quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Nogsteeds de vario of gelijk maar een handbak ingebouwd?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:10 schreef daNpy het volgende:
Ja hoor, prima.
De DAF 55 en 66 zijn uitgerust met een Renault 1100 of 1300 motor.
De V340 heeft een Renault 1400cc omdat de auto wat zwaarder is en dus wat meer vermogen nodig had om mee te komen. Eigenlijk is het blok dus gewoon een 1300 met meer cilinderinhoud.
Het ombouwen is derhalve vrij simpel: het onderblok past direct in het subframe.
Alleen wat randzaken zijn van toepassing; ik heb bijv. elektronische ontsteking (die bij de motor hoort), een tacho en andere emvk, ander gaspedaal, verder moet je de stabilisatorstang iets aanpassen omdat de uitlaat daar anders tegenaankomt. Het moeilijkste is het aanpassen van de koppeling; een V340 heeft andere splines op de prise-as dan een DAF prise-as. Je kunt er voor kiezen om je cardanas aan te passen (niet aan te raden), prise as aan te passen (is te doen via metaalbedrijf) of gewoon de hele 66 koppeling over te nemen (qua diameter iets kleiner als V340 koppeling). Ik heb gewoon een 66 koppeling, een prise-as om laten lassen laat ik misschien nog een keer doen.
Omdat ik enkele maanden na aankoop de 1300 motor al had aangepast met 1400cc spruitstuk, Weber carburateur enz had ik al een andere emvk en een tacho relais ingebouwd, dus dat was nu simpel. De motor leverde toen 59pk (gemeten op dyno) met handgemaakte uitlaat en K&N filter.
Deze motor levert volgens fabrikant 74pk, hier zit wederom de handgemaakte uitlaat en een Piper Cross filter op
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:20 schreef daNpy het volgende:
Vario natuurlijk!
Ik ga toch geen schakeltijden implementeren als je een vario hebt
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapotquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogen
Dat is natuurlijk ook weer waarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapot
heb gister idd gebroekzakbelt, sorryquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:08 schreef Anne het volgende:
Zo, daar benne we weer. Alex, je liep mij laatst weer te bellen btw. Per ongeluk denk ik weer hè?
Toetsblokkering ftw.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
nokia 3310 ftw.quote:
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
Ik heb mezelf bovenaan staan, en spreek dan dus mn eigen voicemail in... val ik iig geen anderen lastigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.
Je kunt beter een niet bestaand nummer bovenaan zetten.
Anders is de volgende in je lijst de lul.
Dat kun jij gerust denkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:41 schreef PeuRac het volgende:
Een nieuwe Alfa kan ruim over de 60k gaan, denk die ook wel boven jouw budget is Keven
Wat is er plaatwerktechnisch nu weer onbedoeld verbouwd aan Criezel 2?quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:50 schreef 2cv het volgende:
Zomerbanden + vastgereden sneeuw = ruk met peren.
Tevens TVP.
Het voorste subframe.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat is er plaatwerktechnisch nu weer onbedoeld verbouwd aan Criezel 2?
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:50 schreef 2cv het volgende:
Zomerbanden + vastgereden sneeuw = ruk met peren.
Tevens TVP.
DAF stond (staat!) bekend om haar sublieme rijeigenschap in sneeuw.quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!![]()
![]()
![]()
Geen TCS of dergelijke nodig om ergens uit te komen.. heb op de raarste plaatsen gereden met sneeuw, en geen een keer vast gezeten, al kwam ik met een slakke gang vooruit
quote:Ik heb persoonlijk niet veel met oude DAFjes, maar als je een 55 een Porsche eruit ziet trekken op sneeuw dwingt dat wel respect af.
Zat ik vast dan ?quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!![]()
![]()
![]()
Geen TCS of dergelijke nodig om ergens uit te komen.. heb op de raarste plaatsen gereden met sneeuw, en geen een keer vast gezeten, al kwam ik met een slakke gang vooruit
Tja dat heb je met die kantoormensenquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
Wat een aanstellers daar in de randstad. Wij kregen hier in Drenthe de enorme sneewval en bijkomende gladheid van het weekend al over ons heen zodat de boel bijna onbegaanbaar werd, alleen lopen wij er niet zo mee te koop![]()
De civic met CVT en winterbanden is best plezant rijden in de sneeuw.. zelfs met tc uitquote:....De Picasso met traction control en winterbanden ploegt zich overal wel een weg doorheen, met zo nu en dan een flikkerend lampje uit protest
Met vrienden als zulk, heb jij geen vijanden nodigquote:Een vriend van mij had mij bij mijn autozoektocht gewezen op een Laguna II uit 2001 op LPG. Hij staat bij een betrouwbaar autobedrijf met een half jaar Bovag-garantie, alleen staat er 255.000 op de teller. Ik weet niet wat ik daar nou weer van moet denken qua behulpzaamheid
Dan rem je te hardquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
(ABS grijpt vlot in, maar het lijkt niet veel te helpen).
Op een beetje gladde ondergrond grijpt het ABS bijna direct in, ook bij beheerst remmen. Op de wegen hier zoals ze nu zijn heeft de auto gewoon bijna geen grip.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:07 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dan rem je te hardEn inderdaad, dan rem je niet echt veel...
En TC/Stability meuk wil je soms uit hebben in de sneeuw... bij't wegrijden bijvoorbeeld
Daar verbaasde ik me ook over. We hebben zelfs twee keer zo veel gehad. In de nacht van 16 op 17 december en die zondag daarop weer zo'n dik pak.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
Wat een aanstellers daar in de randstad. Wij kregen hier in Drenthe de enorme sneewval en bijkomende gladheid van het weekend al over ons heen zodat de boel bijna onbegaanbaar werd, alleen lopen wij er niet zo mee te koop![]()
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVTquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
DAF stond (staat!) bekend om haar sublieme rijeigenschap in sneeuw.
Letterlijke quote van iemand hier op het forum:
[..]
Ook in Frankrijk bij ijsraces zijn DAFjes enorm populair
Read and learn, want zonder mij had die Volvo van je nog steeds stil gestaan omdat ie niet starttequote:Op donderdag 7 januari 2010 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVT![]()
Wist je dat trouwens? Oorspronkelijk is de 340 een ontwerp van Daf. Het had de opvolger van de 66 moeten worden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVT![]()
...hangt van het blok af wat er in die laguna zit. Maar ik zou een laguna uit 2001 lekker laten staan, teveel kinderziektes. Beter neem je er 1 van 3-4 jaar later, die zijn veel beterquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:58 schreef green_power het volgende:
[..]
Met vrienden als zulk, heb jij geen vijanden nodig
Hee hee, Bertone heh! Bertone had een Volvo ontworpen die uiteindelijk de Citroën BX werd. En achteraf heeft Daf/Volvo dat ontwerp toch weer gepakt en redelijk aangepast, en zie daar: de 340quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wist je dat trouwens? Oorspronkelijk is de 340 een ontwerp van Daf. Het had de opvolger van de 66 moeten worden.
255k en LPG? Ik zou ook voorzichtig aan zijn hoor. Ben benieuwd hoe die cilinderkop eruit ziet, zelfs met stelliet zittingen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:46 schreef invine het volgende:
[..]
...hangt van het blok af wat er in die laguna zit. Maar ik zou een laguna uit 2001 lekker laten staan, teveel kinderziektes. Beter neem je er 1 van 3-4 jaar later, die zijn veel beteren LPG werkt prima op renault zolang het maar door renault zelf gedaan is ipv een beunhaas.
Leuk hè? Daar heb ik me de afgelopen week ook aan zitten ergeren. Als ze bang zijn laat ze dan lekker thuis blijven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:20 schreef kevin20vt het volgende:
Ik word echt SCHIJTziek van mensen die 80/90 gaan rijden op een snelweg die gewoon goed begaanbaar is![]()
Waarom dan toch... Ik rij zelf op 18" lichtmetaal met 215/35/18 zomerbandjes en ik kan toch ook gewoon doorrijden....
Waarom kunnen dikke vadsige varkens in een Frod Ka op winterbandjes maatje 165/50/14 dat niet dan? ZUCHT![]()
Straks naar huis, nieuwe ronden nieuwe kansen
Komt Volvo even goed wegquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:06 schreef oshiro het volgende:
Hee hee, Bertone heh! Bertone had een Volvo ontworpen die uiteindelijk de Citroën BX werd.
Hmm daar staat me niets van bij.quote:En achteraf heeft Daf/Volvo dat ontwerp toch weer gepakt en redelijk aangepast, en zie daar: de 340.
vandaar: hangt van het blok af. En natuurlijk onderhoud, maar het is opzich wel te doen. Je moet geen 1.6 16v hebben en de 1.8 is ook risico maar de 2 liter kan dat hebben. Maar een laguna uit 2001 is gewoon een auto met veel elektronica problemen (als je 1 neemt van paar jaar later dan heb je dat al minder/niet meer). Ook hebben vrienden van mijn ouders er 1 uit 2001 een 1.8 16v gewoon op benzine en die heeft nog nooit problemen gehad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
255k en LPG? Ik zou ook voorzichtig aan zijn hoor. Ben benieuwd hoe die cilinderkop eruit ziet, zelfs met stelliet zittingen.
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldigquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Read and learn, want zonder mij had die Volvo van je nog steeds stil gestaan omdat ie niet startte
Op de snelweg van blerick/venlo richting afslag tegelen op de brug lag ik om mijn as bijna, waarom? Omdat mijn beide achterwielen het ineens zo nodig vonden om met 90(!!!!) te spinnen tijdens de acceleratie waardoor ik niks anders kon doen door kei hard op de remmen te trappen, want extra gas er bij of los heeft geen zin meer..quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:20 schreef kevin20vt het volgende:
Ik word echt SCHIJTziek van mensen die 80/90 gaan rijden op een snelweg die gewoon goed begaanbaar is![]()
Waarom dan toch... Ik rij zelf op 18" lichtmetaal met 215/35/18 zomerbandjes en ik kan toch ook gewoon doorrijden....
Waarom kunnen dikke vadsige varkens in een Frod Ka op winterbandjes maatje 165/50/14 dat niet dan? ZUCHT![]()
Straks naar huis, nieuwe ronden nieuwe kansen
quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Hmm daar staat me niets van bij.
Weet wel dat Volvo op zoek was naar een kleinere middenklasser in 1975, en DAF heeft overgenomen omdat die de 77/340 al bijna productieklaar hadden. Volvo had in die tijd sowieso al een flink aandeel in DAF trouwens, en toen Volvo DAF zowat geheel overgenomen had was het ook klaar met de autosport activiteiten
Brede sloffen geven juist minder grip op glad en nat wegdek.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Op de snelweg van blerick/venlo richting afslag tegelen op de brug lag ik om mijn as bijna, waarom? Omdat mijn beide achterwielen het ineens zo nodig vonden om met 90(!!!!) te spinnen tijdens de acceleratie waardoor ik niks anders kon doen door kei hard op de remmen te trappen, want extra gas er bij of los heeft geen zin meer..
Jij hebt teminste nog een lage auto met brede sloffen er onder, anderen nietEn ijs kan soms erg verradelijk zijn door niet op te vallen op het pikzwarte asfalt
Thanx, tietjes zijn niet verkeerdquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldig![]()
Asjeblieft, bier en tieten:
[ afbeelding ]
hmm.. okee..quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Brede sloffen geven juist minder grip op glad en nat wegdek.
Soms zijn de rijsporen schoon maar ligt er in het midden nog wat sneeuw, dan gaat iedereen ook kruipen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm.. okee..
maar ik begrijp ook de punt van kevin, ik irriteer me daar aan als het op een kurkdroge weg gebeurd
Van Volvowereld.nlquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:19 schreef oshiro het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen, behalve dat de BX groter is
quote:In de tweede helft van de jaren '60 had Volvo een eigen assemblagefabriek in het Belgische Gent in gebruik genomen, van waaruit het merk de belangrijke EG-markt verder trachtte te veroveren. Traditioneel had Volvo een sterke thuismarkt. terwijl ook de Noordamerikaanse markt voor Volvo een belangrijk afzetgebied vormde. Expansie op het Europese continent was pas goed mogelijk indien Volvo, naast al bestaande middenklassers een compacter model zou uitbrengen. In Eindhoven had men zo'n model in voorbereiding. Dat was publiek geheim. Onder de projectcode 'P900' werd een nieuwe, grotere Nederlandse personenauto gewerkt. De geruchtenpers had er zelfs al een typenummer voor bedacht: de auto zou ongetwijfeld '77' of misschien wel '88' of '99' gaan heten.
In eerste aanleg had de samenwerking tussen AB Volvo en DAF Car B.V. voor de laatste het praktische voordeel dat aanvullende knowhow uit Zweden kon worden aangewend om de ontwikkelings- en productie-voorbereidingsactiviteiten rond het P900-project te verdiepen en te versnellen en de DAF 66-serie te verbeteren. Voor Volvo bood de samenwerking vooral aanvullende mogelijkheden voor een bredere marktpenetratie. Tot in het najaar van 1973 ging het bijzonder goed, met zowel Volvo als DAF.
Ik zie eigenlijk geen overeenkomst.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:19 schreef oshiro het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen, behalve dat de BX groter is
340. En het gaat om het ontwerp, grote lijnen komen zeker wel overeen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen overeenkomst.
Chassis is anders, technisch veel anders, stijlen, deuren, lampen, bumpers, ramen, alles aan die auto is anders, hij lijkt niet eens op een V440.
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef oshiro het volgende:
[..]
340. En het gaat om het ontwerp, grote lijnen komen zeker wel overeen.
D'r staat maar 1 mooie 66 op deze paginaquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef RealZeus het volgende:
Zeg, lees nou eens wat ik net boven die mooie66
post.
Lekker kleurtjequote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
Bah, de lelijke Volvo invloeden
[ afbeelding ]Net gekocht
Leuk!quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
Bah, de lelijke Volvo invloeden
[ afbeelding ]Net gekocht
Toch is het een feit dat een concept voor een vernieuwde V300 aan de kant geschoven is door Volvo, waarbij vervolgens Citroen er een BX van gemaakt heeftquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.
En paint dan eens welke lijnen overeenkomen, want ik zie er echt geen één. En nu ben ik heel benieuwd naar jouw 'overeenkomsten' in bijv de A-stijlen, het verschil in deuren, de geheel andere C stijl, de compleet andere neus en achterkant, etc.
Ook technisch lijken ze nog niet bijna op elkaar.
De BX is in 86 op de markt gekomen, de V340 in 1976. Slechts 10 jaar verschil.
Euw. Dan vind ik hem niet meer leukquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:52 schreef daNpy het volgende:
Uhh met "net gekocht" bedoelde ik dat de foto is genomen toen ik hem net gekocht had![]()
Inmiddels heb ik hem alweer bijna 5 jaar!
Maar die gele heeft iets wat de rode niet heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
D'r staat maar 1 mooie 66 op deze pagina
Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat de 340 ook op een BX lijkt. Kom nouquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Toch is het een feit dat een concept voor een vernieuwde V300 aan de kant geschoven is door Volvo, waarbij vervolgens Citroen er een BX van gemaakt heeft
Sorry, zit geen rijst opquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Euw. Dan vind ik hem niet meer leuk.
Klopt, het was ook een concept voor een totaal andere uitvoering van een 340. Iets van een shooting brake ofzo, Ik zal het eens opzoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat de 340 ook op een BX ljikt. Kom nou
Dat is dus niet waar! Die tekening van Bertone is aan de kant gezet en later de basis voor een BX geworden. Dat hij iets weg heeft van een 480 is misschien toeval/lenen van elementen (grill/koplampen).quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:05 schreef daNpy het volgende:
Dat is dus een proto van de 480 Turbo
[ afbeelding ]
Iets ronder en moderner gemaakt dan onderstaande
[ afbeelding ]
Welke inderdaad wel wat weg heeft van een Citroen ZX oid (maar die is weer wat langer, 5 deurs etc)
Precies bij deze foto kwam een collega achetr me langsgelopen (ja, ik fok wel eens in de pauze je...) Bedankt he!quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldig![]()
Asjeblieft, bier en tieten:
[ afbeelding ]
Je collega houdt niet van bier en tieten?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Precies bij deze foto kwam een collega achetr me langsgelopen (ja, ik fok wel eens in de pauze je...) Bedankt he!
Neuh, ik hou er niet van, onder werktijdquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je collega houdt niet van bier en tieten?
De BX is in '82 op de markt gekomen, en een vrij lange tijd in ontwikkeling geweest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.
En paint dan eens welke lijnen overeenkomen, want ik zie er echt geen één. En nu ben ik heel benieuwd naar jouw 'overeenkomsten' in bijv de A-stijlen, het verschil in deuren, de geheel andere C stijl, de compleet andere neus en achterkant, etc.
Ook technisch lijken ze nog niet bijna op elkaar.
De BX is in 86 op de markt gekomen, de V340 in 1976. Slechts 10 jaar verschil.
Ik vind hem nog steeds op een 343 lijken. Nog niet bijna.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:34 schreef oshiro het volgende:
[..]
De BX is in '82 op de markt gekomen, en een vrij lange tijd in ontwikkeling geweest.
En kijk eens naar de kleine designelementen ipv carosserietechnische dingen. Het kleine stukje wat omhoog komt aan de achterkant van de achterzijruit. De gehele voorste zijruit. Afloop van de kofferklep met een klein opstaand randje eraan. Of je wil ze gewoon niet zien, of je hebt een bril nodig
Dus je verhaal kloptquote:In voorjaar 1979 wordt het ontwerp van Bertone, de Volvo 343 Bertone Tundra, gepresenteerd. Dit ontwerp is later als Citroën BX op de markt gekomen.
De 480 is weer ontworpen door "DAF" (John de Vries olv Rob Koch) en ik vind de 343 Bertone daar erg op lijken. Die laatste doet ook wel iets Citroen-achtig aan, maar een BX zie ik nog steeds niet in de getekende 3drs hatchbackquote:In de Volvo-annalen is 1976 het geboorte jaar van de eerste niet echt Zweedse, maar wel helemaal originele Volvo, de 343.
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:00 schreef Paladijn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)wen_en_gladheid.html
Die 159 aan het eind
jij had vast liever een sneeuwpop gezienquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijn.
Zo heb ik mijn Eend ook wel eens achter gelaten. maar die reed niet meer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:00 schreef Paladijn het volgende:
Die 159 aan het eind
Dat ze em der tegenaan zet kan ik in komen... maar dat ze em niet ff uit de versnelling haalt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijn.
Die Alfa inderdaadquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:00 schreef Paladijn het volgende:
Die 159 aan het eind
Is het geen automaat dan? Per ongeluk in de achteruit ipv de P-stand?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:59 schreef green_power het volgende:
[..]
Dat ze em der tegenaan zet kan ik in komen... maar dat ze em niet ff uit de versnelling haalt...![]()
![]()
![]()
Volgens mij ook; staat gewoon in R ipv P.. lijkt me sterk dat ze hem met een schakelbak in R heeft gezet en dan de koppeling los en uitstappen, het blijft een vrouw natuurlijk, maar dat zou wel héél erg debiel zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Is het geen automaat dan? Per ongeluk in de achteruit ipv de P-stand?
Ik val wel op gepiercte vrouwen, maar nee, niet DevilsWhore of Pluis_Konijn, als je een van hun bedoelt.quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:45 schreef Dingest het volgende:
Wat een flutgarage hier in het dorp; afstellen van m'n koplamp kan pas eind volgende week (kwartiertje werk), en enig ander werk doen ze liever niet aan 'dat soort oude bakken'![]()
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:32 schreef Anne het volgende:
Vanille-ijs, met discodip. Véél discodip. Zeg maar méér discodip dan ijs..
Koplamp afstellen, mits handmatig te doen, kun je ook zonder apparatuur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:45 schreef Dingest het volgende:
Wat een flutgarage hier in het dorp; afstellen van m'n koplamp kan pas eind volgende week (kwartiertje werk), en enig ander werk doen ze liever niet aan 'dat soort oude bakken'![]()
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:32 schreef Anne het volgende:
Vanille-ijs, met discodip. Véél discodip. Zeg maar méér discodip dan ijs..
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:57 schreef Anne het volgende:
Als ik nu één stap buiten zet begin ik al te klappertanden..
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:46 schreef Paladijn het volgende:
't is trouwens niet eens zo koud, heb net nog iets van 4-5 minuten lang iets uit de auto gehaald zonder jas (dus alleen met polo/korte mouwen), was prima te doen. Dat zal morgen wel minder zijn met de windkracht 6 die voorspeld wordt.
meer spek kwekenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:03 schreef Anne het volgende:
Het waaide net al best hard. En dat 'snijdt' ook zo.
Huhquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:44 schreef Anne het volgende:
Een schakelbak in de achteruit zetten kost ook nog best vaak wat 'moeite' (pook induwen, omhoogtrekken, enz).
Ik ben bang dat jij morgen een ander beeld hebt als jij de rolluiken open doet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:58 schreef Anne het volgende:
Van mij mag de zomer nu meteen komen. En dat als ik morgen op sta, de rolluiken open doe, dat er een heerlijk zonnetje op mijn wangetjes schijnt en dat ik verdorie gewoon weer eens een t-shirt aan kan doen.
Ik was vanmorgen al de lul; de kachel in de schuur had het begeven, dus wasmachine bevrorenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef Paladijn het volgende:
En in het kader van nuttig nieuws: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)vriezen-waterleiding
Joh!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en die bevroren zandweg bij een vriend is best tof.. Rij je daar gewoon 30, geef je flink gas, auto spint ongelooflijk en glijd bijna van de weg af
Bij Ermeloquote:
Ech typisch hollandse wagen of niet..?quote:
hij had volgens mij maar 50PKtjes.. niet veel,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:07 schreef 2cv het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit, al lijkt de auto mij wat klein voor dubbele koplampen.
Hoe goed/slecht waren die dingen en wat zijn de technische specificaties ?
De betreffende filmpjes:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef RealZeus het volgende:
Net TopGear op Veronica gekeken.
Met die Alfa's![]()
* KNAL
May:"Hammond."![]()
"Sorry."![]()
Ik ook niet, straks amar even rustig kijkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb weer blauw gelegen om die mafkezen![]()
Ondanks dat het een herhaling was, had ik hem nog niet gezien
\quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Sarcastisch bedoeld?
Zo ja, de Murano heeft winterbanden, dus lul niet zo dom.
Ik vind die Serce 124 een grappig ding qua ontwerp; lijkt wel offie getopchopt isquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:15 schreef green_power het volgende:
Zeg Turq, die turkse auto`s van die nichtrijder en kompanen dat zijn gewoon Fiat`s man
Serieus ??quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:31 schreef Anne het volgende:
Vandaag toch maar even niet naar de IKEA geweest.
Daarstraks met een Nissan Murano 2x en met de Honda Civic 1x dwars gestaan.
Klein stukje verderop ligt een grote witte bus op zijn kant in een slootje.
Ik heb 7 brandweerwagens horen gaan (achter elkaar) en de sneeuw op de weg hoopte zich steeds meer op (denk dat er 3 uur geleden iets van 40 cm lag oid),
Ja, hier stopt het ook niet met sneeuwen (en het waait echt hard), dus heeft het geen zin om te bezemen..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind die Serce 124 een grappig ding qua ontwerp; lijkt wel offie getopchopt is![]()
Genoeg potentie om wat leuks van te maken iig..
[..]
Serieus ??![]()
Er ligt hier bijna niks, wel de hele dag lichtjes gepoedersneeuwd, maar er blijft niks liggen![]()
Ik heb hier op het terras echt nog geen cm liggen..niet eens de moeite om de bezem voor te pakken
Vaag, je zou zeggen dat de BC hem toch wel aardig op de weg moet houden (tenzij je erg lomp doet natuurlijkquote:
Mwa, let op de details..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:15 schreef green_power het volgende:
Zeg Turq, die turkse auto`s van die nichtrijder en kompanen dat zijn gewoon Fiat`s man
heb post geëdit. ik had het topic afgesplitst op het moment dat je ging kijken denk ik. sorryquote:Op maandag 11 januari 2010 12:17 schreef Anne het volgende:
Ik kan het niet lezen![]()
.
Sterkte in ieder geval!
eey niet weer doen he, dammquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:17 schreef Tjabbo het volgende:
Ik denk ook wel dat dat een klein wonder is inderdaad. op de foto's valt het nog mee.
als je de auto in het echt ziet schrik je veel harder.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:32 schreef daNpy het volgende:
In het kader van de TT: de DAF heeft weer voor 2 jaar APK
En was de keurmeester er nog een beetje zuinig mee?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:32 schreef daNpy het volgende:
Ja hoor, niets aan het handje. Kreeg nog complimentenquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:02 schreef ibaneX het volgende:
[..]
En was de keurmeester er nog een beetje zuinig mee?
Leuk leesvoer:
http://members.home.nl/arend52/apk.htm
yep. nog meer zonde dat er een 57mm trim turbo voor de supra in lag samen met een spec stage3+ race koppeling die nu waarschijnlijk onbruikbaar zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:15 schreef Dingest het volgende:
Oei, dat is een stevige klapper geweest Tjabbo. Zonde van de auto, maar je bent er gelukkig zelf goed vanaf gekomen.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
yep. nog meer zonde dat er een 57mm trim turbo voor de supra in lag samen met een spec stage3+ race koppeling die nu waarschijnlijk onbruikbaar zijn
Juist.quote:
Voor die 1250 max haal je oud schroot waar je door de brandweer uitgepeuterd wordt als het misgaat. Daar willen jullie dan snelweg mee gaan rijden (invoegen wordt tof met de 1.0quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:40 schreef Paladijn het volgende:
Kijk waar je de auto voor nodig denkt te hebben, stel je budget op en ga dan rondkijken naar interessante auto's ipv je alleen op 'klein, goed en goedkoop' te focussen.
Ik kwam er zojuist achter dat jij ook wel eens op V3C forum post, nooit eerder gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:32 schreef daNpy het volgende:
Jij post er? Ik lees alleen af en toequote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik kwam er zojuist achter dat jij ook wel eens op V3C forum post, nooit eerder gezien
Ja, ik ben redelijk actief geloof ikquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jij post er? Ik lees alleen af en toe
Heb je zelf iets uit de 300 serie?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, ik ben redelijk actief geloof ik
Ik ben een 360 aan het restaureren, maar dat project ligt stil op dit moment ivm. buitenlandstagequote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je zelf iets uit de 300 serie?
Schijnt hele simpele techniek te zijn jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben een 360 aan het restaureren, maar dat project ligt stil op dit moment ivm. buitenlandstageVerder heb ik tot nu toe eerder 5x een 300-serie gehad. (1 340 vario, 3x 360 3-drs, 1x 360 5drs).
Ontzettend gave auto's om te rijden en aan te sleutelen!
Ligt er aan of je uberhaupt een auto kunt rijden met je maandelijks budgetquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Schijnt hele simpele techniek te zijn ja.. Maar ze zijn voor mij maandelijks te prijzig denk ik
Nouja als student heb je nooit echt geld overquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ligt er aan of je uberhaupt een auto kunt rijden met je maandelijks budgetDe aanschafprijzen zijn ontzettend laag dus je houdt extra geld over om achterstallig onderhoud (wat er vaak aan zit) op te lossen.
Verder rijden ze met compleet perfect onderhoud (340 vario) ongeveer 1:13, (340 handbak) 1:15, (360injectie) 1:12.
Meestal zijn die cijfers echter anders vanwege het achterstallige onderhoud. Dan krijg je getallen varierend van 1:10 tot 1:4 oid
Wegenbelastingvrij zijn ze ook te krijgen maar dan heb je weer ouderdomsnadelen en moeilijk te verkrijgen onderdelen...
Als je gericht een auto zoekt kan ik je altijd helpen natuurlijk
Sowieso een 3drs, ik heb 1x een 5drs gehad maar dat was omdat het een aanbieding was die ik echt niet kon laten liggenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja als student heb je nooit echt geld over. Verzekering en belasting zijn meestal de grootste problemen. En ik mag m sowieso niet op naam van één van mijn ouders verzekeren
.. Oh en moet eerst meer werk zien te krijgen
..
Ik vind ze trouwens in het wit met een mooi stel velgjes echt tof. Wel een 3-deurs
Hoe zijn de oldtimers op gas?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Sowieso een 3drs, ik heb 1x een 5drs gehad maar dat was omdat het een aanbieding was die ik echt niet kon laten liggen
Er zijn ontzettend gave 300's te vinden. Eens kijken of ik een foto van de afgelopen Volvo Klassieker Beurs kan vinden van de V3C stand, daar stonden 3 hele gave auto's
Doe mij de middelste in het witquote:
Die doen het behoorlijk goed, maar zie er maar eens een te vinden. De club heeft wel een sponsor die gas inbouwt (rond Eindhoven) voor ongeveer ¤1000. Op gas zie je ze niet vaak te koop.quote:
Jammerquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die doen het behoorlijk goed, maar zie er maar eens een te vinden. De club heeft wel een sponsor die gas inbouwt (rond Eindhoven) voor ongeveer ¤1000. Op gas zie je ze niet vaak te koop.
Als je goedkoop onderhoud wilt hier in de US zul je gewoon een Chevy V8 moeten gaan rijden. Die dingen blaffen altijd door en onderdelen zijn goedkoper dan je dagelijkse boodschappen. Dan moet je natuurlijk wel in een Silverado 1500 oid willen gaan rijdenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:39 schreef wonderer het volgende:
Ik kon geen centraal topic vinden en om nou zelf iets te openen...
Ik ben op zoek naar een auto, tweedehands. We hebben al een Civic Coupe, maar daar kan ik niet in rijden en als hij hem mee heeft naar z'n werk, heb ik er sowieso niks aan natuurlijk. Dus.
Ik woon in Amerika, trouwens, dus ik hoef geen linkjes, ik wil alleen maar weten waar ik op moet letten als ik het internet afstruin. Ik wil per se een automaat, maar verder boeit het niet zo. Ik heb een zwak voor oude(re) volvo's (460 het liefst maar die rijden hier niet, het begint bij 760 als je mazzel hebt) maar uiteindelijk gaat het er toch vooral om dat ik zonder brokken maken van A naar B kom en wat voor wagen het dan is...
Anyway. Waar op letten? Bij hoeveel km (nou ja, mijl, maar die conversie doe ik zelf wel) op de teller hoef ik er al niet meer naar te kijken? Etc enz.
Indien gewenst open ik wel een nieuw topic maar wilde het eerst even zo proberen.
Jij woont ook in de States?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je goedkoop onderhoud wilt hier in de US zul je gewoon een Chevy V8 moeten gaan rijden. Die dingen blaffen altijd door en onderdelen zijn goedkoper dan je dagelijkse boodschappen. Dan moet je natuurlijk wel in een Silverado 1500 oid willen gaan rijden
Een Volvo zou ik hier niet aan beginnen. Veel te duur in onderdelen en specialisten zijn er ook weinig voor. Zeker oudere Volvo's (240's en 740's zie ik nog wel rijden) zijn weinig onderdelen voorhanden.
Zelf rijd ik een Wrangler, omdat die dingen op elke straathoek staan zijn onderdelen ook goed verkrijgbaar en goedkoop. Ik weet niet wat voor formaat auto je maximaal wilt?
Tja, voor goedkope service wil je simpelweg geen import rijden. Behalve Japans of Koreaans. Mijn vriendin rijdt een VW Jetta, als ze specifieke onderdelen nodig heeft (dus geen oliefiltertje oid) dan zit er 3 weken levertijd op. Bij een Mercedes E-klasse van 5 jaar oud op het werk hetzelfde verhaal. Vorige maand was de katalysator stuk. Even 3 weken wachten op onderdelen uit Duitsland.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:47 schreef wonderer het volgende:
Nou, geen truck, ik wil wel een city-MPG boven de 20![]()
Onderdelen had ik nog niet eens aan gedacht ja... Hoewel er hier wel een Saab/Volvo garage zit... Maar da's zeker wel iets om even mee te nemen.
small to mid-size, lijkt me, hoe groter de wagen hoe zwaarder en hoe meer benzine hij slurpt natuurlijk. Om de een of andere reden kwam ik tijdens mijn zoektochten steeds op een wagon uit maar dat hoeft niet perse (hoewel het de Civic wel aanvult qua cargo space natuurlijk)
Zit zelfs naar een zwarte Golf met getinte ramen te kijkenMaar die heeft een iets ander imago dan in Nederland en ik heb weinig zin om in een "chick car" te rijden
V70 zie je amper rijden. Dat blijft toch premium hier. Ze blijven wel lang heel maar als ze kapot zijn betaal je de hoofdprijs. En natuurlijk duurder in aanschaf sowieso.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jij woont ook in de States?
V70 is daar toch best te krijgen en te laten onderhouden?
Ook het eerste model V70? Sowieso wat Barca zegt qua onderdelen lijkt me wel waar.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:50 schreef wonderer het volgende:
Ik heb nog geen v70 gezien voor mijn budget ($4000 of zo... liefst minder want hier is het ook crisis) helaas.
Wat moet ik dan gaan rijden als ik misschien eens emigreer?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
V70 zie je amper rijden. Dat blijft toch premium hier. Ze blijven wel lang heel maar als ze kapot zijn betaal je de hoofdprijs. En natuurlijk duurder in aanschaf sowieso.
Tja, ik kan een Audi S4 kopen voor $4000 als ik wil. Maar heb met zo'n ding maar eens een gare turbo of een fout in de elektro ofzo. Dan ben je meteen een bak geld kwijt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ook het eerste model V70? Sowieso wat Barca zegt qua onderdelen lijkt me wel waar.
Een S4 voor 4k, tjezus dat is wel erg goedkoopquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tja, ik kan een Audi S4 kopen voor $4000 als ik wil. Maar heb met zo'n ding maar eens een gare turbo of een fout in de elektro ofzo. Dan ben je meteen een bak geld kwijt.
Als je no-nonsense wilt rondrijden, koop asjeblieft domestic.
Ik heb niet zulke specifieke wensenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk gewoon wat specifieker zijn wat je wilt
De klootzakkenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:34 schreef Paladijn het volgende:
Auto's zijn in vergelijking met nld spotgoedkoop in de US
Op "marktplaats" http://nh.craigslist.org/ctd/1547098217.htmlquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:34 schreef Paladijn het volgende:
Ziet er aardig automaat uit jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb niet zulke specifieke wensen
http://www.irwintoyotause(...)-vid57888621-AJC223A
Die lijkt me wel aardig, eerlijk gezegd. Beetje roestig, maar goede MPG. Er staat wel dat ie manual is maar als je de plaatjes bekijkt, ziet het er toch als een automaat uit.
Over goedkope Audi's gesproken trouwens: http://carsforsale.com/us(...)Audi_A6_103813648_65
FWD? Die kerel snapt het nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op "marktplaats" http://nh.craigslist.org/ctd/1547098217.html
Ik heb hier mijn rijbewijs gehaald en geen ervaring met manuals. Ik wil er gewoon mee kunnen rijden, niet eerst nog eens leren hoe ik met een schakelbak moet omgaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ziet er aardig automaat uit ja. Is er nog een andere reden naast dat er bijna alleen maar automaten te krijgen zijn, om een automaat te nemen?
Groot gelijk danquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn rijbewijs gehaald en geen ervaring met manuals. Ik wil er gewoon mee kunnen rijden, niet eerst nog eens leren hoe ik met een schakelbak moet omgaan.
Ik heb juist 2 maanden moeten zoeken naar een Wrangler met handbak in de uitvoering die ik wildequote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn rijbewijs gehaald en geen ervaring met manuals. Ik wil er gewoon mee kunnen rijden, niet eerst nog eens leren hoe ik met een schakelbak moet omgaan.
Klopt!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:34 schreef Paladijn het volgende:
Daar is vast wat mis mee. Zelfs Amerikanen snappen dat zo'n auto meer waard is. Voor $395 koop je amper iets.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op "marktplaats" http://nh.craigslist.org/ctd/1547098217.html
Sowieso vind ik die US style koplampen echt superlelijkquote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb juist 2 maanden moeten zoeken naar een Wrangler met handbak in de uitvoering die ik wildeIk wil absoluut niet zo'n gare 4-traps automaat! Maar dat is persoonlijk denk ik.
[..]
Klopt!Zeker met de lage dollar kun je hier heerlijk auto's kopen. Een splinternieuwe loaded M3 bij de dealer wegrijden voor ongeveer 55.000 euro bijvoorbeeld
[..]
Daar is vast wat mis mee. Zelfs Amerikanen snappen dat zo'n auto meer waard is. Voor $395 koop je amper iets.
En die Audi's zijn inderdaad echt goedkoop. Ik wilde eerst nog zo'n mooie A6 3.0 ofzo kopen. 2 dingen hebben me weerhouden: Je bent binnen een week je rijbewijs kwijt vanwege die snelheidslimieten en daarbij wil je zo'n ding gewoon niet onderhouden.
Jij wil waarschijnlijk echt genieten van je wagen. Ik wil alleen van A naar B kunnen zonder met de bus te hoeven of een lift te hoeven regelenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb juist 2 maanden moeten zoeken naar een Wrangler met handbak in de uitvoering die ik wildeIk wil absoluut niet zo'n gare 4-traps automaat! Maar dat is persoonlijk denk ik.
[..]
Een auto kopen is en blijft gokken; je kunt never nooit weten wat er aan ellende aan zit te komen. elke auto die 10 jaar oud is en start als je aan de sleutel draait voldoet toch voor erbij als je 90% motor rijdt ??quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:08 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Juist.
Kijk, tuurlijk zal een 10-15 jaar oude compactere auto minder veilig zijn, maar op de motor zit je niet veiliger.
Uitrusting, interieur, invoegen, dat soort zaken kosten allemaal extra, maar zijn voor ons helemaal niet relevant. Als een auto een topsnelheid van 140 km/h heeft (en dus de 120 nog wel normaal kan rijden), dan komen we er ook wel.
Het gaat dus puur om de algemene betrouwbaarheid. Algemeen, want ja, jullie kunnen van achter de computer geen technische evaluatie doen op een specifieke auto... Maar zijn er bijvoorbeeld al bekende veelvoorkomende problemen, of zijn er dingen waar je wat specifieker op moet letten? Alle andere punten kunnen we makkelijk zelf evalueren (en dat hebben we natuurlijk ook al gedaan, anders waren we hier niet op uit gekomen).
Dan heb je je nog niet verdiept in US style bumpers op EU auto's zeker ??quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Sowieso vind ik die US style koplampen echt superlelijk
Ik snap het niet hoor, stellen ze zulke veiligheidseisen aan Europese auto's, die veiliger zijn dan het Amerikaanse spulquote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan heb je je nog niet verdiept in US style bumpers op EU auto's zeker ??![]()
Als je hem hierheen sleept moeten die koplampen er toch uit
Klopt, daarom raad ik je aan gewoon eens naar de Chevy dealer/handelaar te gaan en een ritje in een Malibu oid te maken. Goede auto's voor iemand die gewoon van A naar B wil, en goedkoop onderhoud.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij wil waarschijnlijk echt genieten van je wagen. Ik wil alleen van A naar B kunnen zonder met de bus te hoeven of een lift te hoeven regelen
da's een beetje het probleem: 'alles kan kapoet', ook die auto van 3k die in de recensies zo betrouwbaar uit de bus kwamquote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een auto kopen is en blijft gokken; je kunt never nooit weten wat er aan ellende aan zit te komen. elke auto die 10 jaar oud is en start als je aan de sleutel draait voldoet toch voor erbij als je 90% motor rijdt ??
Veiligheid is een minder issue als je het vergelijkt met de tweewieler, want dan is een vloeitje voor je neus al veiligheidsverhogend, elk koekblik is veiliger als een motor in case of crash![]()
Ik zou voor een Micra, of de PTA lieveling: de Starslet gaan.. die zijn écht betrouwbaar, maar die kunnen ook kapoet als je net pech hebt, het nadeel daarvan is dan weer dat onderdelen ook meteen prijzig zijn áls hij kapot gaat..
Voor jullie budget heb je gewoon weinig te eisen denk ik.. zoek een roestvrije met goede bandjes enzo.. FF nieuwe olie, filters en pitjes erin, en de betrouwbaarheid is al 100% verhoogd
En een Swift 1.3 dan? Weegt iets van 750 kg, rijdt 1 op 18,maar heeft iets minder power dan een Charade. Maar goed, 68 pk voor 750 kg wil nog best vooruit.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's een beetje het probleem: 'alles kan kapoet', ook die auto van 3k die in de recensies zo betrouwbaar uit de bus kwam
maargoed... punt is dat we geen 3k uit willen geven, hem niet als hoofdvervoer hebben, geen hippe uitstraling hoeven en niet teveel wegenbelasting willen betalen. Een starsletje (waarvan we opzich wel de goede verhalen al jaren kennen) komt boven de 950kg grens uit, en zo'n ding als een charade eronderen omdat we het echt echt echt budget willen doen
is dat dan een logischer keus dan een starslet
Swift is idd wel zuiniger dan een Charade, die 1:14 rijdtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En een Swift 1.3 dan? Weegt iets van 750 kg, rijdt 1 op 18,maar heeft iets minder power dan een Charade. Maar goed, 68 pk voor 750 kg wil nog best vooruit.
Jup, met vlagen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik kwam er zojuist achter dat jij ook wel eens op V3C forum post, nooit eerder gezien
Persoonlijk vind ik het model van de Swift mooier.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Swift is idd wel zuiniger dan een Charade, die 1:14 rijdtIs onze blik ook al op gevallen
Ook nog maar eens wat uitgebreider naar kijken
thanks for the reminder
ik word van geen enkele auto warmquote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het model van de Swift mooier.
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
De winter/sneeuw/gladheid duurt nu wel erg lang om een heel jaar autoloos te zijn he?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik word van geen enkele auto warmhet énige wat ik weiger te rijden is iets van Opel (principekwestie) en een Fiat Panda
dus nou ja, uiterlijk is niet zo boeienden om eerlijk te zijn vind ik het verschil niet echt opzienbarend
we zoeken niet echt naar een bepaald modelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:02 schreef daNpy het volgende:
Is het niet een iets ouder model Charade waar je naar zoekt?
Dit model dus:
[ afbeelding ]
Het is idd vooral de winter met de extreme kou dat we het nut van een auto in zijn gaan zien. Maar ook wellicht in de zomer als we puur saaie snelweg in het verschiet hebben. Dan boeit het me niet zoveel of ik op de motor of in de auto zit. Motorrijden doe ik in principe het hele jaar door, maar de afgelopen weken ben ik er 1 keer op uit geweest, van Nijmegen naar Duiven, en mijn handen waren bevroren en ja, ik heb opzich best goede handschoenen. Dan is het gewoon onverantwoord om te rijden omdat de snelheid dan wel uit mn handen is mocht ik moeten reageren..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:04 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
De winter/sneeuw/gladheid duurt nu wel erg lang om een heel jaar autoloos te zijn he?![]()
Hier heeft de auto toch uiteindelijk voorrang op een motor moet ik zeggen
Ik neem aan dat je ook een betrouwbare auto wil. Dan zou ik niet alleen Opel maar ook zeker Renault laten staan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het énige wat ik weiger te rijden is iets van Opel (principekwestie)
Nee johquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:35 schreef Paladijn het volgende:
En wtf Bara, jij hebt een E34/E30 gehad voor de 850?
Ik was aan het kijken in een antiek (2005) topic over E34's en daar stonden wat reacties van jou tussenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee joh![]()
Heb wel serieus naar een E30 gekeken, maar hoe kom je daar zo bij?
Als ik de groene op goedkope wijze miraculeus APK-gekeurd krijg nog welquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:16 schreef Paladijn het volgende:
Dingest: gooi die 121 weg en haal een mx5/323/626/xedos
Enige nadeel is dat je geen recht hebt op slooppremie
Als ik mijn budget tot het maximale zou rekken kan ik wel een auto kopen die voor de sloopregeling in aanmerking komtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:55 schreef Paladijn het volgende:
Slooppremie is alleen als je een moderne en zuinigere auto terugkoopt... dus gaat niet op
Vergeleken met een 121 is een mx5 nog niet zo onpraktisch hoor, heb er net ook boodschappen mee gedaan met mijn vriendin, past allemaal prima met twee personen en volle kofferbakIk moet tegenwoordig ook wel nu ik de Honda niet meer prive rij :x
Maar ben je niet bang dat je nu bakken met geld in je 121 gaat stoppen om hem rijdend te krijgen en houden, terwijl je met een nieuw 2de handsje goedkoper uit kunt zijn? Emotie telt wel wat mee, maar het moet een keer ophouden imhoWaar rij je eigenlijk tegenwoordig in, beide Saabs?
Destijds woonde ik vrij recent in Rilland bij m'n ouders.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik was aan het kijken in een antiek (2005) topic over E34's en daar stonden wat reacties van jou tussen
Da's een beste waslijst; ik zou dan voor een andere gaan, al weet je dan ook niet wat je kooptquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als ik mijn budget tot het maximale zou rekken kan ik wel een auto kopen die voor de sloopregeling in aanmerking komt![]()
Vergeleken met een 121 heeft een MX5 één zitrij te weinig, en die heb ik toch wel redelijk nodig![]()
Op het moment rijd ik alleen in de 96, maar die wordt er ook niet beter op. Voor de meeste lange ritten mag ik de auto van mijn ouders lenen. Voor de 121 moeten er - in het ergste geval - twee nieuwe (en aangezien die nieuw jankend duur zijn, gebruikte) aandrijfassen in, twee nieuwe schijven en een nieuwe drukgroep. Maar dan kan ik net zo goed ook de koppelingsplaten laten vervangen. Voor de zekerheid ook een nieuwe accu, deze was toch wel vrij snel leeg. En ik wil hem dan ook een grondige grote beurt geven. Qua onderdelen kom ik dan ergens tussen de 300 en 450 uit, afhankelijk van wat er allemaal krom is waardoor de auto zo trilt. Verder is er dan wat laswerk nodig voor behoud van de auto, eventueel met extra roestpreventie waar nodig.
Verder zijn er wat kleine zaakjes: nieuw laagje blanke lak op de c-stijl rechts, het mechanisme van het dakraam vervangen en de metalen strip ervan op het dak weer zwart spuiten, boxen en derde remlicht van de oude auto overzetten, bedrading radio fiksen en het goed bevestigen van de panelen in de kofferbak. Daar zou ik het meeste wel zelf van kunnen.
Ik gok zo dat ik rond hetzelfde bedrag als een tweedehandsje uit kan komen en dat dan het meeste/ergste wel gedaan is. Alleen het laswerk is een lastige, want dan zouden de dorpels/kokerbalken eigenlijk weer gespoten moeten worden (ook bij een beun, maar toch). Er is het risico dat er daarna weer wat kapot gaat en ik er nog meer aan kwijt ben, maar het nadeel van een tweedehandsje is ook dat ik er bij wijze van spreken weer met dezelfde problemen kom te zitten. Wat dat betreft ligt het risico imho even hoog.
Mijn Rover (ex-lease/directiebak...) kreeg anders van een Bovag bedrijf (Hofman, Leek zie o.a. Fok! autohandelaren Blacklist ) 3 maandjes garantie op motor en versnellingsbak, ondanks dat ik net iets meer dan 4500 betaalde.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:37 schreef Dingest het volgende:Een particulier vertrouw ik wel eerder dan zo'n handelaar, maar wat auto's boven de 4500 euro betreft ben je net zo goed (zo niet beter) af bij een beetje erkend bedrijf met algemene Bovag-garantie (of beter).
Dat 'motor en versnellingsbak' is precies zo'n instinkertjequote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:57 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mijn Rover (ex-lease/directiebak...) kreeg anders van een Bovag bedrijf (Hofman, Leek zie o.a. Fok! autohandelaren Blacklist ) 3 maandjes garantie op motor en versnellingsbak, ondanks dat ik net iets meer dan 4500 betaalde.
Kijk je niet blind op naamplaatjes en keurige pakken...
Ben het wel met SD eens dat particulier kopen vaak beter is in de goedkopere klassen, zolang je maar een onafhankelijke keuring uit laat voeren.
de turbo had ws een klap gehad waardoor het asje krom kon zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
Gefeli met je survivalprestatie Tjabbo; best veel geluk gehad zo te zien..
Maar waarom zijn de spullen nu onbruikbaar ?? turbo kan gereinigd worden neem ik aan, en een koppelingsset kan toch wel tegen een beetje sneeuw ?? of is het spul vervormd enzo ?? dat heeft natuurlijk alle kanten van de auto gezien, dat wel
Rood: plus naar plus (lijkt me logisch)quote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef Dingest het volgende:
Mijn broertje is niet op komen dagen met z'n Lolvo, dus de 121 staat nog op z'n oude plek (en ook de accu van de groene is leeg inmiddels, ben ik achtergekomen). Van de week even kijken of de accu van de Saab geschikt is om het Mazdaatje te reanimeren.
Het is mij overigens ook niet helemaal duidelijk bij het gebruik van startkabels (wat ik nooit eerder heb gedaan): moet de zwarte kabel nou op de minpool van de accu of op het motorblok van de te starten auto? Over algemeen wordt het eerste genoemd, maar soms ook het tweede want dat zou efficiënter zijn.
Ik had begrepen dat Onna-Onna erg goedkoop was en volgens de Consumentenbond een goede prijs-kwaliteitsverhouding had, al is dat eigenlijk wel een vrouwenverzekeringquote:Op zondag 17 januari 2010 21:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Iemand tips voor goedkope autoverzekering als 19 jarige?
Papa ??quote:Op zondag 17 januari 2010 21:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Iemand tips voor goedkope autoverzekering als 19 jarige?
rijden(auto/motor/buggy/truck/quad) of navigeren?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:30 schreef Sjoegerd het volgende:
Zou Fok! mij sponsoren als ik ooit aan de Dakar mee ga doen?
Gelderland hierquote:Op zondag 17 januari 2010 21:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Onna-Onna erg goedkoop was en volgens de Consumentenbond een goede prijs-kwaliteitsverhouding had, al is dat eigenlijk wel een vrouwenverzekering
Als je in Zeeland of N-Brabant woont schijnt ZLM ook een goede te zijn.
Mijn ouders willen dat nietquote:
Rijden, auto of truck.. Maar ik mag geen truck besturenquote:Op zondag 17 januari 2010 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
rijden(auto/motor/buggy/truck/quad) of navigeren?ik wil ook meedoen
![]()
Mij lijkt juist die competitie geweldigquote:Op zondag 17 januari 2010 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil ooit nog wel met de motor (duh) een rally meedoen, maar dan een 'het is de bedoeling dat je aan komt rally'Zoals bijvoorbeeld de Amsterdam Dakar Challenge: http://www.amsterdamdakar.com/
ja, mij ook, maar financieel een stuk minder haalbaarquote:Op zondag 17 januari 2010 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mij lijkt juist die competitie geweldig
Kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, mij ook, maar financieel een stuk minder haalbaar
Ik moet eerst dan een fatsoenlijke offroadauto hebben om te kunnen oefenenquote:Op zondag 17 januari 2010 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
maar eerst maar eens mn offroad motor wat vaker gebruiken. Zit er aan te denken Henk Knuiman eens te mailen om te vragen waar hij vroeger oefende, aangezien hij hier 5km vandaan woont en dus vast wel eens ergens baggert / heeft gebaggerd met z'n motor om wat te oefenen
Heroes Legendquote:Op zondag 17 januari 2010 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil ooit nog wel met de motor (duh) een rally meedoen, maar dan een 'het is de bedoeling dat je aan komt rally'Zoals bijvoorbeeld de Amsterdam Dakar Challenge: http://www.amsterdamdakar.com/
Ola!quote:
Klinkt een beetje vaag, waarom?quote:Op zondag 17 januari 2010 21:47 schreef Anne het volgende:
Pff, ik moet eigenlijk vóór 1 februari mijn auto verkocht hebben en een nieuwe gekocht hebben.
Mijn verzekering loopt dan 'af', tenzij ik hem over ga zetten op mijn vader zijn naam oid, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Aankomend weekend maar weer wat rondjes dealers/handelaren doen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |