quote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
he wat leuk, mei 2010 wordt ook mei m'n eerste ervaring met NYquote:Op zondag 3 januari 2010 09:18 schreef IV_Xample het volgende:
zo dan ga ik hier alvast mijn tvp neer planten, want mei 2010 wordt onze 1e ervaring met NY
Ik had alleen op de terugweg een tussenstop in London en ik vond het geen ramp. Het scheelde misschien 2 uurtjes in de reistijd, maar ik was wel blij dat ik er even uit kon. En in het vliegtuig van London naar Brussel zat ik echt met 15 man ofzo dus 3 stoelen voor mezelf.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:51 schreef reconnect het volgende:
[..]
he wat leuk, mei 2010 wordt ook mei m'n eerste ervaring met NY![]()
Aan het eind van het vorige deel werd er gesproken over vliegen met een tussenstop. Wat zijn precies de nadelen hiervan dan? Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar zit er wel over na te denken omdat het wel goedkoper is.
Vorig jaar met 4 (!) tussenstops van San Francisco terug naar Amsterdam gevlogen, via NY. Nu is dat een beetje overdreven, maar ik vind het altijd wel fijn om er even uit te zijn. Nadeel zou kunnen zijn de kans op vertraging van je eerste vlucht.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:51 schreef reconnect het volgende:
[..]
he wat leuk, mei 2010 wordt ook mei m'n eerste ervaring met NY![]()
Aan het eind van het vorige deel werd er gesproken over vliegen met een tussenstop. Wat zijn precies de nadelen hiervan dan? Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar zit er wel over na te denken omdat het wel goedkoper is.
4 tussenstops! Holy cow. Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:31 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
Vorig jaar met 4 (!) tussenstops van San Francisco terug naar Amsterdam gevlogen, via NY. Nu is dat een beetje overdreven, maar ik vind het altijd wel fijn om er even uit te zijn. Nadeel zou kunnen zijn de kans op vertraging van je eerste vlucht.
Hopelijk deze zomer ook weer terug!
Via een Amerikaanse vriend kon ik goedkoop vliegen binnen de US (maar dan wel op standby, en dus met overstaps) en voor de oversteek naar Nederland ook de voordeligste oplossing gekozen. 43 uur...quote:Op zondag 3 januari 2010 17:04 schreef christvs het volgende:
[..]
4 tussenstops! Holy cow. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Laat maar, connections.bequote:Op maandag 4 januari 2010 18:54 schreef Omnifacer het volgende:
Goede deal Nesle, hoe heb je die gevonden?
Zal het vanavond even aanpassen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:48 schreef elsterno het volgende:
In de startpost staat hotel 'The New Yorker' vermeld en daarbij staat dat de kamers niet supernieuw zijn. Nu ben ik er in nov/dec geweest en heel het hotel is gerenoveerd, dus de kamers zijn wel nieuw en erg mooi en schoon. Wellicht in de update?
Overigens een echte aanrader dit hotel. Voor een redelijke prijs een goed hotel op loopafstand van Times Square, in de straat bij Macy's en tegenover MSG.
Wij hebben met Liberty Helicopters een vlucht gedaan. Op zich wel leuke ervaring, maar zelf zou ik het niet weer doen. Ik betaalde gelukkig ook niet zelf.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:37 schreef Bulletdodger het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Helicopter vluchten in NY om de sights van bovenaf te zien.
ik heb deze gezien, is dat wat? Het is me even niet duidelijk of je die ter plekke ook nog kunt regelen
Waarom zou je het dan niet weer doen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:56 schreef MoneyTalks het volgende:
Wij hebben met Liberty Helicopters een vlucht gedaan. Op zich wel leuke ervaring, maar zelf zou ik het niet weer doen. Ik betaalde gelukkig ook niet zelf.
6-8 minuten = 120$ p.p.
12-15 minuten = 150$ p.p.
16-20 minuten = 200$ p.p.
en daar bovenop komt nog een "security fee" van 30$ p.p.
Er staan 'normale' aanbiedingen op voor hotels, dus inclusief prijs, maar dat is niet wat je moet hebben. Je moet afgaan op iets dat 'place your own bid' o.i.d. heet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:23 schreef IV_Xample het volgende:
dat priceline gebeuren zat ik mij toevallig vanmorgen ook af te vragen hoe dat ging, snap er niet zo veel van als ik op die site zit te kijken eerlijk gezegd
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef bdg118 het volgende:
In april ook de eerste keer New York. Ben 3,5 dag in the city. Vliegen om 22.00 in de avond terug. Is het de moeite waard om in deze beperkte tijd het vrijheidsbeeld en ellis island te bezoeken? Of is het aan te raden om de ferry naar brooklyn te nemen en wat anders in deze tijd te doen?
Heeft er verder iemand ervaring met de circle line cruise? Is dit de moeite waard? Eventueel ipv bezoek aan vrijheidsbeeld?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Kun je doen, ik zou alleen wel vantevoren dingetjes uitzoeken. Het is zonde van de tijd als je dat nog moet doen als je daar al bent, maar het is ook niet leuk als je je hele verblijf volplaktquote:Op maandag 11 januari 2010 08:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met voorbereiding. Ik heb straks een week of twee vrij tussen stage en school. In die tijd wil ik graag naar NY, zit te denken aan 22 tot 27jan. maar kan ik daar gewoon heenvliegen en van daaruit mn dagjes inplannen?
Omdat je New York in principe ook vanuit de lucht ziet als je op de Empire State Building en de Top of the Rock staat. Je ziet het vanuit de helikopter wellicht vanuit een andere hoek, maar na een paar minuten heb je dat ook wel gezien. En het vliegen zelf is ook 5 seconden nieuw, maar daarna heb je dat ook weer meegemaakt. Gratis is het leuk, maar als je moet betalen is het toch wel prijzig en als je krap bij kas zit zou ik het niet doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Waarom zou je het dan niet weer doen?
De security fee is wel prijzig volgens mij zag ik dat wel goedkoper.
Waar geboekt? Ev vanaf welk vliegveld?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:07 schreef Omnifacer het volgende:
Amajkes, een vriend van me heeft zaterdag geboekt, retourtje voor de laatste week van augustus, 258 euro! Heen overstap op JFK Heathrow, terug rechtstreeks. Dat is cheap zeg!
Er is inderdaad niets mis mee. Mooie TV's ook, met veel zenders, voor als je uitgeput op bed zakt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:48 schreef elsterno het volgende:
In de startpost staat hotel 'The New Yorker' vermeld en daarbij staat dat de kamers niet supernieuw zijn. Nu ben ik er in nov/dec geweest en heel het hotel is gerenoveerd, dus de kamers zijn wel nieuw en erg mooi en schoon. Wellicht in de update?
Overigens een echte aanrader dit hotel. Voor een redelijke prijs een goed hotel op loopafstand van Times Square, in de straat bij Macy's en tegenover MSG.
Vliegtickets.nl, Brussel. Maar inmiddels geannuleerd door vliegtickets.nl, binnen de termijn van 36 uur. "Dat zijn de oude prijzen", of hij 190 euro bij wilde leggenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:25 schreef Brici het volgende:
[..]
Waar geboekt? Ev vanaf welk vliegveld?
Inderdaad, denk je een mooi prijsje te zien, is die vlucht al volgeboektquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:28 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Vliegtickets.nl, Brussel. Maar inmiddels geannuleerd door vliegtickets.nl, binnen de termijn van 36 uur. "Dat zijn de oude prijzen", of hij 190 euro bij wilde leggen
Het is sowieso een kutsite, keer op keer zie ik mooie tarieven die dan weer ineens niet te boeken blijken te zijn. Ik weet ook wel dat ¤202 wel heel weinig is, maar als het niet te boeken is zet het dan ook niet op de site
Nee niet volgeboekt, in mijn geval gooien ze er gewoon 190 euro bij als je op 'reserveren' klikt. Kaffersquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:52 schreef Brici het volgende:
[..]
Inderdaad, denk je een mooi prijsje te zien, is die vlucht al volgeboekt, zet ze er dan niet op....
Een groepsreis lijkt me geen goed idee als je tenminste enige waarde aan bewegingsvrijheid hecht. Ik denk dat je reisprogramma dan goeddeels al vaststaat en bovendien zit je wellicht opgescheept met minder aangename reisgenoten. Je kunt ook je reis samen laten stellen door een reisbureau, maar eigenhandig een trip op poten zetten lijkt me ook niet al te moeilijk. Primaire zaken die geregeld moeten worden;quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:23 schreef Nestari het volgende:
Is dit aan te raden voor een eerste keer (zo'n groepsreis), als je nog nooit verder bent geweest dan Frankrijk of is het helemaal niet moeilijk om zelf een reis te plannen? Het klinkt allemaal vrij simpel als ik het zo lees. Ik ben van plan om eind augustus/begin september te gaan.
Waarbij je de verblijfplaats desnoods/ of bij voorkeur ook ter plekke kan regelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:42 schreef Demarest het volgende:
[..]
Een groepsreis lijkt me geen goed idee als je tenminste enige waarde aan bewegingsvrijheid hecht. Ik denk dat je reisprogramma dan goeddeels al vaststaat en bovendien zit je wellicht opgescheept met minder aangename reisgenoten. Je kunt ook je reis samen laten stellen door een reisbureau, maar eigenhandig een trip op poten zetten lijkt me ook niet al te moeilijk. Primaire zaken die geregeld moeten worden;
-verblijfplaats
-vlucht
-Visa Waiver
-reisverzekering
Als je alleen naar New York en omgeving wilt gaan zou ik geen groepsreis aanraden. Zelf ben ik in 2006 met 2 vrienden naar New York geweest (roadtrip van 2 weken via Toronto, Niagara Falls, Washington, Philadelphia en laatste 5 dagen NY) en heb laatste 3 jaar groepsreizen gedaan naar West-Canada en 2x Alaska.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:23 schreef Nestari het volgende:
Ik heb eigenlijk een korte vraag en misschien is die vraag al vaker gesteld maar al die topics doorlezen, is wel erg veel werk :-) Ik ben nog nooit van mijn leven buiten Europa geweest en ben sowieso niet echt een wereldreizigster. Ik wil dolgraag naar Amerika toe dit jaar en een bezoek aan New York lijkt me mooi om mee te starten.
Nu heb ik op het internet een georganiseerde groepsreis gevonden (http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/reisinformatie/noord-amerika/verenigde-staten/9-daagse-rondreis-new-york,-washington-en-de-niagara-watervallen_p3924_algemeen.asp?sr=1).
Is dit aan te raden voor een eerste keer (zo'n groepsreis), als je nog nooit verder bent geweest dan Frankrijk of is het helemaal niet moeilijk om zelf een reis te plannen? Het klinkt allemaal vrij simpel als ik het zo lees. Ik ben van plan om eind augustus/begin september te gaan.
In het begin van het topic staan al veel nuttige links maar misschien heeft iemand nog meer handige tips/websites voor een Amerika-noob. In de tussentijd zal ik de andere topics ook nog even gaan bekijken.
Bedankt voor het lezen!
Ik heb vorig jaar in januari geboekt voor een vlucht in augustus, en in mei was die nog net zo duur/goedkoop. Ik zou gewoon nu boeken als ik jou was, weet je zeker dat je tickets hebt en kun je je gewoon richten op andere dingen. Bij connections.be heb je directe vluchten vanaf Brussel voor 389 euro, in die periode.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef WeirdlyWired het volgende:
Ik ga eind april, begin mei voor het eerst naar New York. Gezellig met mijn vriend.
Alleen ziet het er naar uit dat ik alles mag gaan regelen. Probleem is dat ik niet weet waar ik allemaal op moet letten. Mijn vraag is wanneer is het het beste om een vlucht te boeken? ( Als het kan, een beetje voordelig) Ik zit nu wel te kijken, maar worden tickets nu alleen maar duurder of worden ze misschien nog goedkoper?
Alvast bedankt!!! En sorry als iemand dit al eerder heeft gevraagd
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ga in juli voor 12 dagen voor het eerst naar New York met een goede vriend. Heb er super veel zin in. Had ook liever gewild in het voor- of najaar, maar er zit voor ons niks anders op ivm studie.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:52 schreef SteveBudin het volgende:
Weet iemand uit welk blad/gids/boek die guides uit de OP komen?
Ik wete het niet maar wat betreft de opbouw lijkt hij heel erg op de 100% gidsen. Die vind ik erg leuk bij stedentrips en niet duur.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:52 schreef SteveBudin het volgende:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef bdg118 het volgende:
In april ook de eerste keer New York. Ben 3,5 dag in the city. Vliegen om 22.00 in de avond terug. Is het de moeite waard om in deze beperkte tijd het vrijheidsbeeld en ellis island te bezoeken? Of is het aan te raden om de ferry naar brooklyn te nemen en wat anders in deze tijd te doen?
Heeft er verder iemand ervaring met de circle line cruise? Is dit de moeite waard? Eventueel ipv bezoek aan vrijheidsbeeld?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Statue Of Liberty vind ik persoonlijk niet echt de moeite waard, het zien van een afstandje voldoet ook wel. In Brooklyn ben ik zelf nog niet geweest, ik hoor juist dat het daar ook erg leuk is. Maar ik denk dat je dan wel wat meer moeite moet doen om de interessante plaatsen te vinden, in vergelijking met Manhattan. En voor een eerste keer NYC heb je aan Manhattan ook zeker wel genoeg voor 3,5 dagen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:27 schreef rondarts het volgende:
[..]
Ik zou zeker een bezoekje brengen aan het vrijheidsbeeld en Ellis island. Ben zelf ook in Brooklyn geweest, maar vond het tegenvallen. Als je tijd over hebt kun je er wellicht even naar toe. Ik zou gewoon in Manhattan blijven, genoeg te zien/doen!
Waar heb je die gevonden? Met andere woorden: zelf via internet geboekt of op een andere manier?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:13 schreef Esje-lief het volgende:
wij waren eind april begin mij 450 euro kwijt voor 6 dagen latham hotel...
Dat is ongeveer de standaard prijs zo te zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:15 schreef Snookster28 het volgende:
[..]
Waar heb je die gevonden? Met andere woorden: zelf via internet geboekt of op een andere manier?
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:49 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik probeer het nu voor mezelf te concretiseren.
Ik heb een vrij drukke periode achter de rug straks en wil er gewoon heel even tussenuit, maar wel lekker ver weg. NYC lijkt me echt super. Ik ben alleen geen echte traveler (vind dat ik het vaker moet doen) en het is ook meer een kleine trip om ff gek te doen, niet nadenken, maar weggaan.
Met dit idee ben ik dus op zoek naar een mooie reis naar NYC en uiteraard zo goedkoop mogelijk.
Goedkoopste tickets die ik tegenkom vanaf AMS zijn 350,- (1015USD voor 2 retourtickets). Vond ik een meevaller.
Dan wil ik in eerste instantie alleen nog een hotel erbij. Maar hier twijfel ik dus een beetje, je hebt behoorlijk cheape dingen, maar wordt het niet te goedkoop op een gegeven moment?
Je hebt geen idee wat je kan verwachten namelijk. Heb wat Expedia-meningen gelezen, maar dat verschilt nogal.
Op dit moment kom ik ergens Park 79 tegen. Verhalen zien er ok uit en de prijs ook, voor 5 nachten, 1 kamer, 2x single bed betaal ik 515 dollar.
Het valt allemaal reuze mee. Voor Sightseeing raad ik het echt aan om bijv. 2 dagen een abbonemenet te nemen op de Grey Line Tours bussen (hop on-hop off). Je kan dan overal in - en uitstappen en dat is ideaal. Voor een taxi vanaf JFK moet je rekenen op een dollar of 50 - 60. Een simpel ontbijt is gewoon te vinden en voor een euro of 5-10 ben je klaar elke ochtend.
Dan kom ik in totaal op:
2x retourtickets AMS - JFK: 1015 USD
5x, 2 single bed Park 79 hotel: 515USD
Totaal 1530 USD = 1055 EUR voor 2 personen
Per persoon: +/- 530 EUR.
Om eerlijk te zijn vind ik dat een mooi bedrag. Nu wil ik dit dan als basisbedrag zien, het overige geld moet worden uitgegeven aan eten en dagvulling (sightseeing etc.). Zijn er andere grote kostenposten die ik over het hoofd zie? Misschien reizen door de stad en van/naar airport? Of blijft dat allemaal redelijk beperkt?
En hoe is het levensonderhoud daar? Is een simpel ontbijt duur?
Ik hoef het allemaal niet te luxe te hebben, zolang ik die stad maar zie en niet om kom van de honger.
Hoeveel nachten? 5?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:49 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik probeer het nu voor mezelf te concretiseren.
Ik heb een vrij drukke periode achter de rug straks en wil er gewoon heel even tussenuit, maar wel lekker ver weg. NYC lijkt me echt super. Ik ben alleen geen echte traveler (vind dat ik het vaker moet doen) en het is ook meer een kleine trip om ff gek te doen, niet nadenken, maar weggaan.
Met dit idee ben ik dus op zoek naar een mooie reis naar NYC en uiteraard zo goedkoop mogelijk.
Goedkoopste tickets die ik tegenkom vanaf AMS zijn 350,- (1015USD voor 2 retourtickets). Vond ik een meevaller.
Dan wil ik in eerste instantie alleen nog een hotel erbij. Maar hier twijfel ik dus een beetje, je hebt behoorlijk cheape dingen, maar wordt het niet te goedkoop op een gegeven moment?
Je hebt geen idee wat je kan verwachten namelijk. Heb wat Expedia-meningen gelezen, maar dat verschilt nogal.
Op dit moment kom ik ergens Park 79 tegen. Verhalen zien er ok uit en de prijs ook, voor 5 nachten, 1 kamer, 2x single bed betaal ik 515 dollar.
Dan kom ik in totaal op:
2x retourtickets AMS - JFK: 1015 USD
5x, 2 single bed Park 79 hotel: 515USD
Totaal 1530 USD = 1055 EUR voor 2 personen
Per persoon: +/- 530 EUR.
Om eerlijk te zijn vind ik dat een mooi bedrag. Nu wil ik dit dan als basisbedrag zien, het overige geld moet worden uitgegeven aan eten en dagvulling (sightseeing etc.). Zijn er andere grote kostenposten die ik over het hoofd zie? Misschien reizen door de stad en van/naar airport? Of blijft dat allemaal redelijk beperkt?
En hoe is het levensonderhoud daar? Is een simpel ontbijt duur?
Ik hoef het allemaal niet te luxe te hebben, zolang ik die stad maar zie en niet om kom van de honger.
is niet duur, kan goedkoper.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:48 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Jep, vijf nachten. 530 totaal is trouwens 590 (hotel had nog wat belastingen).
Goh, niet slecht. Hoe heb je dat geregeld? Hoe ver van tevoren? Alles zelf geregeld neem ik aan? Vlucht/hotel combi, of apart?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:53 schreef Zon het volgende:
[..]
is niet duur, kan goedkoper.
Zit zelf voor 665,- 7 nachten in New York
Hotel 31
Rechtstreeks vanaf Schiphol met KLM
Volgens mij uit een "Wat&Hoe" gids.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:52 schreef SteveBudin het volgende:
Ligt er aan wat je wilt. Zoals je zelf al zegt, als je er niet in wil, hoef je niks te regelen. Als je er wel in wilt, moet je vooraf een ticket boeken, volgens mij is de wachttijd op dit moment een maand of 3.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:18 schreef Bulletdodger het volgende:
Moet je een bezoek aan het Vrijheidsbeeld vooraf regelen? Ik ben er niet echt wijs uit geworden op internet of je echt perse vooraf dat moet regelen.
Laat ik het zo zeggen: als je niet perse in het Vrijheidsbeeld wil hoef je eigenlijk niets te regelen toch?
Wachttijd valt trouwens wel mee, als ik het goed begrijp hoef je verder niets te betalen voor de trip met de statue of liberty ferry als ik dat zo lees hier: http://www.bigapplevisitorscenter.com/pisl.htmquote:Op zondag 17 januari 2010 15:25 schreef KellyPelly het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je wilt. Zoals je zelf al zegt, als je er niet in wil, hoef je niks te regelen. Als je er wel in wilt, moet je vooraf een ticket boeken, volgens mij is de wachttijd op dit moment een maand of 3.
Als je in de kroon wilt moet je vooraf boeken. Als je alleen naar het eiland wil en in de voet van het beeld kun je vooraf of daar een kaartje kopen.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:18 schreef Bulletdodger het volgende:
Moet je een bezoek aan het Vrijheidsbeeld vooraf regelen? Ik ben er niet echt wijs uit geworden op internet of je echt perse vooraf dat moet regelen.
Laat ik het zo zeggen: als je niet perse in het Vrijheidsbeeld wil hoef je eigenlijk niets te regelen toch? Gewoon met die ferry richting het eiland en dan nog naar ellis island
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:37 schreef Cee het volgende:
Als je online een vlucht boekt, ontvang je een zogenaamd e-ticket. Dat moet je bewaren en 24 uur voordat je vliegt kan je online inchecken en kan je je eigen boarding pass printen. Ja, ik vond het in het begin ook raar, een A4'tje uit je eigen printer dat in principe honderden euro's waard is.
Als je je hotel online boekt, ontvang je ook hiervan de bevestiging via de mail en daarop staan je gegevens, de data, het adres etc. en ook je bevestigingsnummer. Neem die bevestiging mee naar je hotel, de mensen bij de receptie doen de rest.In sommige gevallen wordt het geld voor het verblijf kort na het boeken afgeschreven, in andere gevallen doen ze dat pas na je verblijf.
Het lijkt vaak te makkelijk om waar te zijn maar het is echt best easy.
Ik vind de prijs voor verzekeringen meestal redelijk hoog op dat soort sites. Even goed nakijken of je die wilt hebben en of die de beste dekking hebben.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:27 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ach zo. Het gebeuren is dus simpel zelf te regelen dus, de reis- en annuleringsverzekering lijkt ook met één druk op de knop geregeld te zijn bij o.a Expedia. Wel, ik zal spoedig eens beginnen met puzzelen qua reisscenario's.
Zon, kan je hier na je tripje even posten hoe hotel 31 was? ik sta zelf op het punt daar ook te boekenquote:is niet duur, kan goedkoper.
Hotel 31
Zal ik doen als ik het niet vergeet.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:34 schreef fugge het volgende:
[..]
Zon, kan je hier na je tripje even posten hoe hotel 31 was? ik sta zelf op het punt daar ook te boeken
Bevestigd.quote:Op maandag 18 januari 2010 01:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand die nog kan bevestigen of de Flatrate van $45,- voor taxi-tripjes van JFK Airport->Manhattan nog klopt?
thnx voor de tip van dat hotel! Ziet er goed uit en de prijzen zijn niet verkeerd. Ik zat eerst te denken aan het Herald Square Hotel, maar misschien dat ik Hotel 31 wel boek.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:53 schreef Zon het volgende:
[..]
is niet duur, kan goedkoper.
Hotel 31
En terug ook, zo zag ik pas te laat nadat we bij het hotel al een luxe wagen voor $80 hadden geboekt...quote:Op maandag 18 januari 2010 01:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand die nog kan bevestigen of de Flatrate van $45,- voor taxi-tripjes van JFK Airport->Manhattan nog klopt?
quote:United Airlines # 9257 Operated by: DEUTSCHE LUFTHANSA AG - Please check in with the operating carrier
Dusseldorf International (DUS) to Newark Liberty Int'l (EWR)
Class: Economy Seat: 23G | Seat is confirmed view/change seats
--------------------------------
United Airlines # 3244 Operated by: CONTINENTAL AIRLINES -- CO 3244 - Please check in with the operating carrier
Newark Liberty Int'l (EWR) to Amsterdam-Schiphol (AMS)
This is an overnight flight.
Class: Economy Seat: 23D | Seat is confirmed view/change seats
Have your travel plans changed? Many tickets can be exchanged or canceled online by visiting "My trips" and clicking the Change/cancel airline ticket option.
Cost and billing summary
<>Booking Confirmation
Total airfare: $481.59USD (including taxes)
Heb ff gekeken, maar in die periode is het niet echt goedkoperquote:Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef Zon het volgende:
[..]
En wat kost het om in Dusseldorf te komen? Woon je in het oosten?
Heb je hier nog gebruik van gemaakt? Wij gaan ook naar New York, maar willen wel een beetje een goed hotel hebben. Via dat forum kom ik een aantal reacties tegen van mensen die hebben geboekt, en belachelijk veel voordeel hebben. Lijkt me wel een koosjere zaak, en als het zoveel scheelt....?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:37 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Er staan 'normale' aanbiedingen op voor hotels, dus inclusief prijs, maar dat is niet wat je moet hebben. Je moet afgaan op iets dat 'place your own bid' o.i.d. heet.
Dan kies je een stad, selecteert de buurt(en) waarin je een hotel zou willen, geeft het ster-niveau aan en je vult een prijs in die je bereid bent per nacht te betalen. Hierna submitten en dan zijn er twee mogelijkheden: Priceline accepteert je bod en je krijgt te zien in welk hotel je 'gewonnen' hebt, of je bod wordt niet geaccepteerd en je mag een nieuw bod plaatsen.
In dat laatste geval zijn er allerlei tactieken om z.s.m. een bod te doen dat wel geaccepteerd wordt, check dit voor meer informatie: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=15284
Mooi systeem hoor!
Je kan vanaf JFK met de airtrain naar Jamaica station en vanaf daar overstappen op de metro of LIRRquote:Op maandag 18 januari 2010 21:18 schreef Meneer_Agent het volgende:
Wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om van Newark naar Manhattan te gaan? Voor $25 heb je een retourtje met een bus, maar ik ben nog steeds niet helemaal uit het Airtrain systeem. Hoe kom je van de Airtrain op de MTA? Ik zie enkel aansluitingen op PATH, NJ Transit en Amtrak.
Minimaal 3 dagen voor een goede eerste indruk van New York mijns inziens. De eerste dag vond ik overweldigend (spectaculair stadsbeeld en jetlag), in de drie overige dagen dat ik er was (d'r zat nog een dag Washington DC tussendoor) kwamen de indrukken en leerde ik tevens het lokale OV kennen. Wil je per sé alle toeristische trekpleisters afgaan dan lijken 3 of 4 dagen me wat krap, maar als je je eigen plan trekt zijn 3-4 dagen niet slecht.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:13 schreef Gangster-Engel het volgende:
Goed bij deze een vraag die eigenlijk onmogelijk is om te beantwoorden. Ik heb binnenkort waarschijnlijk een onverwacht buitenkansje om naar New York te gaan, echter ik heb helaas geen onbeperkt aantal vakantiedagen (ander trips op het program
). Dus als je niet alles wilt afraffelen en je geen japanner wilt voelen die New York in 24 uur afrond, hoeveel dagen is toch wel het minimum wil je op z'n minst een goede indruk hebben van New York. Momenteel zit ik te twijfelen tussen 3.5 of 4.5 dag. Ik heb gunstige vliegtijden (land om 10.00 uur en vlieg weg om 22.00) en kom al vanuit de USA, dus ik heb minder last van een jetlag als het goed is.
Ja, Dusseldorf is voor mij beter dan Amsterdam.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef Zon het volgende:
[..]
En wat kost het om in Dusseldorf te komen? Woon je in het oosten?
Het is heel simpel: Op Newark Airport volg je de bordjes naar Airtrain. Voordat je de roltrappen op gaat richting Airtrain koop je een kaartje richting Penn Station Manhattan voor 15 dollar p.p. (als je dat niet vooraf doet kost het je meer) bij een automaat waar je letterlijk tegenaan loopt, die kun je dus niet missen. Dat kaartje wat je koopt is geldig voor de Airtrain die je naar Newark International Airport Station brengt én de trein die je vanaf dat station naar Manhattan vervoert. Het volgt zich allemaal vanzelf. Het is wel best een gezeul met je koffers in de trein naar Manhattan, maar daar moet je je even overheen zetten. Ik weet niet hoe ver je van Penn Station afzit, maar wij konden vanuit Penn Station (wat echt een grote chaos is overigens, dus goed opletten waar je loopt) naar het hotel lopen. Zo zijn we ook terug gegaan, binnen 45 minuten sta je van Newark in Manhattan en omgekeerd.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:18 schreef Meneer_Agent het volgende:
Wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om van Newark naar Manhattan te gaan? Voor $25 heb je een retourtje met een bus, maar ik ben nog steeds niet helemaal uit het Airtrain systeem. Hoe kom je van de Airtrain op de MTA? Ik zie enkel aansluitingen op PATH, NJ Transit en Amtrak.
quote:How You Benefit from The New York Pass®
• Free entry to over 55 attractions – Empire State Building, Statue of Liberty, New York Skyride, Madame Tussaud’s, Circle Line River Cruise, Guggenheim Museum, Museum of Modern Art, Madison Square Garden Tour, NBC Studio Tours, New York Aquarium, Top of the Rock™ Observation Deck, Uncle Sam's Hamilton Financial Tour & many others
• Free 160 page guidebook in English, German & Spanish, containing hours of operation, maps and directions to every tourist attraction, shop and restaurant included in New York Pass
• Line skipping privileges – As a New York Pass holder you are entitled to fast track entry to some of the New York City’s busiest attractions
• Additional Package option available – You can use our Pass & Hop on – Hop off Bus Packages for the ultimate New York sightseeing experience, more >>
• Over $800 worth of entrance fees – that’s how much it would cost if you visited all the attractions that New York Pass grants entrance to - without using the New York Pass. That doesn’t even include the additional discounts you receive for having a NY Pass!
• Many special offers and benefits – apart from entry to attractions you also get great offers on theatre tickets, entry to special exhibitions, audio tours & discounts on shopping in Bloomingdale’s and Macy’s, and much more.
• 100% Risk Free, Money Back Guarantee – New York Pass insurance gives you extra comfort in case your travel plans change, offering refund on non-used Passes, more >>
Gewoon je collegekaart laten zien..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef Nesle het volgende:
Hoe krijg je die studentenkorting eigenlijk als Nederlander?
Ik zag een aantal attracties erop staan waar ik toch wel heen wilde en het is ook echt wel goedkoper ook als je studentenkorting krijgt, maar ik ga denk ik niet voor een 7 dagen pass. Ik probeer alleen even uit te zoeken of ik een 3 dagen pass misschien niet elke dag hoef te gebruiken achter elkaar. Ik wil zelf nog enigszins vrijheid hebben om te beslissen wat ik in zo'n week ga doen. Om nou 3 dagen achterelkaar alleen maar grote toeristische attracties te bezoeken vind ik eigenlijk ook niet wat..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben blij dat wij die niet hebben gekozen, je kunt en gaat al die attracties toch niet doen want daar heb je simpelweg te weinig tijd/energie voor. Verder vallen de toegangsprijzen overal reuze mee en is er vaak ook nog een studentenkorting (mits dat van toepassing is).
Een NYcity pass is veel en veel aantrekkelijker. Ik bezoek veel, maar kan zo'n New York pas er niet uitkrijgen zonder als een dolle van het ene naar het andere te rennen. Bij de NYCitypass heb je ook toegang tot de belangrijkste atracties en musea en kun je nog eens in de veel kortere rij gaan staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand ervaring met de New York Pass?
[..]
O, en nu zie ik dat de pakketprijzen grofweg verdubbeld zijn t.o.v gisteravond.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:00 schreef Demarest het volgende:
Wel, ik heb ook nog een vraag: op Expedia.nl heb ik zojuist bij wijze van test een trip samengesteld. Wanneer ik dan één der resultaten aanklik, krijg ik min of meer het volgende te zien (prijzen zijn fictief):
Indien afzonderlijk geboekt: 1300 euro
Expedia-korting gezamenlijk boeken: 650 euro
Totaal: 660 euro
Bij prijsdetails is vervolgens te zien dat de vlucht 900 euro kost, de overnachtingen te New York 350 euro, en belastingen 50 euro. Volgens Expedia zou ik dus 640 euro korting krijgen omdat ik de reis als pakket (vlucht + hotel) zou boeken. Zie ik iets over 't hoofd?
Mjah, ik denk er nog even over na wat ik ga nemen. Ligt er ook net een beetje aan wat je allemaal van plan bent om te bezoeken en het heeft toch niet alles in het pakket. Schijnbaar moet je een maand van te voren al reserveren als je Lady Liberty van binnen wil bezoeken (vanwege de strengere beveiligingsmaatregelen) en dat valt dus buiten zo'n Pass..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:05 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Een NYcity pass is veel en veel aantrekkelijker. Ik bezoek veel, maar kan zo'n New York pas er niet uitkrijgen zonder als een dolle van het ene naar het andere te rennen. Bij de NYCitypass heb je ook toegang tot de belangrijkste atracties en musea en kun je nog eens in de veel kortere rij gaan staan.
Bovendien kun je makkelijk uitrekenen of je het eruit haalt.
Kijk ook hier voor de NYpass: volgens mij amper te doen.
2 weken 800 euro per persoon? is dat niet te goedkoop? dat zijn normaal gesproken prijzen voor 1 week, zeker weten dat het incl vlucht is?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:02 schreef max_payne4 het volgende:
Nice!
Ik en mijn vriendin hebben besloten dat wij volgend jaar 2 week naar new york gaan. Via expedia op goedkoopst in manhattan gezocht (retourvlucht + hotel), en daarbij kwam ik uit op rond de 800 euro p.p..
Erg leuk aangezien we eerst naar londen wilden maar nu new york net zo goedkoop kan zijn, doen we dit mooi. We hoeven geen luxe hotel maar we zijn wel gewoon twee week in New york!!
Daarnaast nog interessante dingen gevonden zoals bigapplegreeters (gratis vrijwilligers die een rondleiding geven) en een nycitypass waarmee je heel goed koop van alles kan bezoeken in die 2 week en het geld er ook weer uithalen. Heb er zin in!
hoe kom je trouwens bij dat Big Apple Greeters ( http://www.bigapplegreeter.org/) Ken je mensen die hier ervaring mee hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:02 schreef max_payne4 het volgende:
Nice!
Ik en mijn vriendin hebben besloten dat wij volgend jaar 2 week naar new york gaan. Via expedia op goedkoopst in manhattan gezocht (retourvlucht + hotel), en daarbij kwam ik uit op rond de 800 euro p.p..
Erg leuk aangezien we eerst naar londen wilden maar nu new york net zo goedkoop kan zijn, doen we dit mooi. We hoeven geen luxe hotel maar we zijn wel gewoon twee week in New york!!
Daarnaast nog interessante dingen gevonden zoals bigapplegreeters (gratis vrijwilligers die een rondleiding geven) en een nycitypass waarmee je heel goed koop van alles kan bezoeken in die 2 week en het geld er ook weer uithalen. Heb er zin in!
volgens mij is dat wel vaker zo. In ieder geval voor de vluchtquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:45 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
2 weken 800 euro per persoon? is dat niet te goedkoop? dat zijn normaal gesproken prijzen voor 1 week, zeker weten dat het incl vlucht is?
trouwens ik kan op expedia niet eens in 2011 zoeken?
Wij hebben afgelopen Augustus het geluk gehad een dikke 4 uur met een BAG op stap te mogen. Dat was echt fantastisch kan ik je zeggen. Een echte New Yorker neemt je aan de hand en laat je plekken zien die je niet zo maar in zou (kunnen) lopen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef reconnect het volgende:
[..]
hoe kom je trouwens bij dat Big Apple Greeters ( http://www.bigapplegreeter.org/) Ken je mensen die hier ervaring mee hebben?
dus dan klopt zijn prijs niet van 800pp voor vlucht + hotel?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:22 schreef reconnect het volgende:
[..]
volgens mij is dat wel vaker zo. In ieder geval voor de vlucht
Had ik wat over gelezen nadat ik wat gegoogeld had op 'New York'.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef reconnect het volgende:
[..]
hoe kom je trouwens bij dat Big Apple Greeters ( http://www.bigapplegreeter.org/) Ken je mensen die hier ervaring mee hebben?
Of een hostel idd. Boeit ons niks eigenlijk. Het feit dat we in new york zijn is veel vetter.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:16 schreef Meneer_Agent het volgende:
Dat is een hostel, dat is wel mogelijk voor 800 pp ja. Hotel daarentegen.
Haha oke my bad..quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Meneer_Agent het volgende:
Dat klopt, maar de verbaasde reacties waren omdat je het eerst over hotel had
Dit klopt volgens mij niet. Op de website van de ambassade staat dit:quote:Op zondag 3 januari 2010 04:09 schreef Nesle het volgende:
de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
quote:2. Does my Dutch passport have to be valid for six months beyond my date of departure from the United States?
No. The United States and The Netherlands have a bilateral agreement whereby Dutch passports are recognized as valid for return to The Netherlands for a period of six months beyond the expiration date specified in the passport (and vice versa for American passports). However, the passport must still be valid for the length of the proposed trip. Thus, if planning a two month stay, the passport presented at the airport must be valid for at least that two month period, but does not have to be still valid for six months.
Het komt amper tot nooit voor dat vluchten (waar dan ook naartoe) echt goedkoper worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. Vroeger had je nog wel last-second / minute vluchten die wat goedkoper waren, maar tegenwoordig bestaan die niet meer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef WeirdlyWired het volgende:
Ik ga eind april, begin mei voor het eerst naar New York. Gezellig met mijn vriend.
Alleen ziet het er naar uit dat ik alles mag gaan regelen. Probleem is dat ik niet weet waar ik allemaal op moet letten. Mijn vraag is wanneer is het het beste om een vlucht te boeken? ( Als het kan, een beetje voordelig) Ik zit nu wel te kijken, maar worden tickets nu alleen maar duurder of worden ze misschien nog goedkoper?
Alvast bedankt!!! En sorry als iemand dit al eerder heeft gevraagd
Valt 150 dollar per nacht onder de noemer goedkoop?quote:Op zondag 24 januari 2010 09:03 schreef thingamajig het volgende:
Wilde nog even een goed(koop) hotel in Manhattan plaatsen waar ik afgelopen oktober ben geweest:
Comfort Inn Manhattan Bridge
Het ligt wel in Chinatown, maar voor mij heeft dat absoluut de pret niet mogen drukken. SoHo ligt echt op loopafstand en de metro is vlakbij! De kamers zijn relatief groot en schoon. De flatscreen TV werkte perfect en de badkamer was groot, modern en luxe. Ontbijt was okee, niet heel boeiend, maar voldoende om een bodempje te leggen. Betaalde voor 6 nachten 900 dollar (inclusief taxes)...
Das inclusief dat tax tarief van 15%... Als mensen hier een prijs op het forum posten, hebben ze dat er meestal nog niet bijgerekend... dus ja, ik vind van wel. Zeker voor een grote, schone kamer in Manhattan met daarbij je eigen grote luxe badkamer. Het hotel krijgt ontzettend goede reviews... tuurlijk kan het nog een stuk goedkoper, maar dan zit je soms ook wel in enorme dumps...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:13 schreef Idler het volgende:
[..]
Valt 150 dollar per nacht onder de noemer goedkoop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |