Fluugs!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben 12 weken 1 dag zwanger nu
Er was een vlot kloppend hartje, alles zit erop en eraan... Geen bijzonderheden op echo aangetroffen...
We worden papa en mama in juli!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fotomateriaal volgt nog, nu naar het werk...
sorry hoor, maar moest het toch even kwijtquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor alle gelukwensen
Hier een preview van de kleine, met muziek want mijn gesnotter en gierende uithalen zijn minder tof om naar te luisten
En een banner! Mag ik nu officieel in de OP?
*** 21 juli 2010 flugeltje en Martijn_AR ***
ticker => http://tickers.baby-gaga.com/p/dev201pr___.png
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor
Maar een kus voor iedereen omdat jullie zo lief zijn
quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
nu wel weer update-waardig nieuws!
vanavond na 5 uurtjes bevalling is geboren onze prachtige dochter
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
het bed is een waar bloedbad geworden. de kraam kan dr lol op
Ohhhh dus toch!!! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
Ook even vanaf m'n werk:quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
Omdat ik alleen aan faja vraag hoe het gaat? Faja heeft al een paar dagen voorwerk, dat is de reden... We hebben de afgelopen periode zelfs gedacht dat je al bevallen was omdat je even niet reageerde, het is dus niet zo dat we je niet in de gaten hebben ofzo...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:03 schreef DeMajoor het volgende:
Ik weet dat ik een hele tijd erg stil geweest ben op dit forum, maar nu voel ik me toch wel een klein beetje gepasseerd. Ik hoop ook dat Faja in dit topic gaat bevallen, maar ze staat niet bovenaan...![]()
Hoe is het bij jou? Al voortekenen? Ik zit al iedere dag bij de post te kijken of je kaartje er al isquote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:03 schreef DeMajoor het volgende:
Ik weet dat ik een hele tijd erg stil geweest ben op dit forum, maar nu voel ik me toch wel een klein beetje gepasseerd. Ik hoop ook dat Faja in dit topic gaat bevallen, maar ze staat niet bovenaan...![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
Spit 612 dan maar een stukje door. Ik heb woensdagavond een valse start gehad. Maar sindsdien is het rustiger dan het in de afgelopen 4 weken is geweest. Vannacht heb ik zelfs de hele nacht doorgeslapen (wat dan wel weer eens lekker is). Maar ik zie nu wel een beetje tegen het weekend op, want het lijkt erop dat ik de 40 weken met gemak ga passeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:25 schreef djenneke het volgende:
Hoe is het bij jou? Al voortekenen? Ik zit al iedere dag bij de post te kijken of je kaartje er al is(ik ben hier ook al een paar dagen niet geweest)
Ik had al last met een week of 10, toen zakte ik na een uur staan door mijn benen van de pijn in mijn rugquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:53 schreef Guess. het volgende:
Ben nu 17wkn en heb erg veel pijn in rug en heupen,heb wel een staand beroep maar vind het al zo snel,herkent iemand dit? Moet woensdag naar bekkenfysio.
Ik zal het eens lezen als ik vanavond thuis ben. Hopelijk begint het nu toch snel, de laatste loodjes zijn toch het zwaarst he?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:33 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Spit 612 dan maar een stukje door. Ik heb woensdagavond een valse start gehad. Maar sindsdien is het rustiger dan het in de afgelopen 4 weken is geweest. Vannacht heb ik zelfs de hele nacht doorgeslapen (wat dan wel weer eens lekker is). Maar ik zie nu wel een beetje tegen het weekend op, want het lijkt erop dat ik de 40 weken met gemak ga passeren.
Nog eventjes volhouden meissie...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:11 schreef DeMajoor het volgende:
Voor iedereen die had gereageerd op mijn eerdere post: het was naar niemand persoonlijk gericht. Het versterkte alleen mijn toch al wat moedeloze bui.
Mochten jullie me van het weekend weer missen, dan heb ik waarschijnlijk gewoon geen tijd of rust om achter de laptop te kruipen. Dus geen bericht is geen nieuws. Als ik stiekem toch mocht gaan bevallen, zorg ik wel dat er een berichtje komt (hopelijk nog voordat djenneke een kaartje krijgt).
Vanmiddag moeten we trouwens weer naar het zh voor ctg en bloeddrukmeting. Ik ben benieuwd of er nog heuvels op komen, want ik heb zelfs geen noemenswaardige harde buiken meer. Maandagmiddag weer naar de gyn voor controle en vruchtwaterinspectie. Ik denk niet dat ze nog groeiecho's gaan maken, tenzij ik na 41 weken nog niet bevallen ben.
Kijk, weer een mijlpaal bereikt. Maar je zat toch al (gedeeltelijk) thuis? Ben je creatief? Anders is het een mooi moment om dat te worden...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:20 schreef Asyniur het volgende:
Nog eventjes volhouden meissie...![]()
Ow ow ow, en ik heb vanaf vandaag officieel zwangerschapsverlof!
gefeliciteerd!!!!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
we hopen gewoon allemaal dat ook jij gewoon lekker vlot gaat bevallen, zonder pijn en lekker snel zonder dat je daar last van hebtquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:11 schreef DeMajoor het volgende:
Voor iedereen die had gereageerd op mijn eerdere post: het was naar niemand persoonlijk gericht. Het versterkte alleen mijn toch al wat moedeloze bui.
Mochten jullie me van het weekend weer missen, dan heb ik waarschijnlijk gewoon geen tijd of rust om achter de laptop te kruipen. Dus geen bericht is geen nieuws. Als ik stiekem toch mocht gaan bevallen, zorg ik wel dat er een berichtje komt (hopelijk nog voordat djenneke een kaartje krijgt).
Vanmiddag moeten we trouwens weer naar het zh voor ctg en bloeddrukmeting. Ik ben benieuwd of er nog heuvels op komen, want ik heb zelfs geen noemenswaardige harde buiken meer. Maandagmiddag weer naar de gyn voor controle en vruchtwaterinspectie. Ik denk niet dat ze nog groeiecho's gaan maken, tenzij ik na 41 weken nog niet bevallen ben.
daar komen baby's van....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:30 schreef DeMajoor het volgende:
Jullie zijn lief.![]()
Het gaat ook alweer een stuk beter. Ik ga nu lekker weer wat creadingetjes doen (een wit handdoekcapeje wat opleuken) en straks ga ik mezelf denk ik eens lekker verwennen met pannenkoeken, want daar heb ik zo'n zin in. Vanmiddag is mijn liefje er ook weer, dus dan kom ik de tijd sowieso wel door.
Ik zit al gedeeltelijk thuis vanaf 7 weken en helemaal vanaf 24 wekenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:29 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Kijk, weer een mijlpaal bereikt. Maar je zat toch al (gedeeltelijk) thuis? Ben je creatief? Anders is het een mooi moment om dat te worden...
Echt waar? En mij hebben ze altijd voorgehouden dat je daarvoor moest n***n, terwijl er toch echt momenten zijn dat ik meer zin heb in pannenkoeken, hoor.quote:
vooral de combi doet het hem vaak! Dus eerst pannekoeken met bitterlemon en ananas, dan samen aan de slag...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:43 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Echt waar? En mij hebben ze altijd voorgehouden dat je daarvoor moest n***n, terwijl er toch echt momenten zijn dat ik meer zin heb in pannenkoeken, hoor.![]()
Brakke nachten zijn vervelend, net als baby's die zich tegen ribben afduwen.
Pannenkoeken met ananas... Mmmm.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef DJRandall het volgende:
vooral de combi doet het hem vaak! Dus eerst pannekoeken met bitterlemon en ananas, dan samen aan de slag...![]()
En als het niet werkt, heb je in ieder geval lekker gegeten en goeie seks gehad
Wat een mooie naam zeg! Gefeliciteerd met jullie dochter!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva Gabriëlle
4020g
alles gaat goed.
Ze hebben er nu ook 1 bij Prenatal in de aanbieding: http://www.prenatal.nl/folder/Wintersale/index.htmlquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:10 schreef pessie het volgende:
Hebben jullie trouwens nog leuke websites met leuke aanbiedingen van maxi-cosi's?
Have fun! Wij gaan half februari op wintersport, ben benieuwd of het dan een beetje wil lukken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:06 schreef Orea het volgende:
Thnxgaat helemaal goedkomen!!
(ik pas nog nét in mijn ski-broek
das gewoon mazzel hebben)
Bedoel je niet: Eli, gefeliciteerd met je zusje?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:12 schreef mrien het volgende:
DaviniaHR en PhysicsRules
gefeliciteerd met jullie dochter! Ive, gefeliciteerd met je broertje!
antwoord was er al hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:03 schreef mama_papa het volgende:
er vroeg iemand vanaf wanneer er meldplicht was, had nog geen reactie geplaatst en ik ben ook wel benieuwd
Vanaf 37 weken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:03 schreef mama_papa het volgende:
er vroeg iemand vanaf wanneer er meldplicht was, had nog geen reactie geplaatst en ik ben ook wel benieuwd
Wat lief hequote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:07 schreef mama_papa het volgende:
Babywasje NR1 net opgehangen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moest het gewoon even posten![]()
![]()
![]()
Daar zat ik dus ook mee,dus net een nieuwe besteld bij kinderstoeltje (hebben ze echt goede aanbiedingen).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
En wat een mooie naam heeft ze zeg!!!
Guess, ik zou een nieuwe kopen, je weet nooit wat ermee gebeurd is als je m op marktplaats koopt.
Merk trouwens met mijn werk wel dat het nu wel wat vermoeiender is om de hele dag te staan. Sta soms ook lekker achter de kassa te geeuwen, vooral als het even rustig is. Is toch erg *lol*
Ook namens Pepijn & t_igger natuurlijk!quote:
Pff, nou, moeilijk hoor!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:03 schreef draculettetje het volgende:
wat een vermoeiende dag gister en nog zo'n beetje voor niks ook!
ergens zit er een kink in de kabel over de info die ik zowel van de revalidatie arts als de gyn heb gehad,
maar volgens 3 van de 5 pijnbestrijders in het ziekenhuis is morfine niet de oplossing bij dystrofie
ze willen het dan ook niet voorschrijven. Op de vraag wat dan wel, paracetemol en tens en beide gebruik ik al en helpen geen donder!
Kortom volgens hen dus de tijd uitzitten! Donderdag moet ik naar de reva arts, eens vragen waar zij haar info vandaan heeft gehaald en of ik daar nog wat mee kan!
flinke domper dus dat wel...
Guess ik zou ook een nieuwe halen, maar ik zie al dat je dat gedaan hebt!
Vanmiddag gaat er als het goed is behangen worden in de babykamer!
hihi de koffie staat hier klaar hoor mocht je zin hebbenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:22 schreef flugeltje het volgende:
Guess. Zelfde probleem hier een beetje. Heb er al eentje via MP gekocht (neppert en heul cheap), maar zit nu ook te denken aan zo'n cabriofix. Martijn en ik kunnen dan beiden zo'n easybase in de auto monteren zodat het niet uitmaakt dat de een 's ochtends wegbrengt en de ander ophaalt. (en je ook niet weet ik hoelang bezig bent met het in de auto monteren van je gewone Maxi Cosi.) Is ook handig dat je zo'n wandelwagenonderstel erbij kunt kopen. Enfin; we zullen wel eens kijken wat het gaat worden allemaal... en of het uberhaupt past in m'n Suzuki Alto
Sonnetje, de vermoeidheid kan inderdaad flink toeslaan. Ik heb er met vlagen ook wel last van. Vreemd genoeg ben ik wel steeds vroeg wakker en kan ik soms midden in de nacht klaarwakker liggen. Zal er allemaal wel bijhoren gok ik zo...
DraculadingesWat zonde nou toch dat niemand echt naar je lijkt te luisteren, is een second opinion wellicht een optie?
Ikzelf tik dit trouwens vanuit een Landall huisje in de buurt van Apeldoorn, als echte nerds hebben we uiteraard meteen effe draadloos internet gemonteerdEn maar goed ook, want m'n 5 mede-landallers liggen nog in diepe rust. Straks lekker zwemmen met z'n allen... Als ze tenminste ooit nog uit bed komen
Heb nu erg last van m'n tandvlees, vrees voor een beginnende ontsteking. Volgende week maar snel de afspraak maken bij de paradontoloog, die had al een heel behandelplan voor me opgesteld waar ik voor moest sparen. Toen ik het geld bij elkaar had was ik zwanger en dacht ik niet meer te mogen. De tandarts vertelde me deze week echter dat het juist nu heel verstandig zou zijn om te gaan omdat het tijdens zwangerschap alleen maar verergerd. Schoonmaken onder het tandvlees, gaat een mooi voorschotje op de bevallingspijn worden vrees ik
mannitol wordt niet meer vergoed door de verzekering, heb in 2006 wel al 2x opname met mannitol gehad met eigenlijk ook praktisch geen effect, ja voor 6 weken!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef Kolonia het volgende:
Vervelend draculettetje.![]()
Mijn ex-schoonmoeder kreeg wel morfine als het nodig was en dat hielp.
Werkt mannitol bij je, of mag dat niet bij zwangerschap?
succesquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:17 schreef mama_papa het volgende:Voor Faja
Ik ga me klaarmaken voor de groeiecho![]()
Ben enorm zenuwachtig, hoop dat alles goed is met mn meisje. Zodra ik meer weet laat ik het weten
Maar kunnen ze dan niet al dan niet tijdelijk een zenuw lamleggen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:00 schreef draculettetje het volgende:
[..]
mannitol wordt niet meer vergoed door de verzekering, heb in 2006 wel al 2x opname met mannitol gehad met eigenlijk ook praktisch geen effect, ja voor 6 weken!
Alleen nu zullen ze dat zeker niet doen, mannitol is vochtafdrijvend heel erg sterk!
Faja alternatief ook al van alles geprobeerd, en ik ben nog wel bij de homeopatische arts dus daar ga ik wel verder mee, alles valt gewoon meer tegen omdat ik mn reguliere medicatie niet mag gebruiken nu
Maar dank allemaal voor het meedenken!
En voor mensen zich afvragen hoe af wat, ja we hebben eerst uitgezocht wat mogelijk was en daar blijkt nu dus die kink in de kabel te zitten! En ja ik ben nog steeds erg blij met het wonder in mn buik!
Dit valt gewoon even tegen, maar ik weet waar ik het voor doe, nog 20 wk ofzo volhouden en hopen op donderdag een beter antwoord!
U vraagt, wij draaien. Ik ben nog inclusief baby en exclusief weeën, maar vastberaden om 10-01-2010 in te pikken (sorry Faja). Alleen heb ik sterk het gevoel dat ons kaboutertje wacht tot ze een reus is voor ze komt...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:14 schreef pessie het volgende:
Heej het is vandaag uitrekendag van DeMajoor... meld je je even? Anders gaan we nog enge dingen denken...
ik heb in 2006 ook al een proef blokkade gehad die niet hielp en aangezien de tens niet helpt geven ze dat ook geen kansquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar kunnen ze dan niet al dan niet tijdelijk een zenuw lamleggen?
Ik bedoel als je al zo lang zoveel pijn hebt (los staand van zwangerschap) en er is geen zicht op verbetering dan kunnen ze daar toch wel iets mee?
Hartstikke goed zeg! Zat ze tussen de p50 en p25 in of nog iets onder de p25? Hoe dan ook, niet extreem klein en dat is mooi. En het feit dat je gewoon verder mag bij de vk is ook een goed teken (en ik kan het weten).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:55 schreef mama_papa het volgende:
@ leonieke: Ik had de lijn gezien van waar ze zou moeten zitten en waar ze nu dus ook echt zit, maar ze zit er inderdaad wel een stukje onder. Geen idee wat het gemiddelde is, maar de echomevrouw zei dat het een klein meisje zou worden. Vind het niet erg, een klein meisje is leukZe is niet té klein en dat is het belangrijkst
Ik heb je een PM gestuurd. En misschien nog een idee om eens een andere arts te vragen in een ander ziekenhuis c.q. revalidatiecentrum. De ene arts is de andere niet heb ik gemerkt...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:34 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb in 2006 ook al een proef blokkade gehad die niet hielp en aangezien de tens niet helpt geven ze dat ook geen kans
als de reva arts geen oplossing verder heeft vrees ik dat het gewoon uitzitten wordt en met de gyn om de tafel
en dan zo gauw ik bevallen ben gewoon weer aan de normale medicatie, dan maar geen borstvoeding
Volgens mij is dat niet echt piepklein hoor! Er zijn wel meer babietjes die zo'n gewicht hebben bij geboortequote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:38 schreef mama_papa het volgende:
Net terug van de echo:
Ons meisje is wel wat kleiner dan gemiddeld: ze zit nu op 2300 gram, met 40 weken zal dat ongeveer 3000 gram zijn. Enorm veel vruchtwater (ver boven de rode lijn), uitleg over hoe en wat nu verder krijg ik woensdag bij de VK. Mn meisje was weer lekker druk tijdens de echoHeel druk bezig om dr duimpje in dr mondje te krijgen, maar dat wilde niet lukken. Toen kwam me er toch een grote gaap
hihi. Ze ligt ook al goed ingedaald! (Voelde ik het toch goed
) Gelukkig is verder alles helemaal in orde!
![]()
Kregen nog een mooie echofoto mee waar ze belletjes blaast![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ben zo verliefd![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:35 schreef leonieke het volgende:
En ik ga me maar eens klaarmaken, want we moeten straks gaan nieuwjaren bij mijn schoonbroer.
En dan neem ik maar de afmetingen van de kamer mee zodat hij een offerte kan opmaken.
Dat zou ik dus 'vergeten'...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:35 schreef leonieke het volgende:
En ik ga me maar eens klaarmaken, want we moeten straks gaan nieuwjaren bij mijn schoonbroer.
En dan neem ik maar de afmetingen van de kamer mee zodat hij een offerte kan opmaken.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:35 schreef leonieke het volgende:
kunnen jullie het niet gewoon zelf doen??quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:35 schreef leonieke het volgende:
Wat dacht je van: "We gaan het zelf doen." Je hoeft hem toch geen verklaring te geven?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef leonieke het volgende:
Ow jullie begrijpen het verkeerd![]()
![]()
We kunnen hem toch moeilijk zonder een offerte weigeren. De bedoeling is dat hij een offerte maakt en dat we dan zeggen dat het echt wel te duur is en dat we het dus zelf gaan doen.
Het is niet de bedoeling dat hij hier komt schilderen, hoorMaar ik vind het ook zo raar om hem gewoon te zeggen: we gaan het zelf doen want je bent waarschijnlijk (
) te duur.
Snappie?
Wat is dat toch met jullie hormonen?![]()
Wat giga balen van de pijnbestrijding,hopelijk kan de reva arts je toch nog helpen want hier word je ook niet blij vanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:03 schreef draculettetje het volgende:
wat een vermoeiende dag gister en nog zo'n beetje voor niks ook!
ergens zit er een kink in de kabel over de info die ik zowel van de revalidatie arts als de gyn heb gehad,
maar volgens 3 van de 5 pijnbestrijders in het ziekenhuis is morfine niet de oplossing bij dystrofie
ze willen het dan ook niet voorschrijven. Op de vraag wat dan wel, paracetemol en tens en beide gebruik ik al en helpen geen donder!
Kortom volgens hen dus de tijd uitzitten! Donderdag moet ik naar de reva arts, eens vragen waar zij haar info vandaan heeft gehaald en of ik daar nog wat mee kan!
flinke domper dus dat wel...
Guess ik zou ook een nieuwe halen, maar ik zie al dat je dat gedaan hebt!
Vanmiddag gaat er als het goed is behangen worden in de babykamer!
Ik heb em helemaal nog niet in gebruik maar ben nu al helemaal blij met de easybase,het lijkt me zo veel handigerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:22 schreef flugeltje het volgende:
Guess. Zelfde probleem hier een beetje. Heb er al eentje via MP gekocht (neppert en heul cheap), maar zit nu ook te denken aan zo'n cabriofix. Martijn en ik kunnen dan beiden zo'n easybase in de auto monteren zodat het niet uitmaakt dat de een 's ochtends wegbrengt en de ander ophaalt. (en je ook niet weet ik hoelang bezig bent met het in de auto monteren van je gewone Maxi Cosi.) Is ook handig dat je zo'n wandelwagenonderstel erbij kunt kopen. Enfin; we zullen wel eens kijken wat het gaat worden allemaal... en of het uberhaupt past in m'n Suzuki Alto
Laten we het hopen van niet zeg!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:13 schreef pessie het volgende:
Guess, ik heb een klein vermoeden dat de bekkenfysio gaat roepen dat je niet meer zoveel mag staan.
De dag is nog niet voorbij! Alles is nog mogenlijk, want 10-01 idd mooie datum! Davinia ging ook snel ineensquote:Op zondag 10 januari 2010 09:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mama_papa, mooie echo en 3000 gram is toch netjes bij de geboorte. Beter dan gelijk een kleuter te moeten baren.
Leonieke, hopelijk heb je je zwager mede gedeeld dat hij die offerte kan stoppen waar de zon niet schijnt.
En hier nog altijd zwanger, baby en ik zijn het kennelijk niet eens over hoe mooi de datum 10-01-2010 is.
Zou mooi zijn. Ze is nu 1 dag overtijdquote:Op zondag 10 januari 2010 14:53 schreef Kolonia het volgende:
Is mis DeMajoor, is ze aan het bevallen nu?
Volgens mij had ze wel gezegd in het weekend niet online te zijn, maar dat sluit bevallen niet uit natuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2010 14:53 schreef Kolonia het volgende:
Is mis DeMajoor, is ze aan het bevallen nu?
Ik geloof ook inderdaad dat ze zoiets had gezegd...quote:Op zondag 10 januari 2010 16:42 schreef marky het volgende:
[..]
Volgens mij had ze wel gezegd in het weekend niet online te zijn, maar dat sluit bevallen niet uit natuurlijk
Ja, eigenlijk mag ik niet klagen. Slapen wordt wel wat minder prettig, beetje last van mijn buik die in de weg zit, maar een voedingskussen en een extra hoofdkussen helpen wel en lang lopen wil ook niet echt meer. Zaterdag een paar uurtjes wezen shoppen maar dan ben ik wel kapot.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Happy, hou je het nog een beetje vol? Bijna verlof toch of niet?
Ik heb alleen een boxkleed er in liggen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef happyme28 het volgende:
Even algemeen een vraagje: hebben jullie in de box ook een boxmatras of alleen een boxkleed?
Fijn dat je hebt kunnen genieten van de zwangerschap joh!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mag ik niet klagen. Slapen wordt wel wat minder prettig, beetje last van mijn buik die in de weg zit, maar een voedingskussen en een extra hoofdkussen helpen wel en lang lopen wil ook niet echt meer. Zaterdag een paar uurtjes wezen shoppen maar dan ben ik wel kapot.
Verder deze hele week nog werken en volgende week maandag t/m donderdag dus dat is te overzien. Het wordt wel zwaarder maar ik mag echt niet klagen. Nog even doorbuffelen, een paar projecten opstarten zodat de teams zelfstandig verder kunnen en nog wat kleine projecten afronden en dan kan ik met een gerust hart afscheid nemen voor een paar maanden.
Kijk erg uit naar mijn verlof, lekker een beetje tutten en mij mentaal voorbereiden op de bevalling. Lekker afspreken met vriendinnen en mijn moeder komt lekker langs om te helpen dus daar kan ik wel naar uitkijken.
Ik had het er nog met marky over dat het zo ongelofelijk snel is gegaan. Maar ik heb echt onwijs genoten van mijn zwangerschap en eigenlijk geniet ik nog steeds (ben eigenlijk de onzekere eerste 12 weken al weer bijna vergeten merk ik nu). Over 5-6 weken zal ik het wel zat zijn, maar ik hoop nu nog niet dat hij eerder komt eerlijk gezegd.
Even algemeen een vraagje: hebben jullie in de box ook een boxmatras of alleen een boxkleed?
Wij zijn gisteren op een verjaardag geweest. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met tellen van het aantal keer dat ik dat te horen kreeg...quote:Op maandag 11 januari 2010 08:05 schreef flugeltje het volgende:
DeMajoor en Faja, m'n moeder heeft zo'n lekker dooddoener in dit soort gevallen... "Er is er nog nooit eentje blijven zitten" zegt ze dan![]()
Nu lijkt dat niet zo, maar Happy heeft helemaal gelijk. Dat ben je echt zo vergeten. Bij mij waren de eerste 10 weken ook licht problematisch, maar door de 5 zorgeloze maanden erachteraan, was ik dat zo weer vergeten.quote:Hoop dat je strippoging succes heeft Faja en DeMajoor, fijn dat het nu wat relaxter voelt om 'over tijd' te zijn.
Happy, ik ben blij dat je zo geniet van het zwanger zijn. Ik hoop zelf ook nog een keer te kunnen zeggen dat ik de eerste 12 weken vergeten ben... Bijna verlof meid
Zelfs als je daarna geen zorgeloze maanden hebt, vergeet je heel snel hoe het was...quote:Op maandag 11 januari 2010 08:13 schreef DeMajoor het volgende:
Nu lijkt dat niet zo, maar Happy heeft helemaal gelijk. Dat ben je echt zo vergeten. Bij mij waren de eerste 10 weken ook licht problematisch, maar door de 5 zorgeloze maanden erachteraan, was ik dat zo weer vergeten.
Inderdaad. Zonder die gadget waren we allemaal al massaal voor een mammoet gesprongen en had de mensheid 2010 niet eens gehaald...quote:Op maandag 11 januari 2010 08:29 schreef Asyniur het volgende:
Zelfs als je daarna geen zorgeloze maanden hebt, vergeet je heel snel hoe het was...
Dat is het mooie van de hersenen
Overtijd ben je pas met 42 weken. Tot dan ben je gewoon à terme en doen ze niets speciaals, bij mijn weten. Die ctg is om vast te stellen hoe de conditie van het kind is en doen ze dus alleen als daar een aanleiding voor is.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:13 schreef leonieke het volgende:
Waarvoor dient die CTG eigenlijk? Moet je daar naartoe als je overtijd bent of is het ene niet een logisch gevolg van het andere?
Snotterig en brak maar verder genietend van een (heel) druk mannetje in mijn buikquote:Op maandag 11 januari 2010 10:57 schreef Keshet het volgende:
Asy..hoe is het met jou?
Mijn kleine Teigetje heeft een nieuw truucje!Ik voel d'r nu (eindelijk
) schoppen. Volgens mij kan ze dat al vrij gericht want 't is steeds precies op m'n blaas!
![]()
Ik hoor d'r al roepen: "Jaaaaaaaaa! Raaaaaaaaak! 100 punten!'![]()
Verder gaat 't goed. Nog steeds chronisch tijdgebrek ivm nieuw huis/werken/etc. maar ik lees trouw mee op m'n telefoon! M'n buik begint eindelijk een beetje te groeien.![]()
Mocht er een modje meelezen; mag er achter mijn naam in de op dat mijn kuukn een meisje is? Alvast bedankt!
Ik zwem ook heel graag. Maar vind dat ook maar eng inderdaad. Een ander houdt helaas niet altijd rekening met je zoals je zou willen.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:50 schreef octopussy het volgende:![]()
Ben even een weekendje in Landall Vennebos geweest bij vrienden. Wat vallen die zwembaden ineens tegen als je zelf geen kind meer bent zeg![]()
Ik ben geen angstig type, maar ik was echt telkens bang dat ik een trap van een ander kind in mijn buik zou krijgen bij het zwemmen![]()
Had hier vannacht echt een extreem druk meisje in de buik.
DeMajoor en Faja-Lobi, hopelijk gaan jullie snel aan het puffen
Wat fijn. Nu kan je nog meer gaan genieten.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:21 schreef ChilllayD het volgende:
Vanochtend m'n 2e echo gehad! Ietsje verder dan ze dachten (ik wist het wel zeker, zij nu ook)![]()
11 weken en 1 dag vandaag. Kindje was prima in orde, mooi hartslagje en alles erop en eraan! HOERA
Wij zouden volgens die Chinese kalender ook een meisje krijgen, maar dat klopt dus ook nietquote:Op maandag 11 januari 2010 16:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja gelukkig wel haha, de laatste dagen ben ik er zo mee bezig haha.
Maar krijg steeds meer het gevoel dat het een meisje wordt
En heb even die chinese geslachtskalender er even bij gepakt en die zegt een jongen, dus moet het wel een meisje worden (heb namelijk even gekeken: bij mijn zus zei dat ding de eerste keer dat het een jongen werd en dat werd meisje. Nu zegt ie bij haar dat het een meisje wordt en het wordt een jongen en bij mijn schoonzusje zegt ie jongen en is t wordt een meisje. Dus moet het bij mij ook zo werken, toch?!)
ChillayD, ik ben morgen 15 weken.
Jammer dat et nog niets in gang heeft gezet. Maar straks liggen de kids in bed, eventueel een gezellig onderonsje met je man, en dan misschien....?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nee dames, het heeft tot nu toe nog niks in gang gezet. Ik heb wat harde buiken maar boven al een dreumes die nog al moe is en mij de hele dag als kussen gebruikt en tegen aan hangt. Ik ben rond 4 uur nog even op bed gaan liggen en in slaap gevallen en net weer wakker gemaakt voor het avondeten. Misschien als het in huis rustig is vanavond en dus ook rustig is in mijn hoofd dat er nog wat spannends gebeurd maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik morgen voor het eerst in mijn leven kennis maken met acupunctuur.
quote:Op maandag 11 januari 2010 17:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nee dames, het heeft tot nu toe nog niks in gang gezet. Ik heb wat harde buiken maar boven al een dreumes die nog al moe is en mij de hele dag als kussen gebruikt en tegen aan hangt. Ik ben rond 4 uur nog even op bed gaan liggen en in slaap gevallen en net weer wakker gemaakt voor het avondeten. Misschien als het in huis rustig is vanavond en dus ook rustig is in mijn hoofd dat er nog wat spannends gebeurd maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik morgen voor het eerst in mijn leven kennis maken met acupunctuur.
Ach ja, geen zin om ff een belletje te plegen van 20 secquote:Op maandag 11 januari 2010 19:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja dat zei mijn vriend ook al
maar daar had ik geen zin in *lol*
ach en ben ik er ook even uitgeweest
En de spijlen hadden niet even kunnen wachten tot morgen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:54 schreef Asyniur het volgende:
Augurken zijn altijd lekker! Ik snoep ze wel vaker, ook als ik niet zwanger ben!![]()
Faja, hopelijk helpt acupunctuur je een handje op weg...![]()
Bah, vandaag geen topdag voor mij.![]()
Ik ben zo ontzettend verkouden. Heb het er gewoon benauwd van en ben kapot moe alleen al van het ademhalen. Als ik een paar stappen zet, dan hijg ik al als een oud molenpaard.![]()
Heb toch even mijn tanden op elkaar gezet en de spijlen van het ledikantje in de grondverf gezet. Dat staat al zolang. Dat moest gewoon van mezelf...
Wat een heerlijk gevoel is dat het,gefeliciteerdquote:Op maandag 11 januari 2010 13:21 schreef ChilllayD het volgende:
Vanochtend m'n 2e echo gehad! Ietsje verder dan ze dachten (ik wist het wel zeker, zij nu ook)![]()
11 weken en 1 dag vandaag. Kindje was prima in orde, mooi hartslagje en alles erop en eraan! HOERA
kan wel hoor. ik had mijn 20 weken echo met 18 weken. het moet gewoon ergens tussen de 18de en 22ste weekquote:Op maandag 11 januari 2010 20:26 schreef Guess. het volgende:
[..]
Wat een heerlijk gevoel is dat het,gefeliciteerd![]()
Ik heb de 19e mijn 20wkn echo maar dan ben ik pas 19wkn,vind het wel wat vroeg of komt dat wel vaker voor?
Ik hoop dat ze kunnen zien of het een jongen of meisje is anders laten we een een paar weekjes later een geslachtsbepaling doen denk ik.
Goedemorgen.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:54 schreef Keshet het volgende:
Faja: Jammer dat het strippen nog geen resultaat heeft gehad! Mag ik vragen hoe je op het idee bent gekomen om acupunctuur te gaan proberen?
Van dat verschil ga ik ook nog steeds uit. Daarom heb ik woensdag uiteindelijk het zh wel laten bellen. Toen voelden ze aan als menstuatiekrampen en niet als normale harde buiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:18 schreef Faja-Lobi het volgende:
Balen Majoor dat jouw kleine ook nog geen zin heeft om de grote witte wereld te willen bewonderen. Die harde buiken om de zo veel minuten heb ik ook dagelijks maar die mag ik van de verloskundige geen weeen noemen omdat weeen pijn doen en die harde buiken nauwelijks.
Meestal wel, inderdaad. Maar zelfs dat is geen zekerheid. Zo lang de hoeveelheid vruchtwater niet afneemt en het kind het blijft doen zoals nu, blijft het beleid afwachten. Zelfs al zou ik over de 42 weken heen gaan. Overigens denk ik daar nog maar niet aan. Het is veel waarschijnlijker dat het gewoon vanzelf komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:36 schreef pessie het volgende:
Er is een lichtpuntje. Nog maximaal 11 dagen en ze is er!
Beklemming van een zenuw in je onderrug/bil met daardoor uitstralingspijn je been in. In mijn geval had ik het rechts...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:49 schreef DeMajoor het volgende:
Asy: ischias? Ik ben misschien een medische leek, maar wat is dat? Aangezien je het blijkbaar niet moet willen hebben:dat het weg lijkt te zijn!
Oke dan wist ik niet,weer wat geleerd,ben gewoon lekker snel aan de beurtquote:Op maandag 11 januari 2010 20:28 schreef simmu het volgende:
[..]
kan wel hoor. ik had mijn 20 weken echo met 18 weken. het moet gewoon ergens tussen de 18de en 22ste week
het kan wel hoor. hoeft niet, kan wel. ik voelde selene indertijd pas rond 20 weken, maar de guppies al met 18 of daaromtrent.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:51 schreef Guess. het volgende:
[..]
Oke dan wist ik niet,weer wat geleerd,ben gewoon lekker snel aan de beurt
Ik voelde vorige week 2 nachten achter elkaar een paar plopjes in me buik,ging er vanuit dat dat de kleine is maar nu voel ik al een paar dagen niks meer,vind ik wel raar eigenlijk en ook een beetje eng.Is dat in het begin normaal?Ik ben nu 18wkn.
@DeMajoor ,lijkt me echt zo erg dat wachten,hopelijk dient de kleine zich snel aan!
Die plopjes had ik ook rond die tijd. Meestal alleen als ik zelf heel rustig zat (vaak in de trein). En dan waren ze opeens weer een paar dagen weg. Maar dat was maar heel kort, want vanaf een week of 20 voelde ik al dagelijks bewegingen. Dus ik denk dat je inderdaad bewegingen voelt en het is normaal dat het in het begin nog niet dagelijks is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:51 schreef Guess. het volgende:
Ik voelde vorige week 2 nachten achter elkaar een paar plopjes in me buik,ging er vanuit dat dat de kleine is maar nu voel ik al een paar dagen niks meer,vind ik wel raar eigenlijk en ook een beetje eng.Is dat in het begin normaal?Ik ben nu 18wkn.
@DeMajoor ,lijkt me echt zo erg dat wachten,hopelijk dient de kleine zich snel aan!
Dat kan. Je kleintje heeft echt nog zoveel ruimte. Die zwemt in de rondte en soms botst ie ergens tegenaan en dan voel je dat. Je zal het steeds vaker gaan voelen hoor!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:51 schreef Guess. het volgende:
[..]
Wat een heerlijk nieuws allemaal! Wat is je meisje trouwens prachtig!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
hier zijn de bekkenklachten echt een HEEL stuk minder!gisteravond wel weer last van schaambeen, maar toen heb ik het geprobeerd om een keer de trap op een normale manier te nemen, en ik heb Eli 1x opgetild op en van de commode, en we zijn een kwartiertje buiten geweest, met aviva in de doek, dus dat was wat teveel van het goede, wellicht.
maar, de druk eraf doet wonderen!
en ik zit na 6 dagen op +2 kg boven startgewicht
* DaviniaHR klimt terug op roze wolk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7 weken 2 dagen en 12 mm groot![]()
Dat wittige is de placenta-in-aanleg.
Ter vergelijk, dit was een week geleden, kijk het verschil eens in 'aureooltje'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Klinkt alsof het nu echt veel beter gaat met je!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Geen verse persers hiero?
Jammer!
Majoor is inmiddels ook overtijd, dus. Wel irritant van die continue harde buiken. hebben ze wel al je ontsluiting gecheckt?
Faja ook nog niks...
zo raar, eerst ben je samen aan het wachten, nu ligt de mijne te ronken in de doomooseat
sorry, wachtende dames, ik vond dit soort posts niet altijd even leuk, want IK-WIL-OOHOOOKK!!
maar ja, roze wolk en zo!
asy, wat goed dat je ischias weg is!
hier zijn de bekkenklachten echt een HEEL stuk minder!gisteravond wel weer last van schaambeen, maar toen heb ik het geprobeerd om een keer de trap op een normale manier te nemen, en ik heb Eli 1x opgetild op en van de commode, en we zijn een kwartiertje buiten geweest, met aviva in de doek, dus dat was wat teveel van het goede, wellicht.
maar, de druk eraf doet wonderen!
en ik zit na 6 dagen op +2 kg boven startgewicht
* DaviniaHR klimt terug op roze wolk
Poliklinisch bevallen is bijna hetzelfde als een kraamhotel volgens mij als je er niet lang wilt blijven alleen misschien iets minder luxe. Maar ook gewoon met alles wat je nodig hebt op de kamer (badkamer, cd speler, boekjes, eten en dan samen met de VK en je partner en evt. medische voorzieningen in de buurt in het geval het nodig is. Geen idee wat het verschil in kosten is, maar als alles goed gaat kom je niet eens op 'zaal' in het ziekenhuis als alles goed gaat zegmaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:39 schreef Keshet het volgende:
Omdat je met poliklinisch bevallen toch echt bevalt in een ziekenhuis. Dat hoeft van mij niet zo nodig als het niet noodzakelijk is.
In het geboortecentrum kun je bevallen, bijkomen en dan naar huis. Ik wil er ook geen week blijven hoor! Een dagje oid is goed genoeg!
Simmu toch!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:28 schreef simmu het volgende:
en nu zit ik te huilen omdat sangdrax (die naar delft was om dingen te regelen voor die promotie) eerst urenlang bij zijn pa heeft gezeten (en dus straks alstie thuiskomt weer met allerlei idiote plannen komt die niet kunnen en dan mag ik weer de draak zijn en alles afschieten) en toen belde dat iemand onze geparkeerde auto aangereden heeft. een gigadeuk in de deur, die niet meer open kan, en dus total loss. ik weet het stom om te janken om een auto, maar het was mijn allereerste auto, betaald van gespaard geld van mijn allereerste echte baan. waar ik zolang we hier wonen 3 x in heb kunnen rijden. verder zit ik hier in dit dorp zonder auto of fietsstoeltje. ik had zo graag nog een keertje gewoon blij rond willen rijden, ik zou volgende week voor het eerst in 4 maanden een keertje zelf een dagje gaan winkelen. ik ben het gewoon even allemaal zat. nja, negeer maar verder want ik weet ook wel dat het allemaal geen ramp is, maar ben het nu ff helemaal zat om zo opgesloten te zitten.
Dat lijken me dan goede redenen om het daar te doen voor jou. Het is net wat je zelf belangrijk vindt. Ik denk dat het sowieso lastig is een keuze te bepalen op basis van verhalen van anderen. Neem aan dat je er wel eens kunt kijken en als het jou een prettig gevoel geeft, zou ik die keuze maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:35 schreef Keshet het volgende:
Happy: Het voordeel van een kraamhotel boven thuis en/of poliklinisch lijkt mij dat je na de bevalling niet meteen weggebonjourd wordt, dat heb je in het ziekenhuis natuurlijk wel.
Vriendlief mag er gewoon blijven eten en slapen, het is ingericht als een thuissituatie. Ook mag je er vrij vlot nadat de bevalling start al naar toe, dat heb je in het ziekenhuis niet. Het eerste bezoek, de eerste instructies van de kraamzorg etc. kan ik gewoon daar krijgen. De aanwezige kraamzorg zijn mensen van de kraamzorg die ik thuis ook ga krijgen, het zou zelfs dezelfde persoon willen zijn.
Thuis bevallen is voor mij geen optie omdat ik als de dood ben dat er iets misgaat, hoe miniem dan ook, en dat ik alsnog naar het ziekenhuis moet, iets wat bij bijna 50% van de thuisbevallingen helaas gebeurt. Nou woon ik helemaal niet ver bij het ziekenhuis vandaan maar gestress over transport met de ambulance, wachten, etc. etc. spreekt mij helemaal niet aan.
Mocht ik vanuit het geboortecentrum alsnog naar het ziekenhuis moeten dan kan ik met de lift naar beneden, het geboortecentrum zit bovenop het ziekenhuis.
De kosten voor poliklinisch bevallen en bevallen in het geboortecentrum zijn gelijk, je betaalt 'gewoon' je eigen bijdrage. (Die krijg ik volgens mij nog vergoed ook, maar dat moet ik nog even uitzoeken.)
Er komen wel kosten voor maaltijden bij maar die zijn niet hoog. Je mag ook je eigen eten meenemen/laten brengen maar ik zie me toch echt geen lunchpakketje klaarmaken voor vertrek.
nah, deze is hiermee wel total loss hoor. die kwam ook maar net met de hakken over de sloot de keuring door vorige maand. we hebben op moneyou al een en ander klaarstaan, want er moet om te beginnen een grotere auto klaarstaan. het is ook gewoon zo'n beetje het laatste wat gewoon van mij was, wat ik verdiend heb en waar ik voor gewerkt had enzo, en waar ik al heel lang geen gebruik van heb kunnen maken wat om te beginnen al best wel stak. en er nog een keeretje in rondrijden moest ergens de komende anderhalve week, want ik pas nauwlijks meer achter het stuurquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Keshet het volgende:
[..]
Simmu toch!Natuurlijk mag je even huilen en schreeuwen en uitrazen! Soms is het gewoon even te veel tegelijk.
Even praktisch: Dat een deur niet meer open kan betekent niet per definitie dat je auto totall loss is! (Iets met betonnen paal, achteruit rijden, boem, autodeur van de sloop etc.)
Laat er een schade-expert naar kijken, dan weet je pas waar je aan toe bent!
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er snel een goede oplossing komt!
't is dat je zo ver weg woont en dat ik moet werken anders had ik je wel een dagje rondgereden volgende week!
ik lees ook nu pas goed bij!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:43 schreef ymme het volgende:
Oh en ook ik ben slecht. Sorry Free.
Dikke![]()
![]()
voor jouw stickertje... Super zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |