abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76718424
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
ohoh vloeken in de kerk

meitai's kan je overal wel vandaan trekken, google!
ik stelde er 1 samen in canada
pi_76718512
ik vind die meitai's van liv (bymama oid?)?Macka? erg mooi, maar of ze fijn dragen weet ik dan weer niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:51:42 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76718832
Davinia met Aviva in de doek
En wat straal je, geen wonder met zo'n heerlijk kleintje tegen je aan!!
Ik wil oooooook!! Oh wacht, ik heb al

Tex, dat is een mooi begin van het rugdragen!!

Noli, zo herkenbaar! Net als iets te dicht langs de schappen lopen in de supermarkt met een bijdehant dreumesje op je rug geknoopt
.... met gevoel voor drama....
pi_76719072
Dat ze zelf goed te maken zijn heb ik ook gezien ja, maar dan wil ik toch eerst een keer 1tje kopen en proberen, ga ik em daarna wel namaken. Bedankt voor de namen in iedergeval, ik kwam zoveel tegen en ik heb geen idee van de kwaliteit. Ik ga eens wat moois uitzoeken, tis een verjaardagscadeau voor mezelf, dus komt goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76719355
de meitai die jelief gemaakt heeft draagt anders ook heel fijn hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 14:07:33 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76719543
Wat ik de afgelopen twee jaar heb waargenomen wbt mei-tai productie:
Er zijn steeds meer mei-tai maaksters. Maar ook met goede ingrediënten, een oven en een voorbeeldfoto wordt je taart meestal niet van dezelfde kwaliteit als die van de meesterpatissier. Dat zit 'm in technische kennis, afwerking en de fijne kneepjes van het vak. En zo zit dat ook met mei-tai's.

En ja, TF maakt geweldige taarten en Jelief kan goed naaien
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76720060
ik denk dat je gewoon goed moet afspreken wat te doen als hij (zij? de mei tai iig) niet lekker zit. want hoe hij draagt is toch het belangrijkste. en wat macka zegt: het lijkt simpel, maar er kunnen grote verschillen in zitten. ik heb er twee en die dragen echt volstrekt anders! de mr mirko is een stuk 'kleiner' en de banden zijn van ander materiaal en korter zodat je toch ietsje anders omknoopt en aanspant
pi_76720422
Ik heb er zelf ook 2, 1 van Liv (www.bymama.nl) en 1 van Mister Mirko (www.mistermirko.be).
Ze dragen inderdaad totaal verschillend, maar beiden prettig!
Die van Liv heeft smalle gevulde banden en die van Mister Mirko brede ongevulde.. heb de wraparound versie dus ik denk langere banden dan die van jou simmu!
Maargoed, omdat ik zelf de laatste tijd weer vaker de geweven doek pak ga ik de Mister Mirko verkopen omdat ik die het minst van de 2 pak.
Dus Mefke ik heb je even een PM gestuurd.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:49:27 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76721145
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik knoopte m fijn met een random indio..
Hmm katoenen indio's kon ik niet fijn mee knopen dus heb ik niet meer. Zink (met linnen) is te kort, wollen indio te glad (chestbelt bleef niet goed zitten) en Kupfer (ook linnen) is nog bij MeNicole. Maar hoop dat die laatste idd fijn knoopt!

Oeh, of m'n Nati met wol, die kan ik morgen ophalen op het postkantoor

Zijn jullie de sneeuw ook zo zat? Dragen jullie wel of niet in de sneeuw?
Ik ben vanochtend uitgegleden met Hannah op mijn rug Gelukkig viel ik naar de zijkant, en dus niet op Hannah, die had helemaal niks. Maar wel even schrikken. Ik ben dus wel weer een beetje klaar met de sneeuw... Ook omdat ik een nieuwe moederfiets heb trouwens, die ik nu dus nog niet heb durven proberen.

Owjah, dat reminds me. Als ik nou straks met Hannah op de fiets ga, doek mee, en als we ergens zijn kan Hannah in de doek. Maar. Nu heb ik een fijne draagjas, maar die moet eerst uit om Hannah in de doek te doen. En dat is nu wel k-k-koud! Hoe doen jullie dat? Gewoon ergens naar binnen gaan en daar knopen? Of toch over de jas knopen? Wat doen jullie je kind dan aan? Want als ik Hannah naar kdv breng doe ik d'r even in de ringsling (zit tegenover ons) over mijn jas, zodat ik niet mijn jas uit hoef daar. Maar het is dat het maar 10 meter lopen is, want met Hannah's winterjas is niet echt praktisch in een draagdoek.... En om nou weer speciaal iets nieuws te kopen daarvoor...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_76724912
bwuh hier ook onderuit gegaan, gelukkig had ik elin net 'afgeknoopt' dus ja, ik ben t nu ook zat

Ik knoop trouwens gewoon buiten, dan heb ik t maar even koud alleen vaak natte punten aan de doek
Ik trek haar als we een flink stuk gaan lopen, gewoon haar jas aan. Anders een vestje want winkel in winkel uit met dikke winterjas is niets en als ik iets langer buiten sta, dan hang ik gewoon mn sjaal over haar rug
pi_76727502
Ik gebruik nu steeds de buggy als we naar buiten gaan. Vind het echt veel te eng met die sneeuw om te dragen. Ik ben zo onhandig met sneeuw, ik glij continue bijna uit, dus als ik Graeme in de draagdoek doe, weet ik wel zeker dat ik echt uit ga glijden en dat wil ik echt niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76728204
hier strooien ze niet en sneeuwschuiven doen ze ook maar eens in de 3 weken. dus nee: ik ga er niet op uit met dragdoek.
pi_76729260
Hier gewoon ff jas uit, en idd natte draagdoek aan de uiteindes.
pi_76730280
Hoe mag ik de slen/een doek eigenlijk wassen?

Heb hem nu op fijne was (30 graden en 600 toeren centrifugeren)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:50 #140
141844 Macka66
pi_76757112
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76757754
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef Macka66 het volgende:
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.

Hij is droog en ziet er goed uit
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76759624
Hier net bij gebrek aan buiten dragen maar even geoefend om een hüftschlinge en een kangaru te knopen. Bij de kangaru vind ik het erg moeilijk om de doek op Graeme zn rug mooi glad en strak te krijgen. Als ik teveel aanspan/strak trek, dan floepen zijn billen er weer onderuit. Ik doe duidelijk iets verkeerd. En bij de hüftschlinge vind ik het aanpannen helemaal erg moeilijk. Nog maar even dooroefenen dus Is die sneeuw toch ergens goed voor.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:03:53 #143
141844 Macka66
pi_76760858
tessie, de kanguru doe je het makkelijkst als je zittend op een stoel begint. Beetje onderuitgezakt, Graeme lekker tegen je aan, doek er om heen, stukje stof van onderen tussen jouw buik en die van Graeme trekken (om een buideltje te vormen), dan pak je de onderste rails en slaat die langs je gezicht over je schouder (zie foto). Vervolgens sta je op, kruist de stofbanen achter je rug en knoopt voor onder Graeme's achterwerk af.
Natuurlijk wel Graeme zoveel mogelijk ondersteunen tijdens het knopen.

pi_76761219
Ooh dat klinkt wel als een goede tip Macka! Dat ga ik binnenkort zeker even proberen. Want zo staand is het echt wel lastig om echt een goed buideltje te krijgen. Thanx!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:46:10 #145
141844 Macka66
pi_76762653
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:11:01 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76763675
Wat stoer, macka! Helemaal leuk!

Had ik al gezegd dat we naar buiten zijn geweest met aviva? uiteraard in de doek. hoe anders
wat is dat fijn! ik liep zo trots als een pauw door te straat te paraderen, waar natuurlijk overdag geen hond was, maar dat terzijde

ik kan niet wachten tot ik voldoende hersteld ben dat we echt op pad kunnen!
al durf ik nog niet te dragen waar eli bij is, mss wordt hij dan (wel) jaloers...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76767085
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef Macka66 het volgende:
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes ! hahaha

en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
pi_76810492
Gefeli Macka!! wat goed zeg!

Deze moet echt even gecrosspost met het doeken-op-reis topic, ik vind het zo leuk

Joehoe we hebben een draagopa!

even wennen

mn paps vond het geweldig even wennen in het begin maar daarna lekker knus knuffelen hij stond zo te glunderen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810531
oh en ik wil denk ik ook een mei-tai maken, gewoon als leuk projectje zeg maar, als iemand een linkje heeft naar een goed en beproefd patroon of werkbeschrijving dan hou ik me aanbevolen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810996
Oohh Huup, wat een geweldig leuke foto's! En hij kijkt er zo trots en glunderend bij. En het ziet er zo knus uit, opa met zn kleindochter!

En natuurlijk ook nog een voor Macka! En ook voor Davinia!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')