255k en LPG? Ik zou ook voorzichtig aan zijn hoor. Ben benieuwd hoe die cilinderkop eruit ziet, zelfs met stelliet zittingen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:46 schreef invine het volgende:
[..]
...hangt van het blok af wat er in die laguna zit. Maar ik zou een laguna uit 2001 lekker laten staan, teveel kinderziektes. Beter neem je er 1 van 3-4 jaar later, die zijn veel beteren LPG werkt prima op renault zolang het maar door renault zelf gedaan is ipv een beunhaas.
Leuk hè? Daar heb ik me de afgelopen week ook aan zitten ergeren. Als ze bang zijn laat ze dan lekker thuis blijven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:20 schreef kevin20vt het volgende:
Ik word echt SCHIJTziek van mensen die 80/90 gaan rijden op een snelweg die gewoon goed begaanbaar is![]()
Waarom dan toch... Ik rij zelf op 18" lichtmetaal met 215/35/18 zomerbandjes en ik kan toch ook gewoon doorrijden....
Waarom kunnen dikke vadsige varkens in een Frod Ka op winterbandjes maatje 165/50/14 dat niet dan? ZUCHT![]()
Straks naar huis, nieuwe ronden nieuwe kansen
Komt Volvo even goed wegquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:06 schreef oshiro het volgende:
Hee hee, Bertone heh! Bertone had een Volvo ontworpen die uiteindelijk de Citroën BX werd.
Hmm daar staat me niets van bij.quote:En achteraf heeft Daf/Volvo dat ontwerp toch weer gepakt en redelijk aangepast, en zie daar: de 340.
vandaar: hangt van het blok af. En natuurlijk onderhoud, maar het is opzich wel te doen. Je moet geen 1.6 16v hebben en de 1.8 is ook risico maar de 2 liter kan dat hebben. Maar een laguna uit 2001 is gewoon een auto met veel elektronica problemen (als je 1 neemt van paar jaar later dan heb je dat al minder/niet meer). Ook hebben vrienden van mijn ouders er 1 uit 2001 een 1.8 16v gewoon op benzine en die heeft nog nooit problemen gehad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
255k en LPG? Ik zou ook voorzichtig aan zijn hoor. Ben benieuwd hoe die cilinderkop eruit ziet, zelfs met stelliet zittingen.
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldigquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Read and learn, want zonder mij had die Volvo van je nog steeds stil gestaan omdat ie niet startte
Op de snelweg van blerick/venlo richting afslag tegelen op de brug lag ik om mijn as bijna, waarom? Omdat mijn beide achterwielen het ineens zo nodig vonden om met 90(!!!!) te spinnen tijdens de acceleratie waardoor ik niks anders kon doen door kei hard op de remmen te trappen, want extra gas er bij of los heeft geen zin meer..quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:20 schreef kevin20vt het volgende:
Ik word echt SCHIJTziek van mensen die 80/90 gaan rijden op een snelweg die gewoon goed begaanbaar is![]()
Waarom dan toch... Ik rij zelf op 18" lichtmetaal met 215/35/18 zomerbandjes en ik kan toch ook gewoon doorrijden....
Waarom kunnen dikke vadsige varkens in een Frod Ka op winterbandjes maatje 165/50/14 dat niet dan? ZUCHT![]()
Straks naar huis, nieuwe ronden nieuwe kansen
quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Hmm daar staat me niets van bij.
Weet wel dat Volvo op zoek was naar een kleinere middenklasser in 1975, en DAF heeft overgenomen omdat die de 77/340 al bijna productieklaar hadden. Volvo had in die tijd sowieso al een flink aandeel in DAF trouwens, en toen Volvo DAF zowat geheel overgenomen had was het ook klaar met de autosport activiteiten
Brede sloffen geven juist minder grip op glad en nat wegdek.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Op de snelweg van blerick/venlo richting afslag tegelen op de brug lag ik om mijn as bijna, waarom? Omdat mijn beide achterwielen het ineens zo nodig vonden om met 90(!!!!) te spinnen tijdens de acceleratie waardoor ik niks anders kon doen door kei hard op de remmen te trappen, want extra gas er bij of los heeft geen zin meer..
Jij hebt teminste nog een lage auto met brede sloffen er onder, anderen nietEn ijs kan soms erg verradelijk zijn door niet op te vallen op het pikzwarte asfalt
Thanx, tietjes zijn niet verkeerdquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldig![]()
Asjeblieft, bier en tieten:
[ afbeelding ]
hmm.. okee..quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Brede sloffen geven juist minder grip op glad en nat wegdek.
Soms zijn de rijsporen schoon maar ligt er in het midden nog wat sneeuw, dan gaat iedereen ook kruipen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm.. okee..
maar ik begrijp ook de punt van kevin, ik irriteer me daar aan als het op een kurkdroge weg gebeurd
Van Volvowereld.nlquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:19 schreef oshiro het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen, behalve dat de BX groter is
quote:In de tweede helft van de jaren '60 had Volvo een eigen assemblagefabriek in het Belgische Gent in gebruik genomen, van waaruit het merk de belangrijke EG-markt verder trachtte te veroveren. Traditioneel had Volvo een sterke thuismarkt. terwijl ook de Noordamerikaanse markt voor Volvo een belangrijk afzetgebied vormde. Expansie op het Europese continent was pas goed mogelijk indien Volvo, naast al bestaande middenklassers een compacter model zou uitbrengen. In Eindhoven had men zo'n model in voorbereiding. Dat was publiek geheim. Onder de projectcode 'P900' werd een nieuwe, grotere Nederlandse personenauto gewerkt. De geruchtenpers had er zelfs al een typenummer voor bedacht: de auto zou ongetwijfeld '77' of misschien wel '88' of '99' gaan heten.
In eerste aanleg had de samenwerking tussen AB Volvo en DAF Car B.V. voor de laatste het praktische voordeel dat aanvullende knowhow uit Zweden kon worden aangewend om de ontwikkelings- en productie-voorbereidingsactiviteiten rond het P900-project te verdiepen en te versnellen en de DAF 66-serie te verbeteren. Voor Volvo bood de samenwerking vooral aanvullende mogelijkheden voor een bredere marktpenetratie. Tot in het najaar van 1973 ging het bijzonder goed, met zowel Volvo als DAF.
Ik zie eigenlijk geen overeenkomst.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:19 schreef oshiro het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen, behalve dat de BX groter is
340. En het gaat om het ontwerp, grote lijnen komen zeker wel overeen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen overeenkomst.
Chassis is anders, technisch veel anders, stijlen, deuren, lampen, bumpers, ramen, alles aan die auto is anders, hij lijkt niet eens op een V440.
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef oshiro het volgende:
[..]
340. En het gaat om het ontwerp, grote lijnen komen zeker wel overeen.
D'r staat maar 1 mooie 66 op deze paginaquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef RealZeus het volgende:
Zeg, lees nou eens wat ik net boven die mooie66
post.
Lekker kleurtjequote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
Bah, de lelijke Volvo invloeden
[ afbeelding ]Net gekocht
Leuk!quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
Bah, de lelijke Volvo invloeden
[ afbeelding ]Net gekocht
Toch is het een feit dat een concept voor een vernieuwde V300 aan de kant geschoven is door Volvo, waarbij vervolgens Citroen er een BX van gemaakt heeftquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.
En paint dan eens welke lijnen overeenkomen, want ik zie er echt geen één. En nu ben ik heel benieuwd naar jouw 'overeenkomsten' in bijv de A-stijlen, het verschil in deuren, de geheel andere C stijl, de compleet andere neus en achterkant, etc.
Ook technisch lijken ze nog niet bijna op elkaar.
De BX is in 86 op de markt gekomen, de V340 in 1976. Slechts 10 jaar verschil.
Euw. Dan vind ik hem niet meer leukquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:52 schreef daNpy het volgende:
Uhh met "net gekocht" bedoelde ik dat de foto is genomen toen ik hem net gekocht had![]()
Inmiddels heb ik hem alweer bijna 5 jaar!
Maar die gele heeft iets wat de rode niet heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
D'r staat maar 1 mooie 66 op deze pagina
Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat de 340 ook op een BX lijkt. Kom nouquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Toch is het een feit dat een concept voor een vernieuwde V300 aan de kant geschoven is door Volvo, waarbij vervolgens Citroen er een BX van gemaakt heeft
Sorry, zit geen rijst opquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Euw. Dan vind ik hem niet meer leuk.
Klopt, het was ook een concept voor een totaal andere uitvoering van een 340. Iets van een shooting brake ofzo, Ik zal het eens opzoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat de 340 ook op een BX ljikt. Kom nou
Dat is dus niet waar! Die tekening van Bertone is aan de kant gezet en later de basis voor een BX geworden. Dat hij iets weg heeft van een 480 is misschien toeval/lenen van elementen (grill/koplampen).quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:05 schreef daNpy het volgende:
Dat is dus een proto van de 480 Turbo
[ afbeelding ]
Iets ronder en moderner gemaakt dan onderstaande
[ afbeelding ]
Welke inderdaad wel wat weg heeft van een Citroen ZX oid (maar die is weer wat langer, 5 deurs etc)
Precies bij deze foto kwam een collega achetr me langsgelopen (ja, ik fok wel eens in de pauze je...) Bedankt he!quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
JAAAAAA!! Dat klopt!, jij was dat he..? Thanks man.. Je bent geweldig![]()
Asjeblieft, bier en tieten:
[ afbeelding ]
Je collega houdt niet van bier en tieten?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Precies bij deze foto kwam een collega achetr me langsgelopen (ja, ik fok wel eens in de pauze je...) Bedankt he!
Neuh, ik hou er niet van, onder werktijdquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je collega houdt niet van bier en tieten?
De BX is in '82 op de markt gekomen, en een vrij lange tijd in ontwikkeling geweest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil tussen een 340 en 440 wel, ik bedoelde te zeggen hij OOK niet eens op een V440 lijkt.
En paint dan eens welke lijnen overeenkomen, want ik zie er echt geen één. En nu ben ik heel benieuwd naar jouw 'overeenkomsten' in bijv de A-stijlen, het verschil in deuren, de geheel andere C stijl, de compleet andere neus en achterkant, etc.
Ook technisch lijken ze nog niet bijna op elkaar.
De BX is in 86 op de markt gekomen, de V340 in 1976. Slechts 10 jaar verschil.
Ik vind hem nog steeds op een 343 lijken. Nog niet bijna.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:34 schreef oshiro het volgende:
[..]
De BX is in '82 op de markt gekomen, en een vrij lange tijd in ontwikkeling geweest.
En kijk eens naar de kleine designelementen ipv carosserietechnische dingen. Het kleine stukje wat omhoog komt aan de achterkant van de achterzijruit. De gehele voorste zijruit. Afloop van de kofferklep met een klein opstaand randje eraan. Of je wil ze gewoon niet zien, of je hebt een bril nodig
Dus je verhaal kloptquote:In voorjaar 1979 wordt het ontwerp van Bertone, de Volvo 343 Bertone Tundra, gepresenteerd. Dit ontwerp is later als Citroën BX op de markt gekomen.
De 480 is weer ontworpen door "DAF" (John de Vries olv Rob Koch) en ik vind de 343 Bertone daar erg op lijken. Die laatste doet ook wel iets Citroen-achtig aan, maar een BX zie ik nog steeds niet in de getekende 3drs hatchbackquote:In de Volvo-annalen is 1976 het geboorte jaar van de eerste niet echt Zweedse, maar wel helemaal originele Volvo, de 343.
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:00 schreef Paladijn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)wen_en_gladheid.html
Die 159 aan het eind
jij had vast liever een sneeuwpop gezienquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijn.
Zo heb ik mijn Eend ook wel eens achter gelaten. maar die reed niet meer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:00 schreef Paladijn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)wen_en_gladheid.html
Die 159 aan het eind
Dat ze em der tegenaan zet kan ik in komen... maar dat ze em niet ff uit de versnelling haalt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou weer net een vrouw zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |