Het eerste kliekje.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren, tijdens het weggooien van huisvuil, viel de babe en mij op dat er een zielig klein katje tussen het fietsenhek onder onze flat zat. Het leek een kitten te zijn, en zag er ontzettend koud en sneu en verdwaald uit. Tenminste, in onze mietjesogen. We hebben een bakje brokjes neergezet, wat als een gek naar binnen geschrokt werd, ondanks het feit dat ze doodsbang voor ons was. Later op de avond zijn we nog een keer gaan kijken, en ze zat er nog steeds even zielig te zijn. Na nog wat eten en wat kippenbouillon neer te hebben gezet heb ik op de Amivedisite zitten kijken, maar daar was geen vermiste poes die op haar leek te vinden. De dierenambulance trekt niet uit voor zwerfkatjes of mogelijke zwerfkatjes, tenzij ze dood liggen te gaan, dus dat was ook geen optie.
Aangezien het vannacht best verdomde koud zou worden, hebben Litso en ik besloten het beest te vangen. Ooit een kitten geprobeerd te vangen die niet wil? Succes. Nou ja, niet gelukt dus, ook niet met een boobietrap, dus nog wat voer neergezet in de hoop dat ze vannacht haar huis wellicht terugvindt en vandaag weg zou zijn.
Niet dus. Ze zat er toen ik thuiskwam weer, en was aan het schooien bij de prullenbakken. Het sneeuwt hier flink, dus de keuze om het weer te proberen was al snel gemaakt. Hier thuis heeft ze het in ieder geval warm en kan ik rustig op zoek naar een eventuele baas die haar kwijt is.
Ze kwam veel sneller op het eten af dan gisteren, ook al was ik bij het bakje gaan zitten. Eerst jatte ze snel wat brokken weg en at het verder weg op, maar toen ze bij het bakje bleef om te eten heb ik d'r snel gepakt en in m'n voerbak gezet, maar m^en, de oorlogswonden zijn aanwezig. Ze heeft flink doorgebeten.
Nou ja, niet zo lang verhaal iets korter: ze zit nu in m'n badkamer met wat voer, drinken en een geïmproviseerde kattenbak, en ik laat haar voorlopig met rust.
Eerste stap is gezet, nu de rest. Volg hier de avonturen
.
Foto's komen zodra ik niet meer het vermoeden heb dat ze me wil vermoorden. Oh, en de werknaam is Izzie.
Mijn eerste indruk was die van een poezenkitten, toen zijn we naar wat oudere poes gegaan, en nu blijkt het dus een jongetjeskitten te zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap.
Het is een jongetje.
Dat ziet er niet doodsbang uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Check het nieuwe filmpje, trouwens.
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:34 schreef Litso het volgende:
Tvp
quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:53 schreef Janetje het volgende:
Tvp om het huilende meisje te hoeken.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het is echt onzin.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Sorella het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat het vlooienspul wat bij de dierenwinkel ligt minder goed werkt tegen vlooienspul wat bij de dierenarts vandaan komt.
Wat bij een dierenarts niet goed meer werkt komt daarna in de dierenwinkel terecht.
Hier hetzelfde!!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:15 schreef Misstique het volgende:
We spelen het filmpje en Rebel rent meteen naar alle ramen om te kijken waar die kat is, in full attack mode.
Is prima, ik zal maandag een leuk pakketje samenstellen.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:55 schreef Litso het volgende:
Tiek, ik vind jouw info betrouwbaar genoeg. Zo'n pakketje neem ik graag aan, trouwens. Jullie snoepjes verkoopt mijn dierenwinkel niet
. En dan twee kuurtjes ofzo?
.
quote:Op zondag 10 januari 2010 07:21 schreef JJH het volgende:
Een meneertjespoes.
Wat een Suske en Wiske TT trouwens.
Komt goed.quote:
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat?quote:Het is nog steeds blazen en grommen en af en toe slaan naar elkaar. Maar goed, dat hoort erbij.
Nou, ze zijn beide niet agressief naar ons toe gelukkig. Alleen Noah blaast nu wel als hij mid-attack is en we 'm optillen en wegdoen. En 'm uit de bench slepen vindt hij ook niet leuk, maar daar mag hij toch echt niet in.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Komt goed..
[..]
Kijk je wel uit dat je er niet tussen staat?.
Awwquote:Op zondag 10 januari 2010 @ 13:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, z'n maag-darmstelsel is helemaal over de zeik, en het gaat nog even duren voordat dat gereguleerd is denk ik. Hij heeft er net alles wat hij gisteren heeft gegeten uitgegooid, en er is sinds gisteravond ook niets bijgekomen. Ik heb de deur maar weer even dicht, hij moet eerst maar weer tot rust komen. Zelfs het berendekentje wordt genegeerd.
Heb je kipfilet of rijst in huis? Dat is volgens dierenartsen erg goed voor katten als ze diarree hebben/darmen van slag zijn. Heel licht verteerbaar. Ik zou dat proberen en als je dat niet in huis hebt, toch even een afspraak maken... Ik weet hoe slecht het af kan lopen.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud. Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.
Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.
Twee stappen vooruit, één stap terug.
wij deden dat welquote:Op zondag 10 januari 2010 17:42 schreef clumsy_clown het volgende:
We gaan zo kip met rijst eten, dus dat heb ik wel. De kip ook gekookt dan?
Pfoe... moeilijk. De DA komt morgenavond pas he?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, wat vinden jullie van dat niet eten? Ik ben er toch een beetje nerveus over, omdat hij gisterenavond wel heeft gegeten, maar dat onverteerd en in z'n geheel weer uitgekotst is vandaag. Sindsdien heeft hij niets gegeten, en kijkt ook niet om naar z'n voer. Eergisteren was het hetzelfde verhaal, dus echt veel heeft hij niet binnengekregen de afgelopen dagen. Hij is nog steeds aan de plakpoep ook, en zit maar een beetje stilletjes in een hoekje op de bench. Oh, en hij voelt koud. Want het is niet bijster warm in de gang, al heb ik er wel een dekentje of wat neergelegd. Hij is een stuk minder speels en beweeglijk dan gisteren.
Ik heb heul ff met de dienstdoende arts gesproken, maar die wist ook niet veel te zeggen. In eerste instantie zei ze dat dat best tot morgen kon wachten, maar toen ik bovenstaande uitlegde wist ze het ook niet meer zeker. Als ik het niet vertrouw moest ik een afspraak maken, daar kwam het op neer.
Twee stappen vooruit, één stap terug.
Mag je hem bepotelen?quote:
Lijkt me heel verstandig. Arme Izzie.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
Arme Izziequote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij staat nu te kokhalzen, maar er komt niets uit. Dierenarts it is.
Ik ben precies hetzelfde hoor (zie mijn Redcat topics).quote:Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Let niet op mijn panische gedrag. Ik heb nog 's gebeld met de spoedarts van de dierenarts waar ik morgen al een afspraak mee had, en die is minder panisch dan ik. Het is wel zorgelijk, waarschijnlijk een maag-darmvirus of flinke wormen, en ze wilde met alle liefde langskomen, maar ze zei ook eerlijk dat dat 82 euro kost en dat als ze het hele verhaal aanhoort dat (nog) niet nodig is. Ze raadt me aan inderdaad kip te koken met wat rijst en vooral wat kookvocht binnen te laten krijgen, desnoods met wat lichte dwang voeren. Mocht ze dat nou direct weer uitkotsen of compleet weigeren, moet ik later op de avond nog even bellen.
Hij zit niet lekker in z'n vel, dat is overduidelijk. Maar dood gaatie niet.
Ik ben een veel te paniekerig persoon hiervoor.
Leuk he, posten onder elkaars accountquote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[Lits hier]
Nou, de kip werd warm ontvangen, en toen ik wat rijst aanbood at hij m'n vinger bijna ook op
Meteen maar gewoon een kleine portie voor 'm neergezet met de deur dicht, kan hij even rustig eten en doen we later wel weer een volgende portie. Hopen dat ie het binnenhoudt nu
Ik duim!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine beetje idd, de kip is nu op maar de rijst ligt nog. Hij stak al wel zijn kop om de deur om meer kip te zoeken, maar Noah zit er direct weer bij
Eerst maar even zien of dit blijft hangen, wie weet eet ie intussen nog wat van de rijst.
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.
We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
Gelukkig maar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, het is tot nu toe in het maagje blijven zitten, en hij lijkt ook wat lekkerder te liggen, al kan dat ook mijn verbeelding zijn. Hij ligt in ieder geval weer lekker op het berendekentje, tegen de warme fles aan. Er ligt nog wat in het bakje als hij het wil, maar ik zie vanzelf wel op dat op komt.
We houden het in ieder geval nog uit tot morgenavond.
quote:
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:02 schreef clumsy_clown het volgende:
He goddomme, hij probeert weer te kotsen. Misschien is het een haarbal, maar hij staat weer te kokhalzen, al komt er alleen nog slijm uit z'n mond.
~quote:Op zondag 10 januari 2010 22:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan is de kip die hij gegeten heeft wel verteeerd iig. En dat is positief. Misschien zit hem een haarbal dwars of probeert hij wormen uit te kotsen. Zal een rotgezicht zijn.
Er komen natuurlijk ook krachten vrij bij kokhalzen en hij heeft de laatste dagen niet al te best gegeten.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, zie de subtiliteit die ik heb aangebracht. Het eten zit voor zover ik zie nog in z'n maag. Jammer dat lits weg is, want ik vertrouw mijn eigen bevindingen nooit zo, maar ik zou zweren dat hij stond te wankelen tijdens het kokhalzen.
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).quote:Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Itt het volgende:
Ja diarree en overgeven wijst meestal op wormen.
Kan je (hoe gross het ook is) kleine wormpjes ontdekken in zn overgeefsels of diarree?
Hihiquote:
*duimt voor morgen*quote:Op zondag 10 januari 2010 @ 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Geen wormpjes gevonden nog (blegh).
Eten en drinken interesseert hem niet, en hij ligt nu weer opgekruld te slapen. We zullen morgen zien.
wel nog geplast en gepoept gisteren?quote:Op maandag 11 januari 2010 09:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Vanochtend wilde hij weer niet eten, maar hij heeft vannacht nog wel een Ierse pietsje gegeten dus hij houdt het echt wel uit tot vanavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |