een familie. Je hebt ook nog wel een Nederlandse families die zo reageren. Aso's dus.
Volgens mij heb je al die keren gemist dat zo'n beetje hele buurten opstonden tegen de hulpverleners. Dat is toch vooral een Marokkanenprobleem.
pi_76758777
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:45 schreef Pinterman het volgende:

[..]

quote:
De Amsterdamse PvdA is verdeeld over de uitspraak van burgemeester Job Cohen dat 'Marokkaanse jochies' vaak achter bedreigingen van ambulancepersoneel zitten. Dit kwam volgens ingewijden gisteravond aan het licht bij de wekelijkse vergadering van de raadsfractie. Daar werd door Yman Mahrach geopperd dat de fractie een standpunt moest bepalen over de stellingname van Cohen, maar vanwege de interne verdeeldheid werd daarvan afgezien.

Een deel van de PvdA-raadsleden klaagde dat Cohen een verband legt tussen criminaliteit en etniciteit. Een andere groep vond het juist goed dat hij zich duidelijk heeft uitgesproken. Zij zijn het in meer of mindere mate eens met hun partijgenoot Ahmed Marcouch, de stadsdeelvoorzitter in Slotervaart, die de Marokkaanse gemeenschap na het incident opriep tot 'een beschavingsoffensief'.

Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN) vindt dat Cohen zich 'stigmatiserend' heeft uitgelaten. Cohen zei dat bedreigingen van ambulancepersoneel vaak afkomstig zijn van 'onze Marokkaanse medeburgers, Marokkaanse jochies'. ''Ik constateer dat als een feit.''
bron
quote:
Bedreiging
Abdullah zei hen te zullen doodmaken als zijn broertje zou overlijden. Daarop legden medewerkers van het ambulancebedrijf Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA) het werk vier uur lang neer.

Na het incident meldde de jongen zich bij de politie. Voordat hij dat deed, bood hij nog zijn excuses aan het ambulancepersoneel aan op de lokale tv-zender AT5.

Niet bewust
De bedreiging was naar eigen zeggen 'niet bewust' uitgesproken, maar 'puur uit emotie'. Hij zegt zelf niet zeker te weten het gezegd te hebben.

De jongen zei niet in te zien waarom het ambulancepersoneel zich daardoor bedreigd zou voelen.
bron
pi_76758788
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, gewoon een kwestie van effe de wet aanpassen en dan kan dat wel.
Ja, lekker makkelijk, iedereen die je niet aanstaat naar een ander land deporteren.
Wat maakt het ook uit of ze officieel Nederlander zijn of niet.

En die spelfout was wel erg inderdaad.
pi_76759066
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:23:44 #85
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76759249
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk, iedereen die je niet aanstaat naar een ander land deporteren.
Wat maakt het ook uit of ze officieel Nederlander zijn of niet.

Het is wel weer typisch links om te roepen 'lekker makkelijk', maar wat voor oplossing heeft links eigenlijk voor dit soort problemen? Bedenk wel dat het de linkse obstructie is die er voor zorgt dat de roep om dit soort draconische maatregelen opkomt.
pi_76759364
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:19 schreef teknomist het volgende:
http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/

Check die foto erbij.
He, he, VOL.
pi_76759426
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is wel weer typisch links om te roepen 'lekker makkelijk', maar wat voor oplossing heeft links eigenlijk voor dit soort problemen? Bedenk wel dat het de linkse obstructie is die er voor zorgt dat de roep om dit soort draconische maatregelen opkomt.
De links-rechts discussie mag je ergens anders voeren.
pi_76759434
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:18 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, maar deze mensen op zeker wel.
Ik kan even niet zien wat je hier quote.
quote:
Kale kip, plukken.
Oh ja ze zijn natuurlijk Marokkaans, en alle Marokkanen zijn arm en hebben geen baan! Wat dom van me!

Aan een taakstraf heb je ook niet veel.
quote:
Want er zijn geen Nederlanders die personeel om belachelijke redenen aanvallen en bedrijgen? Vast wel.
En dat heeft niets met de denkbeelden van Marokko te maken. Op doelde je daar niet op?

In dit geval zullen ze wel meer verwant zijn met Marokko, omdat daar de begravenis ook is, maar om ze nou hierom weg te sturen uit Nederland...
Ik vind ook niet dat het ongestraft moet blijven hoor, alleen mensen op die manier het land uitzetten, terwijl ze daar misschien niet eens geboren en getogen zijn, vind ik een beetje ver gaan. Sommige mensen draaien een beetje door in hun traffen als het buitenlanders betreft. Want dat zijn geen volwaardige mensen zoals wij Nederlanders of zo?
quote:
' ' Begrafenis is trouwens met een f, maar dat terzijde.
Je speelt altijd graag op de man? Wat sterk van je.
En ja, dat was een domme spelfout. Kan gebeuren.
quote:
Natuurlijk wel. Waar je geboren bent is niet relevant, relevant is wat je nationaliteit is.
En jij denkt dat als ze hier geboren zijn, ze geen nederlandse nationaliteit hebben? En al was dat niet het geval, dan is het nog altijd mogelijk dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Je gaat toch ook geen criminele Nederlanders het land uit zetten als ze toevallig ook nog een Belgische nationaliteit hebben.
quote:
Nu maak je zelf ook al onderscheid, wat let me om discriminatie te roepen?
Als je dan ook meteen kunt uitleggen op welke manier dat discriminerend zou zijn, nou graag. Ik ben benieuwd. Want sommige mensen zijn inderdaad debiel, zoals ook de familie uit de OP.
Hoe maak ik onderscheid door te zeggen dat je zowel debiele Nederlanders als debiele Marokkenen die hier geboren en opgegroeid zijn niet het land uit kunt zetten?
quote:
God, je meent het
Ik zie al hoe jij discussies voert. Helemaal niet anderen belachelijk makend enzo. Top.
pi_76759465
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, zadel een ander land op met jouw problemen, da's makkelijk, hupsakee, opgeruimd staat netjes, hier marokko, heb je een zooi onaangepaste gewelddadige eikels, veel plezier ermee.
[..]
Dat is inderdaad makkelijk, maar is er iets mis mee? Als ik het op een school verpest word ik ook van school gestuurd. Als je een dubbele nationaliteit hebt, gewoon op de boot zetten naar Marokko.
quote:
Nou ja, heel vaak bij voetbalwedstrijden en feesten die uit de hand lopen krijgt de politie de schuld dat ze aanwezig zijn en met hun aanwezigheid rellen juist uitlokken of verergeren, nu kiezen ze voor de optie om het niet met hun aanwezigheid verder te verstoren is het weer niet goed.
Een voetbalwedstrijd is vaak maanden van tevoren aangekondigd. Daar kun je op anticiperen. Hier worden out of the blue hulpverleners bedreigd, dan MOET je ingrijpen. (Overigens wordt bij een voetbalwedstrijd ook gewoon ingegrepen als er iets mis gaat.)
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76759536
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:28 schreef Vandaag... het volgende:
Of het nou Marrokanen zijn of Tokkies, gekken hou je altijd. Dit lijkt me geen gebruikelijke Marokkaanse praktijk want in de 40 jaar dat hier Marrokanen wonen heb ik dit nog nooit eerder gehoord.

Ik verbaas mij meer over de bizarre, slappe houding van de politie. Hoe kan je nou besluiten gewoon maar weg te lopen terwijl je mensen bedreigd ziet worden?? Zijn ze gewoon maar koffie gaan drinken??
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:32:27 #91
238937 JoeyJ
Noem me Jezus
pi_76759582
quote:
die meldt dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd.
Werd er geen arts met de dood bedreigd ?
You're so lovely when you cry.
You're so perfect when you lie.
You can be my crucifix,
Hold me up to watch me die
pi_76759586
ze kennen een nieuwe woord: Ies propoganda!
pi_76759587
De discussie over uitzetten of niet heeft sowieso geen zin, het kan simpelweg niet.
Wil je klaarspelen dat dit kan, moet heel wat veranderen aan wetten en regels en reken maar dat NL zich tov de rest van de wereld dan niet populair maakt.

Ik snap niet dat deze relschoppers niet vast worden gezet. Helaas, dan mist een deel de begrafenis van oma in Marokko maar.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:34:15 #94
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76759662
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De links-rechts discussie mag je ergens anders voeren.
Waarom? Ik zie dit soort problemen graag ter zake aangepakt worden. Dat kan nu niet door de denkfouten en goedpraterij ter linkerzijde.
pi_76759749
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie dit soort problemen graag ter zake aangepakt worden. Dat kan nu niet door de denkfouten en goedpraterij ter linkerzijde.
Wil je degene die dit goedpraat even aanwijzen?

Of is voor jou 'goedpaten' als degene niet minstens jouw mening deelt dat ze de grens over moeten worden getrapt?

Misschien moet je zelf eens gaan nadenken over jouw 'denkfoutjes'?

*Als ze niet hetzelfde denken als mij, moeten ze wel links zijn!*
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:38:58 #96
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76759851
Wat zou Nederland mooi zijn geweest als men in het echt zo zou reageren zoals men hier nu doet in dit topic. Net zoals vroegah, helaas verbergt men zichzelf voortaan achter zijn digitale persoonlijkheid. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen hier al die dingen die ze hier nu over marokkanen zeggen niet in het echt tegen een marokkaan durven te zeggen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:39:03 #97
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_76759854
De politie constateerde geen strafbare feiten en ging weer parkeerbonnen uitschrijven op de parkeerplaats van het ziekenhuis.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_76759913
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:38 schreef YazooW het volgende:
Wat zou Nederland mooi zijn geweest als men in het echt zo zou reageren zoals men hier nu doet in dit topic. Net zoals vroegah, helaas verbergt men zichzelf voortaan achter zijn digitale persoonlijkheid. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen hier al die dingen die ze hier nu over marokkanen zeggen niet in het echt tegen een marokkaan durven te zeggen.
Durven is 1, kunnen is 2. Je hebt gelijk een mes tussen je ribben tegenwoordig.
pi_76759957
quote:
-crosspost-

Dit is NIET goed te praten. Emotioneel worden wel. Maar dit vervolgens om laten slaan naar agressie jegens mensen die er zijn om te HELPEN is echt te gek voor woorden.

Daar is echt een laag soort mens voor nodig. Geen weldenkend mens gaat een arts, zuster of ambulancebroeder bedreigen. Ik begrijp de emotionele sfeer maar het is niet normaal om deze emoties in de negatieve zin te richten op anderen.

Ook begrijp ik dat personen met de betreffende culturele achtergrond veel waarde hechten aan de familie-eer of wat dan ook. Dat is nog steeds geen excuus. Hier in Nederland behandel je artsen, zusters en broeders met respect. Einde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76759960
quote:
Dus worden je rechten geschonden. Je hebt recht op vrijheid van meningsuiting. Als dat al niet meer gedurft wordt is er toch echt wat aan de hand.
pi_76759979
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap niet dat deze relschoppers niet vast worden gezet. Helaas, dan mist een deel de begrafenis van oma in Marokko maar.
Heel goed! Ivm. de toch wat sterkere familiebanden zullen ze dat zeker als erg vervelend ervaren.. En het is helemaal hun eigen schuld. Mss. dat dat een keer tot nadenken stemt. En daar komen de straffen voor aanranding en bedreiging en intimidatie en het hinderen van hulpverlenend personeel nog bij, uiteraard..
pi_76760039
quote:
Ja dat is echt heel gek. Wat kan er nu fout gaan?
Ik bedoel: de mensen die het vragen om aangesproken te worden zijn sowieso al de mensen met het meeste inlevingsvermogen en kunnen kritiek altijd goed incasseren. En daarnaast heb je de wet ook nog eens achter je staan. Win-win.
pi_76760117
quote:

Check die foto erbij.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_76760174
quote:
Ik durf best tegen een Marokkaan te zeggen dat ik het hinderen van medisch personeel schandalig vind. Net zoals ik durf te zeggen dat ik het storen van telefoons vanwege een gebedsdienst volkomen achterlijk vind.
De mensen die ik ken zullen die mening meestal wel delen of iig. respecteren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:47:53 #105
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76760203
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan even niet zien wat je hier quote.
Je eigen tekst. Iets met niet alle Marokkanen zijn dom.
quote:
[..]

Oh ja ze zijn natuurlijk Marokkaans, en alle Marokkanen zijn arm en hebben geen baan! Wat dom van me!
Wat denk je zelf? Ik ken toevallig wel een paar hoogopgeleide fatsoenlijke Marokkanen en die zouden zeker niet zo reageren. Dit is een typische reactie van tuig wat Rob Oudkerk ooit kut-Marokkanen noemde. En bij dat tuig valt niks te halen (voor zover ze geld bezitten is dat immers geld verkregen uit minder legale inkomstenbronnen).
quote:
Aan een taakstraf heb je ook niet veel.
Jawel hoor, mits deze maar daadwerkelijk ten uitvoer wordt gelegd (daar schort het nl nog wel eens aan).
quote:
[..]

Want er zijn geen Nederlanders die personeel om belachelijke redenen aanvallen en bedrijgen? Vast wel.
Niet op deze schaal nee. Er is een groot probleem in deze gemeenschap, en dit is een van de uitingsvormen ervan.
quote:
En dat heeft niets met de denkbeelden van Marokko te maken. Op doelde je daar niet op?

In dit geval zullen ze wel meer verwant zijn met Marokko, omdat daar de begravenis ook is, maar om ze nou hierom weg te sturen uit Nederland...
Ik vind ook niet dat het ongestraft moet blijven hoor, alleen mensen op die manier het land uitzetten, terwijl ze daar misschien niet eens geboren en getogen zijn, vind ik een beetje ver gaan. Sommige mensen draaien een beetje door in hun traffen als het buitenlanders betreft. Want dat zijn geen volwaardige mensen zoals wij Nederlanders of zo?
Ik pleit helemaal niet voor uitzetten (ik ben daar ook niet voor), ik pleit wel voor optreden tegen dit soort tuig. Dat gebeurt nu absoluut niet (en zie daar ook de reden dat de roep om dit soort maatregelen opkomt), en dat is een grote schande.
quote:
[..]

Je speelt altijd graag op de man? Wat sterk van je.
En ja, dat was een domme spelfout. Kan gebeuren.
=
quote:
[..]

En jij denkt dat als ze hier geboren zijn, ze geen nederlandse nationaliteit hebben? En al was dat niet het geval, dan is het nog altijd mogelijk dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Je gaat toch ook geen criminele Nederlanders het land uit zetten als ze toevallig ook nog een Belgische nationaliteit hebben.
Stel dat ze geen Nl nationaliteit hebben, maar slechts een verblijfsvergunning, zie ik geen enkele reden om die vergunning te verlengen. Dat soort mogelijkheden zijn er dan gewoon.
quote:
[..]

Als je dan ook meteen kunt uitleggen op welke manier dat discriminerend zou zijn, nou graag. Ik ben benieuwd. Want sommige mensen zijn inderdaad debiel, zoals ook de familie uit de OP.
Hoe maak ik onderscheid door te zeggen dat je zowel debiele Nederlanders als debiele Marokkenen die hier geboren en opgegroeid zijn niet het land uit kunt zetten?
Je maakt nu zelf onderscheid tussen autochtone debiele Nederlanders en asociale Marokkanen. Waarom is dit onderscheid maken wel ok? Jij roept voortdurend dat er niet gegeneraliseerd ed moet worden, maar als het je zo uitkomt zijn er ook opeens Marokkanen en 'gewone' Nederlanders. Zullen we voortaan alleen nog maar kijken naar individuen? Dat is immers de consequentie van jouw reguliere denklijn.
quote:
[..]

Ik zie al hoe jij discussies voert. Helemaal niet anderen belachelijk makend enzo. Top.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 14-01-2010 00:09:39 ]
pi_76760345
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links dit, links dat.
Dus omdat ik ertegen ben dat veel users op FOK! vaak bij dit soort berichten meteen roepen dat ze die buitenlanders het land uit zouden moeten zetten, laat je meteen je vooroordelen op me los? Bovendien zijn er ook wel aanhangers van linkse partijen die in dit geval de buitenlanders liever zien oprotten. Of wil je graag enkel rechtse partijen als asociaal bestempelen? Mag van mij hoor. En je kan links wel de schuld geven van de gastarbeiders en het openen van de grenzen of wat dan ook, maar de haat naar buitenlanders toe wat vooral vanuit de PVV en aanhang komt, maakt de situatie niet veel beter. Want ja, op het moment dat mensen zich niet geaccepteerd voelen in een land, gaan ze tegen dingen aan schoppen.

En ja, het is inderdaad wel lekker makkelijk om iedereen die je niet aanstaat het land uit te zetten en ze het daar maar laten opknappen. Je weet vrijwel niets over deze familie, dus wat mij betreft zijn uitspraken als "Stuur ze maar terug naar Marokko!" behoorlijk simpel gedacht. Het is ook zeker geen oplossing, meer een noodmaatregel, een verplaatsing van het probleem. Als iemand hier geboren en opgegroeid is, maar toevallig Marokkaanse ouders heeft, betekent dat mijns inziens niet dat zo iemand minder recht heeft op hier te zijn dan andere Nederlanders. Ja, daar zijn er ook wel een aantal van die dit land liever kwijt dan rijk is, maar daar verzin je ook andere oplossingen voor.

Ik ben nu trouwens wel klaar met reageren op jou. Ik weet al hoe dit zo gaat lopen en ik heb er geen zin in. Je begint nu al met je persoonlijke aanvallen en meteen praten over links alsof het allemaal debielen zijn omdat ze niet dezelfde 'oplossing' voor dit probleem hebben als mensen het land uit zetten, dus toedeloe.
pi_76760391
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Of is voor jou 'goedpaten' als degene niet minstens jouw mening deelt dat ze de grens over moeten worden getrapt?

Goed gezegd.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:52:57 #108
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76760395
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom etteren deze problemen al decennia (ja, echt waar) door? Dat heeft een ideologische reden: alle achterstandsgroepen zijn zielig, en mogen vooral niet hard aangepakt worden. De blinddoek van Vrouwe Justitia is afgegaan. Ik stel voor dat die blinddoek weer op gaat, en dat wetsovertreders weer gewoon conform de geldende regels worden aangepakt, ongeacht hun afkomst. Weg met de discriminatie in dit land.
pi_76760482
quote:
-crosspost-

oh ja...ik ken zelf een dergelijke situatie en het kwam niet in mij op om de arts of verpleegkundig personeel wat aan te doen.
ondanks dat het niet heeft gebaat was ik ze toch dankbaar voor hun inzet.

na 4 minuten reanimeren begint het steeds minder zin te krijgen aangezien er dan al hersenschade ontstaat.
denk dat na 8 minuten reanimeren je niet meer wilt dat je dierbare het overleeft.

maar goed, jij doet alles om geweld vanuit deze groep goed te praten.
pi_76760509
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:41 schreef waht het volgende:
Hier in Nederland behandel je artsen, zusters en broeders met respect. Einde.
Ik denk dat dit in elk land wel het geval is. Sowieso het streven.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:56:00 #111
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_76760528
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Links dit, links dat.
Dus omdat ik ertegen ben dat veel users op FOK! vaak bij dit soort berichten meteen roepen dat ze die buitenlanders het land uit zouden moeten zetten, laat je meteen je vooroordelen op me los? Bovendien zijn er ook wel aanhangers van linkse partijen die in dit geval de buitenlanders liever zien oprotten. Of wil je graag enkel rechtse partijen als asociaal bestempelen? Mag van mij hoor. En je kan links wel de schuld geven van de gastarbeiders en het openen van de grenzen of wat dan ook, maar de haat naar buitenlanders toe wat vooral vanuit de PVV en aanhang komt, maakt de situatie niet veel beter. Want ja, op het moment dat mensen zich niet geaccepteerd voelen in een land, gaan ze tegen dingen aan schoppen.
Ik had al een hekel aan dat soort kutvolk voordat wilders überhaupt iets in de politiek deed hoor.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:56:15 #112
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76760535
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Links dit, links dat.

En ja, het is inderdaad wel lekker makkelijk om iedereen die je niet aanstaat het land uit te zetten en ze het daar maar laten opknappen. Je weet vrijwel niets over deze familie, dus wat mij betreft zijn uitspraken als "Stuur ze maar terug naar Marokko!" behoorlijk simpel gedacht. Het is ook zeker geen oplossing, meer een noodmaatregel, een verplaatsing van het probleem. Als iemand hier geboren en opgegroeid is, maar toevallig Marokkaanse ouders heeft, betekent dat mijns inziens niet dat zo iemand minder recht heeft op hier te zijn dan andere Nederlanders. Ja, daar zijn er ook wel een aantal van die dit land liever kwijt dan rijk is, maar daar verzin je ook andere oplossingen voor.

Ik ben nu trouwens wel klaar met reageren op jou. Ik weet al hoe dit zo gaat lopen en ik heb er geen zin in. Je begint nu al met je persoonlijke aanvallen en meteen praten over links alsof het allemaal debielen zijn omdat ze niet dezelfde 'oplossing' voor dit probleem hebben als mensen het land uit zetten, dus toedeloe.
Lees je mijn teksten wel? Niet meteen al je eigen vooroordelen in de weg laten zitten.
pi_76760606
Wat een stelletje mongolen. Waarom doen die lui altijd dat soort dingen...
Normale emoties zijn nog voor te stellen, maar dit soort tuig mag van mij daar in Marokko blijven
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
  Redactie Frontpage woensdag 13 januari 2010 @ 13:58:33 #114
145738 superworm
is erbij
pi_76760629
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:56 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Lees je mijn teksten wel? Niet meteen al je eigen vooroordelen in de weg laten zitten.
Vooral niet inhoudelijk ingaan op d'r, nee, vooral niet doen. Want dat win je niet
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_76760692
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat dit in elk land wel het geval is. Sowieso het streven.
Dat denk ik ook ja. Maar kennelijk is niet iedereen het daar mee eens. Het optreden van de politie (of het gebrek daarvan) is dan onacceptabel. Zij zijn er om glashelder te maken dat die respect van IEDEREEN wordt verwacht. Aangezien dat type mensen in die omstandigheden doorgaans niet voor rede vatbaar is moet er gewoon politie aan te pas komen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:17 #116
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76760749
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Vooral niet inhoudelijk ingaan op d'r, nee, vooral niet doen. Want dat win je niet
Ze doet allerlei domme uitspraken obv domme vooroordelen over PVV'ers die niet stroken met wat ik geschreven heb, dat heet ook wel een stroman.
  Redactie Frontpage woensdag 13 januari 2010 @ 14:03:07 #117
145738 superworm
is erbij
pi_76760835
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ze doet allerlei domme uitspraken obv domme vooroordelen over PVV'ers die niet stroken met wat ik geschreven heb, dat heet ook wel een stroman.
Mwoah, jij zette je al vanaf het begin buitenspel door op de man te spelen. Zodra je dat in een discussie doet heb je 'm mijns inziens al verloren. Daarom doe ik er verder niet aan mee, behalve op de man spelen richting jou
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:04:21 #118
3542 Gia
User under construction
pi_76760873
quote:

Check die foto erbij.
Nee, check die tekst!

De zoons zweren wraak te nemen na de begrafenis van hun moeder. Dit is een ernstige bedreiging. Ik begrijp werkelijk niet waarom die artsen hier geen aangifte tegen doen.

Volgende week wordt zo'n arts overhoop gereden en wordt dat afgedaan als een ongeluk. Dat de bestuurder dan toevallig een zoon is van de vrouw die nu overleden is, is dan natuurlijk puur toeval!
pi_76760876
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:56 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik had al een hekel aan dat soort kutvolk voordat wilders überhaupt iets in de politiek deed hoor.
Ik heb ook een hekel aan kutvolk, die vind je in alle uithoeken van de samenleving.
En natuurlijk zal het allereerst wel begonnen zijn met enkele criminele buitenlanders die hier oorspronkelijk zijn gekomen om te werken maar dit niet doen. Ik zeg alleen dat de haat tegen hele bevolkingsgroepen het alleen maar erger maakt. Een beetje nuance ontbreekt vaak. Tuurlijk, de familie uit de OP zijn gestoorde Marokkanen, maar dat staat lost van de andere Marokkanen in Nederland. Ik vind dat je gewoon altijd op moet passen met generaliseren, en helaas zie ik dat hier nog te vaak gebeuren.
Rot buitenlanders dit, rotbuitenlanders dat. Ja, er zijn een hoop debiele buitelanders, maar ook een hoop goeie. Hetzelfde geld voor Nederlanders, hoewel misschien in mindere mate. Dat is ook begrijpelijk, want je draai vinden in een land met een andere cultuur en dat terwijl je niet geaccepteerd wordt is een stuk moeilijker.
pi_76761061
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom etteren deze problemen al decennia (ja, echt waar) door? Dat heeft een ideologische reden: alle achterstandsgroepen zijn zielig, en mogen vooral niet hard aangepakt worden. De blinddoek van Vrouwe Justitia is afgegaan. Ik stel voor dat die blinddoek weer op gaat, en dat wetsovertreders weer gewoon conform de geldende regels worden aangepakt, ongeacht hun afkomst. Weg met de discriminatie in dit land.
Als ze niet worden aangepakt, hoe kan het dan dat in bv de gevangenis het merendeel allochtoon is?

Je bedoelt dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar daat heeft niks te maken met hoe justitie straft.
Een rechter gaat echt niet milder straffen als er een allochtoon voor zijn/haar neus staat.

In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst. En er zijn geen aanwijzingen dat bepaalde groepen minder gestraft worden voor dezefde strafbare feiten. Als een Nederlander hetzelfde zou doen zal ie niet zwaarder gestraft worden, ook al denk jij van niet.
pi_76761150
Lievensberg is een goed ziekenhuis (ik ben al enkele keren patient geweest)
maar ik vind het zo matig dat ze geen aangifte doen.
Life is Music
pi_76761269
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jij begon de schuld te geven aan links, dus besloot ik aan te geven in welk opzicht rechts ook een aandeel heeft in de onvrede bij buitenlanders. Of geloof jij niet dat de haat tegen buitenlanders bij de PVV en aanhang groter is dan bij andere partijen? En verder ben ik ook ingegaan op de "oplossing" die jij hebt voor dit soort problemen en die bij links volgens jou afwezig is. Dus hoezo strookt mijn post niet met die van jou?
pi_76761323
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, check die tekst!

De zoons zweren wraak te nemen na de begrafenis van hun moeder. Dit is een ernstige bedreiging. Ik begrijp werkelijk niet waarom die artsen hier geen aangifte tegen doen.

Volgende week wordt zo'n arts overhoop gereden en wordt dat afgedaan als een ongeluk. Dat de bestuurder dan toevallig een zoon is van de vrouw die nu overleden is, is dan natuurlijk puur toeval!
omdat de opgeroepen politie niks deed en geen strafbare feiten constateerde
wat denk je nu dat die medische staf beschermd gaat worden door diezelfde falende politie.
die mensen denken ook wel ff na.

ook een fucking nadeel is dat door dat aso gedrag van marokkanen je straks detectiepoortjes en extra beveiliging hebt in ziekenhuizen en je als naasten steeds meer erbuiten komt te staan.

(toen mijn moeder op de IC behandeld werd door een team mochten ik en de rest er gewoon bij blijven, lekker als dat straks niet meer kan aangezien je op de ic ook je laatste gesprek kan hebben).

(van mij mogen zie die marokkanen die zich zo gedragen direct afschieten, opgeruimd staat netjes)
pi_76761441
Mag de familie er altijd bij zijn op de IC?

Kan me best voorstellen dat er in zo'n geval andere redenen zijn dat familie er niet bij mag zijn; ze kunnen simpelweg ook gewoon in de weg staan/lopen/zitten als hulpverleners hun werk moeten doen.
pi_76761913
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag de familie er altijd bij zijn op de IC?
Ja, maar in beperkte mate.
2 a 3 personen per keer.
Life is Music
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:29:43 #126
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76761930
Dat soort tuig moet men knetterhard aanpakken.
En de politie heeft weer duidelijk laten zien dat ze gewoonweg te schijterig is.
ipv optreden doen ze geen ene ruk!!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76761951
En moge de thee smaken. Door familie als deze krijgen alle Marokkanen in NL een slechte naam, en vooral het feit dat ze niet gestraft worden is verschrikkelijk. Laat het een lesje voor ze zijn dat hun familielid dood is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76762215
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ze niet worden aangepakt, hoe kan het dan dat in bv de gevangenis het merendeel allochtoon is?

Je bedoelt dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar daat heeft niks te maken met hoe justitie straft.
Een rechter gaat echt niet milder straffen als er een allochtoon voor zijn/haar neus staat.

In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst. En er zijn geen aanwijzingen dat bepaalde groepen minder gestraft worden voor dezefde strafbare feiten. Als een Nederlander hetzelfde zou doen zal ie niet zwaarder gestraft worden, ook al denk jij van niet.
Ik was in de veronderstelling dat er Kamerbreed consensus was dat gezagsdragers en hulpverleners beter beschermd zouden moeten worden en dat bijvoorbeeld agressie en bedreiging in verhouding zwaarder bestraft zou worden als gelijksoortige incidenten tussen burgers onderling.
De houding van de politie, in deze, voldoet daar helemaal niet aan.
pi_76762293
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat er Kamerbreed consensus was dat gezagsdragers en hulpverleners beter beschermd zouden moeten worden en dat bijvoorbeeld agressie en bedreiging in verhouding zwaarder bestraft zou worden als gelijksoortige incidenten tussen burgers onderling.
De houding van de politie, in deze, voldoet daar helemaal niet aan.
Ik heb het over allochtonen en hoe die worden gestraft, niet over de straffen voor het lastigvallen van hulpverleners.
pi_76762771
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het over allochtonen en hoe die worden gestraft, niet over de straffen voor het lastigvallen van hulpverleners.
Ik richtte mij meer op het zinnetje; In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst .
Zonder meer verwachten dat zwaarder straffen de enige remedie is lijkt me wat te kortzichtig.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:53:33 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76762973
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Briljant argument hoor, werkelijk hulde!

Het merendeel van de gevangenen zit voor drugszaken, en ook daar zitten veel allochtonen in. Het werkelijk probleem in het strafrecht is echter dat de belangrijke normen niet op de juiste wijze gehandhaafd worden. In Amsterdam kun je bv een hele carriere opbouwen in de tasjesdiefstalbranche (zonodig met geweld), zonder dat dat consequenties heeft. De politie stelt zich weinig cooperatief op tov de modale burger. Enz. enz. Daarom krijg je dit soort excessen.
quote:
Het gaat al fout bij de opsporing + vervolging. Waar de politie specifiek beleid zou moeten maken op deze problemen, en het OM fatsoenlijk zou moeten vervolgen, wordt dat ten enenmale nagelaten. Je zou immers maar eens discrimineren.
quote:
Pakkans omhoog + werkelijk afschrikkende straffen + politie die zich dienstbaar opstelt tov de door de normale burger ervaren problemen (dus gewoon weer wel langs komen als er een inbraak is geweest, ik noem maar iets); het gezag moet hersteld worden, de overheid moet het geweldsmonopolie weer gaan uitoefenen zoals het ooit bedoeld is. Dat is mijn lijn, en dat is toch niet teveel gevraagd? Maar blijkbaar wel.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:00:45 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76763266
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij begon de schuld te geven aan links, dus besloot ik aan te geven in welk opzicht rechts ook een aandeel heeft in de onvrede bij buitenlanders. Of geloof jij niet dat de haat tegen buitenlanders bij de PVV en aanhang groter is dan bij andere partijen? En verder ben ik ook ingegaan op de "oplossing" die jij hebt voor dit soort problemen en die bij links volgens jou afwezig is. Dus hoezo strookt mijn post niet met die van jou?
Het is ook de schuld van links, het is niet anders. Het is links dat niet in staat is allochtonen te zien als normale mensen met normale rechten en verplichtingen, die zelf verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten, en daar ook op afgerekend mogen worden. Het is links dat allochtonen als onomondige en onmachtige kinderen blijft wegzetten. Het is die discriminatie (want dat is het!) die m.i. de basis van vrijwel alle problemen op dit vlak is. Dat er ter rechterzijde ook idioten rondlopen moge zo zijn, maar die groep is veel kleiner en veel minder invloedrijk en dus ook veel minder belangrijk dan de enorme groep linksdenkers die werkelijke invloed in deze maatschappij uitoefent.

Je oplossing is me trouwens ontgaan, zou je die nog even kunnen aanwijzen (linkje ofzo is prima)?
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:17:52 #133
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76763972
Wat een mooi toeval. GS heeft net een topic dat enige illustratie biedt bij de problematiek omtrent het linksdenken; het wordt onder criminologen in spe (hoe verbazingwekkend) nog in ruime mate beleden.

Zie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/verhaal.pdf
pi_76764243
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een mooi toeval. GS heeft net een topic dat enige illustratie biedt bij de problematiek omtrent het linksdenken; het wordt onder criminologen in spe (hoe verbazingwekkend) nog in ruime mate beleden.

Zie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/verhaal.pdf
Wat een stuk De tering, die jongen hadden ze nog 20 jaar moeten vastzetten. Wat een wereldvreemde bosmongool en nog uitkering trekken ook, terwijl hij kotst op de nederlandse maatschappij

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2010 15:26:35 ]
pi_76764249
quote:
dat komt omdat ze je dan direct een mes tussen je ribben steken! praten kan niet met deze mensen, want dan zijn ze meteen beledigd en moet er gedreigd en gestoken worden!
ik heb serieus wel eens geprobeerd over een onderwerp als dit te praten met een marokkaan, maar het lukt gewoon niet! ieder negatief feit ziet men als belediging.
ik ben er echt helemaal klaar mee met dit soort volk!
pi_76764657
Doet me goed dat mensen met behulp van dit topic hun haat jegens Marokkanen weer ongestoord kunnen fulmineren.

Neemt niet weg dat het volk uit het bericht ronduit achterlijk is. Begrijp alleen niet waarom de afkomst van deze mensen een rol speelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage woensdag 13 januari 2010 @ 15:34:17 #137
145738 superworm
is erbij
pi_76764697
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Neemt niet weg dat het volk uit het bericht ronduit achterlijk is. Begrijp alleen niet waarom de afkomst van deze mensen een rol speelt.
Doet het ook niet. Ongeacht afkomst, een ieder die dit doet moet keihard aangepakt worden.
pi_76764854

Wat een varkens.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_76764916
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doet het ook niet. Ongeacht afkomst, een ieder die dit doet moet keihard aangepakt worden.
Duidelijk. Alleen schrijnend dat verschillende users pleiten voor uitzetting van de familie. Het lijkt mij ook wenselijk om alle aso's het land uit te trappen, maar dat gaat nou eenmaal niet.
pi_76765175
Ik snap het trouwens echt niet... deze figuren zullen moord en brand schreeuwen als het om Wilders gaat, ze zullen er geen goed woord voor over hebben

maar ze spelen de man in de kaarten met dit soort walgelijk, barbaars gedrag.
--- Cameron Hodge ---
pi_76765383
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:46 schreef PhalanX het volgende:
Ik snap het trouwens echt niet... deze figuren zullen moord en brand schreeuwen als het om Wilders gaat, ze zullen er geen goed woord voor over hebben

maar ze spelen de man in de kaarten met dit soort walgelijk, barbaars gedrag.
Wie zijn deze figuren en wie wordt in de kaart gespeeld?
pi_76765707
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een stuk De tering, die jongen hadden ze nog 20 jaar moeten vastzetten. Wat een wereldvreemde bosmongool en nog uitkering trekken ook, terwijl hij kotst op de nederlandse maatschappij
Dat soort verhalen kan ik ook slecht tegen. Voluit kotsen op hetzelfde systeem dat hem een relatief luxe leven geeft, zonder tegenprestatie. (Nou oke, hij mag geen misdaden plegen, voor hem is dat misschien een tegenprestatie. Maar daar houdt hij zich ook niet echt aan met z'n klusjes.) En natuurlijk toch stiekem anderen de schuld geven van z'n misdaden. Stereotype geboren verliezer.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:04:58 #144
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76766070
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat stuk vat wel zo'n beetje samen wat er mis is in Nederland
I am not impressed by your performance
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:19:44 #145
279329 GSP
pi_76766655
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:43 schreef waht het volgende:

[..]

Ja dat is echt heel gek. Wat kan er nu fout gaan?
Ik bedoel: de mensen die het vragen om aangesproken te worden zijn sowieso al de mensen met het meeste inlevingsvermogen en kunnen kritiek altijd goed incasseren. En daarnaast heb je de wet ook nog eens achter je staan. Win-win.
Je ziet in Culemborg wat er gebeurt als je in "opstand" komt tegen deze lieden. Je moet maar net zin hebben in stenen door de ruiten en zulks meer.
pi_76768019
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

NEEE hinder hulpverleners, bedreig ze meerdere malen, druk ze tegen de muur, bedreig ze nog wat meer. Zet een ziekenhuis op stelten. Maar nee hoor, geen strafbare feiten.

Denk dat paspoort intrekken en ze na de begrafenis NL niet meer inlaten de beste optie is
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:05:49 #147
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76768887
Ik kan me goed voorstellen dat mensen, wanneer ze dit nu weer lezen, een zeer groot zwak voor Geertje Wilders ontwikkelen.
Weer die tering mocro`s tegen het laffe, slappe Hollandse gezag
Ze moesten zich doodschamen en ik ga me strax nog schamen voor m`n eigen volk. BAH
pi_76768942
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Briljant argument hoor, werkelijk hulde!

Het merendeel van de gevangenen zit voor drugszaken, en ook daar zitten veel allochtonen in. Het werkelijk probleem in het strafrecht is echter dat de belangrijke normen niet op de juiste wijze gehandhaafd worden. In Amsterdam kun je bv een hele carriere opbouwen in de tasjesdiefstalbranche (zonodig met geweld), zonder dat dat consequenties heeft. De politie stelt zich weinig cooperatief op tov de modale burger. Enz. enz. Daarom krijg je dit soort excessen.
[..]

Het gaat al fout bij de opsporing + vervolging. Waar de politie specifiek beleid zou moeten maken op deze problemen, en het OM fatsoenlijk zou moeten vervolgen, wordt dat ten enenmale nagelaten. Je zou immers maar eens discrimineren.
[..]

Pakkans omhoog + werkelijk afschrikkende straffen + politie die zich dienstbaar opstelt tov de door de normale burger ervaren problemen (dus gewoon weer wel langs komen als er een inbraak is geweest, ik noem maar iets); het gezag moet hersteld worden, de overheid moet het geweldsmonopolie weer gaan uitoefenen zoals het ooit bedoeld is. Dat is mijn lijn, en dat is toch niet teveel gevraagd? Maar blijkbaar wel.
Vertel eens hoe het met dan.
Op wat voor manier heb je als allochtoon voordeel als je crimineel bent?

Als ze je zoeken, zullen ze echt niet ter voorkoming van discriminatie op het signalemt 'getint' verzuimen te zetten.

Allemaal prachtige woorden, maar inhoudelijk zegt het niet veel.

We weten allemaal dat er te laag wordt gestraft, dus je vertelt niks nieuws. En hoezo 'geweldsmonopolie'? Wanneer was dat en leg uit op wat voor manier.
pi_76769755
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:57 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Zo inhoudelijk weer.
Jij begon bijdehand te doen.Mijn eerste reactie was een oprechte vraag, want ik snapte je post niet.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:23:39 #150
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769843
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat er min of meer consensus was om geweld tegen hulpverleners en gezagsdragers hard en snel aan te pakken.
Juist een inconsequente benadering van dit type geweld is funest voor de veiligheid van artsen, verpleegkundigen, conducteurs, politieagenten, etc.
Artsen vallen niet onder de groep die jij bedoelt voor zover ik weet.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:24:42 #151
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769896
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:41 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik kan hier zo fucking kwaad om worden. Niet normaal. En dan de politie niet ingrijpen om het niet nog meer uit de hand te laten lopen, flikker toch op, omdat ze in hun broek schijten ja. Dan bel je de ME maar, of de BBE, of hoe die lui tegenwoordig heten, en pak je ze allemaal op. Alle kosten op hun verhalen, klaar.
Enkeltje Marokko is ook prima.

Hoe krijgen ze het in hun botte hoofd om de dokters en ambulancebroeders te gaan bedreigen, die juist voor hun klaarstaan. Ik moet echt ff afkoelen, mijn bloed kookt als ik zulke dingen hoor.
Begrijpelijk, maar je kent weinig artsen geloof ik

Lijkt me verder niet meer dan normaal dat men de verdachten alsnog aanhoudt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:26:21 #152
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769945
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:19 schreef GSP het volgende:

[..]

Je ziet in Culemborg wat er gebeurt als je in "opstand" komt tegen deze lieden. Je moet maar net zin hebben in stenen door de ruiten en zulks meer.
Moeten ze eerst weten waar je woont.

Hun adres heb je.

Nederlanders moeten leren dat een beetje strijd soms nodig is als je geen voetveegje wil zijn.
pi_76770010
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:05 schreef bastibro het volgende:
Ze moesten zich doodschamen en ik ga me straks nog schamen voor m`n eigen volk. BAH
Life is Music
pi_76770400
Positieve discriminatie
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:49:54 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76770793
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef bijdehand het volgende:
Laat het een lesje voor ze zijn dat hun familielid dood is.
Hoe bedoel je?
pi_76771175
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Paspoort afnemen en het land uit schoppen.

Wat denken die mongolen wel niet.
Wraak nemen. Waarop? Op een stel artsen die er alles aan doen om iemands leven te redden?

Fuck of, soms zijn levens niet te redden; daar kunnen die artsen niets aan doen.

Kutvolk.

Dat dus, niets meer aan toe te voegen...
behalve dan:

ik ben niet 'racistisch', ik haat buitenlanders niet in het algemeen en ik stem ook niet op Wilders, maar dit soort mensen, allochtoon of autochtoon, zouden gewoon per direct naar Siberië verbannen mogen worden.. dit wil je toch niet in je samenleving?

[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 13-01-2010 18:21:28 ]
Ja doei.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:21:59 #157
78780 deedeetee
pi_76771875
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

bron
[.Bedreiging
Abdullah zei hen te zullen doodmaken als zijn broertje zou overlijden. Daarop legden medewerkers van het ambulancebedrijf Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA) het werk vier uur lang neer.

Na het incident meldde de jongen zich bij de politie. Voordat hij dat deed, bood hij nog zijn excuses aan het ambulancepersoneel aan op de lokale tv-zender AT5.

Niet bewust
De bedreiging was naar eigen zeggen 'niet bewust' uitgesproken, maar 'puur uit emotie'. Hij zegt zelf niet zeker te weten het gezegd te hebben.

De jongen zei niet in te zien waarom het ambulancepersoneel zich daardoor bedreigd zou voelen..]

bron
Misschien word het tijd dat de hulpverleners gewoon meteen hun werk staken en de patïent en familie/vrienden het lekker zelf te laten uitzoeken zodra er geweld word gebruikt of bedreigingen worden geuit.

Lijkt me duidelijk dat er iets gedaan moet worden om deze onzin te stoppen. Puur uit emotie vind ik persoonlijk als een rot smoes klinken.

Nog afgezien daarvan dat de fatsoenlijke mensen wellicht niet goed en tijdig geholpen kunnen worden omdat dit soort ongein de normale gang van zaken nogal verstoort.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:24:58 #158
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76771996
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:21 schreef deedeetee het volgende:

Misschien word het tijd dat de hulpverleners gewoon meteen hun werk staken en de patïent en familie/vrienden het lekker zelf te laten uitzoeken zodra er geweld word gebruikt of bedreigingen worden geuit.
Om vervolgens meteen aangeklaagd te worden wegens dood door schuld zeker?
pi_76772171
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Artsen vallen niet onder de groep die jij bedoelt voor zover ik weet.
Een arts is ook een hulpverlener.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:30:34 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76772249
quote:

[..]

Lijkt me duidelijk dat er iets gedaan moet worden om deze onzin te stoppen. Puur uit emotie vind ik persoonlijk als een rot smoes klinken.

Nog afgezien daarvan dat de fatsoenlijke mensen wellicht niet goed en tijdig geholpen kunnen worden omdat dit soort ongein de normale gang van zaken nogal verstoort.
Fatsoenlijke mensen

Mooi concept hoor, daar niet van.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:31:19 #161
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76772277
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een arts is ook een hulpverlener.
Ja, eigenlijk ook wel bij nader inzien
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:40:12 #162
78780 deedeetee
pi_76772623
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Om vervolgens meteen aangeklaagd te worden wegens dood door schuld zeker?
Dan zijn ze bij de verkeerde. Ze moeten uiteraard met zo'n aanklacht bij de geweldplegers want zijn die hebben er namelijk voor gezorgd dat de patïent niet behandeld kon worden.

Lijkt me duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 13-01-2010 19:06:12 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:12:50 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76773899
*knip*

[ Bericht 52% gewijzigd door Frutsel op 14-01-2010 13:22:27 (generaliseren en discriminerend ) ]
The End Times are wild
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:15:01 #164
78780 deedeetee
pi_76773988
Neuh zo gemakkelijk is een normale hollander niet gek te krijgen hoor. We zitten niet allemaal in de politiek of in de *oogkleppen voor en knuffelmodus *
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:17:17 #165
279329 GSP
pi_76774098
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:12 schreef LXIV het volgende:
Nederland ontwaakt langzaam, dus ik zie de toekomst met veel vertrouwen tegemoet

[ Bericht 38% gewijzigd door Frutsel op 14-01-2010 13:22:08 ]
pi_76776556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voordat Nederland goed wakker is zal de meerderheid van de jeugd allochtoon zijn.
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:24:48 #167
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76787309
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het met dan.
Dat doe ik toch! Hét probleem is een cultureel probleem, er moet eemn cultuuromslag plaatsvinden, vooral bij politie en justitie, maar ook in de politiek. Nu ontbreekt de wil en de moed en wellicht zelfs het inzicht om de problemen adequaat aan te pakken. Dat dat zo is, kun je iedere dag in de krant lezen. En zeg nu zelf, vind je het normaal dat als er een inbraak bij je gedaan wordt, de dader nooit gepakt wordt, en de politie niet eens bij je langs komt om de schade op te nemen?

Dát moet veranderen. De wet moet weer gehandhaafd worden, criminelen moeten weer weten dat misdaad niet loont, de burger moet zich weer veilig en gesteudn weten door het gezag.
quote:
Op wat voor manier heb je als allochtoon voordeel als je crimineel bent?

Als ze je zoeken, zullen ze echt niet ter voorkoming van discriminatie op het signalemt 'getint' verzuimen te zetten.

Allemaal prachtige woorden, maar inhoudelijk zegt het niet veel.

We weten allemaal dat er te laag wordt gestraft, dus je vertelt niks nieuws. En hoezo 'geweldsmonopolie'? Wanneer was dat en leg uit op wat voor manier.
Sinds Hobbes is dat al een centraal thema in het denken over de staatsmacht. Je dacht toch niet dat het de natuurlijke staat der dingen is dat jij geen geweld mag uitoefenen, maar de staat wel? Dat hebben we in ons aller belang zo afgesproken, maar het staat of valt met het naleven van dit 'contract' door de overheid. Als de staat haar aandeel niet nakomt glijden we terug naar barbarij, dan wordt het ieder voor zich (in achterstandswijken is dit al usance).
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:38:26 #168
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76788110
Helder stuk van Lieben in Elsevier over hetzelfde onderwerp:
quote:
Inbraak: Korpschef Van Essen, ik hoor het wel!
zondag 10 januari 2010 13:12

Inbreker wordt niet opgepakt
'Lach naar me als je geen ondergoed draagt.' Dat las ik gisteren op een bumper van een Haagse auto. Ik heb niet gelachen. Dat heeft meerdere oorzaken. 1. Ik draag ondergoed. 2. Er zat een lelijke man in de auto, en ik lach alleen naar mooie vrouwen. 3. Ik ben nu sowieso niet in de stemming om te lachen.

Huis leeggehaald

Wat het laatste punt betreft; mijn nieuwe jaar begon goed, maar niet heus. Bij terugkomst na een paar dagen Veluwe bleek ons hele huis leeggehaald. Flatscreens, laptops, dvd-speler, opnameapparatuur, een hifiset, etc., etc.; alles met een stekker, behalve de föhn van m’n vriendin, was weg.

Ik zit dit stukje nu wat zielig op de computer van m’n ouders te tikken, want m’n (oog)Apple(tje) is ook niet meer. De dieven waren mogelijk wel sluw, maar niet slim; twee TAG Heuer-horloges lagen nog in de kast, die wel degelijk doorzocht was. Terwijl die klokkies toch behoorlijk wat meer waard zijn dan de weggenomen flatscreens en ook wat makkelijker mee te nemen dan een dikke meter pixels, die niet eens in de lift passen.

Onhandig glitterjack

Mochten de dieven overigens een herkansing overwegen, ik heb de horloges inmiddels elders ondergebracht. Ook niet zo slim was dat een van de waarschijnlijke daders een zeer opvallend, kleurrijk jack droeg. Terwijl Opsporing Verzocht ons wekelijks laat zien, hoe je je als dief moet kleden. Even generaliserend gesproken: zwart, zwart en nog eens zwart. Met zijn mooie glitterjack is een van de daders dus gezien op een afgesloten portiek waar hij niets te zoeken had.

Met hetzelfde jack aan, kon hij zo op Hyves worden geïdentificeerd door een getuige. Wat mij dan weer verbaast, is dat de door mijn vriendin inderhaast opgetrommelde rechercheur geen vingerafdrukken wenste te maken. Terwijl hij eerder over de telefoon nog wel zei dat we niets mochten aanraken. Bovendien kun je met vingerafdrukken aantonen dat de dief, behalve in het portiek, ook in ons huis is geweest.

Nieuwjaarstoespraak

Oh ja, de korpschef van Haaglanden had rond de tijd van de inbraak een mooie nieuwjaarstoespraak paraat. Waarbij waarschijnlijk meer agenten aanwezig waren dan u ooit op straat bij elkaar zult zien, tenzij het om de moderne variant op de Hoekse en Kabeljauwse Twisten gaat; de Molukse en Marokkaanse twisten te Culemborg.

Het eerste punt in de speech van de korpschef betrof…de toename van woninginbraken. Daar kan ik dus over meepraten en schrijven. Ikzelf was nu de klos, twee keer in het afgelopen jaar waren mijn ouders in een 'prachtwijk' de klos. Alleen mijn zus moet er nog aan geloven, maar bij haar buren heeft het dievengilde al wel toegeslagen.

Een tweede boodschap van korpschef Henk van Essen - die mij overigens zeer integer voorkomt en dat is wel het vernoemen waard in kringen van de Haagse gemeentepolitiek en hogere ambtenarij - is dat we niet mogen generaliseren. 'Allochtonen zorgen weliswaar voor problemen, maar mogen niet over een kam worden geschoren.'

Generalisaties

Als liberaal kan ik hem wel volgen, maar zonder generalisaties kun je geen politiek bedrijven en ook niet voor oplossingen zorgen. Want, het verbaasde me niks, de zeer waarschijnlijke dader is een 'nieuwe Nederlander' (het nieuwe toverwoord van links om problemen te verdoezelen) uit een 'prachtwijk'.

En Van Essen generaliseert zelf ook. Ik zal dat toelichten. De term allochtoon is veel te 'grof' (in de zin van weinig specifiek), en doet in hun visie onrecht aan Molukkers, Indo’s, Surinamers, etc. Want het was (natuurlijk?) een van 'onze' – om met Rob Oudkerk en Job Cohen te spreken – 'kut-Marokkanen' (let op: dit is niet mijn woordvondst, maar die van links Nederland). Nu heb ik dat 'ons' nooit zo begrepen; er is niets van mij of 'ons' bij; behalve inmiddels onze spulletjes.

En veel andere 'allochtonen' willen helemaal niet op een hoop gegooid worden met (delen van) deze bevolkingsgroep. Ik wil wel generaliseren: iedereen in de grote stad weet dat de ouders van deze jochies beter wat minder in de moskee, en koffiehuizen kunnen gaan rondhangen en zich wat meer in de opvoeding van hun kroost, en dan in het bijzonder de jongens, moeten gaan verdiepen.

Opvoedingsoffensief

Er moet daar nodig eens een opvoedingsoffensief komen. Ik heb het hier wel eens over gehad met PvdA-Tweede Kamerlid Samira Bouchibti en die beaamde dat volmondig.

Job wil de dader nu zijn gympies afpakken, zo begrijp ik. Dat zal indruk maken.

Labbekakkerige houding

Ondertussen weet ik het adres van de kleurrijke gauwdief. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de politie hem oppakt en wat er dan gebeurt. Benieuwd, omdat korpschef Van Essen z’n ambities over de aanpak van inbrekers heeft uitgesproken. Maar ik verwacht wat dit betreft niet zoveel van de politie, gezien de wat labbekakkerige houding van de rechercheur en zijn weigering om vingerafdrukken te nemen.

Maar ook gezien eerdere ervaringen. Zo werd mijn toenmalige schoonvader eens mishandeld met een stuk hout, midden op straat. Dader bekend, getuigen genoeg en ik kwam diezelfde avond nog foto’s van z’n letsel maken; deze werden tezamen met de aangifte ingebracht. Nooit meer wat van gehoord.

Nu is dit laatste een oud geval. En het betreft – eerlijk is eerlijk - ook geen Marokkaan. Maar wat de inbraak betreft, wacht mijnheer Lieben wel degelijk op antwoord.

Nou goed, ik hoor het wel, korpschef Van Essen! En ik houd de lezers van deze blog op de hoogte van eventuele vorderingen van uw korps in het onderzoek.

en
quote:
Inbraak (2): Stemt u maar op een andere partij!
maandag 11 januari 2010 17:59

Agenten lijken maar weinig te willen doen tegen inbraken
In het vervolg op mijn blog van gisteren wil ik nu enkele concrete vragen stellen aan de korpschef van politie Haaglanden. Maar eerst moet ik mijn excuses maken… Aan wie eigenlijk? Aan u, als lezer. Ik heb u in mijn blog van gisteren per ongeluk op het verkeerde been gezet.

Maar ook aan de ‘Anonieme Marokkaanse Inbreker’. Want inmiddels is gebleken dat de zeer waarschijnlijke inbreker met het glitterjack geen Marokkaan is, maar half Kaapverdiaans, half Arubaans. Mijn welgemeende excuses aan u allen. Eerlijk duurt het langst.

Geen vermoeden
Dan verder over de inbraak en de vorderingen in het opsporingswerk van politie. De rechercheur wil definitief geen vingerafdrukken laten nemen. In het huis van mijn ouders, die in een Haagse ‘prachtwijk’ wonen, is dat na een inbraak vorig jaar wél gebeurd. Terwijl daar geen flauw vermoeden van de identiteit van de daders was.

‘Onze’ rechercheur zei tegen mijn vriendin dat er onvoldoende tijd beschikbaar was. Mijn concrete vragen nu aan korpschef Henk van Essen, die in en rond zijn nieuwjaarstoespraak zijn ambities heeft uitgesproken om het toegenomen aantal inbraken en de vaak jeugdige daders het komende jaar harder aan te pakken:

1. Bent u met mij van mening dat de aanpak om géén vingerafdrukken te zoeken, totaal niét overeenkomt met uw uitgesproken ambities?

2. Hoe verklaart u dat er in verschillende Haagse wijken, klaarblijkelijk een verschillende inzet gepleegd wordt? Bent u het met mij eens dat iedere Hagenaar recht heeft op dezelfde inzet van opsporingscapaciteit?

Ter Horst
De rechercheur verklaarde verder dat het tekort aan tijd komt door de bezuinigingen. Dit terwijl ik juist van u had begrepen dat het korps Haaglanden niet zou snijden in de personele inzet en hiertoe zou interen op het eigen vermogen.

3. Gaan de bezuinigingen van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) wat het korps Haaglanden betreft, nu wel of niet ten koste van de personele inzet? Zo niet, hoe verklaart u dan de uitspraak van de betreffende rechercheur?

4. Indien de bezuinigingen wel ten koste gaan van personele inzet, overweegt u dan de verschuiving van de resterende capaciteit, bijvoorbeeld van snelheidscontroles naar opsporing van inbrekers en overvallers? Waarom overweegt u die verschuiving sowieso niet gezien uw prioriteitsstelling?

5. Indien vraag 4 negatief beantwoord wordt, bent u het dan met mij eens dat uw nieuwjaarstoespraak als ‘lippendienst’ te betitelen valt?

Tot slot suggereerde de rechercheur tegenover mijn vriendin dat, als zij de inzet onvoldoende vond, ze maar op een andere partij moest stemmen?!

6. Welk stemadvies geeft de politie Haaglanden in dezen?

Met vriendelijke groet,

Paul Lieben

Bron:

http://www.elsevier.nl/we(...)-ik-hoor-het-wel.htm

http://www.elsevier.nl/we(...)en-andere-partij.htm
pi_76790698
Ik zou geen goede agent zijn, want ik zou zo'n beetje alles wat ik tot mijn beschikking had gebruiken om die varkens dat ziekenhuis uit te rammelen, of anders ervoor zorgen dat ze er meteen kunnen blijven. Ongelofelijk wat een zwakke kutmongolen maken hier de dienst uit zeg...."niet ingrijpen om de gemoederen niet nog erger te laten oplopen" ....ik heb nog nog zo'm teringsmoes gehoord om angst te verbergen. Trouwens die hele riftokkiebende op een hoop vegen en weg ermee, dat heeft hier helemaal niks te zoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76790859
Ik kan me de emotie van mensen die hun dierbare dood zien gaan goed voorstellen. Niet netjes om dan verplegend personeel aan te vallen, maar in de heat of the moment kan zoiets gebeuren.

Vraag me af wat er gebeurd was als de patient door de druk van de familie TOCH weer hartritme gekregen had.

Waren dan de artsen ook zo sportief geweest om de familie te bedanken voor hun doorzettingsvermogen, vraag je je af.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76791766
quote:
Ja, en dan gaat de patient dood omdat z'n vrienden of familie hun emoties niet in bedwang kunnen houden. Die patient vraagt er net zo min om, die heeft gewoon hulp nodig. Als het minder spoed-eisend is, en zeker als de patient bij bewustzijn is en ook een grote bek heeft (bijvoorbeeld bij een beenbreuk ofzo) dan ben ik het wel met je eens, laten liggen! Maar je kunt niet iemand laten doodgaan omdat hun familieleden doordraaien, of er maar van uitgaan dat ze zich zelf net zo zouden gedragen.
pi_76792129
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:34 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan me de emotie van mensen die hun dierbare dood zien gaan goed voorstellen. Niet netjes om dan verplegend personeel aan te vallen, maar in de heat of the moment kan zoiets gebeuren.
In deze mate? De hulpverleners hebben ook ervaring met familieleden, vrienden en omstanders, als die dan toch doordraaien is er iets mis met ze. Je kan niet onbeperkt toegeven aan emoties, zelfs niet al gaat je moeder of vrouw dood. Dit is NIET goed te praten.
quote:
Vraag me af wat er gebeurd was als de patient door de druk van de familie TOCH weer hartritme gekregen had.

Waren dan de artsen ook zo sportief geweest om de familie te bedanken voor hun doorzettingsvermogen, vraag je je af.
Kasplantje.

Jammer dat jij blijkbaar ook weinig vertrouwen in de hulpverlening hebt... het is hun werk om levens te redden, die artsen weten heus wel wat ze doen en zullen het niet te snel opgeven. Als arts is het ook niet leuk om een patient te verliezen, die gaat echt niet voortijdig opgeven.
pi_76792258
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:07 schreef Sheriam het volgende:

[..]

In deze mate? De hulpverleners hebben ook ervaring met familieleden, vrienden en omstanders, als die dan toch doordraaien is er iets mis met ze. Je kan niet onbeperkt toegeven aan emoties, zelfs niet al gaat je moeder of vrouw dood. Dit is NIET goed te praten.
Doe ik dat?
quote:
Kasplantje.
Niet noodzakelijkerwijs.
quote:
Jammer dat jij blijkbaar ook weinig vertrouwen in de hulpverlening hebt... het is hun werk om levens te redden, die artsen weten heus wel wat ze doen en zullen het niet te snel opgeven. Als arts is het ook niet leuk om een patient te verliezen, die gaat echt niet voortijdig opgeven.
Dat denk ik ook niet. Maar ik stel me graag eens het tegendeel voor bij een zaak waarin iedereen ooh en aah roept. Meeroepen zou ook zo onzinnig zijn, vind je niet?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76794300
Familielid verloren of niet, mensen die zich ZO misdragen, moeten strafrechtelijk worden vervolgd en zwaar worden bestraft voor hun misdadige wangedrag.
  donderdag 14 januari 2010 @ 02:36:00 #175
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76794325
Die hele familie moet even flink gereanimeerd worden!
Vind ik wel.
Aanpakken die gastjes want ze denken toch wel heel veel in de zak te hebben en sintnicolaas is allang voor bij!!!!!!???
Snollebolt
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:06:36 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76820472
Gelijk opsluiten een heel lang over hun daden na laten denken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:25:18 #177
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76827539
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Sachertorte het volgende:
Helder stuk van Lieben in Elsevier over hetzelfde onderwerp:
[..]

en
[..]

Bron:

http://www.elsevier.nl/we(...)-ik-hoor-het-wel.htm

http://www.elsevier.nl/we(...)en-andere-partij.htm
Elsevier.... Met geen mogelijkheid serieus te nemen. Het gemiddelde eerstejaars HBO rapportje zit nog sterker in elkaar.

Ooit was dat heel anders. Dat weet ik nog. Kun je nagaan hoe snel dingen veranderen.
pi_76827780
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Elsevier.... Met geen mogelijkheid serieus te nemen. Het gemiddelde eerstejaars HBO rapportje zit nog sterker in elkaar.

Ooit was dat heel anders. Dat weet ik nog. Kun je nagaan hoe snel dingen veranderen.

Als je geen argumenten hebt, kun je altijd nog de boodschapper aanvallen.

donderdag 14 januari 2010 @ 22:31:01 #179
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76827892
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het is niet eens een rapport flapdrol, het is een column over ene persoonlijke ervaring. Blijkbaar vindt jij dat de politie daar zeer adequaat heeft gehandeld. Ik heb een andere mening.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:52:34 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76845106
Het zijn hele lieve jongens...
quote:
‘Zoons patiënte hebben artsen niet bedreigd’

BERGEN OP ZOOM - Zoons van de vrijdag in Lievensberg gestorven vrouw uit Bergen op Zoom hebben artsen niet bedreigd en ook het ziekenhuis niet op stelten gezet, zoals getuigen onder meer in deze krant hebben gezegd.

Dat stelt advocaat Harry Nieland van de familie: „Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”

De raadsman kan niet uitsluiten dat door alle emoties bij de nabestaanden het medisch personeel zich bedreigd heeft gevoeld. „Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om artsen te bedreigen. Laat staan dat ze iemand tegen de muur hebben gedrukt, zoals getuigen beweren. Iedereen kan rustig slapen”, meent Nieland.
U kunt allen rustig slapen...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:54:35 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76845197
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:52 schreef AchJa het volgende:
[..]

Zo zie je maar weer dat het onverstandig is om vanuit de onderbuik meteen te oordelen zonder de feiten te kennen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:03:17 #182
279329 GSP
pi_76845553
quote:
[..]

Aaah de getuigen zijn dom en hebben het verkeerd gezien. Ja, zodra de poep op de ventilator komt ineens ontkennen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:13:03 #183
116015 SicSicSics
pi_76845884
Ze dachten natuurlijk dat: 'Ik mak ju dood jonguh!' eigenlijk 'Dankuwel' betekend.

Stomme taalbarrière!
Fine, fuck you then!
pi_76846369
Heeft dit bericht eigenlijk nog ergens naders in gestaan dan in de Telegraaf?
pi_76846480
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Er is geen aangifte gedaan, dus zijn er geen strafbare feiten gepleegd. De politie kan niet zo maar random mensen gaan oppakken. Als het ziekenhuispersoneel aangifte had gedaan, waren de personen wel opgepakt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:18 #186
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76846579
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Er is geen aangifte gedaan, dus zijn er geen strafbare feiten gepleegd. De politie kan niet zo maar random mensen gaan oppakken. Als het ziekenhuispersoneel aangifte had gedaan, waren de personen wel opgepakt.

De politie is niet afhankelijk van een aangifte om tot vervolging over te gaan, ze mogen ook op (ik noem maar iets onbenulligs) op eigen waarneming afgaan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:38:27 #187
3542 Gia
User under construction
pi_76846765
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De politie is niet afhankelijk van een aangifte om tot vervolging over te gaan, ze mogen ook op (ik noem maar iets onbenulligs) op eigen waarneming afgaan.
Tja, maar als ze niet naar binnen gaan, valt het niet mee om maar iets waar te nemen, natuurlijk.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:40:51 #188
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76846860
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar als ze niet naar binnen gaan, valt het niet mee om maar iets waar te nemen, natuurlijk.
De politie weet al dat er iets aan het handje is. Wat let ze om eens te gaan rechercheren.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:49:45 #189
3542 Gia
User under construction
pi_76847188
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De politie weet al dat er iets aan het handje is. Wat let ze om eens te gaan rechercheren.
Heb je toch kunnen lezen! Ze waren bang dat de boel dan helemaal zou escaleren. En wat beginnen 2 politiemannetjes tegen 10 boze en emotionele familieleden?
pi_76847360
quote:
[..]

Het zijn altijd anderen. Waarschijnlijk is die advocaat ook bedreigd .

Wat een tuig. Hoe halen mensen het in hun hoofd om hulpverleners te bedreigen/intimideren. Totaal mesjogge .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:54:48 #191
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76847391
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je toch kunnen lezen! Ze waren bang dat de boel dan helemaal zou escaleren. En wat beginnen 2 politiemannetjes tegen 10 boze en emotionele familieleden?
Dan is er toch al voldoende aanleiding om op zijn minst eens een babbeltje te gaan maken? De agenten hebben dan nl zelf waargenomen dat er een agressieve en bedreigende sfeer hing.
pi_76847699
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan het feit.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:42:08 #193
3542 Gia
User under construction
pi_76849137
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan is er toch al voldoende aanleiding om op zijn minst eens een babbeltje te gaan maken? De agenten hebben dan nl zelf waargenomen dat er een agressieve en bedreigende sfeer hing.
Maar meer dan een babbeltje is dan niet mogelijk. Een agressieve en bedreigende sfeer is nog geen misdrijf.

Ik snap werkelijk niet waarom die artsen geen aangifte doen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:59:12 #194
19242 yavanna
Results may vary.
pi_76849847
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar meer dan een babbeltje is dan niet mogelijk. Een agressieve en bedreigende sfeer is nog geen misdrijf.

Ik snap werkelijk niet waarom die artsen geen aangifte doen.
Wellicht angst voor represailles, geen zin in het hele gedoe, slecht voor de carriere. Dat ze in het ziekenhuis makkelijk vindbaar zijn helpt de artsen ook niet als ze bang zijn voor represailles en wellicht hebben ze door het non optreden van de politie al helemaal weinig vertrouwen gekregen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_76850028
quote:
BERGEN OP ZOOM - De Marokkaanse zoons die artsen van een ziekenhuis in Bergen op Zoom zo geïntimideerd zouden hebben dat ze reanimatiepogingen bij hun moeder voortzetten terwijl dat allang zinloos was, ontkennen dat ze het ziekenhuis op stelten hebben gezet.

De advocaat van de familie, Harry Nieland, stelt in BN De Stem dat er van bedreiging geen sprake is geweest. "Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”

De raadsman kan niet uitsluiten dat door alle emoties bij de nabestaanden het medisch personeel zich bedreigd heeft gevoeld. "Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om artsen te bedreigen. Laat staan dat ze iemand tegen de muur hebben gedrukt, zoals getuigen beweren. Iedereen kan rustig slapen”, meent Nieland.

Sluiproute

Het incident met de familie vond vrijdag plaats in het Lievensberg-ziekenhuis. "Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd. De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd", vertelde een arts die getuige was van het incident.

De arts die de reanimatie had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers lieten weten bang te zijn om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden.

'Geen strafbare feiten'

De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. Volgens een woordvoerder zijn er geen strafbare feiten geconstateerd.
bron
pi_76850170
quote:
De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten.
Ik was er niet bij, maar neig toch eerder het ziekenhuis te geloven in dit geval.
pi_76850507
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, maar neig toch eerder het ziekenhuis te geloven in dit geval.
Maar dat verhaal dat stond in de Telegraaf, dus wat er nu echt gebeurd is blijft onduidelijk.

De familie trekt in ieder geval aan het kortste eind, die vrouw is dood....
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:15:59 #198
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76850571
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Agenten hebben toch een gun bij?
pi_76850597
We weten niet wat de details zijn. De dokters kunnen net zo goed Marokkanen-hatende-pvv'ers zijn. Je weet het maar nooit.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:25:13 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76851066
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:14 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Maar dat verhaal dat stond in de Telegraaf, dus wat er nu echt gebeurd is blijft onduidelijk.
quote:
Personeel ziekenhuis met de dood bedreigd

BERGEN OP ZOOM - Ziekenhuis Lievensberg in Bergen op Zoom doet geen aangifte tegen nabestaanden van een hartpatiënte die artsen en verplegend personeel met de dood hebben bedreigd en het ziekenhuis urenlang op stelten hebben gezet.

Een anesthesist die door zoons van de gestorven vrouw tegen de muur werd gedrukt, doet evenmin aangifte, volgens collega's uit angst voor de familie. Getuigen zeggen dat de zoons hebben gezworen wraak te zullen nemen op het personeel na de begrafenis van hun moeder in Marokko.

Het incident had vorige week vrijdag plaats toen de oudere vrouw met ernstige hartklachten in het ziekenhuis werd binnengebracht. Familieleden drongen eerst de eerst hulp binnen en later de ic-afdeling waar werd getracht de vrouw te reanimeren. Volgens een arts die getuige was, is het personeel onder bedreiging doorgegaan met die behandeling terwijl dat medisch geen enkele zin meer had. De politie en beveiligers moesten eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren.

Niet bekend is in hoeverre het incident de zorg in het ziekenhuis (tijdelijk) in gevaar heeft gebracht. De raad van bestuur van Lievensberg zegt 'in het belang van alle partijen' geen enkele mededeling over de zaak te doen.
BN de stem
pi_76851158
Ah, dat was dus mijn vraag, of het nog meer in het nieuws was geweest. Wat is dat BN de Stem, beetje objectief?
pi_76851246
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:16 schreef FIFA2010 het volgende:
We weten niet wat de details zijn. De dokters kunnen net zo goed Marokkanen-hatende-pvv'ers zijn. Je weet het maar nooit.
Ja flikker toch op man. Lekker slachtoffer/dader om willen ruilen he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76851318
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

BN de stem
Ik hoop dat die jongens wraak komen nemen, een spuitje in hun nek krijgen en door de dokters zeer pijnlijk onder handen genomen worden.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:59 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76852060
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef bloodymary het volgende:
Ah, dat was dus mijn vraag, of het nog meer in het nieuws was geweest. Wat is dat BN de Stem, beetje objectief?
Ik ken die krant verder niet, het is een regiokrant die zich richt op West-Brabant en Zeeland volgens Wiki.
pi_76852743
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ken die krant verder niet, het is een regiokrant die zich richt op West-Brabant en Zeeland volgens Wiki.
De krant zelf is relatief links georienteerd, veel artikelen anti politie en maatschappij en ze proberen een Telegraaf stijl aan te houden bij de artikelen. De moderatie van de berichten is ook zeer slecht, als ik een compliment richting een politcus plaats of een actie van de politie wordt het 9 van de 10 keer niet geplaatst en als ik ongenuanceerde dingen roep dan wel... De papieren versie is niet veel beter.

Het Verhaal:
http://www.bndestem.nl/re(...)de-dood-bedreigd.ece
De advocaat verteld:
http://www.bndestem.nl/re(...)en-niet-bedreigd.ece
(Waarom een advocaat nemen als er niks is gebeurd?)
Het staartje:
http://www.bndestem.nl/re(...)s-er-gedreigd-is.ece
klik hier
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:29:09 #206
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_76853908
Collegatje van me werkt één dag als vrijwilliger in de Lievensberg. Wat er in de krant staat is waar. De artsen zijn weldegelijk bedreigd, zij liep namelijk op de afdeling rond toen het gebeurde.

Dus niks PVV knuffelaars of iets dergelijks, gewoon onfatsoenlijk tuig wat deze keer toevallig buitenlanders waren.

Er wordt geen aangifte gedaan omdat de directie bang is voor wraakacties. De medenwerkers zijn daarom wel woedend op de leiding.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_76855137
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:29 schreef Rossdale het volgende:
Collegatje van me werkt één dag als vrijwilliger in de Lievensberg. Wat er in de krant staat is waar. De artsen zijn weldegelijk bedreigd, zij liep namelijk op de afdeling rond toen het gebeurde.

Dus niks PVV knuffelaars of iets dergelijks, gewoon onfatsoenlijk tuig wat deze keer toevallig buitenlanders waren.

Er wordt geen aangifte gedaan omdat de directie bang is voor wraakacties. De medenwerkers zijn daarom wel woedend op de leiding.
Je collega liegt!
volgens de advocaat van de familie

Ik zou het weliswaar heel tof van je collega vinden als ze even melding maakt bij de politie dat ze er getuige van geweest is en dat wanneer er een zaak gestart wordt ze eventueel als anonieme getuige op wil treden.
klik hier
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:50:04 #208
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76857522
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:29 schreef Rossdale het volgende:
Wat let ze om zelf aangifte te doen dan?
pi_76857701
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:50 schreef Dagonet het volgende:

Wat let ze om zelf aangifte te doen dan?
Angst voor wraakacties... en niet alleen die van de personen tegen wie je aangifte doet, maar ook die van de leiding. Ziekenhuizen hebben vaak een heel duidelijke hierarchie, en managers maken de dienst uit, die cijferen soms heel snel hun medewerkers weg... alles voor het bedrijf.
--- Cameron Hodge ---
pi_76857803
Wat een smerig volk, belachelijk dat de politie hen niet het ziekenhuis uitzet. Dat tuig moeten ze vastzetten tot na de begrafenis, eens kijken of ze dan nog zo stoer zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_76858085
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:57 schreef Arnold_fan het volgende:
Wat een smerig volk, belachelijk dat de politie hen niet het ziekenhuis uitzet. Dat tuig moeten ze vastzetten tot na de begrafenis, eens kijken of ze dan nog zo stoer zijn.
Het probleem is dat het een groep van 30 tot 40 man was die emotioneel en opgefokt was. Als je daar aan komt met z'n 2-en kan je niks doen, zeker als je al weet dat deze mensen nogal snel agressief kunnen worden is 2 tegen 30 geen goede verhouding. En meer politie oproepen uit de regio is ook niet mogelijk er is zo veel bezuinigd dat er binnen een half uur maximaal 10 man politie kan staan. ME oproepen werkt ook niet, duurt minimaal 4 uur voordat deze paraat zijn.

Het is de taak van het OM om deze mensen te vervolgen, maar die zijn te druk bezig met Wilders vervolgen denk ik..
klik hier
pi_76860254
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:03 schreef Irritinus het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een groep van 30 tot 40 man was die emotioneel en opgefokt was. Als je daar aan komt met z'n 2-en kan je niks doen, zeker als je al weet dat deze mensen nogal snel agressief kunnen worden is 2 tegen 30 geen goede verhouding. En meer politie oproepen uit de regio is ook niet mogelijk er is zo veel bezuinigd dat er binnen een half uur maximaal 10 man politie kan staan. ME oproepen werkt ook niet, duurt minimaal 4 uur voordat deze paraat zijn.

Het is de taak van het OM om deze mensen te vervolgen, maar die zijn te druk bezig met Wilders vervolgen denk ik..
Volgens mij hebben ze een fraaie alarmknop op hun mobilofoon, als ze die indrukken rukt het hele korps uit..
Natuurlijk hadden ze wel wat kunnen doen. En ze hebben toch niet voor niks een dienstwapen? Als niks anders helpt om bedreigde mensen te ontzetten, gebruik je dat.
Het is hun werk hoor, en anders trekken ze maar een blik mariniers open.
pi_76860290
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:54 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Angst voor wraakacties... en niet alleen die van de personen tegen wie je aangifte doet, maar ook die van de leiding. Ziekenhuizen hebben vaak een heel duidelijke hierarchie, en managers maken de dienst uit, die cijferen soms heel snel hun medewerkers weg... alles voor het bedrijf.
Maar hebben we daar niet een OM voor? Ik neem aan dat die gasten echt wel vervolgd gaan worden..
pi_76860902
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar hebben we daar niet een OM voor? Ik neem aan dat die gasten echt wel vervolgd gaan worden..
Als je beseft dat artsen vaak de meest cynische figuren zijn die er rondlopen dan zal het je ook niets verbazen dat artsen vaak niet bepaald een hoge pet op hebben van de politie en hun taak om de burger te beschermen.

Vaak zat dat justitie blundert of dat de politie niet optreed, en een wraakactie valt niet te ontlopen wat dat betreft.
--- Cameron Hodge ---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')