abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76620631
Het avontuur, met bijbehorende plottwists, gaat verder .

Het begin:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren, tijdens het weggooien van huisvuil, viel de babe en mij op dat er een zielig klein katje tussen het fietsenhek onder onze flat zat. Het leek een kitten te zijn, en zag er ontzettend koud en sneu en verdwaald uit. Tenminste, in onze mietjesogen. We hebben een bakje brokjes neergezet, wat als een gek naar binnen geschrokt werd, ondanks het feit dat ze doodsbang voor ons was. Later op de avond zijn we nog een keer gaan kijken, en ze zat er nog steeds even zielig te zijn. Na nog wat eten en wat kippenbouillon neer te hebben gezet heb ik op de Amivedisite zitten kijken, maar daar was geen vermiste poes die op haar leek te vinden. De dierenambulance trekt niet uit voor zwerfkatjes of mogelijke zwerfkatjes, tenzij ze dood liggen te gaan, dus dat was ook geen optie.

Aangezien het vannacht best verdomde koud zou worden, hebben Litso en ik besloten het beest te vangen. Ooit een kitten geprobeerd te vangen die niet wil? Succes . Nou ja, niet gelukt dus, ook niet met een boobietrap, dus nog wat voer neergezet in de hoop dat ze vannacht haar huis wellicht terugvindt en vandaag weg zou zijn.

Niet dus. Ze zat er toen ik thuiskwam weer, en was aan het schooien bij de prullenbakken. Het sneeuwt hier flink, dus de keuze om het weer te proberen was al snel gemaakt. Hier thuis heeft ze het in ieder geval warm en kan ik rustig op zoek naar een eventuele baas die haar kwijt is.

Ze kwam veel sneller op het eten af dan gisteren, ook al was ik bij het bakje gaan zitten. Eerst jatte ze snel wat brokken weg en at het verder weg op, maar toen ze bij het bakje bleef om te eten heb ik d'r snel gepakt en in m'n voerbak gezet, maar m^en, de oorlogswonden zijn aanwezig. Ze heeft flink doorgebeten .

Nou ja, niet zo lang verhaal iets korter: ze zit nu in m'n badkamer met wat voer, drinken en een geïmproviseerde kattenbak, en ik laat haar voorlopig met rust.

Eerste stap is gezet, nu de rest . Volg hier de avonturen .

Foto's komen zodra ik niet meer het vermoeden heb dat ze me wil vermoorden. Oh, en de werknaam is Izzie .
Het eerste kliekje.

ElisaB legt het eerste contact, na het afleveren van de bench die van admiraal_anaal afkomt .

Inmiddels is aaien helemaal ok, en zelfs een vereiste als we langslopen.

En de plottwist.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap .

Het is een jongetje .
Mijn eerste indruk was die van een poezenkitten, toen zijn we naar wat oudere poes gegaan, en nu blijkt het dus een jongetjeskitten te zijn .

Filmpjes .

Een belangrijke bijrol is weggelegd voor Noah, de anderhalf jarige kater .

Het eerste contact en de eerste klappen zijn al gevallen, tussen de twee mannen. Hier het overleg.

Stand van zaken
De poeskat is opgegeven bij Amivedi als gevonden, maar niet als vermist. Er hangen geen briefjes in de buurt van een vermiste kat. Maandagavond komt de dierenarts aan huis om te controleren op een chip en een check-up te doen. Noah zal alsnog gecastreerd moeten worden, om sproeiproblemen voor te zijn. Als de kat geen eigenaar blijkt te hebben (waar ik stiekem toch op hoop) blijft hij lekker hier wonen. Als hij wel een eigenaar heeft, zijn met z'n allen blij dat hij terug kan naar het huilende meisje die we voor ons zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 01:29:40 ]
pi_76620727
Fipo!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 januari 2010 @ 01:30:09 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76620846
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76620873
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
pi_76620946
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
Dat ziet er niet doodsbang uit.
Afwachten, wat gespannen en gereserveerd... ja, maar da's te verwachten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 januari 2010 @ 01:34:48 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76620974
Tvp
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 10 januari 2010 @ 01:35:51 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76621009
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:34 schreef Litso het volgende:
Tvp
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_76621180
Je weet het wel spannend te houden zeg! Dus het is een katertje!
Wat leuk, katers zijn meestal wat zachtaardiger in de omgang met andere katten dan poezen.
Nog een voordeel is nu dat de castratie een stuk goedkoper is dan bij een poesje.
pi_76621210
tvp voor Izzie (of Izzo).
pi_76621490
Tvp om het huilende meisje te hoeken.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_76621521
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:
  zondag 10 januari 2010 @ 02:01:48 #12
33954 ElisaB
pi_76621680
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:

En dan aan de telefoon: "Had jij een cypers katertje en met witte voetjes? Zo een met een rond koppie en een stip op zijn neus? .... Nee, zegt me nix. Fijne dag nog!"

Ohhh
  zondag 10 januari 2010 @ 02:15:36 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_76621971
Goeie plotwending.

Zou Achmed nog meer verrassingen in petto hebben...?
  zondag 10 januari 2010 @ 06:41:29 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76623466
Izzy-boy!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 januari 2010 @ 07:21:17 #15
202014 JJH
Knetter. O+
pi_76623519
Een meneertjespoes.

Wat een Suske en Wiske TT trouwens.
  zondag 10 januari 2010 @ 07:22:48 #16
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76623520
Zo op het filmpje zie je pas eigenlijk de verhouding goed qua formaat. Ik denk dat ie tussen de 6 a 9 maanden oud is.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 07:25:31 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_76623523
Tvp (natuurlijk)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76623635
Wat een mooie kater ook, zijn achterpootjes wit
All good things are wild and free.
  zondag 10 januari 2010 @ 08:50:46 #19
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_76623711
Hier waren jullie gebleven!
  zondag 10 januari 2010 @ 08:55:02 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76623730
plotwending
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_76623741
tvp
pi_76623982
Ik lees ook weer mee
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 januari 2010 @ 09:49:13 #23
163650 Greys
pi_76624032
Izzietocheenjongetje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 10:15:09 #24
137949 Disana
pi_76624285
Aww die filmpjes. Wat een lief mooi beestje. Ik hoop dat je hem kunt houden, volgens mij heb je er een wereldkatje aan.
  zondag 10 januari 2010 @ 10:15:35 #25
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_76624290
Terug Vind ehm.... kater
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_76625151
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Sorella het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat het vlooienspul wat bij de dierenwinkel ligt minder goed werkt tegen vlooienspul wat bij de dierenarts vandaan komt.
Wat bij een dierenarts niet goed meer werkt komt daarna in de dierenwinkel terecht.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het is echt onzin.
Dat zouden dierenartsen je willen doen geloven, omdat zij behoorlijk verdienen aan het spul, maar feitelijk is het exact hetzelfde spul als in de dierenwinkels verkrijgbaar is (kijk maar eens naar de actieve stoffen). Veel producenten maken een verpakking voor dierenartsen en een verpakking voor dierenwinkels waarbij de eerste zakelijker en professioneler oogt dan de tweede. De inhoud is echter exact hetzelfde. .

Ow en c_c, vlooiendruppels en snoepjes, etc kun je altijd via mij regelen, stuur ik zo naar je op.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76625293
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76625658
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:15 schreef Misstique het volgende:
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
Hier hetzelfde!!
  zondag 10 januari 2010 @ 11:55:03 #29
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76626414
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg . Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet . En dan twee kuurtjes ofzo? .
  zondag 10 januari 2010 @ 11:56:21 #30
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76626469
C_c hier, trouwens .
  zondag 10 januari 2010 @ 12:40:24 #31
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76628214
heel topic gemist, het is een kater!
hij doet het goed! voor izzy!
pi_76628762
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:55 schreef Litso het volgende:
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg . Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet . En dan twee kuurtjes ofzo? .
Is prima, ik zal maandag een leuk pakketje samenstellen.
Misschien 2 anti-stress banden erbij doen zodat die 2 als ze bij elkaar zijn wat rustiger zijn (is op basis van natuurlijke pheromonen, niks chemisch ).
pi_76628989
tvp
pi_76629007
Leuk ! Zijn we blij mee .
Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
pi_76629046
Heh shit, ik heb deel 2 gemist * Leintjeuh nalezen gaat
pi_76629065
It's a boy En wat gaat het goed zo
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76629157
quote:
Op zondag 10 januari 2010 07:21 schreef JJH het volgende:
Een meneertjespoes.

Wat een Suske en Wiske TT trouwens.

tvp
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_76629293
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Leuk ! Zijn we blij mee .
Komt goed. .
quote:
Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat? .
pi_76629381
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:09 schreef Misstique het volgende:

[..]

Komt goed. .
[..]

Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat? .
Nou, ze zijn beide niet agressief naar ons toe gelukkig. Alleen Noah blaast nu wel als hij mid-attack is en we 'm optillen en wegdoen. En 'm uit de bench slepen vindt hij ook niet leuk, maar daar mag hij toch echt niet in.

Yay, pretpakket .
pi_76630201
Haha!
Ik heb je verschillende topics ook mee zitten lezen!

Echt lieffff!
pi_76631225
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:56:40 #42
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76631318
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 13:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
Aww

Wat grappig dat het gewoon een mannetje is
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 10 januari 2010 @ 14:06:45 #43
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76631831
Arme Poes met Ballen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_76632143
Ik ga morgen ook maar wat kittenbrokjes halen denk ik. Gezien zijn leeftijd en bouw lijkt me dat helemaal geen slecht plan, en dan krijgt hij ook wat meer binnen dan alleen natte brokjes.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:22:28 #45
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76632582
Morgenavond komt de DA langs C_C?
pi_76632754
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef Ingetje79 het volgende:
Morgenavond komt de DA langs C_C?
Uhuh.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:56:32 #47
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76634190
TVP voor Dizzie
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76641447
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud . Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.

Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.

Twee stappen vooruit, één stap terug .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 17:38:34 ]
pi_76641636
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud . Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.

Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.

Heb je kipfilet of rijst in huis? Dat is volgens dierenartsen erg goed voor katten als ze diarree hebben/darmen van slag zijn. Heel licht verteerbaar. Ik zou dat proberen en als je dat niet in huis hebt, toch even een afspraak maken... Ik weet hoe slecht het af kan lopen.
pi_76641704
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel . De kip ook gekookt dan?
pi_76641796
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:42 schreef clumsy_clown het volgende:
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel . De kip ook gekookt dan?
wij deden dat wel
alletwee koken en dan geven
pi_76641804
Drinktie wel goed?
pi_76641885
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:44 schreef Loveless85 het volgende:
Drinktie wel goed?
Gisteren wel, vandaag niet.
pi_76642054
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:

Pfoe... moeilijk. De DA komt morgenavond pas he?
En da's dan best lang voor hem om niet te eten. Ik zou eerst de gekookte kip met rijst proberen. Normaliter kun je kippevlees ook prima rauw geven, maar als je er nu wat bouillon bijprakt krijgt hij meteen wat vocht binnen. Als hij dat niet eet of het eruit komt zou ik toch denken aan een bezoekje aan de DA morgenvroeg.

Want wachten tot morgenavond vind ik dan best eng (zeker als hij koud, suf en aan de diarree is) en in een praktijk heb je meteen alle medicijnen in de buurt.

Heb je een kruikje of een electrisch dekentje? Want daar kan hij zich dan wat aan warmen. Desnoods een fles warm water in een handdoek.
pi_76642150
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Gisteren wel, vandaag niet.
Mag je hem bepotelen?

Til dan eens een stukje vacht op zijn rug op. Blijft het 'plakken' in een plooi dan is hij uitgedroogd en dan zou ik zeker vandaag nog gaan. Want voor je het weet zit hij in een vicieuze cirkel waar hij niet kan uitkomen. Vaak kan een vochtinfuusje of wat steroïden oid hem zo'n boost geven dat hij weer gaat etne.

Valt het velletje meteen mooi glad terug? Niet uitgedroogd en dan zou je het een nachtje kunnen afwachten.
pi_76642351
Ik heb 'm net een fles warm water gegeven onder z'n fleece, kijken of hij ertegenaan gaat liggen. Mijn kruik ligt nog in het ouderlijk huis, had ik ook al aan gedacht, maar aan de fles nog niet.

Sja, ik ga inderdaad maar wat kip en rijst geven dan, maar ik verwacht stiekem niet dat hij het op gaat eten. Ik hoop het wel, want morgenvroeg naar de dierenarts wordt ook lastig, ivm werk en het gebrek aan vrij kunnen nemen . Nou ja, kan wel, ik maak er alleen geen vrienden mee . Als het moet, moet het. Maar niet iets voor vanavond nog in ieder geval?
  zondag 10 januari 2010 @ 18:00:06 #57
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76642425
Als ie wel uitdrogingsverschijnselen heeft zou ik zeker vanavond nog gaan.
Het beestje heeft wrs. voordat hij bij jou kwam al niet al te best gegeten en katten zijn vrij snel uitgedroogd.
pi_76642480
Ja als hij écht niet drinkt zou ik vanavond nog gaan, als je hem aan het drinken krijgt en hij er niet echt slecht uitziet kan eten evt. wel tot morgen wachten
pi_76642580
Van de veltest word ik niet veel wijzer, omdat hij een keistrak huidje heeft. Het blijft niet staan, het plooit ook niet ál te snel terug, maar dat kan ook mijn doemdenken zijn. Lits gaat even kijken, ik vermoed dat hij zegt dat er niets aan de hand is .
pi_76642655
Hopelijk houdt ie zn eten binnen deze keer, katten moeten niet teveel dagen achter elkaar diarree en overgeven hebben, dat trekken ze niet.
pi_76642929
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
pi_76642990
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Lijkt me heel verstandig. Arme Izzie.
Sterkte en succes!

* zet pet vast klaar*
pi_76643038
Succes ermee, arm beestje...:( hopelijk dienen ze wat vocht toe.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 18:16:25 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_76643104
kom op Izz!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 januari 2010 @ 18:18:20 #65
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_76643170
Oh Izz,
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_76643229
Ahwwww Izzie Moet Wel Blijven!
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 18:24:17 #67
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_76643396
Doe vooral die vachttest die Cat beschreef, dat geeft goed aan hoeveel spoed erbij is.

Arme Izzy, ik zal voor 'm duimen.

Edit: je blíjft F5'en hier
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:24:48 #68
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76643413
Hoe laat kun je terecht?
pi_76643473
Ik duim mee!!! Hopelijk valt het mee
pi_76643667
Als ze echt niet wil eten zou ik alleen voor de kipfilet gaan en niet voor de rijst. Mijn katten laten over het algemeen de rijst liever staan.

Ben benieuwd wat de dierenarts te vertellen heeft. Veel succes!
  zondag 10 januari 2010 @ 18:31:09 #71
33954 ElisaB
pi_76643674
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Arme Izzie
pi_76643712
Let niet op mijn panische gedrag . Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.

Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.

Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 januari 2010 @ 18:36:05 #73
163650 Greys
pi_76643885
Schaam je niet hoor clums, dat zouden we allemaal wel hebben denk ik, dat panieken.
Je bent toch aan het beestje gehecht dus wil je dat het er goed mee gaat

Ben benieuwd zo met het voeren!
Zet 'm op Izziedude!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76644185
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Let niet op mijn panische gedrag . Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.

Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.

Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor .
Ik ben precies hetzelfde hoor (zie mijn Redcat topics).
Maar als zo'n deskundige zegt dat het nog wel kan wachten dat zal dat wel kunnen. Izzie heeft al een paar keer goed gegeten dus al wat reserves. En je hebt hem niet doodziek van straat geplukt dus wie weet had hij er al langer last van en dat heeft hij ook overleefd.
Ik vermoed dat hij flink last heeft van wormen. Daar kunnen katten flink misselijk van zijn en ik herinner me de eerste poepjes van mijn Yoko nog goed. Doe daarbij een portie stress (want spannend zal hij het nog wel vinden) en je krijgt wellicht dit resultaat.

De spoed DA klinkt lief.
pi_76646389
Aaahh wat sneu

Maar schaam je idd niet; zou precies zo hebben gereageerd. Ben ook weleens met spoed naar de DA geweest, terwijl er achteraf niet zoveel aan de hand bleek te zijn ..

Heeft 'ie al een beetje kip gegeten??
  zondag 10 januari 2010 @ 19:27:53 #76
33954 ElisaB
pi_76646520
Plast ie nog?

Ik wil de pet zo rond laten gaan hoor
pi_76646916
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op

Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
  zondag 10 januari 2010 @ 19:36:30 #78
33954 ElisaB
pi_76646963
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op

Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
Leuk he, posten onder elkaars account

Dragen jullie dit weekend ook elkaars kleren?

Kleine beetjes doen
pi_76647220
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:43:32 #80
33954 ElisaB
pi_76647318
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
Ik duim!
pi_76647938
wat goed dat hij eet!!!
En ik ben ook een hypochonder met mn dieren hoor...
pi_76648032
Kleine beetjes idd wat Elies zegt.

Niet meteen té veel willen geven en dat hij het daarom uitkotst. Beter beetje bij beetje opbouwen
pi_76648050
Fijn dat meneer de kip weet te waarderen!

Hopelijk blijft het binnen en kan hij dadelijk verder dineren.
pi_76648338
Zet hem op Izzie
pi_76648905
Izzie Stradlin
pi_76651215
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.

We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:55:45 #87
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76651427
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.

Hopen dat hij het binnenhoudt!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76651917
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:

Gelukkig maar.

Straks de fles nog vers vullen en dan komt hij de nacht wel door.
pi_76656064
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 22:06:50 ]
pi_76656212
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, het is er weer uit.

hoe is hij verder? alert? actief?
pi_76656400
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
pi_76656464
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
pi_76656579
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
~
en dat wankelen deed mijne ook wel eens tijdens kotsen hoor, is best zwaar nl.... maar daarna was ie vaak wel weer redelijk...
pi_76656630
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
Er komen natuurlijk ook krachten vrij bij kokhalzen en hij heeft de laatste dagen niet al te best gegeten.
Waarschijnlijk is hij misselijk. Straks maar eens proberen of hij nog wat wil eten of drinken.
Probeer je niet té ongerust te maken. Ik neem aan dat je de DA precies hebt verteld hoe hij eraan toe was en zij schatte in dat het nog even kon wachten. Dus daar moet je dan op vertrouwen, lijkt me. Sterkte!

Heb je haar trouwens nog teruggebeld? Mocht toch he?
pi_76656762
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
pi_76659598
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Itt het volgende:
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
pi_76665490
dit wil ik volgen,hopelijk valt t allemaal mee en is ie er snel bovenop na een kuurtje van de DA morgen
  maandag 11 januari 2010 @ 01:51:16 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76665794
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 20:12 schreef Loveless85 het volgende:
Izzie Stradlin
Hihi
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
*duimt voor morgen*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_76668353
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
pi_76668386
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
wel nog geplast en gepoept gisteren?
pi_76670601
Niet in mijn zicht en ik had geen tijd om de bak te verschonen dus weet het niet zeker.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:38:23 #102
33954 ElisaB
pi_76674064
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Niet in mijn zicht en ik had geen tijd om de bak te verschonen dus weet het niet zeker.
Vooral het plassen is belangrijk. Dat je zeker weet dat ie niet verstopt zit (zijn piem0ltje dus, niet hij zelf).
pi_76675191
Vroeg me al af hoe dit was afgelopen.
Tvp om later het topic te lezen.
  maandag 11 januari 2010 @ 15:21:05 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76680293
tvp
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_76683394
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vooral het plassen is belangrijk. Dat je zeker weet dat ie niet verstopt zit (zijn piem0ltje dus, niet hij zelf).
Jeuh, weet ik. Maar hij laat ook totaal geen aandrang zien, gaat niet op de bak zitten proberen ofzo. Het is gewoon een gebrek aan pies waardoor hij niet plast.

Maar goed, ik heb weer kipfilet bij me en straks komt de doktermevrouw.
pi_76685394
Nou, laatste updatetette voordat de dierenarts er is.

Het eten van vannacht is er natuurlijk weer uitgegaan. Hij is wel zo lief geweest om het tapijt dit keer te sparen en in de douche te kotsen. Hij heeft verder weer niets gegeten. Nog wel op de bak geweest. De poep is van papperig naar waterig gegaan, voor de geïnteresseerden . Ik heb babycatvoer van Royal canin gekocht om 'm wat aan te laten sterken. Ik zal straks 's proberen wat hij wil eten.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:11:01 #107
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76685454
Hoe laat komt de DA?
Toen je haar hem net had, hield hij het toch wel alles binnen?
pi_76685486
19.15 uur.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:12:40 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76685519
Jeetje, wat een getob. Hopelijk geeft de dierenarts zo'n fantastische cocktail waar katten zo razendsnel van kunnen opknappen.

* Duimt.
pi_76685599
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoe laat komt de DA?
Toen je haar hem net had, hield hij het toch wel alles binnen?
Jep. Tenminste, van de eerste dag weet ik het niet, maar z'n eerste poepjes waren ook gewoon vast. Dat verbaast me ook. De droge brokjes zijn van goede kwaliteit, dus dat kan het haast niet zijn. Dan kan het nog door het natvoer komen, maar ja, dat was het enige wat hij at.
pi_76685781
Trouwens, de dierenwinkel had een soort überpipetjes die tegen alle sporten van wormen, mijten en vlooien was. Klonk hip. Eens kijken wat de dierenarts bij zich heeft en wat goedkoper is.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:25:36 #112
33954 ElisaB
pi_76686038
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Klonk hip.

En verder: ik lees mee en duim mee. Arme Izzie
pi_76686116
Arm katje een veilig huisje en dan zo ziek. Hopelijk kan de DA iets vinden.
pi_76687830
quote:
Trouwens, de dierenwinkel had een soort überpipetjes die tegen alle sporten van wormen, mijten en vlooien was. Klonk hip. Eens kijken wat de dierenarts bij zich heeft en wat goedkoper is.
Ga nou alsjeblieft niet op prijs zitten selecteren, er zijn zat mensen hier die al hebben aangeboden een bijdrage in de pet te stoppen. Kies gewoon voor het beste
pi_76688785
Dat had ik even anders moeten formuleren. Ik vraag me gewoon af of een dierenarts meer voor hetzelfde product vraagt . We gaan natuurlijk sowieso voor het beste. Poesje wordt behandeld als een koning heur .
  maandag 11 januari 2010 @ 18:59:44 #116
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76689377
Nog een kwartier...
pi_76689432
*duimt voor Izzie*
  maandag 11 januari 2010 @ 19:10:53 #118
33954 ElisaB
pi_76689873
Nog 5 minuutjes. Duimt voor een lieve DA en een goede oplossing, zodat Izzie zich over een paar uur een stukje beter voelt
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 19:13:50 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_76689985
En niet te vergeten, dat Izzie chiploos is
pi_76690219
Tliciouz duimt!
All good things are wild and free.
pi_76690456
quote:
Zeg mop, ik heb je vandaag een grootverpakking vlooiendruppels met 8 pipetten op de post gedaan, niks niet kopen niet jij. .
Zitten ook anti-stressbanden en snoepjes voor beide poezels in trouwens.
pi_76690561
Overigens ben ik wel benieuwd wat voor pipetten je bedoelt. . Behandeling van inwendige en uitwendige parasieten met 1 actief ingredient klinkt te mooi om waar te zijn. .
pi_76692143
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef ElisaB het volgende:
Nog 5 minuutjes. Duimt voor een lieve DA
Check!
quote:
en een goede oplossing,
Check!
quote:
zodat Izzie zich over een paar uur een stukje beter voelt
Nog even afwachten, maar hopelijk check .
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:13 schreef Guppyfriend het volgende:
En niet te vergeten, dat Izzie chiploos is
Checkcheckcheckerdecheck!
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:26 schreef Misstique het volgende:

[..]

Zeg mop, ik heb je vandaag een grootverpakking vlooiendruppels met 8 pipetten op de post gedaan, niks niet kopen niet jij. .
Zitten ook anti-stressbanden en snoepjes voor beide poezels in trouwens.
Jij liefbeest . Ik heb niets gekocht heur! Al gaat Izzie je teleur moeten stellen, er is niet één vlooiendrolletje of vlooitje te vinden op zijn hele bevallige lijfje . Ik heb haar wel een antiwormenpipetje laten toedienen, want de poes heeft het noooodig. Heeft me 6 hele euro's gekost, dus daar zal het niet aan liggen .
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:28 schreef Misstique het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd wat voor pipetten je bedoelt. . Behandeling van inwendige en uitwendige parasieten met 1 actief ingredient klinkt te mooi om waar te zijn. .
Ja, ik vond het ook klinken als een wondermiddel . Het was iets van Stronghold, voor 28 euro. De dierenarts zei trouwens dat ze dat officieel niet mogen verkopen (vraag me niet waarom) en dat daar geen lintwormen mee bestreden kunnen worden.

Nou ja, de dierenarts is dus geweest . Het is zó'n schatje, een best jong meisje/vrouw, degene waar ik ook ben geweest met Noah toen hij nog beebie was en een griepje had. Nog afgezien van hoe goedkoop (hihi) ze is, is ze gewoon heel recht toe recht aan, en behoedt je van extra kosten en onnodige ongein, waar de dierenarts hier in de buurt een vriend van me heeft overtuigd dat zijn tekkel de afgelopen tien jaar een hartruis had en pilletjes moést hebben. Onzin, bleek dat. Maar goed.

Ze vond hem er goed uitzien, afgezien van de belachelijke magerheid. Ze schat 'm tussen de 6 maanden en het jaar. Detail: poes houdt er niet van als je aan z'n ballen zit! Maar hij liet alles rustig over zich heen komen. Izzie heeft terwijl de dierenarts er was laten zien wat hij allemaal kon. Hij heeft gepiest, water gepoept, en slijm opgekotst . Belangrijkste voor nu is dat hij in ieder geval vocht en ook wát eten binnen krijgt. Ik moest proberen of het met een spuitje in z'n mond te krijgen was, dus maar goed dat ik al een shitload van m'n werk had meegenomen. Nou ja, verder geen vlooien dus, geen gekke wondjes, en ze vond hem ook al niet wild of zwerverig.

Komen we op het punt van de AIDStest. Dat is namelijk de enige ziekte waar ik echt op zou kunnen testen die bedreigend is voor Noah, want niesziekte laat hij niet zien, en de rest van de ziektes is eigenlijk op te lossen met een pilletje, áls hij al drager zou zijn. De test kost 50 euro, en heeft een grote kans op vals positief zijn. Wel is het zo dat als hij negatief is, het zeker negatief is. Als hij positief is, moet je echter een vervolgtest laten doen, om er zeker van te zijn. Na wat wikken en wegen en de argumenten van de dierenarts, heb ik besloten er in ieder geval nog mee te wachten. Het komt niet zó vaak voor, en dan voornamelijk bij zwervertjes die buiten hebben zitten vechten en neuken. Hij is nog vrij jong en heeft geen wondjes, en ze vond hem niet zo wild dat hij z'n hele leven op straat heeft doorgebracht, dus achtte de kans klein. Verder zou een kat met AIDS ook niet beter worden van iets als de ziekigheid die hij nu heeft, alleen maar verslechteren. Ik kan het dus altijd nog doen als hij niet verbetert.

Nou ja, verder heeft hij wel een wormenkuur gehad dus, en moet hij voor woensdag enigzins opgeknapt zijn. Doet hij dat niet, moet ik bellen, krijg ik pilletjes opgestuurd. Dat is namelijk stap twee. Noah mag er ff niet bij, tot de poep wat vaster is.

Ohja, en als hij binnen twee weken geen baasje had, mocht ik 'm van de dierenarts beschouwen als de mijne . De kans was namelijk klein dat er daarna nog iemand op zou dagen, en zo doen ze het in asiels ook. Tumtumtum .
pi_76692148
(Nou! Hoe is het met onze poezewoez! Of eigenlijk kattiewattie?!)

Niet meer van toepassing!
pi_76692158
Zo. Dat is nog 's een post.
pi_76692244
Ohja, en Noah moet afvallen, maar is verder een keigezond en mooi beestje. Ik mot een laserpennetje vinden.

Oh, en Izzie gaat z'n ballen verliezen, zodat Noah de baas blijft.
pi_76692356
Fijn dat het toch allemaal best goed gaat met IzzieWizzie!

En arme Izzie! Hakkie Takkie Weg Zakkie! Maja, is misschien wel het beste zo ja!

Ik hoop dat ie gauw beter wordt! Dan kan je verder met hem gaan genieten!
  maandag 11 januari 2010 @ 20:05:55 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76692368
Helder!

Fingers crossed voor spoedige verbetering!
pi_76692458
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:01 schreef clumsy_clown het volgende:

Izzie heeft terwijl de dierenarts er was laten zien wat hij allemaal kon. Hij heeft gepiest, water gepoept, en slijm opgekotst .
quote:
Ohja, en als hij binnen twee weken geen baasje had, mocht ik 'm van de dierenarts beschouwen als de mijne . De kans was namelijk klein dat er daarna nog iemand op zou dagen, en zo doen ze het in asiels ook. Tumtumtum .
Tumtumtumtum.

Heeft ze tussen het piesen en kotsen door zijn chip (of hopelijk afwezigheid daarvan) gecheckt?

Klinkt als een hele fijne lieve DA en zo te horen is het niet zo zorgelijk met vent als het lijkt. Ik kan me op zich voorstellen dat je nog even wacht met de test, maar voor de kosten moet je dat niet laten hoor. Mocht Izzie aids hebben en hij besmet Noah, dan vergeef je dat jezelf toch nooit lijkt me. Pet staat stand-by!

Succes en sterkte bij het voeren van poezel. Hier geen dwangvoeder ervaringen dus ook geen tips.
Heeft ze in zijn mondje gekeken of hij geen zweertjes of andere nare zaken had? Want daar gaat de eetlust natuurlijk ook van over.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:12:47 #130
33954 ElisaB
pi_76692705
Goed nieuws

Go Izzie
Go Noah

Moet de pet al rond??
pi_76692898
Wij gaven behalve dwangvoeding ook ors. Gewoon in een spuit en bek open houden en erin spuiten. Dit klinkt heel zielig maar soms moet het.
pi_76693588
Goed nieuws c_c!
pi_76693739
Jullie zijn allemaal heul lief . Cat, zoals ik zei, de chip schittert in afwezigheid . Ze heeft wel naar z'n tandjes gekeken, maar dat zag er allemaal prima uit. En dat braken en piespoepen is eigenlijk het traditionele beeld van wormen, dus daar gaan we in eerste instantie van uit. Ik ga zo lekker wat kip koken voor het knulletje, en wat babybrokjes door het kookvocht prakken denk ik. Oh, en de stinkbak verschonen .

De pet mag nog even in de kast blijven heur . De kosten zijn allemaal nog te overzien. Als er te zijner tijd een Izzie-verliest-z'n-balletjespet is durf ik 'm misschien wel aan te nemen, want zodra hij gezond is moet dat zo snel mogelijk gebeuren . En dan zie ik dan wel wat ik met die test doe ook.

all around.
pi_76693929
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie zijn allemaal heul lief . Cat, zoals ik zei, de chip schittert in afwezigheid . Ze heeft wel naar z'n tandjes gekeken, maar dat zag er allemaal prima uit. En dat braken en piespoepen is eigenlijk het traditionele beeld van wormen, dus daar gaan we in eerste instantie van uit. Ik ga zo lekker wat kip koken voor het knulletje, en wat babybrokjes door het kookvocht prakken denk ik. Oh, en de stinkbak verschonen .

De pet mag nog even in de kast blijven heur . De kosten zijn allemaal nog te overzien. Als er te zijner tijd een Izzie-verliest-z'n-balletjespet is durf ik 'm misschien wel aan te nemen, want zodra hij gezond is moet dat zo snel mogelijk gebeuren . En dan zie ik dan wel wat ik met die test doe ook.

all around.
Dan heb ik vast over de chip-afwezigheid heen gelezen.

Ga knullie maar lekker troetelen. En reken op een paar weken voor de wormen verdwenen zijn. Al zou hij zich voor die tijd al beter moeten voelen.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:36:21 #135
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76693938
Goed nieuws!

Izzie
pi_76694195
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 januari 2010 @ 20:43:56 #137
163650 Greys
pi_76694293
Wat fijn, een lieve DA!

Hopen dat Izzerd zich snel beter voelt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76695352
Die incontinentiedingen voor het Dierenthuis hebben me wel op een idee gebracht trouwens. Er liggen er nu 2 te schitteren onder z'n bak, en 1 ervoor. Als hij nou ook nog z'n kots daar op mikt, ben ik helemaal blij .

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 21:08:12 ]
pi_76695534
Klinkt als een top DA c_c!

Wat een goed nieuws allemaal
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_76695674
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Die incontinentiedingen voor het Dierenthuis hebben me wel op een idee gebracht trouwens. Er liggen er nu 2 te schitteren onder z'n bak, en 1 ervoor. Als hij nou ook nog z'n kots daar op mikt, ben ik helemaal blij .
Tot hij het onder wil gaan graven.
pi_76695832
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Tot hij het onder wil gaan graven.
Mja, het zal niet netjes blijven liggen inderdaad Maar ze zitten strak om de bak heen, ik heb hoop . En het vangt in ieder geval eventuele poep die erlangs loopt ( .) op.

Ik heb net even proefgedraaid op Noah qua dwangvoeren met een spuitje vol kookvocht. Zodra hij door heeft hoe het smaakt vindt hij het ineens veel minder erg .
pi_76695954
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mja, het zal niet netjes blijven liggen inderdaad Maar ze zitten strak om de bak heen, ik heb hoop . En het vangt in ieder geval eventuele poep die erlangs loopt ( .) op.

Ik heb net even proefgedraaid op Noah qua dwangvoeren met een spuitje vol kookvocht. Zodra hij door heeft hoe het smaakt vindt hij het ineens veel minder erg .
Sorry, ik moest lachen.

Maar vind het wel slim, klungelen bij een gewillig slachtoffer en daarna los op een iets minder dankbaar dier.

Heb je een groooote handdoek, menselijk partner in crime en pleisters bij de hand?

Hoe is het met je duim trouwens?
  maandag 11 januari 2010 @ 21:24:13 #143
33954 ElisaB
pi_76696455
Ik ben zo trots op je c_c
pi_76696964
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:24 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo trots op je c_c
Wacht nog maar even tot ik succesvol heb gedwangvoederd, want uit zichzelf eet hij niets. Hij ruikt er een beetje aan, en heeft 2 minihapjes kip op, maar daar blijft het bij. Het staat nu nog bij 'm op de bench, maar hij zit er met z'n rug naartoe. Ik ben bang dat het toch met dwang moet, en hij begon net al te grommen toen ik het probeerde. Geen partner in crime, dus ik ga de handdoek er maar bij pakken straks.

Buh.

Noah heeft trouwens die minibabybrokjes geproefd, omdat ik er een paar op de grond liet vallen, en is een tikje lyrisch.
pi_76697055
Oh, met de duim is het prima trouwens! De zwelling en pijn is zo goed als weg, en dat zonder de AB-kuur, want die vergat ik telkens op te halen .
pi_76697388
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, met de duim is het prima trouwens! De zwelling en pijn is zo goed als weg, en dat zonder de AB-kuur, want die vergat ik telkens op te halen .
Tsk! En dat werkt in de zorg.

Haal hem morgen maar op, na vanavond ga je hem misschien nodig hebben. Stoer hoor, dat je het dwangvoederen aangaat! En wie weet bedenkt Izzie halverwege ook wel dat het gewoon errug lekker is.
pi_76697562
Nou ja, net nog één poging gewaagd, er is iets van 3 cc vocht in gegaan. Ik heb echt het idee dat hij de afgelopen dagen nóg wat afgevallen is, wat helaas als voordeel heeft dat hij amper tegen kan stribbelen.

Nu eerst maar 's zelf eten.
pi_76697616
Moet ik 'm dan echt inzwachtelen en op schoot leggen trouwens?
pi_76697921
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Moet ik 'm dan echt inzwachtelen en op schoot leggen trouwens?
Kernwoorden zijn: kort maar krachtig. Leuk zal hij het niet vinden dus dan kun je het maar beter zo snel mogelijk doen.

Wat ik zou doen:
Alles klaarleggen (desnoods twee spuitjes al vullen, zodat je halverwege niet hoeft bij te laden.
Izzie in handdoek wikkelen.
Pak die handdoek ruim (qua afmeting) bij het koppie, zodat je de voorpoten zeker mee inzwachtelt (dus rondom kop wel redelijk strak inzwachtelen).
Op je knieën zitten en Izzie+handdoek tussen je benen klemmen.
Met één hand + je benen kat en handdoek op 1 plaats houden en dan dwangvoederen.

Dan ga ik dus uit van een spugend en blazend en klauwend kattebeest. Als hij milder is zou je het zonder handdoek kunnen proberen, maar gezien zijn gedrag toen je hem redde denk ik niet dat je dat risico moet nemen. Ben je alleen maar langer aan het klooien, kat over de zeik en jij ook.

Succes!
pi_76698062
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
pi_76702003
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
Ohja, da's waar ook. Nou, dat moet wel lukken uit eigen zak denk ik .

Dwangvoeren lukt me niet . Als ik het al in z'n mond krijg spuugt hij het direct weer uit.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:05:41 #152
33954 ElisaB
pi_76702389
Ik ben ook slecht in dwangvoederen.

Ooit... toen ik nog bij de DA werkte, moest ik een grote kater dwangvoederen. Ik deed dat door op de operatietafel te gaan zitten, aan elke kant een been en de kater ertussen. Ging perfect. Tot de avond dat de tafel niet goed vergrendeld stond, de tafel kantelde en ik met kater en al er achteruit afgleed: precies met mijn kont in twee grote drinkbakken die daar altijd klaarstonden

Kater wilde daarna niets meer van mij weten

c_c: ermee stoppen dan. Om hem wat eten en vocht te laten krijgen kun je het nog op zijn snor smeren. En desnoods morgen nogmaals de DA bellen. Want als ie uitdroogt, ben je weer verder van huis.

pi_76702635
Ja, ik heb nu twee pogingen gedaan, en ik had 'm inderdaad ook tussen m'n benen en z'n kop stevig vast, maar of hij weet toch met z'n kopje te draaien en me bijna te bijten, of hij spuugt het direct weer uit als hij iets binnenkrijgt. Hij ligt nu in een strak bolletje te jammeren, dus ik geef 'm nog een warme kruik en laat 'm met rust. Morgen ga ik toch weer bellen als het niet lukt. Dan maar een infuusje. Nou leg ik die dagelijks aan, maar die van de kat laat ik wel over aan de DA .
pi_76702675
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.

Kotst hij het uit of slikt hij het niet door?

Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.

Die kunnen ook nog een eetlustopwekker geven per injectie.

Elisa, jouw verhaal!
  maandag 11 januari 2010 @ 23:10:59 #155
33954 ElisaB
pi_76702690
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, ik heb nu twee pogingen gedaan, en ik had 'm inderdaad ook tussen m'n benen en z'n kop stevig vast, maar of hij weet toch met z'n kopje te draaien en me bijna te bijten, of hij spuugt het direct weer uit als hij iets binnenkrijgt. Hij ligt nu in een strak bolletje te jammeren, dus ik geef 'm nog een warme kruik en laat 'm met rust. Morgen ga ik toch weer bellen als het niet lukt. Dan maar een infuusje. Nou leg ik die dagelijks aan, maar die van de kat laat ik wel over aan de DA .
Als je 'm weer helemaal over de zeik helpt, wordt ook niemand daar beter van.

Sterkte en ik duim nog steeds
  maandag 11 januari 2010 @ 23:12:55 #156
33954 ElisaB
pi_76702795
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.

Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.

Psies... en als het in de longen terecht komt, heb je straks een gestikte kat. Ook geen prettig zicht
quote:
Eliesa, jouw verhaal!
Zo'n tafel is best lang en als ie dan langzaam kantelt.... je voelt dat je gaat zakken... niet met je benen bij de grond kan.... geen handen vrij hebt... dan is dat best adembenemend en achteraf reuze grappig
  maandag 11 januari 2010 @ 23:25:58 #157
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76703498
Laserpennetjes hebben ze bij zooplus
Ziggy played guitar
pi_76703851
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:

Elisa, jouw verhaal!
Keeltje wrijven zou bij Noah lukken, maar bij Izzy (ik ga voor de y-spelling) is dat echt geen optie, ik heb geen handen over. Hij is trouwens uitgedroogder dan gisteren weer, z'n vel blijft aanzienlijk langer in plooi na het vastpakken (ik bedenk me net dat de DA dat helemaal niet heeft gecheckt volgens mij, maar dat lijkt me sterk ), dus ik ga morgen sowieso even bellen inderdaad, tenzij hij wat gedronken heeft.

We zitten samen in de gang ons zo zielig mogelijk voor te doen .
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef MissBliss het volgende:
Mooi!
pi_76704158
Zielige Clums en IzzY.

Heeft hij je wel weer vergeven dus? Als hij niks drinkt dan zou ik morgen zeker weer de DA bellen. Katten zijn erg gevoelig voor niet-eten en dit duurt nu toch al lang, zeker omdat hij de kleine beetjes die binnen gaan weer uitkotst. Dan desnoods maar een opname met infuusje, maar hij moet hier wel even doorheen komen.

Ik heb ook een Zooplus laserpennetje: in de vorm van een muis en werkt als een tierelier!
pi_76704311
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:38 schreef Cat22 het volgende:
Zielige Clums en IzzY.

Heeft hij je wel weer vergeven dus? Als hij niks drinkt dan zou ik morgen zeker weer de DA bellen. Katten zijn erg gevoelig voor niet-eten en dit duurt nu toch al lang, zeker omdat hij de kleine beetjes die binnen gaan weer uitkotst. Dan desnoods maar een opname met infuusje, maar hij moet hier wel even doorheen komen.

Ik heb ook een Zooplus laserpennetje: in de vorm van een muis en werkt als een tierelier!
Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelens .

Verder helemaal met je eens qua DA. En ik zat net te kijken en heb het muislasertje gevonden! Zijn er nog andere handige dingen die ik direct mee zou moeten bestellen? .
  maandag 11 januari 2010 @ 23:45:32 #161
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76704496
Ik heb naast de laserpen ook veren op een stokje (en dan de betere kwaliteit, niet die ze binnen 2 minuten slopen)
Verder doet het alluminiunfolie propje het ook nog steeds goed

Ik weet niet of Noah het iets vind, maar kattengras is ook leuk om zelf te groeien en aan te bieden.
Uit Eindhoven
  maandag 11 januari 2010 @ 23:48:25 #162
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76704635
Owja: Kartonnen doos met hier en daar gaten erin geknipt met de bovenkant open doet het hier ook goed; de doos is voor mijn katten onweerstaanbaar en vervolgens met de veren op stokje kunnen ze uuuren spelen.
Uit Eindhoven
pi_76704649
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelens .

Verder helemaal met je eens qua DA. En ik zat net te kijken en heb het muislasertje gevonden! Zijn er nog andere handige dingen die ik direct mee zou moeten bestellen? .

Mamma Clums. Wat een verschuil met een paar dagen terug. Hij weet dat je het goed bedoelt.

Uhm.. bestellen..... krabpaal? (ze zijn dat echt wel een stuk goedkoper dan in de winkel, als je ooit op zoek bent. Goede kwaliteit ook).

Kattegrit en voer is daar ook goedkoper maar ik neem aan dat je dat nog op voorraad hebt. Verder zou ik niet meteen iets weten. Ligt er ook aan wat je al in huis hebt qua mandje, kattebak e.d.

Ow ja....dit warmtekussen is me ook aanbevolen. Ga ik een keer bestellen als ik meer boodschappen heb te doen daar. Handig voor koude babypoesjes maar ook voor zieke stiekeme straatkaters.
pi_76704702
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:48 schreef Poeke het volgende:
Owja: Kartonnen doos met hier en daar gaten erin geknipt met de bovenkant open doet het hier ook goed; de doos is voor mijn katten onweerstaanbaar en vervolgens met de veren op stokje kunnen ze uuuren spelen.
Poeke! Kijk es: Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één!

[/off topic] (sorry Clums)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:40:37 #165
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76707484
Misschien moet je dat ene speeltje van Noah gewoon weer binnenhalen? Scheelt weer bestelkosten
pi_76709026
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:40 schreef Litso het volgende:
Misschien moet je dat ene speeltje van Noah gewoon weer binnenhalen? Scheelt weer bestelkosten
Die vindt hij allang niet meer interessant. Nog een paar keer geprobeerd. Wellicht wel wat voor de nieuweling though.

Izzy was vanochtend niet in een blij humeur, maar heeft wel een paar happen nat babyvoer op. Er staat een nieuw bakje, waar hij ook wat happen uit nam. Joepiehoera, enzovoorts.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:22:20 #167
33954 ElisaB
pi_76711971
Klinkt toch niet slecht...

De katten hier zijn gek van alles waar catnip aan zit. En omdat dat niet overal aan zit, heb ik een spuitbusje. Zo eens in de drie weken spuit ik links en rechts wat; heel het kattenvolk in de gloria
pi_76715226
Noah kijkt niet op of om van catnip . Maar wellicht vindt Izzy het interessant.

Toen ik tegen de dierenarts zei dat ik babyvoer had gekocht voor de kat vroeg ze wel of het kattenbabyvoer was. Ik ben bang dat ze ervaring heeft met mensen die hun kat Olvarit voeren ofzo .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 12:06:03 ]
pi_76715983
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Noah kijkt niet op of om van catnip . Maar wellicht vindt Izzy het interessant.

Toen ik tegen de dierenarts zei dat ik babyvoer had gekocht voor de kat vroeg ze wel of het kattenbabyvoer was. Ik ben bang dat ze ervaring heeft met mensen die hun kat Olvarit voeren ofzo .
Je zult ze maar de kost moeten geven.

Joe hef Pee Em.
pi_76716283
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Niet alle en het is ook afhankelijk van de regio
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:05:31 #171
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76717130
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Niet alle en het is ook afhankelijk van de regio
Hier wel; de DB betaalt dan 10 euro mee aan iedere castratie/sterilisatie en je kunt je dier gratis laten chippen.
Dus Tom en Luna gaan mooi tegelijk heen

C_C, heb je al wormpjes kunnen ontdekken?
pi_76724542
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je zult ze maar de kost moeten geven.

Joe hef Pee Em.
Heb ooit een ziek kitten gedwangvoederd met bambix Hij is daarna nog wel 18 geworden.

Vel niet terugveren= uitgedroogde kat= DIRECT da bellen. Met een beetje pech heb je een paar uur later een dode kat. Ze zijn nogal gevoelig voor uitdrogen.
pi_76724763
Nu onderweg, ik ben heul benieuwd wat hij heeft gedaan. Hij had een schone bak, dus ik weet het snel genoeg.
pi_76725067
Mijn man roept hier dat koude pannenkoek heel goed helpt tegen overgeven en diarree bij katten.
Wel zelfgebakken van gewone bloem zonder zout in het beslag.
Hij heeft er een boel gehad en die zijn allemaal erg oud geworden, dus ik ben geneigd hem te geloven
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_76725622
Whehe. Mocht nou niets helpen ga ik het proberen. Ik hou hem nu nog ff op kip en babyvoer, hij heeft ook te veel door elkaar gegeten die eerste dagen denk ik.

Cat, PMmen vanaf m'n telefoon werkt niet, ik antwoor vanavond .
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:35:01 #176
3185 Adelante
To let it go now
pi_76725723
Oh, hier moet ik ook nog even posten. Wie heeft gewonnen qua naamstrijd: wordt het Ahmed of blijft het Izzy?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76725983
Doe eens een gok .

Ik heb nog niets leukers kunnen bedenken.
pi_76728121
Updatetetetete.

Izzy heeft hongeeeerrrrrr. Ze heeft het bakje met natgemaakte babybrokjes wat ik vanochtend had klaargelegd opgelikt, en mauwde ont-zet-tend klaaglijk toen ik binnen kwam. Ik zou zweren dat ik ook een bakje met kippenvocht en -vlees had neergezet, maar die kan ik niet meer terugvinden. Nou ja, hij heeft net een kleine portie droge brokjes gehad, die hij naar binnen geschrokt heeft. Drinken doet hij er niet bij, dus z'n volgende portie wordt weer nat. De snoepjes van Misstique waren ook een gróót succes . De eetlust is er dus wel al weer (kan dat zo snel al door het pipetje komen? ), drinken gebeurt minder, en hij is ontzettend levendig. Of nou ja, hij loopt rond en klaagt vooral heel hard, ook via de deur naar Noah. Eigenlijk moeten ze weer bij elkaar, want dat willen ze gewoon nu, maar ik wacht nog even tot de poep wat vaster is.

Oh, en ik mag 'm niet aaien . Geen idee wat daar de deal is, maar goed. Verder gaat het een stuk beter dus.
pi_76728326
Oh wacht, hij heeft de kip en het vocht daarvan opgegeten, en het bakje met natte brokjes achter de bench gegooid.
pi_76729735
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh wacht, hij heeft de kip en het vocht daarvan opgegeten, en het bakje met natte brokjes achter de bench gegooid.
Hij had zo zijn voorkeuren
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:25:20 #181
33954 ElisaB
pi_76730290
pi_76730378
Klinkt goed!
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 19:32:15 #183
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_76733501
Klinkt alsof er nog genoeg pit in zit. En dat je 'm nu niet mag aaien is niet zo vreemd, ik gok dat dat in de loop van de avond wel bijtrekt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:24:55 #184
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76739264
Gaat helemaal goed komen
pi_76742707
Hongerrrr is goed!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_76743746
Het is wel een mauwer zeg, en daar heb ik er al één van. Als ik de gang binnenstap begint het gejammer. Ik weet nou nog niet of het 'pas op-ik ben hier'-grommetjes of 'hoi,eten, nu'-geluidjes zijn, maar goed.

Eetlust is prima, derde portie babyvoer is erin, en hij heeft ook gedronken. Gaat goed, zo.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:45:36 #187
33954 ElisaB
pi_76743841
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is wel een mauwer zeg, en daar heb ik er al één van. Als ik de gang binnenstap begint het gejammer. Ik weet nou nog niet of het 'pas op-ik ben hier'-grommetjes of 'hoi,eten, nu'-geluidjes zijn, maar goed.

Eetlust is prima, derde portie babyvoer is erin, en hij heeft ook gedronken. Gaat goed, zo.
Top zeg

We moeten wel weer eens wat pics (ook speciaal voor de mensen die niet kunnen lezen)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:48:59 #188
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76744037
Klinkt goed.
pi_76744961
Ja, m'n beide camera's zijn doot . Ik zal morgen als het nog licht is 's kijken wat de Ipheun eruit weet te persen.
pi_76746282
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, m'n beide camera's zijn doot . Ik zal morgen als het nog licht is 's kijken wat de Ipheun eruit weet te persen.

Voor de Ipheun.

Wat goed dat Izzy eten binnen houdt!
pi_76752470
Hoe is het met de stiekemert?
pi_76753521
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat . Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
pi_76753719
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat . Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
c_c = lekker. (elementaire wiskunde )

Zodra die wormen eruit zijn en de poepjes op orde denk ik dat hij als een malle bijkomt. Hopelijk komt mijn vlop vandaag aan. Ik heb het spul nog even getest: Yoko en Satsu hebben het zwaar goedgekeurd en dat zijn best kieskeurige eters. Daar gaat iig geen kattesnoepje in.
pi_76754030
TVP voor de foto's
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:58:29 #195
33954 ElisaB
pi_76754406
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!
pi_76754640
Echt, probeer die van Beaphar 's. Geen kat die ze kan weerstaan.
pi_76754716
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!
Inderdaad. Maar het zal fijn zijn als hij minder knokig is.
pi_76757832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Dûh. .
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:46:27 #199
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76758138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Snoepjes? Ziggy mot ze niet

Wat goed dat ie nu zo goed eet!
Ziggy played guitar
pi_76769064
Nou ja, goed, goed....

Hij heeft vandaag overdag maximaal 2 mondjes vol op aan brokjes denk ik. Over een hele dag zal het niet meer dan 3-4 eetlepels aan brokjes zijn. Daarnaast drinkt hij nog steeds niet lekker. Enige wat er wel in gaat zijn dus de snoepjes . Maar om 'm daar nou op de voeren.

Er ligt wél een vast drolletje in de bak! De deur staat nu op een kier die niet groter kan worden, dus Noah ligt voor de kier te staren naar de gang. Izzy blaast waarschuwend vanaf de bench. Ik laat het ff zo, zodat hij kan wennen aan de geuren van de rest van het huis. Ooit zal hij toch binnen moeten komen.
pi_76769400
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, goed, goed....

Hij heeft vandaag overdag maximaal 2 mondjes vol op aan brokjes denk ik. Over een hele dag zal het niet meer dan 3-4 eetlepels aan brokjes zijn. Daarnaast drinkt hij nog steeds niet lekker. Enige wat er wel in gaat zijn dus de snoepjes . Maar om 'm daar nou op de voeren.

Er ligt wél een vast drolletje in de bak! De deur staat nu op een kier die niet groter kan worden, dus Noah ligt voor de kier te staren naar de gang. Izzy blaast waarschuwend vanaf de bench. Ik laat het ff zo, zodat hij kan wennen aan de geuren van de rest van het huis. Ooit zal hij toch binnen moeten komen.
Ik zou nog niet te enthousiast zijn met het introduceren van de katten. Gang+ bench is nu Izzys veilige plekje en daar ziet hij nu een indringer binnen staren.
Ik zou de deur nog dicht laten en Izzy eerst laten bijkomen en het eten meer opbouwen. Dan kun je daarna beginnen met dekentjes uitwisselen (geur) en het zo verder opbouwen.

Vast drolletje!
pi_76769898
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te enthousiast zijn met het introduceren van de katten. Gang+ bench is nu Izzys veilige plekje en daar ziet hij nu een indringer binnen staren.
Ik zou de deur nog dicht laten en Izzy eerst laten bijkomen en het eten meer opbouwen. Dan kun je daarna beginnen met dekentjes uitwisselen (geur) en het zo verder opbouwen.

Vast drolletje!
Hihi, leuk dat je dan zo blij kan zijn met een vast drolletje hè!

Fijn ook dat Izzy wel een beetje weer eet!
Ik heb hier 2 kittens van 9 maanden en die eten ook niet heel veel brokjes.
Ongeveer 1 a 2 handjes met zijn twee per dag. Ze krijgen wel 4 keer natvoer (dus 2 zakjes per kat per dag ongeveer)

Als Izzy de snoepjes zo lekker vindt, zou het dan helpen om een paar snoepjes door de brokjes te doen?
Of je kunt kijken wat er in de snoepjes zit (voor vlees of vis) en dan wat brokjes of natvoer met dezelfde smaak halen?
Het kan ook helpen om verschillende merken te proberen, mijn kittens vinden whiskas natvoer helemaal niet lekker, maar one junior zijn ze dan weer helemaal gek op bijvoorbeeld.
pi_76769912
Je hebt weer eens helemaal gelijk .

Ik werd net ook gebeld door de Stichting Zwerfkatten. Ik dacht eerst dat iemand Izzy zocht, maar het ging over Noah . Ik heb hem namelijk daarvandaan, en kreeg destijds de mogelijkheid om hem te castreren op hun kosten zodra hij daar oud genoeg voor was. Nou ja, het is bekend dat ik daar dus geen gebruik van heb gemaakt . Maar! Ze bieden me de mogelijkheid om dat alsnog te doen! Dus Noah gaat z'n balletjes verliezen deze maand. Ze adviseerde me om ze gewoon nog niet bij elkaar te doen zolang ze niet allebei gecastreerd zijn. Enige wat ik dus moet doen is Izzy zsm laten castreren. Ik krijg de dierenarts helaas niet aan de lijn, want ik moet wel eerst ff met haar overleggen of hij daar wel sterk genoeg voor is.

Maar dat scheelt toch weer!
pi_76770024
Fijn zeg!

En wat zul je een hartverzakking hebben gekregen toen je hoorde wie je opbelde.
pi_76770442
Best wel .

Izzy doet zooo z'n best als hij geaaid wordt trouwens. Ik zal van het weekend weer ff filmpjes maken. Gaatie helemaal platliggen en alles .

Net ff de dierenarts gesproken, we wachten nog ff met de pilletjes omdat poepen beter gaat, en het is van belang dat hij in ieder geval wát eet, al is het maar een piepbeetje. Zodra hij normaal eet mag hij ook gecastreerd worden. We kiek'n het nog een paar dagen aan dus.
pi_76770594
Ik zou er zeker nog even mee wachten. Als ik kijk hoe ellendig mijn kerngezonde man van 5 maanden eraan toe was na zijn castratie, dat moet je een bang en ziekig katertje dat nog even besparen.

Al was mijn vent de dag erna wel weer helemaal het heertje. Naja... bijna.

Izzy... aaien....
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:10:36 #207
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76771474
wiehoe! vaste drolletjes!

Izzy's maag moet natuurlijk ook wennen aan de hoeveelheid die hij nu krijgt.
ben benieuwd naar de filmpjes.
pi_76771623
Izzy is dus eigenlijk Ozzie? Cool.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:37:35 #209
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76772516
Ozzie. Ik ben voor
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:19:49 #210
33954 ElisaB
pi_76774193
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Izzy doet zooo z'n best als hij geaaid wordt trouwens. Ik zal van het weekend weer ff filmpjes maken. Gaatie helemaal platliggen en alles .
Hoi

* jaloers is

Echt, ik was zo ontroerd door de dappere poging van Izzie om me te vertrouwen vorige week
pi_76774235
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hoi

* jaloers is

Echt, ik was zo ontroerd door de dappere poging van Izzie om me te vertrouwen vorige week
Wij gaan gewoon een keer op bezoek. Gaat hij voor ons ook platliggen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:31:44 #212
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76774688
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, goed, goed....

Oke, dat is nog niet superveel nee.. Maar het begin is er tenminste!
En een drolletje
Ziggy played guitar
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:27 #213
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_76778996

Gaat het nu al wat beter qua uitdroging?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:39:07 #214
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_76780802
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:40:39 #215
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76780912
Harde Poepies!
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:42:31 #216
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76781031
Alleen in F&F juichen ze om poep
pi_76781081
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Heb jij ook nog goeie harde poepjes gedaan vandaag?

Ik heb dat altijd na een goeie portie ossenhaas
pi_76781307
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb jij ook nog goeie harde poepjes gedaan vandaag?

Ik heb dat altijd na een goeie portie ossenhaas
LL praat poep!

† In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 21:58:39 #219
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_76782067
quote:
In [OUD] ook heb ik van horen zeggen
pi_76784874
quote:
Dierenvrienden - een volk apart . Moet je dit soort acties 's uitleggen aan mensen die niet van dieren of van katten houden. Die kijken je aan alsof je vertelt dat je een stuk roadkill hebt binnengehaald en tot leven probeert te wekken.

Maar de Izzert gaat echt met gigantische sprongen vooruit. Ik lag net in bed aan de telefoon, hij hoorde me dus, en begon gewoon luidkeels te roepen om aandacht . Hij heeft wat blokjes kipfilet en wat kookvocht op, en liep maar een beetje te zeuren om geaaid te worden. Hij liep zélfs even m'n schoot op. Dat doet Noah niet eens .

Kijk 'm 's mooi wezen .
pi_76785069
Kijk hem daar zitten.
Wat een verschil met dat verschrikte lijfje die eerste twee dagen. Daar is een knoppie omgegaan.

En wat gaat het eten nu goed! Kleine beetjes, dan komt die jongeman er wel.
pi_76785120
Ohja, die vlekjes op z'n neus horen er te zitten . Zijn geen wondjes of viezigheid.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:49:47 #223
3185 Adelante
To let it go now
pi_76785122
Ik kan me nog steeds voorstellen dat je dacht dat het een poes was, het is een beetje een vrouwelijke kat op de foto
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76785233
Ja hè? Ik zat vandaag met de DA ook de hele tijd over 'ze' en 'haar' te hebben, en mezelf telkens te corrigeren. Dat nam zij weer vrolijk over.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:53:03 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76785342
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dierenvrienden - een volk apart . Moet je dit soort acties 's uitleggen aan mensen die niet van dieren of van katten houden. Die kijken je aan alsof je vertelt dat je een stuk roadkill hebt binnengehaald en tot leven probeert te wekken.

Maar de Izzert gaat echt met gigantische sprongen vooruit. Ik lag net in bed aan de telefoon, hij hoorde me dus, en begon gewoon luidkeels te roepen om aandacht . Hij heeft wat blokjes kipfilet en wat kookvocht op, en liep maar een beetje te zeuren om geaaid te worden. Hij liep zélfs even m'n schoot op. Dat doet Noah niet eens .

Kijk 'm 's mooi wezen .
[ afbeelding ]
Ooohh, hij ziet er al veel beter uit. Zeg ik over een momentopname, maar toch
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:59:06 #226
33954 ElisaB
pi_76785799
quote:
Kijk 'm 's mooi wezen .
[ afbeelding ]
Owwwwww O~

Wat is ie goed!

c_c, mag ik komen aaien als ik beloof krachtvoer mee te nemen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 januari 2010 @ 23:01:51 #227
163650 Greys
pi_76785988
Hij (ik moet er ook nog aan wennen) heeft wel een ultiem lief muiltje zeg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76786792
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Owwwwww O~

Wat is ie goed!

c_c, mag ik komen aaien als ik beloof krachtvoer mee te nemen
Je hebt m'n adres .
pi_76788151
quote:

[..]

Kijk 'm 's mooi wezen .
[ afbeelding ]

Kijk hem daar nou verleidelijk kijken!
pi_76789081
Gaatie vlak voordat ik ga douchen in de douche staan kotsen . Vieslak .
  donderdag 14 januari 2010 @ 00:09:35 #231
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76789766
Wat een mooierdje
pi_76791138
Hij heeft sproetjes en een lekker vachie
Onze ballenjongen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:15:25 #233
33954 ElisaB
pi_76792404
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef clumsy_clown het volgende:

Je hebt m'n adres .
Ik ga je eerdaags even PM-men, want ik wil, ik wil, ik wil
pi_76793038
c_c, wat ontzettend lief van jullie om het beestje (voorlopig?) te houden.
Moet na je eerste post in een slowchatreeks maar liefst drie topics (!) bijlezen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:48:22 #235
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76793317
Wat een mooierd
Ziggy played guitar
pi_76795348
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:36 schreef Stali het volgende:
c_c, wat ontzettend lief van jullie om het beestje (voorlopig?) te houden.
Moet na je eerste post in een slowchatreeks maar liefst drie topics (!) bijlezen.
Overgrote deel ervan zijn 'oh God, hij laat een scheet, wat moet ik doen?!'-posts .

En voorlopig als er een baasje bestaat, anders blijftie gewoon hier of desnoods bij Litso als het hier niet gaat.
pi_76814625
Als ik bij Izzy zit jammer Noah, als ik bij Noah zit jammert Izzy, als ik ze allebei geen aandacht geef jammeren ze tegen elkaar .

Izzy eet wél goed, dus ik ga ergens volgende of die daarop volgende week een afspraak maken om ze beide te castreren.

Is dan direct inenten ook een goed idee? Ik heb Noah nooit meer ingeënt na z'n eerste entingen eigenlijk.
pi_76816843
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik bij Izzy zit jammer Noah, als ik bij Noah zit jammert Izzy, als ik ze allebei geen aandacht geef jammeren ze tegen elkaar .

Izzy eet wél goed, dus ik ga ergens volgende of die daarop volgende week een afspraak maken om ze beide te castreren.

Is dan direct inenten ook een goed idee? Ik heb Noah nooit meer ingeënt na z'n eerste entingen eigenlijk.
Ik zou de Izzert goed bij laten komen voor je hem castreert, effe checken bij de DA.
En dan kan die ook beoordelen of je hem meteen kan laten inenten. Kan me voorstellen dat zwakke conditie+ operatie + inentingen misschien wat veel zijn voor de vent.

Maar ik zou hem zeker één keer laten inenten. De meningen verschillen over de zin en onzin ervan en voor binnenkatten is het misschien minder noodzakelijk, maar zeker Izzy zou ik een keer laten doen. Want die heeft hoogstwaarschijnlijk nog nooit zijn cocktail gehad.
pi_76817734
Ja, Izzy zal natuurlijk goedkeuring van de DA nodig hebben, maar castratie schijnt niet zó'n grote aanslag op de gezondheid te zijn, en zolang hij goed eet en poept moet het goedkomen, ook volgens de DA. En als ze gecastreerd zijn kan ik ze wat meer vrijheid geven, dat scheelt ook heel erg.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2010 19:00:05 ]
pi_76818127
quote:

[..]

Kijk 'm 's mooi wezen .
[ afbeelding ]

Aaah...wat een lieverd!!
pi_76821579
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef MissBliss het volgende:
Zijn die dingen ook in de 'gewone' dierenwinkel te koop? Bij zooplus zijn ze momenteel uitverkocht......
pi_76825087
Laserpointers zijn overal wel te koop, zoek er maar eens op bij Google

Bij voorbeeld bij Conrad (maar dan heb je wel veel verzendkosten, of je moet meer bestellen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:54:30 #243
33954 ElisaB
pi_76831695
Ik wil nieuwe foto's (dan neem ik een laserdinges mee)
pi_76832624
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 06:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Overgrote deel ervan zijn 'oh God, hij laat een scheet, wat moet ik doen?!'-posts .

En voorlopig als er een baasje bestaat, anders blijftie gewoon hier of desnoods bij Litso als het hier niet gaat.
Ben er nog niet aan toegekomen maar echt puik dat je je zo ontfermd hebt over het beestje.
pi_76838070
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef ElisaB het volgende:
Ik wil nieuwe foto's (dan neem ik een laserdinges mee)
Omkoperij!

Ik zal vanavond 's kijken .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:35:23 #246
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_76839045
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
Laserpointers zijn overal wel te koop, zoek er maar eens op bij Google

Bij voorbeeld bij Conrad (maar dan heb je wel veel verzendkosten, of je moet meer bestellen)
Wij hebben zo'n laserding bij de action gekocht. Die doen het net zo goed en sommige hebben zelfs 2 lampjes.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:58:48 #247
33954 ElisaB
pi_76867238
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 06:48 schreef clumsy_clown het volgende:

Omkoperij!

Ik zal vanavond 's kijken .
Ik heb van mijn DA voor jouw Izzie / Izzy twee zakjes voer meegekregen
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 21:01:01 #248
137949 Disana
pi_76867350
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Chantage! Al zou ik zelf ook wel graag meer foto's zien, op de eerste is het echt een schatje.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:03:05 #249
33954 ElisaB
pi_76867440
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:01 schreef Disana het volgende:
Chantage! Al zou ik zelf ook wel graag meer foto's zien, op de eerste is het echt een schatje.
Maar wel echt waar
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 21:08:03 #250
137949 Disana
pi_76867712
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar wel echt waar
Wel lief van die dierenarts.
pi_76869041
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aww, lief . Izzy ziet een meet waarbij alle aandacht naar hem gaat ook wel zitten denk ik hoor . Hij staat nu gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds luidkeels voor de deur te mauwen om aandacht en eten. Ik heb het idee dat hij nu al een beetje aangekomen is! Z'n rug is iets minder knokig. Hij eet dan ook gewoon goed, en het komt er niet meer uit.

Foto's lukken niet echt . Hij beweegt te veel op dit moment voor mijn kutcamera, en ik ben druk bezig met Noah. Izzy zit in de badkamer, en dat is buiten Noahs beeld, dus hij is helemaal geagiteerd en zit te staren door het raam. Ik deed de deur even open, rent hij met een rotgang de badkamer in om Izzy doodsangsten uit te laten staan. Ik heb 'm gewoon weg moeten duwen met een paraplu omdat ik er niet goed bij kon, waar Noah vól in beet uit woede. Als hij staat te vechten heeft hij niet door dat ik het ben die in z'n nekvel zit, en hapt gewoon naar achteren. Niet gek ook, maar Noah is best verdomde groot, en die laat ik me niet bijten . Nou ja, hij heeft flink op z'n kop gehad van me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2010 21:37:13 ]
pi_76869387
Noah blïjft aggressief . Volgende week een afspraak maken om ze te castreren, ik ben het zat. Dan zullen ze nog wel vechten in het begin, maar is in ieder geval het aspect van de hormonen eruit.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:45:03 #253
33954 ElisaB
pi_76869478
Het duurt altijd wel een paar dagen voor ze eruit zijn wie de baas is. Castreren scheelt en wat ook scheelt is dat Izzy even de tijd krijgt om op krachten te komen, want anders is ie geen partij voor Noah.

Lieve Noah; moet ineens zijn huisje en vrouwtje delen
pi_76873470
Om het goed te maken ligt Noah nu luid spinnend naast me in bed . het blijft een ontzettend lief beestje, maar hij is wat gespannen door de nieuwkomer. En het helpt ook niet dat Noah weet dat Izzy veul lekkerderder voer krijgt .

Oh well, het komt wel goed. Morgen foto's.
pi_76873502
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Noah blïjft aggressief . Volgende week een afspraak maken om ze te castreren, ik ben het zat. Dan zullen ze nog wel vechten in het begin, maar is in ieder geval het aspect van de hormonen eruit.
Lijkt me een goed plan. Als Izzy zo blijft bunkeren eten dan kan die de operatie best aan.
En dan haal je er idd een heel stuk agressie uit. Al zullen de heren onderling nog moeten uitmaken wat van wie is natuurlijk.

Fijn dat Izzy het zo goed doet!

Elies: ik wil mee meeten!
pi_76873556
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Om het goed te maken ligt Noah nu luid spinnend naast me in bed . het blijft een ontzettend lief beestje, maar hij is wat gespannen door de nieuwkomer. En het helpt ook niet dat Noah weet dat Izzy veul lekkerderder voer krijgt .

Oh well, het komt wel goed. Morgen foto's.

Komt wel goed. Yoko heeft met haar kinders een half jaar geleden hier haar intrek genomen en pas sinds een maand kan ik zeggen dat Naartjie echt weer op zijn gemakje is. Niet dat hij ongelukkig was, maar hij zocht me minder vaak op. Nu ligt hij als vanouds regelmatig bij me op schoot te sabbelen.
pi_76874883
Toch nog twee crappy kliekjes, om jullie jaloers te maken .

En hij geniet zooohooo van aaien. Echt kei-overdreven gewoon, hij valt telkens om omdat hij zo hard tegen m'n handen aan staat te genieten . En blijven mauwen hè. Weer een mauwerd, want Noah was al zo stil .
pi_76875222
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[ afbeelding ]

En hij geniet zooohooo van aaien. Echt kei-overdreven gewoon, hij valt telkens om omdat hij zo hard tegen m'n handen aan staat te genieten . En blijven mauwen hè. Weer een mauwerd, want Noah was al zo stil .
Puss!

*jaloers is*

En dat ding viel je een week geleden nog aan toen je hem binnen haalde.
pi_76875499
Ja, daar dacht ik ook aan . Hij is nu blij als ik binnenkom .
  zaterdag 16 januari 2010 @ 00:45:23 #260
33954 ElisaB
pi_76877234
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Die kijkt ff een stuk beter uit zijn ogen

Geweldig c_c

En alsmaar óp zijn bench
  zaterdag 16 januari 2010 @ 00:46:36 #261
33954 ElisaB
pi_76877272
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:11 schreef Cat22 het volgende:
Elies: ik wil mee meeten!
We'll meet again, la la la... la, la, laaaaaa
  zaterdag 16 januari 2010 @ 02:00:45 #262
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76879460
Izzy
Ziggy played guitar
pi_76886329
Wat een Mooierd
Hij lijkt een beetje op mijn Mina
pi_76906403
Updatttetetete van de dag.

Izzy doet weinig anders dan vreten en op de bench liggen. Zodra hij hoort dat ik wakker ben begint het gemauw, tot hij uitgebreid geaaid en gevoerd is. Foto's zijn nu niet veel interessanter dan die al in het topic staan, want spelen is hem nog te veel moeite .

Noah blijft wel pogingen doen om 'm de stuipen op het lijf te jagen, door tegen de ramen aan te gaan staan en naar de gang te proberen glippen. Sinds gisteren pak ik 'm in z'n nekvel en gooi 'm door de kamer (met beleid hè, met beleid) als hij weer staat te jagen, dus we zijn nu zo ver dat hij zichzelf op z'n rug gooit en schattig gaat mauwen zodra ik naar 'm toe loop.

Ter vermaak een foto van Noah toen hij klein was en nog debieler keek dan hij nu doet, aangezien Izzy z'n best niet doet voor interessante poses .

They grow up so fast .
pi_76916853
Izzie, Lord of the Bench.

Die is nu krachten aan het bijpakken, als hij zich weer fitter voelt zal hij wel gaan spelen. En blijf uitkijken naar die lasermuis! Daar worden de twee jongsten hier helemaal wild van.

Beeb Noah.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:01:07 #266
33954 ElisaB
pi_76917564
c-c kan haar lol nog op als de heren een verbond sluiten
pi_76918751
Wat fijn dat het zo goed gaat en wat een enorm lief snuitje heeft hij toch
pi_76919838
Izzy laat vandaag kenbaar maken dat hij eigenlijk de wereld buiten de gang wil verkennen. Toen Noah op balkon zat had ik de deur open staan, en binnen no time stond hij de kamer te besnuffelen. Wel op z'n hoede, maar dat hoort erbij. Toen Noah het zag via de balkondeur eiste hij binnen te komen . Samen in een kamer gaat nog niet, daar is Noah te agressief en Izzy te bang voor, maar na de castratie komt dat wel goed.

Izzy eet als een malle trouwens, en komt rap aan. Ik ben er ook eindelijk achter waar die zurige lucht in de gang vandaan komt: dat babycatvoer van Royal canin stink zo walgelijk hard .
pi_76920197
Dappere Izzy. En natvoer stinkt inderdaad gruwelijk!

Lust hij het spul uit de tube inmiddels ook?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:24:48 #270
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76920261
Het zijn dus wrs toch wurmpies geweest die hem dwars zaten.
Geweldig toch? Dat ie zo lekker eet en los begint te komen
Nog een week en dan ben je de rechtmatige eigenaar ofnie?
pi_76920693
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:23 schreef Cat22 het volgende:
Dappere Izzy. En natvoer stinkt inderdaad gruwelijk!

Lust hij het spul uit de tube inmiddels ook?
Het zijn droge brokjes die zo stinken . Aan de geur van natvoer ben ik redelijk gewend, al kreeg Noah dat zelden.

Dat spul in de tube vindt hij niet interessant en likt het alleen op als ik het op z'n pootje doe. Noah vindt het wel heerlijk, maar ja, wat niet? . Izzy is heel kieskeurig blijkbaar.

En Ingetje, morgen is hij alweer twee weken hier, dus vanaf morgen is Izzy van mij vinnik . Ik zal maandag nog wel Amivedu bellen, maar aangezien hij naar schatting minimaal een week of 2 buiten heeft gezworven voor ik 'm vond en hier dus al 2 weken is, acht ik de kans klein dat iemand 'm zoekt.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:51:36 #272
33954 ElisaB
pi_76921459
En anders bellen ze jou maar
  zondag 17 januari 2010 @ 14:20:13 #273
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76922688
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Het zijn droge brokjes die zo stinken . Aan de geur van natvoer ben ik redelijk gewend, al kreeg Noah dat zelden.

Dat spul in de tube vindt hij niet interessant en likt het alleen op als ik het op z'n pootje doe. Noah vindt het wel heerlijk, maar ja, wat niet? . Izzy is heel kieskeurig blijkbaar.

En Ingetje, morgen is hij alweer twee weken hier, dus vanaf morgen is Izzy van mij vinnik . Ik zal maandag nog wel Amivedu bellen, maar aangezien hij naar schatting minimaal een week of 2 buiten heeft gezworven voor ik 'm vond en hier dus al 2 weken is, acht ik de kans klein dat iemand 'm zoekt.
Morgen beschuit met roze blauwe muisjes dus?
pi_76922794
Fijn dat het zo goed gaat!
pi_76927114
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Stinkende brokjes?

Morgen beschuit met blauwe muisjes hoor. Dat Amivedi jou maar belt. Zo'n jonkie die dan dus al een maand 'zoek' is, die is niet vermist.
pi_76972778
Zaterdag zijn we 4 balletjes lichter, hier in huis.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:10:27 #277
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76972842
Als het mag moet je er bij blijven kijken, ik was heel verbaasd hoe snel een handige dierenarts dat doet, voelde me als man wel ietwat ongemakkelijk daarna
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_76972917
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Zaterdag zijn we 4 balletjes lichter, hier in huis.
Goedzo Eten jullie zaterdag Köttbullar?
  maandag 18 januari 2010 @ 17:14:21 #279
202014 JJH
Knetter. O+
pi_76973024
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

pi_76973058
Dus, maar, morgen is toch nu????
Hij is nu van jou toch????

[ Bericht 43% gewijzigd door tombolafan op 18-01-2010 17:31:48 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 18:18:55 #281
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_76975780
ahhh wat goed C_C leuk zo;n kleintje erbij he
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 januari 2010 @ 19:38:13 #282
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76979813
Izzie is officieel van C_C
pi_76979936
Whoehoe .
  maandag 18 januari 2010 @ 20:18:45 #284
33954 ElisaB
pi_76981940
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Whoehoe .
Whoehoe, dat verdient nieuwe foto's
  maandag 18 januari 2010 @ 20:21:17 #285
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76982086
quote:
Op maandag 18 januari 2010 @ 19:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Izzie is officieel van C_C [afbeelding]
Wat goed!
Ziggy played guitar
  maandag 18 januari 2010 @ 20:48:17 #286
33954 ElisaB
pi_76983610
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Izzie is officieel van C_C [ afbeelding ]
Het is een kater, dus eigenlijk is het: c_c is officieel van Izzy
pi_76984020
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het is een kater, dus eigenlijk is het: c_c is officieel van Izzy
Ik ben niet zo van de 'een kat heeft een bediende'-insteek, maar hij doet z'n verdomde best wel in ieder geval .

Ik hoop dat Litso morgen langs kan komen, dan zal ik 's wat filmpjes maken. Zaterdag ga ik met de twee dus naar de dierenarts, die een krap uur met het OV van me vandaan is. Dat wordt leuheuk . Izzy zal voornamelijk bang worden, misschien weer een beetje boos, maar Noah zet gewoon z'n keel op als hij in de doos moet. Niet eens echt uit angst, meer zo van 'laat me er nou uihuit, het is hier saaaahaaaai, ik wil eeeheeeten'.
pi_76994713
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Whoehoe .
Feest! Bij de DA!
pi_76996047
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

pi_77110340
Hoest met Izzy? Al kennis gemaakt met Noah?
pi_77118471
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef Cat22 het volgende:
Hoest met Izzy? Al kennis gemaakt met Noah?
Ha, ik wilde al een update tikken .

Met Izzy gaat het prima. Hij komt gestaag aan, en knort lekker als we 'm aaien. Litso en mij vindtie keilief, Noah minder . Ik kreeg van een collega de tip om ze 's in elkaars ruimtes te doen, omdat ze dan de geuren kunnen besnuffelen en de nieuwsgierigheid van Noah naar de bench bijvoorbeeld ook afneemt. Zo gezegd, zo gedaan, gisteren.

Noah vond de gang maar saai. Ja, er stond nog wat voer van Izzy, dus dat heeft hij opgegeten, maar hij wilde al gauw weer terug de woonkamer in. Izzy vond de woonkamer heul spannend. Hij was twee keer eerder op eigen initiatief de woonkamer in gelopen toen Noah op balkon zat, maar dit keer hebben wij 'm opgepakt en er neergezet, en dat vond hij minder tof. Hij heeft even verstopt gezeten en even geblazen, maar na een uurtje ofzo kwam hij na wat rond gesnuffeld te hebben doodleuk bij ons op de bank zitten en om aandacht vragen . Hij heeft lekker bij Litso op schoot gezeten, en wat op de bank liggen chillen. Op een gegeven moment is Noah wel door de deur geslipt, en liep natuurlijk direct naar de bank toe. Hij bleef ervoor staan, heeft niet aangevallen, maar Izzy was doodsbang en bleef uithalen, dus we hebben hem maar weer naar z'n bench gedaan.

Nou ja, Noah begint minder agressief te doen en is vooral nieuwsgierig, maar Izzy is echt doodsbang voor 'm. Wel herstelt hij elke keer na een aanval veel sneller. Misschien dat we morgenavond nog 's zo'n switch doen, maar zaterdag gaan in ieder geval de balletjes eraf en dan zullen ze toch echt aan elkaar moeten wennen.

Pics or it didn't happen.

pi_77118807
Die pics. Op schoot.

Wat doet hij het goed! Nu nog aan Noah wennen, het kan best zijn dat hij altijd heeft moeten vechten voor zijn eten en de undercat was. En dan is het logisch als je andere katten niet lief vindt. Ik hoop dat het snel beter gaat tussen de heren. Maar wat heeft Izzy al grote sprongen gemaakt.
pi_77119468
Jaa, ik zei het gisteren al; dit gaat een heel leuk schootkatje worden . En dat is mooi, want hoewel Noah erg aanhankelijk is en héél erg van aaien en bij je liggen houdt, zal hij nooit op schoot komen of blijven zitten. Nu nog matties worden.
pi_77119592
Oh, Izzy heeft trouwens een heel slecht evenwicht, viel me op. Misschien is het omdat hij nog steeds niet helemaal op kracht is, maar springen kost hem veel moeite en tijd, voor een kat, en op de rugleuning lopen liep ook al niet helemaal soepel.

Is dat iets wat in de gaten gehouden moet worden?
pi_77119734
Wat lief!
Erg leuke foto's.
pi_77119830
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, Izzy heeft trouwens een heel slecht evenwicht, viel me op. Misschien is het omdat hij nog steeds niet helemaal op kracht is, maar springen kost hem veel moeite en tijd, voor een kat, en op de rugleuning lopen liep ook al niet helemaal soepel.

Misschien gewoon nog klunzigheid?
Zonde dat je zijn verleden ook niet kent. Wie weet zal hij nog e.e.a. leren van Noah, kan best hoor.
pi_77120026
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:30 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien gewoon nog klunzigheid?
Zonde dat je zijn verleden ook niet kent. Wie weet zal hij nog e.e.a. leren van Noah, kan best hoor.
Zou inderdaad gewoon klunzigheid kunnen zijn, wat dat betreft zal hij hier prima in huis passen . En ik denk ook wel dat hij meer kattengedrag van Noah op zal pikken, al heeft hij alle basics echt wel onder de knie. Alleen z'n gemauw klinkt redelijk debiel en krakerig . Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij niet op straat is opgegroeid, daar is hij véél te huiselijk voor. Zonde dat niemand 'm mist. Of nou ja. Miste. Nu mogen ze wegblijven .
pi_77120304
quote:

Houd het in de gaten maar het zou mij verbazen als dat niet flink verbetert zodra hij goed op krachten is.

Izzy zal vast een start met/bij mensen hebben gehad, maar hij heeft toch ook een flink deel van zijn leven gezworven. Dat krijg je er niet zomaar uit.

Doe jij straks een nieuw topic met kekke OP maken?
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:45:20 #299
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77120666
Foto's
pi_77120888
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:33 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zou inderdaad gewoon klunzigheid kunnen zijn, wat dat betreft zal hij hier prima in huis passen . En ik denk ook wel dat hij meer kattengedrag van Noah op zal pikken, al heeft hij alle basics echt wel onder de knie. Alleen z'n gemauw klinkt redelijk debiel en krakerig . Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij niet op straat is opgegroeid, daar is hij véél te huiselijk voor. Zonde dat niemand 'm mist. Of nou ja. Miste. Nu mogen ze wegblijven .
Kan me dit levendig voorstellen. Tip, haal de advertenties e.d. weg. Klinkt vals maar met dit Poes begrijp je wrs. wel waarom ik het zeg. Mensen die zelf hun kat niet eens gezocht hebben terwijl ik alles heb gedaan om de eigenaren te vinden en intussen hecht je je enorm aan zo'n dier.
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:15:37 #302
3185 Adelante
To let it go now
pi_77122348
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:18:26 #303
33954 ElisaB
pi_77122501
quote:

Hij was twee weken geleden ook écht instabiel. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken voorlopig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')