Die plopjes had ik ook rond die tijd. Meestal alleen als ik zelf heel rustig zat (vaak in de trein). En dan waren ze opeens weer een paar dagen weg. Maar dat was maar heel kort, want vanaf een week of 20 voelde ik al dagelijks bewegingen. Dus ik denk dat je inderdaad bewegingen voelt en het is normaal dat het in het begin nog niet dagelijks is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:51 schreef Guess. het volgende:
Oke dan wist ik niet,weer wat geleerd,ben gewoon lekker snel aan de beurt
Ik voelde vorige week 2 nachten achter elkaar een paar plopjes in me buik,ging er vanuit dat dat de kleine is maar nu voel ik al een paar dagen niks meer,vind ik wel raar eigenlijk en ook een beetje eng.Is dat in het begin normaal?Ik ben nu 18wkn.
@DeMajoor ,lijkt me echt zo erg dat wachten,hopelijk dient de kleine zich snel aan!
Dat kan. Je kleintje heeft echt nog zoveel ruimte. Die zwemt in de rondte en soms botst ie ergens tegenaan en dan voel je dat. Je zal het steeds vaker gaan voelen hoor!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:51 schreef Guess. het volgende:
[..]
Oke dan wist ik niet,weer wat geleerd,ben gewoon lekker snel aan de beurt
Ik voelde vorige week 2 nachten achter elkaar een paar plopjes in me buik,ging er vanuit dat dat de kleine is maar nu voel ik al een paar dagen niks meer,vind ik wel raar eigenlijk en ook een beetje eng.Is dat in het begin normaal?Ik ben nu 18wkn.
Wat een heerlijk nieuws allemaal! Wat is je meisje trouwens prachtig!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
hier zijn de bekkenklachten echt een HEEL stuk minder!gisteravond wel weer last van schaambeen, maar toen heb ik het geprobeerd om een keer de trap op een normale manier te nemen, en ik heb Eli 1x opgetild op en van de commode, en we zijn een kwartiertje buiten geweest, met aviva in de doek, dus dat was wat teveel van het goede, wellicht.
maar, de druk eraf doet wonderen!
en ik zit na 6 dagen op +2 kg boven startgewicht
* DaviniaHR klimt terug op roze wolk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7 weken 2 dagen en 12 mm groot![]()
Dat wittige is de placenta-in-aanleg.
Ter vergelijk, dit was een week geleden, kijk het verschil eens in 'aureooltje'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Klinkt alsof het nu echt veel beter gaat met je!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Geen verse persers hiero?
Jammer!
Majoor is inmiddels ook overtijd, dus. Wel irritant van die continue harde buiken. hebben ze wel al je ontsluiting gecheckt?
Faja ook nog niks...
zo raar, eerst ben je samen aan het wachten, nu ligt de mijne te ronken in de doomooseat
sorry, wachtende dames, ik vond dit soort posts niet altijd even leuk, want IK-WIL-OOHOOOKK!!
maar ja, roze wolk en zo!
asy, wat goed dat je ischias weg is!
hier zijn de bekkenklachten echt een HEEL stuk minder!gisteravond wel weer last van schaambeen, maar toen heb ik het geprobeerd om een keer de trap op een normale manier te nemen, en ik heb Eli 1x opgetild op en van de commode, en we zijn een kwartiertje buiten geweest, met aviva in de doek, dus dat was wat teveel van het goede, wellicht.
maar, de druk eraf doet wonderen!
en ik zit na 6 dagen op +2 kg boven startgewicht
* DaviniaHR klimt terug op roze wolk
Poliklinisch bevallen is bijna hetzelfde als een kraamhotel volgens mij als je er niet lang wilt blijven alleen misschien iets minder luxe. Maar ook gewoon met alles wat je nodig hebt op de kamer (badkamer, cd speler, boekjes, eten en dan samen met de VK en je partner en evt. medische voorzieningen in de buurt in het geval het nodig is. Geen idee wat het verschil in kosten is, maar als alles goed gaat kom je niet eens op 'zaal' in het ziekenhuis als alles goed gaat zegmaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:39 schreef Keshet het volgende:
Omdat je met poliklinisch bevallen toch echt bevalt in een ziekenhuis. Dat hoeft van mij niet zo nodig als het niet noodzakelijk is.
In het geboortecentrum kun je bevallen, bijkomen en dan naar huis. Ik wil er ook geen week blijven hoor! Een dagje oid is goed genoeg!
Simmu toch!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:28 schreef simmu het volgende:
en nu zit ik te huilen omdat sangdrax (die naar delft was om dingen te regelen voor die promotie) eerst urenlang bij zijn pa heeft gezeten (en dus straks alstie thuiskomt weer met allerlei idiote plannen komt die niet kunnen en dan mag ik weer de draak zijn en alles afschieten) en toen belde dat iemand onze geparkeerde auto aangereden heeft. een gigadeuk in de deur, die niet meer open kan, en dus total loss. ik weet het stom om te janken om een auto, maar het was mijn allereerste auto, betaald van gespaard geld van mijn allereerste echte baan. waar ik zolang we hier wonen 3 x in heb kunnen rijden. verder zit ik hier in dit dorp zonder auto of fietsstoeltje. ik had zo graag nog een keertje gewoon blij rond willen rijden, ik zou volgende week voor het eerst in 4 maanden een keertje zelf een dagje gaan winkelen. ik ben het gewoon even allemaal zat. nja, negeer maar verder want ik weet ook wel dat het allemaal geen ramp is, maar ben het nu ff helemaal zat om zo opgesloten te zitten.
Dat lijken me dan goede redenen om het daar te doen voor jou. Het is net wat je zelf belangrijk vindt. Ik denk dat het sowieso lastig is een keuze te bepalen op basis van verhalen van anderen. Neem aan dat je er wel eens kunt kijken en als het jou een prettig gevoel geeft, zou ik die keuze maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:35 schreef Keshet het volgende:
Happy: Het voordeel van een kraamhotel boven thuis en/of poliklinisch lijkt mij dat je na de bevalling niet meteen weggebonjourd wordt, dat heb je in het ziekenhuis natuurlijk wel.
Vriendlief mag er gewoon blijven eten en slapen, het is ingericht als een thuissituatie. Ook mag je er vrij vlot nadat de bevalling start al naar toe, dat heb je in het ziekenhuis niet. Het eerste bezoek, de eerste instructies van de kraamzorg etc. kan ik gewoon daar krijgen. De aanwezige kraamzorg zijn mensen van de kraamzorg die ik thuis ook ga krijgen, het zou zelfs dezelfde persoon willen zijn.
Thuis bevallen is voor mij geen optie omdat ik als de dood ben dat er iets misgaat, hoe miniem dan ook, en dat ik alsnog naar het ziekenhuis moet, iets wat bij bijna 50% van de thuisbevallingen helaas gebeurt. Nou woon ik helemaal niet ver bij het ziekenhuis vandaan maar gestress over transport met de ambulance, wachten, etc. etc. spreekt mij helemaal niet aan.
Mocht ik vanuit het geboortecentrum alsnog naar het ziekenhuis moeten dan kan ik met de lift naar beneden, het geboortecentrum zit bovenop het ziekenhuis.
De kosten voor poliklinisch bevallen en bevallen in het geboortecentrum zijn gelijk, je betaalt 'gewoon' je eigen bijdrage. (Die krijg ik volgens mij nog vergoed ook, maar dat moet ik nog even uitzoeken.)
Er komen wel kosten voor maaltijden bij maar die zijn niet hoog. Je mag ook je eigen eten meenemen/laten brengen maar ik zie me toch echt geen lunchpakketje klaarmaken voor vertrek.
nah, deze is hiermee wel total loss hoor. die kwam ook maar net met de hakken over de sloot de keuring door vorige maand. we hebben op moneyou al een en ander klaarstaan, want er moet om te beginnen een grotere auto klaarstaan. het is ook gewoon zo'n beetje het laatste wat gewoon van mij was, wat ik verdiend heb en waar ik voor gewerkt had enzo, en waar ik al heel lang geen gebruik van heb kunnen maken wat om te beginnen al best wel stak. en er nog een keeretje in rondrijden moest ergens de komende anderhalve week, want ik pas nauwlijks meer achter het stuurquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Keshet het volgende:
[..]
Simmu toch!Natuurlijk mag je even huilen en schreeuwen en uitrazen! Soms is het gewoon even te veel tegelijk.
Even praktisch: Dat een deur niet meer open kan betekent niet per definitie dat je auto totall loss is! (Iets met betonnen paal, achteruit rijden, boem, autodeur van de sloop etc.)
Laat er een schade-expert naar kijken, dan weet je pas waar je aan toe bent!
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er snel een goede oplossing komt!
't is dat je zo ver weg woont en dat ik moet werken anders had ik je wel een dagje rondgereden volgende week!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |