abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77254354
Vorige deel:
Draagdoeken 70

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77254410
terugvinddoek;)
  maandag 25 januari 2010 @ 16:57:43 #3
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77254902
Hey Webkim, ik wist dus niet dat dit zo slecht was, vooral omdat ik bij de uitleg van mijn doek deze houding ook zat (nu moet ik zeggen dat ik haar nooit uren in de draagdoek heb gedragen, dus ik ben ook niet zo heel bang dat ik haar beschadigd heb hoor!), maar op de rug vind ik nog een beetje eng om te doen, wil haar graag zien en voelen. Waarschijnlijk als ze ouder is wel, maar nu nog niet.... en op de heup weet ik niet of ze dat nu al lang prettig vind en of ik dat lang prettig vind of dat ik het gevoel heb dat ik haar nog veel moet ondersteunen. Ik weet dat dit maar een gevoel is, maar toch..... Had ik toen ik begon met de draagdoek ook, steeds het gevoel dat ik haar toch nog moest 'tillen' zeg maar, terwijl het helemaal niet nodig is, en het juist zo fijn is om beide handen vrij te hebben
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 januari 2010 @ 16:58:08 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77254932
Mooie MT Huup!
Doet me er aan denken dat ik die van mij eindelijk eens af moet maken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77255089
Ben weinig aan het dragen op het moment. Laatst geprobeerd om Iris op mijn rug te knopen, maar dat lukte nog niet zo goed. Ben gewend aan een kind wat iets beter meewerkt op mn rug
Fake it till you make it...
pi_77255287
Heb ik over de leeftijd van je dochter heengelezen Jeetjejom? Kon het met teruglezen zo gauw niet vinden, maar het geeft wel een wat beter beeld. Er zijn heupdraagmethodes die vanaf dag 1 al kunnen hoor, zoals de hüftschlinge;

Rugdragen is inderdaad best een avontuur, dat de meeste mensen met een eerste 'draagkind' niet voor een maand of 5, 6 aangaan. Sommigen omdat ze het niet durven met een kleintje, anderen omdat ze buikdragen gewoon veel knusser vinden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77255815
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Lotte!
Noah!
pi_77255843
Ik heb geld voor een draagdoek lalalalalalalalla
Ik kan alleen niet kiezen, de Ellipsen aida of de uiltjes dus ik denk nu beide
pi_77256147
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77256942
Hey Huup, jij hebt een mooie meitai gemaakt!!
En Tessie de draagjas staat jullie goed! Ik heb dezelfde zaterdag binnengekregen en ben er ook erg blij mee en ben direct weer voor een wat langere periode de deur uit gegaan.
Ik heb trouwens nog een dure aankoop gedaan, maar ik hoop er veel draagplezier van te krijgen!

pi_77257575
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
Ik heb je gepmd

Ik heb deze gratis tutorial gebruikt:
http://stilllearninglife.(...)ei-tai-tutorial.html

misschien dat er andere geinteresseerden zijn.

Zweefvliegje
supertof!!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 januari 2010 @ 18:14:19 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77257812
Mooie MT Huup!

Ik vind ze echt zo mooi, maar ik draag zo weinig dat ik niet weet of het voor hier de moeite waard is zeg maar...
*twijfelt...
pi_77259538
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Je moet niks.
Maar buikdragen wordt wel zwaarder naarmate je kind groter wordt en op een gegeven moment heb je dan ook nog eens volcontinue een hoofd in je blikveld. Maar Thomas wil nu en dan nog steeds op de buik hoor (nu wel héél letterlijk) met zijn 23 mnd. en 15 kg.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77259774
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 januari 2010 @ 19:42:20 #15
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77261563
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77263975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
Jups! Ik zit dus te dubben tussen een MT en een ringsling. Nog steeds. Heb met beide geen ervaring, dus heb geen idee wat het beste bij mij past.

Is er nog iemand die wat voordelen kan opnoemen? Of is het puur een kwestie van smaak?
  maandag 25 januari 2010 @ 20:29:51 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_77264433
Ringsling: snel, klein op te vouwen, ideaal voor erin/eruit situaties.
MT: symmetrisch, misschien iets sneller dan een draagdoek (al denk ik dat dat meevalt als je het dragen goed onder de knie hebt), papavriendelijker/stoerder, fijner voor langere stukken dan een rs.
pi_77264628
Thanks! Dan wordt het ws een ringsling. Vooral voor het erin/eruit gemak. Dan kan er voor de langere stukken alsnog een MT komen.
pi_77264793
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77265114
Haha, roze kan prima, Tess. ben je jezelf nog aan het overtuigen?
pi_77267317
Hahhahaha ja Maar ik vond hem zo mooi. En eigenlijk vind ik het ook gewoon raar dat roze alleen voor meisjes is, wie heeft dat bedacht? Maar ik wil niet dat mensen straks dan gaan denken dat Graeme een meisje is ofzo. Nahja, ik vind hem mooi en dat is het belangrijkste. Euh, en dat ie lekker draagt, hoop ik natuurlijk ook Anders ligt ie hier alleen mooi te zijn, dat zou dan weer een beetje jammer zijn.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 25 januari 2010 @ 23:22:36 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77273750
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:42 schreef Jeetjejom het volgende:
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Succes, heupdragen is ook fijn. Rugdragen met een rekbare doek wordt in de meeste gevallen ook afgeraden, meen ik.

En ik zag nog een paar mooie mei tais voorbij komen! Ik had de mijne gekocht omdat ik hoopte dat ik dat gemakkelijk of sneller kon knopen dan een doek. Maar ik denk dat ik met de doek sneller knoop (rugzak). Toch heeft 'ie weer andere voordelen: ik vind het fijn dat ik de armen veel vrijer kan bewegen dan met een doek. En het zit altijd goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:42 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77282611
Mooie aanschaf ssserpente!
oeh, nu kan ik weer gaan denken of ik die roze gradation MT van owlet overneem...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:01:32 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_77282930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:35 schreef tessie het volgende:
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77283037
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef Troel het volgende:

[..]

De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
of kat, je vergeet de kat!!!

Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')