Het eerste kliekje.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren, tijdens het weggooien van huisvuil, viel de babe en mij op dat er een zielig klein katje tussen het fietsenhek onder onze flat zat. Het leek een kitten te zijn, en zag er ontzettend koud en sneu en verdwaald uit. Tenminste, in onze mietjesogen. We hebben een bakje brokjes neergezet, wat als een gek naar binnen geschrokt werd, ondanks het feit dat ze doodsbang voor ons was. Later op de avond zijn we nog een keer gaan kijken, en ze zat er nog steeds even zielig te zijn. Na nog wat eten en wat kippenbouillon neer te hebben gezet heb ik op de Amivedisite zitten kijken, maar daar was geen vermiste poes die op haar leek te vinden. De dierenambulance trekt niet uit voor zwerfkatjes of mogelijke zwerfkatjes, tenzij ze dood liggen te gaan, dus dat was ook geen optie.
Aangezien het vannacht best verdomde koud zou worden, hebben Litso en ik besloten het beest te vangen. Ooit een kitten geprobeerd te vangen die niet wil? Succes. Nou ja, niet gelukt dus, ook niet met een boobietrap, dus nog wat voer neergezet in de hoop dat ze vannacht haar huis wellicht terugvindt en vandaag weg zou zijn.
Niet dus. Ze zat er toen ik thuiskwam weer, en was aan het schooien bij de prullenbakken. Het sneeuwt hier flink, dus de keuze om het weer te proberen was al snel gemaakt. Hier thuis heeft ze het in ieder geval warm en kan ik rustig op zoek naar een eventuele baas die haar kwijt is.
Ze kwam veel sneller op het eten af dan gisteren, ook al was ik bij het bakje gaan zitten. Eerst jatte ze snel wat brokken weg en at het verder weg op, maar toen ze bij het bakje bleef om te eten heb ik d'r snel gepakt en in m'n voerbak gezet, maar m^en, de oorlogswonden zijn aanwezig. Ze heeft flink doorgebeten.
Nou ja, niet zo lang verhaal iets korter: ze zit nu in m'n badkamer met wat voer, drinken en een geïmproviseerde kattenbak, en ik laat haar voorlopig met rust.
Eerste stap is gezet, nu de rest. Volg hier de avonturen
.
Foto's komen zodra ik niet meer het vermoeden heb dat ze me wil vermoorden. Oh, en de werknaam is Izzie.
Mijn eerste indruk was die van een poezenkitten, toen zijn we naar wat oudere poes gegaan, en nu blijkt het dus een jongetjeskitten te zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap.
Het is een jongetje.
Dat ziet er niet doodsbang uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:34 schreef Litso het volgende:
Tvp
quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:
Tvp om het huilende meisje te hoeken.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het is echt onzin.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Sorella het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat het vlooienspul wat bij de dierenwinkel ligt minder goed werkt tegen vlooienspul wat bij de dierenarts vandaan komt.
Wat bij een dierenarts niet goed meer werkt komt daarna in de dierenwinkel terecht.
Hier hetzelfde!!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:15 schreef Misstique het volgende:
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
Is prima, ik zal maandag een leuk pakketje samenstellen.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:55 schreef Litso het volgende:
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg. Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet
. En dan twee kuurtjes ofzo?
.
quote:Op zondag 10 januari 2010 07:21 schreef JJH het volgende:
Een meneertjespoes.
Wat een Suske en Wiske TT trouwens.
Komt goed.quote:
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat?quote:Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
Nou, ze zijn beide niet agressief naar ons toe gelukkig. Alleen Noah blaast nu wel als hij mid-attack is en we 'm optillen en wegdoen. En 'm uit de bench slepen vindt hij ook niet leuk, maar daar mag hij toch echt niet in.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Komt goed..
[..]
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat?.
Awwquote:Op zondag 10 januari 2010 @ 13:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
Heb je kipfilet of rijst in huis? Dat is volgens dierenartsen erg goed voor katten als ze diarree hebben/darmen van slag zijn. Heel licht verteerbaar. Ik zou dat proberen en als je dat niet in huis hebt, toch even een afspraak maken... Ik weet hoe slecht het af kan lopen.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud. Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.
Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.
Twee stappen vooruit, één stap terug.
wij deden dat welquote:Op zondag 10 januari 2010 17:42 schreef clumsy_clown het volgende:
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel. De kip ook gekookt dan?
Pfoe... moeilijk. De DA komt morgenavond pas he?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud. Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.
Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.
Twee stappen vooruit, één stap terug.
Mag je hem bepotelen?quote:
Lijkt me heel verstandig. Arme Izzie.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
Arme Izziequote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
Ik ben precies hetzelfde hoor (zie mijn Redcat topics).quote:Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Let niet op mijn panische gedrag. Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.
Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.
Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor.
Leuk he, posten onder elkaars accountquote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op
Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
Ik duim!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.
We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
Gelukkig maar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.
We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
quote:
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.
~quote:Op zondag 10 januari 2010 22:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
Er komen natuurlijk ook krachten vrij bij kokhalzen en hij heeft de laatste dagen niet al te best gegeten.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).quote:Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Itt het volgende:
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
Hihiquote:
*duimt voor morgen*quote:Op zondag 10 januari 2010 @ 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
wel nog geplast en gepoept gisteren?quote:Op maandag 11 januari 2010 09:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
Vooral het plassen is belangrijk. Dat je zeker weet dat ie niet verstopt zit (zijn piem0ltje dus, niet hij zelf).quote:Op maandag 11 januari 2010 11:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Niet in mijn zicht en ik had geen tijd om de bak te verschonen dus weet het niet zeker.
Jeuh, weet ik. Maar hij laat ook totaal geen aandrang zien, gaat niet op de bak zitten proberen ofzo. Het is gewoon een gebrek aan pies waardoor hij niet plast.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vooral het plassen is belangrijk. Dat je zeker weet dat ie niet verstopt zit (zijn piem0ltje dus, niet hij zelf).
Jep. Tenminste, van de eerste dag weet ik het niet, maar z'n eerste poepjes waren ook gewoon vast. Dat verbaast me ook. De droge brokjes zijn van goede kwaliteit, dus dat kan het haast niet zijn. Dan kan het nog door het natvoer komen, maar ja, dat was het enige wat hij at.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoe laat komt de DA?
Toen je haar hem net had, hield hij het toch wel alles binnen?
quote:Op maandag 11 januari 2010 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Klonk hip.
Ga nou alsjeblieft niet op prijs zitten selecteren, er zijn zat mensen hier die al hebben aangeboden een bijdrage in de pet te stoppen. Kies gewoon voor het bestequote:Op maandag 11 januari 2010 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Trouwens, de dierenwinkel had een soort überpipetjes die tegen alle sporten van wormen, mijten en vlooien was. Klonk hip. Eens kijken wat de dierenarts bij zich heeft en wat goedkoper is.
Zeg mop, ik heb je vandaag een grootverpakking vlooiendruppels met 8 pipetten op de post gedaan, niks niet kopen niet jij.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Trouwens, de dierenwinkel had een soort überpipetjes die tegen alle sporten van wormen, mijten en vlooien was. Klonk hip. Eens kijken wat de dierenarts bij zich heeft en wat goedkoper is.
Check!quote:Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef ElisaB het volgende:
Nog 5 minuutjes. Duimt voor een lieve DA
Check!quote:en een goede oplossing,
Nog even afwachten, maar hopelijk checkquote:zodat Izzie zich over een paar uur een stukje beter voelt
Checkcheckcheckerdecheck!quote:Op maandag 11 januari 2010 19:13 schreef Guppyfriend het volgende:
En niet te vergeten, dat Izzie chiploos is
Jij liefbeestquote:Op maandag 11 januari 2010 19:26 schreef Misstique het volgende:
[..]
Zeg mop, ik heb je vandaag een grootverpakking vlooiendruppels met 8 pipetten op de post gedaan, niks niet kopen niet jij..
Zitten ook anti-stressbanden en snoepjes voor beide poezels in trouwens.
Ja, ik vond het ook klinken als een wondermiddelquote:Op maandag 11 januari 2010 19:28 schreef Misstique het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd wat voor pipetten je bedoelt.. Behandeling van inwendige en uitwendige parasieten met 1 actief ingredient klinkt te mooi om waar te zijn.
.
quote:Op maandag 11 januari 2010 20:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Izzie heeft terwijl de dierenarts er was laten zien wat hij allemaal kon. Hij heeft gepiest, water gepoept, en slijm opgekotst.
Tumtumtumtum.quote:Ohja, en als hij binnen twee weken geen baasje had, mocht ik 'm van de dierenarts beschouwen als de mijne. De kans was namelijk klein dat er daarna nog iemand op zou dagen, en zo doen ze het in asiels ook. Tumtumtum
.
Dan heb ik vast over de chip-afwezigheid heen gelezen.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie zijn allemaal heul lief. Cat, zoals ik zei, de chip schittert in afwezigheid
. Ze heeft wel naar z'n tandjes gekeken, maar dat zag er allemaal prima uit. En dat braken en piespoepen is eigenlijk het traditionele beeld van wormen, dus daar gaan we in eerste instantie van uit. Ik ga zo lekker wat kip koken voor het knulletje, en wat babybrokjes door het kookvocht prakken denk ik. Oh, en de stinkbak verschonen
.
De pet mag nog even in de kast blijven heur. De kosten zijn allemaal nog te overzien. Als er te zijner tijd een Izzie-verliest-z'n-balletjespet is durf ik 'm misschien wel aan te nemen, want zodra hij gezond is moet dat zo snel mogelijk gebeuren
. En dan zie ik dan wel wat ik met die test doe ook.
all around.
Tot hij het onder wil gaan graven.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Die incontinentiedingen voor het Dierenthuis hebben me wel op een idee gebracht trouwens. Er liggen er nu 2 te schitteren onder z'n bak, en 1 ervoor. Als hij nou ook nog z'n kots daar op mikt, ben ik helemaal blij.
Mja, het zal niet netjes blijven liggen inderdaadquote:
Sorry, ik moest lachen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, het zal niet netjes blijven liggen inderdaadMaar ze zitten strak om de bak heen, ik heb hoop
. En het vangt in ieder geval eventuele poep die erlangs loopt (
.) op.
Ik heb net even proefgedraaid op Noah qua dwangvoeren met een spuitje vol kookvocht. Zodra hij door heeft hoe het smaakt vindt hij het ineens veel minder erg.
Wacht nog maar even tot ik succesvol heb gedwangvoederd, want uit zichzelf eet hij niets. Hij ruikt er een beetje aan, en heeft 2 minihapjes kip op, maar daar blijft het bij. Het staat nu nog bij 'm op de bench, maar hij zit er met z'n rug naartoe. Ik ben bang dat het toch met dwang moet, en hij begon net al te grommen toen ik het probeerde. Geen partner in crime, dus ik ga de handdoek er maar bij pakken straks.quote:
Tsk! En dat werkt in de zorg.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, met de duim is het prima trouwens! De zwelling en pijn is zo goed als weg, en dat zonder de AB-kuur, want die vergat ik telkens op te halen.
Kernwoorden zijn: kort maar krachtig. Leuk zal hij het niet vinden dus dan kun je het maar beter zo snel mogelijk doen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Moet ik 'm dan echt inzwachtelen en op schoot leggen trouwens?
Ohja, da's waar ook. Nou, dat moet wel lukken uit eigen zak denk ikquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
Als je 'm weer helemaal over de zeik helpt, wordt ook niemand daar beter van.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, ik heb nu twee pogingen gedaan, en ik had 'm inderdaad ook tussen m'n benen en z'n kop stevig vast, maar of hij weet toch met z'n kopje te draaien en me bijna te bijten, of hij spuugt het direct weer uit als hij iets binnenkrijgt. Hij ligt nu in een strak bolletje te jammeren, dus ik geef 'm nog een warme kruik en laat 'm met rust. Morgen ga ik toch weer bellen als het niet lukt. Dan maar een infuusje. Nou leg ik die dagelijks aan, maar die van de kat laat ik wel over aan de DA.
Psies... en als het in de longen terecht komt, heb je straks een gestikte kat. Ook geen prettig zichtquote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.
Kotst hij het uit of slikt hij het niet door?
Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.
Die kunnen ook nog een eetlustopwekker geven per injectie.
Zo'n tafel is best lang en als ie dan langzaam kantelt.... je voelt dat je gaat zakken... niet met je benen bij de grond kan.... geen handen vrij hebt... dan is dat best adembenemend en achteraf reuze grappigquote:Eliesa, jouw verhaal!![]()
Keeltje wrijven zou bij Noah lukken, maar bij Izzy (ik ga voor de y-spelling) is dat echt geen optie, ik heb geen handen over. Hij is trouwens uitgedroogder dan gisteren weer, z'n vel blijft aanzienlijk langer in plooi na het vastpakken (ik bedenk me net dat de DA dat helemaal niet heeft gecheckt volgens mij, maar dat lijkt me sterkquote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.
Kotst hij het uit of slikt hij het niet door?
Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.
Die kunnen ook nog een eetlustopwekker geven per injectie.
Elisa, jouw verhaal!![]()
Mooi!quote:Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef MissBliss het volgende:
Laserpennetjes hebben ze bij zooplus
Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelensquote:Op maandag 11 januari 2010 23:38 schreef Cat22 het volgende:
Zielige Clums en IzzY.![]()
Heeft hij je wel weer vergeven dus? Als hij niks drinkt dan zou ik morgen zeker weer de DA bellen. Katten zijn erg gevoelig voor niet-eten en dit duurt nu toch al lang, zeker omdat hij de kleine beetjes die binnen gaan weer uitkotst. Dan desnoods maar een opname met infuusje, maar hij moet hier wel even doorheen komen.
Ik heb ook een Zooplus laserpennetje: in de vorm van een muis en werkt als een tierelier!![]()
quote:Op maandag 11 januari 2010 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelens.
Verder helemaal met je eens qua DA. En ik zat net te kijken en heb het muislasertje gevonden! Zijn er nog andere handige dingen die ik direct mee zou moeten bestellen?.
Poeke! Kijk es: Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één!quote:Op maandag 11 januari 2010 23:48 schreef Poeke het volgende:
Owja: Kartonnen doos met hier en daar gaten erin geknipt met de bovenkant open doet het hier ook goed; de doos is voor mijn katten onweerstaanbaar en vervolgens met de veren op stokje kunnen ze uuuren spelen.
Die vindt hij allang niet meer interessant. Nog een paar keer geprobeerd. Wellicht wel wat voor de nieuweling though.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:40 schreef Litso het volgende:
Misschien moet je dat ene speeltje van Noah gewoon weer binnenhalen? Scheelt weer bestelkosten
Je zult ze maar de kost moeten geven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Noah kijkt niet op of om van catnip. Maar wellicht vindt Izzy het interessant.
Toen ik tegen de dierenarts zei dat ik babyvoer had gekocht voor de kat vroeg ze wel of het kattenbabyvoer was. Ik ben bang dat ze ervaring heeft met mensen die hun kat Olvarit voeren ofzo.
Niet alle en het is ook afhankelijk van de regioquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
Hier wel; de DB betaalt dan 10 euro mee aan iedere castratie/sterilisatie en je kunt je dier gratis laten chippen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet alle en het is ook afhankelijk van de regio
Heb ooit een ziek kitten gedwangvoederd met bambixquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je zult ze maar de kost moeten geven.![]()
Joe hef Pee Em.
Hij had zo zijn voorkeurenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh wacht, hij heeft de kip en het vocht daarvan opgegeten, en het bakje met natte brokjes achter de bench gegooid.
Top zegquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is wel een mauwer zeg, en daar heb ik er al één van. Als ik de gang binnenstap begint het gejammer. Ik weet nou nog niet of het 'pas op-ik ben hier'-grommetjes of 'hoi,eten, nu'-geluidjes zijn, maar goed.
Eetlust is prima, derde portie babyvoer is erin, en hij heeft ook gedronken. Gaat goed, zo.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, m'n beide camera's zijn doot. Ik zal morgen als het nog licht is 's kijken wat de Ipheun eruit weet te persen.
c_c = lekker.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat. Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat. Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
Inderdaad. Maar het zal fijn zijn als hij minder knokig is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!
Dûh.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Echt, probeer die van Beaphar 's. Geen kat die ze kan weerstaan.
Snoepjes? Ziggy mot ze nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 @ 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Echt, probeer die van Beaphar 's. Geen kat die ze kan weerstaan.
Ik zou nog niet te enthousiast zijn met het introduceren van de katten. Gang+ bench is nu Izzys veilige plekje en daar ziet hij nu een indringer binnen staren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, goed, goed....
Hij heeft vandaag overdag maximaal 2 mondjes vol op aan brokjes denk ik. Over een hele dag zal het niet meer dan 3-4 eetlepels aan brokjes zijn. Daarnaast drinkt hij nog steeds niet lekker. Enige wat er wel in gaat zijn dus de snoepjes. Maar om 'm daar nou op de voeren.
Er ligt wél een vast drolletje in de bak! De deur staat nu op een kier die niet groter kan worden, dus Noah ligt voor de kier te staren naar de gang. Izzy blaast waarschuwend vanaf de bench. Ik laat het ff zo, zodat hij kan wennen aan de geuren van de rest van het huis. Ooit zal hij toch binnen moeten komen.
Hihi, leuk dat je dan zo blij kan zijn met een vast drolletje hè!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zou nog niet te enthousiast zijn met het introduceren van de katten. Gang+ bench is nu Izzys veilige plekje en daar ziet hij nu een indringer binnen staren.
Ik zou de deur nog dicht laten en Izzy eerst laten bijkomen en het eten meer opbouwen. Dan kun je daarna beginnen met dekentjes uitwisselen (geur) en het zo verder opbouwen.
Vast drolletje!
Hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Izzy doet zooo z'n best als hij geaaid wordt trouwens. Ik zal van het weekend weer ff filmpjes maken. Gaatie helemaal platliggen en alles.
Wij gaan gewoon een keer op bezoek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoi![]()
* jaloers is![]()
Echt, ik was zo ontroerd door de dappere poging van Izzie om me te vertrouwen vorige week
Oke, dat is nog niet superveel nee.. Maar het begin is er tenminste!quote:Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, goed, goed....
Hij heeft vandaag overdag maximaal 2 mondjes vol op aan brokjes denk ik. Over een hele dag zal het niet meer dan 3-4 eetlepels aan brokjes zijn. Daarnaast drinkt hij nog steeds niet lekker. Enige wat er wel in gaat zijn dus de snoepjes. Maar om 'm daar nou op de voeren.
Er ligt wél een vast drolletje in de bak! De deur staat nu op een kier die niet groter kan worden, dus Noah ligt voor de kier te staren naar de gang. Izzy blaast waarschuwend vanaf de bench. Ik laat het ff zo, zodat hij kan wennen aan de geuren van de rest van het huis. Ooit zal hij toch binnen moeten komen.
Heb jij ook nog goeie harde poepjes gedaan vandaag?quote:
LL praat poep!quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb jij ook nog goeie harde poepjes gedaan vandaag?
Ik heb dat altijd na een goeie portie ossenhaas
In [OUD] ook heb ik van horen zeggenquote:
Dierenvrienden - een volk apartquote:
Ooohh, hij ziet er al veel beter uit. Zeg ik over een momentopname, maar tochquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dierenvrienden - een volk apart. Moet je dit soort acties 's uitleggen aan mensen die niet van dieren of van katten houden. Die kijken je aan alsof je vertelt dat je een stuk roadkill hebt binnengehaald en tot leven probeert te wekken.
Maar de Izzert gaat echt met gigantische sprongen vooruit. Ik lag net in bed aan de telefoon, hij hoorde me dus, en begon gewoon luidkeels te roepen om aandacht. Hij heeft wat blokjes kipfilet en wat kookvocht op, en liep maar een beetje te zeuren om geaaid te worden. Hij liep zélfs even m'n schoot op. Dat doet Noah niet eens
.
Kijk 'm 's mooi wezen.
[ afbeelding ]
Owwwwww O~quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Kijk 'm 's mooi wezen.
[ afbeelding ]
Je hebt m'n adresquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owwwwww O~
Wat is ie goed!
c_c, mag ik komen aaien als ik beloof krachtvoer mee te nemen
♥quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dierenvrienden - een volk apart. Moet je dit soort acties 's uitleggen aan mensen die niet van dieren of van katten houden. Die kijken je aan alsof je vertelt dat je een stuk roadkill hebt binnengehaald en tot leven probeert te wekken.
Maar de Izzert gaat echt met gigantische sprongen vooruit. Ik lag net in bed aan de telefoon, hij hoorde me dus, en begon gewoon luidkeels te roepen om aandacht. Hij heeft wat blokjes kipfilet en wat kookvocht op, en liep maar een beetje te zeuren om geaaid te worden. Hij liep zélfs even m'n schoot op. Dat doet Noah niet eens
.
Kijk 'm 's mooi wezen.
[ afbeelding ]
Ik ga je eerdaags even PM-men, want ik wil, ik wil, ik wilquote:
Overgrote deel ervan zijn 'oh God, hij laat een scheet, wat moet ik doen?!'-postsquote:Op donderdag 14 januari 2010 01:36 schreef Stali het volgende:
c_c, wat ontzettend lief van jullie om het beestje (voorlopig?) te houden.
Moet na je eerste post in een slowchatreeks maar liefst drie topics (!) bijlezen.
Ik zou de Izzert goed bij laten komen voor je hem castreert, effe checken bij de DA.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik bij Izzy zit jammer Noah, als ik bij Noah zit jammert Izzy, als ik ze allebei geen aandacht geef jammeren ze tegen elkaar.
Izzy eet wél goed, dus ik ga ergens volgende of die daarop volgende week een afspraak maken om ze beide te castreren.
Is dan direct inenten ook een goed idee? Ik heb Noah nooit meer ingeënt na z'n eerste entingen eigenlijk.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
.
Kijk 'm 's mooi wezen.
[ afbeelding ]
Zijn die dingen ook in de 'gewone' dierenwinkel te koop? Bij zooplus zijn ze momenteel uitverkocht......quote:Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef MissBliss het volgende:
Laserpennetjes hebben ze bij zooplus
Ben er nog niet aan toegekomen maar echt puik dat je je zo ontfermd hebt over het beestje.quote:Op donderdag 14 januari 2010 06:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Overgrote deel ervan zijn 'oh God, hij laat een scheet, wat moet ik doen?!'-posts.
En voorlopig als er een baasje bestaat, anders blijftie gewoon hier of desnoods bij Litso als het hier niet gaat.
Omkoperij!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef ElisaB het volgende:
Ik wil nieuwe foto's (dan neem ik een laserdinges mee)
Wij hebben zo'n laserding bij de action gekocht. Die doen het net zo goed en sommige hebben zelfs 2 lampjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
Laserpointers zijn overal wel te koop, zoek er maar eens op bij Google
Bij voorbeeld bij Conrad (maar dan heb je wel veel verzendkosten, of je moet meer bestellen)
Ik heb van mijn DA voor jouw Izzie / Izzy twee zakjes voer meegekregenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 06:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Omkoperij!
Ik zal vanavond 's kijken.
Chantage! Al zou ik zelf ook wel graag meer foto's zien, op de eerste is het echt een schatje.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb van mijn DA voor jouw Izzie / Izzy twee zakjes voer meegekregen
Maar wel echt waarquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:01 schreef Disana het volgende:
Chantage! Al zou ik zelf ook wel graag meer foto's zien, op de eerste is het echt een schatje.
Aww, liefquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb van mijn DA voor jouw Izzie / Izzy twee zakjes voer meegekregen
Lijkt me een goed plan. Als Izzy zo blijft bunkeren eten dan kan die de operatie best aan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Noah blïjft aggressief. Volgende week een afspraak maken om ze te castreren, ik ben het zat. Dan zullen ze nog wel vechten in het begin, maar is in ieder geval het aspect van de hormonen eruit.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Om het goed te maken ligt Noah nu luid spinnend naast me in bed. het blijft een ontzettend lief beestje, maar hij is wat gespannen door de nieuwkomer. En het helpt ook niet dat Noah weet dat Izzy veul lekkerderder voer krijgt
.
Oh well, het komt wel goed. Morgen foto's.
Puss!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Toch nog twee crappy kliekjes, om jullie jaloers te maken.
[ afbeelding ]
En hij geniet zooohooo van aaien. Echt kei-overdreven gewoon, hij valt telkens om omdat hij zo hard tegen m'n handen aan staat te genieten. En blijven mauwen hè. Weer een mauwerd, want Noah was al zo stil
.
Die kijkt ff een stuk beter uit zijn ogenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Toch nog twee crappy kliekjes, om jullie jaloers te maken.
Het zijn droge brokjes die zo stinkenquote:Op zondag 17 januari 2010 13:23 schreef Cat22 het volgende:
Dappere Izzy.En natvoer stinkt inderdaad gruwelijk!
Lust hij het spul uit de tube inmiddels ook?
Morgen beschuit met roze blauwe muisjes dus?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het zijn droge brokjes die zo stinken. Aan de geur van natvoer ben ik redelijk gewend, al kreeg Noah dat zelden.
Dat spul in de tube vindt hij niet interessant en likt het alleen op als ik het op z'n pootje doe. Noah vindt het wel heerlijk, maar ja, wat niet?. Izzy is heel kieskeurig blijkbaar.
En Ingetje, morgen is hij alweer twee weken hier, dus vanaf morgen is Izzy van mij vinnik. Ik zal maandag nog wel Amivedu bellen, maar aangezien hij naar schatting minimaal een week of 2 buiten heeft gezworven voor ik 'm vond en hier dus al 2 weken is, acht ik de kans klein dat iemand 'm zoekt.
Stinkende brokjes?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het zijn droge brokjes die zo stinken. Aan de geur van natvoer ben ik redelijk gewend, al kreeg Noah dat zelden.
Dat spul in de tube vindt hij niet interessant en likt het alleen op als ik het op z'n pootje doe. Noah vindt het wel heerlijk, maar ja, wat niet?. Izzy is heel kieskeurig blijkbaar.
En Ingetje, morgen is hij alweer twee weken hier, dus vanaf morgen is Izzy van mij vinnik. Ik zal maandag nog wel Amivedu bellen, maar aangezien hij naar schatting minimaal een week of 2 buiten heeft gezworven voor ik 'm vond en hier dus al 2 weken is, acht ik de kans klein dat iemand 'm zoekt.
Goedzoquote:Op maandag 18 januari 2010 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Zaterdag zijn we 4 balletjes lichter, hier in huis.
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
GoedzoEten jullie zaterdag Köttbullar?
Wat goed!quote:Op maandag 18 januari 2010 @ 19:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Izzie is officieel van C_C [afbeelding]
Het is een kater, dus eigenlijk is het: c_c is officieel van Izzyquote:Op maandag 18 januari 2010 19:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Izzie is officieel van C_C [ afbeelding ]
Ik ben niet zo van de 'een kat heeft een bediende'-insteek, maar hij doet z'n verdomde best wel in ieder gevalquote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is een kater, dus eigenlijk is het: c_c is officieel van Izzy
Feest! Bij de DA!quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
GoedzoEten jullie zaterdag Köttbullar?
Ha, ik wilde al een update tikkenquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef Cat22 het volgende:
Hoest met Izzy? Al kennis gemaakt met Noah?
Misschien gewoon nog klunzigheid?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, Izzy heeft trouwens een heel slecht evenwicht, viel me op. Misschien is het omdat hij nog steeds niet helemaal op kracht is, maar springen kost hem veel moeite en tijd, voor een kat, en op de rugleuning lopen liep ook al niet helemaal soepel.
Is dat iets wat in de gaten gehouden moet worden?
Zou inderdaad gewoon klunzigheid kunnen zijn, wat dat betreft zal hij hier prima in huis passenquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Misschien gewoon nog klunzigheid?
Zonde dat je zijn verleden ook niet kent. Wie weet zal hij nog e.e.a. leren van Noah, kan best hoor.
Houd het in de gaten maar het zou mij verbazen als dat niet flink verbetert zodra hij goed op krachten is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, Izzy heeft trouwens een heel slecht evenwicht, viel me op. Misschien is het omdat hij nog steeds niet helemaal op kracht is, maar springen kost hem veel moeite en tijd, voor een kat, en op de rugleuning lopen liep ook al niet helemaal soepel.
Kan me dit levendig voorstellen. Tip, haal de advertenties e.d. weg. Klinkt vals maar met dit Poes begrijp je wrs. wel waarom ik het zeg. Mensen die zelf hun kat niet eens gezocht hebben terwijl ik alles heb gedaan om de eigenaren te vinden en intussen hecht je je enorm aan zo'n dier.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zou inderdaad gewoon klunzigheid kunnen zijn, wat dat betreft zal hij hier prima in huis passen. En ik denk ook wel dat hij meer kattengedrag van Noah op zal pikken, al heeft hij alle basics echt wel onder de knie. Alleen z'n gemauw klinkt redelijk debiel en krakerig
. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij niet op straat is opgegroeid, daar is hij véél te huiselijk voor. Zonde dat niemand 'm mist. Of nou ja. Miste. Nu mogen ze wegblijven
.
Hij was twee weken geleden ook écht instabiel. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken voorlopigquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |