abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2009 @ 10:52:40 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76255359
Vorige deel: Draagdoeken 69

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:56:31 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76255507
Hmmm, ik dacht dat ik zelf ook de wiki aan kon passen, maar dat gaat niet...
de historie loopt dus maar tot 56...
  donderdag 31 december 2009 @ 11:24:34 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76256569
Rekbaar is ideaal voor kleintjes, maar als je in de zomr bent uitgerekend is dat wellicht ook wat warm.
Er zijn dan geweven doeken verkrijgbaar die luchtiger en dunner zijn (maar vaak wel wat 'scherper' zijn dus secuur knopen is eigenlijk wel vereist).
Er zijn natuurlijk ook wel knoopmethodes waarbij je minder stof hoeft te gebruiken en wat dus ook weer koeler is dan de eerste methode die vrijwel iedereen leert, de front wrap cross carry, die wel een paar keer om jezelf heen gaat.

8 Januari is er weer Draagkring in De Lier. Voor meer info ben je welkom op de site
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 11:32:40 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76256864
En 11 januari is er de aftrap van de Haagse Draagkring - editie Spoorwijk.
Maar er is nog geen site, want ik moest zo nodig eerst even de historie op de wiki pagina aanpassen Dus die loopt nu tot topic 69. Zijn we weer up to date voor 2010

Gaan we terugblikken op ons persoonlijke draagjaar en goede draagvoornemens maken?
Ik denk nog even na
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 31 december 2009 @ 11:36:16 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76256973
Mijn persoonlijke draagjaar:
aan het eind helaas nietmer kunnen dragen, maar wel heel lang heel fijn eli kunnen dragen.

Goede voornemens:
Veel babydragen, indien mogelijk tandemdragen, en Eli weer ombinden zodra bekken(bodem) dat toelaat

hoe gaat het eigenlijk met de draagkringen noord-holland?
pi_76257728
2009 was mijn eerste draagjaar. En ik had vantevoren natuurlijk wel al bedacht dat dragen vast heel fijn zou zijn, toch was ik de eerste keer wel echt verrast over hoeveel fijner het nog was dan ik gedacht had. De eerste keer was Graeme volgens mij ongeveer 2 weken oud, en het was zo fijn om hem weer zo dicht bij me te hebben. Dragen met een doek voelt zoveel anders dan gewoon dragen in je armen, veel meer dichtbij.
En later kwam ik erachter dat het niet alleen heel knus zo is, maar ook nog eens heel praktisch. Je hebt lekker je armen vrij en je hoeft als je op stap gaat niet die wagen mee te nemen, want die neemt zoveel ruimte in. Graeme kan alles goed bekijken, terwijl hij toch dicht bij mij is en hij vind het zelf ook zo fijn. En slapen in de doek doet hij ook graag, als hij alles gezien heeft. En dat terwijl hij overdag zo moeilijk slaapt.
Als hij ziet dat een van ons de doek omdoet, dat begint hij al te lachen, zo lief!
Ja, 2009 was een heel mooi draagjaar voor mij.
En mijn voornemen voor 2010 is nog meer dragen! En ook eindelijk het rugdragen eens uit te gaan proberen, en ook wat andere knopen te leren.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76258507
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Hmmm, ik dacht dat ik zelf ook de wiki aan kon passen, maar dat gaat niet...
de historie loopt dus maar tot 56...
ik wilde ook aanpassen, en mag ook niet
de door Jelief gemaakte mei tai moet er natuurlijk ook wel bij!
weet iemand wat te doen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76259058
Je mag de wiki alleen nog aanpassen als je registreert en inlogt omdat er teveel grappenmakers langs kwamen. Dit maakt de stap hopelijk wat moeilijker om even te passeren en een wiki voor de grap om zeep te helpen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 13:37:50 #9
141844 Macka66
pi_76261962
2009 was voor mij het jaar waarin ik mijn laatste babietje /dreumesje en mijn peuter droeg. Waarin ik voor het eerst te maken kreeg met een draagstaking. Waarin ik veel mooie doeken kocht.
Het jaar waarin ik mijn opleiding tot draagconsultant begon. Het jaar waarin ik droomde over de Draagkring en waarin die zelfs opgericht werd. Het jaar waarin ik zelf nog meer leerde over dragen en het anderen ook weer kon leren. Het jaar waarin het Draagdoektopic een vlucht nam met allemaal verse draagmoeders en kindjes, en waarin er hele leuke OUD draagdoekmeets waren!
en waarin ik tot ergste draag-a-holic werd gekozen

2010 wordt het jaar van vast nog meer OUD draagdoekmeets, en nog meer Draagkringen. Het jaar van mijn certificatie, het jaar waarin ik er niet meer omheen kan dat draagwerk het enige werk is dat ik met hart en ziel wil doen. Het jaar waarin ik nog meer mensen aan het dragen wil krijgen. Het jaar waarin mijn dametjes waarschijnlijk steeds minder lang gedragen willen worden. En het jaar waarin ik een aantal doeken nou eens echt zachter wil maken met dragen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 31-12-2009 14:29:28 (teipvoudten hersteld) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76264109
Wat lief Tessie en Macka, jullie draagverhaal van 2009.

Op het moment zit ik in een bungalowpark in Zeeland, waar ik gekomen ben met de trein en Ko in de doek.
Waar het internet heel slecht is, maar het me toch gelukt is even op FOK te komen, en als eerste kijk ik altijd in het draagtopic.
Het dragen is voor mij, mijn liefste kleine heel dicht bij me dragen, zien hoe goed het hem doet, hoe veilig en gedragen hij zich voelt.
En dragen is ook iets wat ik deel met mijn geliefde, en daar ben ik ook heel blij mee.

Verder stond mijn eerste post op FOK in dit topic het afgelopen jaar, en heb ik hier heel veel lieve mensen ontmoet, die het dragen met zoveel passie en liefde overbrengen.
Bamboe, die ervoor zorgde dat ik na een week met Ko naar buiten ging, en die tijdens de bevalling bij mijn buurman werd afgegeven door Macka.
Veel mooie spannende meets maar nooit eng vanwege die gezamelijke liefde voor het dragen, draagkringen, reisdoeken en leendoeken.

Ik wens jullie een prachtig 2010 met veel draagkracht! En ik hoop snel weer op een gezellige en leerzame draagmeet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76274165
Voor mij was 2009 ook het ontdekken van het dragen. Het leek me gemakkelijk en fijn, maar dat het zo fijn, zo dichtbij zou voelen, had ik niet verwacht. Senna vindt het ook heerlijk. In het begin was het even wennen en moest ze altijd even huilen als ik haar in de doek deed, nu kijkt ze al blij als ik een doek tevoorschijn haal, en huilen doet ze niet meer. Het was ook erg fijn om een slaapplekje te hebben voor haar, zo in het begin, toen ze nog niet overdag in bedje of wiegje wilde slapen. Samen een paar uur wandelen, lekker dicht bij me, en toch lekker in slaap. Heerlijk was dat!'

Voor 2010 het voornemen nog meer te gaan dragen. Ik vind het buikdragen nog steeds erg fijn, en heb mijn eerste heupdraag moment dus ook gehad. In de loop van 2010 wil ik zeker nog leren rugdragen, maar voorlopig vind ik mijn meisje voor me nog wel het fijnste
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76275281
Volgens mij heb ik het vorige deel helemaal gemist...

2009 echt babydragen ontdekt. Mirte was al 1 toen ze voor het eerst in de doek ging...
En voor 2010, rugdragen met Iris.
Fake it till you make it...
pi_76275394
heel 2009 heb ik selene dragend rondgesjouwd nu draag ik eventjes enkel steeds maar een kwartiertje en neemt haar papa het over. 2010 dragen we gewoon lekker weer verder ik heb er nu al zin in om uit te vogelen wat voor ons handig is

het leukst vond ik het vanalles uitproberen en kijken wat we leuk vinden. tis gewoon een leuke samen-spelen mogelijkheid
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 17:23:15 #14
5428 crew  miss_sly
pi_76296268
Ow ow ow, vandaag maar weer eens ervaren dat en waarom dragen toch veel fijner is dan rijden.

Omdat ik me nog niet fit en stevig genoeg voelde en er nog wel behoorlijk wat aangevroren sneeuw lag, en dus schaap ook liever niet wilde dragen, zijn we met de wagen gaan wandelen. Met de tram naar Artis, rondje dieren kijken en naar huis wandelen. In de tram begon het al dat ik me echt te ver van Senna vandaan voelde, het gevoel had dat ik niet kon voelen en zien wat zij voelde en zag. In de dierentuin iedere keer maar door mijn knieen om te kijken wat zij nou zag en een beetje tegen haar te praten over wat ze zag, allerlei deuren die open en dicht moeten en waar je een wagen doorheen moet manouvreren en bij thuiskomst eerst Senna uit de wagen halen voor de deur, omdat je anders de wagen niet in kan klappen en mee naar boven nemen.

Nee, lang leve de doek Als ik me morgen weer wat fitter voel, ga ik beslist even wandelen met Senna in de doek!
  zondag 3 januari 2010 @ 11:27:43 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76351654
Nou, eindelijk kan ik hier ook meeleuten Elyas is een groot draagdoekfan, gelukkig maar. Alleen ligt hij soms heel erg te kreunen in de draagdoek, Junah deed dat ook, maar ik heb nooit geweten of dat nou uit ontevredenheid is of juist omdat hij tevreden is. Hij ademt verder rustig en ligt er gewoon normaal in. Soms is het zo ineens weer over. Iemand enig idee waar het door komt?
pi_76351936
Vandaag met Iris in de doek even naar buiten geweest, want met wagen gaat hier niet lukken zoveel sneeuw als er ligt. Had nog een zeiljas liggen, die kon over kind heen dicht, dus dat was wel lekker. Even kort rondje frisse neus kunnen halen, want dat was alweer even geleden.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:40:28 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76351950
Op welke manier draag je Elyas in de draagdoek Tan? Liggend of rechtop?
  zondag 3 januari 2010 @ 11:43:52 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352031
Liggend, zal even een foto maken, hij ligt er nog steeds in.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:47:31 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76352115
Bij liggend bestaat altijd de mogelijkheid dat het kinnetje te veel op de borst komt te liggen waardoor kindjes kunnen kreunen. Dit kun je verhelpen door rechtop te dragen, hiermee heb je ook nog eens de heupjes in een ideale spreiding.
Maar aan de andere kant, sommige babietjes kreunen ook gewoon van zichzelf
  zondag 3 januari 2010 @ 11:48:29 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352138
Zo, verse foto:

Net kreunde hij weer even, maar hij ligt niet inééngedoken of zo, dat hij het benauwd heeft. Las al ergens op internet dat het ook een soort 'spinnen' kan zijn zoals poezen dat doen, maar om de één of andere manier vind ik dat niet aannemelijk
  zondag 3 januari 2010 @ 11:59:20 #21
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76352433
Elya Heb je al geprobeerd om hem rechtop te dragen in een zgn. fwcc? Vaak vinden ze dat ook wel een prettige houding En als hij dan nog steeds zo kreunt dan heb je gewoon een luidruchtig figuur gebakken
  zondag 3 januari 2010 @ 12:02:24 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352519
Kan rechtop al vanaf de geboorte dan? Ik weet niet meer hoe ik dat deed bij Junah

Ik heb net nog even gekeken terwijl hij weer even kreunde, maar zijn kinnetje ligt vrij, niet op de borst. Ik zal hem vanmiddag eens rechtop doen. En wat is een fwcc?
  zondag 3 januari 2010 @ 13:35:37 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76355954
miss, nijna en simmu, zo leuk om enthousiaste verhalen te lezen over dragen!
nog max. 12 dagen...

ja, rechtop kan al vanaf de geboorte. dan rol je een hydrofiel washandje op in de nek ter ondersteuning van het hoofdje.

ziehier een filmpje van webkim over FWCC in rekbare doek. ze legt ook uit over het washandje op 5:25min.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:10:45 #24
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76359726
Oh ja, duidelijk filmpje!

Dacht dat rechtop pas vanaf 6 weken oud was, maar wil prima zo, zo te zien. Toen ik met draagdoeken begon was ik nagenoeg de enige hier op FoK, leuk dat zovelen inmiddels zijn gevolgd! Ik ga ook echt nog 1 of 2 draagdoeken bijkopen als Elyas het zo fijn blijft vinden. Die op het filmpje lijkt wel velours?
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 16:38:01 #25
5428 crew  miss_sly
pi_76362978
Davinia, wil je nog meer enthousiaste verhalen?

Vanmiddag even naar de stad geweest met Senna in de doek Wat een heerlijkheid toch weer, alleen al fijn om haar weer zo dichtbij te hebben Maar behalve dat, ook weer ervaren hoeveel beter je toch met je kindje bezig kunt zijn, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. We zijn constant zo'n beetje op dezelfde hoogte, dus ik zie wat zij ziet, ik voel wat zij voelt, ik hoor wat zij hoort. Als ze me aankijkt, voel en zie ik dat ook meteen, dus kan ik meteen reageren. Als ze slaperig wordt en haar hoofd neerlegt voor een dutje, weet ik meteen dat ze even slaapt en ik voel het ook meteen als ze weer wakker wordt. En als ze eventjes wat te vertellen heeft, hoor ik het gewoon, want ze praat bijna recht mijn oor in Een heleboel dingen zou ik gemist hebben (het praten) of niet geweten hebben wanner (slapen, wakker worden) als ze in de wagen had gezeten. En nu kon ik ook erg goed zien hoe ons madammeke heel kritisch alles en iedereen in zich opneemt. Echt van top tot teen en terug neemt ze iedereen op Wordt gezellig terrasjes hangen met deze jongedame als ze groter is, dnek ik
  zondag 3 januari 2010 @ 17:17:29 #26
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76364450
Ik heb ook nog een enthousiast verhaal

Gisteren zijn we naar de Efteling geweest. We zijn al eerder naar de Efteling geweest, en mijn zus wilde dan wel graag de kinderwagen mee. Want als Hannah de hele dag bij mij in de doek zit dat vindt ze ongezellig Nu ging mijn zus niet mee, dus we hebben de kinderwagen thuis gelaten en ik heb Hannah lekker de hele dag in de doek gehad! Heerlijk! En ideaal. Geen gedoe met kinderwagen laten staan als je in een attractie bent. Lekker veilig bij mama alles bekijken, want er was natuurlijk zo veel te zien. Geen rondjes hoeven rijden met de wagen met een lap ervoor gehangen zodat ze niks ziet, totdat ze eindelijk in slaap valt. Gewoon lekker in de doek slapen. Hannah vond het ook heel fijn volgens mij, want ze heeft niet één kik gegeven. Gewoon helemaal niet, geen gejengel. En ik draag best vaak, maar geen hele dagen. Maar ik had nergens last van. Ondanks dat Hannah alweer 9 maanden is en ik d'r nog steeds op mijn buik droeg (als ik d'r op m'n rug had gedaan had ik zo moeilijk in de attracties gekund). En ondanks af en toe best beroerd knopen (opgejaagd door de k-k-kou, of door mensen die op ons tafeltje aasten). En het was best een beetje koud, maar Hannah had het heerlijk warm.

Dus lang leve de draagdoek!

Wel weer enorm veel bekijks, volgende keer ga ik geld vragen, dan ben ik meteen rijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_76366244
Leuke en lieve verhalen Tex en Miss

Tex, welke attracties ben je in geweest met Hannah? (ik zie jullie nog niet de python in gaan samen )
  zondag 3 januari 2010 @ 21:32:49 #28
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76376211
Python was dicht sowieso

Even denken. We zijn in de Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival, de stoomtrein, de stoomcarrousel, Polka Marina, Spookslot, het volk van Laaf, en natuurlijk Het Sprookjesbos. Meestal liet ik d'r gewoon in de doek, soms haalde ik haar eruit zodat ze meer kon zien.

Noah mag ook nog niet in de python enzow natuurlijk. De enige achtbaan die nu open was was trouwens de vogelrok dus we hebben niet veel gemist De vorige keer toen mijn zus mee was gingen we wel omstebeurt met zijn tweeën terwijl de 3e bij de kinderen bleef.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_76377305
Dat klinkt wel heel leuk zo Tex. Lijkt me ideaal op die manier!
  maandag 4 januari 2010 @ 09:47:39 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76389701
Vandaag rechtop in de draagdoek gedaan, en Elyas kreunt nog steeds, maar ik heb niet het idee dat hij het benauwd heeft of dat hij er te strak in zit of zo. Ik vind zelf liggend nog wel wat fijner omdat ik dan beter zijn gezichtje kan zien. Rechtop deed ik bij de anderen pas later, maar op zich draagt het wel heel lekker, zo dicht tegen me aan Was weer even vergeten hoe fijn dat was.
  maandag 4 januari 2010 @ 11:20:19 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76392128
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:10 schreef Tan het volgende:
Oh ja, duidelijk filmpje!

Dacht dat rechtop pas vanaf 6 weken oud was, maar wil prima zo, zo te zien. Toen ik met draagdoeken begon was ik nagenoeg de enige hier op FoK, leuk dat zovelen inmiddels zijn gevolgd! Ik ga ook echt nog 1 of 2 draagdoeken bijkopen als Elyas het zo fijn blijft vinden. Die op het filmpje lijkt wel velours?
Door jou heb ik toen voor H anne een tricotslen gekocht.
Toen ze daar te zwaar voor werd heb ik zelf een MeiTai gemaakt n.a.v. een linkje dat Macka (geloof ik) poste. En door Macka en (volgens mij) Webkim ben ik met geweven doeken begonnen.

En ik ben jullie nog elke dag dankbaar dat jullie me 'aangestoken' hebben!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 4 januari 2010 @ 11:27:42 #32
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76392357
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:20 schreef Noli. het volgende:

[..]

Door jou heb ik toen voor H anne een tricotslen gekocht.
Toen ze daar te zwaar voor werd heb ik zelf een MeiTai gemaakt n.a.v. een linkje dat Macka (geloof ik) poste. En door Macka en (volgens mij) Webkim ben ik met geweven doeken begonnen.

En ik ben jullie nog elke dag dankbaar dat jullie me 'aangestoken' hebben!
Leuk! Toen ik de draagdoek net had (acht jaar geleden) zag je ze ook zelden... ik had zoveel bekijks toen op straat. Er was ook totaal geen keus in kleur en soort. Door jullie enthousiasme ben ik me ook gaan verdiepen in de andere doeken haha. Die MeiTai wil ik ook nog wel gaan proberen, het is zo fijn dat dragen. Ik heb gisteren een tweede doek besteld bij WebKim (een Hoppediz), ben erg benieuwd.
pi_76402703
Hi,

Ik zou ook graag willen dragen omdat Rienk zo graag bij me hangt en ik niet de hele dag met hem rond kan tillen (en ook omdat ik nogal een grijpgrage familie heb en dit zo misschien voorkomen kan.)

Maar ik wil niet gelijk kopen, ik wil graag eerst oriënteren. Is er iemand van wie ik eerst een doek lenen kan?
Rienk is nu 18 dagen oud en volgens mij moet ik dan een rekbare doek hebben right?

Wie o wie kan me helpen? Reacties mogen ook per PM. Bedankt alvast!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76405570
Normaal gesproken zou je mijn rekbare doek zo mogen lenen, maar ik heb hem zeer waarschijnlijk in mijn eigen omgeving nodig voor verse babys. Misschien heeft iemand anders nog een rekbare doek die je mag lenen?
pi_76406575
Ik heb hier een tijdje geleden de tip gekregen om Ivan rechtop in mijn ringsling te dragen in plaats van in kommahouding. Wat bevalt dat goed, zeg! Ik ben nog maar 2 keer met hem buiten geweest op deze manier omdat ik het zelf anders te koud heb, maar binnen is het echt een uitkomst! Gister heb ik een dagje thuisgewerkt en dat was een drama omdat hij niet goed in zijn bedje sliep en maar bleef huilen. Vandaag heb ik hem in mijn ringsling gedaan en ik heb prima kunnen werken. Zoals gewoonlijk moest ik hem zelfs wakker maken voor de voeding.

Met kerst was het ook echt ideaal. Ik hoefde niet bezig te zijn met Ivan in slaap krijgen en kon daardoor gewoon aan tafel blijven. Hij was ook absoluut niet overprikkeld toen we thuiskwamen.
SPOILER
Pas stond er hier een link naar een verhaal op borstvoeding.com over de voordelen van dragen. Ik vond dat erg interessant om te lezen. Ook daarvoor dank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76407707
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:33 schreef Vlindur het volgende:
Hi,

Ik zou ook graag willen dragen omdat Rienk zo graag bij me hangt en ik niet de hele dag met hem rond kan tillen (en ook omdat ik nogal een grijpgrage familie heb en dit zo misschien voorkomen kan.)

Maar ik wil niet gelijk kopen, ik wil graag eerst oriënteren. Is er iemand van wie ik eerst een doek lenen kan?
Rienk is nu 18 dagen oud en volgens mij moet ik dan een rekbare doek hebben right?

Wie o wie kan me helpen? Reacties mogen ook per PM. Bedankt alvast!
Ik heb wel een antracieten tricot slen liggen. Een rekbare tricotdoek. Heb Lianne de eerste maanden (lees: tot ze 6 maanden was) hier prima in kunnen vervoeren. Als je wilt mag je die wel lenen/kopen.
pi_76407877
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:33 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ik heb wel een antracieten tricot slen liggen. Een rekbare tricotdoek. Heb Lianne de eerste maanden (lees: tot ze 6 maanden was) hier prima in kunnen vervoeren. Als je wilt mag je die wel lenen/kopen.

Ja!!! Ik pm je gelijk!
pi_76417879
Je hebt PM terug! Ik let nooit zo goed op dat envelopje boven in beeld, oeps
Maar ik ga nu slapen, we houden contact!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:16:19 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76418265
Inleespost
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:52:39 #40
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76436126
Ik heb mijn nieuwe Hoppediz draagdoek binnen Hij is zo mooi. Nu nog handigheid krijgen in het omknopen. Snap niet zo veel van de handleidingen, en dan vooral het knoopgedeelte Het is toch wel weer een heel andere draagtechniek dan de rekbare tricotslen die ik normaal altijd gebruik.

Vraagje aan Hoppedizervaringsdeskundigen. Wat is de fijnste draagmethode met die doek? Of is dat per persoon/baby/leeftijd verschillend?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:57:40 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76436289
je kan hetzelfde doen als met je rekbare doek, maar ipv dat je de schuine banden IN de horizontale band doet, laat je het eerst er buiten hangen.
dus je hebt horizontale band over je borst en de twee flappen over je schouders hangen met het kruis op je rug zoals je bij de rekabre ook hebt.
horizontale band even naar beneden schuiven en terug om ruimte te maken voor het kind.
kind in horizontale band / buidel hangen.
en dan de "banden" die over je schouders hangen om het kind kruisen. dus band die op rechterschouder ligt over de rug, onder de kont door en onder zijn rechterbeentje (voor jou links dus ) trekken. vasthouden en andere band ook doen. goed spannen aan alle kanten en dan achter afknopen.

is voor alle geweven doeken hetzelfde. een simpele zoektocht op youtube op fwcc geeft heel veel filmpjes

welke hopp heb je gekocht?

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 05-01-2010 14:07:07 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:34:30 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76437816
Ik heb de Hoppediz Antigua, mooi turquoise met gekleurde streepjes erin geweven.

Bedankt voor de videolinks, ziet er inderdaad heel simpel uit, zo droeg ik ze ook wel met de tricotslen. Maar die andere draagtechnieken zien er ook super uit, snap alleen niks van die slipknot en flatknot... kwestie van oefenen denk ik
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:58:12 #43
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76438801
Mooie draagverhalen
Wat is het toch heerlijk he?
Zo fijn, knus en lekker warm... En zoveel handiger dan met de wagen, net als Miss_Sly en Texelonia al beschrijven.

In 2009 heb ik voor het eerst mijn pasgeboren baby in een geweven doek gedragen. Devin heb ik als baby ook gedragen, maar de eerste maanden alleen in rekbaar en ben pas geweven gaan gebruiken toen ik wilde gaan rugdragen.
Geweven is zoveel fijner! En die doeken met al hun prints en kleuren
2009 is ook het jaar waarin ik mijn draagtrui heb gekocht waar ik zo ontzettend blij mee ben!!
Dat ding is geweldig en zelfs als het vriest hebben Toby en ik het niet koud en zit hij lekker veilig tegen me aan.
Dit is ook het jaar waarin ik het (rug)dragen van Devin heb moeten staken omdat ik door de zwangerschap te verzwakt en misselijk raakte. En nu het in pricipe weer kan vind ik hem veel te zwaar en wil hij het zelf ook niet meer

In 2010 ga ik rugdragen. Nu nog niet hoor, in de zomer pas als hij wat groter is. Kan me nu al verheugen op die friemelende handjes in mijn nek, nu is dat meestal in mijn oksels

En dan een nadeel van dragen: Mijn gezicht en kleren die onder de vette zalf zitten van Toby's gezichtje. Hij gaat dan altijd zo lekker schuren als hij in de doek zit.
.... met gevoel voor drama....
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 16:07:54 #44
5428 crew  miss_sly
pi_76441853
Tan, kwestie van oefenen allemaal Hoewel ik moet zeggen dat ik wat betreft knoop er gewoon een knoop in gooi nog

Wij waren gisteren even naar Loods5 voor een paar kleine dingetjes. Daarheen met de auto, en dus had ik even een (slordige ) heupknoop gemaakt om met Senna de winkel door te crossen. De knoop moet netter en beter, maar het was wel een heerlijkheid En Senna genoot ook, dat was zoo mooi om te zien. Ze zat heerlijk rond te kijken (ze doet niets liever, ons aagje ) en zo nu en dan keek ze me even aan, lachte een keer lief en ging verder met kijken en iedere keer dat ze me even aankeek, haar oogjes samenkneep en echt zo genietend ik-hoor-bij-jou-en-vind-het-fijn-zo lachje liet zien, smolt ik een beetje. Als dat in kilo's kon, was ik gisteren echt behoorlijk afgevallen
pi_76442965
Tan, als je wilt heb ik voor die fwcc nog wel een klungelfilmpje met mij en beer in de hoofdrol
pi_76443219
Ik wil mijn gloedjenieuwe cashmere visjes ruilen of verkopen.
En er een andere makkelijk in onderhoud doek voor terug.
Maar ik heb een liefde voor lastige doeken
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:44:52 #47
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76443446
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef simmu het volgende:
Tan, als je wilt heb ik voor die fwcc nog wel een klungelfilmpje met mij en beer in de hoofdrol
Ja, zien
pi_76443703
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:44 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, zien
klungelfilmpje
pi_76443820
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:51 schreef simmu het volgende:

[..]

klungelfilmpje
zucht. kleefkind zit op schoot, zag het filmpje en begint direct te piepen om draagdoek maar mama heeft harde buik, moet zo koken en is algeheel moe van kleefkind dus nu even niet
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:57:50 #50
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76444000
Tadaah

Geweldig filmpje, die beer Maar het principe is nu wel duidelijk ja, zo kun je de tricot ook gebruiken, dat moet lukken. Wilde het al proberen maar Elyas slaapt vandaag toevallig heel veel (het is ook nooit goed hè ) Maar ik ga morgen even een bakkie doen bij een vriendin, mooie gelegenheid om die doek te testen, ik maak wel foto's
pi_76444808
Miss, het klinkt altijd zo ontzettend lief hoe jij over je meisje praat.

Ik heb ook een draagdoek, al een paar weken. Een Tricot-sleng. Doordat Xeentje in stuit lag en er dus een risico is op een probleem met de heupjes, mag ze voorlopig alleen liggend of rechtop met opgetrokken beentjes in de doek. Maar het lukt me dus niet om de beentjes opgetrokken te krijgen. Dus ik heb de doek nog nooit serieus gebruikt en vind het echt heel erg jammer. Heeft iemand nog tips misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenia op 05-01-2010 17:23:18 ]
pi_76449945
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:57 schreef Tan het volgende:
Tadaah

Geweldig filmpje, die beer Maar het principe is nu wel duidelijk ja, zo kun je de tricot ook gebruiken, dat moet lukken. Wilde het al proberen maar Elyas slaapt vandaag toevallig heel veel (het is ook nooit goed hè ) Maar ik ga morgen even een bakkie doen bij een vriendin, mooie gelegenheid om die doek te testen, ik maak wel foto's
gewoon lekker rustig beetje proberen en klungelen wel proberen (itt in dit filmpje) om vouwen te vermijden en alles goed gladstrijken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:32:16 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76450439
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Xenia het volgende:

Ik heb ook een draagdoek, al een paar weken. Een Tricot-sleng. Doordat Xeentje in stuit lag en er dus een risico is op een probleem met de heupjes, mag ze voorlopig alleen liggend of rechtop met opgetrokken beentjes in de doek. Maar het lukt me dus niet om de beentjes opgetrokken te krijgen. Dus ik heb de doek nog nooit serieus gebruikt en vind het echt heel erg jammer. Heeft iemand nog tips misschien?
zijn er mensen in je buurt die bekend zijn met dragen?
is het mogelijk om naar een draagkring te gaan?
anders is het een kwestie van HEEL VEEL youtube filmpjes kijken, en goed gluren wat ze doen met de baby's

en verder blijven proberen
pi_76450660
Hopp Antigua is mooi Tan! Lotte heeft daar een poppendoek van
pi_76451108
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:36 schreef mrien het volgende:
Hopp Antigua is mooi Tan! Lotte heeft daar een poppendoek van
kan je poppendoeken ook tweedehands kopen? ik wil er eentje voor selene (lijkt me voor strakjes ook wel handig eigenlijk) maar ik weet niet goed waar en op welke term ik kan zoeken
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:36:29 #56
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76454194
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:44 schreef simmu het volgende:

[..]

kan je poppendoeken ook tweedehands kopen? ik wil er eentje voor selene (lijkt me voor strakjes ook wel handig eigenlijk) maar ik weet niet goed waar en op welke term ik kan zoeken
Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel weten Lijkt me geweldig voor Junah!
pi_76455025
Volgens mij zijn ze 2e hands nog niet echt zoveel te krijgen. Mijne was nieuw iets van 15 euro volgens mij.
Ze zijn natuurlijk ook heel simpel zelf te maken
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:20:05 #58
5428 crew  miss_sly
pi_76456661
quote:

Dank je, ze is ook mijn liefje

Ik zou je op zich wel willen helpen, maar ik weet niet of ik voldoende ervaring heb en voldoende kan uitleggen. Misschien kun je eens naar een draagkring of kunnen we een draagmeet bij je in de buurt organiseren met wat meer ervaren mensen? Het is zo fijn als het dragen eenmaal goed lukt en je er (zelf)vertrouwen in hebt!
pi_76457807
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:51 schreef mrien het volgende:
Volgens mij zijn ze 2e hands nog niet echt zoveel te krijgen. Mijne was nieuw iets van 15 euro volgens mij.
Ze zijn natuurlijk ook heel simpel zelf te maken
niet als je ondanks jaren en jaren en jaren verplichte naaicursussen nog steeds niet kan naaien en al helemaal niet met dat rotmasjien (jawel; een singermasjien zelfs. singer singer naaimasjien) overweg kan
pi_76460555
quote:

In welke regio woon je?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:36:15 #61
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76461172
Ik bedenk me zojuist dat ik nog een zelfgemaakte draagjas heb die ik niet gebruik... Heeft iemand hier belang bij? Het is een donkergrijze jas maat L (valt niet groot) en voor het draaggedeelte heb ik blauwe fleece gebruikt.
O wacht, er moet ook een foto van zijn...

Ik draag Marlien tegenwoordig niet meer onder de jas, maar erover, zodat ik haar af en toe ook zelf kan laten lopen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76464858
Mooie jas Grijs! Is die jas een beetje makkelijk aandoen? En zou hij mij passen? Ben klein, 1.64 en draag maat 38/(40)
pi_76476892
Davinia, ik ken niemand irl die een draagdoek gebruikt. Ik heb inmiddels wel al heel veel youtube's bekeken, maar die beentjes blijven lastig voor me.

Miss wat een lief aanbod. Ik hou het zeker in gedachten

Webkim, ik woon in Hoofddorp.
pi_76478750
xenia, ik woon redelijk bij je in de buurt, ik wil wel een keer meekijken al heb ik geen ervaring met een tricotdoek.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je, ze is ook mijn liefje

Ik zou je op zich wel willen helpen, maar ik weet niet of ik voldoende ervaring heb en voldoende kan uitleggen. Misschien kun je eens naar een draagkring of kunnen we een draagmeet bij je in de buurt organiseren met wat meer ervaren mensen? Het is zo fijn als het dragen eenmaal goed lukt en je er (zelf)vertrouwen in hebt!
Dat vraagt om een draagmeet/draagkring ten zuiden van Haarlem
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:17:37 #65
286218 jacs
draagnerdt
pi_76479103
Hèhè, niet langer in de lurkstand hier: spuit 11 heeft zich eindelijk geregistreerd. Voelt als een warm badje naast dat andere forum

Een Bossche draagkring, is dat niet wat trouwens?
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:36:56 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76487544
Wat gaaf zeg die draagjas Daar heb je volgens mij pas echt bekijks mee Heb er overigens geen belang bij, ben toch meer van de draagdoek denk ik, maar leuk is 'ie wel.

Zoals beloofd een draagdoekfoto. Zonder flits, dus niet megaduidelijk, maar het draagdebuut met de geweven doek beviel prima! Draagt echt heel prettig, en deze doek is veel mooier dan de tricotslen die ik heb

woensdag 6 januari 2010 @ 16:47:47 #67
286218 jacs
draagnerdt
pi_76488034
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef Tan het volgende:
Wat gaaf zeg die draagjas Daar heb je volgens mij pas echt bekijks mee Heb er overigens geen belang bij, ben toch meer van de draagdoek denk ik, maar leuk is 'ie wel.
Volgens mij draagt Grijs onder de jas ook een draagdoek hoor

En wat een heerlijke foto
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:00:29 #68
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76491312
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:47 schreef jacs het volgende:

[..]

Volgens mij draagt Grijs onder de jas ook een draagdoek hoor

En wat een heerlijke foto
Aha... ik vroeg me al af hoe de constructie daaronder was dacht dat ze er een soort binnenwerk in had
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:03:58 #69
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76491459
Tan
pi_76500574
Ik heb nog steeds wat dragers te koop
SPOILER

[ Bericht 47% gewijzigd door owlet op 07-01-2010 13:21:51 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:18:46 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76500730
die eerste is stoer!
erm, erm, erm....

eerst kind werpen...

dan kijken offie nog te koop staat. doe maar niet voor mij reserveren als je hem eerder kwijt kunt.

tan, het ziet er heel lief uit,met elyas!
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 21:23:42 #72
5428 crew  miss_sly
pi_76500962
Tan, wat knus en lief
*zucht, dan lijkt het alweer zolang geleden dat mijn kleine meisje zo klein was.

Davinia, wat moet dat meisje van jou een ongelofelijk mooi grietje zijn dadelijk. Ze neemt er voldoende tijd voor

Senna vandaag opgehaald met de doek vanwege de sneeuw na een langer dan normale kdv-dag (ook alweer door de sneeuw). Ze was zoooo moe, had het helemaal gehad. Vanaf het moment dat ze in de doek zat, keerde ze naar binnen, naar mij, en heeft zelfs niet meer haar neusje in de wind gestoken om de frisse lucht te voelen. Arm ding, maar wel lekker knus bij mama even bijkomen van de drukte
pi_76501368
ik vind die meitai prachtig! maar ik heb er net al eentje gekocht
pi_76501446
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:18 schreef DaviniaHR het volgende:
die eerste is stoer!
erm, erm, erm....

eerst kind werpen...

dan kijken offie nog te koop staat. doe maar niet voor mij reserveren als je hem eerder kwijt kunt.

tan, het ziet er heel lief uit,met elyas!
Waaaaat! Ik dacht dat jij pas een week of 20 zwanger was
Sterkte met wachten
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:13:51 #75
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76508515
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:51 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie jas Grijs! Is die jas een beetje makkelijk aandoen? En zou hij mij passen? Ben klein, 1.64 en draag maat 38/(40)
Aandoen vond ik wel makkelijk, uitdoen iets lastiger. En ik denk dat hij jou beter zal passen dan mij, ik ben zo'n 1.70 m. en zit rond maat 42. En zoals je ziet, zat de jas mij wel erg strak.

@Tan: Marlien zit inderdaad in de draagdoek, daar gaat dan de jas overheen .
En wat een heerlijk gezicht zo'n kleintje in de draagdoek.
Jammer dat ik bijna alleen nog maar op de rug draag (Marlien wil ook niet meer voor). Heel soms draag ik nog op de heup, maar vind ik niet zo fijn dragen en onpraktisch , maar het is wel veel gezelliger.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:13:29 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76513835
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef owlet het volgende:

[..]

Waaaaat! Ik dacht dat jij pas een week of 20 zwanger was
Sterkte met wachten
doe maar het dubbele

en als doek vind ik hem idd te roze, maar als MT issie wel heel cool!

(maar ja, als tkind straks rood haar heeft, is zo'n zuurstok-MT mss ook een beetje too much... )
pi_76516541
Ik probeer eindelijk eens het rugdragen onder de knie te krijgen. Okay ik begin er pas net mee maar het valt me vies tegen.... Ik heb een tijd geleden een workshop gehad van Webkim, toen ging het best aardig. Alleen ik heb nog steeds met vlagen zo'n last van mijn rug en bekken, dat ik eigenlijk niet te lang gebukt kan blijven staan. Na die paar uur workshop heb ik nog best een tijd last gehad van bekken, dus niet meer geprobeerd. En nu ben ik natuurlijk de meeste tips en trucs alweer vergeten
En dan schijnt rugdragen beter te zijn voor je rug, maar zie dr dan eerst maar eens op je rug te kríjgen... Als het knopen in één keer goed ging zou het net gaan, maar ja dat lukt dus nog niet. Hou het nu meestal bij een rucksack, want dan hoef ik niet zo te bukken. Maar zou ook zo graag eens de BWCC en SHBC doen.
©Dumbo
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:41:29 #78
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76516686
Bwcc kun je doen terwijl ze op de commode zit he? Je zet haar gewoon neer op de doek met de doek tot in haar ken, dan ga je ervoor staan en knoop je de chestbelt. Dan heb je het eerste stuk iig alvast gehad zonder te bukken of gewicht aan je.
Ik moet trouwens zeggen dat ik met mijn bekken de ruck fijner vind dan bwcc want dat eerste zit hoger.
Double Hammock is ook zwaar favoriet hier
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:43:57 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76516783
tex, en met een chest belt?
dan kan je rechterop staan zonder dat ze eruit kukelt.
of zittend op de bank en daarna heel erg goed aanspannen?

wel balen dat je nog steeds last hebt van je bekken!
heb je oefeningen of iets?
pi_76519545
Iemand bekend met de meitai's van ecobeco.nl? (wel leuke stofjes enzo, was even benieuwd of iemand ze kent...)
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 15:56:43 #81
141844 Macka66
pi_76525904
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef Nijna het volgende:
Iemand bekend met de meitai's van ecobeco.nl? (wel leuke stofjes enzo, was even benieuwd of iemand ze kent...)
Nee, niet bekend mee. Maar ik vind het slecht doordacht, want er staat niet eens een foto op de site waarop je kunt zien hoe de mei tai in elkaar steekt.
Ik vraag me af of ze wel weten waar het om draait bij dragen.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 16:02:23 #82
141844 Macka66
pi_76526129
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:37 schreef texelonia het volgende:
Ik probeer eindelijk eens het rugdragen onder de knie te krijgen. Okay ik begin er pas net mee maar het valt me vies tegen.... Ik heb een tijd geleden een workshop gehad van Webkim, toen ging het best aardig. Alleen ik heb nog steeds met vlagen zo'n last van mijn rug en bekken, dat ik eigenlijk niet te lang gebukt kan blijven staan. Na die paar uur workshop heb ik nog best een tijd last gehad van bekken, dus niet meer geprobeerd. En nu ben ik natuurlijk de meeste tips en trucs alweer vergeten
En dan schijnt rugdragen beter te zijn voor je rug, maar zie dr dan eerst maar eens op je rug te kríjgen... Als het knopen in één keer goed ging zou het net gaan, maar ja dat lukt dus nog niet. Hou het nu meestal bij een rucksack, want dan hoef ik niet zo te bukken. Maar zou ook zo graag eens de BWCC en SHBC doen.
Als je last hebt van je bekken vooral veel afwisselend dragen, ook a-symmetrisch. Zo roest je bekken niet vast, zeg maar. En bij BWCC en SHBC kun je je rug net zo houden als bij de rücksack, je hoeft niet te bukken.
Aanstaande maandagochtend is er Draagkring in Den Haag Spoorwijk, dus dan zou ik kunnen troubleshooten.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:10:00 #83
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76553882
Davinia ik heb fysio gehad, het max wat vergoed werd. Maar had nou niet echt het idee dat ik er heel veel aan had. En moet eerlijk bekennen dat ik ook niet vaak meer oefeningen doe. Het was een heeel stuk minder, maar nu speelt het ineens weer op. Maar het scheen bij mij helemaal niet heel ernstig te zijn, bekken stond wel gewoon goed, etc.

Chestbelt doe ik ook, maar ik heb nog niet ontdekt wat nu een geschikte doek is om te gebruiken... Veel doeken glijden teveel, dus dan zakt het ondanks de chestbelt toch gauw weer uit. En andere doeken zijn juist weer te stroef, waardoor je ze later niet meer goed kunt strak trekken.

Op de commode ga ik eens proberen! Bedankt voor de tip.
En afwisselen ga ik dan ook maar meer doen. Draag nu toch voornamelijk op mijn buik, vooral omdat ik dat gezelliger (en makkelijker) vind
Ik twijfel nog een beetje over maandag. Auto meenemen wordt erg lastig, plus ben beetje huiverig voor de sneeuw. Trein vind ik aan de dure kant, maar misschien dat ik dan wel kom, heb er sowieso wel weer eens zin in

[ Bericht 10% gewijzigd door texelonia op 08-01-2010 10:32:07 ]
©Dumbo
pi_76576111
Ik kwam een advertentie tegen voor een draagjas op Marktplaats. Misschien heeft iemand er wat aan

http://link.marktplaats.nl/309653979

Tan wat een geweldige foto lekker knus zo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:27:47 #85
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76598953
De keren dat ik probeer te rugdragen gaat het ook niet zoals ik wil.

Ik begin toch echt met T esse l heel hoog op mijn rug geknoopt. Maar zo gauw ik wat met haar rondloop zakt ze langzaam maar zeker iets naar beneden. Nou knoop ik (absoluut) niet losjes en is het bij elke knoop (ruck, SHBC) met of zonder chestbelt.

Ik heb soms het idee dat ik net zo goed gewoon mijn BWCC (op mijn hoogst) kan knopen want dan zit ze net zo hoog/laag als bij die gezakte 'hoge' knopen.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 14:40:38 #86
141844 Macka66
pi_76599391
Ligt het niet aan je draagdoek Noli?
pi_76608805
Vandaag waren Vlindur en man hier met Rienk om m'n TricotSlen op te halen!
Hij staat ze goed, kijk maar!

Veel plezier ermee Vlindur, en Rienk is echt te lief!
pi_76608947
oooh wat een superfoto!
staat je goed Vlindur!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76609416
Bedankt Zweefvliegje! Ben er superblij mee!

We hebben hem nog niet kunnen testen, want Rienk was thuis mega overstuur omdat ie zo'n honger had.. Ik dacht bij jou dat het nog wel meeviel..
En nu ligt ie te slapen, dus morgen gaan we er voor!

Thnx Huup!
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 13:11:49 #90
141844 Macka66
pi_76629363
Vlindur, wat ben je stralend mooi zo!
(Rienk mag nog wat hoger, zo dat je 'm makkelijk een tuutsje op z'n hoofd kan geven.)

Ik krijg een superdraagweek.
Morgen is de aftrap van de Haagse Draagkring-editie Spoorwijk, en ik heb er zo'n zin in! Vanaf donderdag drie dagen Trageschule cursus om te certificeren als draagconsulent.
en ik vind het echt balen dat de basiscursus voor TF en TearSong niet door kan gaan nu
  zondag 10 januari 2010 @ 13:38:11 #91
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76630472
Ik denk dat ik morgen toch maar even oversla Macka! Sorry maar ik zit nu juist echt even in een draagdip. Bwugh
pi_76630694
Dank je Macka En dat het allemaal nog wel wat strakker kon voelde ik toen ook al, maar de foto moest wel genomen worden natuurlijk Straks bij de visite gaat hij in de doek en dan ook strakker
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 20:48:20 #93
5428 crew  miss_sly
pi_76650905
Vlindur wat een leive foto hoe was het bij de visite gegaan?

Macka, ik had je een mailtje gestuurd met een bestelling voor kleertjes; heb je dat nog gezien?
pi_76651710
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:29 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vandaag waren Vlindur en man hier met Rienk om m'n TricotSlen op te halen!
Hij staat ze goed, kijk maar!

[ afbeelding ]

Veel plezier ermee Vlindur, en Rienk is echt te lief!
Wat een tof ding! Daar zie ik mezelf ook wel mee lopen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Vlindur.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:05:39 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_76668973
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Macka66 het volgende:
Vlindur, wat ben je stralend mooi zo!
(Rienk mag nog wat hoger, zo dat je 'm makkelijk een tuutsje op z'n hoofd kan geven.)

Ik krijg een superdraagweek.
Morgen is de aftrap van de Haagse Draagkring-editie Spoorwijk, en ik heb er zo'n zin in! Vanaf donderdag drie dagen Trageschule cursus om te certificeren als draagconsulent.
en ik vind het echt balen dat de basiscursus voor TF en TearSong niet door kan gaan nu
Dat is inderdaad erg jammer!

Hier heb ik voor de liefhebber nog een tricot liggen van 5 meter, ik heb hem zelf gemaakt en hij is bruin met een oranje bies. Voor wat de gek ervoor geeft mag hij weg, lenen is ook een mogelijkheid
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76669423
Leander wil niet meer in de draagdoek Hij schreeuwt alles bij elkaar als ik hem erin doe. Of het nu in de mei tai is of gewoon de draagdoek van Tex (die gaat deze week/begin volgende week op de post terug) hij vind het allemaal niks meer. En ik heb geen doek die lang genoeg is om hem op de heup te dragen.
En nu twijfel ik dus. Ik wilde voor mijn verjaardag een draagtas vragen. Maar nu ben ik bamg dat ie dat ook niet wil. En dan heb ik zo'n tas waar ik niks mee doe!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76669458
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Macka66 het volgende:
Oh leuk inderdaad! Vond het fijn op te lezen dat voor jullie de cursus wel gewoon doorgaat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 11 januari 2010 @ 10:26:25 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76669502
Is het raar dat ik het nog een beetje eng vind om Fabian in de draagdoek te doen? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar ik ben én bang dat hij er op onverklaarbare wijze ineens uitvalt en ik ben bang dat zn beentjes neit goed zitten.
Ik gebruik de ringsling en zet hem zeg maar rechtop erin en zn beentjes in de kikkerhouding.
De beentjes steken dan onder de doek uit, dat hoort toch zo?

Ik vind het écht doodeng!

Oh....en mijn man wil ook dragen! Eerst zei hij nog dat hij het niet ging doen, en nu lijkt het hem wel super handig!

Macka, alvast succes op de cursus en veel plezier met de draagkring.
pi_76669747
Amaranta: anders even een foto plaatsen van hoe de beentjes zitten, als je twijfelt? Dat doodenge herken ik wel hoor! Als ik terugkijk naar de eerste draagfoto's van Tomas en Yara heb ik op alle foto's m'n handen onder de billen, voor het geval dat Ook later nog. Foto's van voor het eerst in een MT, voor het eerst een sling uitproberen...overal zit er een hand onder de billen

Super dat je man ook gaat dragen!
It's all up to you
  maandag 11 januari 2010 @ 10:48:35 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76670105
@ tearsong, ja die hand eronder herken ik wel. En dan laat ik ze los en dan denk ik...pff hij hangt nog!!

Ik doe de beentjes eruit net zoals in de 'handleiding'.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:49:30 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_76670131
Ik heb de beentjes van Jochem er nog meestal inzitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 januari 2010 @ 11:18:46 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76671170
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef Macka66 het volgende:
Ligt het niet aan je draagdoek Noli?
Dat is ook het eerste wat ik dacht dat er misschien iets teveel rek/bounce in de doek zat.
Maar nou heb ik nu toch doeken die vrij stug/stevig zijn.

Ik heb het met Ziegel (de katoenversie), Hopp pinstripes en met Didy Julia. Met Avalon Rainbow niet zo heel erg en met Lillien eigenlijk helemaal niet.

Nou is het rugdragen hier sowieso een crime. Lieftallige dochter die met geen mogelijkheid stil ligt/gaat hupsen*/op mijn rug probeert te kruipen/andere halsbrekende stunts uit probeert.
Ze is ook erg sterk en weet op een of andere manier (hoe strak ik ook knoop) altijd haar benen naar beneden/knieen bij elkaar te "wrotten" om zich dan aan mij af te zetten.

Gelukkig past ze ook nog wel lekker knus op mijn buik. In de FWCC en FCC doet ze het niet en in de Ergo lukt het haar niet.

* Hupsen:... Op de buik liggen, armen en voeten omhoog (skydivehouding) en die dan zo snel mogelijk op en neer zwaaien
Maxi, Midi & Mini
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:21:42 #103
5428 crew  miss_sly
pi_76671277
Noli, dat is niet hupsen, dat is vliegen

lastig lijkt me dat.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:49:30 #104
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76674443
Yihaa, het is gelukt, een bwcc! Min of meer dan Hannah zittend op de commode, ging erg makkelijk! Chestbelt zat binnen no time, Zara is een erg stroeve doek dus het gleed ook helemaal niet uit. Die lappen die daarna over de schouder gaan, die mogen nog wel wat strakker. Maar omdat Zara zo stroef is, is dat moeilijk strak te trekken... Maar ben zo naar school gegaan en in die 20 minuten is het niet uitgezakt.

Het is dus nog even zoeken naar DE doek voor deze knoop. Niet te glad zodat de chestbelt uitzakt, niet te stroef zodat ik bijna niet strak kan trekken. Misschien als Zara wat meer ingedragen is ik hem makkelijker strak kan trekken. Of de doek die nu bij MeNicole logeert. Of mn Hopp. We blijven gewoon proberen dus

MeNicole wat jammer dat Leander niet meer in de draagdoek wil. Maar wie weet is het maar tijdelijk. Ik hoor wel vaker mensen over een (tijdelijke) draagstaking van de kinderen.

Noli. wat onhandig zo'n beweeglijk kind Hier geen last van, Hannah werkt meestal wel aardig mee. Als ze tenminste niet moe is, of honger heeft en dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch.

Vanochtend toch de Draagkring niet kunnen redden. Jammer, want ik heb er wel weer eens zin in! Volgende keer probeer ik echt te komen.
©Dumbo
  maandag 11 januari 2010 @ 12:57:50 #105
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76674697
En zie ze eens stralen! Leuke foto's .
  maandag 11 januari 2010 @ 13:03:42 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76674876
tex, die oogjes boven die doek uit! Die stralen gewoon plezier uit!
  maandag 11 januari 2010 @ 13:10:07 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76675093
Yay voor Tex
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 13:14:36 #108
5428 crew  miss_sly
pi_76675244
Wat een geweldige foto's tex Dat snoetje van je meisje

Wat ik me dan afvraag: draagt dat wel fijn, met die knoop op die hoogte?
En wat ik me ook al een tijdje afvraag: wat is een double hammock voor een knoop?
  maandag 11 januari 2010 @ 13:28:11 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76675773
Welke knoop bedoel je? Waar ik afgeknoopt heb? Ik vind het prima zitten, heb er geen last van. Vind het alleen onhandig met draagjas, zit er zo'n bobbel op mn buik.. Maar je kan ook Tibetaans afknopen, waarbij de staarten omhoog gaan naar de chestbelt.

Of bedoel je juist die chestbelt? Als ie op de juiste hoogte zit heb je daar ook geen last van. Als ie te hoog komt word je zowat gewurgd en dat is niet fijn natuurlijk En heb ook weleens gehoord van mensen dat de chestbelt drukt op de botjes die daar in je hals zitten, en dat is natuurlijk ook niet fijn. Zoals bijna alles met dragen dus: heel persoonlijk.

Bij de double hammock gaat de doek helemaal om je bovenlijf heen waardoor het als het goed is extra stevig zit. ellevill heeft er een hele mooiefoto van vind ik:

©Dumbo
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 13:31:52 #110
5428 crew  miss_sly
pi_76675916
die double hammock ziet er mooi uit

en ik bedoel denk ik de chestbelt. nog nooit geprobeerd, hoor, maar hij lijkt me daar zo onhadig zitten. vakt in de praktijk dus misschien wel mee.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:05:38 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76677248
Kijk!

Het zat VEEL te los! Maar het was even om samen op de bank te kunnen maffen en dat ik zeker wist dat ze nergens heen kon.
Maar ze heeft dus op dag 2 in de doek gezeten!

Verdere spam van madam in het fototopic
pi_76677443
Owwwww *rammeldebammel*
Ik wik ook!
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 14:15:30 #113
5428 crew  miss_sly
pi_76677625
Davinia

webkim, nog even geduld!
pi_76690118
Davinia

Tex
  maandag 11 januari 2010 @ 19:49:06 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76691498
Awww Ik zou bijna heimwee krijgen
  maandag 11 januari 2010 @ 19:57:06 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76691902
Oh Davinia!
©Dumbo
pi_76692466
Heeeeeeerlijk Davinia!

en oooooh Tex... ik vind je doek mooooooooooooi!!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76716295
Davinia, ik had nog helemaal niet in de gaten dat je bevallen was inmiddels . Maar lekker!
pi_76717295
davinia

hier nog iemand een doek te ruil voor een zara fresh, smalle mt 5?
pi_76717359
Davinia

Hier de laatste tijd weinig gedragen, ik vind het te glad buiten
Maar ik wil zo graag weer!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76717368
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:49 schreef texelonia het volgende:
Yihaa, het is gelukt, een bwcc! Min of meer dan Hannah zittend op de commode, ging erg makkelijk! Chestbelt zat binnen no time, Zara is een erg stroeve doek dus het gleed ook helemaal niet uit. Die lappen die daarna over de schouder gaan, die mogen nog wel wat strakker. Maar omdat Zara zo stroef is, is dat moeilijk strak te trekken... Maar ben zo naar school gegaan en in die 20 minuten is het niet uitgezakt.

Het is dus nog even zoeken naar DE doek voor deze knoop. Niet te glad zodat de chestbelt uitzakt, niet te stroef zodat ik bijna niet strak kan trekken. Misschien als Zara wat meer ingedragen is ik hem makkelijker strak kan trekken. Of de doek die nu bij MeNicole logeert. Of mn Hopp. We blijven gewoon proberen dus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

MeNicole wat jammer dat Leander niet meer in de draagdoek wil. Maar wie weet is het maar tijdelijk. Ik hoor wel vaker mensen over een (tijdelijke) draagstaking van de kinderen.

Noli. wat onhandig zo'n beweeglijk kind Hier geen last van, Hannah werkt meestal wel aardig mee. Als ze tenminste niet moe is, of honger heeft en dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch.

Vanochtend toch de Draagkring niet kunnen redden. Jammer, want ik heb er wel weer eens zin in! Volgende keer probeer ik echt te komen.
ik knoopte m fijn met een random indio..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:30:19 #122
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76717983
*mental note:*

Uitkijken met open keukenkastdeurtjes waar dochterlief bij kan als ze op mijn rug zit.......
*KABAM!* *auw!*
En een lol dat ze had de kleine sadist!
Maxi, Midi & Mini
pi_76718141
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 13:41:57 #124
141844 Macka66
pi_76718391
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
Er zijn een aantal doekenmerken die ook mei-tais voeren. En er zijn in Nederland inmiddels ook mei-tai maaksters waar je of een mei-tai uit voorraad kan kopen of op bestelling kunt laten maken.
De maaksters in Nederland waarvan ik de mei-tais (ook naaitechnisch) echt het beste in elkaar vind zitten zijn Lilababy en MamaMerel.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:42:21 #125
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76718408
Euh ik weet niet hoe handig je bent?
Maar er zijn verschillende patronen online te vinden.

Kopen kan natuurlijk ook. Als je geld teveel hebt een keer in de zoveel tijd verkoopt Kleinsmekker MeiTai's.
Dan is er MisterMirko.be, Babylonia heeft de BB-tai, Ooiebeest, MamaMerel, slingomama en zo zijn er nog wel veel meer.
Gewoon google'en op Mei Tai en je hebt er al een hele rits.

[edit:] Wat Macka zegt!
Maxi, Midi & Mini
pi_76718424
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
ohoh vloeken in de kerk

meitai's kan je overal wel vandaan trekken, google!
ik stelde er 1 samen in canada
pi_76718512
ik vind die meitai's van liv (bymama oid?)?Macka? erg mooi, maar of ze fijn dragen weet ik dan weer niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:51:42 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76718832
Davinia met Aviva in de doek
En wat straal je, geen wonder met zo'n heerlijk kleintje tegen je aan!!
Ik wil oooooook!! Oh wacht, ik heb al

Tex, dat is een mooi begin van het rugdragen!!

Noli, zo herkenbaar! Net als iets te dicht langs de schappen lopen in de supermarkt met een bijdehant dreumesje op je rug geknoopt
.... met gevoel voor drama....
pi_76719072
Dat ze zelf goed te maken zijn heb ik ook gezien ja, maar dan wil ik toch eerst een keer 1tje kopen en proberen, ga ik em daarna wel namaken. Bedankt voor de namen in iedergeval, ik kwam zoveel tegen en ik heb geen idee van de kwaliteit. Ik ga eens wat moois uitzoeken, tis een verjaardagscadeau voor mezelf, dus komt goed.
pi_76719355
de meitai die jelief gemaakt heeft draagt anders ook heel fijn hoor
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 14:07:33 #131
141844 Macka66
pi_76719543
Wat ik de afgelopen twee jaar heb waargenomen wbt mei-tai productie:
Er zijn steeds meer mei-tai maaksters. Maar ook met goede ingrediënten, een oven en een voorbeeldfoto wordt je taart meestal niet van dezelfde kwaliteit als die van de meesterpatissier. Dat zit 'm in technische kennis, afwerking en de fijne kneepjes van het vak. En zo zit dat ook met mei-tai's.

En ja, TF maakt geweldige taarten en Jelief kan goed naaien
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_76720060
ik denk dat je gewoon goed moet afspreken wat te doen als hij (zij? de mei tai iig) niet lekker zit. want hoe hij draagt is toch het belangrijkste. en wat macka zegt: het lijkt simpel, maar er kunnen grote verschillen in zitten. ik heb er twee en die dragen echt volstrekt anders! de mr mirko is een stuk 'kleiner' en de banden zijn van ander materiaal en korter zodat je toch ietsje anders omknoopt en aanspant
pi_76720422
Ik heb er zelf ook 2, 1 van Liv (www.bymama.nl) en 1 van Mister Mirko (www.mistermirko.be).
Ze dragen inderdaad totaal verschillend, maar beiden prettig!
Die van Liv heeft smalle gevulde banden en die van Mister Mirko brede ongevulde.. heb de wraparound versie dus ik denk langere banden dan die van jou simmu!
Maargoed, omdat ik zelf de laatste tijd weer vaker de geweven doek pak ga ik de Mister Mirko verkopen omdat ik die het minst van de 2 pak.
Dus Mefke ik heb je even een PM gestuurd.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:49:27 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76721145
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik knoopte m fijn met een random indio..
Hmm katoenen indio's kon ik niet fijn mee knopen dus heb ik niet meer. Zink (met linnen) is te kort, wollen indio te glad (chestbelt bleef niet goed zitten) en Kupfer (ook linnen) is nog bij MeNicole. Maar hoop dat die laatste idd fijn knoopt!

Oeh, of m'n Nati met wol, die kan ik morgen ophalen op het postkantoor

Zijn jullie de sneeuw ook zo zat? Dragen jullie wel of niet in de sneeuw?
Ik ben vanochtend uitgegleden met Hannah op mijn rug Gelukkig viel ik naar de zijkant, en dus niet op Hannah, die had helemaal niks. Maar wel even schrikken. Ik ben dus wel weer een beetje klaar met de sneeuw... Ook omdat ik een nieuwe moederfiets heb trouwens, die ik nu dus nog niet heb durven proberen.

Owjah, dat reminds me. Als ik nou straks met Hannah op de fiets ga, doek mee, en als we ergens zijn kan Hannah in de doek. Maar. Nu heb ik een fijne draagjas, maar die moet eerst uit om Hannah in de doek te doen. En dat is nu wel k-k-koud! Hoe doen jullie dat? Gewoon ergens naar binnen gaan en daar knopen? Of toch over de jas knopen? Wat doen jullie je kind dan aan? Want als ik Hannah naar kdv breng doe ik d'r even in de ringsling (zit tegenover ons) over mijn jas, zodat ik niet mijn jas uit hoef daar. Maar het is dat het maar 10 meter lopen is, want met Hannah's winterjas is niet echt praktisch in een draagdoek.... En om nou weer speciaal iets nieuws te kopen daarvoor...
©Dumbo
pi_76724912
bwuh hier ook onderuit gegaan, gelukkig had ik elin net 'afgeknoopt' dus ja, ik ben t nu ook zat

Ik knoop trouwens gewoon buiten, dan heb ik t maar even koud alleen vaak natte punten aan de doek
Ik trek haar als we een flink stuk gaan lopen, gewoon haar jas aan. Anders een vestje want winkel in winkel uit met dikke winterjas is niets en als ik iets langer buiten sta, dan hang ik gewoon mn sjaal over haar rug
pi_76727502
Ik gebruik nu steeds de buggy als we naar buiten gaan. Vind het echt veel te eng met die sneeuw om te dragen. Ik ben zo onhandig met sneeuw, ik glij continue bijna uit, dus als ik Graeme in de draagdoek doe, weet ik wel zeker dat ik echt uit ga glijden en dat wil ik echt niet.
pi_76728204
hier strooien ze niet en sneeuwschuiven doen ze ook maar eens in de 3 weken. dus nee: ik ga er niet op uit met dragdoek.
pi_76729260
Hier gewoon ff jas uit, en idd natte draagdoek aan de uiteindes.
pi_76730280
Hoe mag ik de slen/een doek eigenlijk wassen?

Heb hem nu op fijne was (30 graden en 600 toeren centrifugeren)
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:50 #140
141844 Macka66
pi_76757112
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.
pi_76757754
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef Macka66 het volgende:
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.

Hij is droog en ziet er goed uit
pi_76759624
Hier net bij gebrek aan buiten dragen maar even geoefend om een hüftschlinge en een kangaru te knopen. Bij de kangaru vind ik het erg moeilijk om de doek op Graeme zn rug mooi glad en strak te krijgen. Als ik teveel aanspan/strak trek, dan floepen zijn billen er weer onderuit. Ik doe duidelijk iets verkeerd. En bij de hüftschlinge vind ik het aanpannen helemaal erg moeilijk. Nog maar even dooroefenen dus Is die sneeuw toch ergens goed voor.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:03:53 #143
141844 Macka66
pi_76760858
tessie, de kanguru doe je het makkelijkst als je zittend op een stoel begint. Beetje onderuitgezakt, Graeme lekker tegen je aan, doek er om heen, stukje stof van onderen tussen jouw buik en die van Graeme trekken (om een buideltje te vormen), dan pak je de onderste rails en slaat die langs je gezicht over je schouder (zie foto). Vervolgens sta je op, kruist de stofbanen achter je rug en knoopt voor onder Graeme's achterwerk af.
Natuurlijk wel Graeme zoveel mogelijk ondersteunen tijdens het knopen.

pi_76761219
Ooh dat klinkt wel als een goede tip Macka! Dat ga ik binnenkort zeker even proberen. Want zo staand is het echt wel lastig om echt een goed buideltje te krijgen. Thanx!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:46:10 #145
141844 Macka66
pi_76762653
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:11:01 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76763675
Wat stoer, macka! Helemaal leuk!

Had ik al gezegd dat we naar buiten zijn geweest met aviva? uiteraard in de doek. hoe anders
wat is dat fijn! ik liep zo trots als een pauw door te straat te paraderen, waar natuurlijk overdag geen hond was, maar dat terzijde

ik kan niet wachten tot ik voldoende hersteld ben dat we echt op pad kunnen!
al durf ik nog niet te dragen waar eli bij is, mss wordt hij dan (wel) jaloers...
pi_76767085
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef Macka66 het volgende:
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes ! hahaha

en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
pi_76810492
Gefeli Macka!! wat goed zeg!

Deze moet echt even gecrosspost met het doeken-op-reis topic, ik vind het zo leuk

Joehoe we hebben een draagopa!

even wennen

mn paps vond het geweldig even wennen in het begin maar daarna lekker knus knuffelen hij stond zo te glunderen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810531
oh en ik wil denk ik ook een mei-tai maken, gewoon als leuk projectje zeg maar, als iemand een linkje heeft naar een goed en beproefd patroon of werkbeschrijving dan hou ik me aanbevolen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810996
Oohh Huup, wat een geweldig leuke foto's! En hij kijkt er zo trots en glunderend bij. En het ziet er zo knus uit, opa met zn kleindochter!

En natuurlijk ook nog een voor Macka! En ook voor Davinia!
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:06:45 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76823223
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes ! hahaha

en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
tzt ga ik ook zeker dragen waar eli bij is,maar hij is nu nog best onder de indruk van baby, dus ik wil eea niet provoceren, zeg maar.

huup, wat lief, opa!
pi_76839648
Draagopa, dat is gaaf!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:20:53 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76841538
Wat een mooie foto's komen hier voorbij zeg
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76884194
Misschien een vage vraag, maar zijn er ook winkels waar je draagdoeken kunt kopen? (en dus ook kunt voelen, uitproberen etc.?)
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:22:36 #155
5428 crew  miss_sly
pi_76884353
Orea, volgens mij kun je bij Slingomama voelen en uitproberen. Die zit in Diemen, dus ook wel te doen. Je mag ook bij mij een keer komen kijken en voelen en uitproberen, maar ik heb maar een heel bescheiden voorraadje.
pi_76884393
Dat is zeker wel te doen thnx!

En ik wil sowieso Senna nog wel een keertje komen bewonderen (ja sorry, passeer jou gewoon ) dus dat is misschien ook wel een idee!!
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:25:15 #157
5428 crew  miss_sly
pi_76884411
haha, ach, ik vind Senna ook leuker dan mezelf, hoor, dus ik begrijp je helemaal
pi_76884416
Of we moeten gewoon weer een draagdoekenmeet organiseren waarbij iedereen haar doeken meeneemt zodat Orea even alles kan voelen (ik heb er zelf ook maar 3, dus daar heb je denk ik niet zo heel veel aan...)
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:25:55 #159
5428 crew  miss_sly
pi_76884433
Jaah, een draagdoekmeet
pi_76884605
ik ben voor!!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:48:31 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76886794
Macka gefeliciteerd! Daar mag je zeker trots op zijn

Huup wat een leuke foto's, wat leuk dat je vader dat ook wilde

Draagmeet, ben ik ook altijd voor
©Dumbo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:01:32 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_76887236
Is 10 km onder Haarlem wat jullie betreft een goede plek voor een draagmeet?
pi_76889740
Mag ik hier een linkje van "het andere forum" posten?
Ik heb een nieuw initiatief, misschien willen jullie meedoen?
Zal de link even in een spoiler zetten.
SPOILER
pi_76892855
Voor mij maakt het bijna niet uit wáár de meet is (rij op kosten van de zaak en vind rijden geen enkel probleem!! En voor Tessie dus ook niet, want die sleep ik gewoon mee )
pi_76892903
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik hier een linkje van "het andere forum" posten?
Ik heb een nieuw initiatief, misschien willen jullie meedoen?
Zal de link even in een spoiler zetten.
SPOILER
Het onderwerp bestaat niet?
Hardloper.
IG @webkim
pi_76893224
Tis voor mij helaas te ver, maar ja, wij wonen ook in Drenthe, dus dat is ook wel erg uit de richting.

Donderdag hadden we weer babymassage, en er was gevraagd of er wat draagsystemen meegebracht konden worden. Dus daar kwamen 3 babybjorns, 1 babybag, en mijn draagdoek tevoorschijn.
Ze kenden een knoopdoek helemaal nog niet, en waren onder de indruk van mijn knoopkunsten (was maar gewoon een FWCC dus niets bijzonders). Ze vonden het allemaal maar ingewikkeld en lastig zo'n draagdoek. Die babybjorn was natuurlijk KLIK en vast. Heb nog wel gezegd dat de babybjorn zich niet naar het lichaam van het kindje vormt en schokken niet zo goed kan opvangen als de draagdoek, maar toch bleven ze bij de BB, zelf weten dan!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76893458
Dat hoor ik inderdaad ook veel als ik vertel dat ik heel graag met draagdoek wil gaan dragen. Van 'lastig' tot 'zwaar en niet goed voor je rug' naar 'je hebt toch niet voor niets een kinderwagen' of 'een BB is veel makkelijker!'.

Jammer dat sommige mensen niet verder kijken en dán bepalen of het wat voor ze is...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:49:46 #168
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76894085
Dat van die rug zeggen ze ook alleen maar omdat je onwijs veel pijn krijgt van een BB. Die kunnen zich niet voorstellen dat het ook anders kan.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76894349
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:06 schreef Orea het volgende:
Voor mij maakt het bijna niet uit wáár de meet is (rij op kosten van de zaak en vind rijden geen enkel probleem!! En voor Tessie dus ook niet, want die sleep ik gewoon mee )
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:13:02 #170
108648 cattie
lieve moeder
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:11:35 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76896512
Wat leuk een draagopa!!!!
en wat is hij aantrekkelijk
pi_76900383
Hier lijkt de draagstaking ook weer voorbij gelukkig
De laatste dagen weer regelmatig gedragen en vandaag zelfs weer in een lange doek in een bwcc en rucksack (en in de lange doek wilde ze dus echt pertinent niet meer). Heel fijn!!
pi_76900903
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:34 schreef Orea het volgende:
ik ben voor!!
Ik ook!!
Lijkt mij ook wel wat om een draagdoek te hebben straks, maar ben alleen bang dat ik te onhandig ervoor ben.
Maar dat ga ik nog wel even uitzoeken voor die tijd haha
  † In Memoriam † zaterdag 16 januari 2010 @ 22:01:34 #174
141844 Macka66
pi_76904136
Sonnetje, als je een vest aan kunt doen en je veters kan strikken lukt een draagdoek ook wel

* Macka66 is zojuist gecertificeerd als draagconsulent, zonder schoenveterstrikdiploma als vooropleiding
pi_76904226
Gefeliciteerd Macka!
Ik ben niet zo'n knoopheld, rugdragen krijg ik maar niet onder de knie helaas. Daarom heb ik nu een Mei Tai besteld, eens kijken of dat beter gaat. Ik hoop het zo!
pi_76904434
Macka, gefeliciteerd!
ben een beetje druk, maar ik moet vaak aan je denken, gaat het goed met je?

Jore, dat zou fijn zijn. Ik hoop met je mee!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:18:14 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76904726
Macka, hartelijk grfeliciteerd! Wat zul je blij zijn. En nu lekker je droom gaan leven!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:19:25 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76904765
Mrien, fijn dat de staking voorbij is!
pi_76904877
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:01 schreef Macka66 het volgende:
Sonnetje, als je een vest aan kunt doen en je veters kan strikken lukt een draagdoek ook wel

* Macka66 is zojuist gecertificeerd als draagconsulent, zonder schoenveterstrikdiploma als vooropleiding

oh kijk dat moet dat vast gaan lukken bij mij, ik heb namelijk wel een veterstrikdiploma

oh en gefeliciteerd trouwens
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 22:22:56 #180
5428 crew  miss_sly
pi_76904889
Macka wat fijn! gefeliciteerd
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:33:41 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76905321
Ook hier een keer gefeliciteerd Macka!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:42:44 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76905623
Gefeliciteerd Macka!
©Dumbo
pi_76905834
Gefeliciteerd Macka!!
pi_76906273
Woei Macka! Gefeliciteerd!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:18:40 #185
190853 RockabeIIa
pi_76906880
Hey Macka, van harte!
pi_76916373
Gefeliciteerd Macka!!
pi_76919912
Macka gefeliciteerd nogmaals
  zondag 17 januari 2010 @ 14:10:25 #188
100412 mefke79
komt goed!
pi_76922285
Macka gefeliciteerd!
En ik weet niet meer wie de tip gaf, maar ik heb een hele mooi mei tai besteld bij mamamerel. Nou wachten tot ie klaar is
pi_76926818
Gefeliciteerd macka!!!!
pi_76927137
Leuk Mefke, wat voor één? Ik heb ook bij haar besteld, een Mei Tai style met vogeltjesstof ( !) en paarse banden. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat, jammer dat ik er nog een paar weken op moet wachten.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:13:37 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76927376
Wat leuk Macka!! Lijkt mij zelf zo leuk om lactatiekundige te worden, en dan zoiets (draagdoekconsulente dus) erbij Wie weet voor de toekomst.

Die doek van tex vind ik prachtig!! Maar die doek van davinia ook, lijkt me een heerlijk draagstofje. Welk merk is dat?

En die draagopa Zie ik mijn vader niet doen en mijn schoonvader al helemaal niet. Zelfs mijn partner vindt het niet echt wat, maar geeft niet, ik vind het zelf heerlijk. Elyas ligt nu ook alweer vanaf 14 uur in de draagdoek te pitten, hij is volgens mij aan het clusteren vandaag dus komt amper aan slapen toe, die draagdoek is dan toch een uitkomst
  zondag 17 januari 2010 @ 19:33:47 #192
100412 mefke79
komt goed!
pi_76934778
Jore, ik krijg er eentje met zwarte banden en een petrol lijfje. Lekker stoer voor mijn manneke! En ja, ik wou dat ik em al had, want hij kan echt niet meer lekker in de bykay, ding rekt te veel omdat Driekus best zwaar is.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:37:10 #193
190853 RockabeIIa
pi_76934927
Ik ben heel tevreden met mijn mamamerel-doek! Ben blij dat het ijs nu bijna van de stoepen is.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:19:40 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76954731
Macka, gefeliciteerd!

tan, die bruine is een Binana. een rekbare van bamboe.
pi_76963295
Macka van harte! Wat leuk!
  maandag 18 januari 2010 @ 15:32:43 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76967720
Macka, nog gefeliciteerd!!

Nog een maandje ofzo en dan mag ik ook met baby gaan dragen. Ik heb er zin in!
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 19:44:16 #197
141844 Macka66
pi_76980161
Dankjulliewel! Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar zag een stoere draagopa voorbijkomen en een vreselijk lieve Aviva met stralende mama, en twee Mama Merel mei-tai's op komst en een die naar tevredenheid in gebruik is. Fijn allemaal

Ik begin eindelijk een beetje bij te komen. Gek idee dat het er nu op zit. Ik kan nog wel verder (trainerslicentie om medisch personeel te trainen) maar dat gaat schriftelijk. En het is nou juist zo leuk om met collega's samen te leren. Altijd leuker als je een paar dragers in je buurt hebt

en nu die droom niet alleen leven maar ook uitbreiden zodat ik kan blijven leven
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 19:49:15 #198
5428 crew  miss_sly
pi_76980437
Macka, ik had nog een vraag. Misschien weet jij hoe of wat.

Dochtertje van schaaps broer heeft een spreidbroekje gehad. Nou droegen ze haar ook in een BB. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat bij hun niet bekend is dat een BB niet goed is. Dat is op zich natuurlijk niet vreemd, want dat is bij veel mensen neit bekend, maar ik zou eigenlijk verwachten dat een kinderarts die met heupproblemen bij baby's en spreidbroekjes te maken heeft, hier wel van op de hoogte is en dus ook bijvoorbeeld zou adviseren om niet een BB te gebruiken, maar een draagdoek. Weet jij er iets van of kinderartsen op dit punt geinformeerd worden?
pi_76980582
nog een late gefeli macka

hier draagt mijn schoonmoeder selene nog wel eens. die was heeeeeel verbaast en verrast dat het voor de drager ook zo fijn is
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 20:12:01 #200
141844 Macka66
pi_76981553
Leuk zo'n empirische ontdekking van schoonma Simmu (en geweldig dat ze draagt). Ik heb mijn certificatievoordracht over stressreductie door dragen gehouden. Zowel degene die draagt als degene die gedragen wordt maakt oxytocine aan, wat het gevoel van rust en binding bevordert (en de borstvoeding indien aanwezig).

miss sly, die artsen weten het niet, krijgen het niet bij de opleiding en denken er niet aan dat er deskundigen zijn die ze raad kunnen geven. Helaas. Geweven doek was waarschijnlijk veel beter geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Macka66 op 18-01-2010 20:18:40 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 21:14:02 #201
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76984926
Hier ook nog een late..
Macka van harte!
Maxi, Midi & Mini
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 21:18:35 #202
5428 crew  miss_sly
pi_76985159
Ik vind dat echt zo jammer, dat juist kinderartsen die met dergelijke kwalen te maken krijgen, hiervan dan weer neits weten. Of dan toch iig mensen adviseren om niet in een BB te dragen, want dat is bij een kindje dat al HD heeft natuurlijk zeker niet goed.

Anyway, vandaag gewerkt, morgen dus vrij en eindelijk is alle ijs en sneeuw en narigheid weg. Dus als het evne kan, ga ik morgen lekker met Senna in de doek op stap
pi_76985351
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:49 schreef miss_sly het volgende:
Macka, ik had nog een vraag. Misschien weet jij hoe of wat.

Dochtertje van schaaps broer heeft een spreidbroekje gehad. Nou droegen ze haar ook in een BB. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat bij hun niet bekend is dat een BB niet goed is. Dat is op zich natuurlijk niet vreemd, want dat is bij veel mensen neit bekend, maar ik zou eigenlijk verwachten dat een kinderarts die met heupproblemen bij baby's en spreidbroekjes te maken heeft, hier wel van op de hoogte is en dus ook bijvoorbeeld zou adviseren om niet een BB te gebruiken, maar een draagdoek. Weet jij er iets van of kinderartsen op dit punt geinformeerd worden?
Kinderartsen kunnen altijd aankloppen bij de Vereniging van Draagdoekconsulenten om van gedachten te wisselen. En als belangstellende ouder kan je de behandelaar / therapaut van jou of je kindje natuurlijk ook zelf op de VDC wijzen.
De vereniging streeft ernaar medici en andere ouder/kind beroepsgroepen op de hoogte te brengen over de voordelen van baby- en kinderdragen, maar Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:50:14 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77008635
Ik heb een stash opruiming!
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 19-01-2010 15:18:15 ]
©Dumbo
pi_77009708
draagnoob meldt zich even.
Ben zwanger van nummer twee en wil ons kindje, vooral om praktische redenen, graag gaan dragen.
Zo helemaal oningelezen heb ik een voorkeur voor zo'n rekbare tricot doek, maar ik ben in juli uitgerekend en googlen leerde mij dat die heel warm kunnen zijn. Dus ik hoop dat ik hier de komende maanden een beetje mee mag lezen om een beeld te vormen van de andere mogelijkheden.
Je wordt hier in ieder geval wel heel enthousiast, wat een mooie verhalen en foto's komen hier voorbij!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:32:11 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77010107
Net voor het eerst met Fabian in de draagdoek naar buiten geweest heeeeeeerlijk.
Maar ik heb 1 vraag.
Ik heb hem in een front wrap cross I gedaan. En op het plaatje in de handleiding eindigt de knoop aan de voorkant, op je buik zeg maar.
Maar hoe ik ook wikkelde, ik had niet genoeg stof (4,9m) om hem zo ver te krijgen en heb hem uiteindelijk op mn rug vastgeknoopt. Nou is mijn vraag waar knopen jullie? Voor of achter?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:32:43 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77010129
Ik heb op het filmpje van Kim gezien dat zij ook achter knoopte.
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 14:53:16 #208
141844 Macka66
pi_77010831
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.

Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslings Ook zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:03:52 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011180
Macka! Gefeliciteerd! Was de doek inmiddels binnengekomen in Den Haag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77011796
Haai, hier ook even een vraagje. Ik heb een rekbare doek. Tot drie maanden droeg ik Lente altijd in foetushouding en nu ben ik overgaan op de bbbb. (Gaat fijn vind ik. 't Is alleen soms lastig om de voetjes onder de buikband door te krijgen.)

Maar ik hoor jullie ook regelmatig over de FWCC. Google heeft me inmiddels geleerd hoe deze eruit ziet, maar ik heb 'm nog niet geprobeerd. Welke knoop vinden jullie prettiger/beter en waarom?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:25:07 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011908
OM heel eerlijk te zijn: ik heb geen flauw idee welke knopen ik knoop, ik weet hoe ik moet knopen, maar hoe ze heten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77011921
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.

De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77012424
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:53 schreef Macka66 het volgende:
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.

Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslings Ook zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
Dank! Weet je wat ik zo'n nadeel van al die mooie doeken vind? Die namen! Ik kan dat allemaal nooit onthouden! Maar ik ga me eens in deze verdiepen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:49:07 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77020366
Ik ben verliefd op mijn draagdoek en VOORAL op de inhoud

Net weer iemand enthousiast gemaakt voor de draagdoek, haar tijdelijk mijn tricotslen uitgeleend... ben benieuwd of het draagdoekvirus haar en haar baby ook pakt
pi_77024712
Wat een moppie Tan!

Mijn draagdoek.nl is weer eens terug van logeren. Dat ding is nu al voor 9 baby's gebruikt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77027695
Tan: heerlijk, zo'n kleintje dicht tegen je aan!

Het is alweer even geleden dat ik nieuwe dragers onderweg had maar ik verwacht binnenkort een storch leo naturel *en* heb vandaag deze http://www.bobababycarrier.com/ gereserveerd bij DraagKrachtig Boba Willow komt binnenkort deze kant op!
It's all up to you
pi_77028422
Ik was daarnet in de supermarkt met m'n lief en daar liep een gezin met een kindje in een BB met gezichtje naar buiten. Lotte zat lekker warm tegen me aan in Eva. En mijn Lief, de anti-drager, want het knelt en oh stel dat ze eruit valt, zei: Hm, das toch heel slecht, zo met de beentjes naar beneden?!

Blijkbaar luistertie soms dus wel
Lotte!
Noah!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:29:41 #218
190853 RockabeIIa
pi_77028511
Die bakkebaardjes vind ik wel het aller-, allerleukst, Tan
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 21:32:47 #219
5428 crew  miss_sly
pi_77028712
Tan heerlijke foto!

Tearsong, ziet eruit als een fijne carrier

Dames, bedankt voor de antwoorden op mijn vraag. Zo jammer, zijn echt gemiste kansen eigenlijk van die kinderartsen. Nou ja, dan moeten wij met ons enthousiasme maar zoveel mogelijk mensen enthousiast maken en informeren
pi_77030463
Oh wat een mooie lieve nieuwe babies in allemaal hele mooie doeken!
En een echte draagopa, zover krijg ik die opa's hier niet. Heel misschien een oma. Ik heb net een 2de hands Beco weten te bemachtigen, morgen gaan we 'm ophalen. Ik kan eigenlijk nie wachten
Hopen dat de oma's dan wel een keertje willen dragen.
Een Beco lijkt me erg handig als ik haar vaker erin en eruit moet doen. Ze kan nogal een miep zijn met knopen, da's niet zo fijn als ik in een erg druk CB sta.

En nog een tip: ik heb geen draagjas (draagjassen vind ik jammergenoeg niet zo charmant, behalve die draagponcho maar die is veelste duur... ) en droeg eerst een veelste groot fleecevest en dan de jas erover heen, maar dat zat altijd erg opgepropt (het te groote vest...)
Nou had ik nog zo'n vest met van die lange flappen aan de voorkant van de Hennes. Die flappen kan je erg fijn eromheen draperen en dan met een veiligheidsspeld vastmaken (en dan de jas gewoon open). Werkt echt supergoed. En voor beiden warm genoeg.
Ik zal kijken of ik van de week nog wat foto's ervan kan maken.

Maar vaderlief kan inmiddels ook knopen en is ook al alleen op stap geweest, zie hier het schattige resultaat.

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77030976
Da's een lieve foto Wickie!
Mooie doek ook!

En Tan ook, de inhoud van de doek is inderdaad echt zo schattig!
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 22:30:11 #222
141844 Macka66
pi_77032185
Tan en Wickie, da's niet goed voor mijn eierstokken
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 18:22:08 #223
5428 crew  miss_sly
pi_77062464
ow, ik heb vandaag zulke mooie draagkleertjes binnengekregen
het is dat Senna niet zo van om- en aankleden houdt, anders had ik het haar meteen aangedaan en op de foto gezet

morgen dan maar!

ze zien er trouwens niet alleen mooi uit, maar ze voelen ook heel erg fijn: comfortabel en zacht, maar ook stevig. ik ben er zoo blij mee
pi_77062722
Draagkleertjes? Wat zijn dat dan?
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:17:56 #225
5428 crew  miss_sly
pi_77064538
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:30 schreef Vlindur het volgende:
Nou, kleertjes van Tragwerk.eu die ik had besteld
Een strampleranzug (pakje uit een stuk) en een jurkje met bijpassend mutsje. Het is zoo schetig
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:34:28 #226
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77068132
Wat stoer, die draagopa!

We hebben vandaag voor het eerst Thomas op de rug geknoopt, in de rucksack. Daarna hebben Thomas en ik 'samen' het avondeten gemaakt. Het enige nadeel was dat hij helemaal scheef zakte toen hij in slaap viel, of tenminste zijn hoofdje. Iemand nog tips daarvoor?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77068724
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:25 schreef Webkim het volgende:
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.

De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Aah, op die manier! Heb de FWCC geprobeerd en die kan ik idd beter aanspannen. Thanks!
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2010 @ 20:49:49 #228
141844 Macka66
pi_77068973
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:30 schreef Vlindur het volgende:
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term
pi_77090484
Even een vraagje. Ik draag Isabeau meestal in de FWCC. Dat ging tot een paar dagen geleden prima. Maar ze heeft iets nieuws bedacht. Ze duwt haar hoofd helemaal achterover. Het is niet zo dat haar hoofd achterover hangt omdat ze het niet rechtop kan houden, maar ze wil naar boven kijken, naar mijn gezicht. Misschien een rare vraag, maar denken jullie dat dat kwaad kan voor haar nekje en/of rug?
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:57:10 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_77090931
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijk Wanneer komt er een workshop duoknopen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:52 #231
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77091692
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere term Ik ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.

Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
pi_77091836
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef Troel het volgende:
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijk Wanneer komt er een workshop duoknopen?
die wil ik ook wel
ik was van plan om vlot na de bevalling een consult te doen
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 12:29:28 #233
141844 Macka66
pi_77092149
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Tan het volgende:

[..]

Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere term Ik ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.

Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:44:01 #234
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77092798
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik zie ja

Je ziet me nog wel verschijnen als ik aan maat 68 toe ben Maat 62 heb ik genoeg (lees: te veel )
pi_77093358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

omg ik had niet moeten googlen. Wat een geweldige pakjes! Ik heb zo'n overalletje gemaakt voor Niels vlak voor mijn bevalling maar die is bijna af en ik kom er niet aan toe om het helemaal af te maken, straks is hij er uit gegroeid.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:43 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77096229
oeh, troel, een workshop duodragen! ik wil ook! Goed plan!

Speciaal voor de eierstokken van macka, een foto van draagpapa:

die pakjes van tragwerk zijn echt heel erg lekker! ik ben er iig heel blij mee! en de maatvoering is ook goed, dus dat is fijn!
pi_77107538
Ik begrijp het draagenthousiasme weer wat beter. Ik was vandaag met de ringsling op pad en ook ik vond de kinderwagens die ik overal tegenkwam ineens heel idioot! Onhandig in de winkel, onhandig op Amsterdamse stoepen. Een crosspost uit het fototopic:

Het bevalt zo goed dat ik ook naar iets voor de zomermaanden aan het kijken ben.
pi_77107767
draagpapa met mooie baby
draagmama met mooie knul

ik zal naar je uitijken in de buurt met wandelen, claudia

de maatvoering kan best kloppen, want ons minimeisje is echt nog te kl;ein voor mt 68 zo jammer dat ik moet wachten met showen, want ze zijn zooo leuk
pi_77110490
Wat een heerlijk foto, Claudia! Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?

Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 21-01-2010 21:04:24 ]
pi_77111397
Ssserpente.. écht exact hetzelfde idd.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:07:14 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77111414
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Ylana
pi_77111607
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:07 schreef Saffier het volgende:
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Wat een lief en goed cadeau!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:53:07 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_77113822
Met een ringsling draag je asymmetrisch en daar moet je tegen kunnen. Als je er tegen kunt, dan kun je een ringsling heel lang gebruiken. Het wordt wel steeds zwaarder natuurlijk. Ik heb Fee (bijna 10 kg) graag in mijn ringsling als ik even boodschapjes doe of naar de kinderboerderij ga. Ik ga er geen uren mee lopen.
pi_77113879
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
Wij waren een weekendje weg met vrienden. Op het moment supreme van de vossenjacht was Emma moe en wilde gedragen worden. Lang leve de -toch maar meegenomen voor het geval dat MT-
De volgende dag zat Ruben lekker op mijn rug op het strand, helaas geen foto van.

Hints doen met kind op je rug
De doek is ook nog (mis)bruikt om te fungeren als bruidsjurk voor een manspersoon
En ik ben zo blij dat de sneeuw weg is en het niet meer zo verschrikkelijk koud is. We kunnen weer dragen
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:58:20 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114116
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)

Ze belde me gister om me (nogmaals ) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist! Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
Ylana
pi_77114359
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een heerlijk foto, Claudia! Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?
Sterker nog, een ringsling hoef je helemaal niet te knopen! Ik vind het superhandig, maar ik heb dan ook geen ervaring met gewone doeken. Dit leek me aardig om mee te beginnen.

Omdat ik geen ervaring met andere doeken heb kan ik niet vertellen of het zwaarder is. Ivan weegt nu 6kg en ik loop met groot gemak uren met hem in de ringsling. Ik moet er dan wel op letten dat ik de schouderband goed om mijn schouder heb zitten en de ring niet te laag afzakt. De asymmetrie ervaar ik zelf niet als zwaar, maar symmetrisch dragen is natuurlijk minder belastend. Ik heb een vrij sterk lichaam (da's nog eens een eufemisme ) dus ik kan het goed hebben.
quote:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter de hoofdje.
In de ringsling zou ik dan de bovenkant tot halverwege zjin hoofd optrekken en even wat strakker aantrekken. (Dat is zo handig aan de ring!) Dat doe ik trouwens sowieso, want hij kan nog niet zonder ondersteuning. Maar ik heb natuurlijk geen ervaring met een grotere baby die zich los kan worstelen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:00 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114574
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:54 schreef Jelief het volgende:
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
Ylana
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:43 #248
141844 Macka66
pi_77114615
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Saffier het volgende:
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)

Ze belde me gister om me (nogmaals ) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist! Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
www.selendang.nl
pi_77114641
Hier staat aardige informatie, Ssserpente, waaronder:

"Je kan een sling vanaf de geboorte gebruiken tot ongeveer een kilo of vijftien, naargelang je eigen draagkracht. "
pi_77114713
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:09:30 #251
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114724
Een originele selendang komt er ook nog wel

En ik zie nu dat ik het in mijn vorige post wéér steeds verkeerd spelde
Ylana
pi_77114828
Slendang is toch gewoon de 'Nederlandse' term?

slen·dang
de (m.); -s
(1724) <Mal. selendang
eerste editie 1864
1·(in Indië) soort van sjaal, door de inlandse vrouwen schuin over de borst en soms over het hoofd gedragen; dient tot sieraad, ook tot draagdoek, bv. om er kleine kinderen in te dragen

[ Bericht 39% gewijzigd door Claudia_x op 21-01-2010 21:16:22 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 21:17:46 #253
141844 Macka66
pi_77115210
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Met een schuifknoop en dan net zoals je ringsling gebruiken en aanspannen.
Of als een rebozo: http://babywearing.dictumsapienti.com/rebozo/
Ik heb nog wel ergens een boekje met de Javaanse methode, die gaat niet met knopen maar met het indraaien van stof op de schouder. Moet je maar net durven...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:49 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77132438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook een originele, het is heel simpel, omknopen met één draai in de doek. En dan kan je baby er liggend of zittend op de heup er in. (als je tenminste dezelfde lengte/breedte hebt als ik)
pi_77132979
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooi Ik heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.
Zo?

Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoor valt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77156891
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooi Ik heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
Ik weet niet of er een belangrijk verschil bestaat tussen een gevulde en niet-gevulde ringsling, maar ik houd hem tegen mijn schouder aan alsof ik hem een boertje wil laten maken, ik schuif zijn beentjes in de sling en laat hem dan gewoon zakken. Daarna trek ik de onder- en/of bovenkant bij de ring aan tot hij stevig genoeg zit.

Vandaag had ik de band niet goed om mijn schouder zitten en oef, dat voelde ik.
pi_77158968
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
[..]

Zo?
[ afbeelding ]
Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoor valt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
Euhm ja, zo ongeveer wel ja. Maar ik heb een rekbare tricot, dus die stof is sowieso van dunner en dus lastiger om stevig in het nekje te krijgen.
pi_77159291
Even een omdat die stomme sneeuw en glibberigheid weg is en ik Esmee weer lekker in de doek mee naar het kinderdagverblijf kon nemen. Ze keek onderweg haar ogen uit. Vooral een tram en een brommer leverden onderweg ogen als schoteltjes op
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:18:27 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_77159595
Is er ook niet rekbare tricot dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77160638
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:18 schreef Troel het volgende:
Ik wíst het toen ik het opschreef!

Maar ik heb de ballen verstand van stofjes en bedacht me idd dat er best wel eens niet-rekbare tricot zou kunnen bestaan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:40:54 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_77160669
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik wíst het toen ik het opschreef!
sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77160787
Ik kom er wel overheen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:47:11 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_77160961
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:43 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kom er wel overheen.
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart mijn bed inkruipen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:22:37 #264
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77162613
Tada!

† In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 23:30:37 #265
141844 Macka66
pi_77162896
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:18 schreef Troel het volgende:
Nee. Maar er is in de verschillende tricots wel verschil in rek. Ik heb een pique tricot doek waar relatief weinig rek in zit, die gaat meer richting geweven doek.
pi_77176659
Leuke foto's Jelief!

Ik heb vanmorgen mijn draagjas binnen gekregen. En hij past ook nog En hij is lekker warm
Dus net eindelijk weer eens naar buiten geweest met de draagdoek Ik had dat wel gemist zeg. Ik ben nog wel een beetje gammel, dus we zijn niet zo lang geweest, maar het was heerlijk en knus en gezellig en lekker warm

pi_77177061
Leuke foto, de jas staat jullie toppie
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:03:02 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77178815
Hey, die jas komt me bekend voor Hij is fijn he? Staat jullie goed!
©Dumbo
pi_77224060
Ziet er fijn uit, Tess! Leuke foto!

Ik zit te twijfelen. Ik heb nu dus een rekbare tricotdoek maar zou er graag een wat praktischer te knopen doek bij willen (en eigenlijk ook nog een geweven doek, maar daar gaat m'n vraag niet over ).

Het gaat me erom dat ie makkelijk om te doen is. Als ik naar de stad ga neem ik Lente altijd mee in de doek. Thuis knoop ik dan alvast op m'n gemakje, dan rij ik naar de stad en dan slinger ik 'r vanuit de maxi cosi zo de doek in. Maar ze er dan tussendoor om welke reden dan ook uit is geweest, heb ik er een hekel aan om en public in een eettentje of op een natte parkeerplaats te staan knopen.

Nu zit ik te tweifelen tussen een ringsling en een mei tai. Zijn dat uberhaupt goeie opties? En wat is dan handiger/fijner?
pi_77225367
Dat vind ik ook het lastige van een doek Ssserpente, wij zitten hier ook niet vlakbij de winkels. Moet altijd Lars eerst in de cosi doen, en dan evt weer in de doek.
Maar dat vantevoren knopen werkt?
pi_77226431
Vind ik wel. Hoewel, toen ze nog met opgetrokken beentjes in de doek zat wel. En sindsdien ben ik niet meer met 'r naar de stad geweest. En nu knoop ik de FWCC (geloof ik *checkt. Ja, deze idd) en dan lukt vooraf knopen niet, bedenk ik me net...
pi_77226660
Fuck ik knoop ook de FWCC, ik vroeg me al af van hoe en wat
pi_77226837
Maar als je 'm zo knoopt, kan het wel van tevoren.
pi_77226945
Je kan de doekuiteindes ook in je broekzakken doen, als het nat is. En het knopen in een restaurantje of waar dan ook waar er veel mensen zijn, ik vond het idd ook even wennen. Voelde me er in het begin wel ongemakkelijk bij, want veel mensen zitten toch echt wel te kijken wat je doet, maar het went echt wel hoor Nu vind ik het helemaal niet meer erg.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:43:25 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_77226984
Een ringsling is bij zulke dingen ideaal vind ik. Ik knoop trouwens ook vaak de kreuztrage en die kun je ook van te voren knopen (maar dat vind ik zo onhandig in de auto, dan zit ik met zo'n doek op mijn rug tegen de stoel aan.)
pi_77227037
Ik heb er nog niet heel uitgebreid naar gekeken, maar dan kun je niet meer aanspannen neem ik aan?
Want ik heb het idee dat daar alles mee valt of staat
  zondag 24 januari 2010 @ 21:44:50 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_77227068
kreutztrage is trouwens de scc. Daarna aanspannen is lastiger. Dan kun je beter de doppelkreutztrage (=cross carry) doen, dan kan dat wel.
pi_77228495
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef tessie het volgende:
Je kan de doekuiteindes ook in je broekzakken doen, als het nat is. En het knopen in een restaurantje of waar dan ook waar er veel mensen zijn, ik vond het idd ook even wennen. Voelde me er in het begin wel ongemakkelijk bij, want veel mensen zitten toch echt wel te kijken wat je doet, maar het went echt wel hoor Nu vind ik het helemaal niet meer erg.
Thanks, dat van die broekzakken is wel handig idd! En dat er mensen zitten te kijken, vind ik niet eens het ergste. Ik vind het vooral zo'n gedoe tussendoor. Als ik weg wil, wil ik weg.
pi_77228608
Cattie, mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een ringsling. Wow, deze is mooi zeg!

Of in het paars of roze of grijs .
pi_77233380
Ik heb van de week mijn ringsling weer binnen gekregen (was eerst te lang en is netjes hersteld), hij is mooi!
Zaterdag vergeten mee te nemen met boodschappen doen en dat direct geweten (brullend kind enzo), nu zit hij gelijk in de tas. Natuurlijk al wel gelijk geprobeerd in huis en hij zit goed, wel voor korte stukjes ivm gewicht Lotte, maar hij lijkt me wel heel handig!
pi_77236103
Oeh die is idd mooi Ssserpente!

Mei-tai in wording hiero. Er moet nog e.e.a. afgewerkt en verstevigd worden, maar so far so good. Je kunt een hoop met een oud gordijn en een stukje stof

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77240093
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:
Cattie, mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een ringsling. Wow, deze is mooi zeg!

[ afbeelding ]

Of in het paars of roze of grijs .
Ah, die is van Mister Mirko! Dat was ook de ringsling die ik op het oog had, maar dan in deze kleur:

Als ik hem alleen voor mezelf had gekocht, had ik deze gekozen:

Uiteindelijk heb ik die eronder genomen, omdat mijn lief die mooier/minder opvallend vond en ik het fijn vind als hij Ivan ook wil dragen:

pi_77240123
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:52 schreef huuphuup het volgende:
Oeh die is idd mooi Ssserpente!

Mei-tai in wording hiero. Er moet nog e.e.a. afgewerkt en verstevigd worden, maar so far so good. Je kunt een hoop met een oud gordijn en een stukje stof

[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit! Hip!
pi_77242237
Ghehe moeilijk hè Claudia, die mannen die ook een stem in mogen brengen Ik had allerlei hysterische luiertassen op het oog maar mn lief wilde enkel die grijze van de Hema
Met als gevolg dat ik er een hysterische bij heb moeten kopen krijg je ervan!

Meijahie! Meijahoe! Meija-teihei!!

Let niet op mn ongekamde haar

Dit is een proefversie eigenlijk, ik wilde er eentje maken met vulling in de banden en een slaapkapje/nekrol erin maar bedacht me dat ik het beter eerst even kon proberen T is naar wens gelukt, dus op naar Ikea voor meer stof in leuke kleurtjes!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 januari 2010 @ 12:04:52 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_77243580
Mooi huup! En wat wordt je meisje al groot!
pi_77243889
Wauw, wat mooi, Huup! Ik wou dat ik goed was met naald en draad.
pi_77245646
Goed van jou Huup, knap werk!
En die lijkt op die van Mrien qua kleuren!
pi_77245875
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Goed van jou Huup, knap werk!
En die lijkt op die van Mrien qua kleuren!
Bedoel je deze?

Anders zou ik niet weten welke je van mij bedoeld
pi_77246021
whaha nee ik ben weer eens in de bonen, ik dacht dat die eerdere post van jou was Mrien, maar die was ook van huup. Dat was dus ook dezelfde. Vandaar dattie er zoveel op leek.
Jemig wat een ezel ben ik ook soms...

9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze he

Dan heb ik een reden: HORMONEN
pi_77247082
Ik dacht al
Knal roze Mei Tai namelijk
Je mag nog even onder de hormonen schuilen hoor

Ik heb een nieuwe doek gekocht Oeps...
pi_77247206
zien!
pi_77248137
Nog niet binnen hoor
Deze (als het goed is, plaatje van google), Didymos Indio Viola
pi_77248426
Huup je mei tai is goed gelukt Harstikke leuk stofje ook
Zit het ook een beetje naar je zin?
pi_77248680
Je Mei Tai is trouwens gaaf Huup!!
  maandag 25 januari 2010 @ 16:01:38 #295
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77252264
Hallo allemaal!
Even een vraagje... Misschien staat hij ergens in de vorige 69 topics staan, maar goed....
Op dit moment heb ik voor mijn dochter een Tricot Slen als draagdoek. Hij bevalt prima, vooral voor de winter heb ik het gevoel dat ze hier lekkerder in ingepakt is dan in een wandelwagen (misschien alleen maar een idee van mij om mijn draagdoek te verdedigen, merk dat hij in Zuid-Limburg nog niet echt ingeburgerd is, of zijn er dames dit met me oneens?)
Maar wij gaan in mei naar Malta op vakantie en ook al zou het moeten kunnen, lijkt mij zo warm voor mijn meisje, allemaal die doeken om je heen (draag haar nu met haar rug tegen mijn buik, denk niet dat ik dat dan nog doe, maar dat doet er niet toe).... Weet iemand een iets luchtigere oplossing??? (En ja, eigenlijk wil ik ook gewoon een nieuwe kopen ja )
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 januari 2010 @ 16:07:27 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77252503
huup, mooie MT

karin, kmoest ff heel hard lachen! "hij lijkt er zo op, oh wacht, het is dezelfde!"

mrien, die is ook mooi! ben an van indio's. kmoet echt op mn vingers zitten om die LE eisblau niet te bestellen kheb al een blauwe indio, en eerst maar eens zien of eli weer wil...

jeetjejom, in de OP staat een filmpje van macka met een luchtiger versie van de knoope die jij (verkeerd om, want is altijd buik tegen buik) doet. bedoel je dat?
pi_77253395
Jeetjejom, voor een bestemming als Malta is tricot wel erg warm. Een alternatief kan een (dunnere) geweven draagdoek zijn (ze zijn er in allerlei diktes en materialen) of een mei tai.
Voor kinderen is het het beste om buik aan buik gedragen te worden. Zo kan je de natuurlijke en dus optimale houding van je kindje het best in stand houden: gebolde rug en licht gespreide en gehoekte beentjes. De houding eigenlijk die veel kinderen automatisch aannemen als je hen optilt. Je kan het hier goed zien.

Luchtige knopen zijn dan weer een Front Wrap Cross Carry (FWCC) met de banen langszij ipv uitgespreid of bijv. een Kangaru.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 25 januari 2010 @ 16:28:32 #298
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77253438
Die had ik idd al gezien ja, en hoezo verkeerd om? Ik draag haar terwijl ze als een Boedha in de doek zit met haar gezicht naar voren, eigenlijk al vanaf dat ze een maand of 3 is en dat vindt ze heerlijk. Die jas en trui van mama heeft ze snel gezien hoor, ze wil de rest van de wereld veel liever zien
En daarvoor is de manier van Macka misschien net niet stevig genoeg, want haar gewicht zit natuurlijk meer naar voren.....Maar misschien dat ik gewoon voor een ringsling ga, lijkt me al iets koeler.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77254227
Thanks all
Ik ben er nog niet helemaal klaar mee, hij moet nog afgewerkt en verstevigd, dit was even snel om te proberen of hij goed zat. Maar ik ben er echt heel blij mee Hij zit lekker (hoewel ik hem hier op de foto niet gekruisd had op mn rug ) en hij voelt erg fijn en stevig.

Dit wordt een zomer-MT denk ik, weinig voering en zulks. Ik ga nog aan de knutsel voor een MT voor nu, met dikke voering, padded straps en een slaapkapje/nekrol
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77254281
Kindjes vinden het leuk om mee te kunnen kijken, maar eigenlijk is de boeddhahouding niet zo geschikt.
Waarom niet?
Omdat de rug van jouw kind dan jouw buik volgt en er dus een holling in de rug onstaat ipv een bolling. En rug tegen buik kunnen de knietjes niet goed opgetrokken worden, waardoor de heupjes ook onnodig belast worden.

Jammergenoeg zie je door onvoldoende voorlichting nog steeds veel mensen rug-aan-buik dragen (BabyBjorns bieden die optie ook) en je bent dan ook echt geen monster als je niet anders wist, maar er zijn betere alternatieven. Véél betere! Meekijken kan een kind bijv. ook vanaf heup of rug. En een sling voor Malta: goed idee ook. Is ook lekker koel.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77254381
Hier verder:
Draagdoeken 71
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')