abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:06:36 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76820472
Gelijk opsluiten een heel lang over hun daden na laten denken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:25:18 #177
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76827539
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Sachertorte het volgende:
Helder stuk van Lieben in Elsevier over hetzelfde onderwerp:
[..]

en
[..]

Bron:

http://www.elsevier.nl/we(...)-ik-hoor-het-wel.htm

http://www.elsevier.nl/we(...)en-andere-partij.htm
Elsevier.... Met geen mogelijkheid serieus te nemen. Het gemiddelde eerstejaars HBO rapportje zit nog sterker in elkaar.

Ooit was dat heel anders. Dat weet ik nog. Kun je nagaan hoe snel dingen veranderen.
Intelligent, but fucked up.
pi_76827780
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Elsevier.... Met geen mogelijkheid serieus te nemen. Het gemiddelde eerstejaars HBO rapportje zit nog sterker in elkaar.

Ooit was dat heel anders. Dat weet ik nog. Kun je nagaan hoe snel dingen veranderen.

Als je geen argumenten hebt, kun je altijd nog de boodschapper aanvallen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:31:01 #179
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76827892
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het is niet eens een rapport flapdrol, het is een column over ene persoonlijke ervaring. Blijkbaar vindt jij dat de politie daar zeer adequaat heeft gehandeld. Ik heb een andere mening.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:52:34 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76845106
Het zijn hele lieve jongens...
quote:
‘Zoons patiënte hebben artsen niet bedreigd’

BERGEN OP ZOOM - Zoons van de vrijdag in Lievensberg gestorven vrouw uit Bergen op Zoom hebben artsen niet bedreigd en ook het ziekenhuis niet op stelten gezet, zoals getuigen onder meer in deze krant hebben gezegd.

Dat stelt advocaat Harry Nieland van de familie: „Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”

De raadsman kan niet uitsluiten dat door alle emoties bij de nabestaanden het medisch personeel zich bedreigd heeft gevoeld. „Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om artsen te bedreigen. Laat staan dat ze iemand tegen de muur hebben gedrukt, zoals getuigen beweren. Iedereen kan rustig slapen”, meent Nieland.
U kunt allen rustig slapen...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:54:35 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76845197
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:52 schreef AchJa het volgende:
[..]

Zo zie je maar weer dat het onverstandig is om vanuit de onderbuik meteen te oordelen zonder de feiten te kennen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:03:17 #182
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76845553
quote:
[..]

Aaah de getuigen zijn dom en hebben het verkeerd gezien. Ja, zodra de poep op de ventilator komt ineens ontkennen.
I am not impressed by your performance
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:13:03 #183
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76845884
Ze dachten natuurlijk dat: 'Ik mak ju dood jonguh!' eigenlijk 'Dankuwel' betekend.

Stomme taalbarrière!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76846369
Heeft dit bericht eigenlijk nog ergens naders in gestaan dan in de Telegraaf?
pi_76846480
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)atie_af__.html?p=8,1

NEEE hinder hulpverleners, bedreig ze meerdere malen, druk ze tegen de muur, bedreig ze nog wat meer. Zet een ziekenhuis op stelten. Maar nee hoor, geen strafbare feiten.

Waarom moet dit maar kunnen?
Er is geen aangifte gedaan, dus zijn er geen strafbare feiten gepleegd. De politie kan niet zo maar random mensen gaan oppakken. Als het ziekenhuispersoneel aangifte had gedaan, waren de personen wel opgepakt.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:18 #186
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76846579
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Er is geen aangifte gedaan, dus zijn er geen strafbare feiten gepleegd. De politie kan niet zo maar random mensen gaan oppakken. Als het ziekenhuispersoneel aangifte had gedaan, waren de personen wel opgepakt.

De politie is niet afhankelijk van een aangifte om tot vervolging over te gaan, ze mogen ook op (ik noem maar iets onbenulligs) op eigen waarneming afgaan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:38:27 #187
3542 Gia
User under construction
pi_76846765
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De politie is niet afhankelijk van een aangifte om tot vervolging over te gaan, ze mogen ook op (ik noem maar iets onbenulligs) op eigen waarneming afgaan.
Tja, maar als ze niet naar binnen gaan, valt het niet mee om maar iets waar te nemen, natuurlijk.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:40:51 #188
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76846860
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar als ze niet naar binnen gaan, valt het niet mee om maar iets waar te nemen, natuurlijk.
De politie weet al dat er iets aan het handje is. Wat let ze om eens te gaan rechercheren.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:49:45 #189
3542 Gia
User under construction
pi_76847188
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De politie weet al dat er iets aan het handje is. Wat let ze om eens te gaan rechercheren.
Heb je toch kunnen lezen! Ze waren bang dat de boel dan helemaal zou escaleren. En wat beginnen 2 politiemannetjes tegen 10 boze en emotionele familieleden?
pi_76847360
quote:
[..]

Het zijn altijd anderen. Waarschijnlijk is die advocaat ook bedreigd .

Wat een tuig. Hoe halen mensen het in hun hoofd om hulpverleners te bedreigen/intimideren. Totaal mesjogge .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:54:48 #191
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76847391
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je toch kunnen lezen! Ze waren bang dat de boel dan helemaal zou escaleren. En wat beginnen 2 politiemannetjes tegen 10 boze en emotionele familieleden?
Dan is er toch al voldoende aanleiding om op zijn minst eens een babbeltje te gaan maken? De agenten hebben dan nl zelf waargenomen dat er een agressieve en bedreigende sfeer hing.
pi_76847699
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan het feit.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:42:08 #193
3542 Gia
User under construction
pi_76849137
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan is er toch al voldoende aanleiding om op zijn minst eens een babbeltje te gaan maken? De agenten hebben dan nl zelf waargenomen dat er een agressieve en bedreigende sfeer hing.
Maar meer dan een babbeltje is dan niet mogelijk. Een agressieve en bedreigende sfeer is nog geen misdrijf.

Ik snap werkelijk niet waarom die artsen geen aangifte doen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:59:12 #194
19242 yavanna
Results may vary.
pi_76849847
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar meer dan een babbeltje is dan niet mogelijk. Een agressieve en bedreigende sfeer is nog geen misdrijf.

Ik snap werkelijk niet waarom die artsen geen aangifte doen.
Wellicht angst voor represailles, geen zin in het hele gedoe, slecht voor de carriere. Dat ze in het ziekenhuis makkelijk vindbaar zijn helpt de artsen ook niet als ze bang zijn voor represailles en wellicht hebben ze door het non optreden van de politie al helemaal weinig vertrouwen gekregen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_76850028
quote:
BERGEN OP ZOOM - De Marokkaanse zoons die artsen van een ziekenhuis in Bergen op Zoom zo geïntimideerd zouden hebben dat ze reanimatiepogingen bij hun moeder voortzetten terwijl dat allang zinloos was, ontkennen dat ze het ziekenhuis op stelten hebben gezet.

De advocaat van de familie, Harry Nieland, stelt in BN De Stem dat er van bedreiging geen sprake is geweest. "Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”

De raadsman kan niet uitsluiten dat door alle emoties bij de nabestaanden het medisch personeel zich bedreigd heeft gevoeld. "Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om artsen te bedreigen. Laat staan dat ze iemand tegen de muur hebben gedrukt, zoals getuigen beweren. Iedereen kan rustig slapen”, meent Nieland.

Sluiproute

Het incident met de familie vond vrijdag plaats in het Lievensberg-ziekenhuis. "Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd. De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd", vertelde een arts die getuige was van het incident.

De arts die de reanimatie had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers lieten weten bang te zijn om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden.

'Geen strafbare feiten'

De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. Volgens een woordvoerder zijn er geen strafbare feiten geconstateerd.
bron
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76850170
quote:
De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten.
Ik was er niet bij, maar neig toch eerder het ziekenhuis te geloven in dit geval.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76850507
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, maar neig toch eerder het ziekenhuis te geloven in dit geval.
Maar dat verhaal dat stond in de Telegraaf, dus wat er nu echt gebeurd is blijft onduidelijk.

De familie trekt in ieder geval aan het kortste eind, die vrouw is dood....
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:15:59 #198
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76850571
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Agenten hebben toch een gun bij?
pi_76850597
We weten niet wat de details zijn. De dokters kunnen net zo goed Marokkanen-hatende-pvv'ers zijn. Je weet het maar nooit.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:25:13 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76851066
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:14 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Maar dat verhaal dat stond in de Telegraaf, dus wat er nu echt gebeurd is blijft onduidelijk.
quote:
Personeel ziekenhuis met de dood bedreigd

BERGEN OP ZOOM - Ziekenhuis Lievensberg in Bergen op Zoom doet geen aangifte tegen nabestaanden van een hartpatiënte die artsen en verplegend personeel met de dood hebben bedreigd en het ziekenhuis urenlang op stelten hebben gezet.

Een anesthesist die door zoons van de gestorven vrouw tegen de muur werd gedrukt, doet evenmin aangifte, volgens collega's uit angst voor de familie. Getuigen zeggen dat de zoons hebben gezworen wraak te zullen nemen op het personeel na de begrafenis van hun moeder in Marokko.

Het incident had vorige week vrijdag plaats toen de oudere vrouw met ernstige hartklachten in het ziekenhuis werd binnengebracht. Familieleden drongen eerst de eerst hulp binnen en later de ic-afdeling waar werd getracht de vrouw te reanimeren. Volgens een arts die getuige was, is het personeel onder bedreiging doorgegaan met die behandeling terwijl dat medisch geen enkele zin meer had. De politie en beveiligers moesten eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren.

Niet bekend is in hoeverre het incident de zorg in het ziekenhuis (tijdelijk) in gevaar heeft gebracht. De raad van bestuur van Lievensberg zegt 'in het belang van alle partijen' geen enkele mededeling over de zaak te doen.
BN de stem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')