abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:29:43 #126
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76761930
Dat soort tuig moet men knetterhard aanpakken.
En de politie heeft weer duidelijk laten zien dat ze gewoonweg te schijterig is.
ipv optreden doen ze geen ene ruk!!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76761951
En moge de thee smaken. Door familie als deze krijgen alle Marokkanen in NL een slechte naam, en vooral het feit dat ze niet gestraft worden is verschrikkelijk. Laat het een lesje voor ze zijn dat hun familielid dood is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76762215
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ze niet worden aangepakt, hoe kan het dan dat in bv de gevangenis het merendeel allochtoon is?

Je bedoelt dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar daat heeft niks te maken met hoe justitie straft.
Een rechter gaat echt niet milder straffen als er een allochtoon voor zijn/haar neus staat.

In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst. En er zijn geen aanwijzingen dat bepaalde groepen minder gestraft worden voor dezefde strafbare feiten. Als een Nederlander hetzelfde zou doen zal ie niet zwaarder gestraft worden, ook al denk jij van niet.
Ik was in de veronderstelling dat er Kamerbreed consensus was dat gezagsdragers en hulpverleners beter beschermd zouden moeten worden en dat bijvoorbeeld agressie en bedreiging in verhouding zwaarder bestraft zou worden als gelijksoortige incidenten tussen burgers onderling.
De houding van de politie, in deze, voldoet daar helemaal niet aan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76762293
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat er Kamerbreed consensus was dat gezagsdragers en hulpverleners beter beschermd zouden moeten worden en dat bijvoorbeeld agressie en bedreiging in verhouding zwaarder bestraft zou worden als gelijksoortige incidenten tussen burgers onderling.
De houding van de politie, in deze, voldoet daar helemaal niet aan.
Ik heb het over allochtonen en hoe die worden gestraft, niet over de straffen voor het lastigvallen van hulpverleners.
pi_76762771
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het over allochtonen en hoe die worden gestraft, niet over de straffen voor het lastigvallen van hulpverleners.
Ik richtte mij meer op het zinnetje; In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst .
Zonder meer verwachten dat zwaarder straffen de enige remedie is lijkt me wat te kortzichtig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:53:33 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76762973
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ze niet worden aangepakt, hoe kan het dan dat in bv de gevangenis het merendeel allochtoon is?
Briljant argument hoor, werkelijk hulde!

Het merendeel van de gevangenen zit voor drugszaken, en ook daar zitten veel allochtonen in. Het werkelijk probleem in het strafrecht is echter dat de belangrijke normen niet op de juiste wijze gehandhaafd worden. In Amsterdam kun je bv een hele carriere opbouwen in de tasjesdiefstalbranche (zonodig met geweld), zonder dat dat consequenties heeft. De politie stelt zich weinig cooperatief op tov de modale burger. Enz. enz. Daarom krijg je dit soort excessen.
quote:
Je bedoelt dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar daat heeft niks te maken met hoe justitie straft.
Een rechter gaat echt niet milder straffen als er een allochtoon voor zijn/haar neus staat.
Het gaat al fout bij de opsporing + vervolging. Waar de politie specifiek beleid zou moeten maken op deze problemen, en het OM fatsoenlijk zou moeten vervolgen, wordt dat ten enenmale nagelaten. Je zou immers maar eens discrimineren.
quote:
In het algemeen zouden straffen zwaarder mogen zijn, voor iedereen, ongeacht afkomst. En er zijn geen aanwijzingen dat bepaalde groepen minder gestraft worden voor dezefde strafbare feiten. Als een Nederlander hetzelfde zou doen zal ie niet zwaarder gestraft worden, ook al denk jij van niet.
Pakkans omhoog + werkelijk afschrikkende straffen + politie die zich dienstbaar opstelt tov de door de normale burger ervaren problemen (dus gewoon weer wel langs komen als er een inbraak is geweest, ik noem maar iets); het gezag moet hersteld worden, de overheid moet het geweldsmonopolie weer gaan uitoefenen zoals het ooit bedoeld is. Dat is mijn lijn, en dat is toch niet teveel gevraagd? Maar blijkbaar wel.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:00:45 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76763266
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij begon de schuld te geven aan links, dus besloot ik aan te geven in welk opzicht rechts ook een aandeel heeft in de onvrede bij buitenlanders. Of geloof jij niet dat de haat tegen buitenlanders bij de PVV en aanhang groter is dan bij andere partijen? En verder ben ik ook ingegaan op de "oplossing" die jij hebt voor dit soort problemen en die bij links volgens jou afwezig is. Dus hoezo strookt mijn post niet met die van jou?
Het is ook de schuld van links, het is niet anders. Het is links dat niet in staat is allochtonen te zien als normale mensen met normale rechten en verplichtingen, die zelf verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten, en daar ook op afgerekend mogen worden. Het is links dat allochtonen als onomondige en onmachtige kinderen blijft wegzetten. Het is die discriminatie (want dat is het!) die m.i. de basis van vrijwel alle problemen op dit vlak is. Dat er ter rechterzijde ook idioten rondlopen moge zo zijn, maar die groep is veel kleiner en veel minder invloedrijk en dus ook veel minder belangrijk dan de enorme groep linksdenkers die werkelijke invloed in deze maatschappij uitoefent.

Je oplossing is me trouwens ontgaan, zou je die nog even kunnen aanwijzen (linkje ofzo is prima)?
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:17:52 #133
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76763972
Wat een mooi toeval. GS heeft net een topic dat enige illustratie biedt bij de problematiek omtrent het linksdenken; het wordt onder criminologen in spe (hoe verbazingwekkend) nog in ruime mate beleden.

Zie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/verhaal.pdf
pi_76764243
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een mooi toeval. GS heeft net een topic dat enige illustratie biedt bij de problematiek omtrent het linksdenken; het wordt onder criminologen in spe (hoe verbazingwekkend) nog in ruime mate beleden.

Zie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/verhaal.pdf
Wat een stuk De tering, die jongen hadden ze nog 20 jaar moeten vastzetten. Wat een wereldvreemde bosmongool en nog uitkering trekken ook, terwijl hij kotst op de nederlandse maatschappij

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2010 15:26:35 ]
pi_76764249
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:38 schreef YazooW het volgende:
Wat zou Nederland mooi zijn geweest als men in het echt zo zou reageren zoals men hier nu doet in dit topic. Net zoals vroegah, helaas verbergt men zichzelf voortaan achter zijn digitale persoonlijkheid. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen hier al die dingen die ze hier nu over marokkanen zeggen niet in het echt tegen een marokkaan durven te zeggen.
dat komt omdat ze je dan direct een mes tussen je ribben steken! praten kan niet met deze mensen, want dan zijn ze meteen beledigd en moet er gedreigd en gestoken worden!
ik heb serieus wel eens geprobeerd over een onderwerp als dit te praten met een marokkaan, maar het lukt gewoon niet! ieder negatief feit ziet men als belediging.
ik ben er echt helemaal klaar mee met dit soort volk!
pi_76764657
Doet me goed dat mensen met behulp van dit topic hun haat jegens Marokkanen weer ongestoord kunnen fulmineren.

Neemt niet weg dat het volk uit het bericht ronduit achterlijk is. Begrijp alleen niet waarom de afkomst van deze mensen een rol speelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage woensdag 13 januari 2010 @ 15:34:17 #137
145738 superworm
is erbij
pi_76764697
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Neemt niet weg dat het volk uit het bericht ronduit achterlijk is. Begrijp alleen niet waarom de afkomst van deze mensen een rol speelt.
Doet het ook niet. Ongeacht afkomst, een ieder die dit doet moet keihard aangepakt worden.
pi_76764854

Wat een varkens.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_76764916
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doet het ook niet. Ongeacht afkomst, een ieder die dit doet moet keihard aangepakt worden.
Duidelijk. Alleen schrijnend dat verschillende users pleiten voor uitzetting van de familie. Het lijkt mij ook wenselijk om alle aso's het land uit te trappen, maar dat gaat nou eenmaal niet.
pi_76765175
Ik snap het trouwens echt niet... deze figuren zullen moord en brand schreeuwen als het om Wilders gaat, ze zullen er geen goed woord voor over hebben

maar ze spelen de man in de kaarten met dit soort walgelijk, barbaars gedrag.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_76765383
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:46 schreef PhalanX het volgende:
Ik snap het trouwens echt niet... deze figuren zullen moord en brand schreeuwen als het om Wilders gaat, ze zullen er geen goed woord voor over hebben

maar ze spelen de man in de kaarten met dit soort walgelijk, barbaars gedrag.
Wie zijn deze figuren en wie wordt in de kaart gespeeld?
pi_76765707
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een stuk De tering, die jongen hadden ze nog 20 jaar moeten vastzetten. Wat een wereldvreemde bosmongool en nog uitkering trekken ook, terwijl hij kotst op de nederlandse maatschappij
Dat soort verhalen kan ik ook slecht tegen. Voluit kotsen op hetzelfde systeem dat hem een relatief luxe leven geeft, zonder tegenprestatie. (Nou oke, hij mag geen misdaden plegen, voor hem is dat misschien een tegenprestatie. Maar daar houdt hij zich ook niet echt aan met z'n klusjes.) En natuurlijk toch stiekem anderen de schuld geven van z'n misdaden. Stereotype geboren verliezer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:04:58 #144
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76766070
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat stuk vat wel zo'n beetje samen wat er mis is in Nederland
I am not impressed by your performance
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:19:44 #145
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76766655
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:43 schreef waht het volgende:

[..]

Ja dat is echt heel gek. Wat kan er nu fout gaan?
Ik bedoel: de mensen die het vragen om aangesproken te worden zijn sowieso al de mensen met het meeste inlevingsvermogen en kunnen kritiek altijd goed incasseren. En daarnaast heb je de wet ook nog eens achter je staan. Win-win.
Je ziet in Culemborg wat er gebeurt als je in "opstand" komt tegen deze lieden. Je moet maar net zin hebben in stenen door de ruiten en zulks meer.
I am not impressed by your performance
pi_76768019
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)atie_af__.html?p=8,1

NEEE hinder hulpverleners, bedreig ze meerdere malen, druk ze tegen de muur, bedreig ze nog wat meer. Zet een ziekenhuis op stelten. Maar nee hoor, geen strafbare feiten.

Waarom moet dit maar kunnen?
Denk dat paspoort intrekken en ze na de begrafenis NL niet meer inlaten de beste optie is
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:05:49 #147
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76768887
Ik kan me goed voorstellen dat mensen, wanneer ze dit nu weer lezen, een zeer groot zwak voor Geertje Wilders ontwikkelen.
Weer die tering mocro`s tegen het laffe, slappe Hollandse gezag
Ze moesten zich doodschamen en ik ga me strax nog schamen voor m`n eigen volk. BAH
pi_76768942
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Briljant argument hoor, werkelijk hulde!

Het merendeel van de gevangenen zit voor drugszaken, en ook daar zitten veel allochtonen in. Het werkelijk probleem in het strafrecht is echter dat de belangrijke normen niet op de juiste wijze gehandhaafd worden. In Amsterdam kun je bv een hele carriere opbouwen in de tasjesdiefstalbranche (zonodig met geweld), zonder dat dat consequenties heeft. De politie stelt zich weinig cooperatief op tov de modale burger. Enz. enz. Daarom krijg je dit soort excessen.
[..]

Het gaat al fout bij de opsporing + vervolging. Waar de politie specifiek beleid zou moeten maken op deze problemen, en het OM fatsoenlijk zou moeten vervolgen, wordt dat ten enenmale nagelaten. Je zou immers maar eens discrimineren.
[..]

Pakkans omhoog + werkelijk afschrikkende straffen + politie die zich dienstbaar opstelt tov de door de normale burger ervaren problemen (dus gewoon weer wel langs komen als er een inbraak is geweest, ik noem maar iets); het gezag moet hersteld worden, de overheid moet het geweldsmonopolie weer gaan uitoefenen zoals het ooit bedoeld is. Dat is mijn lijn, en dat is toch niet teveel gevraagd? Maar blijkbaar wel.
Vertel eens hoe het met dan.
Op wat voor manier heb je als allochtoon voordeel als je crimineel bent?

Als ze je zoeken, zullen ze echt niet ter voorkoming van discriminatie op het signalemt 'getint' verzuimen te zetten.

Allemaal prachtige woorden, maar inhoudelijk zegt het niet veel.

We weten allemaal dat er te laag wordt gestraft, dus je vertelt niks nieuws. En hoezo 'geweldsmonopolie'? Wanneer was dat en leg uit op wat voor manier.
pi_76769755
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:57 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Zo inhoudelijk weer.
Jij begon bijdehand te doen.Mijn eerste reactie was een oprechte vraag, want ik snapte je post niet.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:23:39 #150
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769843
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat er min of meer consensus was om geweld tegen hulpverleners en gezagsdragers hard en snel aan te pakken.
Juist een inconsequente benadering van dit type geweld is funest voor de veiligheid van artsen, verpleegkundigen, conducteurs, politieagenten, etc.
Artsen vallen niet onder de groep die jij bedoelt voor zover ik weet.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')