abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 10:49:30 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_76670131
Ik heb de beentjes van Jochem er nog meestal inzitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 januari 2010 @ 11:18:46 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76671170
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef Macka66 het volgende:
Ligt het niet aan je draagdoek Noli?
Dat is ook het eerste wat ik dacht dat er misschien iets teveel rek/bounce in de doek zat.
Maar nou heb ik nu toch doeken die vrij stug/stevig zijn.

Ik heb het met Ziegel (de katoenversie), Hopp pinstripes en met Didy Julia. Met Avalon Rainbow niet zo heel erg en met Lillien eigenlijk helemaal niet.

Nou is het rugdragen hier sowieso een crime. Lieftallige dochter die met geen mogelijkheid stil ligt/gaat hupsen*/op mijn rug probeert te kruipen/andere halsbrekende stunts uit probeert.
Ze is ook erg sterk en weet op een of andere manier (hoe strak ik ook knoop) altijd haar benen naar beneden/knieen bij elkaar te "wrotten" om zich dan aan mij af te zetten.

Gelukkig past ze ook nog wel lekker knus op mijn buik. In de FWCC en FCC doet ze het niet en in de Ergo lukt het haar niet.

* Hupsen:... Op de buik liggen, armen en voeten omhoog (skydivehouding) en die dan zo snel mogelijk op en neer zwaaien
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:21:42 #103
5428 crew  miss_sly
pi_76671277
Noli, dat is niet hupsen, dat is vliegen

lastig lijkt me dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 januari 2010 @ 12:49:30 #104
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76674443
Yihaa, het is gelukt, een bwcc! Min of meer dan Hannah zittend op de commode, ging erg makkelijk! Chestbelt zat binnen no time, Zara is een erg stroeve doek dus het gleed ook helemaal niet uit. Die lappen die daarna over de schouder gaan, die mogen nog wel wat strakker. Maar omdat Zara zo stroef is, is dat moeilijk strak te trekken... Maar ben zo naar school gegaan en in die 20 minuten is het niet uitgezakt.

Het is dus nog even zoeken naar DE doek voor deze knoop. Niet te glad zodat de chestbelt uitzakt, niet te stroef zodat ik bijna niet strak kan trekken. Misschien als Zara wat meer ingedragen is ik hem makkelijker strak kan trekken. Of de doek die nu bij MeNicole logeert. Of mn Hopp. We blijven gewoon proberen dus

MeNicole wat jammer dat Leander niet meer in de draagdoek wil. Maar wie weet is het maar tijdelijk. Ik hoor wel vaker mensen over een (tijdelijke) draagstaking van de kinderen.

Noli. wat onhandig zo'n beweeglijk kind Hier geen last van, Hannah werkt meestal wel aardig mee. Als ze tenminste niet moe is, of honger heeft en dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch.

Vanochtend toch de Draagkring niet kunnen redden. Jammer, want ik heb er wel weer eens zin in! Volgende keer probeer ik echt te komen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:57:50 #105
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76674697
En zie ze eens stralen! Leuke foto's .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 11 januari 2010 @ 13:03:42 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76674876
tex, die oogjes boven die doek uit! Die stralen gewoon plezier uit!
  maandag 11 januari 2010 @ 13:10:07 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76675093
Yay voor Tex
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 13:14:36 #108
5428 crew  miss_sly
pi_76675244
Wat een geweldige foto's tex Dat snoetje van je meisje

Wat ik me dan afvraag: draagt dat wel fijn, met die knoop op die hoogte?
En wat ik me ook al een tijdje afvraag: wat is een double hammock voor een knoop?
  maandag 11 januari 2010 @ 13:28:11 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76675773
Welke knoop bedoel je? Waar ik afgeknoopt heb? Ik vind het prima zitten, heb er geen last van. Vind het alleen onhandig met draagjas, zit er zo'n bobbel op mn buik.. Maar je kan ook Tibetaans afknopen, waarbij de staarten omhoog gaan naar de chestbelt.

Of bedoel je juist die chestbelt? Als ie op de juiste hoogte zit heb je daar ook geen last van. Als ie te hoog komt word je zowat gewurgd en dat is niet fijn natuurlijk En heb ook weleens gehoord van mensen dat de chestbelt drukt op de botjes die daar in je hals zitten, en dat is natuurlijk ook niet fijn. Zoals bijna alles met dragen dus: heel persoonlijk.

Bij de double hammock gaat de doek helemaal om je bovenlijf heen waardoor het als het goed is extra stevig zit. ellevill heeft er een hele mooiefoto van vind ik:

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 13:31:52 #110
5428 crew  miss_sly
pi_76675916
die double hammock ziet er mooi uit

en ik bedoel denk ik de chestbelt. nog nooit geprobeerd, hoor, maar hij lijkt me daar zo onhadig zitten. vakt in de praktijk dus misschien wel mee.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:05:38 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76677248
Kijk!

Het zat VEEL te los! Maar het was even om samen op de bank te kunnen maffen en dat ik zeker wist dat ze nergens heen kon.
Maar ze heeft dus op dag 2 in de doek gezeten!

Verdere spam van madam in het fototopic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76677443
Owwwww *rammeldebammel*
Ik wik ook!
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 14:15:30 #113
5428 crew  miss_sly
pi_76677625
Davinia

webkim, nog even geduld!
pi_76690118
Davinia

Tex
  maandag 11 januari 2010 @ 19:49:06 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76691498
Awww Ik zou bijna heimwee krijgen
  maandag 11 januari 2010 @ 19:57:06 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76691902
Oh Davinia!
©Dumbo
pi_76692466
Heeeeeeerlijk Davinia!

en oooooh Tex... ik vind je doek mooooooooooooi!!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76716295
Davinia, ik had nog helemaal niet in de gaten dat je bevallen was inmiddels . Maar lekker!
Fake it till you make it...
pi_76717295
davinia

hier nog iemand een doek te ruil voor een zara fresh, smalle mt 5?
pi_76717359
Davinia

Hier de laatste tijd weinig gedragen, ik vind het te glad buiten
Maar ik wil zo graag weer!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76717368
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:49 schreef texelonia het volgende:
Yihaa, het is gelukt, een bwcc! Min of meer dan Hannah zittend op de commode, ging erg makkelijk! Chestbelt zat binnen no time, Zara is een erg stroeve doek dus het gleed ook helemaal niet uit. Die lappen die daarna over de schouder gaan, die mogen nog wel wat strakker. Maar omdat Zara zo stroef is, is dat moeilijk strak te trekken... Maar ben zo naar school gegaan en in die 20 minuten is het niet uitgezakt.

Het is dus nog even zoeken naar DE doek voor deze knoop. Niet te glad zodat de chestbelt uitzakt, niet te stroef zodat ik bijna niet strak kan trekken. Misschien als Zara wat meer ingedragen is ik hem makkelijker strak kan trekken. Of de doek die nu bij MeNicole logeert. Of mn Hopp. We blijven gewoon proberen dus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

MeNicole wat jammer dat Leander niet meer in de draagdoek wil. Maar wie weet is het maar tijdelijk. Ik hoor wel vaker mensen over een (tijdelijke) draagstaking van de kinderen.

Noli. wat onhandig zo'n beweeglijk kind Hier geen last van, Hannah werkt meestal wel aardig mee. Als ze tenminste niet moe is, of honger heeft en dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch.

Vanochtend toch de Draagkring niet kunnen redden. Jammer, want ik heb er wel weer eens zin in! Volgende keer probeer ik echt te komen.
ik knoopte m fijn met een random indio..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:30:19 #122
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76717983
*mental note:*

Uitkijken met open keukenkastdeurtjes waar dochterlief bij kan als ze op mijn rug zit.......
*KABAM!* *auw!*
En een lol dat ze had de kleine sadist!
Maxi, Midi & Mini
pi_76718141
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 13:41:57 #124
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76718391
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
Nou ik ben er denk ik wel uit, ik wil een mei tai gaan proberen. Hij lijkt me erg handig en ook manlief wil dit wel proberen (hij wil geen doek helaas). Waar halen jullie mei tai's? Rocka, die van jou vind ik bijvoorbeeld heel mooi, die had je via mp toch?
Er zijn een aantal doekenmerken die ook mei-tais voeren. En er zijn in Nederland inmiddels ook mei-tai maaksters waar je of een mei-tai uit voorraad kan kopen of op bestelling kunt laten maken.
De maaksters in Nederland waarvan ik de mei-tais (ook naaitechnisch) echt het beste in elkaar vind zitten zijn Lilababy en MamaMerel.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:42:21 #125
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76718408
Euh ik weet niet hoe handig je bent?
Maar er zijn verschillende patronen online te vinden.

Kopen kan natuurlijk ook. Als je geld teveel hebt een keer in de zoveel tijd verkoopt Kleinsmekker MeiTai's.
Dan is er MisterMirko.be, Babylonia heeft de BB-tai, Ooiebeest, MamaMerel, slingomama en zo zijn er nog wel veel meer.
Gewoon google'en op Mei Tai en je hebt er al een hele rits.

[edit:] Wat Macka zegt!
Maxi, Midi & Mini
pi_76718424
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef mefke79 het volgende:
ohoh vloeken in de kerk

meitai's kan je overal wel vandaan trekken, google!
ik stelde er 1 samen in canada
pi_76718512
ik vind die meitai's van liv (bymama oid?)?Macka? erg mooi, maar of ze fijn dragen weet ik dan weer niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:51:42 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76718832
Davinia met Aviva in de doek
En wat straal je, geen wonder met zo'n heerlijk kleintje tegen je aan!!
Ik wil oooooook!! Oh wacht, ik heb al

Tex, dat is een mooi begin van het rugdragen!!

Noli, zo herkenbaar! Net als iets te dicht langs de schappen lopen in de supermarkt met een bijdehant dreumesje op je rug geknoopt
.... met gevoel voor drama....
pi_76719072
Dat ze zelf goed te maken zijn heb ik ook gezien ja, maar dan wil ik toch eerst een keer 1tje kopen en proberen, ga ik em daarna wel namaken. Bedankt voor de namen in iedergeval, ik kwam zoveel tegen en ik heb geen idee van de kwaliteit. Ik ga eens wat moois uitzoeken, tis een verjaardagscadeau voor mezelf, dus komt goed.
pi_76719355
de meitai die jelief gemaakt heeft draagt anders ook heel fijn hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 14:07:33 #131
141844 Macka66
pi_76719543
Wat ik de afgelopen twee jaar heb waargenomen wbt mei-tai productie:
Er zijn steeds meer mei-tai maaksters. Maar ook met goede ingrediënten, een oven en een voorbeeldfoto wordt je taart meestal niet van dezelfde kwaliteit als die van de meesterpatissier. Dat zit 'm in technische kennis, afwerking en de fijne kneepjes van het vak. En zo zit dat ook met mei-tai's.

En ja, TF maakt geweldige taarten en Jelief kan goed naaien
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76720060
ik denk dat je gewoon goed moet afspreken wat te doen als hij (zij? de mei tai iig) niet lekker zit. want hoe hij draagt is toch het belangrijkste. en wat macka zegt: het lijkt simpel, maar er kunnen grote verschillen in zitten. ik heb er twee en die dragen echt volstrekt anders! de mr mirko is een stuk 'kleiner' en de banden zijn van ander materiaal en korter zodat je toch ietsje anders omknoopt en aanspant
pi_76720422
Ik heb er zelf ook 2, 1 van Liv (www.bymama.nl) en 1 van Mister Mirko (www.mistermirko.be).
Ze dragen inderdaad totaal verschillend, maar beiden prettig!
Die van Liv heeft smalle gevulde banden en die van Mister Mirko brede ongevulde.. heb de wraparound versie dus ik denk langere banden dan die van jou simmu!
Maargoed, omdat ik zelf de laatste tijd weer vaker de geweven doek pak ga ik de Mister Mirko verkopen omdat ik die het minst van de 2 pak.
Dus Mefke ik heb je even een PM gestuurd.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:49:27 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76721145
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik knoopte m fijn met een random indio..
Hmm katoenen indio's kon ik niet fijn mee knopen dus heb ik niet meer. Zink (met linnen) is te kort, wollen indio te glad (chestbelt bleef niet goed zitten) en Kupfer (ook linnen) is nog bij MeNicole. Maar hoop dat die laatste idd fijn knoopt!

Oeh, of m'n Nati met wol, die kan ik morgen ophalen op het postkantoor

Zijn jullie de sneeuw ook zo zat? Dragen jullie wel of niet in de sneeuw?
Ik ben vanochtend uitgegleden met Hannah op mijn rug Gelukkig viel ik naar de zijkant, en dus niet op Hannah, die had helemaal niks. Maar wel even schrikken. Ik ben dus wel weer een beetje klaar met de sneeuw... Ook omdat ik een nieuwe moederfiets heb trouwens, die ik nu dus nog niet heb durven proberen.

Owjah, dat reminds me. Als ik nou straks met Hannah op de fiets ga, doek mee, en als we ergens zijn kan Hannah in de doek. Maar. Nu heb ik een fijne draagjas, maar die moet eerst uit om Hannah in de doek te doen. En dat is nu wel k-k-koud! Hoe doen jullie dat? Gewoon ergens naar binnen gaan en daar knopen? Of toch over de jas knopen? Wat doen jullie je kind dan aan? Want als ik Hannah naar kdv breng doe ik d'r even in de ringsling (zit tegenover ons) over mijn jas, zodat ik niet mijn jas uit hoef daar. Maar het is dat het maar 10 meter lopen is, want met Hannah's winterjas is niet echt praktisch in een draagdoek.... En om nou weer speciaal iets nieuws te kopen daarvoor...
©Dumbo
pi_76724912
bwuh hier ook onderuit gegaan, gelukkig had ik elin net 'afgeknoopt' dus ja, ik ben t nu ook zat

Ik knoop trouwens gewoon buiten, dan heb ik t maar even koud alleen vaak natte punten aan de doek
Ik trek haar als we een flink stuk gaan lopen, gewoon haar jas aan. Anders een vestje want winkel in winkel uit met dikke winterjas is niets en als ik iets langer buiten sta, dan hang ik gewoon mn sjaal over haar rug
pi_76727502
Ik gebruik nu steeds de buggy als we naar buiten gaan. Vind het echt veel te eng met die sneeuw om te dragen. Ik ben zo onhandig met sneeuw, ik glij continue bijna uit, dus als ik Graeme in de draagdoek doe, weet ik wel zeker dat ik echt uit ga glijden en dat wil ik echt niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76728204
hier strooien ze niet en sneeuwschuiven doen ze ook maar eens in de 3 weken. dus nee: ik ga er niet op uit met dragdoek.
pi_76729260
Hier gewoon ff jas uit, en idd natte draagdoek aan de uiteindes.
pi_76730280
Hoe mag ik de slen/een doek eigenlijk wassen?

Heb hem nu op fijne was (30 graden en 600 toeren centrifugeren)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:50 #140
141844 Macka66
pi_76757112
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.
pi_76757754
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef Macka66 het volgende:
Helemaal goed gedaan zo Vlindur! In de handleiding van Tricot Slen staat
Wasinstructies:
30° C,
zachtjes centrifugeren,
niet in droger,
nat in vorm trekken.

Hij is droog en ziet er goed uit
pi_76759624
Hier net bij gebrek aan buiten dragen maar even geoefend om een hüftschlinge en een kangaru te knopen. Bij de kangaru vind ik het erg moeilijk om de doek op Graeme zn rug mooi glad en strak te krijgen. Als ik teveel aanspan/strak trek, dan floepen zijn billen er weer onderuit. Ik doe duidelijk iets verkeerd. En bij de hüftschlinge vind ik het aanpannen helemaal erg moeilijk. Nog maar even dooroefenen dus Is die sneeuw toch ergens goed voor.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:03:53 #143
141844 Macka66
pi_76760858
tessie, de kanguru doe je het makkelijkst als je zittend op een stoel begint. Beetje onderuitgezakt, Graeme lekker tegen je aan, doek er om heen, stukje stof van onderen tussen jouw buik en die van Graeme trekken (om een buideltje te vormen), dan pak je de onderste rails en slaat die langs je gezicht over je schouder (zie foto). Vervolgens sta je op, kruist de stofbanen achter je rug en knoopt voor onder Graeme's achterwerk af.
Natuurlijk wel Graeme zoveel mogelijk ondersteunen tijdens het knopen.

pi_76761219
Ooh dat klinkt wel als een goede tip Macka! Dat ga ik binnenkort zeker even proberen. Want zo staand is het echt wel lastig om echt een goed buideltje te krijgen. Thanx!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:46:10 #145
141844 Macka66
pi_76762653
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:11:01 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76763675
Wat stoer, macka! Helemaal leuk!

Had ik al gezegd dat we naar buiten zijn geweest met aviva? uiteraard in de doek. hoe anders
wat is dat fijn! ik liep zo trots als een pauw door te straat te paraderen, waar natuurlijk overdag geen hond was, maar dat terzijde

ik kan niet wachten tot ik voldoende hersteld ben dat we echt op pad kunnen!
al durf ik nog niet te dragen waar eli bij is, mss wordt hij dan (wel) jaloers...
pi_76767085
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef Macka66 het volgende:
Het is ook heel gezellig om op die manier aan de kanguru te beginnen. Werkt ook prima als je kindje hangerig is maar je toch echt even op moet staan om iets te pakken oid.

en ik moet het toch even vertellen hier wegens blij: in het kader van de draagmissie ben ik vandaag begonnen als (onbetaalde) draagdeskundige bij peuteren.nl Ik sta in een rijtje met Stefan Kleintjes * Macka66 trots is
Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes ! hahaha

en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
pi_76810492
Gefeli Macka!! wat goed zeg!

Deze moet echt even gecrosspost met het doeken-op-reis topic, ik vind het zo leuk

Joehoe we hebben een draagopa!

even wennen

mn paps vond het geweldig even wennen in het begin maar daarna lekker knus knuffelen hij stond zo te glunderen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810531
oh en ik wil denk ik ook een mei-tai maken, gewoon als leuk projectje zeg maar, als iemand een linkje heeft naar een goed en beproefd patroon of werkbeschrijving dan hou ik me aanbevolen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76810996
Oohh Huup, wat een geweldig leuke foto's! En hij kijkt er zo trots en glunderend bij. En het ziet er zo knus uit, opa met zn kleindochter!

En natuurlijk ook nog een voor Macka! En ook voor Davinia!
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:06:45 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76823223
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat leuk!
Ik sta op de site van Stefan Kleintjes ! hahaha

en Davinia , ik zou gewoon dragen waar Eli bij is hoor, misschien vindt hij het hartstikke normaal! en idd, gewoon de doeken verdelen ofzo
tzt ga ik ook zeker dragen waar eli bij is,maar hij is nu nog best onder de indruk van baby, dus ik wil eea niet provoceren, zeg maar.

huup, wat lief, opa!
pi_76839648
Draagopa, dat is gaaf!
Fake it till you make it...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:20:53 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76841538
Wat een mooie foto's komen hier voorbij zeg
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76884194
Misschien een vage vraag, maar zijn er ook winkels waar je draagdoeken kunt kopen? (en dus ook kunt voelen, uitproberen etc.?)
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:22:36 #155
5428 crew  miss_sly
pi_76884353
Orea, volgens mij kun je bij Slingomama voelen en uitproberen. Die zit in Diemen, dus ook wel te doen. Je mag ook bij mij een keer komen kijken en voelen en uitproberen, maar ik heb maar een heel bescheiden voorraadje.
pi_76884393
Dat is zeker wel te doen thnx!

En ik wil sowieso Senna nog wel een keertje komen bewonderen (ja sorry, passeer jou gewoon ) dus dat is misschien ook wel een idee!!
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:25:15 #157
5428 crew  miss_sly
pi_76884411
haha, ach, ik vind Senna ook leuker dan mezelf, hoor, dus ik begrijp je helemaal
pi_76884416
Of we moeten gewoon weer een draagdoekenmeet organiseren waarbij iedereen haar doeken meeneemt zodat Orea even alles kan voelen (ik heb er zelf ook maar 3, dus daar heb je denk ik niet zo heel veel aan...)
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 11:25:55 #159
5428 crew  miss_sly
pi_76884433
Jaah, een draagdoekmeet
pi_76884605
ik ben voor!!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:48:31 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76886794
Macka gefeliciteerd! Daar mag je zeker trots op zijn

Huup wat een leuke foto's, wat leuk dat je vader dat ook wilde

Draagmeet, ben ik ook altijd voor
©Dumbo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:01:32 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_76887236
Is 10 km onder Haarlem wat jullie betreft een goede plek voor een draagmeet?
pi_76889740
Mag ik hier een linkje van "het andere forum" posten?
Ik heb een nieuw initiatief, misschien willen jullie meedoen?
Zal de link even in een spoiler zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76892855
Voor mij maakt het bijna niet uit wáár de meet is (rij op kosten van de zaak en vind rijden geen enkel probleem!! En voor Tessie dus ook niet, want die sleep ik gewoon mee )
pi_76892903
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik hier een linkje van "het andere forum" posten?
Ik heb een nieuw initiatief, misschien willen jullie meedoen?
Zal de link even in een spoiler zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het onderwerp bestaat niet?
Hardloper.
IG @webkim
pi_76893224
Tis voor mij helaas te ver, maar ja, wij wonen ook in Drenthe, dus dat is ook wel erg uit de richting.

Donderdag hadden we weer babymassage, en er was gevraagd of er wat draagsystemen meegebracht konden worden. Dus daar kwamen 3 babybjorns, 1 babybag, en mijn draagdoek tevoorschijn.
Ze kenden een knoopdoek helemaal nog niet, en waren onder de indruk van mijn knoopkunsten (was maar gewoon een FWCC dus niets bijzonders). Ze vonden het allemaal maar ingewikkeld en lastig zo'n draagdoek. Die babybjorn was natuurlijk KLIK en vast. Heb nog wel gezegd dat de babybjorn zich niet naar het lichaam van het kindje vormt en schokken niet zo goed kan opvangen als de draagdoek, maar toch bleven ze bij de BB, zelf weten dan!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76893458
Dat hoor ik inderdaad ook veel als ik vertel dat ik heel graag met draagdoek wil gaan dragen. Van 'lastig' tot 'zwaar en niet goed voor je rug' naar 'je hebt toch niet voor niets een kinderwagen' of 'een BB is veel makkelijker!'.

Jammer dat sommige mensen niet verder kijken en dán bepalen of het wat voor ze is...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:49:46 #168
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76894085
Dat van die rug zeggen ze ook alleen maar omdat je onwijs veel pijn krijgt van een BB. Die kunnen zich niet voorstellen dat het ook anders kan.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76894349
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:06 schreef Orea het volgende:
Voor mij maakt het bijna niet uit wáár de meet is (rij op kosten van de zaak en vind rijden geen enkel probleem!! En voor Tessie dus ook niet, want die sleep ik gewoon mee )
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:13:02 #170
108648 cattie
lieve moeder
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:11:35 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76896512
Wat leuk een draagopa!!!!
en wat is hij aantrekkelijk
pi_76900383
Hier lijkt de draagstaking ook weer voorbij gelukkig
De laatste dagen weer regelmatig gedragen en vandaag zelfs weer in een lange doek in een bwcc en rucksack (en in de lange doek wilde ze dus echt pertinent niet meer). Heel fijn!!
pi_76900903
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:34 schreef Orea het volgende:
ik ben voor!!
Ik ook!!
Lijkt mij ook wel wat om een draagdoek te hebben straks, maar ben alleen bang dat ik te onhandig ervoor ben.
Maar dat ga ik nog wel even uitzoeken voor die tijd haha
  † In Memoriam † zaterdag 16 januari 2010 @ 22:01:34 #174
141844 Macka66
pi_76904136
Sonnetje, als je een vest aan kunt doen en je veters kan strikken lukt een draagdoek ook wel

* Macka66 is zojuist gecertificeerd als draagconsulent, zonder schoenveterstrikdiploma als vooropleiding
pi_76904226
Gefeliciteerd Macka!
Ik ben niet zo'n knoopheld, rugdragen krijg ik maar niet onder de knie helaas. Daarom heb ik nu een Mei Tai besteld, eens kijken of dat beter gaat. Ik hoop het zo!
pi_76904434
Macka, gefeliciteerd!
ben een beetje druk, maar ik moet vaak aan je denken, gaat het goed met je?

Jore, dat zou fijn zijn. Ik hoop met je mee!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:18:14 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76904726
Macka, hartelijk grfeliciteerd! Wat zul je blij zijn. En nu lekker je droom gaan leven!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:19:25 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76904765
Mrien, fijn dat de staking voorbij is!
pi_76904877
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:01 schreef Macka66 het volgende:
Sonnetje, als je een vest aan kunt doen en je veters kan strikken lukt een draagdoek ook wel

* Macka66 is zojuist gecertificeerd als draagconsulent, zonder schoenveterstrikdiploma als vooropleiding

oh kijk dat moet dat vast gaan lukken bij mij, ik heb namelijk wel een veterstrikdiploma

oh en gefeliciteerd trouwens
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 22:22:56 #180
5428 crew  miss_sly
pi_76904889
Macka wat fijn! gefeliciteerd
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:33:41 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76905321
Ook hier een keer gefeliciteerd Macka!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:42:44 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_76905623
Gefeliciteerd Macka!
©Dumbo
pi_76905834
Gefeliciteerd Macka!!
pi_76906273
Woei Macka! Gefeliciteerd!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:18:40 #185
190853 RockabeIIa
pi_76906880
Hey Macka, van harte!
pi_76916373
Gefeliciteerd Macka!!
pi_76919912
Macka gefeliciteerd nogmaals
  zondag 17 januari 2010 @ 14:10:25 #188
100412 mefke79
komt goed!
pi_76922285
Macka gefeliciteerd!
En ik weet niet meer wie de tip gaf, maar ik heb een hele mooi mei tai besteld bij mamamerel. Nou wachten tot ie klaar is
pi_76926818
Gefeliciteerd macka!!!!
pi_76927137
Leuk Mefke, wat voor één? Ik heb ook bij haar besteld, een Mei Tai style met vogeltjesstof ( !) en paarse banden. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat, jammer dat ik er nog een paar weken op moet wachten.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:13:37 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76927376
Wat leuk Macka!! Lijkt mij zelf zo leuk om lactatiekundige te worden, en dan zoiets (draagdoekconsulente dus) erbij Wie weet voor de toekomst.

Die doek van tex vind ik prachtig!! Maar die doek van davinia ook, lijkt me een heerlijk draagstofje. Welk merk is dat?

En die draagopa Zie ik mijn vader niet doen en mijn schoonvader al helemaal niet. Zelfs mijn partner vindt het niet echt wat, maar geeft niet, ik vind het zelf heerlijk. Elyas ligt nu ook alweer vanaf 14 uur in de draagdoek te pitten, hij is volgens mij aan het clusteren vandaag dus komt amper aan slapen toe, die draagdoek is dan toch een uitkomst
  zondag 17 januari 2010 @ 19:33:47 #192
100412 mefke79
komt goed!
pi_76934778
Jore, ik krijg er eentje met zwarte banden en een petrol lijfje. Lekker stoer voor mijn manneke! En ja, ik wou dat ik em al had, want hij kan echt niet meer lekker in de bykay, ding rekt te veel omdat Driekus best zwaar is.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:37:10 #193
190853 RockabeIIa
pi_76934927
Ik ben heel tevreden met mijn mamamerel-doek! Ben blij dat het ijs nu bijna van de stoepen is.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:19:40 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76954731
Macka, gefeliciteerd!

tan, die bruine is een Binana. een rekbare van bamboe.
pi_76963295
Macka van harte! Wat leuk!
  maandag 18 januari 2010 @ 15:32:43 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76967720
Macka, nog gefeliciteerd!!

Nog een maandje ofzo en dan mag ik ook met baby gaan dragen. Ik heb er zin in!
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 19:44:16 #197
141844 Macka66
pi_76980161
Dankjulliewel! Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar zag een stoere draagopa voorbijkomen en een vreselijk lieve Aviva met stralende mama, en twee Mama Merel mei-tai's op komst en een die naar tevredenheid in gebruik is. Fijn allemaal

Ik begin eindelijk een beetje bij te komen. Gek idee dat het er nu op zit. Ik kan nog wel verder (trainerslicentie om medisch personeel te trainen) maar dat gaat schriftelijk. En het is nou juist zo leuk om met collega's samen te leren. Altijd leuker als je een paar dragers in je buurt hebt

en nu die droom niet alleen leven maar ook uitbreiden zodat ik kan blijven leven
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 19:49:15 #198
5428 crew  miss_sly
pi_76980437
Macka, ik had nog een vraag. Misschien weet jij hoe of wat.

Dochtertje van schaaps broer heeft een spreidbroekje gehad. Nou droegen ze haar ook in een BB. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat bij hun niet bekend is dat een BB niet goed is. Dat is op zich natuurlijk niet vreemd, want dat is bij veel mensen neit bekend, maar ik zou eigenlijk verwachten dat een kinderarts die met heupproblemen bij baby's en spreidbroekjes te maken heeft, hier wel van op de hoogte is en dus ook bijvoorbeeld zou adviseren om niet een BB te gebruiken, maar een draagdoek. Weet jij er iets van of kinderartsen op dit punt geinformeerd worden?
pi_76980582
nog een late gefeli macka

hier draagt mijn schoonmoeder selene nog wel eens. die was heeeeeel verbaast en verrast dat het voor de drager ook zo fijn is
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 20:12:01 #200
141844 Macka66
pi_76981553
Leuk zo'n empirische ontdekking van schoonma Simmu (en geweldig dat ze draagt). Ik heb mijn certificatievoordracht over stressreductie door dragen gehouden. Zowel degene die draagt als degene die gedragen wordt maakt oxytocine aan, wat het gevoel van rust en binding bevordert (en de borstvoeding indien aanwezig).

miss sly, die artsen weten het niet, krijgen het niet bij de opleiding en denken er niet aan dat er deskundigen zijn die ze raad kunnen geven. Helaas. Geweven doek was waarschijnlijk veel beter geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Macka66 op 18-01-2010 20:18:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')