abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:09:30 #251
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77114724
Een originele selendang komt er ook nog wel

En ik zie nu dat ik het in mijn vorige post wéér steeds verkeerd spelde
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_77114828
Slendang is toch gewoon de 'Nederlandse' term?

slen·dang
de (m.); -s
(1724) <Mal. selendang
eerste editie 1864
1·(in Indië) soort van sjaal, door de inlandse vrouwen schuin over de borst en soms over het hoofd gedragen; dient tot sieraad, ook tot draagdoek, bv. om er kleine kinderen in te dragen

[ Bericht 39% gewijzigd door Claudia_x op 21-01-2010 21:16:22 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 21:17:46 #253
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77115210
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Met een schuifknoop en dan net zoals je ringsling gebruiken en aanspannen.
Of als een rebozo: http://babywearing.dictumsapienti.com/rebozo/
Ik heb nog wel ergens een boekje met de Javaanse methode, die gaat niet met knopen maar met het indraaien van stof op de schouder. Moet je maar net durven...
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:49 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77132438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een slendang gekregen die uit Indonesië is meegenomen! Ik moet nog uitzoeken hoe ik die kan gebruiken.
Ik heb ook een originele, het is heel simpel, omknopen met één draai in de doek. En dan kan je baby er liggend of zittend op de heup er in. (als je tenminste dezelfde lengte/breedte hebt als ik)
pi_77132979
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooi Ik heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, hier precies hetzelfde. In heb al geprobeerd om d'r nekje op verschillende manieren te ondersteunen (met een opgerold washandjes of door een capuchon op te rollen in d'r nek), maar het lijkt wel of ze het gewoon niet prettig vindt. Zodra ik de doek in d'r nek wat hoger optrek, wurmt ze meteen d'r hoofde eruit door 'm achterover te gooien. En omdat ik ook bang ben dat ze dan onvoldoende steun heeft, hou ik voor de zekerheid toch vaak m'n handen nog achter d'r hoofdje.
Zo?

Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoor valt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77156891
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
Een ringsling ljkt mij ook heel fijn! En ik vind ze ook mooi Ik heb een gevulde ringsling geleend en die was fijn toen hij nog wat kleiner was en er in kon liggen, maar ik snap niet hoe ik hem er zittend in krijg
Ik weet niet of er een belangrijk verschil bestaat tussen een gevulde en niet-gevulde ringsling, maar ik houd hem tegen mijn schouder aan alsof ik hem een boertje wil laten maken, ik schuif zijn beentjes in de sling en laat hem dan gewoon zakken. Daarna trek ik de onder- en/of bovenkant bij de ring aan tot hij stevig genoeg zit.

Vandaag had ik de band niet goed om mijn schouder zitten en oef, dat voelde ik.
pi_77158968
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Twinkly het volgende:
[..]

Zo?
[ afbeelding ]
Ik rol een spuugdoekje in de bovenste baan en trek die dan heel strak aan, strakker dan je gevoel zou zeggen dat fijn is voor zo'n kleintje. Hier zit die baan dus te los.
(normaal vindt hij het wel leuk in de doek hoor valt meestal meteen in slaap wanneer ik de banden onder zijn benen aanspan)
Euhm ja, zo ongeveer wel ja. Maar ik heb een rekbare tricot, dus die stof is sowieso van dunner en dus lastiger om stevig in het nekje te krijgen.
pi_77159291
Even een omdat die stomme sneeuw en glibberigheid weg is en ik Esmee weer lekker in de doek mee naar het kinderdagverblijf kon nemen. Ze keek onderweg haar ogen uit. Vooral een tram en een brommer leverden onderweg ogen als schoteltjes op
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:18:27 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_77159595
Is er ook niet rekbare tricot dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77160638
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:18 schreef Troel het volgende:
Ik wíst het toen ik het opschreef!

Maar ik heb de ballen verstand van stofjes en bedacht me idd dat er best wel eens niet-rekbare tricot zou kunnen bestaan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:40:54 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_77160669
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik wíst het toen ik het opschreef!
sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77160787
Ik kom er wel overheen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:47:11 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_77160961
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:43 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kom er wel overheen.
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart mijn bed inkruipen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:22:37 #264
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77162613
Tada!

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 23:30:37 #265
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77162896
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:18 schreef Troel het volgende:
Nee. Maar er is in de verschillende tricots wel verschil in rek. Ik heb een pique tricot doek waar relatief weinig rek in zit, die gaat meer richting geweven doek.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77176659
Leuke foto's Jelief!

Ik heb vanmorgen mijn draagjas binnen gekregen. En hij past ook nog En hij is lekker warm
Dus net eindelijk weer eens naar buiten geweest met de draagdoek Ik had dat wel gemist zeg. Ik ben nog wel een beetje gammel, dus we zijn niet zo lang geweest, maar het was heerlijk en knus en gezellig en lekker warm

...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77177061
Leuke foto, de jas staat jullie toppie
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:03:02 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77178815
Hey, die jas komt me bekend voor Hij is fijn he? Staat jullie goed!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77224060
Ziet er fijn uit, Tess! Leuke foto!

Ik zit te twijfelen. Ik heb nu dus een rekbare tricotdoek maar zou er graag een wat praktischer te knopen doek bij willen (en eigenlijk ook nog een geweven doek, maar daar gaat m'n vraag niet over ).

Het gaat me erom dat ie makkelijk om te doen is. Als ik naar de stad ga neem ik Lente altijd mee in de doek. Thuis knoop ik dan alvast op m'n gemakje, dan rij ik naar de stad en dan slinger ik 'r vanuit de maxi cosi zo de doek in. Maar ze er dan tussendoor om welke reden dan ook uit is geweest, heb ik er een hekel aan om en public in een eettentje of op een natte parkeerplaats te staan knopen.

Nu zit ik te tweifelen tussen een ringsling en een mei tai. Zijn dat uberhaupt goeie opties? En wat is dan handiger/fijner?
pi_77225367
Dat vind ik ook het lastige van een doek Ssserpente, wij zitten hier ook niet vlakbij de winkels. Moet altijd Lars eerst in de cosi doen, en dan evt weer in de doek.
Maar dat vantevoren knopen werkt?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77226431
Vind ik wel. Hoewel, toen ze nog met opgetrokken beentjes in de doek zat wel. En sindsdien ben ik niet meer met 'r naar de stad geweest. En nu knoop ik de FWCC (geloof ik *checkt. Ja, deze idd) en dan lukt vooraf knopen niet, bedenk ik me net...
pi_77226660
Fuck ik knoop ook de FWCC, ik vroeg me al af van hoe en wat
pi_77226837
Maar als je 'm zo knoopt, kan het wel van tevoren.
pi_77226945
Je kan de doekuiteindes ook in je broekzakken doen, als het nat is. En het knopen in een restaurantje of waar dan ook waar er veel mensen zijn, ik vond het idd ook even wennen. Voelde me er in het begin wel ongemakkelijk bij, want veel mensen zitten toch echt wel te kijken wat je doet, maar het went echt wel hoor Nu vind ik het helemaal niet meer erg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 24 januari 2010 @ 21:43:25 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_77226984
Een ringsling is bij zulke dingen ideaal vind ik. Ik knoop trouwens ook vaak de kreuztrage en die kun je ook van te voren knopen (maar dat vind ik zo onhandig in de auto, dan zit ik met zo'n doek op mijn rug tegen de stoel aan.)
pi_77227037
Ik heb er nog niet heel uitgebreid naar gekeken, maar dan kun je niet meer aanspannen neem ik aan?
Want ik heb het idee dat daar alles mee valt of staat
  zondag 24 januari 2010 @ 21:44:50 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_77227068
kreutztrage is trouwens de scc. Daarna aanspannen is lastiger. Dan kun je beter de doppelkreutztrage (=cross carry) doen, dan kan dat wel.
pi_77228495
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef tessie het volgende:
Je kan de doekuiteindes ook in je broekzakken doen, als het nat is. En het knopen in een restaurantje of waar dan ook waar er veel mensen zijn, ik vond het idd ook even wennen. Voelde me er in het begin wel ongemakkelijk bij, want veel mensen zitten toch echt wel te kijken wat je doet, maar het went echt wel hoor Nu vind ik het helemaal niet meer erg.
Thanks, dat van die broekzakken is wel handig idd! En dat er mensen zitten te kijken, vind ik niet eens het ergste. Ik vind het vooral zo'n gedoe tussendoor. Als ik weg wil, wil ik weg.
pi_77228608
Cattie, mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een ringsling. Wow, deze is mooi zeg!

Of in het paars of roze of grijs .
pi_77233380
Ik heb van de week mijn ringsling weer binnen gekregen (was eerst te lang en is netjes hersteld), hij is mooi!
Zaterdag vergeten mee te nemen met boodschappen doen en dat direct geweten (brullend kind enzo), nu zit hij gelijk in de tas. Natuurlijk al wel gelijk geprobeerd in huis en hij zit goed, wel voor korte stukjes ivm gewicht Lotte, maar hij lijkt me wel heel handig!
pi_77236103
Oeh die is idd mooi Ssserpente!

Mei-tai in wording hiero. Er moet nog e.e.a. afgewerkt en verstevigd worden, maar so far so good. Je kunt een hoop met een oud gordijn en een stukje stof

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77240093
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:
Cattie, mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een ringsling. Wow, deze is mooi zeg!

[ afbeelding ]

Of in het paars of roze of grijs .
Ah, die is van Mister Mirko! Dat was ook de ringsling die ik op het oog had, maar dan in deze kleur:

Als ik hem alleen voor mezelf had gekocht, had ik deze gekozen:

Uiteindelijk heb ik die eronder genomen, omdat mijn lief die mooier/minder opvallend vond en ik het fijn vind als hij Ivan ook wil dragen:

pi_77240123
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:52 schreef huuphuup het volgende:
Oeh die is idd mooi Ssserpente!

Mei-tai in wording hiero. Er moet nog e.e.a. afgewerkt en verstevigd worden, maar so far so good. Je kunt een hoop met een oud gordijn en een stukje stof

[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit! Hip!
pi_77242237
Ghehe moeilijk hè Claudia, die mannen die ook een stem in mogen brengen Ik had allerlei hysterische luiertassen op het oog maar mn lief wilde enkel die grijze van de Hema
Met als gevolg dat ik er een hysterische bij heb moeten kopen krijg je ervan!

Meijahie! Meijahoe! Meija-teihei!!

Let niet op mn ongekamde haar

Dit is een proefversie eigenlijk, ik wilde er eentje maken met vulling in de banden en een slaapkapje/nekrol erin maar bedacht me dat ik het beter eerst even kon proberen T is naar wens gelukt, dus op naar Ikea voor meer stof in leuke kleurtjes!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 januari 2010 @ 12:04:52 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_77243580
Mooi huup! En wat wordt je meisje al groot!
pi_77243889
Wauw, wat mooi, Huup! Ik wou dat ik goed was met naald en draad.
pi_77245646
Goed van jou Huup, knap werk!
En die lijkt op die van Mrien qua kleuren!
pi_77245875
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Goed van jou Huup, knap werk!
En die lijkt op die van Mrien qua kleuren!
Bedoel je deze?

Anders zou ik niet weten welke je van mij bedoeld
pi_77246021
whaha nee ik ben weer eens in de bonen, ik dacht dat die eerdere post van jou was Mrien, maar die was ook van huup. Dat was dus ook dezelfde. Vandaar dattie er zoveel op leek.
Jemig wat een ezel ben ik ook soms...

9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze he

Dan heb ik een reden: HORMONEN
pi_77247082
Ik dacht al
Knal roze Mei Tai namelijk
Je mag nog even onder de hormonen schuilen hoor

Ik heb een nieuwe doek gekocht Oeps...
pi_77247206
zien!
pi_77248137
Nog niet binnen hoor
Deze (als het goed is, plaatje van google), Didymos Indio Viola
pi_77248426
Huup je mei tai is goed gelukt Harstikke leuk stofje ook
Zit het ook een beetje naar je zin?
pi_77248680
Je Mei Tai is trouwens gaaf Huup!!
  maandag 25 januari 2010 @ 16:01:38 #295
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77252264
Hallo allemaal!
Even een vraagje... Misschien staat hij ergens in de vorige 69 topics staan, maar goed....
Op dit moment heb ik voor mijn dochter een Tricot Slen als draagdoek. Hij bevalt prima, vooral voor de winter heb ik het gevoel dat ze hier lekkerder in ingepakt is dan in een wandelwagen (misschien alleen maar een idee van mij om mijn draagdoek te verdedigen, merk dat hij in Zuid-Limburg nog niet echt ingeburgerd is, of zijn er dames dit met me oneens?)
Maar wij gaan in mei naar Malta op vakantie en ook al zou het moeten kunnen, lijkt mij zo warm voor mijn meisje, allemaal die doeken om je heen (draag haar nu met haar rug tegen mijn buik, denk niet dat ik dat dan nog doe, maar dat doet er niet toe).... Weet iemand een iets luchtigere oplossing??? (En ja, eigenlijk wil ik ook gewoon een nieuwe kopen ja )
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 januari 2010 @ 16:07:27 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77252503
huup, mooie MT

karin, kmoest ff heel hard lachen! "hij lijkt er zo op, oh wacht, het is dezelfde!"

mrien, die is ook mooi! ben an van indio's. kmoet echt op mn vingers zitten om die LE eisblau niet te bestellen kheb al een blauwe indio, en eerst maar eens zien of eli weer wil...

jeetjejom, in de OP staat een filmpje van macka met een luchtiger versie van de knoope die jij (verkeerd om, want is altijd buik tegen buik) doet. bedoel je dat?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77253395
Jeetjejom, voor een bestemming als Malta is tricot wel erg warm. Een alternatief kan een (dunnere) geweven draagdoek zijn (ze zijn er in allerlei diktes en materialen) of een mei tai.
Voor kinderen is het het beste om buik aan buik gedragen te worden. Zo kan je de natuurlijke en dus optimale houding van je kindje het best in stand houden: gebolde rug en licht gespreide en gehoekte beentjes. De houding eigenlijk die veel kinderen automatisch aannemen als je hen optilt. Je kan het hier goed zien.

Luchtige knopen zijn dan weer een Front Wrap Cross Carry (FWCC) met de banen langszij ipv uitgespreid of bijv. een Kangaru.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 25 januari 2010 @ 16:28:32 #298
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77253438
Die had ik idd al gezien ja, en hoezo verkeerd om? Ik draag haar terwijl ze als een Boedha in de doek zit met haar gezicht naar voren, eigenlijk al vanaf dat ze een maand of 3 is en dat vindt ze heerlijk. Die jas en trui van mama heeft ze snel gezien hoor, ze wil de rest van de wereld veel liever zien
En daarvoor is de manier van Macka misschien net niet stevig genoeg, want haar gewicht zit natuurlijk meer naar voren.....Maar misschien dat ik gewoon voor een ringsling ga, lijkt me al iets koeler.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77254227
Thanks all
Ik ben er nog niet helemaal klaar mee, hij moet nog afgewerkt en verstevigd, dit was even snel om te proberen of hij goed zat. Maar ik ben er echt heel blij mee Hij zit lekker (hoewel ik hem hier op de foto niet gekruisd had op mn rug ) en hij voelt erg fijn en stevig.

Dit wordt een zomer-MT denk ik, weinig voering en zulks. Ik ga nog aan de knutsel voor een MT voor nu, met dikke voering, padded straps en een slaapkapje/nekrol
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77254281
Kindjes vinden het leuk om mee te kunnen kijken, maar eigenlijk is de boeddhahouding niet zo geschikt.
Waarom niet?
Omdat de rug van jouw kind dan jouw buik volgt en er dus een holling in de rug onstaat ipv een bolling. En rug tegen buik kunnen de knietjes niet goed opgetrokken worden, waardoor de heupjes ook onnodig belast worden.

Jammergenoeg zie je door onvoldoende voorlichting nog steeds veel mensen rug-aan-buik dragen (BabyBjorns bieden die optie ook) en je bent dan ook echt geen monster als je niet anders wist, maar er zijn betere alternatieven. Véél betere! Meekijken kan een kind bijv. ook vanaf heup of rug. En een sling voor Malta: goed idee ook. Is ook lekker koel.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')