Ohja, da's waar ook. Nou, dat moet wel lukken uit eigen zak denk ikquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
Als je 'm weer helemaal over de zeik helpt, wordt ook niemand daar beter van.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, ik heb nu twee pogingen gedaan, en ik had 'm inderdaad ook tussen m'n benen en z'n kop stevig vast, maar of hij weet toch met z'n kopje te draaien en me bijna te bijten, of hij spuugt het direct weer uit als hij iets binnenkrijgt. Hij ligt nu in een strak bolletje te jammeren, dus ik geef 'm nog een warme kruik en laat 'm met rust. Morgen ga ik toch weer bellen als het niet lukt. Dan maar een infuusje. Nou leg ik die dagelijks aan, maar die van de kat laat ik wel over aan de DA.
Psies... en als het in de longen terecht komt, heb je straks een gestikte kat. Ook geen prettig zichtquote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.
Kotst hij het uit of slikt hij het niet door?
Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.
Die kunnen ook nog een eetlustopwekker geven per injectie.
Zo'n tafel is best lang en als ie dan langzaam kantelt.... je voelt dat je gaat zakken... niet met je benen bij de grond kan.... geen handen vrij hebt... dan is dat best adembenemend en achteraf reuze grappigquote:Eliesa, jouw verhaal!![]()
Keeltje wrijven zou bij Noah lukken, maar bij Izzy (ik ga voor de y-spelling) is dat echt geen optie, ik heb geen handen over. Hij is trouwens uitgedroogder dan gisteren weer, z'n vel blijft aanzienlijk langer in plooi na het vastpakken (ik bedenk me net dat de DA dat helemaal niet heeft gecheckt volgens mij, maar dat lijkt me sterkquote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Jammer dat het niet lukt c_c. Maar inderdaad niet forceren dan, zeker niet in je eentje.
Kotst hij het uit of slikt hij het niet door?
Als hij het niet doorslikt zou je over zijn keeltje kunnen aaien als je hem voert, dat stimuleert de slikreflex. Maar hoe je dat moet doen terwijl je hem+handdoek in bedwang houdt... geen idee.
Niet te lang mee aansukkelen in je eentje, wat op zijn snor en pootjes smeren, dan likt hij het misschien op en anders de DA bellen.
Die kunnen ook nog een eetlustopwekker geven per injectie.
Elisa, jouw verhaal!![]()
Mooi!quote:Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef MissBliss het volgende:
Laserpennetjes hebben ze bij zooplus
Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelensquote:Op maandag 11 januari 2010 23:38 schreef Cat22 het volgende:
Zielige Clums en IzzY.![]()
Heeft hij je wel weer vergeven dus? Als hij niks drinkt dan zou ik morgen zeker weer de DA bellen. Katten zijn erg gevoelig voor niet-eten en dit duurt nu toch al lang, zeker omdat hij de kleine beetjes die binnen gaan weer uitkotst. Dan desnoods maar een opname met infuusje, maar hij moet hier wel even doorheen komen.
Ik heb ook een Zooplus laserpennetje: in de vorm van een muis en werkt als een tierelier!![]()
quote:Op maandag 11 januari 2010 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja hoor, we hebben net een hele poos zitten aaien en kroelen. Het liefst zou ik 'm op schoot nemen, maar ik heb 'm maar lekker op z'n plekje laten liggen. Geinig dat je dan zo'n beest het liefst gewoon naast je in bed legt. Moedergevoelens.
Verder helemaal met je eens qua DA. En ik zat net te kijken en heb het muislasertje gevonden! Zijn er nog andere handige dingen die ik direct mee zou moeten bestellen?.
Poeke! Kijk es: Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één!quote:Op maandag 11 januari 2010 23:48 schreef Poeke het volgende:
Owja: Kartonnen doos met hier en daar gaten erin geknipt met de bovenkant open doet het hier ook goed; de doos is voor mijn katten onweerstaanbaar en vervolgens met de veren op stokje kunnen ze uuuren spelen.
Die vindt hij allang niet meer interessant. Nog een paar keer geprobeerd. Wellicht wel wat voor de nieuweling though.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:40 schreef Litso het volgende:
Misschien moet je dat ene speeltje van Noah gewoon weer binnenhalen? Scheelt weer bestelkosten
Je zult ze maar de kost moeten geven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Noah kijkt niet op of om van catnip. Maar wellicht vindt Izzy het interessant.
Toen ik tegen de dierenarts zei dat ik babyvoer had gekocht voor de kat vroeg ze wel of het kattenbabyvoer was. Ik ben bang dat ze ervaring heeft met mensen die hun kat Olvarit voeren ofzo.
Niet alle en het is ook afhankelijk van de regioquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Ow ja, ik las nog even terug: in de Izzies-verliest-zijn-balletjes-pet hoeft hooguit een euro of 40 te komen. Castratie is zo duur niet. En als je hem ergens in februari brengt is het nog goedkoper, want dan heeft de dierenbescherming ieder jaar een actie bij vrijwel (zo niet alle) DA's.
Hier wel; de DB betaalt dan 10 euro mee aan iedere castratie/sterilisatie en je kunt je dier gratis laten chippen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet alle en het is ook afhankelijk van de regio
Heb ooit een ziek kitten gedwangvoederd met bambixquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je zult ze maar de kost moeten geven.![]()
Joe hef Pee Em.
Hij had zo zijn voorkeurenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh wacht, hij heeft de kip en het vocht daarvan opgegeten, en het bakje met natte brokjes achter de bench gegooid.
Top zegquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is wel een mauwer zeg, en daar heb ik er al één van. Als ik de gang binnenstap begint het gejammer. Ik weet nou nog niet of het 'pas op-ik ben hier'-grommetjes of 'hoi,eten, nu'-geluidjes zijn, maar goed.
Eetlust is prima, derde portie babyvoer is erin, en hij heeft ook gedronken. Gaat goed, zo.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, m'n beide camera's zijn doot. Ik zal morgen als het nog licht is 's kijken wat de Ipheun eruit weet te persen.
c_c = lekker.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat. Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij heeft door dat c_c = voer en voer = lekker. Zodra ik opstond begon het milde gejammer. Het wordt een echte kat. Ik ga zo nog wel bellen voor de pilletjes denk ik, want er ia nog geen fatsoenlijk poepje te vinden. Hij is nog steeds zooohooo mager. Elke keer als ik 'm aai over z'n rug en dan z'n staart zeg maar schrik ik weer.
Inderdaad. Maar het zal fijn zijn als hij minder knokig is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aankomen gaat ook niet heel hard. En dat is eigenlijk maar goed ook!
Dûh.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Echt, probeer die van Beaphar 's. Geen kat die ze kan weerstaan.
Snoepjes? Ziggy mot ze nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 @ 11:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Echt, probeer die van Beaphar 's. Geen kat die ze kan weerstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |