abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76429859
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ach het bekende verhaal...... geef de ettertjes een speelplek misschien dat ze zich dan gedragen........
Werkt al zo'n 40 jaar niet. Misschien tijd voor een andere methode......
Wat zij nodig hebben is een hangplek
pi_76429861
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html

Jezus....de eerste en enigste Marokkaan die ze interviewen kan niet eens normaal Nederlands spreken. Hopelijk is dit eens de druppel die de emmer doet overlopen. Maar die man heeft wel gelijk dat de 'nederlanders' zelf te bang zijn om iets te durven doen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_76429883
D'66 Valt wel heel erg door de mand hè. Door die typische halfzachte, geitenwollensokkenreacties.
De burgermeester is notabene niet eens op locatie geweest. Ik kan me niet voorstellen dat zich op dit moment belangrijkere zaken in Culemborg afspelen.

Contraproductief en wederom een partij die weigert iets van de geschiedenis te leren. Je kunt het ook als dom kwalificeren. Kan ik prima mee leven.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:51:54 #254
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_76429958
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:46 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Dit speelt inderdaad al veel langer. De media is er om ons via radio/tv/internet van het nieuws te voorzien, en dat doen ze nu. Laten we het dan ook niet mooier maken dan dat het is. Het tuig valt elkaar aan, en het is wachten op de eerste dode(n).
Zodra die valt is het nog jarenlang onrustig in Culemborg vrees ik.....
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:53:23 #255
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76429996
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef bokma het volgende:

[..]

Het is en blijft televisie. ook het journaal is kijkcijfer gebonden. je kunt niet zomaar lullige verhaaltjes gaan vertellen, je moet actueel zijn en goeie onderwerpen hebben.

Het is zeker niet de media haar schuld. Sterker nog, pas sinds een paar dagen bemoeid de media zich er mee. Terwijl dit al zeker 3 maanden speelt. Het ligt aan de personen, die acties uitvoeren die krankzinnig zijn. De media heeft niks te maken met de agressie sfeer die er nu hangt. Jongeren zijn opgefokt en zijn(denk ik persoonlijk) door opvoeding zo geworden. daarom is het belangrijk dat de agressie wordt aangepakt. de burgemeester wil weer praten met beide partijen. die softe aanpak zal nooit werken. een harde aanpak is nodig voordat het nog verder de hand uit loopt
Wie bepaalt wat actueel is? Wie bepaalt wat goede onderwerpen zijn? Als je de media al ziet als een markt van vraag en aanbod, dan onderschatten we de rol van de aanbieder enorm. Culemborg is niet nieuws, Culemborg is tot nieuws gemaakt door de media. Nieuws is niet een essentie op zich, maar een constructie, die weliswaar tot stand komt door de dialectiek van vraag en aanbod, maar dat maakt nog niet dat nieuws op zichzelf is.

De vraag die ik stel vat je te letterlijk op. Ik probeer niet te zeggen dat de media het conflict creëert op het lokale niveau van Culemborg. Natuurlijk liggen daar andere oorzaken aan ten grondslag. Ze verergeren hooguit de situatie, wat overigens al genoeg reden is voor kritiek. Ik bekijk het uit nationaal perspectief. Had alle ophef in Culemborg plaatsgevonden voor een buitenstaander op het moment dat de media er niet over had bericht?

Nee, tuurlijk niet, want we weten alleen dat geen waar we over bericht worden. Vandaar dat je je kunt afvragen wat we met dit soort reportages opschieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keepertje8 op 05-01-2010 11:02:15 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:07:18 #256
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76430385
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit . Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76430505
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Prachtig ook die redenatie van Pechtold; meer repressie lokt meer geweld uit . Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op die man stemmen.
Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.

Pechtold weet heus dat er in Nederland nooit sprake is van repressie. Die term raakt gelukkig uitgestorven.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:11:27 #258
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76430521
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
pi_76430678
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vind het woord repressie dan ook erg ongepast.

Pechtold weet heus dat er in Nederland nooit sprake is van repressie. Die term raakt gelukkig uitgestorven.
Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:16:56 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76430681
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Tonnen aan sociologische studies hebben dat inderdaad bewezen. Ik ben niet thuis in dat vakgebied, maar dat repressie geweld uitlokt en dat je in plaats daarvan beter ideologische maatregelen kan nemen (of een mix van beiden, waarbij ideologie altijd boven repressie moet staan) staat in de intellectuele kringen als een paal boven water.
Die tonnen aan studies worden anders weerlegd door het simpele feit dat het al 5 jaar rommelt daar. Dan wordt het wel eens tijd dat de politie orde op zaken komt stellen.

Maarja, Pechtold. Was dat ook niet de man die alle problemen mbt de multiculturele samenleving afdeed als geklaag van PVV stemmers over buitenlandse kookluchten
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76430707
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niet bij Pechtold en zijn volgelingen.
Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:18:03 #262
117098 Hathor
Effe niet
pi_76430717
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html

Jezus....de eerste en enigste Marokkaan die ze interviewen kan niet eens normaal Nederlands spreken. Hopelijk is dit eens de druppel die de emmer doet overlopen. Maar die man heeft wel gelijk dat de 'nederlanders' zelf te bang zijn om iets te durven doen.
Typisch Marokkaanse reactie ook...ze pakken ons alles af, tis de schuld van de gemeente dat er stenen worden gegooid... bah, wat een minkukels.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76430723
quote:

[..]

Sociologische studies? Wij van WC-eend raden aan WC-eend.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19:48 #264
92644 mr_anonimous
pi_76430781
quote:

[..]

In Starship Troopers wordt een andere visie verkondigd.....

Dizzy: My mother always told me that violence doesn't solve anything.
Jean Rasczak: Really? I wonder what the city founders of Hiroshima would have to say about that.
[to Carmen]
Jean Rasczak: You.
Carmen: They wouldn't say anything. Hiroshima was destroyed.
Jean Rasczak: Correct. Violence has resolved more conflicts than anything else. The contrary opinion that violence doesn't solve anything is merely wishful thinking at its worst.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19:52 #265
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76430786
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is een slechte zaak. In de Tweede Wereldoorlog was sprake van repressie. Het is volstrekt respectloos en asociaal deze term vandaag de dag toe te passen.
Repressie als onderdrukking? In hedendaags taalgebruik is repressie gewoon de tegenpool van ideologie. Repressieve maatregelen zijn maatregelen waarmee je een probleem top-down probeert op te lossen. Ik denk niet dat je te veel waarde moet hechten aan de manier waarop de Duitsers ermee speelden, die hebben wel meer totaal onschuldige woorden verbasterd.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19:54 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76430788
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jouw associaties met een woord zijn natuurlijk geen reden om het gebruik ervan (het is een volstrekt normaal woord) maar meteen af te schieten.
Bis bis bis
pi_76431025
Een late TVP om toch op de hoogte te blijven van wat er gebeurd in mijn woonplaats
graag verwijderen
pi_76431164
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.
graag verwijderen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:33:06 #269
92644 mr_anonimous
pi_76431311
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef blckbb het volgende:

[..]

Is het sowieso wel als de gemeente niet een heel erg goed plan bedenkt.
Klopt. Maar een dode maakt niet uit in welke groep zal leiden tot meer bloedvergieten......
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 11:34:04 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_76431343
quote:

[..]

Vertel dat aan die gasten in Culemborg. Die hebben weinig te maken met intellectuele kringen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:36:31 #271
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76431426
Dat is dus het grote probleem met D66 en met name Pechtold; natuurlijk werken die maatregelen wel voor nette burgers die een "normale" morele maatstaf hebben. Echter, deze groep(en) zijn zo ver verwijderd van Pechtold zijn intellectuele kringen dat er een andere aanpak nodig is.
Bis bis bis
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:37:34 #272
3542 Gia
User under construction
pi_76431477
Ze zijn het schijnbaar eens met de stelling: "Het recht van de sterkste geldt"
Zijn ze het straks ook eens bij de kamerverkiezingen als "de meeste stemmen gelden"?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:38:52 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76431519
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef eriksd het volgende:
Dat is dus het grote probleem met D66 en met name Pechtold; natuurlijk werken die maatregelen wel voor nette burgers die een "normale" morele maatstaf hebben. Echter, deze groep(en) zijn zo ver verwijderd van Pechtold zijn intellectuele kringen dat er een andere aanpak nodig is.
En waardoor zijn ze zo verwijderd geraakt....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:39:00 #274
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76431527
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ja en in de rest van NL. Want dan krijg je natuurlijk wel echt de poppen aan't dansen.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:41:15 #275
16715 Mylene
*schatje*
pi_76431618
Die oude Marokkaanse man die slecht Nederlands spreekt. Ze nemen ons voetbalveldje af dus de gemeente zorgt ervoor dat er ramen in worden gegooid bij de Molukkers .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')