abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75511444
vorige deel; draagdoeken 68; Met uilen

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75511561
Waar Tex en dr mooie meisje hun nieuwe wollen Allegro uittestten...

Waar Rocka op de deurmat lag te wachten op haar nieuwe drager...

en waar Miss_sly trots vertelde hoe Senna met haar stoere papa in de doek naar het CB zou gaan
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:16:25 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75512840
Ik heb em binnen en hij is helemaal niet zoals ik het in gedachten heb gehad Er zit grijs in en ik wilde zo graag alleen zwart...
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 12:21:31 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_75512986
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb em binnen en hij is helemaal niet zoals ik het in gedachten heb gehad Er zit grijs in en ik wilde zo graag alleen zwart...
Contact opnemen met de maakster maar!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_75513182
Dat is jammer. Inderdaad contact opnemen met de maakster. Komt het vast goed.

Mooi Tex! Staat jullie goed.

Leuk he Miss, dragende papa's. Ik ben zo blij dat P. ook zo graag draagt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75513939
Nou dacht ik dat ik via marktplaats een draagdoek had gekocht, blijkt dat ik een ringsling heb gekocht.
Is dit eigenlijk wat? Draagt dit fijn?
Tis mijn eigen schuld hoor, ze heeft het duidelijk gezegd maar ik zat dus met mijn hoofd weer ergens anders.
pi_75514153
Stieme ik lees je reactie nu pas.

Ik deed Roy voornamelijk de fwcc,(zomer methode) die ging eigenlijk die paar keren altijd wel goed.
Deed ik hem doormiddel van knooptechniek rekbare doek filmpje van webkim, ging dat 1 keer goed, en daarna aldoor huilen.

Zou best nog wel andere technieken willen proberen, vooral ook omdat door het vele huilen er dus maar relatief weinig geniet momenten zijn.
En via een doek heb je toch weer een wat intiemer contackt.

vanmorgen wilde ik Roy toch nog een keer rustig proberen laten wennen aan de doek, erin knopen gaat goed, tot ik 4 stappen zet, dan is het huilen tot ik hem eruit haal.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75514251
Mooi Tex, die Allegro! Ik heb wel eens een wellen gevoeld, dat was een erg dunne doek. Wat doet wol met die doek?

Ik heb een draagdoek te koop:
SPOILER
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 14:58:06 #9
141844 Macka66
pi_75518558
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef amaranta het volgende:
Nou dacht ik dat ik via marktplaats een draagdoek had gekocht, blijkt dat ik een ringsling heb gekocht.
Is dit eigenlijk wat? Draagt dit fijn?
Tis mijn eigen schuld hoor, ze heeft het duidelijk gezegd maar ik zat dus met mijn hoofd weer ergens anders.
Welk merk?
Een ringsling is zeker wel wat en kan heel fijn dragen. Je draagt 'm over een schouder, en dat vindt niet iedereen fijn. Bij oudere kinderen gebruik je een ringsling om op de heup te dragen als je korte stukjes aflegt. Sjors kan straks ook lekker in de ringsling, liggend maar nog beter rechtop.

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:22:15 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75519450
Het was niet druk vanmorgen, want we waren maar met z`n twetjes Maar het was wel heel erg gezellig!
Maar voor volgende maand hoop ik toch op meer bezoeksters
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75519671

Woei!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75522774
zo. mijn nieuwe aankoop is binnen, foto's volgen morgen
nu hebben we twee mei tai's. over een maandje of 2 volgt een complete herindeling. ik wil een rekbare doek erbij en twee bij elkaar passende ringslings. dan moet dus de medley weg en de wereldwinkel doek ook, de afrikaanse blijft wegens sentimentele waarde dit alles gevolgd door een draagdoekconsult

morgen foto's dus
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75522781
Macka, hij is van storchenwiege (iets met anna)
Ik ga het gewoon proberen en anders verkoop ik hem gewoon weer.
pi_75524650
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:16 schreef RockabeIIa het volgende:
wat jammer Rocka al contact gehad met de maakster?

oeke, idd echt fijn! en vandaag naar cb, prikjes en dan bij papa in de doek en dus lekker troost dichtbij

simmu, ik zag het pas in Z&G, je krijgt een tweeling? dat wordt wel even anders met dragen, lijkt me!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75526918
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

wat jammer Rocka al contact gehad met de maakster?

oeke, idd echt fijn! en vandaag naar cb, prikjes en dan bij papa in de doek en dus lekker troost dichtbij

simmu, ik zag het pas in Z&G, je krijgt een tweeling? dat wordt wel even anders met dragen, lijkt me!
jup
ik had al e.e.a. gevonden, en met selene was het ook gewoon leuk proberen, dus dat komt wel goed hoor. in het begin gaat het makkelijk, gewoon de twee kleintjes voorop in de rekbare en eventuele selene dan nog achterop in een mei tai. maar zo'n rekbare kan denk ik niet zo lang met twee, dus dan moeten we echt aan het heupdragen, hence het consult wat ik wil
pi_75527049
Tweelingdragen kan ook heel goed met een niet rekkende doek hoor Simmu!
Ik zou dan eerder een niet rekkende doek erbij kopen dan een rekkende eigenlijk
Een consult is altijd fijn!

Balen Rocka Heb je er zolang op gewacht en verheugd..heb je nu geen andere doek die je kunt gebruiken momenteel? Anders mag je wel wat lenen van mij hoor!

Lotte heeft een soort van draagstaking Heel vervelend en ook lastig. Op de rug krijg ik d'r niet, zeker niet in de doek. In de Manduca nog wel, eerst op m'n buik en dan doorschuiven naar rug.
Mei Tai is ook zwaar protest, als ze zit vind ze het op zich wel weer oke.
Daarstraks nog wel in een FWCC weten te knopen in m'n nieuwe Neobulle, maar dat was eerst ook onder protest (daarna vond ze het wel weer fijn).
pi_75527167
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:12 schreef mrien het volgende:
Tweelingdragen kan ook heel goed met een niet rekkende doek hoor Simmu!
Ik zou dan eerder een niet rekkende doek erbij kopen dan een rekkende eigenlijk
Een consult is altijd fijn!
Hear hear!
Hoewel het makkelijk is twee kindjes in een voorgeknoopte rekbare doek te plaatsen en dat in het begin heerlijk zal zijn zal je onder het gewicht van twee ook sneller last krijgen van doorhangen.

En eerlijk? Tweelingdragen is leuk, maar niet praktisch. Handiger is het om elk een kindje te dragen of af te wisselen welk kind je draagt. En als je dan toch wil tweelingdragen is een niet rekkende doek (of twee) i.m.o. de handigste optie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_75527420
we hebben er 3 die gedragen willen worden op twee ouders
en ik mag graag zachtjes beginnen, hence de rekbare doek. die ken ik nu eenmaal het beste.
ik heb wel dingen gezien waarin je eentje achterop in een ruck hebt en de ander voorop in een kruis, maar ik ben niet zo handig met een ruck. en let wel; veel verder dan 4 maanden vooruit kijk ik niet hoor, we zien wel
pi_75536322
oh noes ik ben een bestaand type

http://www.exactitudes.com/serie.php?nr=65

gelukkig draag ik Senna met het gezicht naar me toe
pi_75536484
wat fijn dat je Senna met het gezicht naar je toe draagt, dit ziet er toch een beetje sneu uit vind ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75536958
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:16 schreef oeke het volgende:
wat fijn dat je Senna met het gezicht naar je toe draagt, dit ziet er toch een beetje sneu uit vind ik.
Inderdaad

Simmu, wat een heerlijk vooruitzicht!
Ik zag vanmiddag nog een tweelingpapa rondlopen met een duowagen met 2 pasgeboren droppies erin. Mijn fantasie sloeg op hol, ik zag mezelf al lopen met 1 frummetlje in de doek en 1 in de wagen en dat dan regelmatig omwisselen, maar ze allebei dragen kan natuurlijk ook!

Mooie doek Ticootje! Wat dragen ze toch lekker he?
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 00:17:33 #22
141844 Macka66
pi_75538589
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:53 schreef amaranta het volgende:
Macka, hij is van storchenwiege (iets met anna)
Ik ga het gewoon proberen en anders verkoop ik hem gewoon weer.
Maar da's een hele fijne en stevige! Die houdt zelfs nog een kleuter.
En Anna heeft mooie kleurtjes die bij veel kleding passen. Goeie koop!
pi_75538649
Heerlijke doek amaranta! Ik heb heel wat uren met broertje Ulli rondgelopen, jammer genoeg wil ze nu echt niet meer in de doek.

Mijn nieuwe collega's waren in shock omdat ik heb verteld met 2,5 jaar nog regelmatig te dragen. Daar gaat m'n proeftijd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 12:17:08 #24
141844 Macka66
pi_75545314
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:20 schreef YPPY het volgende:
Heerlijke doek amaranta! Ik heb heel wat uren met broertje Ulli rondgelopen, jammer genoeg wil ze nu echt niet meer in de doek.

Mijn nieuwe collega's waren in shock omdat ik heb verteld met 2,5 jaar nog regelmatig te dragen. Daar gaat m'n proeftijd.
Ja, ze nemen je natuurlijk direct aan voor vast! Iemand die zo'n enorm gewicht met zich mee kan dragen (en alle vreemde blikken trotseert) moet wel verbazingwekkend sterk zijn
YPPY Langkous
pi_75547721
Fijn dat jullie er goede ervaringen mee hebben. Dat geeft me meer moed. Ik voelde me zo dom gisteren.
Begrijp ik goed dat de ring aan de doek vast zit? Of is het (even heel oneerbiedig) een lap stop die je door een ring haalt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')