abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77009708
draagnoob meldt zich even.
Ben zwanger van nummer twee en wil ons kindje, vooral om praktische redenen, graag gaan dragen.
Zo helemaal oningelezen heb ik een voorkeur voor zo'n rekbare tricot doek, maar ik ben in juli uitgerekend en googlen leerde mij dat die heel warm kunnen zijn. Dus ik hoop dat ik hier de komende maanden een beetje mee mag lezen om een beeld te vormen van de andere mogelijkheden.
Je wordt hier in ieder geval wel heel enthousiast, wat een mooie verhalen en foto's komen hier voorbij!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:32:11 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77010107
Net voor het eerst met Fabian in de draagdoek naar buiten geweest heeeeeeerlijk.
Maar ik heb 1 vraag.
Ik heb hem in een front wrap cross I gedaan. En op het plaatje in de handleiding eindigt de knoop aan de voorkant, op je buik zeg maar.
Maar hoe ik ook wikkelde, ik had niet genoeg stof (4,9m) om hem zo ver te krijgen en heb hem uiteindelijk op mn rug vastgeknoopt. Nou is mijn vraag waar knopen jullie? Voor of achter?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:32:43 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77010129
Ik heb op het filmpje van Kim gezien dat zij ook achter knoopte.
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 14:53:16 #208
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77010831
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.

Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslings Ook zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:03:52 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011180
Macka! Gefeliciteerd! Was de doek inmiddels binnengekomen in Den Haag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77011796
Haai, hier ook even een vraagje. Ik heb een rekbare doek. Tot drie maanden droeg ik Lente altijd in foetushouding en nu ben ik overgaan op de bbbb. (Gaat fijn vind ik. 't Is alleen soms lastig om de voetjes onder de buikband door te krijgen.)

Maar ik hoor jullie ook regelmatig over de FWCC. Google heeft me inmiddels geleerd hoe deze eruit ziet, maar ik heb 'm nog niet geprobeerd. Welke knoop vinden jullie prettiger/beter en waarom?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:25:07 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011908
OM heel eerlijk te zijn: ik heb geen flauw idee welke knopen ik knoop, ik weet hoe ik moet knopen, maar hoe ze heten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77011921
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.

De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77012424
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:53 schreef Macka66 het volgende:
Strakker aan proberen te trekken amaranta! Of een langere doek aanschaffen. Over het algemeen wordt de FWCC van achter vastgeknoopt. Als je een doek hebt die zo lang is dat 'ie ook voor geknoopt kan worden is die doek meestal te lang om ook nog andere knopen lekker mee te knoepn.

Hoi Grunsfan, in de zomer is een ringsling koeler om mee te dragen dan met een tricot doek. Er zijn dikke en dunne ringslings Ook zijn er zogeheten gauze doeken (geweven doeken) die luchtiger zijn dan tricot of andere geweven doeken. (Merken zijn Calin Bleu en Wrapsody Gypsymama Bali Breeze)
Dank! Weet je wat ik zo'n nadeel van al die mooie doeken vind? Die namen! Ik kan dat allemaal nooit onthouden! Maar ik ga me eens in deze verdiepen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:49:07 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77020366
Ik ben verliefd op mijn draagdoek en VOORAL op de inhoud

Net weer iemand enthousiast gemaakt voor de draagdoek, haar tijdelijk mijn tricotslen uitgeleend... ben benieuwd of het draagdoekvirus haar en haar baby ook pakt
pi_77024712
Wat een moppie Tan!

Mijn draagdoek.nl is weer eens terug van logeren. Dat ding is nu al voor 9 baby's gebruikt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77027695
Tan: heerlijk, zo'n kleintje dicht tegen je aan!

Het is alweer even geleden dat ik nieuwe dragers onderweg had maar ik verwacht binnenkort een storch leo naturel *en* heb vandaag deze http://www.bobababycarrier.com/ gereserveerd bij DraagKrachtig Boba Willow komt binnenkort deze kant op!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_77028422
Ik was daarnet in de supermarkt met m'n lief en daar liep een gezin met een kindje in een BB met gezichtje naar buiten. Lotte zat lekker warm tegen me aan in Eva. En mijn Lief, de anti-drager, want het knelt en oh stel dat ze eruit valt, zei: Hm, das toch heel slecht, zo met de beentjes naar beneden?!

Blijkbaar luistertie soms dus wel
Lotte!
Noah!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:29:41 #218
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77028511
Die bakkebaardjes vind ik wel het aller-, allerleukst, Tan
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 21:32:47 #219
5428 crew  miss_sly
pi_77028712
Tan heerlijke foto!

Tearsong, ziet eruit als een fijne carrier

Dames, bedankt voor de antwoorden op mijn vraag. Zo jammer, zijn echt gemiste kansen eigenlijk van die kinderartsen. Nou ja, dan moeten wij met ons enthousiasme maar zoveel mogelijk mensen enthousiast maken en informeren
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77030463
Oh wat een mooie lieve nieuwe babies in allemaal hele mooie doeken!
En een echte draagopa, zover krijg ik die opa's hier niet. Heel misschien een oma. Ik heb net een 2de hands Beco weten te bemachtigen, morgen gaan we 'm ophalen. Ik kan eigenlijk nie wachten
Hopen dat de oma's dan wel een keertje willen dragen.
Een Beco lijkt me erg handig als ik haar vaker erin en eruit moet doen. Ze kan nogal een miep zijn met knopen, da's niet zo fijn als ik in een erg druk CB sta.

En nog een tip: ik heb geen draagjas (draagjassen vind ik jammergenoeg niet zo charmant, behalve die draagponcho maar die is veelste duur... ) en droeg eerst een veelste groot fleecevest en dan de jas erover heen, maar dat zat altijd erg opgepropt (het te groote vest...)
Nou had ik nog zo'n vest met van die lange flappen aan de voorkant van de Hennes. Die flappen kan je erg fijn eromheen draperen en dan met een veiligheidsspeld vastmaken (en dan de jas gewoon open). Werkt echt supergoed. En voor beiden warm genoeg.
Ik zal kijken of ik van de week nog wat foto's ervan kan maken.

Maar vaderlief kan inmiddels ook knopen en is ook al alleen op stap geweest, zie hier het schattige resultaat.

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77030976
Da's een lieve foto Wickie!
Mooie doek ook!

En Tan ook, de inhoud van de doek is inderdaad echt zo schattig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 22:30:11 #222
141844 Macka66
pi_77032185
Tan en Wickie, da's niet goed voor mijn eierstokken
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 18:22:08 #223
5428 crew  miss_sly
pi_77062464
ow, ik heb vandaag zulke mooie draagkleertjes binnengekregen
het is dat Senna niet zo van om- en aankleden houdt, anders had ik het haar meteen aangedaan en op de foto gezet

morgen dan maar!

ze zien er trouwens niet alleen mooi uit, maar ze voelen ook heel erg fijn: comfortabel en zacht, maar ook stevig. ik ben er zoo blij mee
pi_77062722
Draagkleertjes? Wat zijn dat dan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:17:56 #225
5428 crew  miss_sly
pi_77064538
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:30 schreef Vlindur het volgende:
Nou, kleertjes van Tragwerk.eu die ik had besteld
Een strampleranzug (pakje uit een stuk) en een jurkje met bijpassend mutsje. Het is zoo schetig
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:34:28 #226
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77068132
Wat stoer, die draagopa!

We hebben vandaag voor het eerst Thomas op de rug geknoopt, in de rucksack. Daarna hebben Thomas en ik 'samen' het avondeten gemaakt. Het enige nadeel was dat hij helemaal scheef zakte toen hij in slaap viel, of tenminste zijn hoofdje. Iemand nog tips daarvoor?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77068724
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:25 schreef Webkim het volgende:
Het is dezelfde knoop Ssserpente, met als verschil dat bij de BBBB uit jouw linkje de buikband óver de kruisbanden gaat, zoals gebruikelijk bij een rekbare doek, en bij de FWCC gaan de kruisbanden over de buikband, zoals gebruikelijk bij een geweven doek.

De methode die je doet is dus prima, als je hem strak genoeg krijgt. En anders zou je eens kunnen proberen of je een FWCC beter krijgt aangespannen.
Aah, op die manier! Heb de FWCC geprobeerd en die kan ik idd beter aanspannen. Thanks!
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2010 @ 20:49:49 #228
141844 Macka66
pi_77068973
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:30 schreef Vlindur het volgende:
Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term
pi_77090484
Even een vraagje. Ik draag Isabeau meestal in de FWCC. Dat ging tot een paar dagen geleden prima. Maar ze heeft iets nieuws bedacht. Ze duwt haar hoofd helemaal achterover. Het is niet zo dat haar hoofd achterover hangt omdat ze het niet rechtop kan houden, maar ze wil naar boven kijken, naar mijn gezicht. Misschien een rare vraag, maar denken jullie dat dat kwaad kan voor haar nekje en/of rug?
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:57:10 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_77090931
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijk Wanneer komt er een workshop duoknopen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:52 #231
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77091692
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat zijn kleertjes die heel geschikt zijn voor in de draagdoek of drager. Jumpsuits en dergelijke zonder veel franje.
Door mij uitgevonden term
Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere term Ik ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.

Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
pi_77091836
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef Troel het volgende:
Ruben mist het dragen toch echt wel. Van de week wilde ik Jochem knopen, drama! Uiteindelijk Ruben maar geknoopt, maarja, dat was niet heel erg denderend met een gekneusde enkel, dus grotendeels gewoon op een stoel gezeten, maar hij vond het heerlijk Wanneer komt er een workshop duoknopen?
die wil ik ook wel
ik was van plan om vlot na de bevalling een consult te doen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 12:29:28 #233
141844 Macka66
pi_77092149
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Tan het volgende:

[..]

Haha, ik had het laatst over draagbare kleertjes. Snapte ook niemand wat ik bedoelde, maar draagkleertjes is nog een veel mooiere term Ik ben dol op jumpsuits enzo... zocht er bij de andere kinderen altijd zo lang mogelijk naar, destijds verkocht alleen de C&A ze nog in maat 98/104, maar dat waren dan oerlelijke pakjes. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en zijn ze nog makkelijk te vinden in grote maten.

Die van Tragwerk.eu zijn super, maar dat kun je denk ik alleen maar betalen met een creditcard?
Tragwerk heeft een verkooppunt in Nederland
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:44:01 #234
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77092798
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik zie ja

Je ziet me nog wel verschijnen als ik aan maat 68 toe ben Maat 62 heb ik genoeg (lees: te veel )
pi_77093358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

omg ik had niet moeten googlen. Wat een geweldige pakjes! Ik heb zo'n overalletje gemaakt voor Niels vlak voor mijn bevalling maar die is bijna af en ik kom er niet aan toe om het helemaal af te maken, straks is hij er uit gegroeid.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:43 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77096229
oeh, troel, een workshop duodragen! ik wil ook! Goed plan!

Speciaal voor de eierstokken van macka, een foto van draagpapa:

die pakjes van tragwerk zijn echt heel erg lekker! ik ben er iig heel blij mee! en de maatvoering is ook goed, dus dat is fijn!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77107538
Ik begrijp het draagenthousiasme weer wat beter. Ik was vandaag met de ringsling op pad en ook ik vond de kinderwagens die ik overal tegenkwam ineens heel idioot! Onhandig in de winkel, onhandig op Amsterdamse stoepen. Een crosspost uit het fototopic:

Het bevalt zo goed dat ik ook naar iets voor de zomermaanden aan het kijken ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77107767
draagpapa met mooie baby
draagmama met mooie knul

ik zal naar je uitijken in de buurt met wandelen, claudia

de maatvoering kan best kloppen, want ons minimeisje is echt nog te kl;ein voor mt 68 zo jammer dat ik moet wachten met showen, want ze zijn zooo leuk
pi_77110490
Wat een heerlijk foto, Claudia! Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?

Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 21-01-2010 21:04:24 ]
pi_77111397
Ssserpente.. écht exact hetzelfde idd.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:07:14 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77111414
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_77111607
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:07 schreef Saffier het volgende:
Ik mag een draagdoek van mijn oma kopen voor de aanstaande kleine
Wat een lief en goed cadeau!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:53:07 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_77113822
Met een ringsling draag je asymmetrisch en daar moet je tegen kunnen. Als je er tegen kunt, dan kun je een ringsling heel lang gebruiken. Het wordt wel steeds zwaarder natuurlijk. Ik heb Fee (bijna 10 kg) graag in mijn ringsling als ik even boodschapjes doe of naar de kinderboerderij ga. Ik ga er geen uren mee lopen.
pi_77113879
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
Wij waren een weekendje weg met vrienden. Op het moment supreme van de vossenjacht was Emma moe en wilde gedragen worden. Lang leve de -toch maar meegenomen voor het geval dat MT-
De volgende dag zat Ruben lekker op mijn rug op het strand, helaas geen foto van.

Hints doen met kind op je rug
De doek is ook nog (mis)bruikt om te fungeren als bruidsjurk voor een manspersoon
En ik ben zo blij dat de sneeuw weg is en het niet meer zo verschrikkelijk koud is. We kunnen weer dragen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:58:20 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114116
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)

Ze belde me gister om me (nogmaals ) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist! Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
Ylana
pi_77114359
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een heerlijk foto, Claudia! Ik zit er ook aan te denken om een ringsling te lopen. Het lijkt me dat dat in de stad e.d. wat praktischer knoopt dan een lange doek. Klopt dat? Maar ik kan me ook voorstellen dat het minder goed is voor je rug of iig zwaarder voelt omdat het gewicht minder gelijkmatig is verdeeld. Tot hoeveel kg wordt een een ringsling geadviseerd?
Sterker nog, een ringsling hoef je helemaal niet te knopen! Ik vind het superhandig, maar ik heb dan ook geen ervaring met gewone doeken. Dit leek me aardig om mee te beginnen.

Omdat ik geen ervaring met andere doeken heb kan ik niet vertellen of het zwaarder is. Ivan weegt nu 6kg en ik loop met groot gemak uren met hem in de ringsling. Ik moet er dan wel op letten dat ik de schouderband goed om mijn schouder heb zitten en de ring niet te laag afzakt. De asymmetrie ervaar ik zelf niet als zwaar, maar symmetrisch dragen is natuurlijk minder belastend. Ik heb een vrij sterk lichaam (da's nog eens een eufemisme ) dus ik kan het goed hebben.
quote:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter de hoofdje.
In de ringsling zou ik dan de bovenkant tot halverwege zjin hoofd optrekken en even wat strakker aantrekken. (Dat is zo handig aan de ring!) Dat doe ik trouwens sowieso, want hij kan nog niet zonder ondersteuning. Maar ik heb natuurlijk geen ervaring met een grotere baby die zich los kan worstelen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:00 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114574
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:54 schreef Jelief het volgende:
sorry saffier, ik kan het niet laten, wat cool dat je oma draagdoeken verkoopt!
Ylana
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:43 #248
141844 Macka66
pi_77114615
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Saffier het volgende:
Weet jij die ene doek nog waar wij het over gehad hebben Webkim? Zou ik die nog kunnen krijgen denk je? (PM?)

Ze belde me gister om me (nogmaals ) te feliciteren met de kleine. Ze zei meteen dat ik een kado uit mocht gaan zoeken en in eerste instantie wist ik niets, ik heb alles nog van Tobias namenlijk. Toen ineens wist ik het! Een draagdoek!! En dat vroeg ik dan ook, 'Wat?' vroeg ze? 'Een Slendang oma, ik wil een slendang!' en ze begreep meteen wat ik bedoelde Oma heeft haar hele jeugd in Nederlans Indie gewoond, vandaar dat ze slendang meteen wist! Ze vroeg zich wel hardop af waar we die dan vanddan moesten gaan halen ,maar dat komt wel goed
www.selendang.nl
pi_77114641
Hier staat aardige informatie, Ssserpente, waaronder:

"Je kan een sling vanaf de geboorte gebruiken tot ongeveer een kilo of vijftien, naargelang je eigen draagkracht. "
pi_77114713
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:09:30 #251
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114724
Een originele selendang komt er ook nog wel

En ik zie nu dat ik het in mijn vorige post wéér steeds verkeerd spelde
Ylana
pi_77114828
Slendang is toch gewoon de 'Nederlandse' term?

slen·dang
de (m.); -s
(1724) <Mal. selendang
eerste editie 1864
1·(in Indië) soort van sjaal, door de inlandse vrouwen schuin over de borst en soms over het hoofd gedragen; dient tot sieraad, ook tot draagdoek, bv. om er kleine kinderen in te dragen

[ Bericht 39% gewijzigd door Claudia_x op 21-01-2010 21:16:22 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 21:17:46 #253
141844 Macka66
pi_77115210
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Met een schuifknoop en dan net zoals je ringsling gebruiken en aanspannen.
Of als een rebozo: http://babywearing.dictumsapienti.com/rebozo/
Ik heb nog wel ergens een boekje met de Javaanse methode, die gaat niet met knopen maar met het indraaien van stof op de schouder. Moet je maar net durven...
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:49 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77132438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook een originele, het is heel simpel, omknopen met één draai in de doek. En dan kan je baby er liggend of zittend op de heup er in. (als je tenminste dezelfde lengte/breedte hebt als ik)
pi_77132979
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooi Ik heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.
Zo?

Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoor valt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')