SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
ik wilde ook aanpassen, en mag ook nietquote:Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Hmmm, ik dacht dat ik zelf ook de wiki aan kon passen, maar dat gaat niet...
de historie loopt dus maar tot 56...
Door jou heb ik toen voor H anne een tricotslen gekocht.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:10 schreef Tan het volgende:
Oh ja, duidelijk filmpje!
Dacht dat rechtop pas vanaf 6 weken oud was, maar wil prima zo, zo te zien. Toen ik met draagdoeken begon was ik nagenoeg de enige hier op FoK, leuk dat zovelen inmiddels zijn gevolgd! Ik ga ook echt nog 1 of 2 draagdoeken bijkopen als Elyas het zo fijn blijft vinden. Die op het filmpje lijkt wel velours?
Leuk! Toen ik de draagdoek net had (acht jaar geleden) zag je ze ook zelden... ik had zoveel bekijks toen op straat. Er was ook totaal geen keus in kleur en soort. Door jullie enthousiasme ben ik me ook gaan verdiepen in de andere doeken haha. Die MeiTai wil ik ook nog wel gaan proberen, het is zo fijn dat dragen. Ik heb gisteren een tweede doek besteld bij WebKim (een Hoppediz), ben erg benieuwd.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:20 schreef Noli. het volgende:
[..]
Door jou heb ik toen voor H anne een tricotslen gekocht.
Toen ze daar te zwaar voor werd heb ik zelf een MeiTai gemaakt n.a.v. een linkje dat Macka (geloof ik) poste. En door Macka en (volgens mij) Webkim ben ik met geweven doeken begonnen.![]()
![]()
En ik ben jullie nog elke dag dankbaar dat jullie me 'aangestoken' hebben!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pas stond er hier een link naar een verhaal op borstvoeding.com over de voordelen van dragen. Ik vond dat erg interessant om te lezen. Ook daarvoor dank!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik heb wel een antracieten tricot slen liggen. Een rekbare tricotdoek. Heb Lianne de eerste maanden (lees: tot ze 6 maanden was) hier prima in kunnen vervoeren. Als je wilt mag je die wel lenen/kopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:33 schreef Vlindur het volgende:
Hi,
Ik zou ook graag willen dragen omdat Rienk zo graag bij me hangt en ik niet de hele dag met hem rond kan tillen (en ook omdat ik nogal een grijpgrage familie heb en dit zo misschien voorkomen kan.)
Maar ik wil niet gelijk kopen, ik wil graag eerst oriënteren. Is er iemand van wie ik eerst een doek lenen kan?
Rienk is nu 18 dagen oud en volgens mij moet ik dan een rekbare doek hebben right?
Wie o wie kan me helpen? Reacties mogen ook per PM. Bedankt alvast!
quote:Op maandag 4 januari 2010 18:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb wel een antracieten tricot slen liggen. Een rekbare tricotdoek. Heb Lianne de eerste maanden (lees: tot ze 6 maanden was) hier prima in kunnen vervoeren. Als je wilt mag je die wel lenen/kopen.
Ja, zienquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef simmu het volgende:
Tan, als je wilt heb ik voor die fwcc nog wel een klungelfilmpje met mij en beer in de hoofdrol
zucht. kleefkind zit op schoot, zag het filmpje en begint direct te piepen om draagdoek maar mama heeft harde buik, moet zo koken en is algeheel moe van kleefkindquote:
gewoon lekker rustig beetje proberen en klungelenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:57 schreef Tan het volgende:
Tadaah
Geweldig filmpje, die beerMaar het principe is nu wel duidelijk ja, zo kun je de tricot ook gebruiken, dat moet lukken. Wilde het al proberen maar Elyas slaapt vandaag toevallig heel veel
(het is ook nooit goed hè
) Maar ik ga morgen even een bakkie doen bij een vriendin, mooie gelegenheid om die doek te testen, ik maak wel foto's
zijn er mensen in je buurt die bekend zijn met dragen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Xenia het volgende:
Miss, het klinkt altijd zo ontzettend lief hoe jij over je meisje praat.
Ik heb ook een draagdoek, al een paar weken. Een Tricot-sleng. Doordat Xeentje in stuit lag en er dus een risico is op een probleem met de heupjes, mag ze voorlopig alleen liggend of rechtop met opgetrokken beentjes in de doek. Maar het lukt me dus niet om de beentjes opgetrokken te krijgen. Dus ik heb de doek nog nooit serieus gebruikt en vind het echt heel erg jammer. Heeft iemand nog tips misschien?
kan je poppendoeken ook tweedehands kopen? ik wil er eentje voor selene (lijkt me voor strakjes ook wel handig eigenlijk) maar ik weet niet goed waar en op welke term ik kan zoekenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:36 schreef mrien het volgende:
Hopp Antigua is mooi Tan! Lotte heeft daar een poppendoek van
Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel wetenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:44 schreef simmu het volgende:
[..]
kan je poppendoeken ook tweedehands kopen? ik wil er eentje voor selene (lijkt me voor strakjes ook wel handig eigenlijk) maar ik weet niet goed waar en op welke term ik kan zoeken
Dank je, ze is ook mijn liefjequote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Xenia het volgende:
Ik heb ook een draagdoek, al een paar weken. Een Tricot-sleng. Doordat Xeentje in stuit lag en er dus een risico is op een probleem met de heupjes, mag ze voorlopig alleen liggend of rechtop met opgetrokken beentjes in de doek. Maar het lukt me dus niet om de beentjes opgetrokken te krijgen. Dus ik heb de doek nog nooit serieus gebruikt en vind het echt heel erg jammer. Heeft iemand nog tips misschien?
niet als je ondanks jaren en jaren en jaren verplichte naaicursussen nog steeds niet kan naaien en al helemaal niet met dat rotmasjien (jawel; een singermasjien zelfs. singer singer naaimasjien) overweg kanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:51 schreef mrien het volgende:
Volgens mij zijn ze 2e hands nog niet echt zoveel te krijgen. Mijne was nieuw iets van 15 euro volgens mij.
Ze zijn natuurlijk ook heel simpel zelf te maken
In welke regio woon je?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Xenia het volgende:
Dat vraagt om een draagmeet/draagkring ten zuiden van Haarlemquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je, ze is ook mijn liefje
Ik zou je op zich wel willen helpen, maar ik weet niet of ik voldoende ervaring heb en voldoende kan uitleggen. Misschien kun je eens naar een draagkring of kunnen we een draagmeet bij je in de buurt organiseren met wat meer ervaren mensen? Het is zo fijn als het dragen eenmaal goed lukt en je er (zelf)vertrouwen in hebt!
Volgens mij draagt Grijs onder de jas ook een draagdoek hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef Tan het volgende:
Wat gaaf zeg die draagjasDaar heb je volgens mij pas echt bekijks mee
Heb er overigens geen belang bij, ben toch meer van de draagdoek denk ik, maar leuk is 'ie wel.
Aha... ik vroeg me al af hoe de constructie daaronder wasquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:47 schreef jacs het volgende:
[..]
Volgens mij draagt Grijs onder de jas ook een draagdoek hoor![]()
En wat een heerlijke foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door owlet op 07-01-2010 13:21:51 ]
Waaaaat! Ik dacht dat jij pas een week of 20 zwanger wasquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:18 schreef DaviniaHR het volgende:
die eerste is stoer!![]()
![]()
erm, erm, erm....
eerst kind werpen...
dan kijken offie nog te koop staat. doe maar niet voor mij reserveren als je hem eerder kwijt kunt.
tan, het ziet er heel lief uit,met elyas!![]()
![]()
Aandoen vond ik wel makkelijk, uitdoen iets lastiger. En ik denk dat hij jou beter zal passen dan mij, ik ben zo'n 1.70 m. en zit rond maat 42. En zoals je ziet, zat de jas mij wel erg strak.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:51 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie jas Grijs! Is die jas een beetje makkelijk aandoen? En zou hij mij passen? Ben klein, 1.64 en draag maat 38/(40)
doe maar het dubbelequote:Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef owlet het volgende:
[..]
Waaaaat! Ik dacht dat jij pas een week of 20 zwanger was![]()
![]()
Sterkte met wachten
Nee, niet bekend mee. Maar ik vind het slecht doordacht, want er staat niet eens een foto op de site waarop je kunt zien hoe de mei tai in elkaar steekt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef Nijna het volgende:
Iemand bekend met de meitai's van ecobeco.nl? (wel leuke stofjes enzo, was even benieuwd of iemand ze kent...)
Als je last hebt van je bekken vooral veel afwisselend dragen, ook a-symmetrisch. Zo roest je bekken niet vast, zeg maar. En bij BWCC en SHBC kun je je rug net zo houden als bij de rücksack, je hoeft niet te bukken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:37 schreef texelonia het volgende:
Ik probeer eindelijk eens het rugdragen onder de knie te krijgen. Okay ik begin er pas net mee maar het valt me vies tegen.... Ik heb een tijd geleden een workshop gehad van Webkim, toen ging het best aardig. Alleen ik heb nog steeds met vlagen zo'n last van mijn rug en bekken, dat ik eigenlijk niet te lang gebukt kan blijven staan. Na die paar uur workshop heb ik nog best een tijd last gehad van bekken, dus niet meer geprobeerd. En nu ben ik natuurlijk de meeste tips en trucs alweer vergeten
En dan schijnt rugdragen beter te zijn voor je rug, maar zie dr dan eerst maar eens op je rug te kríjgen... Als het knopen in één keer goed ging zou het net gaan, maar ja dat lukt dus nog niet. Hou het nu meestal bij een rucksack, want dan hoef ik niet zo te bukken. Maar zou ook zo graag eens de BWCC en SHBC doen.
Wat een tof ding! Daar zie ik mezelf ook wel mee lopen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Vlindur.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:29 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vandaag waren Vlindur en man hier met Rienk om m'n TricotSlen op te halen!
Hij staat ze goed, kijk maar!
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee Vlindur, en Rienk is echt te lief!
Dat is inderdaad erg jammer!quote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Macka66 het volgende:
Vlindur, wat ben je stralend mooi zo!
(Rienk mag nog wat hoger, zo dat je 'm makkelijk een tuutsje op z'n hoofd kan geven.)
Ik krijg een superdraagweek.
Morgen is de aftrap van de Haagse Draagkring-editie Spoorwijk, en ik heb er zo'n zin in! Vanaf donderdag drie dagen Trageschule cursus om te certificeren als draagconsulent.
en ik vind het echt balen dat de basiscursus voor TF en TearSong niet door kan gaan nu![]()
Oh leuk inderdaad! Vond het fijn op te lezen dat voor jullie de cursus wel gewoon doorgaatquote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Macka66 het volgende:
Morgen is de aftrap van de Haagse Draagkring-editie Spoorwijk, en ik heb er zo'n zin in! Vanaf donderdag drie dagen Trageschule cursus om te certificeren als draagconsulent.
Dat is ook het eerste wat ik dacht dat er misschien iets teveel rek/bounce in de doek zat.quote:
ik knoopte m fijn met een random indio..quote:Op maandag 11 januari 2010 12:49 schreef texelonia het volgende:
Yihaa, het is gelukt, een bwcc! Min of meer danHannah zittend op de commode, ging erg makkelijk! Chestbelt zat binnen no time, Zara is een erg stroeve doek dus het gleed ook helemaal niet uit. Die lappen die daarna over de schouder gaan, die mogen nog wel wat strakker. Maar omdat Zara zo stroef is, is dat moeilijk strak te trekken... Maar ben zo naar school gegaan en in die 20 minuten is het niet uitgezakt.
Het is dus nog even zoeken naar DE doek voor deze knoop. Niet te glad zodat de chestbelt uitzakt, niet te stroef zodat ik bijna niet strak kan trekken. Misschien als Zara wat meer ingedragen is ik hem makkelijker strak kan trekken. Of de doek die nu bij MeNicole logeert. Of mn Hopp. We blijven gewoon proberen dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MeNicole wat jammer dat Leander niet meer in de draagdoek wil. Maar wie weet is het maar tijdelijk. Ik hoor wel vaker mensen over een (tijdelijke) draagstaking van de kinderen.
Noli. wat onhandig zo'n beweeglijk kindHier geen last van, Hannah werkt meestal wel aardig mee. Als ze tenminste niet moe is, of honger heeft en dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch.
Vanochtend toch de Draagkring niet kunnen redden. Jammer, want ik heb er wel weer eens zin in! Volgende keer probeer ik echt te komen.
Er zijn een aantal doekenmerken die ook mei-tais voeren. En er zijn in Nederland inmiddels ook mei-tai maaksters waar je of een mei-tai uit voorraad kan kopen of op bestelling kunt laten maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
ohoh vloeken in de kerkquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
Hmm katoenen indio's kon ik niet fijn mee knopen dus heb ik niet meer. Zink (met linnen) is te kort, wollen indio te glad (chestbelt bleef niet goed zitten) en Kupfer (ook linnen) is nog bij MeNicole. Maar hoop dat die laatste idd fijn knoopt!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik knoopte m fijn met een random indio..
quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef Macka66 het volgende:
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.
Gefeliciteerd, wat leuk!quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef Macka66 het volgende:
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.
en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nlIk sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
tzt ga ik ook zeker dragen waar eli bij is,maar hij is nu nog best onder de indruk van baby, dus ik wil eea niet provoceren, zeg maar.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes! hahaha
en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik hier een linkje van "het andere forum" posten?
Ik heb een nieuw initiatief, misschien willen jullie meedoen?
Zal de link even in een spoiler zetten.Het onderwerp bestaat niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:06 schreef Orea het volgende:
Voor mij maakt het bijna niet uit wáár de meet is (rij op kosten van de zaaken vind rijden geen enkel probleem!! En voor Tessie dus ook niet, want die sleep ik gewoon mee
)
Ik ook!!quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:01 schreef Macka66 het volgende:
Sonnetje, als je een vest aan kunt doen en je veters kan strikken lukt een draagdoek ook wel![]()
* Macka66 is zojuist gecertificeerd als draagconsulent, zonder schoenveterstrikdiploma als vooropleiding
Kinderartsen kunnen altijd aankloppen bij de Vereniging van Draagdoekconsulenten om van gedachten te wisselen. En als belangstellende ouder kan je de behandelaar / therapaut van jou of je kindje natuurlijk ook zelf op de VDC wijzen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:49 schreef miss_sly het volgende:
Macka, ik had nog een vraag. Misschien weet jij hoe of wat.
Dochtertje van schaaps broer heeft een spreidbroekje gehad. Nou droegen ze haar ook in een BB. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat bij hun niet bekend is dat een BB niet goed is. Dat is op zich natuurlijk niet vreemd, want dat is bij veel mensen neit bekend, maar ik zou eigenlijk verwachten dat een kinderarts die met heupproblemen bij baby's en spreidbroekjes te maken heeft, hier wel van op de hoogte is en dus ook bijvoorbeeld zou adviseren om niet een BB te gebruiken, maar een draagdoek. Weet jij er iets van of kinderartsen op dit punt geinformeerd worden?
[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 19-01-2010 15:18:15 ]Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
Dank! Weet je wat ik zo'n nadeel van al die mooie doeken vind? Die namen! Ik kan dat allemaal nooit onthouden!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:53 schreef Macka66 het volgende:
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.
Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslingsOok zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
Nou, kleertjes van Tragwerk.eu die ik had besteldquote:
Aah, op die manier!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:25 schreef Webkim het volgende:
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.
De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.quote:
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere termquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term![]()
die wil ik ook welquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef Troel het volgende:
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijkWanneer komt er een workshop duoknopen?
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederlandquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Tan het volgende:
[..]
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere termIk ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.
Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
omg ik had niet moeten googlen. Wat een geweldige pakjes! Ik heb zo'n overalletje gemaakt voor Niels vlak voor mijn bevalling maar die is bijna af en ik kom er niet aan toe om het helemaal af te maken, straks is hij er uit gegroeid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:07 schreef Saffier het volgende:
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Sterker nog, een ringsling hoef je helemaal niet te knopen! Ik vind het superhandig, maar ik heb dan ook geen ervaring met gewone doeken. Dit leek me aardig om mee te beginnen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een heerlijk foto, Claudia!Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?
In de ringsling zou ik dan de bovenkant tot halverwege zjin hoofd optrekken en even wat strakker aantrekken. (Dat is zo handig aan de ring!) Dat doe ik trouwens sowieso, want hij kan nog niet zonder ondersteuning. Maar ik heb natuurlijk geen ervaring met een grotere baby die zich los kan worstelen.quote:Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter de hoofdje.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:54 schreef Jelief het volgende:
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
www.selendang.nlquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Saffier het volgende:
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)
Ze belde me gister om me (nogmaals![]()
) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde
Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist!
Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
Met een schuifknoop en dan net zoals je ringsling gebruiken en aanspannen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Ik heb ook een originele, het is heel simpel, omknopen met één draai in de doek. En dan kan je baby er liggend of zittend op de heup er in. (als je tenminste dezelfde lengte/breedte hebt als ik)quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Zo?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.
Ik weet niet of er een belangrijk verschil bestaat tussen een gevulde en niet-gevulde ringsling, maar ik houd hem tegen mijn schouder aan alsof ik hem een boertje wil laten maken, ik schuif zijn beentjes in de sling en laat hem dan gewoon zakken. Daarna trek ik de onder- en/of bovenkant bij de ring aan tot hij stevig genoeg zit.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooiIk heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
![]()
Euhm ja, zo ongeveer wel ja. Maar ik heb een rekbare tricot, dus die stof is sowieso van dunner en dus lastiger om stevig in het nekje te krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooiIk heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
![]()
[..]
Zo?
[ afbeelding ]
Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoorvalt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
Ik wíst het toen ik het opschreef!quote:
sorryquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik wíst het toen ik het opschreef!
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart mijn bed inkruipenquote:
Nee. Maar er is in de verschillende tricots wel verschil in rek. Ik heb een pique tricot doek waar relatief weinig rek in zit, die gaat meer richting geweven doek.quote:
Thanks, dat van die broekzakken is wel handig idd! En dat er mensen zitten te kijken, vind ik niet eens het ergste. Ik vind het vooral zo'n gedoe tussendoor. Als ik weg wil, wil ik weg.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef tessie het volgende:
Je kan de doekuiteindes ook in je broekzakken doen, als het nat is. En het knopen in een restaurantje of waar dan ook waar er veel mensen zijn, ik vond het idd ook even wennen. Voelde me er in het begin wel ongemakkelijk bij, want veel mensen zitten toch echt wel te kijken wat je doet, maar het went echt wel hoorNu vind ik het helemaal niet meer erg.
Ah, die is van Mister Mirko! Dat was ook de ringsling die ik op het oog had, maar dan in deze kleur:quote:Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:
Cattie, mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een ringsling.Wow, deze is mooi zeg!
![]()
[ afbeelding ]
Of in het paarsof roze
of grijs
.
Ziet er leuk uit! Hip!quote:Op maandag 25 januari 2010 00:52 schreef huuphuup het volgende:
Oeh die is idd mooi Ssserpente!
Mei-tai in wording hiero. Er moet nog e.e.a. afgewerkt en verstevigd worden, maar so far so good. Je kunt een hoop met een oud gordijn en een stukje stof
[ afbeelding ]
Bedoel je deze?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Goed van jou Huup, knap werk!
En die lijkt op die van Mrien qua kleuren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |