Ik snap die chauffeur wel, en omdat hij wel vaker huilende kinderen in de bus zal hebben zal het een behoorlijk gekrijs moeten zijn geweest. Behalve voor de chauffeur natuurlijk ook enorm hinderlijk voor alle passagiers. Ok, die opmerking over de opvoeding is misschien niet heel netjes, maar als je gefrustreerd bent zeg je soms dingen die je niet meent.quote:In Almere is gistermiddag een kind van drie jaar oud samen met haar moeder uit een bus gezet. Dit is gebeurd omdat de chauffeur vond dat het kind te hard krijste.
Vervoerder Connexxion werd door een bezorgde reiziger ingelicht over het voorval, dat plaastvond op de laatste halte voor Almere Buiten. Volgens deze getuige zou de chauffeur gezegd hebben dat de vrouw het meisje beter moest opvoeden.
De chauffeur is geschorst door zijn werkgever. "We vinden het onacceptabel als dit zonder verdere aanleiding is gebeurd," meldt een woordvoerster van Connexxion. De chauffeur krijgt van zijn werkgever nog de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen.
Wie de uit de bus gezette passagiers zijn, is nog niet bekend. De vrouw heeft zich nog niet bij de vervoerder gemeld.
pff ouderen van tegenwoordig ook hé.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef Siniti het volgende:
Buschauffeur. Ik word zelf ook altijd horendol van die krijsende kinderen. Vaak proberen die moeders er geeneens wat aan te doen.
Ja want dat is ook heel logisch, een chauffeur op zijn bek tikken omdat een collega een kind naar buiten zet.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef grooteron het volgende:
En dan vinden die chauffeurs het gek dat ze klappen krijgen
klopt als een bus!(chauffeur)quote:Op woensdag 23 december 2009 20:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja want dat is ook heel logisch, een chauffeur op zijn bek tikken omdat een collega een kind naar buiten zet.
ik zat niet in die bus sorry, ik pak altijd lijn 2.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik sta volledig aan de kant van het kind. Dat zielige kneusje heeft met z'n poten van andermans kind af te blijven. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die dergelijk gedrag jegens een kind van 3 jaar goedkeuren. Wat moet er gebeuren voordat jullie het voor een onschuldig kind opnemen? Moet een kind eerst in elkaar gestampt worden voordat julie in actie komen?
een kind van 3 jaar dat zich nu al niet gedraagt zal later vrijwel zeker in de criminaliteit belanden- aanpakken die hap / geen gezeik - OPVOEDEN!quote:Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik sta volledig aan de kant van het kind. Dat zielige kneusje heeft met z'n poten van andermans kind af te blijven. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die dergelijk gedrag jegens een kind van 3 jaar goedkeuren. Wat moet er gebeuren voordat jullie het voor een onschuldig kind opnemen? Moet een kind eerst in elkaar gestampt worden voordat julie in actie komen?
Dan moeten ze maar niet met het ov reizen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef donthate het volgende:
Kinderen krijsen nu eenmaal:) niks aan te doen en zo erg is het allemaal tog ook niet
ok - en dieven stelen nu eenmaal / moordenaars moorden nu eenmaal - niets aan te doen he? zo'n redenering dus...: zal je ver brengen: je kunt zo de politiek in met deze houding.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef donthate het volgende:
Kinderen krijsen nu eenmaal:) niks aan te doen en zo erg is het allemaal tog ook niet
Goede trollquote:Op woensdag 23 december 2009 21:01 schreef zomaareennaam het volgende:
ok - en dieven stelen nu eenmaal / moordenaars moorden nu eenmaal - niets aan te doen he? zo'n redenering dus...: zal je ver brengen: je kunt zo de politiek in met deze houding.
Dat leg je hier nou wel zo sappig neer, maar zelfs ik zie het verschil tussen een kind dat pijn heeft of een verwend nest dat diens zin niet krijgt. Ik ben niet eens ouder.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef moussie het volgende:
oh shit, op de verkeerde link gedrukt .. buschauffeur -1, kind +1
Ga toch weg, een krijsend kind uit de bus zetten, zelfs al is het nog zo irritant, als je daar niet tegen kan zoek je maar een ander baantje .. voor hetzelfde geld zit dat kind te janken van de pijn in haar oren en is moeders onderweg naar het ziekenhuis, sta je daar ineens in wind en regen en niet genoeg geld voor een taxi
Er staat nergens dat hij het kind heeft aangeraakt.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik sta volledig aan de kant van het kind. Dat zielige kneusje heeft met z'n poten van andermans kind af te blijven. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die dergelijk gedrag jegens een kind van 3 jaar goedkeuren. Wat moet er gebeuren voordat jullie het voor een onschuldig kind opnemen? Moet een kind eerst in elkaar gestampt worden voordat jullie in actie komen?
Hahah dit is echt de meeste domme vergelijking die ik ooit gehoord hebquote:Op woensdag 23 december 2009 21:01 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ok - en dieven stelen nu eenmaal / moordenaars moorden nu eenmaal - niets aan te doen he? zo'n redenering dus...: zal je ver brengen: je kunt zo de politiek in met deze houding.
ja wel ,quote:Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Het hoort nu eenmaal bij je baan. In een bus zullen nu eenmaal verschillende mensen plaatsnemen, waaronder luidruchtige mensen. Nu is er volgens mij geen regel dat je in de bus niet mag huilen.
Ik vind het best een discussiepunt. Als je oordopjes een beetje geluidlekkage hebben wat zich vertaalt in wat rare ruis voor de omgeving kan je er ook uitgezet worden, als dat gebeurt is er ook zowat een staande ovatie.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Het hoort nu eenmaal bij je baan. In een bus zullen nu eenmaal verschillende mensen plaatsnemen, waaronder luidruchtige mensen. Nu is er volgens mij geen regel dat je in de bus niet mag huilen.
Ik kan je uit ruime ervaring vertellen dat je dat lang niet altijd ziet .. daarnaast, zelfs kinderen die niet verwend zijn kunnen de boel bij elkaar krijsen als ze oververmoeid zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat leg je hier nou wel zo sappig neer, maar zelfs ik zie het verschil tussen een kind dat pijn heeft of een verwend nest dat diens zin niet krijgt. Ik ben niet eens ouder.
Is het ook, elk beetje aandacht maakt het namelijk alleen maar erger ..quote:Hoewel ik zelfs die laatste groep zomaar er uit trappen afkeur, is het wel extreem irritant als er zo'n verwent stuk snot de bende bij elkaar staat te krijsen en mama of papa die er geen fuck tegen doet omdat 1 of andere dweeb heeft bedacht dat negeren het beste is.
Ja natuurlijk, lekker zwakkeren slaan omdat je last van ze hebt, toffe boodschap, moet zo'n kind zich in de oren knopen en later bij jou doen als jij de zwakkere partij bentquote:Nou moet ik wel erkennen dat dit land je nogal beperkt met het verbod op de corrigerende tik. Aangezien dat nog altijd het beste werkt. Maar toch.
We hebben het nog altijd over een kind van 3 jaar en niet een blaag die zijn muziek hard zet. Wezenlijk verschil imo.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja wel ,
Hinderlijk geluid maken waar een andere last van heeft mag niet ..
dat geschreeuw is irritanter dan muziek...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben het nog altijd over een kind van 3 jaar en niet een blaag die zijn muziek hard zet. Wezenlijk verschil imo.
Gaat niet om mate van irritantheid, gaat om de mate van bewustheid en mate van verantwoordelijkheid. Een wat ouder persoon kan je aanspreken op zijn gedrag, een kind van 3 heeft nog niet die mate van bewustheid.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat geschreeuw is irritanter dan muziek...
Owh jij bent zo een die een corrigerende tik op 1 lijn zet met gebalde vuist je kroost op zijn melktandjes rammen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik kan je uit ruime ervaring vertellen dat je dat lang niet altijd ziet .. daarnaast, zelfs kinderen die niet verwend zijn kunnen de boel bij elkaar krijsen als ze oververmoeid zijn.
[..]
Is het ook, elk beetje aandacht maakt het namelijk alleen maar erger ..
[..]
Ja natuurlijk, lekker zwakkeren slaan omdat je last van ze hebt, toffe boodschap, moet zo'n kind zich in de oren knopen en later bij jou doen als jij de zwakkere partij bent
dus moet die moeder de veratwoordelijkheid nemen voor haar kind, en het óf stil zien te krijgen, of dan desnoods maar uitstappen en de volgende bus pakken als dat ding stil is...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat niet om mate van irritantheid, gaat om de mate van bewustheid en mate van verantwoordelijkheid.
Als je je als busschauffeur niet kan concentreren met lawaai in je voertuig, dan moet je maar een andere baan zien te vinden. De vrouw is verantwoordelijk voor het kind, maar het is niet altijd mogelijk om als ouder je kind in een keer stil te krijgen. Stel dat het kind enorme pijn heeft of iets dergelijks en ze dus onderweg zijn naar een ziekenhuis. Word je gewoon de bus uit gezet, lekker dan!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:26 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dus moet die moeder de veratwoordelijkheid nemen voor haar kind, en het óf stil zien te krijgen, of dan desnoods maar uitstappen en de volgende bus pakken als dat ding stil is...
niet heel de bus hoeft de dupe te worden van dat gekrijs, wat écht door merg en been gaat, ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je je gewoon niet goed meer kunt concentreren op de weg.
dus indien ie van het kind is afgebleven heeft ie imo goed gehandelt
hmm? jij kent alleen kinderen die aan 1 stuk door loeien?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef donthate het volgende:
Dat betwijvel ik. Ik word er tamelijk agressief van als ik langdurig blootgesteld word aan een krijsend kind. Helemaal als ik het idee heb dat dat kind krijst omdat hij iets niet krijgt.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat niet om mate van irritantheid, gaat om de mate van bewustheid en mate van verantwoordelijkheid. Een wat ouder persoon kan je aanspreken op zijn gedrag, een kind van 3 heeft nog niet die mate van bewustheid.
daar is de moeder dus voor ...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat niet om mate van irritantheid, gaat om de mate van bewustheid en mate van verantwoordelijkheid. Een wat ouder persoon kan je aanspreken op zijn gedrag, een kind van 3 heeft nog niet die mate van bewustheid.
Er blijkt nergens uit dat het kind krijst omdat het iets niet krijgt, daarom vind ik de conclusies die er hier getrokken worden zeer voorbarig. Sowieso, hoe ga je dat dan doen met babies van 6 maanden in je bus? Ook weigeren?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat betwijvel ik. Ik word er tamelijk agressief van als ik langdurig blootgesteld word aan een krijsend kind. Helemaal als ik het idee heb dat dat kind krijst omdat hij iets niet krijgt.
In die zin zou ik mijn mp3 speler gesubsidieerd moeten krijgen. Dat is goed voor een hele hoop dingen op zo'n moment.
Ja dag, daar zit ook een grens aan hoor.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je je als busschauffeur niet kan concentreren met lawaai in je voertuig, dan moet je maar een andere baan zien te vinden. De vrouw is verantwoordelijk voor het kind, maar het is niet altijd mogelijk om als ouder je kind in een keer stil te krijgen. Stel dat het kind enorme pijn heeft of iets dergelijks en ze dus onderweg zijn naar een ziekenhuis. Word je gewoon de bus uit gezet, lekker dan!
wat een onzin, de regel dat je de chauffeur niet af mag leiden is er niet voor niks, en als er íets afleidend is is het wel kindergekrijs.. daar heeft ieder normaal mens last van, en laten buschauffeurs ook maar gewoon mensen zijnquote:Op woensdag 23 december 2009 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je je als busschauffeur niet kan concentreren met lawaai in je voertuig, dan moet je maar een andere baan zien te vinden. De vrouw is verantwoordelijk voor het kind, maar het is niet altijd mogelijk om als ouder je kind in een keer stil te krijgen. Stel dat het kind enorme pijn heeft of iets dergelijks en ze dus onderweg zijn naar een ziekenhuis. Word je gewoon de bus uit gezet, lekker dan!
Chauffeurs zijn professionals, die moeten daarmee om kunnen gaan. Net als dat een cipier om moet kunnen gaan met gestoorde gekken, een cassiere om moet kunnen gaan met geld (en het tellen daarvan). Als je een slechte dag hebt, neem je maar vrij ofzo.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja dag, daar zit ook een grens aan hoor.
Chauffeur of niet, het blijven mensen. Als je dit soort dingen niet wil moet je machines achter het stuur hangen.
Iedereen heeft zijn goede dagen en zijn slechte dagen, en als alles achter elkaar gewoon even kut gaat dan ontplof je gewoon wel eens.
Ja.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Chauffeurs zijn professionals, die moeten daarmee om kunnen gaan. Net als dat een cipier om moet kunnen gaan met gestoorde gekken, een cassiere om moet kunnen gaan met geld (en het tellen daarvan). Als je een slechte dag hebt, neem je maar vrij ofzo.
Dan moet je dus niet zeuren en gewoon je werk doen, ook al heb je ene kutdag.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja.
Zie je het al gebeuren?
Ik neem vandaag vrij want ik heb een kutdag.
Baas: ok jongen.
Ik denk niet dat die chauffeur met het vuur in zin ogen naar achteren gerend is om die vrouw en dr kutkind aan hun nek dwars door de ruit naar buiten te gooien, daar is vast wel een dialoog aan vooraf gegaan of aan te pas gekomen. (Geluids)overlast moet gewoon beperkt worden, wie dat veroorzaakt maakt niet uit. In de trein kan je, als je geluk hebt, nog een andere coupe pakken, maar in de bus ben je gewoon zwaar de lul als er zon blerend kutkind in zit. Prima actie van de chauffeur, zouden er meer moeten doenquote:Op woensdag 23 december 2009 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er blijkt nergens uit dat het kind krijst omdat het iets niet krijgt, daarom vind ik de conclusies die er hier getrokken worden zeer voorbarig. Sowieso, hoe ga je dat dan doen met babies van 6 maanden in je bus? Ook weigeren?
Wat voor werk heb jij? Kom ik eens een dag lang treiteren. Moet je immers tegen kunnen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Chauffeurs zijn professionals, die moeten daarmee om kunnen gaan. Net als dat een cipier om moet kunnen gaan met gestoorde gekken, een cassiere om moet kunnen gaan met geld (en het tellen daarvan). Als je een slechte dag hebt, neem je maar vrij ofzo.
Ik krijg niet te maken met klanten van 3 jaar. En dat was al duidelijk voordat ik aan mijn huidige baan begon.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat voor werk heb jij? Kom ik eens een dag lang treiteren. Moet je immers tegen kunnen.
Je hebt echt geen ervaring met kinderen hequote:Mirjam schreef:een kind van 3 kan prima tot stilte gemaand worden.
kan wel , in het vliegtuig krijgen ze ook de meest krijsende baby's stil op z'n vlucht.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:03 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je hebt echt geen ervaring met kinderen he
Het kind is in deze ook niet de klant. De moeder is dat.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik krijg niet te maken met klanten van 3 jaar. En dat was al duidelijk voordat ik aan mijn huidige baan begon.
Dat zie je in restaurants en in kerken vaak wel inderdaad, dat ouders even met een kind naar buiten gaan als het te erg krijst.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:26 schreef Schunckelstar het volgende:
dus moet die moeder de veratwoordelijkheid nemen voor haar kind, en het óf stil zien te krijgen, of dan desnoods maar uitstappen en de volgende bus pakken als dat ding stil is...
Jij gaat er van uit dat het kind 1 of 2x gejengeld heeft. Ik ga er vanuit dat dat kind nonstop aan het krijsen is geweest.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:57 schreef Schanulleke het volgende:Daar worden het later leukere zelfbewuste mensen van.
So what? Oververmoeide kinderen, kinderen die tegen ziek zijn aanhangen, kinderen die tandjes krijgen doen dat nu eenmaal, hoort erbij en heeft nul komma niks te maken met opvoeding.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat het kind 1 of 2x gejengeld heeft. Ik ga er vanuit dat dat kind nonstop aan het krijsen is geweest.
Als een ouder een klein tyfusterrorblaag op de wereld gezet heeft is dat zijn/haar verantwoording. En niet de last van anderen. Als je dat niet kan snappen moeten ze je castreren/steriliseren. En dat kind van een of 3 dan maar ietwat laat aborteren.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef moussie het volgende:
[..]
So what? Oververmoeide kinderen, kinderen die tegen ziek zijn aanhangen, kinderen die tandjes krijgen doen dat nu eenmaal, hoort erbij en heeft nul komma niks te maken met opvoeding.
Als je daar niet tegen kan neem je maar een ander baantje waar je geen kleine kinderen tegen kan komen
Opvoeding opvoeding opvoeding & respect tonen voor de omgeving.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef moussie het volgende:
[..]
So what? Oververmoeide kinderen, kinderen die tegen ziek zijn aanhangen, kinderen die tandjes krijgen doen dat nu eenmaal, hoort erbij en heeft nul komma niks te maken met opvoeding.
Als je daar niet tegen kan neem je maar een ander baantje waar je geen kleine kinderen tegen kan komen
je bent echt een ontzettende asociaal als je vind dat de hele bus maar heeft te luisteren naar zo'n schreeuwend kindquote:Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef moussie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat een onzin, de regel dat je de chauffeur niet af mag leiden is er niet voor niks, en als er íets afleidend is is het wel kindergekrijs..
Zeker vergeten dat je zelf ook kind geweest bent?quote:Op donderdag 24 december 2009 12:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
je bent echt een ontzettende asociaal als je vind dat de hele bus maar heeft te luisteren naar zo'n schreeuwend kind
nogmaals, dan moet die moeder haar verantwoordelijkheid maar nemen en de bus uitstappen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maak dat een kind van DRIE even wijs jongen.![]()
Volgens mij snappen sommige mensen echt niet dat een kind van drie zich niet in kan leven in bepaalde situaties zoals oudere kinderen of volwassenen kunnen.
En guttegut, wat weten ze allemaal toch goed hoe ze een kind moeten opvoeden. De beste stuurlui staan aan wal.
nee, mijn moeder is vaak genoeg een restaurant of iets dergelijks uitgelopen om anderen niet tot vervelens toe tot last te zijn...quote:Op donderdag 24 december 2009 13:10 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Zeker vergeten dat je zelf ook kind geweest bent?
Een restaurant is iets anders dan een rijdende bus. Ik zou ook uit het restaurant lopen om mijn kind vervolgens goed duidelijk te maken dat ze rustiger aan moet doen. Als ik daarentegen met de bus naar de dokter ga met een kind wat pijn lijdt dan heeft de rest maar even pech.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee, mijn moeder is vaak genoeg een restaurant of iets dergelijks uitgelopen om anderen niet tot vervelens toe tot last te zijn...
tokkiequote:Op donderdag 24 december 2009 13:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Een restaurant is iets anders dan een rijdende bus. Ik zou ook uit het restaurant lopen om mijn kind vervolgens goed duidelijk te maken dat ze rustiger aan moet doen. Als ik daarentegen met de bus naar de dokter ga met een kind wat pijn lijdt dan heeft de rest maar even pech.
dat is op zich niet erg, maar zieke kinderen die op weg zijn naar de dokter meenemen in de bus is toch wel een behoorlijke faalquote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef Leonos het volgende:
Oja, ouders die kinderen nemen zonder dat ze een rijbewijs + auto hebben
Wat een kul, als je kind van drie om de een of andere reden huilt en niet stil te krijgen is hoef je de bus niet uit, omdat er tegenwoordig mensen zijn die nergens meer tegen kunnen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nogmaals, dan moet die moeder haar verantwoordelijkheid maar nemen en de bus uitstappen.
ze pakt de volgende bus maar als dat ding stil is, waarom zou de hele bus last moeten hebben van één iemand.
wat een tokkie ben je dan
Ik ga er van uit dat de chauffeur een kansloze Tokkie is die een schrikbarend laag tolerantieniveau heeft.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat het kind 1 of 2x gejengeld heeft. Ik ga er vanuit dat dat kind nonstop aan het krijsen is geweest.
wie zegt dat de moeder uberhaupt er iets aan deed? hij zal dr vast niet eruit hebben gegooid als ze echt probeerde het kind stil te krijgen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een kul, als je kind van drie om de een of andere reden huilt en niet stil te krijgen is hoef je de bus niet uit, omdat er tegenwoordig mensen zijn die nergens meer tegen kunnen.![]()
O jee, een kind huilt in de bus. En sommige mensen krijgen al moordneigingen. Dan moet je toch even bij jezelf nagaan of je wel helemaal lekker bent als je je door zulke alledaagse dingen uit het veld laat slaan.
Dan maar een Tokkie.quote:
waar precies zie je staan dat ik moordneigingen krijgquote:Op donderdag 24 december 2009 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een kul, als je kind van drie om de een of andere reden huilt en niet stil te krijgen is hoef je de bus niet uit, omdat er tegenwoordig mensen zijn die nergens meer tegen kunnen.![]()
O jee, een kind huilt in de bus. En sommige mensen krijgen al moordneigingen. Dan moet je toch even bij jezelf nagaan of je wel helemaal lekker bent als je je door zulke alledaagse dingen uit het veld laat slaan.
Ik denk niet dat ik een slechte opvoeder ben, als ik inzie dat een kind van drie een heel ander inlevings-en verstandelijk vermogen heeft als een puber of uberhaupt een volwassene.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:40 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
waar precies zie je staan dat ik moordneigingen krijg![]()
maar goed, de poll en de reacties hier zeggen al genoeg... veruit de meeste mensen vinden het een goede actie gelukkig![]()
alleen slechte opvoeders niet blijkbaar, die vinden maar dat iedereen er maar last van moet hebben "want het zijn maar kinderen" ()
als er een puber met te harde muziek de bus uit was gezet had iedereen het prachtig gevonden, maar omdat dit een kind is moeten we het allemaal maar heel lief kusjekroel![]()
normaal vinden want zo zijn kinderen nu eenmaal
terwijl dat geschreeuw 10x erger is dan muziek
en nu ben ik weg, deze discussie heeft toch geen zin.
ik verander niet van mening, en jij ook niet, dus dan heeft erover doorzagen weinig zin
Wat had je dan in gedachten? Lopen?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is op zich niet erg, maar zieke kinderen die op weg zijn naar de dokter meenemen in de bus is toch wel een behoorlijke faal
Wacht maar tot ze zelf kinderen hebben, dan moet iedereen zijn mond houden over zijn of haar prinsesje.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik een slechte opvoeder ben, als ik inzie dat een kind van drie een heel ander inlevings-en verstandelijk vermogen heeft als een puber of uberhaupt een volwassene.
Dat betekent ook niet dat het allemaal lief en kusjekroel is, maar reacties als, uit de bus ermee en smerig kutkind zijn wel even het andere uiterste, niet? Dan heb ik het ook over andere users in dit topic, die reageren inderdaad verschrikkelijk overdreven.
Jij denkt dat dat een poll in NWS op Fok representatief is? Serieus? Echt?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:40 schreef Schunckelstar het volgende:
maar goed, de poll en de reacties hier zeggen al genoeg... veruit de meeste mensen vinden het een goede actie gelukkig![]()
ok, dit is echt de laatste reactie danquote:Op donderdag 24 december 2009 13:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik een slechte opvoeder ben, als ik inzie dat een kind van drie een heel ander inlevings-en verstandelijk vermogen heeft als een puber of uberhaupt een volwassene.
Dat betekent ook niet dat het allemaal lief en kusjekroel is, maar reacties als, uit de bus ermee en smerig kutkind zijn wel even het andere uiterste, niet? Dan heb ik het ook over andere users in dit topic, die reageren inderdaad verschrikkelijk overdreven.
Uit het bericht is helemaal niet te halen hoe lang het kind huilde en of de moeder het probeerde te troosten, dus je hele post is gebaseerd op aannames.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ok, dit is echt de laatste reactie dan![]()
ik vind dat het inlevingsvermogen van een kind van 3 helemaal niet aan de orde is hier, het gaat om de moeder.
en ik ben het met je eens dat als het kind 5-10 minuutjes bezig is dat het idd overdreven is, maar blijkbaar was ie al zo lang bezig dat de buschauffeur het onderhand zat was.
die man krijgt elke dag met schreeuwende kinderen te maken, en dat ie net déze eruit zet zegt dan toch eigenlijk wel genoeg.
en ja, ik vind écht dat als het echt zo erg is dat je als moeder ziet dat anderen zich er zichtbaar aan irriteren dat je dan beter uit kunt stappen, en dan bij de halte wachten op de volgende bus, dat is toch niet meer dan normaal?
Joh.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Uit het bericht is helemaal niet te halen hoe lang het kind huilde en of de moeder het probeerde te troosten, dus je hele post is gebaseerd op aannames.
Opvoedkundig is het meest effectief om een krijsend kind te negeren. Geen aandacht geven, zodat het leert dat krijgen geen zin heeft. Is alleen niet erg fijn voor omstandersquote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
een kind van 3 jaar dat zich nu al niet gedraagt zal later vrijwel zeker in de criminaliteit belanden- aanpakken die hap / geen gezeik - OPVOEDEN!
Mijn moeder kon dat heel goed, die siste gewoon, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen. Dan was je stil, want je wist dat het waar was.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:11 schreef Picchia het volgende:
Het ligt niet altijd in de macht van de moeder om het kind zijn mond te laten houden. Het lijkt me dus een beetje onzin om ze daarom de bus uit te zetten.
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder kon dat heel goed, die siste gewoon, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen. Dan was je stil, want je wist dat het waar was.
Dan zie je dat de moeder wel degelijk geprobeerd heeft het kind te kalmeren. Iedereen die zelf kinderen heeft, weet dat ze dit soort dingen zo af en toe juist op een openbare plaats doen om hun grenzen te verkennen (lees: de jouwe over te gaan). Ik snap heel goed dat zo'n moeder, met dreinend kind niet in de vrieskouw op de volgende bus gaat staan wachten. Dan leidt iedereen maar even mee hoor.... een kind van 3 zet je niet buiten als het vriest omdat ze herrie maken, en een gemiddelde buschauffeur hoeft zich ook niet met iemands opvoeding te bemoeien, zeker niet, als het belang van het kind op dat moment onderschikt gemaakt wordt. (mijn 2 cent: in het impopulaire: de egoistische machtswellustige buschauffeur is geen pedagoog en moet gewoon RIJDEN, daar wordt ie voor betaald)quote:Ik zat toevallig in die betreffende bus en sta volkomen achter de chauffeur. Ook ik zat me gek te ergeren. Vanaf het station in Almere stad tot aan de Bloemenbuurt zat het kind oorverdovend te krijsen, schreeuwen en schoppen tegen alles aan. Moeder heeft er geen enkele keer iets van gezegd, nam het kind een paar keer op schoot en hield het in de houtgreep, waarop het kind nog zei: mama je doet me pijn. Tot 2x toe glipte het kind van moeders schoot na een worsteling en viel daarbij in de buggyruimte. Moeder hield het kind ook tegen het raam gedrukt om het te kalmeren, ook dat lukte niet. Het kind schopte tegen alle panelen aan, waarna moeder het kind weer op schoot nam, en het kind keihard tegen het raam begon te schoppen. De moeder had het kind totaal niet onder controle, en ik (en medepassagiers, dat kon ik aan hun gezichten zien) zat me gek te ergeren. Na ongeveer een kwartier was de buschauffeur het zo zat (geloof me, hij niet alleen) dat hij inderdaad moeder verzocht de bus te verlaten. Hij zette (en niet gooide!) de buggy buiten, pakte daarna het kind op en zette het buiten. Zij had wel degelijk een jasje aan, (een zilverkleurige, met capuchon). En ik geef eerlijk toe, dat ik na deze actie van de chauffeur heb geapplaudiseerd (en meerderen met mij) dus dat wil wel wat zeggen! Ik hoorde een man zeggen: dat had je veel eerder moeten doen!
Hij heeft een kind van 3 uit de bus gezet! Waarom heeft hij de moeder er niet op aangesproken? Hij zit hardstikke fout. Elk normaal denkend wezen kan dat beredeneren. Daarom is hij ook geschorst. Het enige wat deze poll duidelijk laat zien, is dat er 100+ randdebielen op Fok rondlopen, maar dat wisten we eigenlijk al.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef MelanieA het volgende:
Ik sta achter de buschauffeur hoor! Dan maar even 10 minuten in de kou staan wachten op de volgende bus. hebben de medepassagiers in ieder geval een rustig vervolg van de reis! Ik vind dat de chauffeur terecht heeft gehandeld!!!
Dit ooggetuigenverslag maakt het alleen maar belachelijker. De moeder heeft dus van alles geprobeerd. Het was niet effectief, maar ze heeft het kind dus niet continu laten krijsen zonder in te grijpen. Die buschauffeur had gewoon met zijn tengels van dat kind moeten blijven. Schandelijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:24 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Als je hier de reactie leest van "een buspassagier:
[..]
Dan zie je dat de moeder wel degelijk geprobeerd heeft het kind te kalmeren. Iedereen die zelf kinderen heeft, weet dat ze dit soort dingen zo af en toe juist op een openbare plaats doen om hun grenzen te verkennen (lees: de jouwe over te gaan). Ik snap heel goed dat zo'n moeder, met dreinend kind niet in de vrieskouw op de volgende bus gaat staan wachten. Dan leidt iedereen maar even mee hoor.... een kind van 3 zet je niet buiten als het vriest omdat ze herrie maken, en een gemiddelde buschauffeur hoeft zich ook niet met iemands opvoeding te bemoeien, zeker niet, als het belang van het kind op dat moment onderschikt gemaakt wordt. (mijn 2 cent: in het impopulaire: de egoistische machtswellustige buschauffeur is geen pedagoog en moet gewoon RIJDEN, daar wordt ie voor betaald)
Ja, stel je voor zeg!!! Poeh, poeh, onze dag is natuurlijk verknald als we even in de bus hebben gezeten met een HUILEND kind wel te verstaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef MelanieA het volgende:
Ik sta achter de buschauffeur hoor! Dan maar even 10 minuten in de kou staan wachten op de volgende bus. hebben de medepassagiers in ieder geval een rustig vervolg van de reis! Ik vind dat de chauffeur terecht heeft gehandeld!!!
Hij heeft een kind van 3 met zijn moeder uit de bus gezet. Niet alleen!!! Ze konden toch ook naar de bus lopen in de kou? Kunnen ze ook 10 minuten op de volgende bus wachten en daar mensen gaan lastig vallen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Hij heeft een kind van 3 uit de bus gezet! Waarom heeft hij de moeder er niet op aangesproken? Hij zit hardstikke fout. Elk normaal denkend wezen kan dat beredeneren. Daarom is hij ook geschorst. Het enige wat deze poll duidelijk laat zien, is dat er 100+ randdebielen op Fok rondlopen, maar dat wisten we eigenlijk al.
Kijk naar je eiguh. Een moeder met kind de bus uitzetten omdat het huiltquote:Op donderdag 24 december 2009 14:36 schreef MelanieA het volgende:
Tja...écht jammer dat er van die randdebielen rondlopen met vreemde opvattingen...
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:36 schreef MelanieA het volgende:
Hij heeft een kind van 3 met zijn moeder uit de bus gezet. Niet alleen!!! Ze konden toch ook naar de bus lopen in de kou? Kunnen ze ook 10 minuten op de volgende bus wachten en daar mensen gaan lastig vallen.
Tja...écht jammer dat er van die randdebielen rondlopen met vreemde opvattingen...
quote:Hij zette (en niet gooide!) de buggy buiten, pakte daarna het kind op en zette het buiten.
Beide ooggetuigen zeggen dat de buschauffeur het kind uit de bus zette. En daarna gaan ze met z'n allen applaudiseren voor die toekomstige uitkeringstrekker.quote:Ik zag dat de chauffeur de kinderwagen pakte en deze de bus uitgooide, vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig zonder jasje de bus uit. Tegelijkertijd zei hij tegen de moeder dat, als ze geen kinderen kon opvoeden, ze er geen moest nemen."
Niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dan is het hier maar weer eens duidelijk datquote:
De moeder kan toch zelf wel lopen. Nu nog vmbo-ers die overlast veroorzaken eruit. Zoals het hoort: gedraag je je niet, zoek het dan maar uit!quote:Op donderdag 24 december 2009 14:44 schreef The_End het volgende:
[..]
[..]
[..]
Beide ooggetuigen zeggen dat de buschauffeur het kind uit de bus zette. En daarna gaan ze met z'n allen applaudiseren voor die toekomstige uitkeringstrekker.
Leg je conclusies eens uit? Ik kan ze geen van drie plaatsen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan is het hier maar weer eens duidelijk dat
A: jij zelf geen kinderen hebt.
B: geen rijbewijs hebt.
C: geen kennis hebt van enige regelgeving.
En dan vast nog wel een paar dingen.
Tweequote:Op donderdag 24 december 2009 14:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan is het hier maar weer eens duidelijk dat
A: jij zelf geen kinderen hebt.
Die stelling hoort denk ik te zijn. B. Dat jij een wel een rijbewijs hebt, want ga je minder snel met de bus. Heb een rijbewijs en ga zowel met de trein als met de bus. Liever niet meer met de trein door dronken studenten die van de tien keer zes keer over je heenwalsen in een overvolle trein.quote:B: geen rijbewijs hebt.
Qua busvervoer en kindergehuil en daar regelgeving bij halen? Zou het lachwekkend vinden wanneer een kind in openbare plaatsen niet zou mogen huilen. En ik weet niet eens of het een autistisch kind is en de situatie waarom de moeder met de bus moet. Kan me er wel iets bij voorstellen dat de mensen er van balen. En een sneer geven, maar deze actie heb ik geen begrip voor. Tenzij het kind met een stok op andere passagiers in zou slaan of ruzie zou zoeken met medepassagiers........Kind is 3 jaar notabene.quote:C: geen kennis hebt van enige regelgeving.
Hou jezelf vooral niet in bedwangquote:En dan vast nog wel een paar dingen.
Er zal best een reden zijn waarom dat kind zo tekeer ging. Zoals gezegd, misschien een handicap of ziek, erg veel pijn, onderweg naar een dokter? Kan vanalles zijn. Maar nee, de tere yuppenzieltjes willen rust in hun bus.quote:
En al helemaal niet voor een drie-jarige.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:03 schreef PhysicsRules het volgende:
C. Er is geen wet die stelt dat je niet in een bus mag huilen
Of gewoon een rotkind.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zal best een reden zijn waarom dat kind zo tekeer ging. Zoals gezegd, misschien een handicap of ziek, erg veel pijn, onderweg naar een dokter? Kan vanalles zijn. Maar nee, de tere yuppenzieltjes willen rust in hun bus.
Ik hoop dat die chauffeur zijn ontslag krijgt.
Krijgt het kind een papiertje in de hand gedrukt met het telefoonnr van de kindertelefoonquote:Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En al helemaal niet voor een drie-jarige.
En als ouder doe je het toch nooit goed.
Stel dat de moeder het kind in het openbaar aanpakt, heb je de andere helft over je heen die iets al snel een te harde aanpak vinden.
Nou en? Zolang het kind medepassagiers geen schade toebrengt door er op los te slaan tegen die passagiers?quote:
Nog erger, dan krijg je Jeugdzorg achter je aan omdat jequote:Op donderdag 24 december 2009 15:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Krijgt het kind een papiertje in de hand gedrukt met het telefoonnr van de kindertelefoon
Overlast is ook schade. Volgens jouw beredenatie mag ik de hele tmf-hitlijsten afspelen op mijn mobieltje, zolang iedereen mee kan genieten en ik niemand sla is het ok?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou en? Zolang het kind medepassagiers geen schade toebrengt door er op los te slaan tegen die passagiers?
Dus moeten kinderen van drie nu ook al een bewijs van goed gedrag bij zich hebben om in openbare gelegenheden te kunnen komen?
Volgens mij is er een regel dat je geen harde muziek mag afspelen in het OV.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
Overlast is ook schade. Volgens jouw beredenatie mag ik de hele tmf-hitlijsten afspelen op mijn mobieltje, zolang iedereen mee kan genieten en ik niemand sla is het ok?
Jouw mobieltje heeft een volumeknop. Een kind van drie niet. Zo simpel is het verschil.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
Overlast is ook schade. Volgens jouw beredenatie mag ik de hele tmf-hitlijsten afspelen op mijn mobieltje, zolang iedereen mee kan genieten en ik niemand sla is het ok?
Is jouw mobieltje een kind? Vergelijkingen zijn heel moeilijk; denk er voortaan maar wat langer over na.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:30 schreef fs180 het volgende:
Dan zal ik wel veel geluk hebben: er is geen kind wat ik niet binnen 2 minuten stil krijg (en zonder slaan of schreeuwen). En het voorbeeld ''jamaar dat kind was misschien wel op sterven na dood en huilde daarom--> daar heb je 112 voor''.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:05 schreef paddy het volgende:Twee
Nee doelde meer op het feit dat je geen rijbewijs zou hebben. Wanneer jij namelijk bevoegd bent om te rijden dan weet je hoe zwaar irritant een constant krijsend persoon naast je is. En dronken studenten heb ik gelukkig nooit last van (ga btw zelden met trein of bus).quote:Die stelling hoort denk ik te zijn. B. Dat jij een wel een rijbewijs hebt, want ga je minder snel met de bus. Heb een rijbewijs en ga zowel met de trein als met de bus. Liever niet meer met de trein door dronken studenten die van de tien keer zes keer over je heenwalsen in een overvolle trein.
Binnen een bus is het geen Openbare plaats. Je moet immers betalen voor een vervoersbewijs. De regels in een bus zijn simpel. Ze staan immers bij elke in en uitgang + achter het schot waar de chauffeur zit. Geen Geluidsoverlast veroorzaken en het niet hinderen van de chauffeur zijn 2 redenen die direct bovenaan staan van elk reglement van willekeurige personen vervoersdienst van meer dan 9 personen.quote:Qua busvervoer en kindergehuil en daar regelgeving bij halen? Zou het lachwekkend vinden wanneer een kind in openbare plaatsen niet zou mogen huilen. En ik weet niet eens of het een autistisch kind is en de situatie waarom de moeder met de bus moet. Kan me er wel iets bij voorstellen dat de mensen er van balen. En een sneer geven, maar deze actie heb ik geen begrip voor. Tenzij het kind met een stok op andere passagiers in zou slaan of ruzie zou zoeken met medepassagiers........Kind is 3 jaar notabene.
Zijn mobieltje heeft als het goed is een ietwat volwassen eigenaar. Een kind van drie ook. Zo simpel is de overeenkomst.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
Jouw mobieltje heeft een volumeknop. Een kind van drie niet. Zo simpel is het verschil.
Ja. Die regel verbied het een ieder om overlast te veroorzaken. Overlast!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is er een regel dat je geen harde muziek mag afspelen in het OV.
Maar de bekende marokkanen zetten we ook niet uit de bus? En dat kind kun je prima stil krijgen, je moet het alleen wel doen, en niet zoetsappig aanpappen met "doe eens rustig marietje". Dat mensen maar hun laffe karacter kwijt raken en verantwoordelijkheid nemen!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Jouw mobieltje heeft een volumeknop. Een kind van drie niet. Zo simpel is het verschil.
Ah, kom jij volgende keer bij mij langs als de kleine een nachtmerrie heeft gehad?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan zal ik wel veel geluk hebben: er is geen kind wat ik niet binnen 2 minuten stil krijg (en zonder slaan of schreeuwen). En het voorbeeld ''jamaar dat kind was misschien wel op sterven na dood en huilde daarom--> daar heb je 112 voor''.
[..]
Van mij mogen ze juist dat onrustschoppende tuig eruit zetten. Maar ja, die vechten terugquote:Op donderdag 24 december 2009 15:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja. Die regel verbied het een ieder om overlast te veroorzaken. Overlast!
[..]
Maar de bekende marokkanen zetten we ook niet uit de bus? En dat kind kun je prima stil krijgen, je moet het alleen wel doen, en niet zoetsappig aanpappen met "doe eens rustig marietje". Dat mensen maar hun laffe karacter kwijt raken en verantwoordelijkheid nemen!
Een autistisch kind van 3 dat een driftbui heeft, krijg jij niet stil. Echt niet. En ik kan het weten.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan zal ik wel veel geluk hebben: er is geen kind wat ik niet binnen 2 minuten stil krijg (en zonder slaan of schreeuwen). En het voorbeeld ''jamaar dat kind was misschien wel op sterven na dood en huilde daarom--> daar heb je 112 voor''.
Natuurlijk jij wel. Iedereen hier op Fok kan dat.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja en ook zo dom.quote:Zijn mobieltje heeft als het goed is een ietwat volwassen eigenaar. Een kind van drie ook. Zo simpel is de overeenkomst.
quote:Op donderdag 24 december 2009 15:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ah, kom jij volgende keer bij mij langs als de kleine een nachtmerrie heeft gehad?
Je kan het zo te zien al heel aardig. En ja hoor, geen probleem. Het ligt in bijna alle gevallen aan de ouder(s) als een kind niet snel rustig kan worden. (En ja, ik geef toe. Je hebt ook een paar blagen van Satan hier rondlopen, maar dat is wederom in bijna alle gevallen terug te leiden naar de ouders).quote:Op donderdag 24 december 2009 15:38 schreef PhysicsRules het volgende:Hoeveel kinderen heb jij? Het zoetsappige is namelijk de makkelijke manier. Douw er een koekje in en het is stil.
Mijn punt is trouwens dat ik er geen koekje in wil douwen. Dan maar even huilen en leren dat je met gedram je zin niet krijgt. Alleen, dat werkt natuurlijk niet in het openbaar.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[..]
Je kan het zo te zien al heel aardig. En ja hoor, geen probleem. Het ligt in bijna alle gevallen aan de ouder(s) als een kind niet snel rustig kan worden. (En ja, ik geef toe. Je hebt ook een paar blagen van Satan hier rondlopen, maar dat is wederom in bijna alle gevallen terug te leiden naar de ouders).
Inderdaad, in BIJNA alle gevallen. Dus niet in ALLE gevallen. Je weet niet wat hier de oorzaak is, maar je zet ze niet zomaar uit de bus. Dan had die zak maar een vak moeten leren, had ie geen buschauffeur hoeven te worden.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Het ligt in bijna alle gevallen aan de ouder(s) als een kind niet snel rustig kan worden.
Laten we dan maar mazzel hebben dat het geen autist betrof, anders had de ooggetuige dit naar alle waarschijnlijkheid wel vemeld.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Een autistisch kind van 3 dat een driftbui heeft, krijg jij niet stil. Echt niet. En ik kan het weten.
Precies, een koekje erin douwen is wel het slechtste wat je kan doen. Dan beginnen ze steeds opnieuw te krijsen als ze een koekje willen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mijn punt is trouwens dat ik er geen koekje in wil douwen. Dan maar even huilen en leren dat je met gedram je zin niet krijgt. Alleen, dat werkt natuurlijk niet in het openbaar.
Als je je kind niet kan beheersen moet je geen mensen ermee lastig vallen. Neem je ander vervoer.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, in BIJNA alle gevallen. Dus niet in ALLE gevallen. Je weet niet wat hier de oorzaak is, maar je zet ze niet zomaar uit de bus. Dan had die zak maar een vak moeten leren, had ie geen buschauffeur hoeven te worden.
Want? Dat zie je waaraan?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
Laten we dan maar mazzel hebben dat het geen autist betrof, anders had de ooggetuige dit naar alle waarschijnlijkheid wel vemeld.
En als dat niet kan en je moet met een ziek kind, met heel veel pijn naar een dokter? Geen geld voor een taxi?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je je kind niet kan beheersen moet je geen mensen ermee lastig vallen. Neem je ander vervoer.
Dit is echt niet altijd zichtbaar hoorquote:Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
Laten we dan maar mazzel hebben dat het geen autist betrof, anders had de ooggetuige dit naar alle waarschijnlijkheid wel vemeld.
Dat maak jij er van. Er wordt helemaal nergens gesproken in de berichten over een of andere klapjostie of op sterven na dood kind. En een kind met veel pijn en je zit zonder geld: kinderen zijn duur. Als je geen geld hebt moet je geen kinderen nemen. Drogredenering misschien maar zeer van toepassing. En als het echt zo'n spoed heeft dan kan je de dokter bellen. Komen ze langs.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
En als dat niet kan en je moet met een ziek kind, met heel veel pijn naar een dokter? Geen geld voor een taxi?
Het is gewoon vrijwel niet zichtbaar. Ik heb een autistisch neefje en geloof me, die had me soms driftbuien toen hij nog klein was. Nu hij 10 is, is het een schat van een kind, maar toch nog wel ooit angstig als hij in vreemde, onbekende situaties beland. Dan kan hij alsnog behoorlijk over de rooien gaan en die krijg je dan niet rustig.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit is echt niet altijd zichtbaar hoor
Wat ben jij een zielig figuur zeg. Ik neem niet aan dat die moeder verklaard heeft waarom haar kind een driftbui had. Je kunt aan een kind niet zien of het autistisch is, of ziek.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Er wordt helemaal nergens gesproken in de berichten over een of andere klapjostie of op sterven na dood kind. En een kind met veel pijn en je zit zonder geld: kinderen zijn duur. Als je geen geld hebt moet je geen kinderen nemen. Drogredenering misschien maar zeer van toepassing. En als het echt zo'n spoed heeft dan kan je de dokter bellen. Komen ze langs.
Ga je hormoonspiegel eens laten nakijken frigide trianglejosti. Het OV is er niet om mensen te vervoeren die op dat moment geen andere mogelijkheden hebben. Het OV is er om mensen te vervoeren. Klaar. Op het moment dat jij een kaartje koopt ga jij akkoord met de voorwaarden. Die vrouw heeft dat niet gedaan. De chauffeur heeft haar er 14x op aangesproken terwijl het kind constant bezig was met spugen naar andere mensen, mensen schoppen en krijsen. Naar aanleiding daarvan zijn zowel moeder als kind de bus uitgezet.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:15 schreef Gia het volgende:Wat ben jij een zielig figuur zeg. Ik neem niet aan dat die moeder verklaard heeft waarom haar kind een driftbui had. Je kunt aan een kind niet zien of het autistisch is, of ziek.
Het OV is er om mensen te vervoeren die op dat moment geen andere mogelijkheden voor vervoer hebben en toch ergens naartoe moeten.
Een autistisch kind een klapjosti noemen classificeert jou overigens tot achterlijke überimbeciel!
quote:Op donderdag 24 december 2009 16:17 schreef AchJa het volgende:
Wat een triangeljosti die chauffeur. Een kind van 3 de bus uitgooien...
Waar haal jij dat spugen naar andere mensen vandaan? Staat niet in het verslag eerder in dit topic.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ga je hormoonspiegel eens laten nakijken frigide trianglejosti. Het OV is er niet om mensen te vervoeren die op dat moment geen andere mogelijkheden hebben. Het OV is er om mensen te vervoeren. Klaar. Op het moment dat jij een kaartje koopt ga jij akkoord met de voorwaarden. Die vrouw heeft dat niet gedaan. De chauffeur heeft haar er 14x op aangesproken terwijl het kind constant bezig was met spugen naar andere mensen, mensen schoppen en krijsen. Naar aanleiding daarvan zijn zowel moeder als kind de bus uitgezet.
Inderdaad, ik speel keyboard.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
protesteert tegen deze vergelijking
Waar haal jij het vandaan dat het kind autistisch was.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar haal jij dat spugen naar andere mensen vandaan? Staat niet in het verslag eerder in dit topic.
Komt op mij over alsof er zoveel mogelijk bijverzonnen moet worden om het zo erg mogelijk te laten lijken.
Op mij komt het hele verhaal over als een autistisch kind met een driftbui. De hele beschrijving van het voorval doet mij dit vermoeden. In dat geval is het des te kwalijker dat die chauffeur zo reageerde. Het mag flinke consequenties hebben.
Helaas: Ik vind dat de chauffeur onbehoorlijk gehandeld heeft omdat je geen moeder met klein kind in de kou zet als het vriest. In de zomer zou ik het onbehoorlijk gevonden hebben, maar onder deze omstandigheden vind ik het onverantwoordelijk. Ongeacht de aanleiding.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar haal jij het vandaan dat het kind autistisch was.
Waar haal jij het vandaan dat het kind ernstig ziek was.
Waar haal jij het vandaan dat de ouders geen geld hebben.
Waar haal jij het uit de beschrijving dat het jou dit doet vermoeden.
Waar heb jij jouw psychologisch medewerker diploma gehaald.
Waar ben jij beëdigd als getuige deskundige
Waar haal jij het vandaan dat de ouder(s) geen auto hebben.
Waar haal jij het vandaan dat de ouder(s) geen ander vervoer hadden.
Waar haal jij het vandaan dat de chauffeur zonder goede reden deze actie uitgehaald heeft.
Waar haal jij het vandaan dat dit zomaar gebeurd is.
Waar haal jij het vandaan dat de moeder er alles aan gedaan heeft om het kind stil te krijgen.
Waar haal jij het vandaan dat etc etc.
Iedereen hier die vind dat de chauffeur onbehoorlijk gehandeld heeft gaat er automatisch van uit dat ^ (oftewel, lees hierboven). Die man zelf heeft nog geen enkele kans gehad om te reageren en een stel frigide menopauze figuren veroordelen hem al voordat hij überhaupt wat gezegd heeft.
En in plaats van een beetje vertrouwen te hebben in de opleiding van een persoon, de diverse trainingen en ervaring.......
Jij weet niet waar hij haar eruit gezet heeft. En het is niet koud. Fris op zijn hoogst. Die moeder heeft onbehoorlijk gehandeld door een overduidelijk onhandelbaar kind mee te nemen om opzettelijk overlast te veroorzaken.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:40 schreef Flying_Phoenix het volgende:
[..]
Helaas: Ik vind dat de chauffeur onbehoorlijk gehandeld heeft omdat je geen moeder met klein kind in de kou zet als het vriest. In de zomer zou ik het onbehoorlijk gevonden hebben, maar onder deze omstandigheden vind ik het onverantwoordelijk. Ongeacht de aanleiding.
Alsof hij ze midden in een sneeuwstorm naar buiten heeft gezet op een plek waar maar één keer per week een bus langskomt. Komop zeg!quote:Op donderdag 24 december 2009 16:40 schreef Flying_Phoenix het volgende:
[..]
Helaas: Ik vind dat de chauffeur onbehoorlijk gehandeld heeft omdat je geen moeder met klein kind in de kou zet als het vriest. In de zomer zou ik het onbehoorlijk gevonden hebben, maar onder deze omstandigheden vind ik het onverantwoordelijk. Ongeacht de aanleiding.
Goh, het zijn idd allemaal aannames, het enige wat we zeker weten is dat de moeder de pedagogische adviezen hoe om te gaan met een kind met een driftbui heeft opgevolgd .. stevig in de houdgreep nemen. Zelfs dat heeft blijkbaar niet geholpen maar bewijst wel dat die moeder wist waarmee zij bezig is, in tegenstelling tot menigeen hier die wel zijn mening klaar heeft over haar en haar krijsende kind,quote:Op donderdag 24 december 2009 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar haal jij het vandaan dat het kind autistisch was.
Waar haal jij het vandaan dat het kind ernstig ziek was.
Waar haal jij het vandaan dat de ouders geen geld hebben.
Waar haal jij het uit de beschrijving dat het jou dit doet vermoeden.
Waar heb jij jouw psychologisch medewerker diploma gehaald.
Waar ben jij beëdigd als getuige deskundige
Waar haal jij het vandaan dat de ouder(s) geen auto hebben.
Waar haal jij het vandaan dat de ouder(s) geen ander vervoer hadden.
Waar haal jij het vandaan dat de chauffeur zonder goede reden deze actie uitgehaald heeft.
Waar haal jij het vandaan dat dit zomaar gebeurd is.
Waar haal jij het vandaan dat de moeder er alles aan gedaan heeft om het kind stil te krijgen.
Waar haal jij het vandaan dat etc etc.
Iedereen hier die vind dat de chauffeur onbehoorlijk gehandeld heeft gaat er automatisch van uit dat ^ (oftewel, lees hierboven). Die man zelf heeft nog geen enkele kans gehad om te reageren en een stel frigide menopauze figuren veroordelen hem al voordat hij überhaupt wat gezegd heeft.
En in plaats van een beetje vertrouwen te hebben in de opleiding van een persoon, de diverse trainingen en ervaring.......
quote:Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij weet niet waar hij haar eruit gezet heeft. En het is niet koud. Fris op zijn hoogst. Die moeder heeft onbehoorlijk gehandeld door een overduidelijk onhandelbaar kind mee te nemen om opzettelijk overlast te veroorzaken.
Dat is vanwege de simpele redenatie dat niet iedereen zomaar een vakdiploma krijgt en dus daarmee toestemming om een bus met personen te vervoeren. Dit in tegenstelling tot vrouwen waarbij elke hoer een kind kan krijgen. Dan is het aannemelijker dat die chauffeur gewoon goed zijn werk deed ipv die vrouw.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:05 schreef moussie het volgende:En btw, jij redeneert vanuit de aanname dat het geheel voortkomt uit 'het gebrek aan opvoeding', over aannames gesproken
3-jarige kinderen in de vrieskou uit de bus zetten en de vrouw waarvan je aanneemt dat het de moeder is van commentaar voorzien over haar opvoed-capaciteiten terwijl je niets van de situatie af weet is 'goed je werk doen'?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is vanwege de simpele redenatie dat niet iedereen zomaar een vakdiploma krijgt en dus daarmee toestemming om een bus met personen te vervoeren. Dit in tegenstelling tot vrouwen waarbij elke hoer een kind kan krijgen. Dan is het aannemelijker dat die chauffeur gewoon goed zijn werk deed ipv die vrouw.
net alsof die vrouw 1seconde net in de bus zat , daar is heus wel wat meer aan vooraf gegaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:43 schreef moussie het volgende:
[..]
3-jarige kinderen in de vrieskou uit de bus zetten en de vrouw waarvan je aanneemt dat het de moeder is van commentaar voorzien over haar opvoed-capaciteiten terwijl je niets van de situatie af weet is 'goed je werk doen'?
Ik snap uitstekend dat het irritant is, maar met 'goed je werk doen' heeft de reactie niets te maken, de enige die wel goed haar werk deed was die vrouw, die deed wat je moet doen bij zo'n driftbui.
Als die buschauffeur zich daar nou bij houd, bij zijn werk, zijn vakdiploma, de bus besturen, en laat het opvoeden van het krijsende kind maar aan die vrouw over, die weet namelijk wel waarmee zij bezig is.
Daarom is hij ook bij zijn baas op het matje moeten komen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
Aanname.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:13 schreef dontcare het volgende:
Grote kans dat de chaffeur gewoon een gigantisch grote bek van de moeder kreeg toen die eindelijk wat zei over haar kutkind.
quote:Op donderdag 24 december 2009 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
quote:Op donderdag 24 december 2009 18:13 schreef dontcare het volgende:
[..]
net alsof die vrouw 1seconde net in de bus zat , daar is heus wel wat meer aan vooraf gegaan.
Grote kans dat de chaffeur gewoon een gigantisch grote bek van de moeder kreeg toen die eindelijk wat zei over haar kutkind.
Hoevaak ik dat soort kutkoters met ditto ouders niet in de bus zie , daar is niks ziek , autistisch of wat dan ook aan , het zijn gewoon vervelende verwende krengen en de .ouders doen er geen fuck aan.
Gok dat het geheel terecht was van de buschauffeur.
Ik zou je zo'n ongenadig pak slaag geven dat je huilend om je moeder ging roepen.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Laat ik ff een situatie schetsen voor idereen die vindt dat de chauffeur terecht heeft gehandeld. Stel je voor, het is een doordeweekse middag en je bent op het gemeentehuis om een nieuw ID bewijs op te halen. Je hebt je kind van 3 jaar bij je omdat je man of vrouw moet werken en je het ID bewijs de volgende dag nodig omdat er een belasting controleur op je werk langs komt en het is een doordeweekse werkdag dus je hebt geen oppas kunnen regelen. Je kind is al een paar dagen een beetje ziekerig en zit constant te huilen omdat het zich niet lekker voelt. Nu kom ik er aan om bij dezelfde balie iets te regelen en na een paar minuten heb ik meer dan genoeg van het gehuil van je kind. Ik zeg tegen je dat je kind me irriteerd en dat je moet zorgen dat het z'n mond houdt wat je natuurlijk niet lukt. Daarop pak ik je kind bij z'n arm beet, trek het mee naar de uitgang en zet het buiten de deur. Wat zou je doen? Zou je dan ook zeggen dat het volkomen terecht is wat ik deed?
Als je een beetje op had gelet had je gelezen dat dat kind idd al een tijdje zat te krijsen, en dat moeders/begeleidster van dat kind alle goedgekeurde maatregelen (houdgreep, klemzetten) heeft toegepast maar dat hielp dus niets.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:13 schreef dontcare het volgende:
[..]
net alsof die vrouw 1seconde net in de bus zat , daar is heus wel wat meer aan vooraf gegaan.
Hoevaak ik dat soort kutkoters met ditto ouders niet in de bus zie , daar is niks ziek , autistisch of wat dan ook aan , het zijn gewoon vervelende verwende krengen en de .ouders doen er geen fuck aan.
Gok dat het geheel terecht was van de buschauffeur.
tuurlijk, want een kind van 3 is voor rede vatbaar .. psst, jou je mond even, ze hebben last van je .. get real zegquote:Op donderdag 24 december 2009 20:25 schreef Refragmental het volgende:
Moet je je kind maar fatsoenlijk opvoeden!
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:34 schreef deedeetee het volgende:
Gezien de opmerking van de chauffeur tegen de moeder ga ik er van uit dat die dat kind gewoon liet krijsen. Dat kan zoveel stress en ergernis bij de andere mensen in de bus opleveren dat dat niet veilig is.
De man had dus gelijk om het kind eruit te zetten. Kon de moeder het mormel kind laten afkoelen en dan weer de volgende bus nemen.
Als het echt voor veel overlast zorgt ga dan zelf de bus uit, anderen hoeven toch geen last te hebben van jouw kind ? Stap uit en probeer of 't kind in de kou tot bedaren komt.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:42 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.
Je gaat namelijk vrijwillig in de kou staan met een kind dat totaal over haar toeren isquote:Op donderdag 24 december 2009 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het echt voor veel overlast zorgt ga dan zelf de bus uit, anderen hoeven toch geen last te hebben van jouw kind ? Stap uit en probeer of 't kind in de kou tot bedaren komt.
een forse sneeuwbal in de nek zou wel 's kunnen helpen
Neem dan geen kind als je er niet voor wilt opdraaien als het lastig is.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je gaat namelijk vrijwillig in de kou staan met een kind dat totaal over haar toeren is
Sommige mensen hebben zo'n enorm blok beton voor hun hoofd en denken alleen maar in zwart wit dat ze zich dat niet voor kunnen stellen. Een kind van 3 jaar is nog volledig onschuldig, mist het bewustzijn en het vermogen om zichzelf te beheersen dat wij wel hebben en verdient het nooit maar dan ook helemaal nooit om zo behandeld te worden.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.
Ben je nog puber? Student? Je eierstokken gaan nog wel eens rammelen en dan spreek ik er nog wel eens overquote:Op donderdag 24 december 2009 21:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neem dan geen kind als je er niet voor wilt opdraaien als het lastig is.![]()
Wie wil er nu vrijwillig in de bus zitten met zo'n oorverdovend krijsend kind ? Daar betaal je toch niet voor ? Moeten de andere mensen dan maar uitstappen omdat die moeder dat kind niet stil krijgt ?
Tochquote:Op donderdag 24 december 2009 21:13 schreef deedeetee het volgende:
Mijn eierstokken zijn allang uitgerammeld. Zorg jij maar dat jij je kinderen goed opvoed in plaats van te toegevend te zijn en ze te laten opgroeien tot last van anderen![]()
Ik ben de moeder van 3 inmiddels grote kinderen en heb ruime ervaring met blérkoppen. Kan idd errug lastig zijn om zo'n brulaap stil te krijgen.
Het is jouw verantwoordelijkheid, ja. Maar uit de verslagen die we in dit topic hebben gezien heeft die moeder echt haar best gedaan, alhoewel ik me afvraag of ik het op die manier zou hebben aangepakt. Even naar een andere kamer gaan als het mogelijk is vind ik ook logisch. In het OV vind ik het echter een ander verhaal.quote:Maar het is wel JOUW verantwoording. Niet klagen dus als een ander er geen zin in heeft om last te hebben van JOUW kind. Beetje kou of een fiks eind lopen moet je er dan maar voor over hebben.
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.quote:Volgens deze getuige zou de chauffeur gezegd hebben dat de vrouw het meisje beter moest opvoeden.
quote:Ik zat toevallig in die betreffende bus en sta volkomen achter de chauffeur. Ook ik zat me gek te ergeren. Vanaf het station in Almere stad tot aan de Bloemenbuurt zat het kind oorverdovend te krijsen, schreeuwen en schoppen tegen alles aan. Moeder heeft er geen enkele keer iets van gezegd, nam het kind een paar keer op schoot en hield het in de houtgreep, waarop het kind nog zei: mama je doet me pijn. Tot 2x toe glipte het kind van moeders schoot na een worsteling en viel daarbij in de buggyruimte. Moeder hield het kind ook tegen het raam gedrukt om het te kalmeren, ook dat lukte niet. Het kind schopte tegen alle panelen aan, waarna moeder het kind weer op schoot nam, en het kind keihard tegen het raam begon te schoppen. De moeder had het kind totaal niet onder controle, en ik (en medepassagiers, dat kon ik aan hun gezichten zien) zat me gek te ergeren. Na ongeveer een kwartier was de buschauffeur het zo zat (geloof me, hij niet alleen) dat hij inderdaad moeder verzocht de bus te verlaten. Hij zette (en niet gooide!) de buggy buiten, pakte daarna het kind op en zette het buiten. Zij had wel degelijk een jasje aan, (een zilverkleurige, met capuchon). En ik geef eerlijk toe, dat ik na deze actie van de chauffeur heb geapplaudiseerd (en meerderen met mij) dus dat wil wel wat zeggen! Ik hoorde een man zeggen: dat had je veel eerder moeten doen!
Nee, ik ook niet, maar ik ben nog minder onder de indruk van de reactie van de buschauffeur. Als het om rellende tieners was gegaan had ik het toegejuicht, maar een kind van 3?quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.
In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
Als je had gelezen, dan had je gelezen dat de veronderstelde moeder gedurende het kwartier dat het geduurd heeft het kind herhaaldelijk in een houdgreep heeft genomen, dus niks 'sussende geluiden'quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.
Tuurlijk, het kind zit te krijsen omdat het ziek aan het worden is, snipverkouden en gigantische oorpijn, lekker gezond om even buiten te zetten in de vrieskou, zolang jij er maar geen last van hebtquote:In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
De moeder, als zij dat was, heeft anders wel gehandeld volgens de goedgekeurde reacties op dit soort incidenten met jonge kinderen .. je mag best onder de indruk zijn van het gegeven dat zij het kind niet heeft geslagenquote:Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
Precies. Slechte opvoeding.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
Een moeder die haar kind herhaaldelijk in een houdgreep neemt en zelfs dat helpt niet .. denk nou eens na ..quote:Op donderdag 24 december 2009 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Een kind van 3 is niet heilig hoor, dat is gewoon een mens net zoals andere mensen en meer niet. Het kind werd toch niet mishandeld ?
En wat denk je dat die rellende tieners vroeger zijn geweest ? Mss wel 3 jarige kinderen die nooit een duidelijke grens voor hun neus gekregen hebben.
Dat jij niet onder de indruk van het optreden van die moeder bent is een ander verhaal (overigens moet ik ook eerlijk bekennen dat ik in zo'n geval wel wat "harder" opgetreden had, voordat men nu als een bok op de haverkist springt, ja ik heb 2 kinderen ze zijn 3 en 5, dus ja ik weet dat ze oervervelend kunnen zijn.) Maar dat neemt niet weg dat die chauffeur met zijn klauwen van andermans kinderen af moet blijven.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
Alsof ie dat kind mishandeld heeftquote:Op donderdag 24 december 2009 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij niet onder de indruk van het optreden van die moeder bent is een ander verhaal (overigens moet ik ook eerlijk bekennen dat ik in zo'n geval wel wat "harder" opgetreden had, voordat men nu als een bok op de haverkist springt, ja ik heb 2 kinderen ze zijn 3 en 5, dus ja ik weet dat ze oervervelend kunnen zijn.) Maar dat neemt niet weg dat die chauffeur met zijn klauwen van andermans kinderen af moet blijven.
Bij mij was hij dan al te ver gegaan, ik had hem zijn hele pleurisbus doorgetrapt. Als hij van mening is dat hij last heeft van een kind regelt hij dat maar met de ouder die daarbij zit en gaat niet met zijn strippenkaarthandjes een kind de bus uitzetten, op wat voor manier dan ook.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Alsof ie dat kind mishandeld heeft![]()
Die chauffeur heeft enkel dat kind opgepakt dus stel je niet zo aan.
Ja, en als er weer wat reljeugd zit dan zit die held sidderend en bevend achter zijn stuur, hij is nb niet eens opgewassen tegen een vrouw.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:08 schreef deedeetee het volgende:
Met je klauwen aan andermans kinderen zitten is iets anders als zo'n kind bij de arm pakken en uit de bus zetten. Dat laatste is géén mishandeling en ik vind het belachelijk om net te doen of dat wél zo is.
Zelf had ik er wrs voor gekozen om de moeder uit de bus te zetten ervan uitgaande dat het kind dan vanzelf wel was meeggegaan. Mja wat als d moeder weigert om de bus te verlaten ?
Dus het kind eruit zetten was dan toch het beste om van deze ordeverstoorders af te komen.
Tjee is het nu zó rampzalig ? Er rijden nog meer bussen hoor.
Damn, zelden zo'n aanstellerij gezien.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij mij was hij dan al te ver gegaan, ik had hem zijn hele pleurisbus doorgetrapt. Als hij van mening is dat hij last heeft van een kind regelt hij dat maar met de ouder die daarbij zit en gaat niet met zijn strippenkaarthandjes een kind de bus uitzetten, op wat voor manier dan ook.
Ach gut, wordt het te laat voor je?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Damn, zelden zo'n aanstellerij gezien.
Internetheld
Volgens mij heb je daar toch echt je klauwen voor nodig, om zo/n kind bij de arm te pakken.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:08 schreef deedeetee het volgende:
Met je klauwen aan andermans kinderen zitten is iets anders als zo'n kind bij de arm pakken en uit de bus zetten.
De moeder doet haar best, met de houdgreep-aanpak, zelfs dat helpt niet, in wat voor wereld leef jij dat jij dat niet ziet, maar alleen de irritatie die het opwekt?quote:Dat laatste is géén mishandeling en ik vind het belachelijk om net te doen of dat wél zo is.
Zelf had ik er wrs voor gekozen om de moeder uit de bus te zetten ervan uitgaande dat het kind dan vanzelf wel was meeggegaan. Mja wat als d moeder weigert om de bus te verlaten ?
Dus het kind eruit zetten was dan toch het beste om van deze ordeverstoorders af te komen.
Almere had geen last van vertragingen dankzij de sneeuw, de volgende bus kwam gewoon op tijd?quote:Tjee is het nu zó rampzalig ? Er rijden nog meer bussen hoor.
Wat zit je nou uitzonderingen te bedenken?!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
En als dat niet kan en je moet met een ziek kind, met heel veel pijn naar een dokter? Geen geld voor een taxi?
Dat heeft hij gedaan: hij heeft haar eruit gezet. De moeder is namelijk gewoon verantwoordelijk voor haar kind.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij mij was hij dan al te ver gegaan, ik had hem zijn hele pleurisbus doorgetrapt. Als hij van mening is dat hij last heeft van een kind regelt hij dat maar met de ouder die daarbij zit en gaat niet met zijn strippenkaarthandjes een kind de bus uitzetten, op wat voor manier dan ook.
En de chauffeur is verantwoordelijk voor zijn voertuig, niet voor de inhoud. Anders zou hij wel betaald worden als piloot 747.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat heeft hij gedaan: hij heeft haar eruit gezet. De moeder is namelijk gewoon verantwoordelijk voor haar kind.
Zo zijn er altijd van die zanik lui. Ik zat een keer (toen er nog rookcoupés bestonden) in de rookcoupé, ja ik rook. Echter was het behoorlijk druk in de trein en kwamen er twee van die mutsen de coupé binnen. Dat hok stond bijna blauw van de rook maar er was schijnbaar niets aan de hand bij die feeksen. Todat ze zagen dat ik een peuk opstak, schijnbaar boeide de rook ze de eerste 30 minuten niet, en ze meteen heel erg boos naar mij gingen kijken en met elkaar gingen discussieren en daarbij heel erg overdreven gingen hoesten... todat ik betrokkenen wees op het bordje "roken"... Toen werd het stil en toch bleven ze zittenquote:Op vrijdag 25 december 2009 00:16 schreef McKillem het volgende:
Los van dit topic, is de tolerantiegrens in dit land sowieso aan het dalen tot onder het nulpunt. Van iedereen, tegenover iedereen. Vanmiddag weer.
Ik zat rustig in de trein naar huis, mp3 aan natuurlijk maar op doodnormaal volume want in tegenstelling tot niet nader te noemen randgroep tuig hecht ik wel waarde aan mijn gehoor.
Komt er zo'n, ja ik kan het niet anders omschrijven, tyfuswijf zonder leven van 3 stoelen verder kankeren dat mijn muziek zachter moet.
Ik heb van die in-ear dopjes die het geluid isoleren en het is godsgruwelijk onmogelijk dat zij wat heeft gehoord. Onmogelijk. Dit word versterkt door het gegeven dat mijn buurman van dat moment een beetje vragend om zich heen zat te kijken en kennelijk ook niet wist waar sekreet het over had.
En dan denk je dat is een geïsoleerd geval, maar het is me ook al 2x gebeurt dat men komt zeiken terwijl ik alleen mn dopjes in heb met mijn muziek uit. (dit doe ik regelmatig, dan word je minder snel aangesproken door rare lui die geld moeten of wat)
Er zijn dus gewoon mensen gericht op zoek naar confrontatie.Koop een leven.
Wat moet ik met deze info, reageer dan teminste op de quotequote:Op vrijdag 25 december 2009 00:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de chauffeur is verantwoordelijk voor zijn voertuig, niet voor de inhoud. Anders zou hij wel betaald worden als piloot 747.
Mwa, wanneer een kind over de toeren is gaat ook jou dat niet lukken zonder ook maar iets bij de hand te hebben. We hebben het over een drie-jarige hoorquote:Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan zal ik wel veel geluk hebben: er is geen kind wat ik niet binnen 2 minuten stil krijg (en zonder slaan of schreeuwen).
Ik heb dat nergens benoemd volgens mijquote:En het voorbeeld ''jamaar dat kind was misschien wel op sterven na dood en huilde daarom--> daar heb je 112 voor''.
Lastig, maar zolang je het kind niet zelf onder controle hoeft te houden best te doen hoor.quote:Nee doelde meer op het feit dat je geen rijbewijs zou hebben. Wanneer jij namelijk bevoegd bent om te rijden dan weet je hoe zwaar irritant een constant krijsend persoon naast je is.
Ik ga sinds twee jaar niet vaak meer met de bus of trein, maar soms is het gewoon handiger. En mooi dat jij er geen last van hebt, maar daarom is het nog wel aanwezig.quote:En dronken studenten heb ik gelukkig nooit last van (ga btw zelden met trein of bus).
Neem aan dat het kind de buschauffeur niet te lijf is gegaan? Of gedreigd heeft hem te mishandelen? Of gedreigd heeft zijn medepassagier te mishandelen? Denk dus dat dit hinderen is van de buschauffeur.quote:Binnen een bus is het geen Openbare plaats. Je moet immers betalen voor een vervoersbewijs. De regels in een bus zijn simpel. Ze staan immers bij elke in en uitgang + achter het schot waar de chauffeur zit. Geen Geluidsoverlast veroorzaken en het niet hinderen van de chauffeur zijn 2 redenen die direct bovenaan staan van elk reglement van willekeurige personen vervoersdienst van meer dan 9 personen.
Het gaat spannend worden met woorden en users verdraaien.quote:En er een autist bij halen: daar hebben ze speciaal vervoer voor uitgevonden dus dat excuus gaat al helemaal niet op.
Wat heeft het één met het andere te maken?quote:Zijn mobieltje heeft als het goed is een ietwat volwassen eigenaar. Een kind van drie ook. Zo simpel is de overeenkomst.
Geweldig goed voorbeeld voor je kinderen ben jij hoor.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat niet over een doodmoe/ziek jengelend kind. Het gaat over een extreem lastige, opstandige peuter die zichzelf en anderen had kunnen verwonden.quote:Vanaf het station in Almere stad tot aan de Bloemenbuurt zat het kind oorverdovend te krijsen, schreeuwen en schoppen tegen alles aan. Moeder heeft er geen enkele keer iets van gezegd, nam het kind een paar keer op schoot en hield het in de houtgreep, waarop het kind nog zei: mama je doet me pijn. Tot 2x toe glipte het kind van moeders schoot na een worsteling en viel daarbij in de buggyruimte. Moeder hield het kind ook tegen het raam gedrukt om het te kalmeren, ook dat lukte niet. Het kind schopte tegen alle panelen aan, waarna moeder het kind weer op schoot nam, en het kind keihard tegen het raam begon te schoppen. De moeder had het kind totaal niet onder controle, en ik (en medepassagiers, dat kon ik aan hun gezichten zien) zat me gek te ergeren. Na ongeveer een kwartier was de buschauffeur het zo zat...
Een afdeling burgerzaken die 's middags geopend is? Ik heb niet genoeg fantasie om mee te gaan in dat verhaal.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Laat ik ff een situatie schetsen voor idereen die vindt dat de chauffeur terecht heeft gehandeld. Stel je voor, het is een doordeweekse middag en je bent op het gemeentehuis om een nieuw ID bewijs op te halen. Je hebt je kind van 3 jaar bij je omdat je man of vrouw moet werken en je het ID bewijs de volgende dag nodig omdat er een belasting controleur op je werk langs komt en het is een doordeweekse werkdag dus je hebt geen oppas kunnen regelen. Je kind is al een paar dagen een beetje ziekerig en zit constant te huilen omdat het zich niet lekker voelt. Nu kom ik er aan om bij dezelfde balie iets te regelen en na een paar minuten heb ik meer dan genoeg van het gehuil van je kind. Ik zeg tegen je dat je kind me irriteerd en dat je moet zorgen dat het z'n mond houdt wat je natuurlijk niet lukt. Daarop pak ik je kind bij z'n arm beet, trek het mee naar de uitgang en zet het buiten de deur. Wat zou je doen? Zou je dan ook zeggen dat het volkomen terecht is wat ik deed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |