abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76711373
Vorige topics:
Deel 1|Deel 2|Deel 3|Deel 4|Deel 5|Deel 6|Deel 7|Deel 8|Deel 9|Deel 10| Deel 11|Deel 12|Deel 13|Deel 14|Deel 15|Deel 16|Deel 17|Deel 18|Deel 19|Deel 20 Deel 21|Deel 22|Deel 23|Deel 24|Deel 25|Deel 26|Deel 27|Deel 28|Deel 29|Deel 30 Deel 31|Deel 32|Deel 33|Deel 34|Deel 35|Deel 36|Deel 37|Deel 38|Deel 39|Deel 40 Deel 41|Deel 42|Deel 43|Deel 44|Deel45|Deel 47|Deel 48|Deel 49|Deel 50|Deel 51|Deel 52

Foto's:
Zie hier de foto's van Sugar.
Zie hier de foto's van golfer en Bluezz.
Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.
Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van Droeke.
Zie hier de foto's van Knut en Silmarwen.
Zie hier de foto's van Slasher.
Zie hier de foto's van Tally.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van Slaapmeisje.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van Rebelbitch.
Zie hier en hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van Sorbootje.
Zie hier de foto's van TARAraboemdijee en freecell.
Zie hier de foto's van Bert en Troel.
Zie hier de foto's van ranzige_pad. (scroll door het topic voor alle foto's!)
Zie hier de foto's van Diaan73 en Peaceman. (scroll door het topic voor alle foto's!)
Zie hier de foto's van Joene.
Zie hier de foto van Verbal.
Zie hier de foto's van Leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van Diaan73 en Peaceman.
Zie hier de foto's van Pluisje en Rickmans.
Zie hier de foto's van MissMSX.
Zie hier de foto's van Sjimz.
Zie hier de foto's van Draaijer.
Zie hier en hier de foto's van Fannetje.
Zie hier en hier de foto's van Levitation.
Zie hier de foto's van Patries86 & Kixass.
Zie hier de foto's van J-Net.
Zie hier de foto's van Draculettetje.
Zie hier de foto's van DainBramage.
Zie hier de foto's van Pure-Poison.
Zie hier de foto's van Rekkie.
Zie hier de foto's van Tessie.
Zie hier de foto's van Diana en Kevin.
Zie hierde foto's van Hi_flyer.
Zie hier de foto's van Ethereal.
Zie hier en hier en hier de foto's van bigbird.
Zie hier de foto's van Klijntjuh.
Zie hier de foto's van Ethereal.
Zie hier de foto's van Rewimo.
Zie hier de foto's van nelisb.
Zie hier de foto's van macrony.
Zie hier de foto's van IJzercookie.
Zie hier de foto's van Vicky.
Zie hier de foto's van Zoeperzazke en wwwer.
Zie hier de foto's van Mickeys.
Zie hier de foto's van aussieaussie.

Eerst volgende bruiloft is van: 30-03-2010: gothic-blackie & snabbi

Data in 2010/2011

30-03-2010: gothic-blackie & snabbi
12-04-2010: MinderMutsig
14-05-2010: teamlead & Droomvrouwtje
28-05-2010: Bla_bla_bla
04-06-2010: avotar
04-06-2010: Lishe
18-06-2010: Innepin
01-07-2010: Kekaa
16-07-2010: _aurum_
22-07-2010: motorbloempje
24-07-2010: Mr_Moon
20-10-2010: Conflict & Biancavia
06-05-2011: Raissa
11-05-2011: CyclingGirl & cuckold

Datum nog niet zeker of bekend, maar hebben wel trouwplannen:

??-??-2009: IkkeVeronica

Trouw linkjes:
9lover.com
anastasi.nl
atelierdiagonal.es
backstage-bakery.nl
blacktie.nl
bridalnetwork.nl
bruidsmode-marieke.nl (tweedehands bruidsmode)
chameleonbride.co.uk
china-eshop.net
conamore.it (voor als je een weddingplanner in Italië nodig hebt)
gabre.nl
idoido.nl
ihr-trauring-juwelier.de (betaalbare trouwringen)
hetoriginelekado.nl
kennethpool.com
kleinfeldbridal.com
linearaffaelli.be
lindsayfleming.com (Celtic & Medieval Bridal Designers)
pronovias.com
manuelmota.es
newstyling.nl
perfectetrouwdag.nl
peterlangner.it
rembo-styling.com
rederijthor.nl
sanpatrick.com
sinceritybridal.com
sweetheartgowns.com
theknot.com
theperfectwedding.nl
trendjuwelier.nl
trouweninderegio.nl
verawangonweddings.com
weddingstylemagazine.com
whiteone.es
zaragozatrouwringen.nl

De op in de wiki. Als je een nieuw topic opent, pas dan gelijk even de wiki aan

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 12-01-2010 17:23:49 ]
pi_76711424
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:57 schreef Raissa het volgende:
De OP
Ik heb geen idee hoe die wiki werkt dus heb hem even handmatig aangepast, misschien kan een modje de wiki voor me doen?

Prachtige foto's aussieaussie!

Wij hebben aanstaande zondag een offertegesprek op een trouwlocatie
pi_76712159
Oew.. daar moeten we ook achteraan, locaties.
Zaterdag eerst jurken passen

En mooie foto's van aussieaussie idd.
pi_76712623
Dankje, wij zijn dan ook heel erg blij met de fotograaf. En de band was ook helemaal geweldig. Een combinatie van tradtioneel hawaiaanse muziek en hawaiaanse covers van pop/rock nummers
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_76712642
meeleesvindpostdingesjeweetwel!

Binnenkort de gastenlijst maar eens definitief maken.. er zit schot in
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:28:36 #6
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_76714085
TVP!

Wij gaan 24 juli trouwen... Mijn heeft haar jurk al gevonden, ringen zijn gekocht, ik weet waar ik m'n kostuum ga laten maken en we zijn bijna rond met de locatie...

o ja, we hebben ook al een fotograaf...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_76714197
2 dagen na ons

gefeliciteerd
Ja doei.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 januari 2010 @ 11:41:14 #8
95752 crew  Chell
Kluns
pi_76714502
Wat een onwijs leuke foto's aussieaussie!
pi_76714667
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:41 schreef Chell het volgende:
Wat een onwijs leuke foto's aussieaussie!
dat! echt helemaal super!
Ja doei.
pi_76714895
Ik wil trouwens ook wel in de OP, kan iemand dat doen?

Datum is 01-07-2010
pi_76714919
kan je zelf doen

staat in de OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trouwen_enzo
Ja doei.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 januari 2010 @ 12:10:12 #12
95752 crew  Chell
Kluns
pi_76715384
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat! echt helemaal super!
Ik ben inmiddels ook helemaal verzand in die blog. Zo leuk!

Krijg er bruiloftsfotomaakkriebels van
pi_76715537
tvp!

leuke foto's aussie!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_76718783
o help, we zijn echt de volgende
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_76725598
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
kan je zelf doen

staat in de OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trouwen_enzo
Ik heb de OP dus nog niet aangepast in de wiki!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:34:19 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76725686
Aussieaussie, wat een prachtige dag! Die bloemenmeisjes, en jullie zagen er ook prachtig uit!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_76727923
Nog even om terug te komen op de ring, ik denk niet dat het ongeluk brengt, maar baal er gewoon van. Als we niet zo graag ringen hadden willen hebben hadden we dat wel gewoon overgeslagen. Er zit een hoop geld in en emotionele waarde aan ondertussen (ook al is het pas kort). Het is alleen niet iets wat je zo even nieuw koopt weer. .
O+ 11-06-2009 O+
pi_76728004
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:32 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb de OP dus nog niet aangepast in de wiki!
Heb ik net even bijgewerkt.

Je moet je tegenwoordig registeren om toegang te krijgen. Dan is het enkel bewerken en opslaan.

Kekaa en Mr_Moon staan daar nu ook in en in de OP.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:38:21 #19
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76730858
aussieaussie mooie foto's

@bigbird.. Ik denk ook niet dat het ongeluk brengt hoor want hoe zit het dan met mensen die geen trouwringen hebben??.. het is alleen balen..

@gothic-blackie je staat bovenaan de lijst spannend... en 30 maart is het zo..

Hier zijn we bezig met de gastenlijst en het verzamelen van de adressen.. Een vraagje hoe doen jullie het?? De enveloppen zelf schrijven of stickers plakken.. Ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik wil
Be happy with the little things in life
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:55:24 #20
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76731585
Wat voor kaart heb je droomvrouwtje? Op een informele, hippe, vrolijke kaart zou ik ze zelf schrijven, op een formele, chiquere kaart een etiket.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:23:17 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76733019
Wij maken de uitnodigingen zelf.. het is meer informeel dus... dan kan ik ze idd beter schrijven... thnx voor de tip.. zo heb ik er nog niet tegen aangekeken..
pi_76733268
wij maken ze ook zelf, maar alsnog plak er een etiket op.

Gemak dient de mens
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:44:44 #23
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_76734111
BigBirdie .. dat ! meen ! je ! niet ! .. owow het zit jullie echt niet mee he .. dikke

Wij hebben de enveloppen voor onze kaarten geschreven..
Dat gaf net wat persoonlijks vonden we
Een trouwerij regelen is al een heel gedoe, wij hadden namelijk geen CM's
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_76734523
hoe hebben jullie het dan op de dag zelf gedaan? Ik wil juist voorkomen dat ik op die dag wéér de regelaar mag uithangen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:16:19 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76735707
@aurum voor de dag zelf hebben we een ceriemoniemeester of iets dergelijks, eigelijk is die persoon gewoon het aanspreekpunt zodat ze daar met vragen naar toe kunnen.. Die persoon is ook op de hoogte van onze wensen tijdens het feest enzo.. en ook wat het verloop van de dag is, adressen van trouw/feestlocatie en dat soort dingen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:22:05 #26
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_76736006
Wij hebben zelf een tijdlijn uiteengezet. Voorbeeldje:

07:00 uur : film jongens bij mijn man
07:30 uur : 1 van de 2 naar mij toe
08:00 uur : kapper bij mij
09:30 uur : man komt mij ophalen + aankomst fotograaf
10:00 uur : uiterlijke tijd verzamelen daggasten
10:15 uur : vertrek bruidspaar en daggasten naar boot (wij zijn op een boot getrouwd)
10:45 uur : aankomst boot
11:00 - 11:30 uur : ceremonie
12:00 - 15:00 uur : boottocht met lunch
15:15 uur : boot legt af
15:30 - 17:00 uur : daggasten naar de feestlocatie, bruidspaar foto's maken
17:30 - 20:00 uur : Diner
20:00 - 01:00 : FEEST!

Op de tijd dat we foto's gingen maken, hebben we iemand in de bus aan alle dag gasten laten vertellen dat ze teruggingen naar de opstap locatie en daar weer op eigen gelegenheid of met de bus naar de feestlocatie konden gaan. Wij zouden daar ook later heenkomen. De dag sprak dus eigenlijk vanzelf. We hebben onze moeders wel op de kaart vermeld voor aan- en afmelding. En hun ook dat tijdschema gegeven, maar die heeft de hele dag netjes opgevouwen in de schoudertas van mijn schoonmoeder gezeten
pi_76736127
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:25 schreef Mylene het volgende:

[..]

Heb ik net even bijgewerkt.

Je moet je tegenwoordig registeren om toegang te krijgen. Dan is het enkel bewerken en opslaan.

Kekaa en Mr_Moon staan daar nu ook in en in de OP.
Aha! Bedankt!
pi_76736703
wij hebben de enveloppen zelf geschreven, en dat viel gelukkig nog mee, we hebben de kaarten nu al binnen en willen ze pas eind januari versturen dus alle tijd om rustig te schrijven.

en verder, wij hebben ook geen ceremoniemeester, maar ook weer wel we regelen alles zelf (wat de ceremoniemeester eigenlijk niets vind) en hij word wel op de hoogte gehouden van de vorderingen en helpt ons aan bepaalde dingen herinneren. en op de dag zelf zal hij het aanspreekpunt zijn, en ook betreffende eventuele grappige acties op de feestavond en vrijgezellenfeest en dergelijke.
pi_76741697
nou hier is de kaart dan

http://www.snirc.nl/fotos/trouwkaart.jpg

en ja zus (me zus leest stiekem mee) je mag best reageren
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:58 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76742069
Leuk en origineel kaartje..
  woensdag 13 januari 2010 @ 07:41:03 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_76750437
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan

Oh die is cute zeg....

OT ... nog minder dan 5 maanden.... we moeten nog een taart regelen en ik nog een pak.

Vorige week zijn we voor een auto gaan kijken bij iemand in oude-tonge die tegelijk ook een bloemenwinkel heeft. Heeft mijn aanstaande gelijk gezien welk bruidsboeket ze per se hebben wil..
Jammer, maar goed, het maakt het uitzoeken voor mij wel een stuk makkelijker..

Nog 142 nachtjes slapen tot
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_76753450
leuk kaartje idd!
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:27:59 #33
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76780148
Wat een leuk en vrolijk kaartje Gothic!

Ben druk aan het bedenken hoe onze kaart precies moet worden. Heb al een hele tijd een proefexemplaar klaarliggen, nu de uitwerking nog. En ik haat het dat ik niet kan photoshoppen want het zit gewoon 'af' in mijn hoofd.

Wij hebben 2,5 maand niks aan het trouwen gedaan maar nu moet het toch echt! Leuk, maar ik ben heul slecht in knopen hakken.
pi_76796400
Gisteren kaartje van mn nicht en haar vriend in de bus gekregen. Die gaan in maart trouwen. Daar dus ook nog even wat inspiratie opdoen enzo
pi_76797855
Gister mijn beste vriendin als getuige gevraagd en zei ja Da's iig de eerste die binnen is
pi_76799037
Ow wat leuk om te lezen dat iedereen weer druk is met de trouwplannen! Hier ook zo. Komt misschien toch een beetje door de feestdagen enzo denk ik dat iedereen even met andere dingen bezig was? Wij hadden ook steeds het idee dat we nog héééééééééél lang hadden, maar eigenlijk moet er toch ook best al veel gedaan worden!
Het eerste dat we gedaan hebben is 'Save the dates' gemaakt, en verstuurd nar alle buitenlandse gasten. Daarmee is gelijk ook de stijl voor bijvoorbeeld de uitnodigingen e.d. alvast bepaald, want ik wil dat alles op elkaar aansluit. Gelukkig al veel positieve reacties op gehad, dus dat geeft een lekker gevoel.
Verder hebben we (via Facebook) een pagina gemaakt waarop bruiloftsgasten kunnen discussieren over tickets, hotels, vakanties en andere vragen. Dat begint ook al leuk te lopen en iedereen helpt elkaar met tips, leuk!

Komende zaterdag hebben we een afspraak bij DE locatie waar we graag het hele gebeuren plaats zouden laten vinden, ik hoop zó erg dat dat lukt! ( Want als niet dan moeten we heul hard na gaan denken hoe we het dán willen).
We hebben een fotografe gevonden die he-le-maal precies foto's maakt zoals waar wij naar op zoek zijn ( en dat is niet eenvoudig, zeker niet hier!) en die ook nog eens binnen ons budget past en gewoon helemaal perfect is eigenlijk. Alleen.... ze wil zich nog niet vastleggen voor september, dus we moeten tot eind mei nog even nagels bijten (en ondertussen toch stiekem toch ook nog maar even rondkijken naar een ander voor de zekerheid)
We zijn bij de juwelier geweest om ontwerpen voor ringen te bespreken, maar we zijn er nog niet helemaal uit. Op dit moment wordt er in ieder geval voor mij een 'proefring' gemaakt in zilver om eens te bekijken hoe dat model zit, en of het comfortabel is om te dragen. Zo ja, dan kunnen we van daar uit verder bekijken hoe en wat qua materiaal, stenen etc.
Ik heb een jurk besteld, HEUL eng via internet rechtstreeks bij een ontwerpster uit Amerika. Slechts twee plaatjes gezien, en dus nooit kunnen passen of het materiaal in het echt gezien, maar ik ben er gewoon verliefd op, dus ik ga de gok wagen. Druist helemaal tegen al mijn persoonlijkheid in, normaal ben ik de grootste twijfelkont die er is.... ENG!!!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:17:28 #37
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_76799779
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef elvy het volgende:
Ik heb een jurk besteld, HEUL eng via internet rechtstreeks bij een ontwerpster uit Amerika. Slechts twee plaatjes gezien, en dus nooit kunnen passen of het materiaal in het echt gezien, maar ik ben er gewoon verliefd op, dus ik ga de gok wagen. Druist helemaal tegen al mijn persoonlijkheid in, normaal ben ik de grootste twijfelkont die er is.... ENG!!!
Mijn vriendin heeft hetzelfde gedaan, haar jurk gezien op het internet, besteld en vorige maand voor het eerst gepast.

Onze locatie/traiteur wil alvorens we "voorproeven", dat we het contract tekenen en een aanbetaling doen van 1000 euro... Is dat normaal in dit wereldje?
pi_76805143
Ow vertel!!! Was haar jurk een beetje zoals ze gehoopt had? En paste hij?? (Want je zegt 'voor het eerst gepast' , maar ik neem aan dat hij dan eigenlijk dus ook meteen moest passen, er is toch geen winkel waar verschillende passessies volgen en zo?)

Wat betreft je vraag over de cateraar: ik weet niet precies wat er gebruikelijk is, maar voorproeven doe je toch juist om te bekijken of het allemaal naar jouw wens is voordat je iets vastlegt? Ik zou dus écht geen contract tekenen en/of voorschot betalen voor dat ik een proefsessie gehad had hoor!!! Dat je voor die proefsessie wél gewoon moet betalen lijkt me logisch, anders kun je overal wel een zogenaamde 'proefsessie' gaan houden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:58:17 #39
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_76805451
Ze had de jurk gezien op het internet, op de site van de ontwerper, gebeld en besteld. Daarna deze naar een winkel laten opsturen met welke deze ontwerper wel vaker werkt. Daar zal de jurk dus aangepast worden.

Cateraar: ik dacht hetzelfde, maar ze zijn onwrikbaar. Heb ook al aangeboden om te betalen voor de proefsessie, maar schijnbaar hebben ze in het verleden daar behoorlijk wat problemen mee gehad...
pi_76809532
@ elvy: Ik ga mijn jurk ook via het internet bestellen, echter pas in april. Dat vind ik vroeg zat

@Mr_Moon: Ik zou écht geen ¤ 1000,- betalen voor ik een proefsessie heb gehad. Zijn ze niet helemaal goed bij hun hoofd ofzo Ik zou ze echt de optie geven om of de proefsessie te doen en daar voor af te rekenen of om het hele zwikkie af te blazen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:36:42 #41
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_76809665
we hebben ook een tweede locatie op het oog, die gelukkig minder moeilijk doen...
pi_76809681
oh ja, jurk! moet even de coupeuse bellen voor een afspraak, ergens in april ofzo of mei, wil nog wel wat kilootjes kwijt
Ja doei.
pi_76813325
Ow maar dan is het risico voor je vriendin qua jurk toch niet zo groot Mr_Moon? Wel lekker!
Voor mij is het iets minder eenvoudig:
A) ik heb geen 'standaard' maten ( Maar wie wel?) en de jurk was dus niet beschikbaar in mijn maten. Hij gaat nu helemaal voor mij op maat gemaakt worden.
b) Mocht het nou helemaal niets worden met deze jurk dan zie ik hier (in Kenia) eigenlijk geen andere opties om naar een alternatieve jurk te zoeken. Daarom heb ik hem nu al besteld, als het goed is kan hij dan voor mei (wanneer ik een weekje in Nederland ben) klaar zijn. Mocht het nou niets worden met deze jurk dan ga ik in die week dus in Nl opzoek naar een alternatief.
Nog een paar kilo afvallen zou ik wel willen, maar aangezien ik al jaren hetzelfde gewicht heb lijkt me dat toch niet heel reeël. Ik heb voor de zekerheid wel gevraagd om een beetje extra stof in de naden te laten zodat er eventueel nog iets ingenomen of uitgelegd kan worden mocht dat nodig zijn....

Die cateraar klinkt als een no-no!
pi_76814439
quote:
nou hier is de kaart dan

heb je 'm al laten drukken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_76816509
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:03 schreef elvy het volgende:
ik heb geen 'standaard' maten ( Maar wie wel?) en de jurk was dus niet beschikbaar in mijn maten. Hij gaat nu helemaal voor mij op maat gemaakt worden.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het mij zaterdag afgaat met jurken passen... En vooral of ze dicht willen aan de bovenkant hahaha.
pi_76816528
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:30 schreef Mirjam het volgende:

[..]

heb je 'm al laten drukken?
jup, en ja ik ken de word/wordt discussie vriendje was overtuigd dat dit de juiste spelling was, tot na ontvangst vind het alleen zelf jammer dat bv een drukker dan niet even contact opneemt met de melding: moet dit echt zo of moet het gramaticaal correct.

maar who cares, een voordeel, iedereen praat over de kaart en onthoud het misschien wat beter dan
pi_76817325
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:27 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

jup, en ja ik ken de word/wordt discussie vriendje was overtuigd dat dit de juiste spelling was, tot na ontvangst vind het alleen zelf jammer dat bv een drukker dan niet even contact opneemt met de melding: moet dit echt zo of moet het gramaticaal correct.

maar who cares, een voordeel, iedereen praat over de kaart en onthoud het misschien wat beter dan
ja, ik moet zeggen dat ik het zelfs belachelijk vind. als drukker is het m.i. je taak nog even te spellchecken voordat je gaat drukken.

ga je de drukker er nog op aanspreken?
pi_76821092
quote:
nou hier is de kaart dan

erg leuk
pi_76824426
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, ik moet zeggen dat ik het zelfs belachelijk vind. als drukker is het m.i. je taak nog even te spellchecken voordat je gaat drukken.

ga je de drukker er nog op aanspreken?
euhm nee, er is wel meer fout gegaan, we hebben dit via een winkel gedaan en er kwamen elke keer extra kosten bij, en een hoop gedoe. we laten het zo, we zijn er niet blij mee, en hebben in ieder geval besloten dat bij eventuele volgende kaarten (je weet maar nooit of er kinderen komen ) we het niet via die drukker doen en ook niet via de winkel.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:09:30 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76826616
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:27 schreef Lishe het volgende:
Wij hebben 2,5 maand niks aan het trouwen gedaan maar nu moet het toch echt!
jippieeee! it giet oan!
in de haak.
pi_76878447
nah... Ik zal me dan ook maar melden... Gisteren hebben mn vriendin (verloofde nu...) en ik besloten te gaan trouwen. In al onze "wijsheid" hebben we besloten dit op 8 april as te doen...

Vandaag komen we er achter dat er toch "iets" meer te regelen is dan we dachten
pi_76882051
Gefeliciteerd RvLaak!! Jullie laten er geen gras over groeien!
Tsja volgens mij hangt het er een beetje van af wat voor bruiloft je precies wilt qua wat er geregeld moet worden, maar binnen 3 maanden kan wel degelijk hoor. Kennissen van mij hebben alles laatst zelfs binnen 3 weken geregeld, en dat was een erg leuke bruiloft!
pi_76894023
quote:
nou hier is de kaart dan

Zal ik nu maar even happen dan

Lief kaartje hoor Zus en ach die spelfout die onthouden we voor op het feest zelf
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_76896307
Vandaag jurken gepast... twee mooie, in verschillende winkels.
Nu nog een keuze maken... maar kan ze niet terugvinden op internet
pi_76899217
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:47 schreef nieslief het volgende:

[..]

Zal ik nu maar even happen dan

Lief kaartje hoor Zus en ach die spelfout die onthouden we voor op het feest zelf
thanks zus
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:21:39 #56
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_76902672
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:23 schreef RvLaak het volgende:
nah... Ik zal me dan ook maar melden... Gisteren hebben mn vriendin (verloofde nu...) en ik besloten te gaan trouwen. In al onze "wijsheid" hebben we besloten dit op 8 april as te doen...

Vandaag komen we er achter dat er toch "iets" meer te regelen is dan we dachten
Dat hoeft geen probleem te zijn hoor! Wij zijn 9 april 2009 getrouwd, we zijn ook in jan. pas begonnen met plannen maken.

Veel plezier!
That's the way the cookie crumbles
pi_76914987
We zijn gisteren bij de locatie wezen kijken. Het was precies zoals ik in gedachten had, écht helemaal perfect! Ze willen meewerken aan alles dat ik wilde, en wij zouden de eerste bruiloft daar zijn. Vind ik ook wel leuk, dan is het nog een beetje speciaal. (De tweede staat wel ook al geboekt, een maand later dan ons). Ze konden alleen nog niets over beschikbaarheid en prijzen zeggen, dat moet geregeld worden vanuit hun hoofdkantoor in de hoofdstad, dus nu nog even hopen dat het ook betaalbaar en beschikbaar is. Anders wordt het wel nog even zuur vrees ik, want om naar iets anders te moeten gaan zoeken wanneer dit zo perfect past bij wat we willen.... Maar goed help me duimen dat dat niet nodig is!
  zondag 17 januari 2010 @ 11:58:01 #58
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_76917493
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef Mr_Moon het volgende:
Onze locatie/traiteur wil alvorens we "voorproeven", dat we het contract tekenen en een aanbetaling doen van 1000 euro... Is dat normaal in dit wereldje?
Tis nogal wat zeg.. 1000 euro! .. ik had gezegd van toedeloekie

Onze trouwlocatie had een schatting gemaakt wat het ongeveer ging kosten en die schatting hadden ze prima gemaakt.. we hebben echt een hele toffe avond gehad..

We hadden een vaste menu prijs: 32,50 per persoon, drankjes los (niet afgekocht) en in de avond fingerfood en borrelhapjes laten rondgaan
pi_76919103
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:21 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Dat hoeft geen probleem te zijn hoor! Wij zijn 9 april 2009 getrouwd, we zijn ook in jan. pas begonnen met plannen maken.

Veel plezier!
Hoe hebben jullie dat "zo snel" met de locatie geregeld dan?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:15:48 #60
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_76919910
Wij hadden als lokatie voor lunch een restaurant hier in de straat. Niet specifiek een lokatie voor bruiloften. Wellicht scheelt dat. Zal waarschijnijk ook in prijs en in mogelijkheden gescheeld hebben. Geen vaste arrangementen maar alles kon.
pi_76920026
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:15 schreef IJzercookie het volgende:
Wij hadden als lokatie voor lunch een restaurant hier in de straat. Niet specifiek een lokatie voor bruiloften. Wellicht scheelt dat. Zal waarschijnijk ook in prijs en in mogelijkheden gescheeld hebben. Geen vaste arrangementen maar alles kon.
Da's wel zo makkelijk ja... En het feest?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:22:36 #62
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_76920160
Wij hebben geen feest gedaan

's ochtends getrouwd in het stadhuis, daarna met zijn alleen naar het restaurant gewandeld. Koffie/thee met tiramisu en daarna lunch. Wij zelf zijn nog foto's gaan maken...
pi_76920892
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef IJzercookie het volgende:
Wij hebben geen feest gedaan

's ochtends getrouwd in het stadhuis, daarna met zijn alleen naar het restaurant gewandeld. Koffie/thee met tiramisu en daarna lunch. Wij zelf zijn nog foto's gaan maken...
a, dat maakt het geheel wel heel makkelijk
  zondag 17 januari 2010 @ 13:57:15 #64
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76921670
TrouwVP
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 17 januari 2010 @ 14:29:46 #65
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_76923040
ach, heel makkelijk was het niet, maar wel heel erg leuk.

8 april is nog vrij in mijn fotografie-agenda
pi_76932422
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:29 schreef IJzercookie het volgende:
ach, heel makkelijk was het niet, maar wel heel erg leuk.

8 april is nog vrij in mijn fotografie-agenda
Sorry, maar wij willen geen fotograaf . Veel leuker om allemaal wegwerpcamera's neer te leggen .
  zondag 17 januari 2010 @ 18:44:48 #67
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_76932805
Oei, ik zou toch echt een fotograaf inhuren.
Ik heb van een aantal bruiloften de resultaten van wegwerpcamera's gezien.. dat is niet echt super.
Voor het feest 's avonds kan dat prima, maar voor de herinnering zou ik zeker een prof inschakelen!
pi_76933151
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:44 schreef IJzercookie het volgende:
Oei, ik zou toch echt een fotograaf inhuren.
Ik heb van een aantal bruiloften de resultaten van wegwerpcamera's gezien.. dat is niet echt super.
Voor het feest 's avonds kan dat prima, maar voor de herinnering zou ik zeker een prof inschakelen!
Zowel mn vriendin als ikzelf hebben een bloedhekel aan foto-sessies. Ook kunnen schoonva & va beide ontzettend goede foto's maken.

Wij maken ons niet druk over de kwaliteit van de "papieren" herinneringen
  zondag 17 januari 2010 @ 20:06:10 #69
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_76936187
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:53 schreef RvLaak het volgende:

Wij maken ons niet druk over de kwaliteit van de "papieren" herinneringen
Ik ben ook niet zo dol op foto's maar voor mijn trouwerij wilde ik het zeker weten!
Het is zooo bijzonder

MissBliss Welkom hiero!

Jeumig, een jaar geleden was ik hier nog volop aan het posten, en zo zitten we al ruim 7 maanden verder !
pi_76936355
ja, MB, gaan jullie ook trouwen?

enneh, wij zitten lekker naar huwelijksreisopties te kijken. Zouden eerst 'gewoon' gaan kamperen in Wales, maar zit nu toch naar particuliere huisjes te zoeken en heb echt de meest geweldige gevonden daarnet en wellicht doen we dan een weekje lekker dat huisje en van daar uit lekker rondrijden en dan als het lekker weer is ook gewoon nog wat dagen kamperen
Ja doei.
pi_76937185
Zonet bij een vriendin geweest voor mn vrijgezellenfeest.
Heel irritant dat ik alleen maar mag zeggen wie ik erbij wil hebben, en wat ik eventueel leuk vindt.
Heb zelf graag de touwtjes in handen.

Ondertussen verder nadenken over de jurken en deze week een beslissing maken.

Morgen op zoek naar een leuke feestlocatie.
pi_76937581
ik weiger een vrijgezellenfeestje, maargoed, ik denk niet dat er iemand is die dat voor me gaat organiseren, dus zit ik wel veilig denk ik
Ja doei.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:48:51 #73
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_76938222
Alweer ruim 1 jaar getrouwd!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_76940843
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
ja, MB, gaan jullie ook trouwen?

enneh, wij zitten lekker naar huwelijksreisopties te kijken. Zouden eerst 'gewoon' gaan kamperen in Wales, maar zit nu toch naar particuliere huisjes te zoeken en heb echt de meest geweldige gevonden daarnet en wellicht doen we dan een weekje lekker dat huisje en van daar uit lekker rondrijden en dan als het lekker weer is ook gewoon nog wat dagen kamperen
we hebben geboekt! We zitten een week lang in dit schattige huisje in Brecon. Lekker motorrijden van daaruit en wel lekker een warm bed, en een keukentje dus kunnen zelf koken en ontbijt maken en dat soort dingen, héérlijk
Ja doei.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:46:30 #75
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76941383
Ik ga (nog) niet trouwen
Maar ik lees wel altijd mee in dit topic

Wat een leuk huisje, moblo!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_76941408
ja, weetik
Ja doei.
pi_76954473
Ik ga ook trouwen, in mei. Ik ben nu bezig met het regelen van de feestzaal en zit met het volgende. Wat is een normale prijs voor een feest? Wat moet je rekenen per persoon? En is het voordelig om drank af te kopen?
pi_76955356
ligt eraan hoeveel mensen je uitnodigt, wat voor locatie je hebt, of je bediening wilt, etc.

prijs p.p. ligt aan soort drank (alleen bier, fris, wijn of ook gedistilleerd) etc.
Ja doei.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:41:40 #79
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_76960701
Oeps, ik was jullie kwijt.. tvp'tje dus
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_76961202
mezelf ff in de Wiki gezet
pi_76961428
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:04 schreef Artbij2 het volgende:
Ik ga ook trouwen, in mei. Ik ben nu bezig met het regelen van de feestzaal en zit met het volgende. Wat is een normale prijs voor een feest? Wat moet je rekenen per persoon? En is het voordelig om drank af te kopen?
Is inderdaad wat handiger om duidelijk te zijn.

Feest van 20:00u tot 1:30 op een vrijdagavond voor 100 personen. Iedereen mag alles drinken. Gaat om een zaal in een complex. Er word bediend door 2 personen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Artbij2 op 18-01-2010 16:53:18 (Vette typo.) ]
  maandag 18 januari 2010 @ 14:45:20 #82
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_76965632
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:00 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Is inderdaad wat handiger om duidelijk te zijn.

-knip-
Er word benieuwd door 2 personen.
??
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_76965711
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:45 schreef Mickeys het volgende:

[..]

??
Bediend?
  maandag 18 januari 2010 @ 15:29:57 #84
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_76967572
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:47 schreef Raissa het volgende:

[..]

Bediend?
Zou kunnen, maar 100 gasten bedienen door 2 personen lijkt mij aan de zeer magere kant. Is er dan ook nog iemand die de drank inschenkt?
pi_76972028
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:29 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar 100 gasten bedienen door 2 personen lijkt mij aan de zeer magere kant. Is er dan ook nog iemand die de drank inschenkt?
Is niet aan de magere kant denk ik. Maar dat is de vraag niet.
pi_76972402
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:04 schreef Artbij2 het volgende:
Ik denk dat het heel moeilijk is om hier antwoord op te geven. Om je een voorbeeld te geven, de locatie waar wij trouwen neem je standaard voor een feestavond een feestavond drankarrangement (waar ook wat zoutjes enzo bijzitten) van 34,50 pp. En je kan dit nog upgraden met bepaalde soorten wijn of buitenlands gedistilleerde dranken waardoor het uiteraard duurder wordt... Het is dan overigens 4,5 uur onbeperkt drinken.
pi_76973109
onze locatie is 24,50 p.p. voor alle drank en dan nog wat extra voor de hapjes, max 30 denk ik dat we kwijt zijn. Hebben zo'n 90 gasten
Ja doei.
pi_76999068
De locatie die we op het oog hebben vraagt 25,- voor bier/wijn/fris/binnenlands en dat 28,50 voor alles. Dit is als het afgekocht word. Daarbovenop komt nog de kosten voor hapjes e.d.

We betalen niets extra`s voor zaalhuur. Licht en geluid zit ook bij de prijs in.

Dan de moeilijkste vraag, is afkopen interessant?
pi_77020553
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:54 schreef Artbij2 het volgende:
De locatie die we op het oog hebben vraagt 25,- voor bier/wijn/fris/binnenlands en dat 28,50 voor alles. Dit is als het afgekocht word. Daarbovenop komt nog de kosten voor hapjes e.d.

We betalen niets extra`s voor zaalhuur. Licht en geluid zit ook bij de prijs in.

Dan de moeilijkste vraag, is afkopen interessant?
Dat ligt er natuurlijk aan watvoor 'publiek' er komt...
pi_77022244
Net even een gastenlijst gemaakt... 112 in totaal voor het feest... ik vind 100 wel een mooi rond getal, dus er gaat waarschijnlijk nog geschrapt worden. Misschien nog wel meer.
En eten met 24 personen.
Nu nog een locatie, binnenkort een stuk of 3 bekijken.

Ik ben bijna uit de keuze van mn jurk, dus daar kan ik deze week ook achteraan bellen.

Morgen gesprekje met onze ceremoniemeester.

Eindelijk zit er wat schot in de zaak. Gaat helemaal goed komen.
pi_77022727
wij hebben veel studenten en achterhoekers dus euh.. afkopen
Ja doei.
pi_77023199
*meldt*

op 28 december heeft m'n partner officieel mijn hand gevraagd...trouwdatum wordt 28 januari 2010

jaja, dat is iets wat kort dag, maar leg ik zo ff uit.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_77023320
Wij weten sinds kort dat we voor 4 jaar naar het buitenland (Kazachstan) gaan. Ik heb altijd geroepen dat ik niet ongetrouwd in het buitenland zou willen wonen, dusssss.

Ondanks de superkorte voorbereidingstijd is het ons dus wel gelukt om de trouwdatum op 28 januari 2010 te zetten! Dat is namelijk de dag dat we elkaar precies 18 jaar geleden hebben leren kennen

Ondertrouw was 14 januari.
Inmiddels ook:
Ring geregeld
Bruidssuite geregeld
Lunchlocatie geregeld
Getuigen geregeld (1 ervan moest met spoed een nieuw paspoort aanvragen, deze was verlopen )

Verder doen we geen feest op de 28ste, maar wel een bijeenkomst en diner in Schotland, ergens in mei. Hiervoor ben ik nu bezig het restaurant te regelen, maar daar hebben we nog even de tijd voor, gelukkig.

Zaterdag as naar de winkel voor een mooi bruidsboekpak of zo, een jurk wil ik niet
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_77034375
wow! Da's nog eens doorpakken

Succes met alles!
pi_77040427
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:10 schreef _aurum_ het volgende:

Succes met alles!
idd... En ik maar denken dat wij weinig tijd hadden...
pi_77040461
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:10 schreef _aurum_ het volgende:

Succes met alles!
tnx!

het scheelt natuurlijk wel, dat we geen groot feest geven. We doen het klein en pas later in mei geven we een feestdiner. Maar inderdaad....we zijn op zich best snelle beslissers met alles en dat komt in zo'n tijdspad behoorlijk goed uit
(Roos Vonk)
pi_77045612
Net de trouw-gemeente gebeld... Ze hebben plek . Nu nog ff het tijdstip kiezen...
pi_77046233
Zo Essebes, dat is inderdaad wel heel erg snel.

Ceremoniemeester is net weg hier. Hij gaat op zoek naar feestlocaties en een trouwauto + chauffeur (of in ieder geval iemand die in zo'n auto kan rijden).
Vriendlief gaat een afspraak maken voor het ontwerp van de kaarten komende week.
En ik ga zo weer naar mn werk haha.

We moeten nog veeeeeel doen in ieder geval... Owja... bloemen, bruidsuite, wat doe je met je mensen tussen het trouwen en het feest... en vooral de mensen die van buitenaf komen? etc etc...
pi_77047220
ga je niet zelf op zoek naar een feestlocatie? ik zou dat soort dingen echt zelf liever doen. Daarom hebben wij ook geen ceremoniemeester wrsch
Ja doei.
pi_77047482
Wij hebben net de offerte binnen gekregen voor de trouwlocatie, we zitten 500 euro onder de 'omzetgarantie', maar dat komt mijns inziens wel goed aangezien de drankjes bij het diner en aankomst op nacalculatie gedaan wordt. Maar ik vind het toch zo'n smak geld
pi_77047680
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
ga je niet zelf op zoek naar een feestlocatie? ik zou dat soort dingen echt zelf liever doen. Daarom hebben wij ook geen ceremoniemeester wrsch
Jawel... 3 gevonden, waarvan een sowieso al erg duur, dus die valt af. En onze ceremoniemeester is nu bijna twee jaar geleden zelf getrouwd, dus hebben we hem gevraagd om te zoeken.
We gaan zelf natuurlijk wel kijken wat we ervan vinden, en of het geschikt is. Maar het is wel fijn als iemand met je mee zoekt.
pi_77068679
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:21 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben net de offerte binnen gekregen voor de trouwlocatie, we zitten 500 euro onder de 'omzetgarantie', maar dat komt mijns inziens wel goed aangezien de drankjes bij het diner en aankomst op nacalculatie gedaan wordt. Maar ik vind het toch zo'n smak geld
hier nog 1. Dat hele gebeuren is het duurste van de hele dag

Als het aan mij zou liggen dan had ik klein getrouwd en op het vliegtuig gestapt voor een reis....maar manvriend denkt er anders over...
pi_77069186
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:45 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hier nog 1. Dat hele gebeuren is het duurste van de hele dag

Als het aan mij zou liggen dan had ik klein getrouwd en op het vliegtuig gestapt voor een reis....maar manvriend denkt er anders over...
Mijn kerel wil ook perse een feest, van mij hoeft het niet maar ik vind het stiekem toch ook wel heel leuk.. Je trouwt maar één keer.. En hoewel je een nieuwe auto kan kopen van het geld denk ik dat ik me er toch maar bij neer leg

Ik was het liefst op het vliegtuig gestapt en was in Mexico getrouwd met een klein gezelschap maar we hebben iemand met vliegangst in de familie
pi_77083968
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:37 schreef RvLaak het volgende:
Net de trouw-gemeente gebeld... Ze hebben plek . Nu nog ff het tijdstip kiezen...
super! op de datum die jullie zelf wilden?

heeft de datum voor jullie een speciale betekenis of heb je die uitgekozen omdat deze goed valt (qua dag, qua seizoen etc?
(Roos Vonk)
pi_77083977
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 06:30 schreef Essebes het volgende:

[..]

super! op de datum die jullie zelf wilden?

heeft de datum voor jullie een speciale betekenis of heb je die uitgekozen omdat deze goed valt (qua dag, qua seizoen etc?
, op onze dag ja... 8 april... Uitgekozen door mn omdat het precies tussen onze verjaardagen valt (1 & 15). Makkelijk om te onthouden.
  donderdag 21 januari 2010 @ 07:22:43 #106
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_77084178
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:52 schreef Kekaa het volgende:

We moeten nog veeeeeel doen in ieder geval... Owja... bloemen, bruidsuite, wat doe je met je mensen tussen het trouwen en het feest... en vooral de mensen die van buitenaf komen? etc etc...

Wat te doen...? Hapje eten?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_77084199
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door Harajuku. op 21-01-2010 08:18:30 ]
pi_77085880
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat te doen...? Hapje eten?
Ja, en nee.
We gaan met ongeveer 25 man eten. Maar dan blijven er nog mensen over met wie we dat niet doen. En die wel weer 's avonds uitgenodigd zijn voor het feest.
pi_77090855
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:28 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, en nee.
We gaan met ongeveer 25 man eten. Maar dan blijven er nog mensen over met wie we dat niet doen. En die wel weer 's avonds uitgenodigd zijn voor het feest.
Die zorgen zelf voor vertier, het is jouw dag, niet die van je gasten.
pi_77091267
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus eigenlijk ook.
Maar vriendlief niet... en die heeft ook wel weer een punt. Vooral de mensen die ver moeten reizen. Beetje stom als je dan om 12.30 trouwt... en het feest begint om 20.00 uur.
Dan komen ze of niet naar het trouwen zelf, of niet naar het feest....
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:17:55 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77091742
mwoah, zijn die niet in staat om die tussentijd zelf te overbruggen? voeg daartoe anders wat plaatselijke culturele tips bij de uitnodiging.
in de haak.
pi_77092074
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:17 schreef trui het volgende:
mwoah, zijn die niet in staat om die tussentijd zelf te overbruggen? voeg daartoe anders wat plaatselijke culturele tips bij de uitnodiging.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_77093556
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus eigenlijk ook.
Maar vriendlief niet... en die heeft ook wel weer een punt. Vooral de mensen die ver moeten reizen. Beetje stom als je dan om 12.30 trouwt... en het feest begint om 20.00 uur.
Dan komen ze of niet naar het trouwen zelf, of niet naar het feest....
wij hebben hetzelfde, en wij hebben er zelf niets voor geregeld. kom in rotterdam kunnen mensen wel genoeg dingen bedenken die tussendoor gedaan worden.
pi_77106993
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

wij hebben hetzelfde, en wij hebben er zelf niets voor geregeld. kom in rotterdam kunnen mensen wel genoeg dingen bedenken die tussendoor gedaan worden.
Ach ja, het zal wel loslopen denk ik. Of we verzinnen wat, of niet. Het is koopavond die dag
pi_77243689
Als alles gaat zoals de indicatie nu is, krijgen we een hele bijzondere taarttopper ... Foto's komen wel
pi_77251769
wij hebben ook een leuke! Maar onze taart wordt sowieso supertof

Gisteraaf wat foto's gemaakt voor op de uitnodiging, ben benieuwd of er wat soeps tussenzit. Op een gegeven moment wordt je zo melig
pi_77251882
Ben nu 20 denk niet dat ik aan trouwen of kinderen ga denken voor m'n 30e.
Mijn pa was 43 toen hij mij kreeg en 45 toen hij m'n broertje kreeg, moeder resp. 38 en 40, komt goed.
pi_77251944
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

nou, wij wilden juist geen mensen wegsturen. Ik vind dat zó onaardig staan "die vermaken zich maar".

Dus wij hebben maar 2 soorten gasten: of hele dag, of alleen feest, klaar omdat we onder géén geding mensen weg wilden sturen. Vind dat ook echt heel vervelend, persoonlijk, als je tijdens een feestje even weggestuurd wordt, 'omdat je er niet bij hoort en dus even niet mee mag'.

Als je het ook niet voor je gasten doet, ga dan op maandagochtend trouwen en doe een keer een borrel bij je thuis denk ik dan. Die mensen komen VOOR JOU, en dan ga je ze lekker zo afschepen met 'ja, het is onze dag, vermaak je maar even '
Ja doei.
pi_77255788
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, wij wilden juist geen mensen wegsturen. Ik vind dat zó onaardig staan "die vermaken zich maar".

Dus wij hebben maar 2 soorten gasten: of hele dag, of alleen feest, klaar omdat we onder géén geding mensen weg wilden sturen. Vind dat ook echt heel vervelend, persoonlijk, als je tijdens een feestje even weggestuurd wordt, 'omdat je er niet bij hoort en dus even niet mee mag'.

Als je het ook niet voor je gasten doet, ga dan op maandagochtend trouwen en doe een keer een borrel bij je thuis denk ik dan. Die mensen komen VOOR JOU, en dan ga je ze lekker zo afschepen met 'ja, het is onze dag, vermaak je maar even '
Daar heb je ook weer een puint. We zijn er nog totaaaaaal niet uit. Het is ook de manier hoe je het op de kaart zet enzo.

Mn jurk is in ieder geval geregeld, en de afspraak voor het proefkapsel is ook al vastgelegd.
Nu de rest nog. Deze week maar eens een datum plannen voor taartproeven, en zondag bezig met de kaarten.
  maandag 25 januari 2010 @ 17:18:15 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_77255830
Volgens mij zou ik dan alsnog iedereen meenemen. "Je bent er nu toch."

Wij zijn ineens een heel eind opgeschoten!
Onze huewlijkreis (dat klinkt echt suf) is geboekt. 10 dagen Italie, en we nemen oppas mee. Dan kunnen mijn hij en ik samen uit eten en af en toe uitslapen. Lijkt me heerlijk!
Kleding voor onze dochters is gekocht (en supermooi!!)
De fotograaf is langs geweest en snapt precies wat we zoeken.

Ik vind het zo leuk!!
  maandag 25 januari 2010 @ 20:36:33 #121
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_77264852
Lishe ..
Wat klinkt het allemaal wowsuper zeg !

Hier inmiddels 7 maanden en 2 dagen getrouwd
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:16:16 #122
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_77279255
quote:

[..]

Wij geven ze wat tips mee waar ze prettig en gezellig wat tijd door kunnen bregnen / shoppen / hapje eten.

Wij willen juist tussen de plechtigheden en het feest met alleen onze kleine clubje daggasten gezellig en vooral rustig kunnen dineren. De hele dag lijkt zo hectisch te worden dat het een rust moment moet zijn voor ons.

Ookal komt mijn deel van de gasten van minimaal 70 km of nog verder weg.
pi_77281591
Whaaaaaaaaaaaaaaa wij hoorden zondag via via dat de lodge/locatie die wij op het oog hadden failliet is/op het punt staat failliet te gaan!
Ik hoop zó dat het niet waar is, want het was echt he-le-maal precies hoe we het wilden...
Nou ja, eerst maar even uitzoeken hoe en wat, en voorzichtig toch maar alvast eens over alternatieven na gaan denken. Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet....

WIj vieren de hele dag met iedereen. Géén verschil tussen gasten. Je bent uitgenodigd of je bent niet uitgenodigd, klaar. We houden het wel heel klein, omdat we ook echt wat tijd met die gasten door willen kunnen brengen. velen hebben er de halve wereld voor afgereisd en we willen daar dan dus ook echt wat tijd mee door kunnen brengen. Omdat er daarnaast toch nog wat mensen zijn die ons zullen willen feliciteren maar die niet uitgenodigd zijn is er de dag erna nog een brunch voor 'iedereen'
pi_77283087
quote:

[..]

Ze komen inderdaad voor jou, op JOUW DAG. Waar jij dus zelf bepaalt wat je met welke mensen doet. Als gasten dat niet snappen is dat hun probleem. Mensen die niet snappen dat niet iedereen overal bij hoeft te zijn .
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:15:46 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77283356
het ligt er een beetje aan hoe je 't brengt. in principe hadden wij iedereen voor 't feest 's avonds uitgenodigd, en verder konden ze zelf kiezen of ze bij het trouwen zelf aanwezig wilden zijn. dat we tussendoor met een kleiner gezelschap gingen eten was niet meer dan logisch, voor 100 mensen een diner betalen zat er echt niet in. ik kan me niet voorstellen dat mensen dat als onredelijk hebben ervaren.
in de haak.
pi_77284539
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:15 schreef trui het volgende:
het ligt er een beetje aan hoe je 't brengt. in principe hadden wij iedereen voor 't feest 's avonds uitgenodigd, en verder konden ze zelf kiezen of ze bij het trouwen zelf aanwezig wilden zijn. dat we tussendoor met een kleiner gezelschap gingen eten was niet meer dan logisch, voor 100 mensen een diner betalen zat er echt niet in. ik kan me niet voorstellen dat mensen dat als onredelijk hebben ervaren.
goh, in een notendop ook hoe wij het gaan doen
pi_77286330
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:06 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Ze komen inderdaad voor jou, op JOUW DAG. Waar jij dus zelf bepaalt wat je met welke mensen doet. Als gasten dat niet snappen is dat hun probleem. Mensen die niet snappen dat niet iedereen overal bij hoeft te zijn .
ik vind dat gewoon onaardig en stom maargoed, ben blij dat wij het anders doen en het is aan een ieder het anders te doen

maar als ik zou weten dat mensen die mij uitnodigen zo denken, dan zou ik gewoon overwegen (een deel van de dag)niet komen flikker op zeg, kom voor hun, en niet om mezelf te gaan vermaken tussen twee delen door nogmaals: organiseer dan een borrel voor mensen die je 'er ergens wel bij wilt hebben, maar niet te veel voor wilt betalen' bij je thuis ergens in de week erna ofzo.

daarbij, wij zitten de hele dag op 1 locatie, dus even mensen wegsturen zou dan helemaal stom zijn

maargoed, dat is onze bruiloft, en onze grootste eis was: geen mensen tussendoor wegsturen, want wij vinden dat niets Daarom is ook niet iedereen bij het trouwen zelf aanwezig

[ Bericht 13% gewijzigd door motorbloempje op 26-01-2010 12:57:03 ]
Ja doei.
pi_77287253
Wij gaan over drie dagen trouwen en wij wilden graag alleen 's avonds een feest geven en daar dan trouwen, zodat iedereen er bij kon zijn maar we niet de gasten tussendoor moesten wegsturen ivm foto's en diner (óf een diner geven voor 90 man ). We zijn eens naar een bruiloft geweest in Zoetermeer waar het zo geregeld was en het leek ons ook wel wat. Wij wilden trouwen op een eigen locatie en met een eigen trouwambtenaar dus de gemeente zou totaal geen werk aan ons hebben, maar toen we gingen informeren bij de gemeente kregen we te horen dat we absoluut niet 's avonds mochten trouwen, alleen tijdens kantooruren. Want stel je voor dat onze ambtenaar een ongeluk krijgt dan moet er alsnog eentje van de gemeente komen en dat kan natuurlijk niet na 16 uur.

Over naar Plan B; mijn broer hebben we laten benoemen tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand, we hebben ons eigen huis laten benoemen tot trouwlocatie en daar gaan we lekker relaxt begin van de middag de officiële plichtplegingen doen met alleen de ouders, broers en zussen plus aanhang er bij.
Hadden we wel officieel mogen trouwen tijdens een avondfeest op locatie zoals in Plan A dan hadden we binnen onze gemeente blijven want die is de enige in de buurt die uberhaupt locatiehuwelijken toestaat.
Nu gaan we een gemeente verderop feesten in een kasteel, we hebben toch onze eigen trouwambtenaar dus we zullen daar alsnog elkaar het jawoord geven ten overstaan van alle genodigden. Dus eigenlijk ben ik blij met hoe het gelopen is want nu hebben we een veel mooiere locatie
pi_77289746
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind dat gewoon onaardig en stom maargoed, ben blij dat wij het anders doen en het is aan een ieder het anders te doen

maar als ik zou weten dat mensen die mij uitnodigen zo denken, dan zou ik gewoon overwegen (een deel van de dag)niet komen flikker op zeg, kom voor hun, en niet om mezelf te gaan vermaken tussen twee delen door nogmaals: organiseer dan een borrel voor mensen die je 'er ergens wel bij wilt hebben, maar niet te veel voor wilt betalen' bij je thuis ergens in de week erna ofzo.

daarbij, wij zitten de hele dag op 1 locatie, dus even mensen wegsturen zou dan helemaal stom zijn

maargoed, dat is onze bruiloft, en onze grootste eis was: geen mensen tussendoor wegsturen, want wij vinden dat niets Daarom is ook niet iedereen bij het trouwen zelf aanwezig
Je moet het inderdaad doen zoals je zelf het liefst doet.

Als mensen zo denken als jij is dat erg egocentrisch, als je voor een bruiloft uitgenodigd word gedraag je je zo dat het bruidspaar de dag van hun leven heeft. Je gaat niet zeuren dat je "weggestuurd" word, je moet blij zijn dat het bruidspaar je bij de ceremonie heeft willen hebben!
pi_77289919
als je die 'is egocentrisch' nou even verandert in 'vind ik egocentrisch', dan is het mooi met je
Ja doei.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:54:18 #131
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77291606
Wij trouwen (waarschijnlijk) zogauw we het papierwerk rond hebben, gewoon in de spijkerbroek en adidasjes. En dan houden we in Juli een groot feest voor iedereen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:55:55 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77291666
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef Mr_Moon het volgende:
Wij trouwen (waarschijnlijk) zogauw het papierwerk rond hebben, gewoon in de spijkerbroek en adidasjes. En dan houden we in July een groot feest voor iedereen.
En maak je dan pas bekend dat jullie getrouwd zijn of doen jullie dat kort na het trouwen al?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:00:34 #133
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77291840
waarschijnlijk kunnen we het niet voor ons houden (men weet dat we gaan trouwen en we hebben ook de datum van het feest vastgelegd)... en daarbij zal toch wel opvallen dat we ineens een trouwring dragen... ;-)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:02:38 #134
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77291929
Het is trouwens gewoon een praktische keuze... we hebben geen zin in al teveel gedoe op dezelfde dag dus gewoon op z'n gemak met de getuigen naar het gemeentehuis en dan in Juli een mooi feestje houden...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:05:52 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77292055
En je vriendin, die heeft geen dromen over trouwjurken en koetsjes?
The love you take is equal to the love you make.
pi_77292960
Grappig, het snel trouwen wilde mijn man ook oorspronkelijk. Maar hij is nu blij dat ik hem overgehaald heb zodat we het wat uitgebreider hebben gedaan.

Wat betreft al die gasten tijdens het eten, dat hebben wij niet gedaan. Er zat een tijdje tussen de receptie / roofvogelshow en het feest. Ik vond het even een rustpunt van de dag die barbecue. Je kan dan ook een jezelf beetje opknappen en bijkomen want je wordt wel een beetje geleefd die dag . Wel hebben we ze restauranttips gegeven om in de buurt. Ik heb daar trouwens geen gezeur over gehad.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:01:57 #137
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77294524
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:05 schreef Lienekien het volgende:
En je vriendin, die heeft geen dromen over trouwjurken en koetsjes?
Jawel, ze heeft de jurk al uitgezocht en die doet ze dus gewoon aan op het feest...
enne... het is eigenlijk m'n vriendin die niet op dezelfde dag wil trouwen en de receptie houden.
pi_77296232
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daarom is ook niet iedereen bij het trouwen zelf aanwezig

Ik denk dat ik dat dan ook maar aan de gasten zelf over laat... Dat we wel de tijd op de kaart zetten, maar niet erbij dat het verplicht is, of dat ze vanaf die tijd welkom zijn ofzo.

Gewoon dat we trouwen om zoveel uur, en dat het feest begint in de avond.

En inderdaad, iedereen doet het weer anders.
pi_77296650
Ik heb een juuuuuurk in april weer doorpassen
Haters gonna hate.
pi_77299592
ik moet ook nog steeds een afspraak met een coupeuse maken voor de jurk maar mn moeder heeft dat kaartje, van die mevrouw en mn moeder zit nu in Schotland. Maar ik zie haar zondag, dus dan kan ik maandag meteen bellen. heb er echt zin in. Mijn mooie jurk

Ja doei.
pi_77301504
bij mij zouden ze bellen als hij binnen was, met geschatte leverdatum 19 jan. dus hoor ik deze week niets dan ga ik volgende week bellen
pi_77309391
Zojuist de ambtenaar van de burgerlijke stand langs gehad, zodat ze haar praatje voor donderdag kan gaan voorbereiden. Ben benieuwd wat ze er van gaat maken, tenslotte zijn we maar met een klein groep (slechts 7 man).

Afgelopen zaterdag op pad geweest voor kleding voor het feestelijke diner in Schotland in mei. Dat is goed gelukt, donderdag de 11e is de eerste pas-sessie al. Ik kreeg een heel goed gevoel bij de ontwerper en de voorbeelden in de winkel (ze maken alle kleding zelf, hebben een eigen atelier)
(Roos Vonk)
pi_77309479
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:42 schreef gothic-blackie het volgende:
bij mij zouden ze bellen als hij binnen was, met geschatte leverdatum 19 jan. dus hoor ik deze week niets dan ga ik volgende week bellen
ben benieuwd, dit soort situaties zouden mij nog wel kriebels kunnen geven Altijd in het achterhoofd dat er wel eens iets mis kan gaan, natuurlijk altijd bij mij.
(Roos Vonk)
pi_77323627
Kan dat Cuckold in de OP gewijzigd worden naar Cyclingboy? Hij heeft zijn username gewijzigd.

Wel gaaf he, de jurk dat is al het begin. Ik ben helemaal in de wolken. Oef 19 januari dan maar even bellen hoor.
Haters gonna hate.
pi_77324043
Geen cuckolding meer na het huwelijk dan?
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:00:56 #146
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77325866
wederom tvp-je; ik ga 14 april trouwen

Iemand btw nog een goed adres voor een mooi pak?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77325883
WE?
Ja doei.
pi_77325949
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:59 schreef Artbij2 het volgende:
Geen cuckolding meer na het huwelijk dan?
daar kwam het er nu ook niet van. Te druk.
Haters gonna hate.
pi_77325992
wat is een cucknogwattes?
Ja doei.
pi_77326319
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef error_404 het volgende:
wederom tvp-je; ik ga 14 april trouwen

Iemand btw nog een goed adres voor een mooi pak?
Piet Zomers... Wel wat prijzig, maar ook mooi
pi_77326369
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
wat is een cucknogwattes?
google dat maar ff
pi_77326387
meh
Ja doei.
pi_77326949
euhm vriendje heeft maatpak genomen, zal ff zoeken wat de website is. dat zijn 'betaalbare' maatpakken, het zit wel in tilburg, maar moet wel mooi zijn (zaterdag heeft hij zijn passessie )

http://www.tailormadesuits.nl/
pi_77327151
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:29 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm vriendje heeft maatpak genomen, zal ff zoeken wat de website is. dat zijn 'betaalbare' maatpakken, het zit wel in tilburg, maar moet wel mooi zijn (zaterdag heeft hij zijn passessie )

http://www.tailormadesuits.nl/
Wat voor prijzen vragen ze daar voor pakken? En waarom zou je perse een maatpak willen?
pi_77327219
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Wat voor prijzen vragen ze daar voor pakken? En waarom zou je perse een maatpak willen?
euhm verschilt per stof, weet de prijs van pak van vriendje niet. schoonouders hebben geen dochter dus ze steken de man maar in de kleren en daarom dus ook het maatpak

volgens de website is het duurste pak 475,00

[ Bericht 1% gewijzigd door gothic-blackie op 27-01-2010 11:42:03 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:46:02 #156
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77332702
Mijn pak komt van Cafe Costume hier in Brussel, maar ze hebben ook een winkel in Antwerpen...
pi_77332790
mijn lief gaat gewoon naar de WE ofzo voor een pak prima spul, kannie ook nog 's vaker aan en niet te duur
Ja doei.
pi_77333019
Mijn hubbie heeft zijn pak gekocht bij de C&A was een heeeel mooi pak vond ik.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:52:27 #159
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_77335501
Ik zat aan de suitsupply te denken....
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:45:00 #160
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77337602
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
mijn lief gaat gewoon naar de WE ofzo voor een pak prima spul, kannie ook nog 's vaker aan en niet te duur
Ja, wil ook een mooi kostuum dat ik vaker aan kan, maar WE heeft echt volledig afgedaan bij mij persoonlijk. Heb er jaren kleding gekocht, maar de kwaliteit en fantastie holt achteruit de laatste tijd.
Suitsupply vind ik ook een goede optie; mooi kostuum voor niet te veel geld en er een Hans Ubbink of British Indigo shirt onder kopen?
pi_77364984
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ja, wil ook een mooi kostuum dat ik vaker aan kan, maar WE heeft echt volledig afgedaan bij mij persoonlijk. Heb er jaren kleding gekocht, maar de kwaliteit en fantastie holt achteruit de laatste tijd.
Suitsupply vind ik ook een goede optie; mooi kostuum voor niet te veel geld en er een Hans Ubbink of British Indigo shirt onder kopen?

Aan het pak zie je meestal wel dat het C&A of suitsupply is, aan het overhemd niet.
pi_77365064
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef error_404 het volgende:

[..]

We doet 't hier nog goed iig mijn eigen bestuurspak komt er ook vandaan, en iedereen vraagt waar we ze vandaan hebben 'oh, gewoon, de WE' -goh! dat zou je niet zeggen!

maargoed, /care en mijn lief boeit het ook niet zoveel. Vind mijn jurk al een aardige uitspatting, en dat valt ook nog wel mee qua prijs, al had ik eigenlijk de helft van de prijs maar uit willen geven. Vind het ergens onzin, al dat geld voor één dag. Maar mn moeder stond erop dat ik deze zou nemen, want 'hij stond toch wel erg mooi'. Maargoed, deze jurk is in vergelijking met de scenario's die ik heb gehoord nog erg goedkoop
Ja doei.
pi_77365519
Mijn man had zijn pak bij Roka vandaan, maar aangezien die geheel gespecialiseerd zijn in bruidegom kleding is het daar ook echt stervensduur. We zouden dat ook eigenlijk niet doen, maar toen we er waren omdat we ooit op een beurs voor de lol een afspraak met ze gemaakt hadden kwam hij hét pak tegen en was er geen houden meer aan
O+ 11-06-2009 O+
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:12:51 #164
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_77371324
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:54 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Aan het pak zie je meestal wel dat het C&A of suitsupply is, aan het overhemd niet.
ik niet
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:12:44 #165
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_77389951
Mijn man had zijn pak bij Setpoint vandaan..
Binnen een week hing hij vermaakt en wel klaar
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:11:46 #166
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_77405224
Ik vind het eigenlijk best wel spannend wat voor pak mijn hij koopt. Zijn moeder en mijn zus gaan mee. En ik hoop dat hij niet te opgedirkt eruit gaat zien.

Ik mag in maart mn jurk weer passen. En voor die tijd moet ik ondergoed en schoenen. Dat ondergoed lukt wel maar die schoenen vind ik een ramp. Ik hoop dat ik ballerina's tegenkom in een goeie kleur. Nja, komt goed.

Nog maar een maand of 4!
En ook: 15 april willen we in ondertrouw. Dat stelt verder weinig voor, maar voor ons een bijzondere dag. Ik heb in september 2008 kantje boord in het ziekenhuis gelegen vanwege een zwangerschap waar vanalles mis mee was. 15 april houden wij in ons achterhoofd als uitgerekende datum van wat ons 3e kindje geweest zou zijn. Normaal een rotdag, en zo hopen we het om te buigen naar 'ook iets fijns'.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:23:45 #167
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77405508
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:31 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

euhm nee, er is wel meer fout gegaan, we
Is meefeesten ook niet 1 woord? En er mist een puntje achter het linkse zinnetje

Wel leuke kaart
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:05:02 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77406510
ah, stefan in 't trouwen topic... zou het??!

lishe, ik vind 't een mooi plan, dat van 15 april!
in de haak.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:29:48 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77407258
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:05 schreef trui het volgende:
ah, stefan in 't trouwen topic... zou het??!
Ja, ik maak er geen gewoonte van.

Ik heb overigens een paar vage ideeën over hoe ik jet eventueel zou willen

Trouwen binnen 2 weken na het vragen (eerder kan niet in deze stad) en gratis
Alleen ouders erbij op dat moment
Een housewarmingparty geven voor vrienden en familie, max 30 man ofzo. Die dan te horen krijgen dat het een trouwfeest is.

Voordelen
Gratis
Geen tijd voor cold feet
Geen gezeik met stukjes en vrijgezellenfeesten

Nadelen.
Maandagochtend 8.30 uur trouwen
Geen grote kado's of veel geld
ouders broers en zussen krijgen geen gratis vrije dag.

Overigens zou ik zelf geen ring gaan dragen, ik heb een hekel aan sierraden bij mezelf. Een tattoo misschien ergens.
pi_77407384
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:29 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, ik maak er geen gewoonte van.

Ik heb overigens een paar vage ideeën over hoe ik jet eventueel zou willen

Trouwen binnen 2 weken na het vragen (eerder kan niet in deze stad) en gratis
Alleen ouders erbij op dat moment
Een housewarmingparty geven voor vrienden en familie, max 30 man ofzo. Die dan te horen krijgen dat het een trouwfeest is.

Voordelen
Gratis
Geen tijd voor cold feet
Geen gezeik met stukjes en vrijgezellenfeesten

Nadelen.
Maandagochtend 8.30 uur trouwen
Geen grote kado's of veel geld
ouders broers en zussen krijgen geen gratis vrije dag.

Overigens zou ik zelf geen ring gaan dragen, ik heb een hekel aan sierraden bij mezelf. Een tattoo misschien ergens.
Sowieso zou ik een tattoo ernstig afraden, je weet immers niet wat de toekomst brengen zal. En dat stukje over "veel geld"... Dude, trouwen met feest etc. is ernstig duur... Dat vele geld ben je ruimschoots kwijt aan alles er omheen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:37:05 #171
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77407483
Iemand hier uit de omgeving Westland die nog een stapel trouwtijdschriften wil? In ruil voor een aardigheidje ofzo
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:45:04 #172
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77407718
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:33 schreef RvLaak het volgende:

Dat vele geld ben je ruimschoots kwijt aan alles er omheen
Ik zou kleding kopen dat ik altijd aankan
Rode allstars
Feest thuis
Ik zou het vieren als een housewarming, dus klein.
Voor mij hoeft dat gedoe niet.

Maar dit is al heel wat hoor. Paar jaar terug rende ik hard weg als het woord trouwen ergens viel.
pi_77441442
Ik ben ook heel erg beniewd naar wat voor pak mijn lief zal gaan kopen.
Ik hoop in ieder geval niet te donker, ik vind dat altijd zo somber staan op een bruiloft.
En eigenlijk hoop ik ook op iets een beetje alternatieverigs, maar daar is hij eigenlijk niet zo van, dus dat zal waarschijnlijk wel niet.

Dat van die datum voor de ondertrouw vind ik een heel goed idee Lishe, en ik hoop dat het een hele mooie dag wordt voor jullie.
pi_77493274
Korte nieuws update, manlief heeft zijn ring weer terug. Hij heeft iets van een maand in de sneeuw op een parkeerplaats gelegen, maar hij is er weer!
O+ 11-06-2009 O+
pi_77496478
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:09 schreef bigbird het volgende:
Korte nieuws update, manlief heeft zijn ring weer terug. Hij heeft iets van een maand in de sneeuw op een parkeerplaats gelegen, maar hij is er weer!
wat een geluk!!!!!!!!!! hoe heb je 'm weer gevonden?
Ja doei.
pi_77498676
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een geluk!!!!!!!!!! hoe heb je 'm weer gevonden?
Hij lag op de parkeerplaats bij werk. Een collega zag hem liggen toen het ging dooien. Ik had hem allang opgegeven en dus zijn we echt super happy!
O+ 11-06-2009 O+
pi_77504329
Uitnodigingen zijn ontworpen, nu nog printen/drukken & verzenden... Als ze verzonden zijn, zal ik een plaatje online zetten
pi_77504341
wow! Da's nog eens mazzel hebben
pi_77506314
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:09 schreef bigbird het volgende:
Goh wat fijn zeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 12:32:50 #180
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77508697
Zijn er hier ook mensen die zijn getrouwd en waarvan een van de partners een eigen bedrijf heeft?
pi_77509067
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Stefan het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zijn getrouwd en waarvan een van de partners een eigen bedrijf heeft?
wij gaan het binnenkort doen... Hoezo?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:46:31 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77509160
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

wij gaan het binnenkort doen... Hoezo?
vroeg me af wat anderen doen. Gemeenschap van goederen lijkt me niet verstandig. Koude uitsluiting klinkt weer zo kil.
pi_77509796
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:46 schreef Stefan het volgende:

[..]

vroeg me af wat anderen doen. Gemeenschap van goederen lijkt me niet verstandig. Koude uitsluiting klinkt weer zo kil.
Wij gaan trouwen op huwelijkse voorwaarden. 2 redenen:
1) mn vriendin heb geld & ik niet. Is haar geld, dus ik heb er imo geen recht op.
2) Eigen bedrijf en ik wil niet dat zij aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele fouten die ik daar mee maak.

We doen dit btw op mijn aandringen . Mn vriendin had er niet over nagedacht.

En koude uitsluiting is het niet, als je het maar goed brengt. Je moet haar gewoon uitleggen dat je het wil om haar te beschermen. Niet meer, niet minder. Zo bracht ik het ook & mn snapte het perfect.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:18:21 #184
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77514060
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Stefan het volgende:
Yup wij gaan trouwen en mijn verloofde heeft een eigen bedrijf, wij gaan daarom ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, hij vond dat wel nodig en ik ook wel. Zo is prive en werk gescheiden, en je kan in je huwelijkse voorwaarden zeggen hoe je het allemaal wilt hebben. Moet trouwens wel op tijd geregeld zijn, als ik me goed herinner 10 dagen voor je huwelijk moet de akte bij de rechtbank zijn geweest en goedkeurd zijn.. houdt hier dus wel rekening mee.
pi_77517054
Wij moeten ook nog naar de notaris.
Mijzelf maakt het niet zo heel erg veel uit. Maar vriendlief wil het graag, omdat hij niet in hetzelfde scenario wil zitten als zijn ouders, mochten we ooit uit elkaar gaan.
Die zijn al tijden uit elkaar, maar nog steeds niet officieel gescheiden, gewoon omdat het een geldkwestie is... en nog 1 levende oma met eigen huis... zodra die overlijdt krijgt schoonmama de helft, maar niet als ze gescheiden zijn... blablaba gedoe.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:51:17 #186
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77517729
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:18 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Yup wij gaan trouwen en mijn verloofde heeft een eigen bedrijf, wij gaan daarom ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, hij vond dat wel nodig en ik ook wel. Zo is prive en werk gescheiden, en je kan in je huwelijkse voorwaarden zeggen hoe je het allemaal wilt hebben. Moet trouwens wel op tijd geregeld zijn, als ik me goed herinner 10 dagen voor je huwelijk moet de akte bij de rechtbank zijn geweest en goedkeurd zijn.. houdt hier dus wel rekening mee.
Hebben jullie een verrekeningsbeding?
pi_77540166
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:18 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik hoor van de notaris dat trouwen onder voorwaarden pas door een rechtbank goedgekeurd moet worden wanneer je dit na het trouwen nog wilt regelen. Als je dit voor het trouwen doet is dit niet nodig.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:28:31 #188
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77544259
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hebben jullie een verrekeningsbeding?
Heb net bij mijn vriend nagevraag gaan wij wel doen ja (akte is nog niet opgesteld hebben we nog ff tijd voor)
wij gaan waarschijnlijk voor een finalebereking
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:18 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Ik hoor van de notaris dat trouwen onder voorwaarden pas door een rechtbank goedgekeurd moet worden wanneer je dit na het trouwen nog wilt regelen. Als je dit voor het trouwen doet is dit niet nodig.
dat klopt als je voor het huwelijk doet moet alleen in het register vermeld/geregistreerd worden na het trouwen moet een rechtbank het goedkeuren en dan omzetten, maar dat is wel duurder, dus het is handiger om het van te voren te doen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:28:56 #189
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_77544276
ik gooi er even een tvp tegenaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:29:46 #190
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77544300
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:18 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Je schijnt t op tijd te moeten aangeven ook toch voor je trouwen?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:31:38 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77544360
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:28 schreef droomvrouwtje het volgende:

wij gaan waarschijnlijk voor een finalebereking
Dat is zo lees ik ook verstandiger dan een jaarlijkse verrekening omdat je dit in de praktijk vaak niet doet maar de jaren tellen wel mee als je gaat scheiden.

Nadeel van finaleberekening is zo las ik dat als je bedrijf miljoenen waard is je wellicht je bedrijf moet verkopen om de ander te kunnen uitbetalen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:42:11 #192
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77544713
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:31 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat is zo lees ik ook verstandiger dan een jaarlijkse verrekening omdat je dit in de praktijk vaak niet doet maar de jaren tellen wel mee als je gaat scheiden.

Nadeel van finaleberekening is zo las ik dat als je bedrijf miljoenen waard is je wellicht je bedrijf moet verkopen om de ander te kunnen uitbetalen.
Ja dat klopt, je zou dan ieder jaar moeten opschrijven wat je aan geld hebt enzo, dat doe je 1 jaar en daarna vergeet je dat, makkelijker is dan idd gewoon de jaren tellen dat je getrouwd bent, dat laatste is bij ons een theoretische mogelijkheid, maar volgens mij kun je gaande weg dingen wel veranderen bij de notaris.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:29 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je schijnt t op tijd te moeten aangeven ook toch voor je trouwen?
De akte moet 10 dagen voor het trouwen op de rechtbank liggen om te registreren. Dus als je minstens een maand voor je trouwen naar de notaris gaat ben je ruim op tijd...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:57:51 #193
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77545261
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:42 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ja dat klopt, je zou dan ieder jaar moeten opschrijven wat je aan geld hebt enzo, dat doe je 1 jaar en daarna vergeet je dat, makkelijker is dan idd gewoon de jaren tellen dat je getrouwd bent,
Finaleverrekening betekent volgens mij dat je kijkt wat het bedrijf waard is aan het eind. Dus als het failliet gaat krijg je niks.

Mocht je jaarverrekening doen en je verrkekend 10 jaar niks en je gaat scheiden, dan moet je over die 10 jaar alles alsnog betalen, ook al gaat je bedrijf op dat moment failliet.

Uiteraard ga je niet trouwen om te scheiden maar het is goed dat soort dingen te regelen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:11:43 #194
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77545779
ja klopt.. je gaat idd niet trouwen om te scheiden, maar sommige dingen moet je gewoon goed regelen ..
pi_77546517
woei 6 maart ga ik mijn jurk afpassen

vriendje zn pak was trouwens ook klaar, heeft hem zaterdag gepast en was perfect dus hangt nu al bij mijn schoonouders thuis samen met de dingen die erbij horen (schoenen en zow )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:45:51 #196
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77547008
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:31 schreef gothic-blackie het volgende:
woei 6 maart ga ik mijn jurk afpassen

vriendje zn pak was trouwens ook klaar, heeft hem zaterdag gepast en was perfect dus hangt nu al bij mijn schoonouders thuis samen met de dingen die erbij horen (schoenen en zow )
dat gaat snel.. ben benieuwd naar hoe de jurk er uitziet
Als ze deze week niet bellen moet ik volgende week bellen of mijn jurk binnen is kan ik weer gaan passen..

ff een vraag aan de dames, hoe doen jullie dat met bruidschoenen. Ik heb even rond gekeken en de prijzen wordt je niet heel vrolijk van zeker niet als je bedenkt dat je die schoenen daarna niet meer aan doet. Heeft er iemand nog tips??

mijlpaal over 100 dagen gaan we trouwen
pi_77547853
Huwelijkse voorwaarden heb je zo geregeld. Dat kan je zelfs nog een week van te voren regelen. Je tekent en daarna worden de voorwaarden bij de rechtbank geregistreerd. Daar is geen goedkeuring voor nodig. Goedkeuring is alleen nodig als je tijdens je huwelijk voorwaarden gaat regelen. Maar goed, het kan best anders zijn als je al een bedrijf hebt. En die hebben wij nog niet. Dan kan je dus de voorwaarden op het laatste moment nog regelen

Oh, droomvrouwtje, ik heb trouwens hele sjieke laarsjes gekocht van Jan Jansen als bruidschoenen. Die trek ik nu ook nog wel eens aan.
pi_77548137
Ik had een zwarte jurk dus makkelijk schoenen kopen, gewoon in de schoenenwinkel. 's Avonds had ik enorm zere voeten maar gelukkig had ik m'n zwart velours Dr Martens meegenomen zodat ik nog kon dansen. De gasten die ik dat later vertelde zeiden dat ze dat niet gezien hebben vanwege de lange jurk.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:33:30 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77548781
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik had een zwarte jurk dus makkelijk schoenen kopen, gewoon in de schoenenwinkel. 's Avonds had ik enorm zere voeten maar gelukkig had ik m'n zwart velours Dr Martens meegenomen zodat ik nog kon dansen. De gasten die ik dat later vertelde zeiden dat ze dat niet gezien hebben vanwege de lange jurk.
Ik had inderdaad al de tip gehad om slippers ofzo mee te nemen omdat je tegen de avond last van je voeten kunt krijgen
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef Pandorah het volgende:
Oh, droomvrouwtje, ik heb trouwens hele sjieke laarsjes gekocht van Jan Jansen als bruidschoenen. Die trek ik nu ook nog wel eens aan.
Laarsje lijken mij ook wel leuk, maar we trouwen in mei, als het warm is dan zijn laarsjes niet zo heel fijn..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:04:25 #200
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_77549849
@droomvrouwtje: ik heb witte ballerina's met een bandje/gesp bij otto gekocht! Platte schoenen dus, daar heb ik het de hele dag prima op uitgehouden. Maar mijn schoenen waren ook nauwelijks te zien bij de jurk..

Ik kan ze niet meer vinden, maar misschien is dit wat?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:07:56 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77549969
ik heb nog wel mooie sophie sposa's, maat 38,5, klein hakje. 1 dag gedragen. ik wil best een foto maken, als iemand interesse heeft?
in de haak.
pi_77552295
wahahaha die schoenen die ijzercookie toont heb ik dus in het wit voor t trouwen ik ga toch geen 150 euro (minimaal) uitgeven aan de schoenen die de bruidswinkel koop?
maar ik heb ook een tweede paar in een kleur, die hopelijk bij de jurk past. en verder neem ik mijn crocs slippers mee voor de avond. op die dingen kan ik dagen lopen en wil tijdens het feest ook nog lol hebben
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:16:37 #203
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_77552699
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 @ 13:33 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik had inderdaad al de tip gehad om slippers ofzo mee te nemen omdat je tegen de avond last van je voeten kunt krijgen
[..]

Laarsje lijken mij ook wel leuk, maar we trouwen in mei, als het warm is dan zijn laarsjes niet zo heel fijn..
Pandorah trouwde op de warmste dag van het jaar ongeveer
Ziggy played guitar
pi_77554563
Afgelopen vrijdag getrouwd.

pi_77554957
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef MissBliss het volgende:
Pandorah trouwde op de warmste dag van het jaar ongeveer
Ja, dat had ik weer
Viel best mee met die laarsjes. Zo warm was het niet daarin en zo hoog zaten ze ook niet .

TIp: zorg inderdaad (net zoals GB) dat je reserveschoenen bij je hebt. Eventueel ook een reservepakje. Ik trouwde in augustus en vond het best fijn om tijdens het eten en later op het feest iets anders aan te hebben. Zorg dan wel dat je je spullen bij je hebt of dat je in de jurkjes van je CM past
pi_77555061
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:45 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

dat gaat snel.. ben benieuwd naar hoe de jurk er uitziet
Als ze deze week niet bellen moet ik volgende week bellen of mijn jurk binnen is kan ik weer gaan passen..

ff een vraag aan de dames, hoe doen jullie dat met bruidschoenen. Ik heb even rond gekeken en de prijzen wordt je niet heel vrolijk van zeker niet als je bedenkt dat je die schoenen daarna niet meer aan doet. Heeft er iemand nog tips??

mijlpaal over 100 dagen gaan we trouwen
Bij mijn jurk mocht ik een kadootje kiezen (nachtjapondingetje, of een ringkussen + kouseband of 50 euro korting) die nachtjapondingen passen mij nooit, want dan loopt de naad altijd midden over mn borsten, kouseband had ik al en we weten nog niet hoe we het gaan doen met de ringen, dus werd het 50 euro korting,. Daar werden mn schoenen een stukje goedkoper van.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:34:49 #207
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77556081
Er komen aardig wat tips voorbij dankjewel allemaal.. Ik had net ff op marktplaats gekeken en daar had ik schoenen gevonden. ¤50 alleen met de vraag of ik ze vandaag wou komen halen. Ik wil best 3u rijden voor schoenen maar niet vandaag, wel jammer. Ik kijk gewoon ff verder gelukkig komt de zomercollectie langzaam in de winkels misschien dat ik zo wat vind.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef avw1982 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
van harte gefeliciteerd
pi_77584517
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef avw1982 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! Gefeliciteerd!!
O+ 11-06-2009 O+
pi_77613068
Ideaal topic.

Wij gaan begin 2011 trouwen (de exacte datum ligt nog niet vast). Ik ben al op zoek naar locaties. We hebben een beperkt budget, maar het moet wel een beetje traditionele, grote bruiloft worden, zeker omdat veel mensen ver zullen reizen om erbij te zijn. Ik denk dat wij zeker 100 gasten zullen hebben, en minstens 40-45 diner gasten (door het hoge percentage buitenlanders die je moeilijk op straat kunt zetten, vinden wij). Nu lijken alle locaties die ik tot nu toe gevonden heb eigenlijk ongeveer even duur: 25,- per persoon voor het feest (drankjes en hapjes), en ook zoiets per persoon voor een diner. Zijn de goedkopere plekken gewoon goed verstopt, of helemaal niet te vinden in omgeving Utrecht? Is het normaal om hier tegen de 4000,- aan te besteden?

Iemand nog aanraders of tips? Al is het alleen maar een bevestiging dat bruiloften inderdaad zo duur zijn.

Verder vind ik het natuurlijk helemaal spannend en geweldig.
pi_77618953
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef Briseis het volgende:
Ideaal topic.

Wij gaan begin 2011 trouwen (de exacte datum ligt nog niet vast). Ik ben al op zoek naar locaties. We hebben een beperkt budget, maar het moet wel een beetje traditionele, grote bruiloft worden, zeker omdat veel mensen ver zullen reizen om erbij te zijn. Ik denk dat wij zeker 100 gasten zullen hebben, en minstens 40-45 diner gasten (door het hoge percentage buitenlanders die je moeilijk op straat kunt zetten, vinden wij). Nu lijken alle locaties die ik tot nu toe gevonden heb eigenlijk ongeveer even duur: 25,- per persoon voor het feest (drankjes en hapjes), en ook zoiets per persoon voor een diner. Zijn de goedkopere plekken gewoon goed verstopt, of helemaal niet te vinden in omgeving Utrecht? Is het normaal om hier tegen de 4000,- aan te besteden?

Iemand nog aanraders of tips? Al is het alleen maar een bevestiging dat bruiloften inderdaad zo duur zijn.

Hoewel we nog niet alle kosten gehad hebben, is de kans heel groot dat we zo rond de 10K uit gaan komen. 27 man voor diner & ca 100 man voor het feest.

Al is het feest & diner zelf wel relatief goedkoop. 4400 euro is de (ruime) schatting van de locatie. Aangezien de locatie in het bos op de veluwe staat, neem ik aan dat je geen interesse hebt. Mocht je dat wel hebben, PM me maar
  donderdag 4 februari 2010 @ 07:18:08 #211
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_77619102
quote:
Ideaal topic.

Bruiloftten zijn heel erg duur...

Onze lokatie rekent ongeveer 3200 euro voor 24 gasten diner, 60 gasten receptie en 60 feest ...
pi_77623711
Ik wil trouwen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_77623735
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:39 schreef laforest het volgende:
Ik wil trouwen.
Zou zeggen, stel het voor
pi_77625439
quote:
Ideaal topic.

Ja is heel normaal. 4000,- euro is echt niet veel. De prijzen zijn erg goedkoop moet ik zeggen.

Wat krijg je allemaal voor dat geld?

- Taart?
- Champagne/Prosecco na de ceremonie?
- Hapjes tussen ceremonie en diner?
- Wat voor hapjes op je feest? Hoe vaak gaan ze rond?
- Later op de avond nog een groter hapje? Frietje of 2 haps gerechtje?
- Drank 25,- pp is een normale afkoopprijs (ex hapjes dan). Meestal is turven goedkoper.

Je schrijft dat je 25 pp voor het diner rekent, dit is ex drankjes denk ik. Als je dat berekent word je helemaal gek. 4 wijntjes per persoon a ¤3,50 is (uitgaande van 40 mensen) = ¤560,-.
pi_77630389
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:31 schreef Artbij2 het volgende:

Ja is heel normaal. 4000,- euro is echt niet veel. De prijzen zijn erg goedkoop moet ik zeggen.

Wat krijg je allemaal voor dat geld?

- Taart?
- Champagne/Prosecco na de ceremonie?
- Hapjes tussen ceremonie en diner?
- Wat voor hapjes op je feest? Hoe vaak gaan ze rond?
- Later op de avond nog een groter hapje? Frietje of 2 haps gerechtje?
- Drank 25,- pp is een normale afkoopprijs (ex hapjes dan). Meestal is turven goedkoper.

Je schrijft dat je 25 pp voor het diner rekent, dit is ex drankjes denk ik. Als je dat berekent word je helemaal gek. 4 wijntjes per persoon a ¤3,50 is (uitgaande van 40 mensen) = ¤560,-.
Dat is allemaal na de ceremonie en eventuele receptie: vanaf het diner, dus. Die doen we namelijk sowieso ergens anders. De prijzen zijn een optimistische schatting van mij op basis wat ik hier en daar gezien heb. Ik wil het ook niet een chique aangelegenheid maken met veel bijzondere hapjes: ik studeer nog en hij is net student-af, dus dat past helemaal niet bij ons.

Net eens opgeschreven hoeveel mensen wij ongeveer kunnen verwachten op het diner. Dit komt op bijna 70 gasten (oh dear). Dan verwacht ik nog een extra 50 gasten op het feest. Turven durf ik eigenlijk echt niet aan: onze families en vrienden zijn heel enthousiaste drinkers en ik wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan.
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:04:03 #216
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77630751
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:53 schreef Briseis het volgende:

Net eens opgeschreven hoeveel mensen wij ongeveer kunnen verwachten op het diner. Dit komt op bijna 70 gasten (oh dear). Dan verwacht ik nog een extra 50 gasten op het feest. Turven durf ik eigenlijk echt niet aan: onze families en vrienden zijn heel enthousiaste drinkers en ik wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan.
Het ligt ook aan de dag dat je trouwt; in het weekend zal men meer alcohol drinken dan doordeweeks. Een het is ook al eerder gezegt wat betreft het afkopen van de drank; je moet flink doorzuipen wil je die kosten eruit halen. Daarnaast moet je het vaak per uur afkopen. Als je dus een hele avond vrij drinken is dan meteen een stuk duurder...

Wij trouwen op een woensdag, maar als ik de kosten hier voorbij ize komen valt het me eerlijk gezegd nog aardig mee. Wij hebben 24 daggasten waarmee we op lokatie dineren en ca 160 genodigden voor het feest / receptie.
Omdat het doordeweeks is hopen we er ook een beetje op dat niet iedereen het op een zuipen zet...
pi_77630856
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:04 schreef error_404 het volgende:

[..]

Het ligt ook aan de dag dat je trouwt; in het weekend zal men meer alcohol drinken dan doordeweeks. Een het is ook al eerder gezegt wat betreft het afkopen van de drank; je moet flink doorzuipen wil je die kosten eruit halen. Daarnaast moet je het vaak per uur afkopen. Als je dus een hele avond vrij drinken is dan meteen een stuk duurder...

Wij trouwen op een woensdag, maar als ik de kosten hier voorbij ize komen valt het me eerlijk gezegd nog aardig mee. Wij hebben 24 daggasten waarmee we op lokatie dineren en ca 160 genodigden voor het feest / receptie.
Omdat het doordeweeks is hopen we er ook een beetje op dat niet iedereen het op een zuipen zet...
Wat was de schatting voor jullie diner+feest? Ben nu eigenlijk wel benieuwd .

Wij trouwen op een donderdag... Eventueel gunstig (ivm alcohol), aangezien mensen moeten werken de volgende dag... Aan de andere kant, een vrijdag is zo vrij genomen natuurlijk...

Na ja, we zien wel
pi_77631116
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zou zeggen, stel het voor
Ja ga ik zeker doen
pi_77631278
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:06 schreef RvLaak het volgende:
gunstig (ivm alcohol), aangezien mensen moeten werken de volgende dag... Aan de andere kant, een vrijdag is zo vrij genomen natuurlijk...
Meestal wordt er meer gezopen op de vrijgezellenfeesten dan op de bruiloft zelf. Ik heb vrijgezellenfeesten meegemaakt waar 900 euro moest worden betaald voor drank terwijl er maar 11 man waren
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:21:58 #220
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77631394
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:06 schreef RvLaak het volgende:

Wat was de schatting voor jullie diner+feest? Ben nu eigenlijk wel benieuwd .

Alleen diner op bijzonder lokatie door cateraar, incl lokatiekosten voor 25 man + 10 kinderen ca. 2600,-
Alleen receptie voor 120 man (ervan uitgaand dat ca. 80% van de genodigden komt) incl. live muziek, hapjes (niet te chique) en drankjes ca. 4500,-
Over de hele dag komen daar natuurlijk nog tal van andere kosten bij; ontvangst van de daggasten, taart, prosecco, stadhuis, kerk, etc, etc..
pi_77631420
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja ga ik zeker doen
Lemme know dude
pi_77631432
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:21 schreef error_404 het volgende:

[..]

Alleen diner op bijzonder lokatie door cateraar, incl lokatiekosten voor 25 man + 10 kinderen ca. 2600,-
Alleen receptie voor 120 man (ervan uitgaand dat ca. 80% van de genodigden komt) incl. live muziek, hapjes (niet te chique) en drankjes ca. 4500,-
Over de hele dag komen daar natuurlijk nog tal van andere kosten bij; ontvangst van de daggasten, taart, prosecco, stadhuis, kerk, etc, etc..
Zijn wij toch goedkoper uit , maar valt me idd nog mee ja.
pi_77631441
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:19 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Meestal wordt er meer gezopen op de vrijgezellenfeesten dan op de bruiloft zelf. Ik heb vrijgezellenfeesten meegemaakt waar 900 euro moest worden betaald voor drank terwijl er maar 11 man waren
geen vrijgezellenfeest voor mij of mn
pi_77631455
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lemme know dude
Zal ik doen
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:38:39 #225
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77632015
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zijn wij toch goedkoper uit , maar valt me idd nog mee ja.
Wat zijn jullie dan zo'n beetje kwijt?
Wat bij ons er ook redelijk inhakt, is dat we 4(!) verschillende lokaties hebben....
pi_77634132
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:38 schreef error_404 het volgende:

[..]

Wat zijn jullie dan zo'n beetje kwijt?
Wat bij ons er ook redelijk inhakt, is dat we 4(!) verschillende lokaties hebben....
4400 voor feest & diner. Diner ongeveer 25 man, feest ongeveer 100 man.

Maar was een (ruime) schatting van de toko. Wij gaan wel turven . En we hebben "maar" 1 locatie. Het hele restaurant gaat dicht voor ons

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 16:37:03 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:38:11 #227
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77634185
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:36 schreef RvLaak het volgende:

4400 voor feest & diner. Diner ongeveer 25 man, feest ongeveer 100 man.

Maar was een (ruime) schatting van de toko. Wij gaan wel turven . En we hebben "maar" 1 locatie. Het hele restaurant gaat dicht voor ons
Oke, dus dat is exclusief drank? Dan komt er dus al gauw zo'n 1500 euro bij?
Wij hebben een monument als dinerlokatie, waar je nrmaal niet kunt eten. Was wel een uitdaging voor de cateraar, fvoor het feest een grand-cafe afgehuurd, maar dat is logisch. e wil natuurlijk niet dat zomaar iedereen in en uit kan lopen op je trouwfeest....
pi_77634207
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:38 schreef error_404 het volgende:

[..]

Oke, dus dat is exclusief drank? Dan komt er dus al gauw zo'n 1500 euro bij?
Inclusief
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:52:44 #229
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77634694
Dat zijn inderdaad mooie prijzen...

ik hoop dat we ons budget rond krijgen
pi_77634809
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:52 schreef Mr_Moon het volgende:
Dat zijn inderdaad mooie prijzen...

ik hoop dat we ons budget rond krijgen
Hmm, da's enkel het restaurant... Ex taart (paar honderd euri, viel mee), ex speciale "petit fours"... Maar dat laatste moeten we nog ff overleggen met het restaurant. Zij zullen ook alle catering verzorgen . Verder komt er natuurlijk nog de rest van de kosten bij... Trouwen, pak, outfit , "ringen", kaarten, postzegels (eigen laten maken, viel mee), etc, etc, etc...

10k is onze voorlopige totaal schatting
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:04:38 #231
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77635170
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:55 schreef RvLaak het volgende:

10k is onze voorlopige totaal schatting
Bij ons tot gister ook, binnen een dag zat er ineen 2K boven op
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:06:39 #232
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77635237
wij zitten rond de 25K
pi_77637684
Wat een bedragen.
Wij hopen onder de 10 te blijven....

25 man eten, en rond de 100 op het feest, als ze allemaal komen.
pi_77640654
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:06 schreef Mr_Moon het volgende:
wij zitten rond de 25K
Hoeveel mensen komen er dan? En wat gaan jullie allemaal doen
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:50:17 #235
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_77640832
quote:
wij zitten rond de 25K
wtf??
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:53:34 #236
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77640981
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Hoeveel mensen komen er dan? En wat gaan jullie allemaal doen
40 man die blijven eten en feesten...
het feest zal rond de 9 a 10k uitkomen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:58:54 #237
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_77641205
grote god.. wat voor feest ga je geven champagne en kaviaar op een afgehuurde eifeltoren?
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:03:34 #238
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77641397
champagne (zelf halen in de champagnestreek) Kasteel(tje) afgehuurd en een hele goeie catering...
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:06:13 #239
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_77641525
tja.. dan gaat het hard inderdaad
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:11:03 #240
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77641770
je doet het maar 1x (als het goed is), dus...
pi_77642268
jemig...daar kunnen wij 2 motoren voor kopen
Ja doei.
pi_77643161

Kennen jullie mij nog? Ik heb destijds MissMSX's foto's gemaakt. En daarna heeeeel veel bruiloften gefotografeerd. Daar wordt je natuurlijk helemaal kriebelig van, terwijl ik altijd zei: " ik? ik trouw niet, onzin!"

Dusssss waren de kriebels na zo'n 15 bruiloften niet meer aan te slepen.....grapjes maken tegen vriendje (Freud op fok)...als wij zouden trouwen zou ik DIE! : http://www.vincentkos.nl/ fotograaf nemen!

En toen werd het december en gingen wij naar Londen.....ik had al zo'n dik vermoeden, volgens mij gaat hij het doen hoor!

En toen op de westminsterbridge......Annieeeeee?

08-09-2010!

Ik meld me dus maar ff....lekker meebabbelen
pi_77643247
quote:
Ideaal topic.

Super mooi prijsje hoor! Dat mag je ook echt wel rekenen. Wij zitten op 20 dinergasten en 120 feestgasten voor ongeveer 4500 euro (incl DJ)
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:45:45 #244
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_77643337
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:40 schreef An24 het volgende:

Kennen jullie mij nog? Ik heb destijds MissMSX's foto's gemaakt. En daarna heeeeel veel bruiloften gefotografeerd. Daar wordt je natuurlijk helemaal kriebelig van, terwijl ik altijd zei: " ik? ik trouw niet, onzin!"

Dusssss waren de kriebels na zo'n 15 bruiloften niet meer aan te slepen.....grapjes maken tegen vriendje (Freud op fok)...als wij zouden trouwen zou ik DIE! : http://www.vincentkos.nl/ fotograaf nemen!

En toen werd het december en gingen wij naar Londen.....ik had al zo'n dik vermoeden, volgens mij gaat hij het doen hoor!

En toen op de westminsterbridge......Annieeeeee?

08-09-2010!

Ik meld me dus maar ff....lekker meebabbelen
Superleuke datum
Dan gaan wij namelijk ook trouwen
Woensdag gaan we in ondertrouw
pi_77643628
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:45 schreef babyfeet het volgende:

[..]

Superleuke datum
Dan gaan wij namelijk ook trouwen
Woensdag gaan we in ondertrouw
Tof!

Ondertrouw al best snel dan....wij moeten nog even over een datum nadenken Maar de rest is al best aardig geregeld: Jurk, ringen (zelf ontworpen), locaties, diner, feest, muziek.....komt wel goed

Zijn er hier meer mensen met een eigen bedrijf? Wij willen daarom onder huwelijkse voorwaarden trouwen en ik ben benieuwd hoe dat gaat
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:56:14 #246
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_77643831
An

Zelf ontworpen ringen, wat gaaf
Jammer dat Vincent Kos geen bruiloftsfoto's op zn site heeft staan, ik ben wel benieuwd namelijk.
Ziggy played guitar
pi_77644033
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:56 schreef MissBliss het volgende:
An

Zelf ontworpen ringen, wat gaaf
Jammer dat Vincent Kos geen bruiloftsfoto's op z'n site heeft staan, ik ben wel benieuwd namelijk.

Is een andere site, maar daar staat niet zijn beste werk op vind ik. Maar wij gaan het heel fashionable doen en daar is hij juist heel goed in!
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:00:43 #248
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_77644070
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 20:59 schreef An24 het volgende:

[..]

Is een andere site, maar daar staat niet zijn beste werk op vind ik. Maar wij gaan het heel fashionable doen en daar is hij juist heel goed in!
Je mag de link altijd pm-en
Zn fashionpics zijn zéker tof
Ziggy played guitar
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:03:47 #249
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_77644221
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof!

Ondertrouw al best snel dan....wij moeten nog even over een datum nadenken Maar de rest is al best aardig geregeld: Jurk, ringen (zelf ontworpen), locaties, diner, feest, muziek.....komt wel goed

Zijn er hier meer mensen met een eigen bedrijf? Wij willen daarom onder huwelijkse voorwaarden trouwen en ik ben benieuwd hoe dat gaat
ondertrouw moest binnen een maand omdat wij op die datum wilde trouwen anders gaat hij aan ons neus voorbij.
we hebben ook al best veel de ringen hebben we al een jaar in de kast staan
moeten alleen het pak voor hem en onze zoon
en de jurk voor mij ik vind het zo ontzettend leuk al dat geregel en zoeken
pi_77644419
quote:
wij zitten rond de 25K
Pfoe wat een geld!
Bij ons is het ongeveer zo:
-diner
-feestavond (drankarrangement + hapjes)
-10 hotelkamers
-ontbijt
en dat voor 10k.

Daar komen dan nog wel wat dingen bovenop natuurlijk (pak, kleding voor bruidsmeisje, ringen, huwelijksreis etc...)
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:28:44 #251
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77648716
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:07 schreef Raissa het volgende:

[..]

Pfoe wat een geld!
Bij ons is het ongeveer zo:
-diner
-feestavond (drankarrangement + hapjes)
-10 hotelkamers
-ontbijt
en dat voor 10k.

Daar komen dan nog wel wat dingen bovenop natuurlijk (pak, kleding voor bruidsmeisje, ringen, huwelijksreis etc...)
geen trouwjurk? dat alleen al...
pi_77650350
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
jemig...daar kunnen wij 2 motoren voor kopen
Ikke eentje maar
pi_77657223
Pfoe de kosten.... ik vind het best moeilijk om overzicht te krijgen erin.
We hebben een soort begroting gemaakt van hoeveel we per onderdeel ongeveer uit willen geven (wat nog best lastig is als je eigenlijk niet weet wat dat soort dingen zouden kosten. Daarmee komen we ook ongeveer op 10 k uit, maar daar zit de lunch/receptie de volgende dag eigenlijk nog niet goed in begroot, daar zitten nog geen bedankjes bij voor mensen die ons helpen ( wel al de 'gewone' bedankjes voor alle gasten) en ook de huwelijksreis niet.
Tot nu toe lijken de kosten wel aardig op te gaan met wat we begroot hadden, misschien zelfs iets lager, maar hoewel we barsten van de ideeën hebben we nog bijna niets daadwerkelijk vast kunnen leggen.
pi_77657236
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 06:39 schreef elvy het volgende:
Pfoe de kosten.... ik vind het best moeilijk om overzicht te krijgen erin.
We hebben een soort begroting gemaakt van hoeveel we per onderdeel ongeveer uit willen geven (wat nog best lastig is als je eigenlijk niet weet wat dat soort dingen zouden kosten. Daarmee komen we ook ongeveer op 10 k uit, maar daar zit de lunch/receptie de volgende dag eigenlijk nog niet goed in begroot, daar zitten nog geen bedankjes bij voor mensen die ons helpen ( wel al de 'gewone' bedankjes voor alle gasten) en ook de huwelijksreis niet.
Tot nu toe lijken de kosten wel aardig op te gaan met wat we begroot hadden, misschien zelfs iets lager, maar hoewel we barsten van de ideeën hebben we nog bijna niets daadwerkelijk vast kunnen leggen.
Op deze site staan bij een hoop dingen de gemiddelde kosten... Weet je waar je rekening mee kan houden
pi_77658358
Wij waren ongeveer 10k kwijt. Dan hebben we de jurk cadeau gekregen, een groot deel van de kosten voor het pak, de lingerie en de helft van de bruidssuite. Hadden wel hotelkamers (8) maar die werden door de gasten zelf betaald. Het was wel een dure locatie, maar we waren er zo verliefd op
O+ 11-06-2009 O+
pi_77658635
Je kunt het heel snel duur maken. Heb je voor een deel zelf in de hand. Sommige dingen kosten nu eenmaal geld. Voor een daggast ben je nu eenmaal tussen de ¤50,- en ¤100,- kwijt. Een avondgast kost je tussen de ¤10,- en ¤35,-.
Daarnaast zijn veel dingen zoals je ze zelf wil. Ringen kunnen ¤1000,- per stuk zijn, maar ook ¤ 250,- voor 2. Trouwauto kun je huren, of lenen van een bekende. Zo zijn er veel meer dingen die je zelf in de hand hebt. Maar goedkoper dan een duizend of 6 a 8 kom je nooit uit denk ik.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:06:35 #257
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77660090
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:12 schreef Artbij2 het volgende:
Je kunt het heel snel duur maken. Heb je voor een deel zelf in de hand. Sommige dingen kosten nu eenmaal geld. Voor een daggast ben je nu eenmaal tussen de ¤50,- en ¤100,- kwijt. Een avondgast kost je tussen de ¤10,- en ¤35,-.
Daarnaast zijn veel dingen zoals je ze zelf wil. Ringen kunnen ¤1000,- per stuk zijn, maar ook ¤ 250,- voor 2. Trouwauto kun je huren, of lenen van een bekende. Zo zijn er veel meer dingen die je zelf in de hand hebt. Maar goedkoper dan een duizend of 6 a 8 kom je nooit uit denk ik.
Inderdaad, kleding en vervoer hebben wij geen kosten voor, gelukkig. Maar de echte kosten gaan in heel veel de kleine dingen zitten. Omdat je het maar 1 keer doet, wil je het precies goed hebben en kies met veel dingen de net even wat mooiere of luxere variant.
Als je dan alles bij elkaar optelt, zit je al snel een derde van de prijs hoger....
pi_77660150
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:06 schreef error_404 het volgende:

[..]

Inderdaad, kleding en vervoer hebben wij geen kosten voor, gelukkig. Maar de echte kosten gaan in heel veel de kleine dingen zitten. Omdat je het maar 1 keer doet, wil je het precies goed hebben en kies met veel dingen de net even wat mooiere of luxere variant.
Als je dan alles bij elkaar optelt, zit je al snel een derde van de prijs hoger....
oe, herkenbaar... Kaartjes laten drukken, ipv de standaard kaarten genomen. Zijn heel mooi geworden (plaatje volgt na het verzenden), maar wel prijzig in vergelijking. En da's maar 1 klein voorbeeldje.
pi_77660771
Wie gaat er nou 25K aan een huwelijk uitgeven
Het gaat toch om trouwen en like met je hart en ziel beloven trouw te zijn aan je geliefde. Snap niet wat geld daar mee te maken heeft.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:44:01 #260
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77661368
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:27 schreef laforest het volgende:
Het gaat toch om trouwen en like met je hart en ziel beloven trouw te zijn aan je geliefde. Snap niet wat geld daar mee te maken heeft.
Geld heeft daar inderdaad niks mee te maken...
Je moet "trouwen" dan ook niet vergelijken met een "bruiloft".
Wij hebben elkaar jaren geleden al "trouw" belooft (niet officieel maar aan elkaar).

We hebben echter vorig jaar een financieele meevaller gehad en hebben nu besloten om onze "trouw" aan elkaar officieel te maken en dat te vieren met vrienden en familie... Mijn heeft altijd gedroomd van een echte bruiloft met alles erop en eraan en die krijgt ze nu...
pi_77661676
Bedankt voor de site RvLaak, en ik weet dat er héél veel van dat soort sites bestaan. Maarr helaas niet voor hier (Kenia), dus helaas heb ik er toch niet zo veel aan. Sommige dingen zijn hier nu eenmaal veel duurder, andere weer veel goedkoper. Maar zoals ik al schreef, tot nu toe zijn de offertes aardig vergelijkbaar met onze begroting, dus we hebben aardig goed 'gegokt'.
pi_77661806
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ikke eentje maar
Ik koop een iets goedkopere 12000 om hem rijklaar te maken voor de wereldreis

onze bruiloft gaat max 7k kosten, en meer willen we er ook echt niet aan uitgeven mn jurk is de mooiste die ik me kan bedenken en hij kostte me maar 600 euro
Ja doei.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:58:49 #263
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77661867
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:27 schreef laforest het volgende:
Sja, als je t geld er voor over hebt is t prima. Ik ben 2 jaar geleden op een feest geweest die kostte 3 ton. Traden Xander de Bujonee, Jamai etc etc op.
pi_77662603
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:28 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

geen trouwjurk? dat alleen al...
Nee, die betalen mijn ouders gelukkig
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:40:50 #265
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77667382
Morgen een afspraak voor de bruidstaart
en we zijn rond met onze fotograaf: http://www.agencephotographique.com/mariage/index.php
pi_77677761
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:40 schreef Mr_Moon het volgende:
Morgen een afspraak voor de bruidstaart
en we zijn rond met onze fotograaf: http://www.agencephotographique.com/mariage/index.php
Das een goeie Ziet er tof uit hoor!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:00:34 #267
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77680724
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Iemand hier uit de omgeving Westland die nog een stapel trouwtijdschriften wil? In ruil voor een aardigheidje ofzo
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77681195
Vandaag wezen kijken voor ringen bij twee juweliers.
De prijzen lopen uiteen van 349 tot 1705 (1495 als we vandaag beslissen... ja daag). Prijzen per twee ringen.
Bij de een koop je gewoon standaard ringen, kon niks aangepast worden, niet de dikte, breedte, wel of geen steentje erin.
Bij de ander kon je juist van alles laten veranderen aan de ring. Dat spreekt ons toch iets meer aan. (975 en 785 per ring naar onze wens + verzekerd).
Volgende week weer even bij andere juweliers kijken.

En aankomende week hopelijk bij de eerste feestlocatie kijken, die ons ook meteen het best lijkt, maar dat moeten we dus nog even gaan bekijken.

28 feb naar de weddingfair en in maart taart proeven, zin in!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:20:43 #269
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77684437
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef Kekaa het volgende:
Vandaag wezen kijken voor ringen bij twee juweliers.
De prijzen lopen uiteen van 349 tot 1705 (1495 als we vandaag beslissen... ja daag). Prijzen per twee ringen.
Bij de een koop je gewoon standaard ringen, kon niks aangepast worden, niet de dikte, breedte, wel of geen steentje erin.
Bij de ander kon je juist van alles laten veranderen aan de ring. Dat spreekt ons toch iets meer aan. (975 en 785 per ring naar onze wens + verzekerd).
Volgende week weer even bij andere juweliers kijken.
Bij de meeste juweliers gaan de prijzen gelijk over de kop als het om trouwringen gaat; ze krijgen gelijk dollareurotekens in hun ogen las je zegt dat je trouwringen zoekt.
Wij zijn uiteindelijk naar een klein atelier gegaan en hebben ringen laten ontwerpen, mooier en voordeliger dan standaardringen bij een juwelier.
Ik zou zeker ergens eens een praatje gaan maken bij een ontwerper, kan je erg veel geld schelen.
(wij zijn 300,- kwijt voor de ringen, alles erop en eraan...)
pi_77684724
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Bij de meeste juweliers gaan de prijzen gelijk over de kop als het om trouwringen gaat; ze krijgen gelijk dollareurotekens in hun ogen las je zegt dat je trouwringen zoekt.
Wij zijn uiteindelijk naar een klein atelier gegaan en hebben ringen laten ontwerpen, mooier en voordeliger dan standaardringen bij een juwelier.
Ik zou zeker ergens eens een praatje gaan maken bij een ontwerper, kan je erg veel geld schelen.
Dat is nog eens een mooie prijs
Thanx voor het goede idee!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:34:27 #271
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_77685006
Babyfeet .. alles okidoki daar met het regelen!

Ik heb net onze sheet erop nagekeken en we zaten op 12.5K
Met alles derop en deran

An24 welkom hiero !
pi_77685068
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Misschien heel brutaal maar heb je een foto van de ringen die je hebt laten maken?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:35:09 #273
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_77687415
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Met alles derop en deran

An24 welkom hiero !
ja het gaat lekker een hoop word geregeld
dus dat is wel lekker .
over 2 weken naar de fotograaf .
zijn nog aan het dubben welke trouwauto het word.
bruidstaart word ook geregeld
Wil ook graag wite duiven dus die ga ik volgende week eens kijken hoe en wat.
enz enz
Ben benieuwt woensdag al die papieren tekenen
en als dat gebeurt is kunnen we snel de ringen laten graveren
die liggen dan al bijna een jaar in de kast
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:46:31 #274
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77699285
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef Raissa het volgende:

Misschien heel brutaal maar heb je een foto van de ringen die je hebt laten maken?
Is niet brutaal hoor, ik heb ze alleen nog niet. We trouwen op 14 april, de ringen heb ik er vlak voor.
Nog even wachten dus
pi_77699747
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Met alles derop en deran

An24 welkom hiero !
Dank
pi_77710651
als je weet wat voor ringen je wil, dan zou ik alle edelsmeders in de regio mailen voor een prijsopgaaf. Je moet wel weten wat voor soort materiaal je wil, ringmaat en hoeveel mm de bematingen zijn.

Heeft ons uiteindelijk 600 ¤ bespaard......
  zondag 7 februari 2010 @ 20:04:14 #277
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77740085
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:24 schreef _aurum_ het volgende:
als je weet wat voor ringen je wil, dan zou ik alle edelsmeders in de regio mailen voor een prijsopgaaf. Je moet wel weten wat voor soort materiaal je wil, ringmaat en hoeveel mm de bematingen zijn.

Heeft ons uiteindelijk 600 ¤ bespaard......
Wij hebben gekeken welke ontwerpers er in de buurt zaten en wiens werk ons aansprak. Daar zijn we verder mee gaan praten en zij heeft een ontwerp gemaakt nav die gesprekken.
Een offerte aanvragen kan, als je al weet wat je wilt. Je kunt ook andersom werken en een budget stellen voor de edelsmid en in overleg een ontwerp laten maken dat binnen het budget valt.
pi_77756285
De prijs van ringen zit vaak in het materiaal. De ring die ik koop, kom op 900,- gewoon omdat er 16 gram witgoud inzit. Een klein atteliertje kan dezelfde ring echt niet voor 300,- maken...

Sterker nog, handwerk in een klein atteliertje is meestal duurder.
pi_77758249
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lemme know dude
Mja laat maar
pi_77758499
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:46 schreef error_404 het volgende:

[..]

Is niet brutaal hoor, ik heb ze alleen nog niet. We trouwen op 14 april, de ringen heb ik er vlak voor.
Nog even wachten dus

Ik heb geduld
pi_77758620
quote:
Op maandag 8 februari 2010 07:02 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja laat maar
Ze zei "nee"?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:13:04 #282
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77762039
quote:
Op maandag 8 februari 2010 07:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb geduld
Komt vanzelf in deeltje 58 ofzo voorbij
  maandag 8 februari 2010 @ 11:15:48 #283
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77762120
quote:
Op maandag 8 februari 2010 01:31 schreef Artbij2 het volgende:
Een klein atteliertje kan dezelfde ring echt niet voor 300,- maken...
Dat stel ik ook helemaal niet. Ik stel alleen dat het verstandig is niet alleen maar bij de grote juweliers mt de standaard collecties te kijken, maar ook eens te praten met edelsmeden die gewoon lol in hun vak hebben. En ja, de prijs van je ring komt dan voornamelijk uit het materiaal; bij de juwelier is het marge.
Maar goed, iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en blij mee is..
pi_77768314
Hah, ik zat mijn laatste post nog eens te lezen en toen viel het me op dat ik een typfout erin heb zitten. Wij waren geen 10 maar 20k kwijt. Het was het dubbel en dwars waard, dat wel.
O+ 11-06-2009 O+
  maandag 8 februari 2010 @ 14:32:11 #285
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77768374
Het leek me al zo goedkoop
pi_77769375
Ja he? Zeker als je bekijkt dat we getrouwd zijn en het feest vierden op een kasteel
O+ 11-06-2009 O+
pi_77769443
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef bigbird het volgende:
Ja he? Zeker als je bekijkt dat we getrouwd zijn en het feest vierden op een kasteel
Welk kasteel?
pi_77771117
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:05 schreef Raissa het volgende:

[..]

Welk kasteel?
De Hooge Vuursche in Baarn, lag mooi als compromis zo'n beetje voor alle gasten op acceptabele afstand en het is er echt schiterend.
O+ 11-06-2009 O+
pi_77772305
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:52 schreef bigbird het volgende:

[..]

De Hooge Vuursche in Baarn, lag mooi als compromis zo'n beetje voor alle gasten op acceptabele afstand en het is er echt schiterend.
Daar gaan wij ook trouwen!!!!!
pi_77772575
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat stel ik ook helemaal niet. Ik stel alleen dat het verstandig is niet alleen maar bij de grote juweliers mt de standaard collecties te kijken, maar ook eens te praten met edelsmeden die gewoon lol in hun vak hebben. En ja, de prijs van je ring komt dan voornamelijk uit het materiaal; bij de juwelier is het marge.
Maar goed, iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en blij mee is..
Klopt hoor, Jeroen en ik hebben ook even gezocht. We hebben er nu 1 gevonden die met aparte materialen werkt. We hebben nu de ringen zelf ontworpen. Ze zijn van titanium en zirkonium. Maar de prijs valt mee, we zijn in totaal zo'n 850 euro kwijt!
pi_77783899
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:19 schreef Raissa het volgende:

[..]

Daar gaan wij ook trouwen!!!!!
Serieus??? Wat gaaf!!! Geniet ervan want het is zo voorbij, maar echt helemaal geweldig daar!
O+ 11-06-2009 O+
  maandag 8 februari 2010 @ 20:56:47 #292
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77784577
afgelopen zaterdag wezen proeven bij de banketbakker die de bruidstaart gaat maken....
pi_77791529
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:56 schreef Mr_Moon het volgende:
afgelopen zaterdag wezen proeven bij de banketbakker die de bruidstaart gaat maken....
Tof! Heb je veel verschillende smaken geproeft? Er is zo veel mogelijk tegenwoordig
  maandag 8 februari 2010 @ 23:27:14 #294
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77792032
Dat viel wel mee, we hadden op voorhand aangegeven wat we ongeveer zochten...
maar moet zeggen dat ik de rest van de dag niet veel honger meer had...

Vandaag ook begonnen met onze uitnodigingen (die ontwerp ik zelf)...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:49:32 #295
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_77796866
Wij zijn gisterenavond begonnen met de uitnodiging. Ik heb al 6 keer geroepen dat we gewoon kaarten bestellen. het oorspronkelijke idee wordt toch aangepast, maar ik hoop dat het resultaat zeker zo mooi is.
Wij maken 2 kaarten, 1 simpele met datum en wat en waar enzo en 1 met een plattegrond en de locaties. wel in dezelfde stijl.
Trouwgedoe <3

12 maart mag ik mn jurk weer gaan passen. Of zoals de verkoopster aan de telefoon zei:"De Japon." Huhuu.
pi_77796914
Ik ben nu toch al een paar maanden getrouwd maar het blijft leuk om hier te lezen en te posten
O+ 11-06-2009 O+
pi_77815202
vanmiddag gedaan:

• Naaister stoffen bekeken & OK gegeven
  • Bakker... Nog steeds geen info , lul belt maar niet...
  • laatste uitnodigingen verstuurd
  • Ambternaren niet lief gevonden & afspraak gemaakt voor ondertrouw (volgende week)
  • Juwelier, "ringen" voor verbouwing opgegeven
  • Op goed geluk een notaris kantoor binnengelopen om een afspraak te maken voor een gesprek voo rhuwelijkse voorwaarden & dat ook maar meteen gedaan. + Testamenten.
  • Hier gepost

Tussendoor ook nog gezorgd voor voedsel voorraad niet op raak situatie.
  • pi_77886562
    dilemma dilemma

niet mijn eigen bruiloft, maar die van mijn schoonzusje.
    Die hebben dus ceremoniemeesters, en die hebben een vrijgezellendag georganiseerd.

Deze dag, gaat mij 100 euro kosten als ik meedoe.. en voor hem organiseren ze ook een feestje-ding wat ook rond dat bedrag zal komen en waar mijn vriend dan dus mee moet doen.

100 euro.. echt.. ik vind 't een geweldige meid en vind het ook wel grappig, zo'n vrijgezellending, maar het gaat me echt wat te ver in prijs.. een avondje wijn drinken en een leuk cadeautje is ook leuk en kost geen 100 euro

En opzich.. nou ja.. als ik nou nog zou werken, fulltime, net als de rest van de uitgenodigde mensen, dan zou ik er wat minder moeilijk over doen, maar van 100 euro kan ik een maand eten

kan ik nu mailen van 'ja, nou, wel leuk, maar ik vind het wat aan de dure kant'?
    Ja doei.
    pi_77886633
    Tuurlijk kan je dat wel mailen. Ik vind het niet nodig dat ze jou op zo'n dure kosten jagen. En waarom moet het nou zoveel geld kosten ???
      donderdag 11 februari 2010 @ 16:09:57 #300
    245626 error_404
    nee, toch niet...
    pi_77887124
    Ik zou zeker mailen; er zullen meer mensen zijn die het te duur vinden.
    Best lullig als het gros van de mensen niet op komt dagen omdat het vet duur is...

Ik zou het er zeker ook niet voor over hebben...
    pi_77887174
    het lijkt zo moreel verwerpelijk zeg maar

Trouwen enzo #54
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')