quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Nogsteeds de vario of gelijk maar een handbak ingebouwd?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:10 schreef daNpy het volgende:
Ja hoor, prima.
De DAF 55 en 66 zijn uitgerust met een Renault 1100 of 1300 motor.
De V340 heeft een Renault 1400cc omdat de auto wat zwaarder is en dus wat meer vermogen nodig had om mee te komen. Eigenlijk is het blok dus gewoon een 1300 met meer cilinderinhoud.
Het ombouwen is derhalve vrij simpel: het onderblok past direct in het subframe.
Alleen wat randzaken zijn van toepassing; ik heb bijv. elektronische ontsteking (die bij de motor hoort), een tacho en andere emvk, ander gaspedaal, verder moet je de stabilisatorstang iets aanpassen omdat de uitlaat daar anders tegenaankomt. Het moeilijkste is het aanpassen van de koppeling; een V340 heeft andere splines op de prise-as dan een DAF prise-as. Je kunt er voor kiezen om je cardanas aan te passen (niet aan te raden), prise as aan te passen (is te doen via metaalbedrijf) of gewoon de hele 66 koppeling over te nemen (qua diameter iets kleiner als V340 koppeling). Ik heb gewoon een 66 koppeling, een prise-as om laten lassen laat ik misschien nog een keer doen.
Omdat ik enkele maanden na aankoop de 1300 motor al had aangepast met 1400cc spruitstuk, Weber carburateur enz had ik al een andere emvk en een tacho relais ingebouwd, dus dat was nu simpel. De motor leverde toen 59pk (gemeten op dyno) met handgemaakte uitlaat en K&N filter.
Deze motor levert volgens fabrikant 74pk, hier zit wederom de handgemaakte uitlaat en een Piper Cross filter op
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:20 schreef daNpy het volgende:
Vario natuurlijk!
Ik ga toch geen schakeltijden implementeren als je een vario hebt
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapotquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogen
Dat is natuurlijk ook weer waarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapot
heb gister idd gebroekzakbelt, sorryquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:08 schreef Anne het volgende:
Zo, daar benne we weer. Alex, je liep mij laatst weer te bellen btw. Per ongeluk denk ik weer hè?
Toetsblokkering ftw.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
nokia 3310 ftw.quote:
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
Ik heb mezelf bovenaan staan, en spreek dan dus mn eigen voicemail in... val ik iig geen anderen lastigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.
Je kunt beter een niet bestaand nummer bovenaan zetten.
Anders is de volgende in je lijst de lul.
Dat kun jij gerust denkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:41 schreef PeuRac het volgende:
Een nieuwe Alfa kan ruim over de 60k gaan, denk die ook wel boven jouw budget is Keven
Wat is er plaatwerktechnisch nu weer onbedoeld verbouwd aan Criezel 2?quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:50 schreef 2cv het volgende:
Zomerbanden + vastgereden sneeuw = ruk met peren.
Tevens TVP.
Het voorste subframe.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat is er plaatwerktechnisch nu weer onbedoeld verbouwd aan Criezel 2?
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:50 schreef 2cv het volgende:
Zomerbanden + vastgereden sneeuw = ruk met peren.
Tevens TVP.
DAF stond (staat!) bekend om haar sublieme rijeigenschap in sneeuw.quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!![]()
![]()
![]()
Geen TCS of dergelijke nodig om ergens uit te komen.. heb op de raarste plaatsen gereden met sneeuw, en geen een keer vast gezeten, al kwam ik met een slakke gang vooruit
quote:Ik heb persoonlijk niet veel met oude DAFjes, maar als je een 55 een Porsche eruit ziet trekken op sneeuw dwingt dat wel respect af.
Zat ik vast dan ?quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hahahahahhah rwd met vario FTW!!!!!![]()
![]()
![]()
Geen TCS of dergelijke nodig om ergens uit te komen.. heb op de raarste plaatsen gereden met sneeuw, en geen een keer vast gezeten, al kwam ik met een slakke gang vooruit
Tja dat heb je met die kantoormensenquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
Wat een aanstellers daar in de randstad. Wij kregen hier in Drenthe de enorme sneewval en bijkomende gladheid van het weekend al over ons heen zodat de boel bijna onbegaanbaar werd, alleen lopen wij er niet zo mee te koop![]()
De civic met CVT en winterbanden is best plezant rijden in de sneeuw.. zelfs met tc uitquote:....De Picasso met traction control en winterbanden ploegt zich overal wel een weg doorheen, met zo nu en dan een flikkerend lampje uit protest
Met vrienden als zulk, heb jij geen vijanden nodigquote:Een vriend van mij had mij bij mijn autozoektocht gewezen op een Laguna II uit 2001 op LPG. Hij staat bij een betrouwbaar autobedrijf met een half jaar Bovag-garantie, alleen staat er 255.000 op de teller. Ik weet niet wat ik daar nou weer van moet denken qua behulpzaamheid
Dan rem je te hardquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
(ABS grijpt vlot in, maar het lijkt niet veel te helpen).
Op een beetje gladde ondergrond grijpt het ABS bijna direct in, ook bij beheerst remmen. Op de wegen hier zoals ze nu zijn heeft de auto gewoon bijna geen grip.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:07 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dan rem je te hardEn inderdaad, dan rem je niet echt veel...
En TC/Stability meuk wil je soms uit hebben in de sneeuw... bij't wegrijden bijvoorbeeld
Daar verbaasde ik me ook over. We hebben zelfs twee keer zo veel gehad. In de nacht van 16 op 17 december en die zondag daarop weer zo'n dik pak.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef Dingest het volgende:
Wat een aanstellers daar in de randstad. Wij kregen hier in Drenthe de enorme sneewval en bijkomende gladheid van het weekend al over ons heen zodat de boel bijna onbegaanbaar werd, alleen lopen wij er niet zo mee te koop![]()
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVTquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
DAF stond (staat!) bekend om haar sublieme rijeigenschap in sneeuw.
Letterlijke quote van iemand hier op het forum:
[..]
Ook in Frankrijk bij ijsraces zijn DAFjes enorm populair
Read and learn, want zonder mij had die Volvo van je nog steeds stil gestaan omdat ie niet starttequote:Op donderdag 7 januari 2010 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVT![]()
Wist je dat trouwens? Oorspronkelijk is de 340 een ontwerp van Daf. Het had de opvolger van de 66 moeten worden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben een Turk en rij gewoon een Volvo 340 GL Special met CVT![]()
...hangt van het blok af wat er in die laguna zit. Maar ik zou een laguna uit 2001 lekker laten staan, teveel kinderziektes. Beter neem je er 1 van 3-4 jaar later, die zijn veel beterquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:58 schreef green_power het volgende:
[..]
Met vrienden als zulk, heb jij geen vijanden nodig
Hee hee, Bertone heh! Bertone had een Volvo ontworpen die uiteindelijk de Citroën BX werd. En achteraf heeft Daf/Volvo dat ontwerp toch weer gepakt en redelijk aangepast, en zie daar: de 340quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wist je dat trouwens? Oorspronkelijk is de 340 een ontwerp van Daf. Het had de opvolger van de 66 moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |