Wat zij nodig hebben is een hangplekquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ach het bekende verhaal...... geef de ettertjes een speelplek misschien dat ze zich dan gedragen........![]()
Werkt al zo'n 40 jaar niet. Misschien tijd voor een andere methode......
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:46 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dit speelt inderdaad al veel langer. De media is er om ons via radio/tv/internet van het nieuws te voorzien, en dat doen ze nu. Laten we het dan ook niet mooier maken dan dat het is. Het tuig valt elkaar aan, en het is wachten op de eerste dode(n).
Wie bepaalt wat actueel is? Wie bepaalt wat goede onderwerpen zijn? Als je de media al ziet als een markt van vraag en aanbod, dan onderschatten we de rol van de aanbieder enorm. Culemborg is niet nieuws, Culemborg is tot nieuws gemaakt door de media. Nieuws is niet een essentie op zich, maar een constructie, die weliswaar tot stand komt door de dialectiek van vraag en aanbod, maar dat maakt nog niet dat nieuws op zichzelf is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef bokma het volgende:
[..]
Het is en blijft televisie. ook het journaal is kijkcijfer gebonden. je kunt niet zomaar lullige verhaaltjes gaan vertellen, je moet actueel zijn en goeie onderwerpen hebben.
Het is zeker niet de media haar schuld. Sterker nog, pas sinds een paar dagen bemoeid de media zich er mee. Terwijl dit al zeker 3 maanden speelt. Het ligt aan de personen, die acties uitvoeren die krankzinnig zijn. De media heeft niks te maken met de agressie sfeer die er nu hangt. Jongeren zijn opgefokt en zijn(denk ik persoonlijk) door opvoeding zo geworden. daarom is het belangrijk dat de agressie wordt aangepakt. de burgemeester wil weer praten met beide partijen. die softe aanpak zal nooit werken. een harde aanpak is nodig voordat het nog verder de hand uit loopt
Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.![]()
Pechtold weet heus dat er in Nederland nooit sprake is van repressie. Die term raakt gelukkig uitgestorven.
Die tonnen aan studies worden anders weerlegd door het simpele feit dat het al 5 jaar rommelt daar. Dan wordt het wel eens tijd dat de politie orde op zaken komt stellen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.
Typisch Marokkaanse reactie ook...ze pakken ons alles af, tis de schuld van de gemeente dat er stenen worden gegooid... bah, wat een minkukels.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html
Jezus....de eerste en enigste Marokkaan die ze interviewen kan niet eens normaal Nederlands spreken. Hopelijk is dit eens de druppel die de emmer doet overlopen. Maar die man heeft wel gelijk dat de 'nederlanders' zelf te bang zijn om iets te durven doen.
Sociologische studies? Wij van WC-eend raden aan WC-eend.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
In Starship Troopers wordt een andere visie verkondigd.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Repressie als onderdrukking? In hedendaags taalgebruik is repressie gewoon de tegenpool van ideologie. Repressieve maatregelen zijn maatregelen waarmee je een probleem top-down probeert op te lossen. Ik denk niet dat je te veel waarde moet hechten aan de manier waarop de Duitsers ermee speelden, die hebben wel meer totaal onschuldige woorden verbasterd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
Jouw associaties met een woord zijn natuurlijk geen reden om het gebruik ervan (het is een volstrekt normaal woord) maar meteen af te schieten.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....
Klopt. Maar een dode maakt niet uit in welke groep zal leiden tot meer bloedvergieten......quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.
Vertel dat aan die gasten in Culemborg. Die hebben weinig te maken met intellectuele kringen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
En waardoor zijn ze zo verwijderd geraakt....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef eriksd het volgende:
Dat is dus het grote probleem met D66 en met name Pechtold; natuurlijk werken die maatregelen wel voor nette burgers die een "normale" morele maatstaf hebben. Echter, deze groep(en) zijn zo ver verwijderd van Pechtold zijn intellectuele kringen dat er een andere aanpak nodig is.
Ja en in de rest van NL. Want dan krijg je natuurlijk wel echt de poppen aan't dansen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |