Dank! Weet je wat ik zo'n nadeel van al die mooie doeken vind? Die namen! Ik kan dat allemaal nooit onthouden!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:53 schreef Macka66 het volgende:
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.
Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslingsOok zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
Nou, kleertjes van Tragwerk.eu die ik had besteldquote:
Aah, op die manier!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:25 schreef Webkim het volgende:
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.
De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.quote:
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere termquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term![]()
die wil ik ook welquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef Troel het volgende:
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijkWanneer komt er een workshop duoknopen?
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederlandquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Tan het volgende:
[..]
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere termIk ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.
Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
omg ik had niet moeten googlen. Wat een geweldige pakjes! Ik heb zo'n overalletje gemaakt voor Niels vlak voor mijn bevalling maar die is bijna af en ik kom er niet aan toe om het helemaal af te maken, straks is hij er uit gegroeid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:07 schreef Saffier het volgende:
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Sterker nog, een ringsling hoef je helemaal niet te knopen! Ik vind het superhandig, maar ik heb dan ook geen ervaring met gewone doeken. Dit leek me aardig om mee te beginnen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een heerlijk foto, Claudia!Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?
In de ringsling zou ik dan de bovenkant tot halverwege zjin hoofd optrekken en even wat strakker aantrekken. (Dat is zo handig aan de ring!) Dat doe ik trouwens sowieso, want hij kan nog niet zonder ondersteuning. Maar ik heb natuurlijk geen ervaring met een grotere baby die zich los kan worstelen.quote:Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter de hoofdje.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:54 schreef Jelief het volgende:
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
www.selendang.nlquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Saffier het volgende:
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)
Ze belde me gister om me (nogmaals![]()
) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde
Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist!
Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
Met een schuifknoop en dan net zoals je ringsling gebruiken en aanspannen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Ik heb ook een originele, het is heel simpel, omknopen met één draai in de doek. En dan kan je baby er liggend of zittend op de heup er in. (als je tenminste dezelfde lengte/breedte hebt als ik)quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Zo?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |