Hoi!
Hier een gelukkig mama. Ik heb wel last van ernsitge dilemma's, hoor! 's Nachts wilde ik eigenlijk slapen,maar ja, aan de andere kant wil ik ook bakvissen over de rand van de wieg naar mijn dochter!

oplossing: kind in bed

het was idd een redelijke turbobevalling. om 17 uur eerste echte weeën (met beginnende perdrang

), maar dan om de 10 a 20 minuten,dus eerst nog eli opgehaald van het kdv om 18:15u. Om 19u thuis, PR heeft nog boodschapjes gedaan met eli, en het werd toch wel sneller allemaal. om 19:45u (?) mn zus gebeld geloof ik dat ze moest komen om op te passen op eli (want wij wilden nog naar het zkh). daarna de vlos gebeld dat die ook maar ff mochten komen buurten. 20:10u vliezen gebroken, 20:25u vlos binnen, getoucheerd, volledige ontsluiting. 20:37u aviva tegen de achterwand van de slaapkamer gelanceerd

ben niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen, maar ben een stuk minder kapot dan bij eli, dus dat is fijn!
het eerste wat ik zei toen ze eruit kwam: "was dat alles?"

(ik had helse pijnen bij het persen verwacht, zoals bij eli, en dat viel dus 100% mee)
het eerste wat ik daarna dacht: "godhalleluja, de zwangerschap is voorbij. het is klaar."

en toen had ik naweeën

ik heb trouwens geen noemenswaardige hinder gehad van mn bekken. ja, de weeen in het begin sloegen ook op mijn heupkommen, maar daarna eigenlijk niet meer. dus dat geeft de bekkenpatiënt wellicht moed

(ik ga het nog wel even uitgebreider opschrijven allemaal, maar dit is de korte versie)
ze heeft vannacht heel goed gedronken, maar is nu misselijk, dus maft alleenmaar.
eli vindt aviva vooral babyachtig en dacht dat het kadootje voor haar was, maar is toch wel blij met zijn nieuwe vuilnisophaaldienst van duplo. 9we hadden eigenlijk een grote nwe doos blokken bedaht, maar dat pakt zo moeilijk uit boven op bed, dus we hebben maar iets kleiners gepakt van de stapel. weet het kind veel

) hij is wel een beetje van slag, maar dat was te verwachten.
dames, majoor en faja, hop! persen maar!

ik zal PR vragen om alle foto's op onze website te zetten, dan ga ik daar wel in seelcteren vanaf mn laptoppie. foto volgt dus nog.