Ik heb geen idee hoe die wiki werkt dus heb hem even handmatig aangepast, misschien kan een modje de wiki voor me doen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:57 schreef Raissa het volgende:
De OP
dat! echt helemaal super!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:41 schreef Chell het volgende:
Wat een onwijs leuke foto's aussieaussie!
Ik ben inmiddels ook helemaal verzand in die blog. Zo leuk!quote:
Ik heb de OP dus nog niet aangepast in de wiki!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
kan je zelf doen
staat in de OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trouwen_enzo
Heb ik net even bijgewerkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:32 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb de OP dus nog niet aangepast in de wiki!
Aha! Bedankt!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Heb ik net even bijgewerkt.
Je moet je tegenwoordig registeren om toegang te krijgen. Dan is het enkel bewerken en opslaan.
Kekaa en Mr_Moon staan daar nu ook in en in de OP.
Oh die is cute zeg....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan
http://www.snirc.nl/fotos/trouwkaart.jpg
en ja zus (me zus leest stiekem mee) je mag best reageren
Mijn vriendin heeft hetzelfde gedaan, haar jurk gezien op het internet, besteld en vorige maand voor het eerst gepast.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef elvy het volgende:
Ik heb een jurk besteld, HEUL eng via internet rechtstreeks bij een ontwerpster uit Amerika. Slechts twee plaatjes gezien, en dus nooit kunnen passen of het materiaal in het echt gezien, maar ik ben er gewoon verliefd op, dus ik ga de gok wagen. Druist helemaal tegen al mijn persoonlijkheid in, normaal ben ik de grootste twijfelkont die er is.... ENG!!!
heb je 'm al laten drukken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan
Ik ben ook heel benieuwd hoe het mij zaterdag afgaat met jurken passen... En vooral of ze dicht willen aan de bovenkant hahaha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:03 schreef elvy het volgende:
ik heb geen 'standaard' maten ( Maar wie wel?) en de jurk was dus niet beschikbaar in mijn maten. Hij gaat nu helemaal voor mij op maat gemaakt worden.
jup, en ja ik ken de word/wordt discussiequote:
ja, ik moet zeggen dat ik het zelfs belachelijk vind. als drukker is het m.i. je taak nog even te spellchecken voordat je gaat drukken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:27 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
jup, en ja ik ken de word/wordt discussievriendje was overtuigd dat dit de juiste spelling was, tot na ontvangst
vind het alleen zelf jammer dat bv een drukker dan niet even contact opneemt met de melding: moet dit echt zo of moet het gramaticaal correct.
maar who cares, een voordeel, iedereen praat over de kaart en onthoud het misschien wat beter dan
erg leukquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan
euhm nee, er is wel meer fout gegaan, we hebben dit via een winkel gedaan en er kwamen elke keer extra kosten bij, en een hoop gedoe. we laten het zo, we zijn er niet blij mee, en hebben in ieder geval besloten dat bij eventuele volgende kaarten (je weet maar nooit of er kinderen komenquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, ik moet zeggen dat ik het zelfs belachelijk vind. als drukker is het m.i. je taak nog even te spellchecken voordat je gaat drukken.
ga je de drukker er nog op aanspreken?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:27 schreef Lishe het volgende:
Wij hebben 2,5 maand niks aan het trouwen gedaan maar nu moet het toch echt!
Zal ik nu maar even happen danquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan
thanks zusquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:47 schreef nieslief het volgende:
[..]
Zal ik nu maar even happen dan
Lief kaartje hoor Zus en ach die spelfout die onthouden we voor op het feest zelf![]()
Dat hoeft geen probleem te zijn hoor! Wij zijn 9 april 2009 getrouwd, we zijn ook in jan. pas begonnen met plannen maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:23 schreef RvLaak het volgende:
nah... Ik zal me dan ook maar melden... Gisteren hebben mn vriendin (verloofde nu...) en ik besloten te gaan trouwen. In al onze "wijsheid" hebben we besloten dit op 8 april as te doen...
Vandaag komen we er achter dat er toch "iets" meer te regelen is dan we dachten
Tis nogal wat zeg.. 1000 euro!quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef Mr_Moon het volgende:
Onze locatie/traiteur wil alvorens we "voorproeven", dat we het contract tekenen en een aanbetaling doen van 1000 euro... Is dat normaal in dit wereldje?
Hoe hebben jullie dat "zo snel" met de locatie geregeld dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:21 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn hoor! Wij zijn 9 april 2009 getrouwd, we zijn ook in jan. pas begonnen met plannen maken.
Veel plezier!
Da's wel zo makkelijk ja... En het feest?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:15 schreef IJzercookie het volgende:
Wij hadden als lokatie voor lunch een restaurant hier in de straat. Niet specifiek een lokatie voor bruiloften. Wellicht scheelt dat. Zal waarschijnijk ook in prijs en in mogelijkheden gescheeld hebben. Geen vaste arrangementen maar alles kon.
a, dat maakt het geheel wel heel makkelijkquote:Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef IJzercookie het volgende:
Wij hebben geen feest gedaan![]()
's ochtends getrouwd in het stadhuis, daarna met zijn alleen naar het restaurant gewandeld. Koffie/thee met tiramisu en daarna lunch. Wij zelf zijn nog foto's gaan maken...
Sorry, maar wij willen geen fotograafquote:Op zondag 17 januari 2010 14:29 schreef IJzercookie het volgende:
ach, heel makkelijk was het niet, maar wel heel erg leuk.
8 april is nog vrij in mijn fotografie-agenda
Zowel mn vriendin als ikzelf hebben een bloedhekel aan foto-sessies. Ook kunnen schoonva & va beide ontzettend goede foto's maken.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:44 schreef IJzercookie het volgende:
Oei, ik zou toch echt een fotograaf inhuren.
Ik heb van een aantal bruiloften de resultaten van wegwerpcamera's gezien.. dat is niet echt super.
Voor het feest 's avonds kan dat prima, maar voor de herinnering zou ik zeker een prof inschakelen!
Ik ben ook niet zo dol op foto's maar voor mijn trouwerij wilde ik het zeker weten!quote:Op zondag 17 januari 2010 18:53 schreef RvLaak het volgende:
Wij maken ons niet druk over de kwaliteit van de "papieren" herinneringen
we hebben geboekt! We zitten een week lang in dit schattige huisje in Brecon. Lekker motorrijden van daaruitquote:Op zondag 17 januari 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
ja, MB, gaan jullie ook trouwen?![]()
![]()
enneh, wij zitten lekker naar huwelijksreisopties te kijken. Zouden eerst 'gewoon' gaan kamperen in Wales, maar zit nu toch naar particuliere huisjes te zoeken en heb echt de meest geweldige gevonden daarneten wellicht doen we dan een weekje lekker dat huisje en van daar uit lekker rondrijden en dan als het lekker weer is ook gewoon nog wat dagen kamperen
![]()
Is inderdaad wat handiger om duidelijk te zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:04 schreef Artbij2 het volgende:
Ik ga ook trouwen, in mei. Ik ben nu bezig met het regelen van de feestzaal en zit met het volgende. Wat is een normale prijs voor een feest? Wat moet je rekenen per persoon? En is het voordelig om drank af te kopen?
??quote:Op maandag 18 januari 2010 13:00 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Is inderdaad wat handiger om duidelijk te zijn.
-knip-
Er word benieuwd door 2 personen.
Zou kunnen, maar 100 gasten bedienen door 2 personen lijkt mij aan de zeer magere kant. Is er dan ook nog iemand die de drank inschenkt?quote:
Is niet aan de magere kant denk ik. Maar dat is de vraag niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:29 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar 100 gasten bedienen door 2 personen lijkt mij aan de zeer magere kant. Is er dan ook nog iemand die de drank inschenkt?
Ik denk dat het heel moeilijk is om hier antwoord op te geven. Om je een voorbeeld te geven, de locatie waar wij trouwen neem je standaard voor een feestavond een feestavond drankarrangement (waar ook wat zoutjes enzo bijzitten) van 34,50 pp. En je kan dit nog upgraden met bepaalde soorten wijn of buitenlands gedistilleerde dranken waardoor het uiteraard duurder wordt... Het is dan overigens 4,5 uur onbeperkt drinken.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:04 schreef Artbij2 het volgende:
Ik ga ook trouwen, in mei. Ik ben nu bezig met het regelen van de feestzaal en zit met het volgende. Wat is een normale prijs voor een feest? Wat moet je rekenen per persoon? En is het voordelig om drank af te kopen?
Dat ligt er natuurlijk aan watvoor 'publiek' er komt...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:54 schreef Artbij2 het volgende:
De locatie die we op het oog hebben vraagt 25,- voor bier/wijn/fris/binnenlands en dat 28,50 voor alles. Dit is als het afgekocht word. Daarbovenop komt nog de kosten voor hapjes e.d.
We betalen niets extra`s voor zaalhuur. Licht en geluid zit ook bij de prijs in.
Dan de moeilijkste vraag, is afkopen interessant?
idd... En ik maar denken dat wij weinig tijd hadden...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:10 schreef _aurum_ het volgende:
wow! Da's nog eens doorpakken
Succes met alles!
tnx!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:10 schreef _aurum_ het volgende:
wow! Da's nog eens doorpakken
Succes met alles!
Jawel... 3 gevonden, waarvan een sowieso al erg duur, dus die valt af. En onze ceremoniemeester is nu bijna twee jaar geleden zelf getrouwd, dus hebben we hem gevraagd om te zoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
ga je niet zelf op zoek naar een feestlocatie?ik zou dat soort dingen echt zelf liever doen. Daarom hebben wij ook geen ceremoniemeester wrsch
hier nog 1. Dat hele gebeuren is het duurste van de hele dagquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:21 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben net de offerte binnen gekregen voor de trouwlocatie, we zitten 500 euro onder de 'omzetgarantie', maar dat komt mijns inziens wel goed aangezien de drankjes bij het diner en aankomst op nacalculatie gedaan wordt. Maar ik vind het toch zo'n smak geld
Mijn kerel wil ook perse een feest, van mij hoeft het niet maar ik vind het stiekem toch ook wel heel leuk.. Je trouwt maar één keer.. En hoewel je een nieuwe auto kan kopen van het geld denk ik dat ik me er toch maar bij neer legquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:45 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
hier nog 1. Dat hele gebeuren is het duurste van de hele dag
Als het aan mij zou liggen dan had ik klein getrouwd en op het vliegtuig gestapt voor een reis....maar manvriend denkt er anders over...
super! op de datum die jullie zelf wilden?quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:37 schreef RvLaak het volgende:
Net de trouw-gemeente gebeld... Ze hebben plek. Nu nog ff het tijdstip kiezen...
quote:Op donderdag 21 januari 2010 06:30 schreef Essebes het volgende:
[..]
super! op de datum die jullie zelf wilden?
heeft de datum voor jullie een speciale betekenis of heb je die uitgekozen omdat deze goed valt (qua dag, qua seizoen etc?
quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:52 schreef Kekaa het volgende:
We moeten nog veeeeeel doen in ieder geval... Owja... bloemen, bruidsuite, wat doe je met je mensen tussen het trouwen en het feest... en vooral de mensen die van buitenaf komen? etc etc...
Ja, en nee.quote:
Die zorgen zelf voor vertier, het is jouw dag, niet die van je gasten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:28 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja, en nee.
We gaan met ongeveer 25 man eten. Maar dan blijven er nog mensen over met wie we dat niet doen. En die wel weer 's avonds uitgenodigd zijn voor het feest.
Ja, dat vind ik dus eigenlijk ook.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Die zorgen zelf voor vertier, het is jouw dag, niet die van je gasten.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:17 schreef trui het volgende:
mwoah, zijn die niet in staat om die tussentijd zelf te overbruggen? voeg daartoe anders wat plaatselijke culturele tips bij de uitnodiging.
wij hebben hetzelfde, en wij hebben er zelf niets voor geregeld. kom in rotterdam kunnen mensen wel genoeg dingen bedenken die tussendoor gedaan worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus eigenlijk ook.
Maar vriendlief niet... en die heeft ook wel weer een punt. Vooral de mensen die ver moeten reizen. Beetje stom als je dan om 12.30 trouwt... en het feest begint om 20.00 uur.
Dan komen ze of niet naar het trouwen zelf, of niet naar het feest....
Ach ja, het zal wel loslopen denk ik. Of we verzinnen wat, of niet. Het is koopavond die dagquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wij hebben hetzelfde, en wij hebben er zelf niets voor geregeld. kom in rotterdam kunnen mensen wel genoeg dingen bedenken die tussendoor gedaan worden.
nou, wij wilden juist geen mensen wegsturen. Ik vind dat zó onaardig staan "die vermaken zich maar".quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Die zorgen zelf voor vertier, het is jouw dag, niet die van je gasten.
Daar heb je ook weer een puint. We zijn er nog totaaaaaal niet uit. Het is ook de manier hoe je het op de kaart zet enzo.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, wij wilden juist geen mensen wegsturen. Ik vind dat zó onaardig staan "die vermaken zich maar".
Dus wij hebben maar 2 soorten gasten: of hele dag, of alleen feest, klaaromdat we onder géén geding mensen weg wilden sturen. Vind dat ook echt heel vervelend, persoonlijk, als je tijdens een feestje even weggestuurd wordt, 'omdat je er niet bij hoort en dus even niet mee mag'.
Als je het ook niet voor je gasten doet, ga dan op maandagochtend trouwen en doe een keer een borrel bij je thuis denk ik dan. Die mensen komen VOOR JOU, en dan ga je ze lekker zo afschepen met 'ja, het is onze dag, vermaak je maar even'
Wij geven ze wat tips mee waar ze prettig en gezellig wat tijd door kunnen bregnen / shoppen / hapje eten.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, wij wilden juist geen mensen wegsturen. Ik vind dat zó onaardig staan "die vermaken zich maar".
Dus wij hebben maar 2 soorten gasten: of hele dag, of alleen feest, klaaromdat we onder géén geding mensen weg wilden sturen. Vind dat ook echt heel vervelend, persoonlijk, als je tijdens een feestje even weggestuurd wordt, 'omdat je er niet bij hoort en dus even niet mee mag'.
Als je het ook niet voor je gasten doet, ga dan op maandagochtend trouwen en doe een keer een borrel bij je thuis denk ik dan. Die mensen komen VOOR JOU, en dan ga je ze lekker zo afschepen met 'ja, het is onze dag, vermaak je maar even'
Ze komen inderdaad voor jou, op JOUW DAG. Waar jij dus zelf bepaalt wat je met welke mensen doet. Als gasten dat niet snappen is dat hun probleem. Mensen die niet snappen dat niet iedereen overal bij hoeft te zijnquote:Op maandag 25 januari 2010 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
goh, in een notendop ook hoe wij het gaan doenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:15 schreef trui het volgende:
het ligt er een beetje aan hoe je 't brengt. in principe hadden wij iedereen voor 't feest 's avonds uitgenodigd, en verder konden ze zelf kiezen of ze bij het trouwen zelf aanwezig wilden zijn. dat we tussendoor met een kleiner gezelschap gingen eten was niet meer dan logisch, voor 100 mensen een diner betalen zat er echt niet in. ik kan me niet voorstellen dat mensen dat als onredelijk hebben ervaren.
ik vind dat gewoon onaardig en stomquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:06 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad voor jou, op JOUW DAG. Waar jij dus zelf bepaalt wat je met welke mensen doet. Als gasten dat niet snappen is dat hun probleem. Mensen die niet snappen dat niet iedereen overal bij hoeft te zijn.
Je moet het inderdaad doen zoals je zelf het liefst doet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind dat gewoon onaardig en stommaargoed, ben blij dat wij het anders doen
en het is aan een ieder het anders te doen
maar als ik zou weten dat mensen die mij uitnodigen zo denken, dan zou ik gewoon overwegen (een deel van de dag)niet komenflikker op zeg, kom voor hun, en niet om mezelf te gaan vermaken tussen twee delen door
nogmaals: organiseer dan een borrel voor mensen die je 'er ergens wel bij wilt hebben, maar niet te veel voor wilt betalen' bij je thuis ergens in de week erna ofzo.
daarbij, wij zitten de hele dag op 1 locatie, dus even mensen wegsturen zou dan helemaal stom zijn
maargoed, dat is onze bruiloft, en onze grootste eis was: geen mensen tussendoor wegsturen, want wij vinden dat nietsDaarom is ook niet iedereen bij het trouwen zelf aanwezig
En maak je dan pas bekend dat jullie getrouwd zijn of doen jullie dat kort na het trouwen al?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef Mr_Moon het volgende:
Wij trouwen (waarschijnlijk) zogauw het papierwerk rond hebben, gewoon in de spijkerbroek en adidasjes. En dan houden we in July een groot feest voor iedereen.
Jawel, ze heeft de jurk al uitgezocht en die doet ze dus gewoon aan op het feest...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:05 schreef Lienekien het volgende:
En je vriendin, die heeft geen dromen over trouwjurken en koetsjes?
Ik denk dat ik dat dan ook maar aan de gasten zelf over laat... Dat we wel de tijd op de kaart zetten, maar niet erbij dat het verplicht is, of dat ze vanaf die tijd welkom zijn ofzo.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daarom is ook niet iedereen bij het trouwen zelf aanwezig
ben benieuwd, dit soort situaties zouden mij nog wel kriebels kunnen gevenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:42 schreef gothic-blackie het volgende:
bij mij zouden ze bellen als hij binnen was, met geschatte leverdatum 19 jan. dus hoor ik deze week niets dan ga ik volgende week bellen
quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:59 schreef Artbij2 het volgende:
Geen cuckolding meer na het huwelijk dan?
Piet Zomers... Wel wat prijzig, maar ook mooiquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef error_404 het volgende:
wederom tvp-je; ik ga 14 april trouwen
Iemand btw nog een goed adres voor een mooi pak?
Wat voor prijzen vragen ze daar voor pakken? En waarom zou je perse een maatpak willen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:29 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm vriendje heeft maatpak genomen, zal ff zoeken wat de website is. dat zijn 'betaalbare' maatpakken, het zit wel in tilburg, maar moet wel mooi zijn (zaterdag heeft hij zijn passessie)
http://www.tailormadesuits.nl/
euhm verschilt per stof, weet de prijs van pak van vriendje niet. schoonouders hebben geen dochter dus ze steken de man maar in de klerenquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Wat voor prijzen vragen ze daar voor pakken? En waarom zou je perse een maatpak willen?
Ja, wil ook een mooi kostuum dat ik vaker aan kan, maar WE heeft echt volledig afgedaan bij mij persoonlijk. Heb er jaren kleding gekocht, maar de kwaliteit en fantastie holt achteruit de laatste tijd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
mijn lief gaat gewoon naar de WE ofzo voor een pakprima spul, kannie ook nog 's vaker aan
en niet te duur
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ja, wil ook een mooi kostuum dat ik vaker aan kan, maar WE heeft echt volledig afgedaan bij mij persoonlijk. Heb er jaren kleding gekocht, maar de kwaliteit en fantastie holt achteruit de laatste tijd.
Suitsupply vind ik ook een goede optie; mooi kostuum voor niet te veel geld en er een Hans Ubbink of British Indigo shirt onder kopen?
We doet 't hier nog goed iigquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ja, wil ook een mooi kostuum dat ik vaker aan kan, maar WE heeft echt volledig afgedaan bij mij persoonlijk. Heb er jaren kleding gekocht, maar de kwaliteit en fantastie holt achteruit de laatste tijd.
Suitsupply vind ik ook een goede optie; mooi kostuum voor niet te veel geld en er een Hans Ubbink of British Indigo shirt onder kopen?
ik nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 07:54 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Aan het pak zie je meestal wel dat het C&A of suitsupply is, aan het overhemd niet.
Is meefeesten ook niet 1 woord? En er mist een puntje achter het linkse zinnetjequote:Op donderdag 14 januari 2010 21:31 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm nee, er is wel meer fout gegaan, we
Ja, ik maak er geen gewoonte van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:05 schreef trui het volgende:
ah, stefan in 't trouwen topic... zou het??!![]()
Sowieso zou ik een tattoo ernstig afraden, je weet immers niet wat de toekomst brengen zal. En dat stukje over "veel geld"... Dude, trouwen met feest etc. is ernstig duur... Dat vele geld ben je ruimschoots kwijt aan alles er omheenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, ik maak er geen gewoonte van.
Ik heb overigens een paar vage ideeën over hoe ik jet eventueel zou willen
Trouwen binnen 2 weken na het vragen (eerder kan niet in deze stad) en gratis
Alleen ouders erbij op dat moment
Een housewarmingparty geven voor vrienden en familie, max 30 man ofzo. Die dan te horen krijgen dat het een trouwfeest is.
Voordelen
Gratis
Geen tijd voor cold feet
Geen gezeik met stukjes en vrijgezellenfeesten
Nadelen.
Maandagochtend 8.30 uur trouwen
Geen grote kado's of veel geld
ouders broers en zussen krijgen geen gratis vrije dag.
Overigens zou ik zelf geen ring gaan dragen, ik heb een hekel aan sierraden bij mezelf. Een tattoo misschien ergens.
Ik zou kleding kopen dat ik altijd aankanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:33 schreef RvLaak het volgende:
Dat vele geld ben je ruimschoots kwijt aan alles er omheen
wat een geluk!!!!!!!!!!quote:Op zondag 31 januari 2010 22:09 schreef bigbird het volgende:
Korte nieuws update, manlief heeft zijn ring weer terug. Hij heeft iets van een maand in de sneeuw op een parkeerplaats gelegen, maar hij is er weer!
Hij lag op de parkeerplaats bij werk. Een collega zag hem liggen toen het ging dooien. Ik had hem allang opgegeven en dus zijn we echt super happy!quote:Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een geluk!!!!!!!!!!hoe heb je 'm weer gevonden?
Goh wat fijn zeg!quote:Op zondag 31 januari 2010 22:09 schreef bigbird het volgende:
Korte nieuws update, manlief heeft zijn ring weer terug. Hij heeft iets van een maand in de sneeuw op een parkeerplaats gelegen, maar hij is er weer!
quote:Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Stefan het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zijn getrouwd en waarvan een van de partners een eigen bedrijf heeft?
vroeg me af wat anderen doen. Gemeenschap van goederen lijkt me niet verstandig. Koude uitsluiting klinkt weer zo kil.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]wij gaan het binnenkort doen... Hoezo?
Wij gaan trouwen op huwelijkse voorwaarden. 2 redenen:quote:Op maandag 1 februari 2010 12:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
vroeg me af wat anderen doen. Gemeenschap van goederen lijkt me niet verstandig. Koude uitsluiting klinkt weer zo kil.
Yup wij gaan trouwen en mijn verloofde heeft een eigen bedrijf, wij gaan daarom ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, hij vond dat wel nodig en ik ook wel. Zo is prive en werk gescheiden, en je kan in je huwelijkse voorwaarden zeggen hoe je het allemaal wilt hebben. Moet trouwens wel op tijd geregeld zijn, als ik me goed herinner 10 dagen voor je huwelijk moet de akte bij de rechtbank zijn geweest en goedkeurd zijn.. houdt hier dus wel rekening mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Stefan het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zijn getrouwd en waarvan een van de partners een eigen bedrijf heeft?
Hebben jullie een verrekeningsbeding?quote:Op maandag 1 februari 2010 15:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Yup wij gaan trouwen en mijn verloofde heeft een eigen bedrijf, wij gaan daarom ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, hij vond dat wel nodig en ik ook wel. Zo is prive en werk gescheiden, en je kan in je huwelijkse voorwaarden zeggen hoe je het allemaal wilt hebben. Moet trouwens wel op tijd geregeld zijn, als ik me goed herinner 10 dagen voor je huwelijk moet de akte bij de rechtbank zijn geweest en goedkeurd zijn.. houdt hier dus wel rekening mee.
Ik hoor van de notaris dat trouwen onder voorwaarden pas door een rechtbank goedgekeurd moet worden wanneer je dit na het trouwen nog wilt regelen. Als je dit voor het trouwen doet is dit niet nodig.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Yup wij gaan trouwen en mijn verloofde heeft een eigen bedrijf, wij gaan daarom ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, hij vond dat wel nodig en ik ook wel. Zo is prive en werk gescheiden, en je kan in je huwelijkse voorwaarden zeggen hoe je het allemaal wilt hebben. Moet trouwens wel op tijd geregeld zijn, als ik me goed herinner 10 dagen voor je huwelijk moet de akte bij de rechtbank zijn geweest en goedkeurd zijn.. houdt hier dus wel rekening mee.
Heb net bij mijn vriend nagevraag gaan wij wel doen ja (akte is nog niet opgesteld hebben we nog ff tijd voor)quote:Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hebben jullie een verrekeningsbeding?
dat klopt als je voor het huwelijk doet moet alleen in het register vermeld/geregistreerd worden na het trouwen moet een rechtbank het goedkeuren en dan omzetten, maar dat is wel duurder, dus het is handiger om het van te voren te doenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:18 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Ik hoor van de notaris dat trouwen onder voorwaarden pas door een rechtbank goedgekeurd moet worden wanneer je dit na het trouwen nog wilt regelen. Als je dit voor het trouwen doet is dit niet nodig.
Je schijnt t op tijd te moeten aangeven ook toch voor je trouwen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:18 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Ik hoor van de notaris dat trouwen onder voorwaarden pas door een rechtbank goedgekeurd moet worden wanneer je dit na het trouwen nog wilt regelen. Als je dit voor het trouwen doet is dit niet nodig.
Dat is zo lees ik ook verstandiger dan een jaarlijkse verrekening omdat je dit in de praktijk vaak niet doet maar de jaren tellen wel mee als je gaat scheiden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:28 schreef droomvrouwtje het volgende:
wij gaan waarschijnlijk voor een finalebereking
Ja dat klopt, je zou dan ieder jaar moeten opschrijven wat je aan geld hebt enzo, dat doe je 1 jaar en daarna vergeet je dat, makkelijker is dan idd gewoon de jaren tellen dat je getrouwd bent, dat laatste is bij ons een theoretische mogelijkheid, maar volgens mij kun je gaande weg dingen wel veranderen bij de notaris.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is zo lees ik ook verstandiger dan een jaarlijkse verrekening omdat je dit in de praktijk vaak niet doet maar de jaren tellen wel mee als je gaat scheiden.
Nadeel van finaleberekening is zo las ik dat als je bedrijf miljoenen waard is je wellicht je bedrijf moet verkopen om de ander te kunnen uitbetalen.
De akte moet 10 dagen voor het trouwen op de rechtbank liggen om te registreren. Dus als je minstens een maand voor je trouwen naar de notaris gaat ben je ruim op tijd...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je schijnt t op tijd te moeten aangeven ook toch voor je trouwen?
Finaleverrekening betekent volgens mij dat je kijkt wat het bedrijf waard is aan het eind. Dus als het failliet gaat krijg je niks.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ja dat klopt, je zou dan ieder jaar moeten opschrijven wat je aan geld hebt enzo, dat doe je 1 jaar en daarna vergeet je dat, makkelijker is dan idd gewoon de jaren tellen dat je getrouwd bent,
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:31 schreef gothic-blackie het volgende:
woei 6 maart ga ik mijn jurk afpassen
vriendje zn pak was trouwens ook klaar, heeft hem zaterdag gepast en was perfect dus hangt nu al bij mijn schoonouders thuis samen met de dingen die erbij horen (schoenen en zow)
Ik had inderdaad al de tip gehad om slippers ofzo mee te nemen omdat je tegen de avond last van je voeten kunt krijgenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik had een zwarte jurk dus makkelijk schoenen kopen, gewoon in de schoenenwinkel. 's Avonds had ik enorm zere voeten maar gelukkig had ik m'n zwart velours Dr Martens meegenomen zodat ik nog kon dansen. De gasten die ik dat later vertelde zeiden dat ze dat niet gezien hebben vanwege de lange jurk.
Laarsje lijken mij ook wel leuk, maar we trouwen in mei, als het warm is dan zijn laarsjes niet zo heel fijn..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef Pandorah het volgende:
Oh, droomvrouwtje, ik heb trouwens hele sjieke laarsjes gekocht van Jan Jansen als bruidschoenen. Die trek ik nu ook nog wel eens aan.
Pandorah trouwde op de warmste dag van het jaar ongeveerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 @ 13:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik had inderdaad al de tip gehad om slippers ofzo mee te nemen omdat je tegen de avond last van je voeten kunt krijgen
[..]
Laarsje lijken mij ook wel leuk, maar we trouwen in mei, als het warm is dan zijn laarsjes niet zo heel fijn..
Ja, dat had ik weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef MissBliss het volgende:
Pandorah trouwde op de warmste dag van het jaar ongeveer
Bij mijn jurk mocht ik een kadootje kiezen (nachtjapondingetje, of een ringkussen + kouseband of 50 euro korting) die nachtjapondingen passen mij nooit, want dan loopt de naad altijd midden over mn borsten, kouseband had ik al en we weten nog niet hoe we het gaan doen met de ringen, dus werd het 50 euro korting,. Daar werden mn schoenen een stukje goedkoper van.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
dat gaat snel.. ben benieuwd naar hoe de jurk er uitziet
Als ze deze week niet bellen moet ik volgende week bellen of mijn jurk binnen is kan ik weer gaan passen..
ff een vraag aan de dames, hoe doen jullie dat met bruidschoenen. Ik heb even rond gekeken en de prijzen wordt je niet heel vrolijk van zeker niet als je bedenkt dat je die schoenen daarna niet meer aan doet. Heeft er iemand nog tips??
mijlpaal over 100 dagen gaan we trouwen
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef avw1982 het volgende:
Afgelopen vrijdag getrouwd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef avw1982 het volgende:
Afgelopen vrijdag getrouwd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoewel we nog niet alle kosten gehad hebben, is de kans heel groot dat we zo rond de 10K uit gaan komen. 27 man voor diner & ca 100 man voor het feest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef Briseis het volgende:
Ideaal topic.
Wij gaan begin 2011 trouwen (de exacte datum ligt nog niet vast). Ik ben al op zoek naar locaties. We hebben een beperkt budget, maar het moet wel een beetje traditionele, grote bruiloft worden, zeker omdat veel mensen ver zullen reizen om erbij te zijn. Ik denk dat wij zeker 100 gasten zullen hebben, en minstens 40-45 diner gasten (door het hoge percentage buitenlanders die je moeilijk op straat kunt zetten, vinden wij). Nu lijken alle locaties die ik tot nu toe gevonden heb eigenlijk ongeveer even duur: 25,- per persoon voor het feest (drankjes en hapjes), en ook zoiets per persoon voor een diner. Zijn de goedkopere plekken gewoon goed verstopt, of helemaal niet te vinden in omgeving Utrecht? Is het normaal om hier tegen de 4000,- aan te besteden?
Iemand nog aanraders of tips? Al is het alleen maar een bevestiging dat bruiloften inderdaad zo duur zijn.
Verder vind ik het natuurlijk helemaal spannend en geweldig.
Bruiloftten zijn heel erg duur...quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef Briseis het volgende:
Ideaal topic.
Wij gaan begin 2011 trouwen (de exacte datum ligt nog niet vast). Ik ben al op zoek naar locaties. We hebben een beperkt budget, maar het moet wel een beetje traditionele, grote bruiloft worden, zeker omdat veel mensen ver zullen reizen om erbij te zijn. Ik denk dat wij zeker 100 gasten zullen hebben, en minstens 40-45 diner gasten (door het hoge percentage buitenlanders die je moeilijk op straat kunt zetten, vinden wij). Nu lijken alle locaties die ik tot nu toe gevonden heb eigenlijk ongeveer even duur: 25,- per persoon voor het feest (drankjes en hapjes), en ook zoiets per persoon voor een diner. Zijn de goedkopere plekken gewoon goed verstopt, of helemaal niet te vinden in omgeving Utrecht? Is het normaal om hier tegen de 4000,- aan te besteden?
Iemand nog aanraders of tips? Al is het alleen maar een bevestiging dat bruiloften inderdaad zo duur zijn.
Ja is heel normaal. 4000,- euro is echt niet veel. De prijzen zijn erg goedkoop moet ik zeggen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef Briseis het volgende:
Ideaal topic.
Dat is allemaal na de ceremonie en eventuele receptie: vanaf het diner, dus. Die doen we namelijk sowieso ergens anders. De prijzen zijn een optimistische schatting van mij op basis wat ik hier en daar gezien heb. Ik wil het ook niet een chique aangelegenheid maken met veel bijzondere hapjes: ik studeer nog en hij is net student-af, dus dat past helemaal niet bij ons.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:31 schreef Artbij2 het volgende:
Ja is heel normaal. 4000,- euro is echt niet veel. De prijzen zijn erg goedkoop moet ik zeggen.
Wat krijg je allemaal voor dat geld?
- Taart?
- Champagne/Prosecco na de ceremonie?
- Hapjes tussen ceremonie en diner?
- Wat voor hapjes op je feest? Hoe vaak gaan ze rond?
- Later op de avond nog een groter hapje? Frietje of 2 haps gerechtje?
- Drank 25,- pp is een normale afkoopprijs (ex hapjes dan). Meestal is turven goedkoper.
Je schrijft dat je 25 pp voor het diner rekent, dit is ex drankjes denk ik. Als je dat berekent word je helemaal gek. 4 wijntjes per persoon a ¤3,50 is (uitgaande van 40 mensen) = ¤560,-.
Het ligt ook aan de dag dat je trouwt; in het weekend zal men meer alcohol drinken dan doordeweeks. Een het is ook al eerder gezegt wat betreft het afkopen van de drank; je moet flink doorzuipen wil je die kosten eruit halen. Daarnaast moet je het vaak per uur afkopen. Als je dus een hele avond vrij drinken is dan meteen een stuk duurder...quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:53 schreef Briseis het volgende:
Net eens opgeschreven hoeveel mensen wij ongeveer kunnen verwachten op het diner. Dit komt op bijna 70 gasten (oh dear). Dan verwacht ik nog een extra 50 gasten op het feest. Turven durf ik eigenlijk echt niet aan: onze families en vrienden zijn heel enthousiaste drinkers en ik wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan.
Wat was de schatting voor jullie diner+feest? Ben nu eigenlijk wel benieuwdquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:04 schreef error_404 het volgende:
[..]
Het ligt ook aan de dag dat je trouwt; in het weekend zal men meer alcohol drinken dan doordeweeks. Een het is ook al eerder gezegt wat betreft het afkopen van de drank; je moet flink doorzuipen wil je die kosten eruit halen. Daarnaast moet je het vaak per uur afkopen. Als je dus een hele avond vrij drinken is dan meteen een stuk duurder...
Wij trouwen op een woensdag, maar als ik de kosten hier voorbij ize komen valt het me eerlijk gezegd nog aardig mee. Wij hebben 24 daggasten waarmee we op lokatie dineren en ca 160 genodigden voor het feest / receptie.
Omdat het doordeweeks is hopen we er ook een beetje op dat niet iedereen het op een zuipen zet...
Ja ga ik zeker doenquote:
Meestal wordt er meer gezopen op de vrijgezellenfeesten dan op de bruiloft zelf. Ik heb vrijgezellenfeesten meegemaakt waar 900 euro moest worden betaald voor drank terwijl er maar 11 man warenquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:06 schreef RvLaak het volgende:
gunstig (ivm alcohol), aangezien mensen moeten werken de volgende dag... Aan de andere kant, een vrijdag is zo vrij genomen natuurlijk...
Alleen diner op bijzonder lokatie door cateraar, incl lokatiekosten voor 25 man + 10 kinderen ca. 2600,-quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:06 schreef RvLaak het volgende:
Wat was de schatting voor jullie diner+feest? Ben nu eigenlijk wel benieuwd.
Zijn wij toch goedkoper uitquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:21 schreef error_404 het volgende:
[..]
Alleen diner op bijzonder lokatie door cateraar, incl lokatiekosten voor 25 man + 10 kinderen ca. 2600,-
Alleen receptie voor 120 man (ervan uitgaand dat ca. 80% van de genodigden komt) incl. live muziek, hapjes (niet te chique) en drankjes ca. 4500,-
Over de hele dag komen daar natuurlijk nog tal van andere kosten bij; ontvangst van de daggasten, taart, prosecco, stadhuis, kerk, etc, etc..
quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Meestal wordt er meer gezopen op de vrijgezellenfeesten dan op de bruiloft zelf. Ik heb vrijgezellenfeesten meegemaakt waar 900 euro moest worden betaald voor drank terwijl er maar 11 man waren
Wat zijn jullie dan zo'n beetje kwijt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zijn wij toch goedkoper uit, maar valt me idd nog mee ja.
4400 voor feest & diner. Diner ongeveer 25 man, feest ongeveer 100 man.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:38 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat zijn jullie dan zo'n beetje kwijt?
Wat bij ons er ook redelijk inhakt, is dat we 4(!) verschillende lokaties hebben....
Oke, dus dat is exclusief drank? Dan komt er dus al gauw zo'n 1500 euro bij?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:36 schreef RvLaak het volgende:
4400 voor feest & diner. Diner ongeveer 25 man, feest ongeveer 100 man.
Maar was een (ruime) schatting van de toko. Wij gaan wel turven. En we hebben "maar" 1 locatie. Het hele restaurant gaat dicht voor ons
Inclusiefquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:38 schreef error_404 het volgende:
[..]
Oke, dus dat is exclusief drank? Dan komt er dus al gauw zo'n 1500 euro bij?
Hmm, da's enkel het restaurant... Ex taart (paar honderd euri, viel mee), ex speciale "petit fours"... Maar dat laatste moeten we nog ff overleggen met het restaurant. Zij zullen ook alle catering verzorgenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:52 schreef Mr_Moon het volgende:
Dat zijn inderdaad mooie prijzen...
ik hoop dat we ons budget rond krijgen
Bij ons tot gister ook, binnen een dag zat er ineen 2K boven opquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:55 schreef RvLaak het volgende:
10k is onze voorlopige totaal schatting
quote:
quote:
40 man die blijven eten en feesten...quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef _aurum_ het volgende:
[..]Hoeveel mensen komen er dan? En wat gaan jullie allemaal doen
Super mooi prijsje hoor! Dat mag je ook echt wel rekenen. Wij zitten op 20 dinergasten en 120 feestgasten voor ongeveer 4500 euro (incl DJ)quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef Briseis het volgende:
Ideaal topic.
Superleuke datumquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:40 schreef An24 het volgende:![]()
Kennen jullie mij nog? Ik heb destijds MissMSX's foto's gemaakt. En daarna heeeeel veel bruiloften gefotografeerd. Daar wordt je natuurlijk helemaal kriebelig van, terwijl ik altijd zei: " ik? ik trouw niet, onzin!"
Dussssswaren de kriebels na zo'n 15 bruiloften niet meer aan te slepen.....grapjes maken tegen vriendje (Freud op fok)...als wij zouden trouwen zou ik DIE! : http://www.vincentkos.nl/ fotograaf nemen!
En toen werd het december en gingen wij naar Londen.....ik had al zo'n dik vermoeden, volgens mij gaat hij het doen hoor!
En toen op de westminsterbridge......Annieeeeee?![]()
08-09-2010!![]()
Ik meld me dus maar ff....lekker meebabbelen
Tof!quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:45 schreef babyfeet het volgende:
[..]
Superleuke datum![]()
![]()
Dan gaan wij namelijk ook trouwen
Woensdag gaan we in ondertrouw
quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:56 schreef MissBliss het volgende:
An![]()
Zelf ontworpen ringen, wat gaaf
Jammer dat Vincent Kos geen bruiloftsfoto's op z'n site heeft staan, ik ben wel benieuwd namelijk.
Je mag de link altijd pm-enquote:Op donderdag 4 februari 2010 @ 20:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Is een andere site, maar daar staat niet zijn beste werk op vind ik. Maar wij gaan het heel fashionable doen en daar is hij juist heel goed in!
ondertrouw moest binnen een maand omdat wij op die datum wilde trouwen anders gaat hij aan ons neus voorbij.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Tof!
Ondertrouw al best snel dan....wij moeten nog even over een datum nadenkenMaar de rest is al best aardig geregeld: Jurk, ringen (zelf ontworpen), locaties, diner, feest, muziek.....komt wel goed
![]()
Zijn er hier meer mensen met een eigen bedrijf? Wij willen daarom onder huwelijkse voorwaarden trouwen en ik ben benieuwd hoe dat gaat
Pfoe wat een geld!quote:
geen trouwjurk? dat alleen al...quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:07 schreef Raissa het volgende:
[..]
Pfoe wat een geld!
Bij ons is het ongeveer zo:
-diner
-feestavond (drankarrangement + hapjes)
-10 hotelkamers
-ontbijt
en dat voor 10k.
Daar komen dan nog wel wat dingen bovenop natuurlijk (pak, kleding voor bruidsmeisje, ringen, huwelijksreis etc...)
Ikke eentje maarquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
jemig...daar kunnen wij 2 motoren voor kopen
Op deze site staan bij een hoop dingen de gemiddelde kosten... Weet je waar je rekening mee kan houdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 06:39 schreef elvy het volgende:
Pfoe de kosten.... ik vind het best moeilijk om overzicht te krijgen erin.
We hebben een soort begroting gemaakt van hoeveel we per onderdeel ongeveer uit willen geven (wat nog best lastig is als je eigenlijk niet weet wat dat soort dingen zouden kosten. Daarmee komen we ook ongeveer op 10 k uit, maar daar zit de lunch/receptie de volgende dag eigenlijk nog niet goed in begroot, daar zitten nog geen bedankjes bij voor mensen die ons helpen ( wel al de 'gewone' bedankjes voor alle gasten) en ook de huwelijksreis niet.
Tot nu toe lijken de kosten wel aardig op te gaan met wat we begroot hadden, misschien zelfs iets lager, maar hoewel we barsten van de ideeën hebben we nog bijna niets daadwerkelijk vast kunnen leggen.
Inderdaad, kleding en vervoer hebben wij geen kosten voor, gelukkig. Maar de echte kosten gaan in heel veel de kleine dingen zitten. Omdat je het maar 1 keer doet, wil je het precies goed hebben en kies met veel dingen de net even wat mooiere of luxere variant.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:12 schreef Artbij2 het volgende:
Je kunt het heel snel duur maken. Heb je voor een deel zelf in de hand. Sommige dingen kosten nu eenmaal geld. Voor een daggast ben je nu eenmaal tussen de ¤50,- en ¤100,- kwijt. Een avondgast kost je tussen de ¤10,- en ¤35,-.
Daarnaast zijn veel dingen zoals je ze zelf wil. Ringen kunnen ¤1000,- per stuk zijn, maar ook ¤ 250,- voor 2. Trouwauto kun je huren, of lenen van een bekende. Zo zijn er veel meer dingen die je zelf in de hand hebt. Maar goedkoper dan een duizend of 6 a 8 kom je nooit uit denk ik.
oe, herkenbaar... Kaartjes laten drukken, ipv de standaard kaarten genomen. Zijn heel mooi geworden (plaatje volgt na het verzenden), maar wel prijzig in vergelijking. En da's maar 1 klein voorbeeldje.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:06 schreef error_404 het volgende:
[..]
Inderdaad, kleding en vervoer hebben wij geen kosten voor, gelukkig. Maar de echte kosten gaan in heel veel de kleine dingen zitten. Omdat je het maar 1 keer doet, wil je het precies goed hebben en kies met veel dingen de net even wat mooiere of luxere variant.
Als je dan alles bij elkaar optelt, zit je al snel een derde van de prijs hoger....
Geld heeft daar inderdaad niks mee te maken...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:27 schreef laforest het volgende:
Wie gaat er nou 25K aan een huwelijk uitgeven
Het gaat toch om trouwen en like met je hart en ziel beloven trouw te zijn aan je geliefde. Snap niet wat geld daar mee te maken heeft.
Ik koop een iets goedkoperequote:
Sja, als je t geld er voor over hebt is t prima. Ik ben 2 jaar geleden op een feest geweest die kostte 3 ton. Traden Xander de Bujonee, Jamai etc etc op.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:27 schreef laforest het volgende:
Wie gaat er nou 25K aan een huwelijk uitgeven
Nee, die betalen mijn ouders gelukkigquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:28 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
geen trouwjurk? dat alleen al...
Das een goeiequote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:40 schreef Mr_Moon het volgende:
Morgen een afspraak voor de bruidstaart![]()
en we zijn rond met onze fotograaf: http://www.agencephotographique.com/mariage/index.php
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Iemand hier uit de omgeving Westland die nog een stapel trouwtijdschriften wil? In ruil voor een aardigheidje ofzo
Bij de meeste juweliers gaan de prijzen gelijk over de kop als het om trouwringen gaat; ze krijgen gelijk dollareurotekens in hun ogen las je zegt dat je trouwringen zoekt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef Kekaa het volgende:
Vandaag wezen kijken voor ringen bij twee juweliers.
De prijzen lopen uiteen van 349 tot 1705 (1495 als we vandaag beslissen... ja daag). Prijzen per twee ringen.
Bij de een koop je gewoon standaard ringen, kon niks aangepast worden, niet de dikte, breedte, wel of geen steentje erin.
Bij de ander kon je juist van alles laten veranderen aan de ring. Dat spreekt ons toch iets meer aan. (975 en 785 per ring naar onze wens + verzekerd).
Volgende week weer even bij andere juweliers kijken.
Dat is nog eens een mooie prijsquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef error_404 het volgende:
[..]
Bij de meeste juweliers gaan de prijzen gelijk over de kop als het om trouwringen gaat; ze krijgen gelijk dollareurotekens in hun ogen las je zegt dat je trouwringen zoekt.
Wij zijn uiteindelijk naar een klein atelier gegaan en hebben ringen laten ontwerpen, mooier en voordeliger dan standaardringen bij een juwelier.
Ik zou zeker ergens eens een praatje gaan maken bij een ontwerper, kan je erg veel geld schelen.
(wij zijn 300,- kwijt voor de ringen, alles erop en eraan...)
Misschien heel brutaal maar heb je een foto van de ringen die je hebt laten maken?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef error_404 het volgende:
[..]
Bij de meeste juweliers gaan de prijzen gelijk over de kop als het om trouwringen gaat; ze krijgen gelijk dollareurotekens in hun ogen las je zegt dat je trouwringen zoekt.
Wij zijn uiteindelijk naar een klein atelier gegaan en hebben ringen laten ontwerpen, mooier en voordeliger dan standaardringen bij een juwelier.
Ik zou zeker ergens eens een praatje gaan maken bij een ontwerper, kan je erg veel geld schelen.
(wij zijn 300,- kwijt voor de ringen, alles erop en eraan...)
ja het gaat lekker een hoop word geregeldquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Babyfeet.. alles okidoki daar met het regelen!
Ik heb net onze sheet erop nagekeken en we zaten op 12.5K
Met alles derop en deran
An24 welkom hiero !
Is niet brutaal hoor, ik heb ze alleen nog niet. We trouwen op 14 april, de ringen heb ik er vlak voor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef Raissa het volgende:
Misschien heel brutaal maar heb je een foto van de ringen die je hebt laten maken?
Dankquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Babyfeet.. alles okidoki daar met het regelen!
Ik heb net onze sheet erop nagekeken en we zaten op 12.5K
Met alles derop en deran
An24 welkom hiero !
Wij hebben gekeken welke ontwerpers er in de buurt zaten en wiens werk ons aansprak. Daar zijn we verder mee gaan praten en zij heeft een ontwerp gemaakt nav die gesprekken.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:24 schreef _aurum_ het volgende:
als je weet wat voor ringen je wil, dan zou ik alle edelsmeders in de regio mailen voor een prijsopgaaf. Je moet wel weten wat voor soort materiaal je wil, ringmaat en hoeveel mm de bematingen zijn.
Heeft ons uiteindelijk 600 ¤ bespaard......
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:46 schreef error_404 het volgende:
[..]
Is niet brutaal hoor, ik heb ze alleen nog niet. We trouwen op 14 april, de ringen heb ik er vlak voor.
Nog even wachten dus
Dat stel ik ook helemaal niet. Ik stel alleen dat het verstandig is niet alleen maar bij de grote juweliers mt de standaard collecties te kijken, maar ook eens te praten met edelsmeden die gewoon lol in hun vak hebben. En ja, de prijs van je ring komt dan voornamelijk uit het materiaal; bij de juwelier is het marge.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:31 schreef Artbij2 het volgende:
Een klein atteliertje kan dezelfde ring echt niet voor 300,- maken...
Welk kasteel?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef bigbird het volgende:
Ja he? Zeker als je bekijkt dat we getrouwd zijn en het feest vierden op een kasteel
De Hooge Vuursche in Baarn, lag mooi als compromis zo'n beetje voor alle gasten op acceptabele afstand en het is er echt schiterend.quote:
Daar gaan wij ook trouwen!!!!!quote:Op maandag 8 februari 2010 15:52 schreef bigbird het volgende:
[..]
De Hooge Vuursche in Baarn, lag mooi als compromis zo'n beetje voor alle gasten op acceptabele afstand en het is er echt schiterend.
Klopt hoor, Jeroen en ik hebben ook even gezocht. We hebben er nu 1 gevonden die met aparte materialen werkt. We hebben nu de ringen zelf ontworpen. Ze zijn van titanium en zirkonium. Maar de prijs valt mee, we zijn in totaal zo'n 850 euro kwijt!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat stel ik ook helemaal niet. Ik stel alleen dat het verstandig is niet alleen maar bij de grote juweliers mt de standaard collecties te kijken, maar ook eens te praten met edelsmeden die gewoon lol in hun vak hebben. En ja, de prijs van je ring komt dan voornamelijk uit het materiaal; bij de juwelier is het marge.
Maar goed, iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en blij mee is..
Serieus??? Wat gaaf!!! Geniet ervan want het is zo voorbij, maar echt helemaal geweldig daar!quote:
Tof! Heb je veel verschillende smaken geproeft? Er is zo veel mogelijk tegenwoordigquote:Op maandag 8 februari 2010 20:56 schreef Mr_Moon het volgende:
afgelopen zaterdag wezen proeven bij de banketbakker die de bruidstaart gaat maken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |