abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76620631
Het avontuur, met bijbehorende plottwists, gaat verder .

Het begin:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren, tijdens het weggooien van huisvuil, viel de babe en mij op dat er een zielig klein katje tussen het fietsenhek onder onze flat zat. Het leek een kitten te zijn, en zag er ontzettend koud en sneu en verdwaald uit. Tenminste, in onze mietjesogen. We hebben een bakje brokjes neergezet, wat als een gek naar binnen geschrokt werd, ondanks het feit dat ze doodsbang voor ons was. Later op de avond zijn we nog een keer gaan kijken, en ze zat er nog steeds even zielig te zijn. Na nog wat eten en wat kippenbouillon neer te hebben gezet heb ik op de Amivedisite zitten kijken, maar daar was geen vermiste poes die op haar leek te vinden. De dierenambulance trekt niet uit voor zwerfkatjes of mogelijke zwerfkatjes, tenzij ze dood liggen te gaan, dus dat was ook geen optie.

Aangezien het vannacht best verdomde koud zou worden, hebben Litso en ik besloten het beest te vangen. Ooit een kitten geprobeerd te vangen die niet wil? Succes . Nou ja, niet gelukt dus, ook niet met een boobietrap, dus nog wat voer neergezet in de hoop dat ze vannacht haar huis wellicht terugvindt en vandaag weg zou zijn.

Niet dus. Ze zat er toen ik thuiskwam weer, en was aan het schooien bij de prullenbakken. Het sneeuwt hier flink, dus de keuze om het weer te proberen was al snel gemaakt. Hier thuis heeft ze het in ieder geval warm en kan ik rustig op zoek naar een eventuele baas die haar kwijt is.

Ze kwam veel sneller op het eten af dan gisteren, ook al was ik bij het bakje gaan zitten. Eerst jatte ze snel wat brokken weg en at het verder weg op, maar toen ze bij het bakje bleef om te eten heb ik d'r snel gepakt en in m'n voerbak gezet, maar m^en, de oorlogswonden zijn aanwezig. Ze heeft flink doorgebeten .

Nou ja, niet zo lang verhaal iets korter: ze zit nu in m'n badkamer met wat voer, drinken en een geïmproviseerde kattenbak, en ik laat haar voorlopig met rust.

Eerste stap is gezet, nu de rest . Volg hier de avonturen .

Foto's komen zodra ik niet meer het vermoeden heb dat ze me wil vermoorden. Oh, en de werknaam is Izzie .
Het eerste kliekje.

ElisaB legt het eerste contact, na het afleveren van de bench die van admiraal_anaal afkomt .

Inmiddels is aaien helemaal ok, en zelfs een vereiste als we langslopen.

En de plottwist.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap .

Het is een jongetje .
Mijn eerste indruk was die van een poezenkitten, toen zijn we naar wat oudere poes gegaan, en nu blijkt het dus een jongetjeskitten te zijn .

Filmpjes .

Een belangrijke bijrol is weggelegd voor Noah, de anderhalf jarige kater .

Het eerste contact en de eerste klappen zijn al gevallen, tussen de twee mannen. Hier het overleg.

Stand van zaken
De poeskat is opgegeven bij Amivedi als gevonden, maar niet als vermist. Er hangen geen briefjes in de buurt van een vermiste kat. Maandagavond komt de dierenarts aan huis om te controleren op een chip en een check-up te doen. Noah zal alsnog gecastreerd moeten worden, om sproeiproblemen voor te zijn. Als de kat geen eigenaar blijkt te hebben (waar ik stiekem toch op hoop) blijft hij lekker hier wonen. Als hij wel een eigenaar heeft, zijn met z'n allen blij dat hij terug kan naar het huilende meisje die we voor ons zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 01:29:40 ]
pi_76620727
Fipo!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 januari 2010 @ 01:30:09 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76620846
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76620873
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
pi_76620946
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
Dat ziet er niet doodsbang uit.
Afwachten, wat gespannen en gereserveerd... ja, maar da's te verwachten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 januari 2010 @ 01:34:48 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76620974
Tvp
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 10 januari 2010 @ 01:35:51 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76621009
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:34 schreef Litso het volgende:
Tvp
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_76621180
Je weet het wel spannend te houden zeg! Dus het is een katertje!
Wat leuk, katers zijn meestal wat zachtaardiger in de omgang met andere katten dan poezen.
Nog een voordeel is nu dat de castratie een stuk goedkoper is dan bij een poesje.
pi_76621210
tvp voor Izzie (of Izzo).
pi_76621490
Tvp om het huilende meisje te hoeken.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_76621521
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:
  zondag 10 januari 2010 @ 02:01:48 #12
33954 ElisaB
pi_76621680
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:

En dan aan de telefoon: "Had jij een cypers katertje en met witte voetjes? Zo een met een rond koppie en een stip op zijn neus? .... Nee, zegt me nix. Fijne dag nog!"

Ohhh
  zondag 10 januari 2010 @ 02:15:36 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_76621971
Goeie plotwending.

Zou Achmed nog meer verrassingen in petto hebben...?
  zondag 10 januari 2010 @ 06:41:29 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76623466
Izzy-boy!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 januari 2010 @ 07:21:17 #15
202014 JJH
Knetter. O+
pi_76623519
Een meneertjespoes.

Wat een Suske en Wiske TT trouwens.
  zondag 10 januari 2010 @ 07:22:48 #16
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76623520
Zo op het filmpje zie je pas eigenlijk de verhouding goed qua formaat. Ik denk dat ie tussen de 6 a 9 maanden oud is.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 07:25:31 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_76623523
Tvp (natuurlijk)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76623635
Wat een mooie kater ook, zijn achterpootjes wit
All good things are wild and free.
  zondag 10 januari 2010 @ 08:50:46 #19
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_76623711
Hier waren jullie gebleven!
  zondag 10 januari 2010 @ 08:55:02 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76623730
plotwending
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_76623741
tvp
pi_76623982
Ik lees ook weer mee
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 januari 2010 @ 09:49:13 #23
163650 Greys
pi_76624032
Izzietocheenjongetje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 10:15:09 #24
137949 Disana
pi_76624285
Aww die filmpjes. Wat een lief mooi beestje. Ik hoop dat je hem kunt houden, volgens mij heb je er een wereldkatje aan.
  zondag 10 januari 2010 @ 10:15:35 #25
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_76624290
Terug Vind ehm.... kater
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_76625151
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Sorella het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat het vlooienspul wat bij de dierenwinkel ligt minder goed werkt tegen vlooienspul wat bij de dierenarts vandaan komt.
Wat bij een dierenarts niet goed meer werkt komt daarna in de dierenwinkel terecht.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het is echt onzin.
Dat zouden dierenartsen je willen doen geloven, omdat zij behoorlijk verdienen aan het spul, maar feitelijk is het exact hetzelfde spul als in de dierenwinkels verkrijgbaar is (kijk maar eens naar de actieve stoffen). Veel producenten maken een verpakking voor dierenartsen en een verpakking voor dierenwinkels waarbij de eerste zakelijker en professioneler oogt dan de tweede. De inhoud is echter exact hetzelfde. .

Ow en c_c, vlooiendruppels en snoepjes, etc kun je altijd via mij regelen, stuur ik zo naar je op.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76625293
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76625658
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:15 schreef Misstique het volgende:
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
Hier hetzelfde!!
  zondag 10 januari 2010 @ 11:55:03 #29
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76626414
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg . Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet . En dan twee kuurtjes ofzo? .
  zondag 10 januari 2010 @ 11:56:21 #30
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76626469
C_c hier, trouwens .
  zondag 10 januari 2010 @ 12:40:24 #31
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76628214
heel topic gemist, het is een kater!
hij doet het goed! voor izzy!
pi_76628762
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:55 schreef Litso het volgende:
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg . Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet . En dan twee kuurtjes ofzo? .
Is prima, ik zal maandag een leuk pakketje samenstellen.
Misschien 2 anti-stress banden erbij doen zodat die 2 als ze bij elkaar zijn wat rustiger zijn (is op basis van natuurlijke pheromonen, niks chemisch ).
pi_76628989
tvp
pi_76629007
Leuk ! Zijn we blij mee .
Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
pi_76629046
Heh shit, ik heb deel 2 gemist * Leintjeuh nalezen gaat
pi_76629065
It's a boy En wat gaat het goed zo
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76629157
quote:
Op zondag 10 januari 2010 07:21 schreef JJH het volgende:
Een meneertjespoes.

Wat een Suske en Wiske TT trouwens.

tvp
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_76629293
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Leuk ! Zijn we blij mee .
Komt goed. .
quote:
Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat? .
pi_76629381
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:09 schreef Misstique het volgende:

[..]

Komt goed. .
[..]

Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat? .
Nou, ze zijn beide niet agressief naar ons toe gelukkig. Alleen Noah blaast nu wel als hij mid-attack is en we 'm optillen en wegdoen. En 'm uit de bench slepen vindt hij ook niet leuk, maar daar mag hij toch echt niet in.

Yay, pretpakket .
pi_76630201
Haha!
Ik heb je verschillende topics ook mee zitten lezen!

Echt lieffff!
pi_76631225
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:56:40 #42
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76631318
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 13:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
Aww

Wat grappig dat het gewoon een mannetje is
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 10 januari 2010 @ 14:06:45 #43
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76631831
Arme Poes met Ballen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_76632143
Ik ga morgen ook maar wat kittenbrokjes halen denk ik. Gezien zijn leeftijd en bouw lijkt me dat helemaal geen slecht plan, en dan krijgt hij ook wat meer binnen dan alleen natte brokjes.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:22:28 #45
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76632582
Morgenavond komt de DA langs C_C?
pi_76632754
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef Ingetje79 het volgende:
Morgenavond komt de DA langs C_C?
Uhuh.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:56:32 #47
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76634190
TVP voor Dizzie
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76641447
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud . Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.

Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.

Twee stappen vooruit, één stap terug .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 17:38:34 ]
pi_76641636
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud . Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.

Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.

Heb je kipfilet of rijst in huis? Dat is volgens dierenartsen erg goed voor katten als ze diarree hebben/darmen van slag zijn. Heel licht verteerbaar. Ik zou dat proberen en als je dat niet in huis hebt, toch even een afspraak maken... Ik weet hoe slecht het af kan lopen.
pi_76641704
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel . De kip ook gekookt dan?
pi_76641796
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:42 schreef clumsy_clown het volgende:
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel . De kip ook gekookt dan?
wij deden dat wel
alletwee koken en dan geven
pi_76641804
Drinktie wel goed?
pi_76641885
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:44 schreef Loveless85 het volgende:
Drinktie wel goed?
Gisteren wel, vandaag niet.
pi_76642054
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:

Pfoe... moeilijk. De DA komt morgenavond pas he?
En da's dan best lang voor hem om niet te eten. Ik zou eerst de gekookte kip met rijst proberen. Normaliter kun je kippevlees ook prima rauw geven, maar als je er nu wat bouillon bijprakt krijgt hij meteen wat vocht binnen. Als hij dat niet eet of het eruit komt zou ik toch denken aan een bezoekje aan de DA morgenvroeg.

Want wachten tot morgenavond vind ik dan best eng (zeker als hij koud, suf en aan de diarree is) en in een praktijk heb je meteen alle medicijnen in de buurt.

Heb je een kruikje of een electrisch dekentje? Want daar kan hij zich dan wat aan warmen. Desnoods een fles warm water in een handdoek.
pi_76642150
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Gisteren wel, vandaag niet.
Mag je hem bepotelen?

Til dan eens een stukje vacht op zijn rug op. Blijft het 'plakken' in een plooi dan is hij uitgedroogd en dan zou ik zeker vandaag nog gaan. Want voor je het weet zit hij in een vicieuze cirkel waar hij niet kan uitkomen. Vaak kan een vochtinfuusje of wat steroïden oid hem zo'n boost geven dat hij weer gaat etne.

Valt het velletje meteen mooi glad terug? Niet uitgedroogd en dan zou je het een nachtje kunnen afwachten.
pi_76642351
Ik heb 'm net een fles warm water gegeven onder z'n fleece, kijken of hij ertegenaan gaat liggen. Mijn kruik ligt nog in het ouderlijk huis, had ik ook al aan gedacht, maar aan de fles nog niet.

Sja, ik ga inderdaad maar wat kip en rijst geven dan, maar ik verwacht stiekem niet dat hij het op gaat eten. Ik hoop het wel, want morgenvroeg naar de dierenarts wordt ook lastig, ivm werk en het gebrek aan vrij kunnen nemen . Nou ja, kan wel, ik maak er alleen geen vrienden mee . Als het moet, moet het. Maar niet iets voor vanavond nog in ieder geval?
  zondag 10 januari 2010 @ 18:00:06 #57
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76642425
Als ie wel uitdrogingsverschijnselen heeft zou ik zeker vanavond nog gaan.
Het beestje heeft wrs. voordat hij bij jou kwam al niet al te best gegeten en katten zijn vrij snel uitgedroogd.
pi_76642480
Ja als hij écht niet drinkt zou ik vanavond nog gaan, als je hem aan het drinken krijgt en hij er niet echt slecht uitziet kan eten evt. wel tot morgen wachten
pi_76642580
Van de veltest word ik niet veel wijzer, omdat hij een keistrak huidje heeft. Het blijft niet staan, het plooit ook niet ál te snel terug, maar dat kan ook mijn doemdenken zijn. Lits gaat even kijken, ik vermoed dat hij zegt dat er niets aan de hand is .
pi_76642655
Hopelijk houdt ie zn eten binnen deze keer, katten moeten niet teveel dagen achter elkaar diarree en overgeven hebben, dat trekken ze niet.
pi_76642929
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
pi_76642990
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Lijkt me heel verstandig. Arme Izzie.
Sterkte en succes!

* zet pet vast klaar*
pi_76643038
Succes ermee, arm beestje...:( hopelijk dienen ze wat vocht toe.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 18:16:25 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_76643104
kom op Izz!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 januari 2010 @ 18:18:20 #65
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_76643170
Oh Izz,
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_76643229
Ahwwww Izzie Moet Wel Blijven!
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 18:24:17 #67
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_76643396
Doe vooral die vachttest die Cat beschreef, dat geeft goed aan hoeveel spoed erbij is.

Arme Izzy, ik zal voor 'm duimen.

Edit: je blíjft F5'en hier
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:24:48 #68
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76643413
Hoe laat kun je terecht?
pi_76643473
Ik duim mee!!! Hopelijk valt het mee
pi_76643667
Als ze echt niet wil eten zou ik alleen voor de kipfilet gaan en niet voor de rijst. Mijn katten laten over het algemeen de rijst liever staan.

Ben benieuwd wat de dierenarts te vertellen heeft. Veel succes!
  zondag 10 januari 2010 @ 18:31:09 #71
33954 ElisaB
pi_76643674
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Arme Izzie
pi_76643712
Let niet op mijn panische gedrag . Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.

Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.

Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 januari 2010 @ 18:36:05 #73
163650 Greys
pi_76643885
Schaam je niet hoor clums, dat zouden we allemaal wel hebben denk ik, dat panieken.
Je bent toch aan het beestje gehecht dus wil je dat het er goed mee gaat

Ben benieuwd zo met het voeren!
Zet 'm op Izziedude!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76644185
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Let niet op mijn panische gedrag . Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.

Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.

Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor .
Ik ben precies hetzelfde hoor (zie mijn Redcat topics).
Maar als zo'n deskundige zegt dat het nog wel kan wachten dat zal dat wel kunnen. Izzie heeft al een paar keer goed gegeten dus al wat reserves. En je hebt hem niet doodziek van straat geplukt dus wie weet had hij er al langer last van en dat heeft hij ook overleefd.
Ik vermoed dat hij flink last heeft van wormen. Daar kunnen katten flink misselijk van zijn en ik herinner me de eerste poepjes van mijn Yoko nog goed. Doe daarbij een portie stress (want spannend zal hij het nog wel vinden) en je krijgt wellicht dit resultaat.

De spoed DA klinkt lief.
pi_76646389
Aaahh wat sneu

Maar schaam je idd niet; zou precies zo hebben gereageerd. Ben ook weleens met spoed naar de DA geweest, terwijl er achteraf niet zoveel aan de hand bleek te zijn ..

Heeft 'ie al een beetje kip gegeten??
  zondag 10 januari 2010 @ 19:27:53 #76
33954 ElisaB
pi_76646520
Plast ie nog?

Ik wil de pet zo rond laten gaan hoor
pi_76646916
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op

Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
  zondag 10 januari 2010 @ 19:36:30 #78
33954 ElisaB
pi_76646963
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op

Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
Leuk he, posten onder elkaars account

Dragen jullie dit weekend ook elkaars kleren?

Kleine beetjes doen
pi_76647220
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:43:32 #80
33954 ElisaB
pi_76647318
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
Ik duim!
pi_76647938
wat goed dat hij eet!!!
En ik ben ook een hypochonder met mn dieren hoor...
pi_76648032
Kleine beetjes idd wat Elies zegt.

Niet meteen té veel willen geven en dat hij het daarom uitkotst. Beter beetje bij beetje opbouwen
pi_76648050
Fijn dat meneer de kip weet te waarderen!

Hopelijk blijft het binnen en kan hij dadelijk verder dineren.
pi_76648338
Zet hem op Izzie
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76648905
Izzie Stradlin
pi_76651215
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.

We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:55:45 #87
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76651427
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.

Hopen dat hij het binnenhoudt!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76651917
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:

Gelukkig maar.

Straks de fles nog vers vullen en dan komt hij de nacht wel door.
pi_76656064
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 22:06:50 ]
pi_76656212
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, het is er weer uit.

hoe is hij verder? alert? actief?
pi_76656400
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
pi_76656464
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
pi_76656579
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
~
en dat wankelen deed mijne ook wel eens tijdens kotsen hoor, is best zwaar nl.... maar daarna was ie vaak wel weer redelijk...
pi_76656630
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
Er komen natuurlijk ook krachten vrij bij kokhalzen en hij heeft de laatste dagen niet al te best gegeten.
Waarschijnlijk is hij misselijk. Straks maar eens proberen of hij nog wat wil eten of drinken.
Probeer je niet té ongerust te maken. Ik neem aan dat je de DA precies hebt verteld hoe hij eraan toe was en zij schatte in dat het nog even kon wachten. Dus daar moet je dan op vertrouwen, lijkt me. Sterkte!

Heb je haar trouwens nog teruggebeld? Mocht toch he?
pi_76656762
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
pi_76659598
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Itt het volgende:
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
pi_76665490
dit wil ik volgen,hopelijk valt t allemaal mee en is ie er snel bovenop na een kuurtje van de DA morgen
  maandag 11 januari 2010 @ 01:51:16 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_76665794
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 20:12 schreef Loveless85 het volgende:
Izzie Stradlin
Hihi
quote:
Op zondag 10 januari 2010 @ 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
*duimt voor morgen*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_76668353
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
pi_76668386
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
wel nog geplast en gepoept gisteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')