Precies en het is denk ik voor veel van die ettertjes een leerzame ervaring als ze ineens van een vrouwelijke sergeant op hun klote krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... zo'n gek idee is dat eigenlijk niet. Ik denk dat het voor veel mensen goed is als ze even uit hun vertrouwde omgeving geplukt worden en met een stel vreemden het beste ervan moeten maken.
dan liever een licht erotisch scouting spelletje een jaar langquote:Op maandag 4 januari 2010 20:42 schreef mr_anonimous het volgende:
Hier weer verder!
[..]
Precies en het is denk ik voor veel van die ettertjes een leerzame ervaring als ze ineens van een vrouwelijke sergeant op hun klote krijgen.![]()
Maar ASRoma is bang dat hij zijn bestaan als Fokker moet opgeven omdat hij in dienst moet.....![]()
Zo zie je maar! Alleen al het idee opperen werkt al motiverend voor de internetgeneratie!quote:Op maandag 4 januari 2010 20:48 schreef ASroma het volgende:
[..]
dan liever een licht erotisch scouting spelletje een jaar lang
allemaal leuk en aardig, maar die vervelende jongetjes van onder de 18 pak je er natuurlijk niet mee. Dus het probleem is niet opgelost.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:50 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zo zie je maar! Alleen al het idee opperen werkt al motiverend voor de internetgeneratie!
Zolang de politie daar rondloopt gaat er niks gebeuren.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef capricia het volgende:
Is er nog nieuws over de plannen van vanavond?
In de VS heb je militaire academies waar kinderen van 6 tot 18 naar toe kunnen.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig, maar die vervelende jongetjes van onder de 18 pak je er natuurlijk niet mee. Dus het probleem is niet opgelost.
Zijn er nog beelden van het afsluiten van die wijk? Bedoel webcams of zo....Iemand?quote:Op maandag 4 januari 2010 20:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zolang de politie daar rondloopt gaat er niks gebeuren.
Nee dat zijn zigeuners.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:55 schreef Ghaazi het volgende:
De meeste Molukkers in Nederland zijn toch woonwagenkamp-bewoners?
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 4 januari 2010 20:55 schreef Ghaazi het volgende:
zeg dan gewoon opvoedingshersenspoelkamp. Zal grondwet technisch wel lastig worden zonder goedkeur van de ouders.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
In de VS heb je militaire academies waar kinderen van 6 tot 18 naar toe kunnen.
Ze hebben het vaak wel over het kamp ( als ze het over hun wijk hebben) maar dat is een afkorting van kampong....quote:Op maandag 4 januari 2010 20:55 schreef Ghaazi het volgende:
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:55 schreef Ghaazi het volgende:
Ik zeg ook niet dat het makkelijk te realiseren is maar ik denk wel dat militaire tucht en discipline voor een hoop van die ettertjes de enige manier is om ze op het rechte pad te krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:57 schreef ASroma het volgende:
[..]
zeg dan gewoon opvoedingshersenspoelkamp. Zal grondwet technisch wel lastig worden zonder goedkeur van de ouders.
Hmm, als men het heeft over het kamp dan heeft men het over Schattenberg of Lunetten (de kampen waar molukkers in gezet werden toen ze naar NL gehaald werden). Nog nooit gehoord dat men kampong, of beter nog negeri, afkort naar kampquote:Op maandag 4 januari 2010 20:57 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ze hebben het vaak wel over het kamp ( als ze het over hun wijk hebben) maar dat is een afkorting van kampong....
ja ok maar als ze daar nu dan in zo n kamp zitten met hun matties ipv hun straat is dat dan zoveel anders? dan gaan ze het kamp wel op stelten zetten.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:02 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het makkelijk te realiseren is maar ik denk wel dat militaire tucht en discipline voor een hoop van die ettertjes de enige manier is om ze op het rechte pad te krijgen.
Maar als dan wel op de sodemieter krijgen zonder dat vader het voor ze opneemt is dat zeer snel afgelopen denk ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
ja ok maar als ze daar nu dan in zo n kamp zitten met hun matties ipv hun straat is dat dan zoveel anders? dan gaan ze het kamp wel op stelten zetten.
In mijn woonplaats is een Molukse wijk. Wat door velen als het kamp wordt aangeduid. Ik vermoedde dat het van Kampong kwam. My bad!quote:Op maandag 4 januari 2010 21:03 schreef EricT het volgende:
[..]
Hmm, als men het heeft over het kamp dan heeft men het over Schattenberg of Lunetten (de kampen waar molukkers in gezet werden toen ze naar NL gehaald werden). Nog nooit gehoord dat men kampong, of beter nog negeri, afkort naar kamp
Nee en dan zegt die agent doodleuk dat ze op een andere plek een stijging van inbraken enz zien, ze verplaatsen dus gewoon het probleem en denken dan dat ze het opgelost hebben.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:37 schreef Hukkie het volgende:
Eerste item is een bizar verhaal, ze kijken waar de pieken van criminaliteit zijn, en daar zetten ze op in. Bewoners die met daadwerkelijke beelden komen daar doen ze niets mee, omdat daar geen pieken in criminaliteit zijn.
Ze doen gewoon niets met mensen die concreet bewijs hebben dat ze problemen hebben, pff, je zal er maar een koophuis hebben. En dan te bedenken dat dat soort gemengde buurten als paddestoelen uit grond rijzen.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee en dan zegt die agent doodleuk dat ze op een andere plek een stijging van inbraken enz zien, ze verplaatsen dus gewoon het probleem en denken dan dat ze het opgelost hebben.
"Als je in je eigen huis niet meer veilig bent, waar dan wel?" Uitspraak die precies vertelt waar het naartoe gaat met deze samenleving.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
1 vdaag: http://player.omroep.nl/?aflID=10483382
Toch ironisch: aangezien links altijd zo tegen het recht van de sterksten zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:51 schreef JMarsden het volgende:
[..]
"Als je in je eigen huis niet meer veilig bent, waar dan wel?" Uitspraak die precies vertelt waar het naartoe gaat met deze samenleving.
Precies. Ik zeg geef die Molukkers wat degelijke vuurwapens en ze lossen het netjes op. Niks aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
Wat een onzin man. Een relletje in culemborg en wij doen alsof Nederland in een favela is verandert. Beetje relativeren mensen en niet zo overdrijven, hoewel dat typisch nederlands is.
Jep, daar heb je gelijk in, maar bekijk het eerste item uit de 2Vandaag uitzending eens. Alhoewel volkomen off topic.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
Wat een onzin man. Een relletje in culemborg en wij doen alsof Nederland in een favela is verandert. Beetje relativeren mensen en niet zo overdrijven, hoewel dat typisch nederlands is.
Ja, laten we het vooral hier niet over hebben.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
NL is niet in een favela veranderd maar ik denk wel dat het zaak is toestanden zoals in Frankrijk te voorkomen.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
Relletje? Wat dacht je van poging tot moord?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
Nee de Nederlanders hebben lekker veel aan de burgemeester.quote:De Molukse buurtbewoners hebben veel kritiek op burgemeester Roland van Schelven. Een wijkbewoner, die niet bij naam genoemd wil worden, noemt hem een ''flapdrol'' en zegt: ''We hebben eigenlijk geen burgemeester."
"Misschien wel de Nederlandse bevolking, maar wij niet. Als hij vanavond nog komt dan hoeft het niet meer.''
Van Schelven wilde eerder niet verklaren of hij al in de buurt is geweest. Hij gaf aan eerst met sleutelfiguren te willen praten.
Oorlog
De buurtbewoner vindt dat de afzetting van betonblokken en de aanwezigheid van de ME een beetje als bezettingstijd in oorlog voelt. Een oplossing voor het probleem weet hij niet.
''Praten heeft in elk geval niet geholpen. Iedereen wist dat het weer mis zou gaan met de jaarwisseling. Maar bang ben ik voor de duvel niet.''
Yep, beter nu dan wanneer het te laat is.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Laten we hopen dat de Marokkaantjes flink neer worden gemaait door de Molukkers.
De Molukkers hebben hun plek in Nederland verdient door mee te doen in de samenleving, dit in tegenstelling tot de Marokkanen die alleen maar disrespect tonen naar alles wat met Nederland te maken heeft.
Marokkanen worden zometeen werkelijk waar door alle culturen / rassen uitgekotst in Nederland door hun respectloze gedrag. en terrecht! Het uitschot van Nederland.
Het net gaat zich de komende jaren langzaam sluiten en dat zal niet zonder slag en stoot gaan.
Dit zijn rassenrellen. Niets meer en niets minder.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Aloulou het volgende:
ze worden al uitgekotst door alle andere culturen hoor, vraag maar eens aan Aziaten of Zuid Amerikanen die hier wonen. En niet alleen in Nedrland maar alle landen waar ze zittenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Laten we hopen dat de Marokkaantjes flink neer worden gemaait door de Molukkers.
De Molukkers hebben hun plek in Nederland verdient door mee te doen in de samenleving, dit in tegenstelling tot de Marokkanen die alleen maar disrespect tonen naar alles wat met Nederland te maken heeft.
Marokkanen worden zometeen werkelijk waar door alle culturen / rassen uitgekotst in Nederland door hun respectloze gedrag. en terrecht! Het uitschot van Nederland.
Het net gaat zich de komende jaren langzaam sluiten en dat zal niet zonder slag en stoot gaan.
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
De Molukkers doen wat wij Nederlanders allang hadden moeten doen, maar gewoon niet kunnen.
Deze randdebielen keihard aanpakken !! Mensen die denken dat praten helpt zijn echt stekeblind.
Dan gaan we echt naar een burgeroorlog toe met onze linkse rakkers in de rol van de NSB
Ben geen voorstander van Wilders, maar ik denk in dit topic vaak aan de volgende woorden van hem:quote:Op maandag 4 januari 2010 22:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat.
En die burgeroorlog gaat er komen als dit zo doorgaat.
Hoe werkt dat dan precies? Linksen verbergen moslims op hun zolder en worden daarom beschouwd als NSB´ers?quote:Op maandag 4 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
De Molukkers doen wat wij Nederlanders allang hadden moeten doen, maar gewoon niet kunnen.
Deze randdebielen keihard aanpakken !! Mensen die denken dat praten helpt zijn echt stekeblind.
Dan gaan we echt naar een burgeroorlog toe met onze linkse rakkers in de rol van de NSB
Ik zie in deze alleen de Molukkers als een trots volk.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal wel met een sisser aflopen. Als men de oudere jongens in de groep aanspreekt is het heus wel mogelijk om tot een redelijke conversatie te komen. En de premature jongeren zijn wellicht baldadig, maar dat klinkt ook niet onoplosbaar.
Het grote probleem in deze is dat je hier te maken hebt met 2 trotse volkeren met degelijke ego's.˛
Ja, want dat heeft in Ruwanda en Bosnie paradijselijke gevolgen gehad.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben geen voorstander van Wilders, maar ik denk in dit topic vaak aan de volgende woorden van hem:
'Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.'
Ik denk dat je dit onderschat, trots en ego (lees: macho behavior) zijn misschien wel de belangrijkste drijfveren achter de problematiek met Marokkaanse boys.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
Trots heeft niets te maken met hoe Marokkaanse jongeren zich momenteel-al jaren eigenlijk-manifesteren in de samenleving.
Ja, rassenrellen hebben doorgaans een positieve uitwerking. Dat heeft het verleden wel uitgewezenquote:Op maandag 4 januari 2010 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben geen voorstander van Wilders, maar ik denk in dit topic vaak aan de volgende woorden van hem:
'Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.'
Doorgaans verguisd. Leg eens uit of geef eens wat voorbeelden.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan precies? Linksen verbergen moslims op hun zolder en worden daarom beschouwd als NSB´ers?
Overigens opmerkelijk dat de doorgaans zo verguisde Molukker nu bejubeld wordt. Iets met de vijand van jouw vijand is jouw vreemd misschien?
Als de politie / ME niet zou ingrijpen waren dit, denk ik, wel rassenrellen geworden.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, rassenrellen hebben doorgaans een positieve uitwerking. Dat heeft het verleden wel uitgewezen
Ik denk eerder schaamte en eer.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit onderschat, trots en ego (lees: macho behavior) zijn misschien wel de belangrijkste drijfveren achter de problematiek met Marokkaanse boys.˛
Nou, jij weet net zo goed als ik dat Molukkers weinig populair zijn. Deze donkere jongens worden meer dan eens als beschouwd als een irritatie. Natuurlijk kun jij dat nu halsstarrig lopen ontkennen, maar ik weet gewoon dat het waar is.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Doorgaans verguisd. Leg eens uit of geef eens wat voorbeelden.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de politie / ME niet zou ingrijpen waren dit, denk ik, wel rassenrellen geworden.
Als ik die kleine jochies zie die die agent zo voor gek zetten, denk ik niet aan eer of schaamte, maar aan onopgevoede kinderen.quote:
Nee, ik vroeg om uitleg en/of wat voorbeelden.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, jij weet net zo goed als ik dat Molukkers weinig populair zijn. Deze donkere jongens worden meer dan eens als beschouwd als een irritatie. Natuurlijk kun jij dat nu halsstarrig lopen ontkennen, maar ik weet gewoon dat het waar is.
Jij denkt van niet? Ik ben bang van wel. Dan worden het Molukkers tegen Marokkanen daar.quote:
Molukkers zijn in het verleden vaak weggezet als criminelen. Geen haar beter dan Marokannen. Maar uiteraard weet jij van niks.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg om uitleg en/of wat voorbeelden.
Heel onopgevoed ja zelfs. Maargoed zo gedragen die kleine kutjochies zich ook in de bus, behalve als ze alleen zijn dan.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ls ik die kleine jochies zie die die agent zo voor gek zetten, denk ik niet aan eer of schaamte, maar aan onopgevoede kinderen.
Als ze alleen zijn, zijn ze onder een hoedje te vangen. Ze hebben altijd gezelschap van anderen nodig.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heel onopgevoed ja zelfs. Maargoed zo gedragen die kleine kutjochies zich ook in de bus, behalve als ze alleen zijn dan.
Ik denk dat je hier toch echt alleen in staat.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, jij weet net zo goed als ik dat Molukkers weinig populair zijn. Deze donkere jongens worden meer dan eens als beschouwd als een irritatie. Natuurlijk kun jij dat nu halsstarrig lopen ontkennen, maar ik weet gewoon dat het waar is.
Nogmaals, wat toen wellicht gold, gaat vandaag de dag absoluut niet meer op.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Molukkers zijn in het verleden vaak weggezet als criminelen. Geen haar beter dan Marokannen. Maar uiteraard weet jij van niks.
Nee, dat ligt niet aan jou.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:06 schreef leukvoorlater het volgende:
Waarom hoor ik niks van de hoge heren in Den Haag? Of ligt dat aan mij?
De Marokkaanse cultuur in de Rif en Midden-Atlas is een schaamtecultuur. Daar corrigeert sociale controle bepaald gedrag.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ls ik die kleine jochies zie die die agent zo voor gek zetten, denk ik niet aan eer of schaamte, maar aan onopgevoede kinderen.
Er is volgens mij nog Kerstreces.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet aan jou.
Doodse stilte vanuit den Haag.
Dat was misschien vroeger zo, maar ik hoor al jaren niets negatiefs meer over Molukkers.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat men nogal verblind is door het Marokkanen-probleem. Echter, ook onder Molukkers bevinden zich veel criminelen. En de kritiek op hen is weliswaar naar de achtergrond verschoven, maar is toch een tijdlang zeer aanwezig geweest.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier toch echt alleen in staat.
Ik ken werkelijkwaar niemand, ook niet anoniem via internet, die uberhaupt ook maar ietsaan te merken heeft op Molukkers, of er last van hebben.
Je moet ook niet te veel in het verleden blijven hangen met je hoofd, daar schiet je bij voorbaat al niks mee op.
Kun je iets specifieker zijn? Waar doel je precies op? Door wie werd dit gedaan?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Molukkers zijn in het verleden vaak weggezet als criminelen. Geen haar beter dan Marokannen. Maar uiteraard weet jij van niks.
Ik denk wel dat ik weet waar die oorverdovende stilte uit voort komt.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:06 schreef leukvoorlater het volgende:
Waarom hoor ik niks van de hoge heren in Den Haag? Of ligt dat aan mij?
Geweest wellicht, maar met oude koeien uit te de sloot halen bereik je niks constructiefs.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat men nogal verblind is door het Marokkanen-probleem. Echter, ook onder Molukkers bevinden zich veel criminelen. En de kritiek op hen is weliswaar naar de achtergrond verschoven, maar is toch een tijdlang zeer aanwezig geweest.
Door de maatschappij. Maar wellicht heb ik met een 16-jarige poster te maken. Dan is jouw onwetendheid begrijpelijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kun je iets specifieker zijn? Waar doel je precies op? Door wie werd dit gedaan?
O, vandaar!quote:Op maandag 4 januari 2010 23:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog Kerstreces.
Volgens mij heb je het ook mis Koos.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je haalt echt alles behalve een keukengootsteen erbij om maar niet het criminele gedrag van deze marokkaanse jongeren onder ogen te zien.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door de maatschappij. Maar wellicht heb ik met een 16-jarige poster te maken. Dan is jouw onwetendheid begrijpelijk.
Toegegeven, de haat jegens moslims is stukken groter. Dat verklaart ook waarom men massaal de kant kiest van de Molukker.
Precies.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef huhggh het volgende:
[..]
Geweest wellicht, maar met oude koeien uit te de sloot halen bereik je niks constructiefs.
Dit komt vooralsnog over als een latente "maar Molukkers zijn ook geen fijne jongens hoor".
Zelfs als we op die toer gaan blijven marokkanen er nog met kop en schouder bovenuit steken.
Niets?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef _Midnight_ het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik weet waar die oorverdovende stilte uit voort komt.
Je zou maar als Minister President., de leider van het land, al jaren loopt te verkondigen dat het steeds veiliger wordt in Nederland en er best wat politie kan worden wegbezuinigd. En dan gebeurt er dit...
Ivo Opstelten vroeg zich ook al af waarom het zo stil is in Den Haag na diverse flaters (o.a. de beveiliging op Schiphol).
Balkenende staat gewoon volledig in z'n hemd en schaamt zich de ogen uit z'n kop!
Wat -kan- hij nu nog zeggen zonder zichzelf belachelijk te maken???
Als je doelt op de treinkapingen is er eerder begrip voor die situatie, omdat de toenmalige Nederlandse regering eerdere afspraken niet nakwam, dan dat Molukkers door de samenleving zijn uitgekotst.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door de maatschappij. Maar wellicht heb ik met een 16-jarige poster te maken. Dan is jouw onwetendheid begrijpelijk.
Toegegeven, de haat jegens moslims is stukken groter. Dat verklaart ook waarom men massaal de kant kiest van de Molukker.
Tranen zijn niet nodig. Jullie gaan je gang maar, ik verbaas mij al niet meer over de afkeer jegens de Marokkanen. Hoewel dat sentiment in dit geval natuurlijk gerechtvaardigd is.quote:
Vraag jezelf eens af, wat -kunnen- ze nog zeggen?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef leukvoorlater het volgende:
Schandalig dat andere partijen niks van zich laten horen.
Haat jegens moslims?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef koemleit het volgende:
Molukkers zijn zeker geen lieve jongens.. Maar toch anders dan Mocro's. Molukkers zijn over het algemeen heel rustig totdat ze gek worden dan worden ze ook echt gek... (en ja dit is generaliseren maar tot nu bij alle molukkers die ik ken zo gebleken).
Jaja, begrip voor de treinkapingen was er wel degelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je doelt op de treinkapingen is er eerder begrip voor die situatie, omdat de toenmalige Nederlandse regering eerdere afspraken niet nakwam, dan dat Molukkers door de samenleving zijn uitgekotst.
Je zit er naast.
Laten we blij zijn met elkaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef _Midnight_ het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik weet waar die oorverdovende stilte uit voort komt.
Je zou maar als Minister President., de leider van het land, al jaren loopt te verkondigen dat het steeds veiliger wordt in Nederland en er best wat politie kan worden wegbezuinigd. En dan gebeurt er dit...
Ivo Opstelten vroeg zich ook al af waarom het zo stil is in Den Haag na diverse flaters (o.a. de beveiliging op Schiphol).
Balkenende staat gewoon volledig in z'n hemd en schaamt zich de ogen uit z'n kop!
quote:Op maandag 4 januari 2010 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Haat jegens moslims?
Sorry, maar dat zie ik hier niet zo terug. Wel een godsgruwelijke hekel aan dat marokkaans-kut-tuig.
Het zijn allebei agressieve cultuurtjes, betere is de agressieve families uit hun huizen te zettenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Nee, niet de haat tegen moslims, hoe kom je daarbij!quote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tranen zijn niet nodig. Jullie gaan je gang maar, ik verbaas mij al niet meer over de afkeer jegens de Marokkanen. Hoewel dat sentiment in dit geval natuurlijk gerechtvaardigd is.
Hoewel, waar twee vechten...
Freaky UI heb jij.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef bastibro het volgende:
[..]
Nee, niet de haat tegen moslims, hoe kom je daarbij!
De haat tegen straat-terroristen die al jarenlang er alles aan doen om het gelijk van Wilders aan te tonen!
Zelfs ik begin te denken dat het misschien goed zou zijn als PVV eens gaat mee regeren.
Balkie is nu eenmaal een sociaal geremde wortelquote:Op maandag 4 januari 2010 23:11 schreef _Midnight_ het volgende:
[..]
In Culemborg gáat het om Marokkaans straattuig, dat moge duidelijk zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, plotseling is er niets mis met moslims. Enkel met het Marokkaanse straattuig. Ik loop al langer mee op FOK! en weet dat die vlieger in veel gevallen niet opgaat.
Ja maar de gemeente doet niks voor de Marokkanen.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, die vlieger gaat niet op.
De Marokkanen zijn de aanvallers, lees de berichten van de afgelopen maanden maar eens door.
De Molukkers zijn de slachtoffers. Hetgeen ook blijkt uit de gebroken ruiten en het meisje wat bedreigd en aangereden is.
Dit zeg ik niet. Als jij het hebt over dat Molukkers doorgaans verguisd worden en ik na aandringen maar zelf opper dat je mogelijk doelt op de treinkapingen is het zo dat hiervoor eerder begrip (en dan heb ik het over de motivatie van dat gebeuren) is dan dat Molukkers door de maatschappij worden verguisd, zoals jij wilt doen geloven.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, begrip voor de treinkapingen was er wel degelijk
Het enige wat Wilders schreeuwt is toch dat hij ze het land uit wil schoppen?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef bastibro het volgende:
[..]
Nee, niet de haat tegen moslims, hoe kom je daarbij!
De haat tegen straat-terroristen die al jarenlang er alles aan doen om het gelijk van Wilders aan te tonen!
Zelfs ik begin te denken dat het misschien goed zou zijn als PVV eens gaat mee regeren.
En gebrek aan deugdelijke opvoeding door incapabele ouders.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit onderschat, trots en ego (lees: macho behavior) zijn misschien wel de belangrijkste drijfveren achter de problematiek met Marokkaanse boys.˛
het zal eens tijd worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:17 schreef _Midnight_ het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af, wat -kunnen- ze nog zeggen?
Je hebt het over de partijen die ons jarenlang koeien met gouden horens hebben beloofd.
De multi-culti samenleving was immers het hoogst haalbare voor hun, een ideale droom. En haalde het niet in je hoofd om er kritiek op te hebben!
Nu de droom in een nachtmerrie aan het veranderen is vallen ze door de mand. Punt.
Dat is gewoon een heel andere discussie.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, plotseling is er niets mis met moslims. Enkel met het Marokkaanse straattuig. Ik loop al langer mee op FOK! en weet dat die vlieger in veel gevallen niet opgaat.
ach het land uit schoppen is nog beter dan vergassen ...quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het enige wat Wilders schreeuwt is toch dat hij ze het land uit wil schoppen?
Dat je alleen al zo'n figuur serieus kan nemen
Neehee. Oke, wellicht dat ik ietwat oude koeien uit de sloot haal. Maar nog geen tien jaar geleden werd met een hoop boosheid gesproken over problemen met Molukkers.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit zeg ik niet. Als jij het hebt over dat Molukkers doorgaans verguisd worden en ik na aandringen maar zelf opper dat je mogelijk doelt op de treinkapingen is het zo dat hiervoor eerder begrip (en dan heb ik het over de motivatie van dat gebeuren) is dan dat Molukkers door de maatschappij worden verguisd, zoals jij wilt doen geloven.
Nee, doen ze zelf ooit iets terug dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja maar de gemeente doet niks voor de Marokkanen.Tenminste dat verkondigde zo'n Marokkaan.
Dat zul je dan met de betreffende users moeten bespreken. Ik post hier als mezelf en ik heb geen haat of iets dergelijks jegens moslims en ik wens ook niet in die hoek gezet te worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
Jij bracht de PVV in de discussie. De afkeer van de PVV reikt verder dan de straatterroristen.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef cocomotion het volgende:
[..]
Dat is gewoon een heel andere discussie.
Dit vind ik (nogmaals) te vaag en ook geen recht doen aan grote woorden zoals doorgaans verguisd.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neehee. Oke, wellicht dat ik ietwat oude koeien uit de sloot haal. Maar nog geen tien jaar geleden werd met een hoop boosheid gesproken over problemen met Molukkers.
Laten we hopen dat we over 10 jaar ook zo naar het Marokkaanse-kut-tuig van welleer kijken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neehee. Oke, wellicht dat ik ietwat oude koeien uit de sloot haal. Maar nog geen tien jaar geleden werd met een hoop boosheid gesproken over problemen met Molukkers.
Dat was een politiek conflict. Hier betreft het Marokkanen, wat niet meer is dan onaangepast straattuig.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met iemand anders?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bracht de PVV in de discussie. De afkeer van de PVV reikt verder dan de straatterroristen.
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!quote:Op maandag 4 januari 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, rassenrellen hebben doorgaans een positieve uitwerking. Dat heeft het verleden wel uitgewezen
Dit geldt in elk geval voor mij: geen problemen met moslims, wel met klootzakken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Haat jegens moslims?
Sorry, maar dat zie ik hier niet zo terug. Wel een godsgruwelijke hekel aan dat marokkaans-kut-tuig.
Bronnen?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongelooflijk he, hoe krijgt ie het z`n strot uit, de low-life, om zo de boel te vergoeilijkenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja maar de gemeente doet niks voor de Marokkanen.Tenminste dat verkondigde zo'n Marokkaan.
Jawel, maar met die auto zijn er vier van de vijf alweer thuis.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:25 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Miste ik nu iets in de nieuwsberichten? Is er nog niemand opgepakt?
hmmz dat is gek...
10 jaar geleden voelden de molukkers zich (weer) bedrogen en alleen gelaten toen hun eilanden in brand stonden en duizenden met hulp van Indonesische soldaten werden kapot geschoten.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou wedden dat ze een buurthuis krijgen oid.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:27 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ongelooflijk he, hoe krijgt ie het z`n strot uit, de low-life, om zo de boel te vergoeilijken
Niemans spreekt hier over moslims, dat doe jij.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ze zijn idem snel verhit, gezien de vele ruzies vroeger in de kroegen en discotheken...die ik me nog weet te herinneren...quote:Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef EricT het volgende:
[..]
10 jaar geleden voelden de molukkers zich (weer) bedrogen en alleen gelaten toen hun eilanden in brand stonden en duizenden met hulp van Indonesische soldaten werden kapot geschoten.
Dat leidde toen tot rellen in Den Haag, brandstichting en bedreigingen. Dus daar heb je gelijk in. Maar anders dan nu met veel Marokkanen worden buurten niet geterroriseerd door Molukkers, het ging toen om een mislukte schreeuw om aandacht (net als de treinkapingen)
Ja, ook zoiets volstrekt onbegrijpelijks. En er zitten nog twee Molukkers vast? Hoe is het toch mogelijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jawel, maar met die auto zijn er vier van de vijf alweer thuis.
Goud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 4 januari 2010 23:29 schreef cocomotion het volgende:
De vegan streaker is geboren in Culemborg.Kan hij niet bemiddelen in dit conflict?
Goed plan, ik ga de discussie liever ook uit de weg. Dikke kans dat zo´n topic zich eens dezer dagen wel weer laat zien.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niemans spreekt hier over moslims, dat doe jij.
Jij bent echt behoorlijk verknipt, en gooit moslims en marokkanen zelf hier op 1 hoop.
Laten we hier dus wel ontopic blijven.
Dus waar ligt de fout nu dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jawel, maar met die auto zijn er vier van de vijf alweer thuis.
Wat ik heb gelezen zitter er idd nog twee Molukkers vast ja. Precies de reden waarom Nederlanders vaak niks doen, die worden nl wel gelijk opgepakt en vastgezet omdat ze maar al te bang zijn dat de discriminatie kaart weer wordt getrokken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ook zoiets volstrekt onbegrijpelijks. En er zitten nog twee Molukkers vast? Hoe is het toch mogelijk.
aha dus justitie discrimineert.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen zitter er idd nog twee Molukkers vast ja. Precies de reden waarom Nederlanders vaak niks doen, die worden nl wel gelijk opgepakt en vastgezet omdat ze maar al te bang zijn dat de discriminatie kaart weer wordt getrokken.
Dat is toch afschuwelijk? En die jongens uit die auto die dat meisje hebben aangereden zitten alweer lekker thuis.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen zitter er idd nog twee Molukkers vast ja. Precies de reden waarom Nederlanders vaak niks doen, die worden nl wel gelijk opgepakt en vastgezet omdat ze maar al te bang zijn dat de discriminatie kaart weer wordt getrokken.
Er kon er officieel natuurlijk maar 1 gereden hebben, dus de anderen in die auto zijn onschuldig...dat snap jij zelf toch wel?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch afschuwelijk? En die jongens uit die auto die dat meisje hebben aangereden zitten alweer lekker thuis.
God, wat heb ik toch een vertrouwen in ons rechtssysteem.
Dat zeg ik niet, alleen dat de ene groep blijkbaar anders wordt aangepakt dan de andere. Tenminste als het waar is wat ik lees natuurlijk, wie weet zijn die Molukkers ook wel thuis.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
aha dus justitie discrimineert.
Ow en thanks, nu weet ik waarom niks doe
Kan aan mij liggen, maar heel misschien hebben de heren en damen agenten wel reden gehad om deze twee Molukkers op te pakken. Of denk je dat de rellen een soort Ghandi versus Britse soldaten is?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch afschuwelijk? En die jongens uit die auto die dat meisje hebben aangereden zitten alweer lekker thuis.
Ja, hier ben ik het uit de grond van mijn hart mee eens.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:30 schreef voice-over het volgende:
Molukkers weten als geen ander volk hoe onbetrouwbaar de Nederlandse overheid is. Ze nemen terecht het recht in eigen hand. Van Balkenende cs is immers geen enkele bescherming te verwachten. Het Nederlandse volk zou massaal steun moeten betuigen aan de kinderen van de dapperste soldaten uit Nederlands Indië in hun strijd tegen de Marokkanen die er op uit zijn hun wil op te leggen aan gans het Nederlandse volk.
Wij zijn allen Molukkers!!!
Gelukkig maar dat je wel vertrouwen hebt in iemand die rascistisch is en shit uit de duim zuigt en we durven conclusies te trekken zonder het verhaal te kennen (zelf indien het waar zou zijn)quote:Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Molukkers zijn NSBers hoor, die heulden met de vijand, dus moesten ze mee omdat ze anders kapot gemaakt zouden wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het uit de grond van mijn hart mee eens.
Molukkers, die altijd beloofd is dat ze naar hun eigen land terug mochten keren, maar nooit heeft de regering die belofte ingelost. Kun je begrijpen hoe moeilijk dat geweest moet zijn voor de mensen die nog op de Molukken gewoond hebben en hun land dus nooit meer terug hebben gezien.
Dat zei ik net toch al.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat je wel vertrouwen hebt in iemand die rascistisch is en shit uit de duim zuigt en we durven conclusies te trekken zonder het verhaal te kennen (zelf indien het waar zou zijn)![]()
Omdat een bericht in de media verschijnt, is het nog geen feit.
ja helemaal waar ..quote:Op maandag 4 januari 2010 23:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Oh mijn god, wat een medemenselijkheid. Ben ik heul niet van he gewend Lavenderrrquote:Op maandag 4 januari 2010 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het uit de grond van mijn hart mee eens.
Molukkers, die altijd beloofd is dat ze naar hun eigen land terug mochten keren, maar nooit heeft de regering die belofte ingelost. Kun je begrijpen hoe moeilijk dat geweest moet zijn voor de mensen die nog op de Molukken gewoond hebben en hun land dus nooit meer terug hebben gezien.
nee die wijzen naar Nederlanders die de wet overtreden (Marokkanen aanvallen, discrimineren) en dat die vooral zwaar gestrafd moeten worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan precies? Linksen verbergen moslims op hun zolder en worden daarom beschouwd als NSB´ers?
Overigens opmerkelijk dat de doorgaans zo verguisde Molukker nu bejubeld wordt. Iets met de vijand van jouw vijand is jouw vreemd misschien?
Molukkers zijn geen NSB'ers want daarvoor zouden ze hun eigen volk moeten verraden. Dat deden ze niet, dus zijn het geen landverradersquote:Op maandag 4 januari 2010 23:39 schreef Deprater het volgende:
[..]
Molukkers zijn NSBers hoor, die heulden met de vijand, dus moesten ze mee omdat ze anders kapot gemaakt zouden worden
Nee?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh mijn god, wat een medemenselijkheid. Ben ik heul niet van he gewend Lavenderrr
Ik heb alvast een achterkamer gereed gemaakt voor een bange Marokkaanse familiequote:Op maandag 4 januari 2010 23:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee die wijzen naar Nederlanders die de wet overtreden (Marokkanen aanvallen, discrimineren) en dat die vooral zwaar gestrafd moeten worden.
Ik prijs je eerdere reactie, daar niet van. Echter, dergelijke nuance ten aanzien van Marokkanen is doorgaans ver te zoeken in jouw posts.quote:
jij vindt dat de linkse partijen ons land niet aan het verraden zijn ?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb alvast een achterkamer gereed gemaakt voor een bange Marokkaanse familie
Geīnspireerd door mijn ondertitel?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb alvast een achterkamer gereed gemaakt voor een bange Marokkaanse familie
wow die Marokkanen zijn echt beesten blijkbaar, maar goed dat die Molukkers die hier nu een paar jaar wonen het vuil wel even opruimen. Allemaal de schuld van de politiek want die had natuurlijk allang een standje moeten geven. Kom op zegquote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef macca728 het volgende:
ik heb zelf ook Indonesiche vrienden en die zeggen dat het niet meer rustig gaat worden.
Als ze worden aangevallen, gaan ze zich gegroepeerd verdedigen.
Niet zoals Nederlanders die bang weglopen, inderdaad ook door de houding van de politie en de politiek.
En denk maar dat Marokkanen schijten in hun broek voor Molukkers hoor, ik wandel zelf vaak door Den Haag met een Molukse vriend en ik heb nooit last van ze
Ja, omdat ik die marokkaanse relschoppers echt niet ga verdedigen. Heb een hekel aan die gastjes die het voor zichzelf en hun hele groep verpesten en zou willen dat ze zich eindelijk eens netjes gingen gedragen. Is dat teveel gevraagd?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik prijs je eerdere reactie, daar niet van. Echter, dergelijke nuance ten aanzien van Marokkanen is doorgaans ver te zoeken in jouw posts.
zorg wel even dat je er dan ook heen gaat ....quote:Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt dat de linkse partijen ons land niet aan het verraden zijn ?
Je komt zeker niet uit de Randstad ?
ga eens een weekend uit in Rotterdam
Haha, lees je ondertitel net pasquote:Op maandag 4 januari 2010 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geīnspireerd door mijn ondertitel?˛
Nee, dat je je afzet tegen rel-Marokkaantjes kan ik mij voorstellen. Het bevreemdt mij daarentegen dat je je volledig achter de zijde van de Molukkers schaart en zelfs stelt dat zij in de steek zijn gelaten door de Nederlandse overheid. Veel oudere Nederlanders zullen het daar niet mee eens zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, omdat ik die marokkaanse relschoppers echt niet ga verdedigen. Heb een hekel aan die gastjes die het voor zichzelf en hun hele groep verpesten en zou willen dat ze zich eindelijk eens netjes gingen gedragen. Is dat teveel gevraagd?
Jij vind het gedrag van Marokkanen normaal ? echt ?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wow die Marokkanen zijn echt beesten blijkbaar, maar goed dat die Molukkers die hier nu een paar jaar wonen het vuil wel even opruimen. Allemaal de schuld van de politiek want die had natuurlijk allang een standje moeten geven. Kom op zeg
Hoe is het de schuld van links dat jij niet lekker kan stappen in Rotjeknor?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt dat de linkse partijen ons land niet aan het verraden zijn ?
Je komt zeker niet uit de Randstad ?
ga eens een weekend uit in Rotterdam
Ik vind dat de nuance bij jou ook hier en daar ontbreekt.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik prijs je eerdere reactie, daar niet van. Echter, dergelijke nuance ten aanzien van Marokkanen is doorgaans ver te zoeken in jouw posts.
ja ga savond eens mee naar Den Haag in bepaalde buurten en maak een filmpje en zet het op internet.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
zorg wel even dat je er dan ook heen gaat ....
misschien komt hij dan nog eens een Nederlander tegen
Soms moet je nuance voor even laten varen om je punt te maken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat de nuance bij jou ook hier en daar ontbreekt.
Waarom niet?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat je je afzet tegen rel-Marokkaantjes kan ik mij voorstellen. Het bevreemdt mij daarentegen dat je je volledig achter de zijde van de Molukkers schaart en zelfs stelt dat zij in de steek zijn gelaten door de Nederlandse overheid. Veel oudere Nederlanders zullen het daar niet mee eens zijn.
Hij zei niet dat hij niet lekker kan stappen, je moet er eens heen gaan dan kun je ervaren wat Marokkaans tuig is voordat jij ze in je achterhuis stopt.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van links dat jij niet lekker kan stappen in Rotjeknor?
je kan niet lezen en niet nuanceren.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij vind het gedrag van Marokkanen normaal ? echt ?
Vooral verder slapen, Molukkers wonen hier al 60 jaar hoor en veroorzaken weinig tot geen problemen hier in vergelijking met NL
In de eerste plaats omdat de twee treinkapingen op weinig sympathie konden rekenen. Dat heeft bij veel mensen een nare smaak achtergelaten. Je weet hoe haatdragen oudjes kunnen zijn.quote:
vind jij de sfeer verbeterd na 30 jaar pappen en nathouden en thee drinken ?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van links dat jij niet lekker kan stappen in Rotjeknor?
Juist oudere Nederlanders weten de geschiedenis van de Molukken en de belofte van de regering dat de Molukkers eens terug zouden keren naar hún land.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat je je afzet tegen rel-Marokkaantjes kan ik mij voorstellen. Het bevreemdt mij daarentegen dat je je volledig achter de zijde van de Molukkers schaart en zelfs stelt dat zij in de steek zijn gelaten door de Nederlandse overheid. Veel oudere Nederlanders zullen het daar niet mee eens zijn.
Ik heb zat ervaring met Marokaans tuig. Ik heb echter ook ervaring met de goede variant. Het enige dat ik mij afvraag is wat zijn uitgaanprobleem heeft te maken met links.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Hij zei niet dat hij niet lekker kan stappen, je moet er eens heen gaan dan kun je ervaren wat Marokkaans tuig is voordat jij ze in je achterhuis stopt.
quote:Op maandag 4 januari 2010 23:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ga savond eens mee naar Den Haag in bepaalde buurten en maak een filmpje en zet het op internet.
Alleen durf ik niet eens, maar met 1 Molukker erbij echt geen enkel probleem hoor
Vraag eens aan je opa wat hij van de treinkapingen vond. Dikke kans dat je op weinig begrip stuit.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist oudere Nederlanders weten de geschiedenis van de Molukken en de belofte van de regering dat de Molukkers eens terug zouden keren naar hún land.
Nu maak je jezelf echt belachelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb echter ook ervaring met de goede variant.
Nogmaals, hoezo is dat de schuld van links? We hebben al geruime tijd geen overwegend links kabinet meer gehad.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
vind jij de sfeer verbeterd na 30 jaar pappen en nathouden en thee drinken ?
Het gaat niet over stappen, wie zegt dat ? het gaat ook over gezellig winkelen en gezellig naar de bios
je weet ook dat veel gegijzelden sindsdien pro-RMS / begrip voor de situatie hebben getoond? Verder is die misplaatste wrok om die acties wel danig verzacht me dunkt.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat de twee treinkapingen op weinig sympathie konden rekenen. Dat heeft bij veel mensen een nare smaak achtergelaten. Je weet hoe haatdragen oudjes kunnen zijn.
ja zeer goed vbquote:Op maandag 4 januari 2010 23:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
bedoel je de Schilderswijk
Ik kom vaak in Den haag ( laak , schilderswijk spoorwijk
Dus ik ken het wel ..
Zeker de schilderwijk.
PS, ik ben geboren in Den haag
ach ze zijn wel goed voor "in " het huis , kan goed werken als isolatiequote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Hij zei niet dat hij niet lekker kan stappen, je moet er eens heen gaan dan kun je ervaren wat Marokkaans tuig is voordat jij ze in je achterhuis stopt.
Was even vergeten dat er geen vriendelijke Marokkanen bestaan. Excuses daarvoor.quote:
Het landschap is anders, 10 jaar geleden was het nog extreem-rechts en not done om kritische vragen te stellen over immigratie.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo is dat de schuld van links? We hebben al geruime tijd geen overwegend links kabinet meer gehad.
Ik heb in deze topic niet mogen ervaren dat jouw zaak daarmee sterker werd.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Soms moet je nuance voor even laten varen om je punt te maken.
De meesten noemen gewoon wat het is, namelijk hypocriet.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Soms moet je nuance voor even laten varen om je punt te maken.
Wellicht dat de kwade gevoelens inmiddels iets zijn bekoeld. Neemt niet weg dat er lange tijd een negatief beeld over Molukkers bestond.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef EricT het volgende:
[..]
je weet ook dat veel gegijzelden sindsdien pro-RMS / begrip voor de situatie hebben getoond? Verder is die misplaatste wrok om die acties wel danig verzacht me dunkt.
Excuses aanvaard!quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was even vergeten dat er geen vriendelijke Marokkanen bestaan. Excuses daarvoor.
Tellen gemeentebesturen of burgemeesters niet mee?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo is dat de schuld van links? We hebben al geruime tijd geen overwegend links kabinet meer gehad.
nee alleen al 40 jaar een meerderheid van links in de grote steden. In de gemeenteraad, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen (helaas zijn mijn grootouders inmiddels dood), maar we leven toch niet meer in hun tijd? Dingen zijn veranderd, mensen zien dingen anders.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag eens aan je opa wat hij van de treinkapingen vond. Dikke kans dat je op weinig begrip stuit.
Dus enkel extreem-rechts bewandelt de juist weg? Althans, dat hoop jij.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:55 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het landschap is anders, 10 jaar geleden was het nog extreem-rechts en not done om kritische vragen te stellen over immigratie.
Een correcte observatie. Dat viel mij ook nogal tegen.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb in deze topic niet mogen ervaren dat jouw zaak daarmee sterker werd.
Dat zegt hij toch helemaal niet??quote:Op maandag 4 januari 2010 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus enkel extreem-rechts bewandelt de juist weg? Althans, dat hoop jij.
Nog steeds hoor, het wordt nu alleen in een openlijker en minder verkrampte sfeer gedaan, en gelukkig tegenwoordig ook met een minder zware lading.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:55 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het landschap is anders, 10 jaar geleden was het nog extreem-rechts en not done om kritische vragen te stellen over immigratie.
Nee, maar de linkse partijen laten Nederlanders geen andere keuze op deze manier.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij roert Leefbaar Rotterdam sinds 2002 met een flinke vinger in de pap. Hoeveel zetels bezitten ze momenteel?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee alleen al 40 jaar een meerderheid van links in de grote steden. In de gemeenteraad, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht.
Nijmegen heeft ook een links college nu bv al een tijdje, gaat ook lekker daar
Kijk maar naar New York, maar Guliani de misdaad een stuk heeft teruggedrongen. Hoe ? door ze keihard aan te pakken
ja dat ken ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja zeer goed vb
ga eens naar de rosse buurt daar savonds, je weet niet wat je daar meemaakt, maar dat ken je wel als je daar geboren bent.
Ik weet niet eens welke partij er in Culemborg aan het roer staat...iemand?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij roert Leefbaar Rotterdam sinds 2002 met een flinke vinger in de pap. Hoeveel zetels bezitten ze momenteel?
Dat heb ik dan ook geen moment beweerd in dit topic.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen (helaas zijn mijn grootouders inmiddels dood), maar we leven toch niet meer in hun tijd? Dingen zijn veranderd, mensen zien dingen anders.
De Molukse gemeenschap is geen probleem (meer?) in Nederland.
Nou, die zijn ook lang niet altijd echt rechts te noemen hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee, maar de linkse partijen laten Nederlanders geen andere keuze op deze manier.
Vind jij VVD ook extreem rechts ? Die denken hetzelfde als Wilders hoor, alleen ze zeggen het anders
Huh?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
geen meerderheid meer toch ?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij roert Leefbaar Rotterdam sinds 2002 met een flinke vinger in de pap. Hoeveel zetels bezitten ze momenteel?
Nee, ik had jouw reactie verkeerd gelezen. Dus mijn opmerking raakt kant noch wal.quote:
In 2002 is aan de ruim 60 jaar lange hegemonie van de PvdA een kortstondig (Leefbaren-)einde gekomen, want immers heeft Rotterdam nu alweer vanaf bijna 4 jaar een PvdA-bestuur.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij schreef dat molukkers ook een slechte naam hebben. Maar dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook geen moment beweerd in dit topic.
true maar andere VVD'ers zijn het in hun hart eens met Wilders, waarvan ik trouwens niet zeg dat hij de juiste man is, verre van datquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nou, die zijn ook lang niet altijd echt rechts te noemen hoor.
Zeker met sociaal-liberaal Rutte aan het hoofd.
Kijk naar zijn handel en wandel, en niet alleen zijn holle retoriek, en je ziet dat ook de VVD niet echt rechts is.
Ik moet bekennen dat ik de Rotterdamse politiek niet op de voet heb gevolgd het afgelopen decennium. Ik weet niet in hoeverre het rechtse geluid tot resultaten heeft geleid. Maar als ik jou zo hoor dan is een structurele oplossing uitgebleven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
geen meerderheid meer toch ?
Goed vb inderdaad, toen ze wel een flinke vinger in de pap hadden, ging het gelijk een stuk beter in Rotterdam mbt veiligheid. Ook dankzij Opstelten ipv Peper.
Maar ja, nu zijn ze weggedrukt he
ja een gelijk krijgen alle Hooligans de schuld van alle problemen ..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
geen meerderheid meer toch ?
Goed vb inderdaad, toen ze wel een flinke vinger in de pap hadden, ging het gelijk een stuk beter in Rotterdam mbt veiligheid. Ook dankzij Opstelten ipv Peper.
Maar ja, nu zijn ze weggedrukt he
Hij stelde dat Molukkers doorgaans verguisd worden. Is zowat een synoniem van wat je hier aanvoert.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij schreef dat molukkers ook een slechte naam hebben. Maar dan heb ik je verkeerd begrepen.![]()
Dat klopt, maar ik beweer niet dat dat terecht is cq was. Na enkele reacties over en weer heb ik moeten erkennen dat die klachten alweer bijna een decennium oud zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij schreef dat molukkers ook een slechte naam hebben. Maar dan heb ik je verkeerd begrepen.![]()
Veel VVD'ers ken ik persoonlijk, en velen vind ik als puntje bij paaltje komt maar laf/zwak.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
true maar andere VVD'ers zijn het in hun hart eens met Wilders, waarvan ik trouwens niet zeg dat hij de juiste man is, verre van dat
minder dan PvdAquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik de Rotterdamse politiek niet op de voet heb gevolgd het afgelopen decennium. Ik weet niet in hoeverre het rechtse geluid tot resultaten heeft geleid. Maar als ik jou zo hoor dan is een structurele oplossing uitgebleven.
Hoeveel zetels bezit LR momenteel?
ja, vooral de allochtonen, want autochtonen vluchetn massaal rotterdam uitquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Het rechtse college is de Rotterdammer blijkbaar slecht bevallen. De kiezer slaat direct een andere kant op in 2006
JA en door wie zou dat nu komen??quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Het rechtse college is de Rotterdammer blijkbaar slecht bevallen. De kiezer slaat direct een andere kant op in 2006
quote:Tijdens de Nederlandse gemeenteraadsverkiezingen 2006 verloor de partij een aantal zetels aan de PvdA, die de grootste werd. De oorzaak hiervan was dat vooral de allochtone kiezer is gaan stemmen en dat deze zijn stem heeft uitgebracht op concurrent PvdA, omdat zij meenden dat deze hun belangen wel goed zou behartigen in tegenstelling tot Leefbaar Rotterdam.
vind je het gek .. veel allochtonen wonen daar zo he ..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dat valt wel mee, hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij is die Van Schelven van D66.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet eens welke partij er in Culemborg aan het roer staat...iemand?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:11 schreef Henk-B het volgende:
[..]
JA en door wie zou dat nu komen??
[..]
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef geppie het volgende:
[..]
Volgens mij is die Van Schelven van D66.
Het vluchtgedrag van een linkse heb je in ieder geval in je!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer erg grappig.
Maar goed, het is mooi geweest voor vanavond.
vergeet ook niet dat Pim Fortuyn vermoord werd, hij was toen de grote roerganger van Lefbaar Rotterdamquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer erg grappig.
Maar goed, het is mooi geweest voor vanavond.
Met andere woorden mis je heel wat als je niet verder kijkt dan de landelijke zetelverdeling.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het Wouter Bos effect.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat Pim Fortuyn vermoord werd, hij was toen de grote roerganger van Lefbaar Rotterdam
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:14 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Het vluchtgedrag van een linkse heb je in ieder geval in je!
Dat doet de media jou gelovenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, die vlieger gaat niet op.
De Marokkanen zijn de aanvallers, lees de berichten van de afgelopen maanden maar eens door.
De Molukkers zijn de slachtoffers. Hetgeen ook blijkt uit de gebroken ruiten en het meisje wat bedreigd en aangereden is.
Meki, Hoe zit het dan? Heb jij bronnen in die buurt?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat doet de media jou geloven
Molukkers zijn de slachtoffers en Marokkanen zijn de daders.
Ik weet al hoe de media ten werk gaat als de islam of de Marokkanen ter sprake komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meki, Hoe zit het dan? Heb jij bronnen in die buurt?
Ik kan de rust daar bewaren en bewakenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meki, Hoe zit het dan? Heb jij bronnen in die buurt?
Maar het zou toch toevallig ook kunnen dat het wel klopt dat de Marokkanen daar fout zijn, deze ene keer dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet al hoe de media ten werk gaat als de islam of de Marokkanen ter sprake komen.
Dan kiezen zij de kant van de tegenpartij. Ook al als dat dorstige piranha's zijn.
Have no fear, Meki is here.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik kan de rust daar bewaren en bewaken
Ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat doet de media jou geloven
Molukkers zijn de slachtoffers en Marokkanen zijn de daders.
Dat kan. Natuurlijk zitten de jongeren daar fout en horen zij ook aangepakt te worden met de middelen die er bestaan zoals gebiedsverbod. Geldt precies net zo hard als voor de Molukkers!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het zou toch toevallig ook kunnen dat het wel klopt dat de Marokkanen daar fout zijn, deze ene keer dan?
Hij gaat praten en zeggen dat alle vrouwen hoeren zijn, dus mag je die best stenigenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Have no fear, Meki is here.
Maar vertel wat zijn je plannen om dat te regelen?
Helemaal mee eens. Hard aanpakken die raddraaiers!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat kan. Natuurlijk zitten de jongeren daar fout en horen zij ook aangepakt te worden met de middelen die er bestaan zoals gebiedsverbod. Geldt precies net zo hard als voor de Molukkers!
Maar de media is de duivel hierbij en gooit graag olie op het vuur!
Dan moet je dat wel goed aanpakken, omdat elke actie tegen de jongeren die hun wijk 'verdedigen' gezien wordt als partijdigheid.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Hard aanpakken die raddraaiers!
Misschien wat hyperbolisch opgevat, maar ik kan tegelijkertijd niet anders dan bovenstaande regel onderschrijven. Toen een paar dagen geleden Culemborg weer uit de mediakoker van Hilversum kwam zette ik er al vraagtekens bij. Als je een schoolvoorbeeld wilt hebben van hoe media/journalistiek door middel van 'framing' de publieke opinie kunnen beīnvloeden, dan moet je naar Culemborg kijken. Op de een of andere manier zijn we alles wat in de media verschijnt geloofwaardig gaan vinden, we hebben onze kritische blik verloren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]Maar de media is de duivel hierbij en gooit graag olie op het vuur!
Het is en blijft televisie. ook het journaal is kijkcijfer gebonden. je kunt niet zomaar lullige verhaaltjes gaan vertellen, je moet actueel zijn en goeie onderwerpen hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:33 schreef Keepertje8 het volgende:
Alles, van de cinematografie tot aan de geinterviewde betrokkenen wijst erop dat het etische besef van de NOVA-journalist inferieur is geworden aan de kijkcijfers. De centrale vraag die je je als journalist zou moeten stellen is in dit soort gevallen niet of je 'mooie, emotionele televisie' kunt maken, maar wat de positieve bijdrage aan de samenleving is van deze hype. Ik zie het niet... Echt niet.
Ik hoorde van mijn tante die in Terwijde woont dat Fairplay 30.000 euro kreeg wat ook nog al kwaad bloed heeft gezet omdat andere voetbalclubs niets kregen en vernielingen beloond werden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef bokma het volgende:
Kijk naar de voetbal club fairplay. Begonnen als groepje buitenlanders, maar inmiddels hebben ze de voetbalvelden in de villa wijk van culemborg toegewezen gekregen. om ze maar gerust te stellen. gevolg: Tuig dat de boel savonds om 11uur zit te vernielen. Laf optreden van de burgemeester. Collega van mij is d66 lid en is verkiesbaar voor de gemeenteraad, maar staat op het punt om zich terug te trekken. Door burgemeester is d66 een grote flop in culemborg.
Ach het bekende verhaal...... geef de ettertjes een speelplek misschien dat ze zich dan gedragen........quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef bokma het volgende:
Kijk naar de voetbal club fairplay. Begonnen als groepje buitenlanders, maar inmiddels hebben ze de voetbalvelden in de villa wijk van culemborg toegewezen gekregen. om ze maar gerust te stellen. gevolg: Tuig dat de boel savonds om 11uur zit te vernielen. Laf optreden van de burgemeester.
Dit speelt inderdaad al veel langer. De media is er om ons via radio/tv/internet van het nieuws te voorzien, en dat doen ze nu. Laten we het dan ook niet mooier maken dan dat het is. Het tuig valt elkaar aan, en het is wachten op de eerste dode(n).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef bokma het volgende:
[..]
Het is en blijft televisie. ook het journaal is kijkcijfer gebonden. je kunt niet zomaar lullige verhaaltjes gaan vertellen, je moet actueel zijn en goeie onderwerpen hebben.
Het is zeker niet de media haar schuld. Sterker nog, pas sinds een paar dagen bemoeid de media zich er mee. Terwijl dit al zeker 3 maanden speelt. Het ligt aan de personen, die acties uitvoeren die krankzinnig zijn. De media heeft niks te maken met de agressie sfeer die er nu hangt. Jongeren zijn opgefokt en zijn(denk ik persoonlijk) door opvoeding zo geworden. daarom is het belangrijk dat de agressie wordt aangepakt. de burgemeester wil weer praten met beide partijen. die softe aanpak zal nooit werken. een harde aanpak is nodig voordat het nog verder de hand uit loopt
Wat zij nodig hebben is een hangplekquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ach het bekende verhaal...... geef de ettertjes een speelplek misschien dat ze zich dan gedragen........![]()
Werkt al zo'n 40 jaar niet. Misschien tijd voor een andere methode......
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:46 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dit speelt inderdaad al veel langer. De media is er om ons via radio/tv/internet van het nieuws te voorzien, en dat doen ze nu. Laten we het dan ook niet mooier maken dan dat het is. Het tuig valt elkaar aan, en het is wachten op de eerste dode(n).
Wie bepaalt wat actueel is? Wie bepaalt wat goede onderwerpen zijn? Als je de media al ziet als een markt van vraag en aanbod, dan onderschatten we de rol van de aanbieder enorm. Culemborg is niet nieuws, Culemborg is tot nieuws gemaakt door de media. Nieuws is niet een essentie op zich, maar een constructie, die weliswaar tot stand komt door de dialectiek van vraag en aanbod, maar dat maakt nog niet dat nieuws op zichzelf is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef bokma het volgende:
[..]
Het is en blijft televisie. ook het journaal is kijkcijfer gebonden. je kunt niet zomaar lullige verhaaltjes gaan vertellen, je moet actueel zijn en goeie onderwerpen hebben.
Het is zeker niet de media haar schuld. Sterker nog, pas sinds een paar dagen bemoeid de media zich er mee. Terwijl dit al zeker 3 maanden speelt. Het ligt aan de personen, die acties uitvoeren die krankzinnig zijn. De media heeft niks te maken met de agressie sfeer die er nu hangt. Jongeren zijn opgefokt en zijn(denk ik persoonlijk) door opvoeding zo geworden. daarom is het belangrijk dat de agressie wordt aangepakt. de burgemeester wil weer praten met beide partijen. die softe aanpak zal nooit werken. een harde aanpak is nodig voordat het nog verder de hand uit loopt
Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.![]()
Pechtold weet heus dat er in Nederland nooit sprake is van repressie. Die term raakt gelukkig uitgestorven.
Die tonnen aan studies worden anders weerlegd door het simpele feit dat het al 5 jaar rommelt daar. Dan wordt het wel eens tijd dat de politie orde op zaken komt stellen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.
Typisch Marokkaanse reactie ook...ze pakken ons alles af, tis de schuld van de gemeente dat er stenen worden gegooid... bah, wat een minkukels.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html
Jezus....de eerste en enigste Marokkaan die ze interviewen kan niet eens normaal Nederlands spreken. Hopelijk is dit eens de druppel die de emmer doet overlopen. Maar die man heeft wel gelijk dat de 'nederlanders' zelf te bang zijn om iets te durven doen.
Sociologische studies? Wij van WC-eend raden aan WC-eend.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
In Starship Troopers wordt een andere visie verkondigd.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Repressie als onderdrukking? In hedendaags taalgebruik is repressie gewoon de tegenpool van ideologie. Repressieve maatregelen zijn maatregelen waarmee je een probleem top-down probeert op te lossen. Ik denk niet dat je te veel waarde moet hechten aan de manier waarop de Duitsers ermee speelden, die hebben wel meer totaal onschuldige woorden verbasterd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
Jouw associaties met een woord zijn natuurlijk geen reden om het gebruik ervan (het is een volstrekt normaal woord) maar meteen af te schieten.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....
Klopt. Maar een dode maakt niet uit in welke groep zal leiden tot meer bloedvergieten......quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.
Vertel dat aan die gasten in Culemborg. Die hebben weinig te maken met intellectuele kringen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
En waardoor zijn ze zo verwijderd geraakt....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef eriksd het volgende:
Dat is dus het grote probleem met D66 en met name Pechtold; natuurlijk werken die maatregelen wel voor nette burgers die een "normale" morele maatstaf hebben. Echter, deze groep(en) zijn zo ver verwijderd van Pechtold zijn intellectuele kringen dat er een andere aanpak nodig is.
Ja en in de rest van NL. Want dan krijg je natuurlijk wel echt de poppen aan't dansen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....
Je schiet er niks mee op, kloptquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:53 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat actueel is? Wie bepaalt wat goede onderwerpen zijn? Als je de media al ziet als een markt van vraag en aanbod, dan onderschatten we de rol van de aanbieder enorm. Culemborg is niet nieuws, Culemborg is tot nieuws gemaakt door de media. Nieuws is niet een essentie op zich, maar een constructie, die weliswaar tot stand komt door de dialectiek van vraag en aanbod, maar dat maakt nog niet dat nieuws op zichzelf is.
De vraag die ik stel vat je te letterlijk op. Ik probeer niet te zeggen dat de media het conflict creëert op het lokale niveau van Culemborg. Natuurlijk liggen daar andere oorzaken aan ten grondslag. Ze verergeren hooguit de situatie, wat overigens al genoeg reden is voor kritiek. Ik bekijk het uit nationaal perspectief. Had alle ophef in Culemborg plaatsgevonden voor een buitenstaander op het moment dat de media er niet over had bericht?
Nee, tuurlijk niet, want we weten alleen dat geen waar we over bericht worden. Vandaar dat je je kunt afvragen wat we met dit soort reportages opschieten.
Dat is een vrij complex probleem. Jij legt de schuld waarschijnlijk bij de samenleving, ik vind het eigen verantwoordelijkheid van deze personen en reken hun dat dus aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En waardoor zijn ze zo verwijderd geraakt....
Ik denk dat de hele politiek dit probleem onderschat. Niet alleen D66.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef eriksd het volgende:
Dat is dus het grote probleem met D66 en met name Pechtold; natuurlijk werken die maatregelen wel voor nette burgers die een "normale" morele maatstaf hebben. Echter, deze groep(en) zijn zo ver verwijderd van Pechtold zijn intellectuele kringen dat er een andere aanpak nodig is.
Dan is de kans groot dat de vonk overspringt naar andere steden idd.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja en in de rest van NL. Want dan krijg je natuurlijk wel echt de poppen aan't dansen.
Dat is inderdaad een verrotte mentaliteit.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:41 schreef Mylene het volgende:
Die oude Marokkaanse man die slecht Nederlands spreekt. Ze nemen ons voetbalveldje af dus de gemeente zorgt ervoor dat er ramen in worden gegooid bij de Molukkers.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is een vrij complex probleem. Jij legt de schuld waarschijnlijk bij de samenleving, ik vind het eigen verantwoordelijkheid van deze personen en reken hun dat dus aan.
Ja, ik zag het ook net op tv. Die agressie die die man ook meteen uitstraaltquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:41 schreef Mylene het volgende:
Die oude Marokkaanse man die slecht Nederlands spreekt. Ze nemen ons voetbalveldje af dus de gemeente zorgt ervoor dat er ramen in worden gegooid bij de Molukkers.
Natuurlijk zit het in werkelijkheid iets anders in elkaar. Je kunt conflicten altijd op 2 manieren oplossen: Diplomatiek of met geweld. Om het probleem echt uit de wereld te helpen moet je dan echter wel zoveel geweld gebruiken dat je de andere partij volledig wegvaagt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef mr_anonimous het volgende:
In Starship Troopers wordt een andere visie verkondigd.....
Dizzy: My mother always told me that violence doesn't solve anything.
Jean Rasczak: Really? I wonder what the city founders of Hiroshima would have to say about that.
[to Carmen]
Jean Rasczak: You.
Carmen: They wouldn't say anything. Hiroshima was destroyed.
Jean Rasczak: Correct. Violence has resolved more conflicts than anything else. The contrary opinion that violence doesn't solve anything is merely wishful thinking at its worst.
De post was Ironisch bedoeld. Natuurlijk lost geweld niet alles op. Maar oeverloos psychologisch gelul ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk zit het in werkelijkheid iets anders in elkaar. Je kunt conflicten altijd op 2 manieren oplossen: Diplomatiek of met geweld. Om het probleem echt uit de wereld te helpen moet je dan echter wel zoveel geweld gebruiken dat je de andere partij volledig wegvaagt.
Dan moet je je dus gaan afvragen in welke situaties (massa)moord een proportionele reactie is.
Als dat het niet is, zul je het dus diplomatiek moeten oplossen.
Dat snap ik. Ik wil dat alleen ook even duidelijk maken aan mensen die denken dat geweld wel iets oplost en die denken dat door dat tuig in Culemborg flink er van langs te geven het wel ophoudt verder.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:51 schreef mr_anonimous het volgende:
De post was Ironisch bedoeld. Natuurlijk lost geweld niet alles op. Maar oeverloos gelul ook niet.
Nee, zo denk ik niet. Ik denk dat er misschien wel nu met harde hand (tijdelijk) een eind gemaakt moet worden aan die belegering. Maar er zal ook een structurele oplossing moeten komen om deze ontspoorde jongeren en misschien ook wel hun ouders tot de orde te kunnen roepen. Want met alleen praten en ze clubhuis aanbieden komen we er niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik wil dat alleen ook even duidelijk maken aan mensen die denken dat geweld wel iets oplost en die denken dat door dat tuig in Culemborg flink er van langs te geven het wel ophoudt verder.
Natuurlijk zal er tijdelijk wat geweld toegepast moeten worden om de huidige impasse te doorbreken, maar daarna zal erg echt weer gepraat moeten gaan worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:57 schreef mr_anonimous het volgende:
Nee, zo denk ik niet. Ik denk dat er misschien wel nu met harde hand (tijdelijk) een eind gemaakt moet worden aan die belegering. Maar er zal ook een structurele oplossing moeten komen om deze ontspoorde jongeren en misschien ook wel hun ouders tot de orde te kunnen roepen. Want met alleen praten en ze clubhuis aanbieden komen we er niet.
Dit is precies de geitewollensokken-redenatie die de sfeer verziekt in Nederland..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik wil dat alleen ook even duidelijk maken aan mensen die denken dat geweld wel iets oplost en die denken dat door dat tuig in Culemborg flink er van langs te geven het wel ophoudt verder.
Tenzij ze natuurlijk bereidt zijn 1 van de facties volledig 'Kalt zu stellen'.
helaas kan de politiek en politie niet zulke toezeggingen doen in een rechtsstaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk zal er tijdelijk wat geweld toegepast moeten worden om de huidige impasse te doorbreken, maar daarna zal erg echt weer gepraat moeten gaan worden.
Ik denk dat het 't belangrijkst is als de belegerde partij (de Molukkers in dit geval) het idee heeft dat de daders van die 'aanslagen' (want zo mag je dat toch wel noemen inmiddels) wel fatsoenlijk gestraft worden en er niet af komen met een paar uurtjes schoffelen. Zolang dat niet gegarandeerd wordt, los je niks op en zal de eigenrichting alleen maar toe nemen.
Gastquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:44 schreef El_Matador het volgende:
Hopelijk maakt het tuig elkaar gewoon af en geen onschuldige omstanders.
Geef ze allebei een eilandjes in Oost-Indonesie en laat ze het daar uitvechten.
Kleuters.
Well then Culemborg is screwed.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:05 schreef mr_anonimous het volgende:
helaas kan de politiek en politie niet zulke toezeggingen doen in een rechtsstaat.
Het is zo. Wen er maar aan.quote:
En ik snap dus niet dat je dat met droge ogen kan zeggen. Heeft iemand van de VVD (ik neem aan dat je daarop doelt) deze mensen gezegd zich zo te gedragen (of zelfs maar geīmpliceerd?)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Het tuig zijn zij niet maar al die rechtse roeptoeters
Zodat ze met nog meer rancune de samenleving in komen? Ook volwassenen dienen heropgevoed te worden bij slecht gedrag. Zinvoller dan op sluiten en dan weer los laten na x aantal jaren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
Wanneer komen er nu eens heropvoedingskampen. Hoewel.....sommige van die gasten zijn gewoon volwassen kerels!! Tja, de knuppel erover en een jaartje of 3 de bak in. Heb ik wel meer belastinggeld voor over.
Leuk hé, roepen dat dit soort softe beleid de laatste 20 jaar niet meer werkt terwijl het beleid wat jij voor staat dit veroorzaakt heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dit is precies de geitewollensokken-redenatie die de sfeer verziekt in Nederland..
Hoe vaak ik hier op dit forum al niet van die filmpjes gezien heb waarin agenten belaagd, ingesloten en belachelijk gemaakt worden. Omdat ze weten dat er toch niets gaat gebeuren en oom agent te slap is.
Serieus, die politiek correcte redenering van je gaat simpelweg niet meer op. Feit is dat je redenering de laatste 20 jaar toegepast is en niet werkt.
Wat dat betreft sluit ik mij eens een keer aan bij Klopkoek, we moeten terug naar vroegere tijden. Waarin je eens keer doorgelaten werd door oom agent of een buurtbewoner die er niet van gediend was.
Ze hebben het niet gezegd maar met 30 jaar neoliberaal beleid krijg je dit. En owja, die molukkers en marokanen zijn door de VVD naar binnen gehaald, dat mag ook eens gezegd worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
En ik snap dus niet dat je dat met droge ogen kan zeggen. Heeft iemand van de VVD (ik neem aan dat je daarop doelt) deze mensen gezegd zich zo te gedragen (of zelfs maar geīmpliceerd?)
Grappig manquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:44 schreef El_Matador het volgende:
Hopelijk maakt het tuig elkaar gewoon af en geen onschuldige omstanders.
Geef ze allebei een eilandjes in Oost-Indonesie en laat ze het daar uitvechten.
Kleuters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |