abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2009 @ 10:52:40 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76255359
Vorige deel: Draagdoeken 69

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:56:31 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76255507
Hmmm, ik dacht dat ik zelf ook de wiki aan kon passen, maar dat gaat niet...
de historie loopt dus maar tot 56...
  donderdag 31 december 2009 @ 11:24:34 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76256569
Rekbaar is ideaal voor kleintjes, maar als je in de zomr bent uitgerekend is dat wellicht ook wat warm.
Er zijn dan geweven doeken verkrijgbaar die luchtiger en dunner zijn (maar vaak wel wat 'scherper' zijn dus secuur knopen is eigenlijk wel vereist).
Er zijn natuurlijk ook wel knoopmethodes waarbij je minder stof hoeft te gebruiken en wat dus ook weer koeler is dan de eerste methode die vrijwel iedereen leert, de front wrap cross carry, die wel een paar keer om jezelf heen gaat.

8 Januari is er weer Draagkring in De Lier. Voor meer info ben je welkom op de site
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 11:32:40 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76256864
En 11 januari is er de aftrap van de Haagse Draagkring - editie Spoorwijk.
Maar er is nog geen site, want ik moest zo nodig eerst even de historie op de wiki pagina aanpassen Dus die loopt nu tot topic 69. Zijn we weer up to date voor 2010

Gaan we terugblikken op ons persoonlijke draagjaar en goede draagvoornemens maken?
Ik denk nog even na
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 31 december 2009 @ 11:36:16 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76256973
Mijn persoonlijke draagjaar:
aan het eind helaas nietmer kunnen dragen, maar wel heel lang heel fijn eli kunnen dragen.

Goede voornemens:
Veel babydragen, indien mogelijk tandemdragen, en Eli weer ombinden zodra bekken(bodem) dat toelaat

hoe gaat het eigenlijk met de draagkringen noord-holland?
pi_76257728
2009 was mijn eerste draagjaar. En ik had vantevoren natuurlijk wel al bedacht dat dragen vast heel fijn zou zijn, toch was ik de eerste keer wel echt verrast over hoeveel fijner het nog was dan ik gedacht had. De eerste keer was Graeme volgens mij ongeveer 2 weken oud, en het was zo fijn om hem weer zo dicht bij me te hebben. Dragen met een doek voelt zoveel anders dan gewoon dragen in je armen, veel meer dichtbij.
En later kwam ik erachter dat het niet alleen heel knus zo is, maar ook nog eens heel praktisch. Je hebt lekker je armen vrij en je hoeft als je op stap gaat niet die wagen mee te nemen, want die neemt zoveel ruimte in. Graeme kan alles goed bekijken, terwijl hij toch dicht bij mij is en hij vind het zelf ook zo fijn. En slapen in de doek doet hij ook graag, als hij alles gezien heeft. En dat terwijl hij overdag zo moeilijk slaapt.
Als hij ziet dat een van ons de doek omdoet, dat begint hij al te lachen, zo lief!
Ja, 2009 was een heel mooi draagjaar voor mij.
En mijn voornemen voor 2010 is nog meer dragen! En ook eindelijk het rugdragen eens uit te gaan proberen, en ook wat andere knopen te leren.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76258507
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Hmmm, ik dacht dat ik zelf ook de wiki aan kon passen, maar dat gaat niet...
de historie loopt dus maar tot 56...
ik wilde ook aanpassen, en mag ook niet
de door Jelief gemaakte mei tai moet er natuurlijk ook wel bij!
weet iemand wat te doen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76259058
Je mag de wiki alleen nog aanpassen als je registreert en inlogt omdat er teveel grappenmakers langs kwamen. Dit maakt de stap hopelijk wat moeilijker om even te passeren en een wiki voor de grap om zeep te helpen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 13:37:50 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76261962
2009 was voor mij het jaar waarin ik mijn laatste babietje /dreumesje en mijn peuter droeg. Waarin ik voor het eerst te maken kreeg met een draagstaking. Waarin ik veel mooie doeken kocht.
Het jaar waarin ik mijn opleiding tot draagconsultant begon. Het jaar waarin ik droomde over de Draagkring en waarin die zelfs opgericht werd. Het jaar waarin ik zelf nog meer leerde over dragen en het anderen ook weer kon leren. Het jaar waarin het Draagdoektopic een vlucht nam met allemaal verse draagmoeders en kindjes, en waarin er hele leuke OUD draagdoekmeets waren!
en waarin ik tot ergste draag-a-holic werd gekozen

2010 wordt het jaar van vast nog meer OUD draagdoekmeets, en nog meer Draagkringen. Het jaar van mijn certificatie, het jaar waarin ik er niet meer omheen kan dat draagwerk het enige werk is dat ik met hart en ziel wil doen. Het jaar waarin ik nog meer mensen aan het dragen wil krijgen. Het jaar waarin mijn dametjes waarschijnlijk steeds minder lang gedragen willen worden. En het jaar waarin ik een aantal doeken nou eens echt zachter wil maken met dragen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 31-12-2009 14:29:28 (teipvoudten hersteld) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76264109
Wat lief Tessie en Macka, jullie draagverhaal van 2009.

Op het moment zit ik in een bungalowpark in Zeeland, waar ik gekomen ben met de trein en Ko in de doek.
Waar het internet heel slecht is, maar het me toch gelukt is even op FOK te komen, en als eerste kijk ik altijd in het draagtopic.
Het dragen is voor mij, mijn liefste kleine heel dicht bij me dragen, zien hoe goed het hem doet, hoe veilig en gedragen hij zich voelt.
En dragen is ook iets wat ik deel met mijn geliefde, en daar ben ik ook heel blij mee.

Verder stond mijn eerste post op FOK in dit topic het afgelopen jaar, en heb ik hier heel veel lieve mensen ontmoet, die het dragen met zoveel passie en liefde overbrengen.
Bamboe, die ervoor zorgde dat ik na een week met Ko naar buiten ging, en die tijdens de bevalling bij mijn buurman werd afgegeven door Macka.
Veel mooie spannende meets maar nooit eng vanwege die gezamelijke liefde voor het dragen, draagkringen, reisdoeken en leendoeken.

Ik wens jullie een prachtig 2010 met veel draagkracht! En ik hoop snel weer op een gezellige en leerzame draagmeet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76274165
Voor mij was 2009 ook het ontdekken van het dragen. Het leek me gemakkelijk en fijn, maar dat het zo fijn, zo dichtbij zou voelen, had ik niet verwacht. Senna vindt het ook heerlijk. In het begin was het even wennen en moest ze altijd even huilen als ik haar in de doek deed, nu kijkt ze al blij als ik een doek tevoorschijn haal, en huilen doet ze niet meer. Het was ook erg fijn om een slaapplekje te hebben voor haar, zo in het begin, toen ze nog niet overdag in bedje of wiegje wilde slapen. Samen een paar uur wandelen, lekker dicht bij me, en toch lekker in slaap. Heerlijk was dat!'

Voor 2010 het voornemen nog meer te gaan dragen. Ik vind het buikdragen nog steeds erg fijn, en heb mijn eerste heupdraag moment dus ook gehad. In de loop van 2010 wil ik zeker nog leren rugdragen, maar voorlopig vind ik mijn meisje voor me nog wel het fijnste
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76275281
Volgens mij heb ik het vorige deel helemaal gemist...

2009 echt babydragen ontdekt. Mirte was al 1 toen ze voor het eerst in de doek ging...
En voor 2010, rugdragen met Iris.
Fake it till you make it...
pi_76275394
heel 2009 heb ik selene dragend rondgesjouwd nu draag ik eventjes enkel steeds maar een kwartiertje en neemt haar papa het over. 2010 dragen we gewoon lekker weer verder ik heb er nu al zin in om uit te vogelen wat voor ons handig is

het leukst vond ik het vanalles uitproberen en kijken wat we leuk vinden. tis gewoon een leuke samen-spelen mogelijkheid
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 17:23:15 #14
5428 crew  miss_sly
pi_76296268
Ow ow ow, vandaag maar weer eens ervaren dat en waarom dragen toch veel fijner is dan rijden.

Omdat ik me nog niet fit en stevig genoeg voelde en er nog wel behoorlijk wat aangevroren sneeuw lag, en dus schaap ook liever niet wilde dragen, zijn we met de wagen gaan wandelen. Met de tram naar Artis, rondje dieren kijken en naar huis wandelen. In de tram begon het al dat ik me echt te ver van Senna vandaan voelde, het gevoel had dat ik niet kon voelen en zien wat zij voelde en zag. In de dierentuin iedere keer maar door mijn knieen om te kijken wat zij nou zag en een beetje tegen haar te praten over wat ze zag, allerlei deuren die open en dicht moeten en waar je een wagen doorheen moet manouvreren en bij thuiskomst eerst Senna uit de wagen halen voor de deur, omdat je anders de wagen niet in kan klappen en mee naar boven nemen.

Nee, lang leve de doek Als ik me morgen weer wat fitter voel, ga ik beslist even wandelen met Senna in de doek!
  zondag 3 januari 2010 @ 11:27:43 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76351654
Nou, eindelijk kan ik hier ook meeleuten Elyas is een groot draagdoekfan, gelukkig maar. Alleen ligt hij soms heel erg te kreunen in de draagdoek, Junah deed dat ook, maar ik heb nooit geweten of dat nou uit ontevredenheid is of juist omdat hij tevreden is. Hij ademt verder rustig en ligt er gewoon normaal in. Soms is het zo ineens weer over. Iemand enig idee waar het door komt?
pi_76351936
Vandaag met Iris in de doek even naar buiten geweest, want met wagen gaat hier niet lukken zoveel sneeuw als er ligt. Had nog een zeiljas liggen, die kon over kind heen dicht, dus dat was wel lekker. Even kort rondje frisse neus kunnen halen, want dat was alweer even geleden.
Fake it till you make it...
  zondag 3 januari 2010 @ 11:40:28 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76351950
Op welke manier draag je Elyas in de draagdoek Tan? Liggend of rechtop?
  zondag 3 januari 2010 @ 11:43:52 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352031
Liggend, zal even een foto maken, hij ligt er nog steeds in.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:47:31 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76352115
Bij liggend bestaat altijd de mogelijkheid dat het kinnetje te veel op de borst komt te liggen waardoor kindjes kunnen kreunen. Dit kun je verhelpen door rechtop te dragen, hiermee heb je ook nog eens de heupjes in een ideale spreiding.
Maar aan de andere kant, sommige babietjes kreunen ook gewoon van zichzelf
  zondag 3 januari 2010 @ 11:48:29 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352138
Zo, verse foto:

Net kreunde hij weer even, maar hij ligt niet inééngedoken of zo, dat hij het benauwd heeft. Las al ergens op internet dat het ook een soort 'spinnen' kan zijn zoals poezen dat doen, maar om de één of andere manier vind ik dat niet aannemelijk
  zondag 3 januari 2010 @ 11:59:20 #21
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76352433
Elya Heb je al geprobeerd om hem rechtop te dragen in een zgn. fwcc? Vaak vinden ze dat ook wel een prettige houding En als hij dan nog steeds zo kreunt dan heb je gewoon een luidruchtig figuur gebakken
  zondag 3 januari 2010 @ 12:02:24 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76352519
Kan rechtop al vanaf de geboorte dan? Ik weet niet meer hoe ik dat deed bij Junah

Ik heb net nog even gekeken terwijl hij weer even kreunde, maar zijn kinnetje ligt vrij, niet op de borst. Ik zal hem vanmiddag eens rechtop doen. En wat is een fwcc?
  zondag 3 januari 2010 @ 13:35:37 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76355954
miss, nijna en simmu, zo leuk om enthousiaste verhalen te lezen over dragen!
nog max. 12 dagen...

ja, rechtop kan al vanaf de geboorte. dan rol je een hydrofiel washandje op in de nek ter ondersteuning van het hoofdje.

ziehier een filmpje van webkim over FWCC in rekbare doek. ze legt ook uit over het washandje op 5:25min.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:10:45 #24
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76359726
Oh ja, duidelijk filmpje!

Dacht dat rechtop pas vanaf 6 weken oud was, maar wil prima zo, zo te zien. Toen ik met draagdoeken begon was ik nagenoeg de enige hier op FoK, leuk dat zovelen inmiddels zijn gevolgd! Ik ga ook echt nog 1 of 2 draagdoeken bijkopen als Elyas het zo fijn blijft vinden. Die op het filmpje lijkt wel velours?
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 16:38:01 #25
5428 crew  miss_sly
pi_76362978
Davinia, wil je nog meer enthousiaste verhalen?

Vanmiddag even naar de stad geweest met Senna in de doek Wat een heerlijkheid toch weer, alleen al fijn om haar weer zo dichtbij te hebben Maar behalve dat, ook weer ervaren hoeveel beter je toch met je kindje bezig kunt zijn, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. We zijn constant zo'n beetje op dezelfde hoogte, dus ik zie wat zij ziet, ik voel wat zij voelt, ik hoor wat zij hoort. Als ze me aankijkt, voel en zie ik dat ook meteen, dus kan ik meteen reageren. Als ze slaperig wordt en haar hoofd neerlegt voor een dutje, weet ik meteen dat ze even slaapt en ik voel het ook meteen als ze weer wakker wordt. En als ze eventjes wat te vertellen heeft, hoor ik het gewoon, want ze praat bijna recht mijn oor in Een heleboel dingen zou ik gemist hebben (het praten) of niet geweten hebben wanner (slapen, wakker worden) als ze in de wagen had gezeten. En nu kon ik ook erg goed zien hoe ons madammeke heel kritisch alles en iedereen in zich opneemt. Echt van top tot teen en terug neemt ze iedereen op Wordt gezellig terrasjes hangen met deze jongedame als ze groter is, dnek ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')