we zoeken niet echt naar een bepaald modelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:02 schreef daNpy het volgende:
Is het niet een iets ouder model Charade waar je naar zoekt?
Dit model dus:
[ afbeelding ]
Het is idd vooral de winter met de extreme kou dat we het nut van een auto in zijn gaan zien. Maar ook wellicht in de zomer als we puur saaie snelweg in het verschiet hebben. Dan boeit het me niet zoveel of ik op de motor of in de auto zit. Motorrijden doe ik in principe het hele jaar door, maar de afgelopen weken ben ik er 1 keer op uit geweest, van Nijmegen naar Duiven, en mijn handen waren bevroren en ja, ik heb opzich best goede handschoenen. Dan is het gewoon onverantwoord om te rijden omdat de snelheid dan wel uit mn handen is mocht ik moeten reageren..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:04 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
De winter/sneeuw/gladheid duurt nu wel erg lang om een heel jaar autoloos te zijn he?![]()
Hier heeft de auto toch uiteindelijk voorrang op een motor moet ik zeggen
Ik neem aan dat je ook een betrouwbare auto wil. Dan zou ik niet alleen Opel maar ook zeker Renault laten staan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het énige wat ik weiger te rijden is iets van Opel (principekwestie)
Nee johquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:35 schreef Paladijn het volgende:
En wtf Bara, jij hebt een E34/E30 gehad voor de 850?
Ik was aan het kijken in een antiek (2005) topic over E34's en daar stonden wat reacties van jou tussenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee joh![]()
Heb wel serieus naar een E30 gekeken, maar hoe kom je daar zo bij?
Als ik de groene op goedkope wijze miraculeus APK-gekeurd krijg nog welquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:16 schreef Paladijn het volgende:
Dingest: gooi die 121 weg en haal een mx5/323/626/xedos
Enige nadeel is dat je geen recht hebt op slooppremie
Als ik mijn budget tot het maximale zou rekken kan ik wel een auto kopen die voor de sloopregeling in aanmerking komtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:55 schreef Paladijn het volgende:
Slooppremie is alleen als je een moderne en zuinigere auto terugkoopt... dus gaat niet op
Vergeleken met een 121 is een mx5 nog niet zo onpraktisch hoor, heb er net ook boodschappen mee gedaan met mijn vriendin, past allemaal prima met twee personen en volle kofferbakIk moet tegenwoordig ook wel nu ik de Honda niet meer prive rij :x
Maar ben je niet bang dat je nu bakken met geld in je 121 gaat stoppen om hem rijdend te krijgen en houden, terwijl je met een nieuw 2de handsje goedkoper uit kunt zijn? Emotie telt wel wat mee, maar het moet een keer ophouden imhoWaar rij je eigenlijk tegenwoordig in, beide Saabs?
Destijds woonde ik vrij recent in Rilland bij m'n ouders.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik was aan het kijken in een antiek (2005) topic over E34's en daar stonden wat reacties van jou tussen
Da's een beste waslijst; ik zou dan voor een andere gaan, al weet je dan ook niet wat je kooptquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als ik mijn budget tot het maximale zou rekken kan ik wel een auto kopen die voor de sloopregeling in aanmerking komt![]()
Vergeleken met een 121 heeft een MX5 één zitrij te weinig, en die heb ik toch wel redelijk nodig![]()
Op het moment rijd ik alleen in de 96, maar die wordt er ook niet beter op. Voor de meeste lange ritten mag ik de auto van mijn ouders lenen. Voor de 121 moeten er - in het ergste geval - twee nieuwe (en aangezien die nieuw jankend duur zijn, gebruikte) aandrijfassen in, twee nieuwe schijven en een nieuwe drukgroep. Maar dan kan ik net zo goed ook de koppelingsplaten laten vervangen. Voor de zekerheid ook een nieuwe accu, deze was toch wel vrij snel leeg. En ik wil hem dan ook een grondige grote beurt geven. Qua onderdelen kom ik dan ergens tussen de 300 en 450 uit, afhankelijk van wat er allemaal krom is waardoor de auto zo trilt. Verder is er dan wat laswerk nodig voor behoud van de auto, eventueel met extra roestpreventie waar nodig.
Verder zijn er wat kleine zaakjes: nieuw laagje blanke lak op de c-stijl rechts, het mechanisme van het dakraam vervangen en de metalen strip ervan op het dak weer zwart spuiten, boxen en derde remlicht van de oude auto overzetten, bedrading radio fiksen en het goed bevestigen van de panelen in de kofferbak. Daar zou ik het meeste wel zelf van kunnen.
Ik gok zo dat ik rond hetzelfde bedrag als een tweedehandsje uit kan komen en dat dan het meeste/ergste wel gedaan is. Alleen het laswerk is een lastige, want dan zouden de dorpels/kokerbalken eigenlijk weer gespoten moeten worden (ook bij een beun, maar toch). Er is het risico dat er daarna weer wat kapot gaat en ik er nog meer aan kwijt ben, maar het nadeel van een tweedehandsje is ook dat ik er bij wijze van spreken weer met dezelfde problemen kom te zitten. Wat dat betreft ligt het risico imho even hoog.
Mijn Rover (ex-lease/directiebak...) kreeg anders van een Bovag bedrijf (Hofman, Leek zie o.a. Fok! autohandelaren Blacklist ) 3 maandjes garantie op motor en versnellingsbak, ondanks dat ik net iets meer dan 4500 betaalde.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:37 schreef Dingest het volgende:Een particulier vertrouw ik wel eerder dan zo'n handelaar, maar wat auto's boven de 4500 euro betreft ben je net zo goed (zo niet beter) af bij een beetje erkend bedrijf met algemene Bovag-garantie (of beter).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |