Welke meet?quote:Op zondag 13 december 2009 22:44 schreef tijnbrein het volgende:
Die meet is al geweest dus die mag wel uit de OP
Gisteren in Arnhem. Met mijzelf, Blessed19, Matthijs.. en GimmeGorequote:Op zondag 13 december 2009 22:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
Welke meet?
Was nog bezig met aanpassen
Dat weet ik, was meer grappig bedoeld omdat ik die tekst al verwijdert hadquote:Op zondag 13 december 2009 22:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gisteren in Arnhem. Met mijzelf, Blessed19, Matthijs.. en GimmeGore
Oeps, vergetenquote:Op zondag 13 december 2009 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Dit topic moet nog in het juiste subforum
As donderdag heb ik een controle bij m'n tandarts, en waarschijnlijk moeten mijn verstandskiezen eruit
Sterktequote:Op zondag 13 december 2009 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
As donderdag heb ik een controle bij m'n tandarts, en waarschijnlijk moeten mijn verstandskiezen eruit
Dat heeft iedereen in meer of mindere mate, zo lang je alleen maar het haalbare nastreeft.quote:Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Mijn gedacht is dat ik mezelf amper kan nemen zoals ik ben. Ik zou zelf anders willen zijn.
Maar dat is het wel, leuk of niet.quote:Ik ben niet zo blij met mijn autisme, zie het niet als een deel van mezelf.
Dat is helaas wel zo. Het anders-zijn geeft een hoop nadelen. Maar er zitten ook voordelen aan (maar goed, als één-oog niet als koning wordt aanvaard is het inderdaad erg lastig)quote:Om verder te komen in deze wereld, is het nu eenmaal noodzakelijk om te integreren in de NT-cultuur.
Done en tevens natuurlijk een tvpquote:Op zondag 13 december 2009 23:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Oeps, vergeten
Misschien dat een wakker modje het even wil doen
Idem dito.quote:Op maandag 14 december 2009 11:08 schreef SeanDaley het volgende:
Voor mij is alles ook een prikkeling wat ik persee moet verwerken. Bij heel veel mensen in mijn omgeving is dat heel snel gedaan, wat bij mij misschien 10x zo lang duurt. Laat staan dat het één prikkeling tegelijk is. Alles kan eigenlijk wel als prikkeling worden opgevat; geluid, gevoel en wat zichtbaar is, en als dat te snel in beweging is (plaatsen waar het druk is) kan dat soms teveel worden.
Da's een TerugVindPost. Die gebruik je als je iets in je mijn actieve topiques terug wilt vinden.quote:
TVP enquote:Op maandag 14 december 2009 11:24 schreef SeanDaley het volgende:
Ah zo, wel handig. Heeft iemand van jullie ook dat je elke nacht heel erg intens droomt. Hoeft nergens over te gaan, maar het voelt alsof het eeuwen duurt en als je dan wakker bent de hele dag met die droom rondloopt, niet omdat ie zo erg was, maar omdat de prikkeling van realiteit te groot is. Die switch zeg maar.
amai... ik wist niet dat het met autisme te maken had ik heb dat ook ik kreeg op school is kei hard een basketbal op mijn gezicht, ik had en bril op en mijn gezicht zat vol bloed iedereen van mijn klas zei tegen mij gaat het enz.. maar ik had totaal geen pijn....quote:Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pijn verdragen ben ik ook goed in. Het maakt voor mij niet uit waar. Enige probleem is dat mijn pijngrens hoog is. En als ik aangeef dat ik pijn heb ook echt pijn heb. Dit ging dus mis toen ik in het ziekenhuis lag.Ik had pijn. Echt pijn dus. Ik vroeg om iets voor de pijn en ik kreeg niets.
wij noemen in België het een wijsheidstandquote:Op zondag 13 december 2009 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Iets doet wel pijn een bal in mijn gezicht bijvoorbeeld. Maar het is niet dat ik er last van heb ofzo.quote:Op maandag 14 december 2009 13:59 schreef apaxut het volgende:
[..]
amai... ik wist niet dat het met autisme te maken had ik heb dat ook ik kreeg op school is kei hard een basketbal op mijn gezicht, ik had en bril op en mijn gezicht zat vol bloed iedereen van mijn klas zei tegen mij gaat het enz.. maar ik had totaal geen pijn....
Serieusquote:Op maandag 14 december 2009 14:02 schreef apaxut het volgende:
[..]
wij noemen in België het een wijsheidstand
danku voor de goede uitleg!quote:Op zondag 13 december 2009 22:34 schreef teirnon het volgende:
Over de verlenging van de studiefinanciering, dat heb ik zelf ook gedaan en ging volgens mij zo:
Je moet een formulier invullen, langs de decaan gaan (was tenminste het geval bij de UvA) voor toestemming en een psycholoog/psychiater/therapeut een brief laten opstellen en signeren waarin staat dat je een handicap hebt waardoor je je studie niet in 4 jaar af kan maken en dus een extra jaar of halfjaar stufi nodig hebt. Dit alles laat je dan weer ondertekenen door de decaan en die stuurt het op. Dan krijg je een brief thuis of het is geaccepteerd of gewijzigd. Volgens mij moet je dan nog steeds binnen 10 jaar (vanaf het begin van je studie dus) je diploma halen.
Zo ging het dacht ik.
hier heb ik dus heel veel brillen aan vesleten..namelijk een bal in mijn gezicht.quote:Op maandag 14 december 2009 19:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iets doet wel pijn een bal in mijn gezicht bijvoorbeeld. Maar het is niet dat ik er last van heb ofzo.
[..]
Serieus
Ik bestuur alleen levende dingenquote:
Muts.quote:Op woensdag 16 december 2009 06:48 schreef Cassandra87 het volgende:
Ook goed..
Ik wilde om half 8 beginnen omdat ik vrijdag vroeger weg ga. Sta ik per abuis om half 7 voor een dichte deur op mijn werk, verkeerd gekeken op mijn klokjedus goeiemorgen allen!
wat danquote:Op woensdag 16 december 2009 17:35 schreef SeanDaley het volgende:
Soms gaat PDD-NOS + liefde echt niet samen haha.
Me still no getquote:Op woensdag 16 december 2009 17:31 schreef DeepChord het volgende:
No Flame Intended.
Ik kan mijn enthousiasme nooit lang volhouden of echt open met een situatie omgaan. Het troosten van iemand bijvoorbeeld fysiek uiten vind ik altijd nog heel lastig, ik wil het graag, maar mijn lichaam luistert nooit naar me. Meiden vatten dat anders op, die vatten het op dat ik gewoon een droogkloot ben die er niks om geeft. Het grootste probleem is dat je het niet logisch kan uitleggen zoals; Ik heb maar één been, en iedereen ziet dat dan ook wel gelijk en heeft er vrede mee. Aan de andere kant voel ik me verantwoordelijk voor mijn gedrag en geloof ik dat ik het kan leren. Ik weet het niet echt meer haha.quote:
hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:43 schreef SeanDaley het volgende:
[..]
Ik kan mijn enthousiasme nooit lang volhouden of echt open met een situatie omgaan. Het troosten van iemand bijvoorbeeld fysiek uiten vind ik altijd nog heel lastig, ik wil het graag, maar mijn lichaam luistert nooit naar me. Meiden vatten dat anders op, die vatten het op dat ik gewoon een droogkloot ben die er niks om geeft. Het grootste probleem is dat je het niet logisch kan uitleggen zoals; Ik heb maar één been, en iedereen ziet dat dan ook wel gelijk en heeft er vrede mee. Aan de andere kant voel ik me verantwoordelijk voor mijn gedrag en geloof ik dat ik het kan leren. Ik weet het niet echt meer haha.
Herkenbaarquote:Op woensdag 16 december 2009 20:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.
Maar vaak vatten mensen bij mij dingen verkeerd op.
En ook contact verbreken lijkt bij mij te makkelijk..en vaak lijk ik super droog..maar zo uit ik me..terwijl van binnen ben ik dat niet.
En verder als iemand heel snel afkapt omdat ze je niet begrijpen..is die persoon in mijn ogen de moeite niet waard..want als je echt oprecht geinteresseerd bent..probeer je het op zijn minst.
Over droog overkomen en innerlijk heel anders voelen.. Francis ik vind je een lieve meidquote:Op woensdag 16 december 2009 20:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.
Maar vaak vatten mensen bij mij dingen verkeerd op.
En ook contact verbreken lijkt bij mij te makkelijk..en vaak lijk ik super droog..maar zo uit ik me..terwijl van binnen ben ik dat niet.
En verder als iemand heel snel afkapt omdat ze je niet begrijpen..is die persoon in mijn ogen de moeite niet waard..want als je echt oprecht geinteresseerd bent..probeer je het op zijn minst.
tja ik ben ook wel een heel lieve meidquote:Op woensdag 16 december 2009 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Over droog overkomen en innerlijk heel anders voelen.. Francis ik vind je een lieve meid![]()
Het is over het algemeen zo onwijs moeilijk om door een eerste indruk heen te kijken.. Ik heb het godzijdank geleerd, vraag me niet hoe, ben er echt blij om, maar merk wel dat t zeldzaam is.
Vooral als je slaapt zekerquote:Op woensdag 16 december 2009 20:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja ik ben ook wel een heel lieve meid.
groot gelijk..zo lief..dat de diertjes(katten) er gewoon lekker naast kruipenquote:
Dan hoop ik niet dat je snurktquote:Op woensdag 16 december 2009 20:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
groot gelijk..zo lief..dat de diertjes(katten) er gewoon lekker naast kruipen![]()
En ach..overdag ben ik al een..'s nachts ben ik er 3
![]()
![]()
.
Verder ben ik een kapsel aan 't zoeken op 't net...ga vrijdag haar laten doen..na zo'n 5 maanden niks meer gedaan te hebben(is ook wel kort geknipt toen)
En snurken..nou niet echt..hooguit brommerrijden(vanwege het geluid dat ik maak)quote:Op woensdag 16 december 2009 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je snurkt![]()
Hoe zit je haar nu?
Present!quote:Op donderdag 17 december 2009 13:06 schreef sempron2400 het volgende:
Allemaal druk aan het werk?
Waar blijven de niet-werkenden?
Niet meerquote:Op donderdag 17 december 2009 13:06 schreef sempron2400 het volgende:
Allemaal druk aan het werk?
Waar blijven de niet-werkenden?
Nu ben ik thuis.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je vandaag niet meer aan t werk of alleen nu niet?
Dankjequote:
en ik kan het wetenquote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Doe met t aanbod wat je wilt, blijft wel staan, maar zie t zeer zeker niet als misbruik hoor. Ik weet als geen ander dat schrijven, dingen uitspreken en wellicht ook nog feedback erover krijgen, enorm verhelderend kan werken, en zorgt ook voor een hoop rust.
Lurken is postenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:06 schreef BlueMage het volgende:
Ik kom hier ook weer eens even lurken.
mooi zo..en emm...is dat zon standaard groep waar je eens in de zoveel tijd bijelkaar komt en dan ff een praatje maakt(soort therapie) of echt meer een groep die je in het dagelijkse ondersteund??quote:Op donderdag 17 december 2009 21:33 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag naar mijn psych geweest. Ik ben opgegeven voor een steungroep voor autisten
Dat eerste, maar dat is voor mij ook genoeg.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
mooi zo..en emm...is dat zon standaard groep waar je eens in de zoveel tijd bijelkaar komt en dan ff een praatje maakt(soort therapie) of echt meer een groep die je in het dagelijkse ondersteund??
Miss wat meer info erover??
Misschien was het zelf ook wel een autist?quote:Op vrijdag 18 december 2009 02:37 schreef Perico het volgende:
Mjah hier gaat het wel okee. Was woensdag naar Paul McCartney in Keulen, was leuk, toll, alleen niet de aanhang die mijn broer bij zich had. Eigenheimer was dat!
Vandaag ook zou er een pakje afgeleverd worden, met de thermostaatknop met afstandsvoeler. Ik woon op de 2e verdieping, er is intercom met video, dus toen die man met het pakje beneden aanbelde voor de centrale deur, vroeg ik gewoon voor de vorm of ik naar beneden toe moest komen (want vaker wil men ook wel tot aan de deur lopen).
"Ja, ik kan niet vliegen", zei de man nors. Okee, dacht ik, chagrijn, mij best.. Kom ik beneden, gaat die man ruzie zoeken, waarom ik het in mijn hoofd haalde te vragen of hij naar boven toe zou komen, wat daar wel niet de gedachte achter was (wat 50% van de koeriers wel uit zichzelf al doet).
Jeetje wat een aso!
Welke straten ben je geweest, dan loop ik daar zo ook even doorquote:Wat dan wel aardig is, is dat ik plots veel meer aanspraak heb uit het niets van vrouwen/meisjes hoe je ze ook noemen wilt, in winkels en vandaag gewoon op straat in het voorbijgaan.
Misschien doe ik onbewust iets anders of zit mijn haar eindelijk goed? lolz.
Inderdaad, maar ik denk wel dat ik er wat aan heb.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:20 schreef francis998 het volgende:
hmm..dan word het vooral afwachten denk ik..en kijken wat het zal worden.
Wie was hier ook al weer koerierquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien was het zelf ook wel een autist?
[..]
Welke straten ben je geweest, dan loop ik daar zo ook even door![]()
Jammer dat je de uitslagen nog niet gehad hebt. Is er niet verteld wanneer je dat kan verwachten?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:23 schreef francis998 het volgende:
zo..hier ben ik weer..
vandaag naar de psych geweest..dus geen uitslagen.
Ik had er stiekem wel op gehoopt..want dan zou ik iig weten wat eraan schort.(aan mij).
Volgende afspraak op 19 januari..hopelijk dan wel de uitslagen.
Psych stelde voor om een gesprek met mijn ma erbij t ehebben...maar ik denk dat ik dat maar niet doe. Zowieso kan ik als mijn moeder er is..niet helemaal los over alle onderwerpen praten. En ten tweede daarstraks zei ik tegen mn ma..van de psych heeft voorgesteld om miss een keer samen met jou te gaan.
En de reactie:"ja..dan geven ze waarschijnlijk mij weer de schuld" en ze weet van de thuissituatie(alleen met zn 2'tjes in een land). En had ze het dan gaan ze het waarschijnlijk over de afhankelijkheid hebben.
EN haar reactie kwam er boos/on te vreden uit..dus ik ga maar aan de psych vragen of er een specifieke reden is..en als dat wat anders dan de afhankelijkheid/thuissituatie is dan doe ik het maar niet.
IIG ik weet nu nog niet wat ik heb. Baal er wel van.![]()
Maar ach.. ik ga maar gewoon weer verder.
Verder is het wel redelijk rustig hier..
quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jammer dat je de uitslagen nog niet gehad hebt. Is er niet verteld wanneer je dat kan verwachten?
Toen ik onderzocht werd kreeg ik een datum waarop ik de uitslag zou krijgen.
Dat je niet open durft te zijn in bij zijn van je moeder dat herken ik. Dat heb ik ook bij mijn ouders. Ik durf ook niet alles te zeggen in hun aanwezigheid. Bij mijn onderzoeken was mijn vader er ook bij. Ik durfde toen niet alles te zeggen. Uit angst.
Voorlopig ga ik de confrontatie met mijn ouders niet aan. Als zij bepaalde dingen niet willen zien en het niet over bepaalde dingen niet willen hebben so be it. Het is klote maar ik kan hun niet dwingen.
Dat je moeder denkt dat jullie situatie de schuld is van jouw problemen is ten onrechten. En al zou dat wel zo zijn. Gaat het niet om wie de schuldige is maar hoe jouw problemen kan worden opgelost. Dus daarom kan het handig zijn om ook een keer de kant van je moeder te horen.
Succes, ik hoop dat je snel de uitslag krijgt en duidelijkheid krijgt
Ohquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
tijn..je hebt een deel waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De situatie is niet de schuldige..maar heeft veel invloed. Want we leven beiden in een sociale isolotie. Alleen die van mij is wat meer dan mijn moeder.
En idd..het gaat niet om de schuldige..het gaat om een oplossing.
EN heel veel dingen heb ik getracht aan te geven aan mijn ma..maar zij heeft haar mening..en daar valt niet over te discussieren.
Dus laat ik het daar ook maar bij.
Ook al lopen we redelijk vast..soms..op bepaalde momenten heeft mijn moeder zoiets van miss moet je anders het huis uit..of migreren(naar waar ik was)..maar dat zeft ze puur omdat ze dan weer niet weet wat met mij te doen..en dan weiger ik dat te accepteren.
Verder..tja hoop dat ik de uitslag dan het volgende gesprek krijg(19 Januari)..de psych had volgens mij iig al een redelijk stuk binnen..hoop ik iig.
Ze zei zelf nog..van de resultaten komen er aan. En op 19 november..is er al meer dna 1 maand voorbij..dus dan mag het ook wel klaar zijn.
Weet je zeker dat je geen vrouw bent?quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:59 schreef robuust89 het volgende:
godsakkie, ik ben vrolijk vandaag gek!
ga vandaag voor t eerst een tarot kaart voor me laten leggen. iemand die hierin gelooft, of iets anders(spiritueel bijvoorbeeld)? ik sta namelijk wel open voor alles, maar ik hou die scepsis (gezond verstand)
(de moeder van een goeie vriend van me doet dat, en dat lijkt me toch interessant om eens te doen)
ps: mag ik ook nog even vermelden dat deze ongeplande "moodswings" vrij irritant zijn?![]()
Gelukkigquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:32 schreef robuust89 het volgende:
*kijkt naar beneden*
yep, ben ik tog vrij zeker van![]()
ps: tijn, wil je niet meer zo flauw doen?anders ga ik flauw terugdoen hoor
Ik asoccier stemmingswisselingen eigenlijk met vrouwen of andere psysche stoornissen. Ik heb er zelf weinig last van namelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:21 schreef robuust89 het volgende:
kom ik zo vrouwelijk over dan?![]()
(en even bloedserieus, stemmingswisselingen zijn toch typisch autisme?)
Weet ik dat moodswings bij het leven hoor. Ik heb er alleen geen last van zelf. Wel de moodswings van andere.quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:28 schreef francis998 het volgende:
leuk voor je dr. mikey dat je je beter voelt...en moodswings zijn irritant...ik begin langezamerhand geloof ik expert te worden..want ik heb ze zowat dagelijks.
enne tijn..moodswings..horen niet alleen bij vrouwen of psychische stoornissen..maar imo horen ze bij het leven.
Verder hier vanmorgen weer gedoe met mijn moeder. Ik begin het echt zat te worden..vorige week vrijdag was het echt raak..en vandaag was het wat korter..maar toch lichtelijk raak. En ik begin het zat te worden.
Zij heeft er problemen mee..met dat ik moeite heb om in NL te zijn..en liever ergens zou zijn(waar weet ik al). Maar ik kan daar niet heen..en dus zit ik hier..vrij vaak af te vragen wat ik hier doe...en het sociale isolement helpt niet mee.
En zij heeft er meer problemen mee dan mij..zij heeft problemen met hoe ik door allerlei redenen leef..en probeert mij daaruit te trekken..maar snapt niet en houd geen rekening met dat ik er miss niet eens uit wil.
En zeurt ze ook nog eens met dat ik geen zin heb om naar het verjaardagsfeest van een vage bekende te gaan(vroeger heel veel contact..en steeds minder. ).
Pfffffffffff ikz it er een beetje doorheen. Straks een of ander buurtfeest..met buren die ik amper ken..en op een paar kleine kinderen na ben ik de jongste..
buurtfeest viel wel mee. Ben inmiddels alweer thuis..ff uurtje geweest..om met mn ma mee te gaan..omdat ik geen zin had in gedoe(ruzie). Nu lekker tv kijken..quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:52 schreef DeHovenier het volgende:
"Straks een of ander buurtfeest..met buren die ik amper ken..en op een paar kleine kinderen na ben ik de jongste.."
Altijd leuk![]()
Ga naar je huisarts. Die verwijst je door naar een psycholoogquote:Op zondag 20 december 2009 11:06 schreef telievejongen het volgende:
Waar en door wie kan ik mij laten testen op asperger? In het artikel van wikipedia herken ik mij in heel veel punten.. vrienden van mij hebben het ook weleens gezegd. Ik wil graag weten of ik Asperger heb of gewoon heel erg verlegen ben of dat er iets anders mis is.
Niks mis met een beetje vrouwelijke aandacht op zijn tijd.quote:Op zondag 20 december 2009 12:59 schreef De_Logica het volgende:
Hallo nog een aspergerklant hier.
Snap er echt niks meer van, altijd ben ik de outcast en alles geweest, en opeens heb ik zoveel aandacht dat ik het niet meer kan bolwerken. Er is zelfs een dame die eerst uitgebreid vertelt dat ze een vriend heeft en vervolgens niet zo heel subtiel aan me komt zitten. Wat doe ik anders? Niks volgens mij.
Heb je dat gemeten?quote:Op zondag 20 december 2009 13:03 schreef DeHovenier het volgende:
Wat een sneeuw ligt hier, minstens 20 cm
Heb ik ook, kan ineens niet meer naar m'n werk, gelukje.quote:Op zondag 20 december 2009 13:03 schreef DeHovenier het volgende:
Wat een sneeuw ligt hier, minstens 20 cm
Dat verknallen is wel herkenbaar.quote:Op zondag 20 december 2009 13:05 schreef De_Logica het volgende:
Nee zeker niks mis mee, maar mezelf kennende ga ik het helemaal verknallen omdat ik de boel verkeerd inschat.Want volgens mij heb ik ineens 3 vrouwtjes die wel wat in me zien, waar komt dat dan vandaan vraag ik me dan af.
En bedankt voor het warme welkom, dat is wel nodig vandaag.
Ga buiten in de sneeuw spelen.quote:
Geschat obv.quote:Op zondag 20 december 2009 13:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Heb je dat gemeten?Of is dat een schatting.
Nou, doe er je voordeel meequote:Op zondag 20 december 2009 13:05 schreef De_Logica het volgende:
Nee zeker niks mis mee, maar mezelf kennende ga ik het helemaal verknallen omdat ik de boel verkeerd inschat.Want volgens mij heb ik ineens 3 vrouwtjes die wel wat in me zien, waar komt dat dan vandaan vraag ik me dan af.
En bedankt voor het warme welkom, dat is wel nodig vandaag.
Meten is weten. Dus hup naar buiten jij en meten die sneeuwquote:Op zondag 20 december 2009 13:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Geschat obv.
[..]
Nou, doe er je voordeel mee
Misschien zijn het de kerstdagen en moeten ze nog ergens een vriendje opsnorren ofzo
En het sneeuw alweer
Ik ga straks naar mijn ouders toe. Dus ook lekker door de sneeuwquote:Op zondag 20 december 2009 13:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Al gedaanStraks maar even wandelen denk ik.
Maar dat is zonde van de mooie sneeuw, kreeg ik vorig jaar te horen toen ik door de tuin wilde. En net doet ze het zelf.quote:Op zondag 20 december 2009 13:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Al gedaanStraks maar even wandelen denk ik.
quote:Op zondag 20 december 2009 13:39 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Maar dat is zonde van de mooie sneeuw, kreeg ik vorig jaar te horen toen ik door de tuin wilde. En net doet ze het zelf.
Stoute vogelquote:Op zondag 20 december 2009 14:19 schreef francis998 het volgende:
Hier ook een lekker pak..wat boosschappen wezen doen...en lekker veel fotos..o.a. de tuin.![]()
En probeerde een vogel te pakken op de foto in de mooie witte tuin...maar die vloog telkens weg.
En gaan zo naar een organisatie de latijns amerikaans eten gaan verkopen om arme kinderen in colombia te helpen..dus ook door de sneeuw..yoehoeeee![]()
Verder..ach..die vrouwelijke aandacht is toch leuk(doe mij maar liever mannelijke aandacht) maar soms had ik dat ook..dan had ik ineens 2 a 3 jongens(kan mensen van rond mijn leeftijd geen mannen noemen waarom is de vraag)
je merkt het doordat ze je veel opzoeken. Heel vriendelijk zijn...en het bijvoorbeeld over meer onderwerpen hebben..zoals bijv. seks en seksualiteit..etc.quote:Op zondag 20 december 2009 14:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Stoute vogel![]()
Hoe merk die aandacht eigenlijk? Ik heb nooit door dat iemand in mij geïnterreseerd is
Ik zou er op gaan lettenquote:Op zondag 20 december 2009 14:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
je merkt het doordat ze je veel opzoeken. Heel vriendelijk zijn...en het bijvoorbeeld over meer onderwerpen hebben..zoals bijv. seks en seksualiteit..etc.
En toch super spontaan doen..meer dan bij anderen...iig zo liep het bij een collega.
En verder gewoon behoorlijk wat interesse in jou en je levensstijl tonen..![]()
Zo ging het iig bij mij en een collega..En ik zonder het merken ging er nog op in ook...
Dat ze aan je komt, de hele tijd tegen je aan blijft praten, moeite doet om met je mee op pad te kunnen, de mededeling dat ze single is bij de eerste ontmoeting en vervolgens om je heen blijft draaien... Kan vanalles zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 14:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Stoute vogel![]()
Hoe merk die aandacht eigenlijk? Ik heb nooit door dat iemand in mij geïnterreseerd is
Leuk een spelletje spelen je de regels niet van begrijptquote:Op zondag 20 december 2009 15:16 schreef De_Logica het volgende:
Bij elke meid op de man af vragen heeft ook niet het gewenste resultaat hoor, of ik het nu goed of fout heb maakt niet uit, ze willen wel altijd eerst een spelletje spelen.
Nee..echt niet. Hij was imo veel te oud..en was pas papa..wel van zn ex. Maar had zoiets van doe maar niet.quote:Op zondag 20 december 2009 14:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou er op gaan letten![]()
En is het nog wat geworden? Of vond je die collega niet leuk?
Dat lijkt mij in dat geval ook niet verstandig.quote:Op zondag 20 december 2009 19:41 schreef francis998 het volgende:
[..]
Nee..echt niet. Hij was imo veel te oud..en was pas papa..wel van zn ex. Maar had zoiets van doe maar niet.
(heb nooit een relatie gehad verder)![]()
maar zit er ook niet echt mee.
Enne..verder tja..voor veel autisten denk ik dat het lastig is om die signalen te begrijpen..
Pas terug thuis..ff fotos aan het bekijken van de sneeuw.![]()
Ja, gelijk heb je. Autisten willen graag duidelijkheid maar die is juist bij daten, flirten en om mekaar heen draaien moeilijk te verkrijgen. Vaak kan het ook zo zijn dat als je het op de vrouw afvraagt, ze dan ook nog een ander antwoord geeft, als ze hard to get meent te moeten spelen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2009 19:04 schreef tijnbrein het volgende:
Leuk een spelletje spelen je de regels niet van begrijpt
Idd....groot gelijk. Je mag direct zijn..maar moet wel kijken tegenover wie.quote:Op zondag 20 december 2009 19:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mij in dat geval ook niet verstandig.
Soms moet men gewoon duidelijk zijn. Niet al dat erom heen gedraai. Gewoon direct. Klaar geen gezeur.
Leuke foto's gemaakt?
Waarom maken vrouwen niet gewoon een keer de eerste move?quote:Op zondag 20 december 2009 20:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, gelijk heb je. Autisten willen graag duidelijkheid maar die is juist bij daten, flirten en om mekaar heen draaien moeilijk te verkrijgen. Vaak kan het ook zo zijn dat als je het op de vrouw afvraagt, ze dan ook nog een ander antwoord geeft, als ze hard to get meent te moeten spelen bijvoorbeeld.
Had zelf dus eerder bericht dat ik ook plots meer aanspraak kreeg. Maar tis niet echt omdat ik nu opeens een opener of vrolijker uitstraling heb, al zitten wel een boel klussen er weer op. Dus misschien onbewust. Maar om nou te weten of een meisje alleen maar aardig tegen je doet, of eigenlijk wat van je wil, dat vind ik zelf ook onmogelijk in te schatten. Vaak willen ze dan ook dat jij de eerste move maakt en als passieveling kunnen ze dan lang wachten.
Dat is waar. Te direct zijn is ook niet goed.quote:Op zondag 20 december 2009 20:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
Idd....groot gelijk. Je mag direct zijn..maar moet wel kijken tegenover wie.
En...ow...er zitten een paar leuke fotos tussen..zijn er wel meer dan 30 op een dag..
Als jij dan goed kunt rijden lukt het onder andere omstandigheden ook welquote:Op zondag 20 december 2009 22:29 schreef DeHovenier het volgende:
Morgen weer rijles, ben benieuwd of dat wat wordt met de gladheid!
wel beter eigenlijk. Dan heb je er tenminste wat ervaring mee. Eigenlijk zou iedereen 1x tijdens de lessen in gladheid moeten rijden...gladheid heb je immers vaak hier in nederlandquote:Op zondag 20 december 2009 22:29 schreef DeHovenier het volgende:
Veel sterkte en succes!quote:Op zondag 20 december 2009 22:29 schreef DeHovenier het volgende:
Wel eens eerder gezien. Het is wel een indrukwekkende film bij het begin, later wordt het wat ongeloofwaardig. Ik denk zelf dat iemand als Ben-X nooit in normaal onderwijs was geplaatst.quote:
Ben benieuwd of het morgen dan wel doorgaatquote:Op maandag 21 december 2009 11:30 schreef DeHovenier het volgende:
Rijles is uitgesteld tot morgen vanwege de sneeuw
de eerste move maken, hoe gaat dat dan?quote:Op zondag 20 december 2009 20:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, gelijk heb je. Autisten willen graag duidelijkheid maar die is juist bij daten, flirten en om mekaar heen draaien moeilijk te verkrijgen. Vaak kan het ook zo zijn dat als je het op de vrouw afvraagt, ze dan ook nog een ander antwoord geeft, als ze hard to get meent te moeten spelen bijvoorbeeld.
Had zelf dus eerder bericht dat ik ook plots meer aanspraak kreeg. Maar tis niet echt omdat ik nu opeens een opener of vrolijker uitstraling heb, al zitten wel een boel klussen er weer op. Dus misschien onbewust. Maar om nou te weten of een meisje alleen maar aardig tegen je doet, of eigenlijk wat van je wil, dat vind ik zelf ook onmogelijk in te schatten. Vaak willen ze dan ook dat jij de eerste move maakt en als passieveling kunnen ze dan lang wachten.
Dat zie ik dan wel weerquote:Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het morgen dan wel doorgaat
Mja, hij heeft er meer verstand van dan ik (en ook meer ervaringquote:Op maandag 21 december 2009 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
En toch enigszins raar. Ik zou blij zijn om dat onder begeleiding te ervaren. Heb langer dan een jaar mijn rijbewijs, gisteren was de eerste keer dat ik in die omstandigheden reed. Gelukkig niet alleen maar toch. Leuk is anders
Oh daar niet van hoor. Ik had tijdens mijn rijles graag een parkeergarage willen oefenen, vond ik doodeng. Mijn instructeur zei alleen, dat doe je maar als je je pasje hebt, dan kun je overal rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 11:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, hij heeft er meer verstand van dan ik (en ook meer ervaring), dus als hij de wegen te glad vindt...
Klopt helemaal hoor. Ik ga er niet van uit dat iemand die passief is blijvend passief is, maar het hoe, wanneer etc van het zetten van een eerste stap ligt gewoon wat moeilijk.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef SeanDaley het volgende:
Ik denk dat er wel wat van passiviteit valt te maken. Ik ben ook redelijk passief, maar als ik het gevoel krijg dat ik bij iemand me echt thuis voel, dan ben ik eerder overdreven actief. Maar het zit in mijn aard om de kat zolang uit de boom te kijken dan ik bladeren zie groeien.
idd, hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 21 december 2009 15:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Over een leuke tijd en in de friendszone zitten.. Misschien ben ik ouderwets. Maar ik vraag direct wat de ander van mij verwacht of andersom. Na een keer afspraken/daten, hoe was t voor de ander en wil die meer, wil ik dat wel.. Scheelt een hoop..
Initiatief nemen voor de lol (doe ik zelden.. maar t gebeurd wel eens, bij t uitgaan bijv.) omdat je een lekker ding tegen komt en gewoon zin hebt om te zoenenGaat me makkelijk af. Vooral omdat je diegene daarna nooit meer ziet.
Initiatief nemen als ik iemand écht leuk vind kan ik nog steeds niet.
oe..das balen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:01 schreef sempron2400 het volgende:
Hongerwinter!!
Mijn structuur is helemaal weggevallen. Ik heb oogirritatie, dus maar één lensje. Contact met de vrouwen is sterk verminderd. Een prutperiode.
Vroeger was alles beter.quote:Op maandag 21 december 2009 11:48 schreef francis998 het volgende:
jemig...een dik pak sneeuw wat vroeger heel gewoon is..en nu ligt heel nederland zowat plat![]()
ik snap het niet..hoe moet het vroeger dan zijn geweest...
hahaha...ben je toevallig al zo'n 77 jaar???quote:Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter.![]()
Vroeger woonde er minder mensen in Nederland en was de maatschappij nog niet zo gehaast en druk. Vroeger konden autisten ook makkelijker meekomen in de maatschappij.
Vooral dat laatste is erg. De rest is niet zo erg eigenlijkquote:Op maandag 21 december 2009 19:10 schreef DeHovenier het volgende:
Vroeger stierf je jonger, waren er minder goede medicijnen en was er minder kennis over de geneeskunde. Vroeger werd je meer gediscrimineerd, was het harder werken en bestond er geen metal!
Ik ben heel oudquote:Op maandag 21 december 2009 19:12 schreef francis998 het volgende:
[..]
hahaha...ben je toevallig al zo'n 77 jaar???![]()
Aangezien de oudjes het ook altijd over vroeger hebben..jajajajaja.![]()
Maar idd bepaalde dingen waren veel beter vroeger..en..ach..ik ben zelf ook een oudje..vond de jeugd van vroeger(mijn tijd) ook prettiger dan nu..toen was je echt kind..en nu rond je 10e/11e ben je al snel aan het puberen![]()
En het ov..ook..vooral met de sneeuw..alles ging door..en nu ligt het hele land plat. Gelukkig niet veel last ervan...behalve dan doen we niet aan kerstcadeau's dit jaar..maar meer aan half januari cadeau's ...op zich prettiger..miss meer te kopen voor 't hetzelfde geld![]()
OW...dan ben ik ook heel oud..mijn bsn is ook 1...quote:Op maandag 21 december 2009 19:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is erg. De rest is niet zo erg eigenlijk![]()
[..]
Ik ben heel oudMijn BSN is 1
![]()
Ook leuk in januari zoiets doen
Dat kan niet de mijnes is al 1. Die van jou is dan 2 ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 20:11 schreef francis998 het volgende:
[..]
OW...dan ben ik ook heel oud..mijn bsn is ook 1...![]()
En..ach...in januari cadeautjes kopen nog beter als je beiden van de bijstand leeft..alleen maar hopen dat niet alles uitverkocht is...
de mijnes is iets met 199....... dus kan wel..lekker puhquote:Op maandag 21 december 2009 20:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat kan niet de mijnes is al 1. Die van jou is dan 2 ofzo.![]()
Dat hoop ik ook voor jou.
Mijnes 181 en dan nog ietsquote:Op maandag 21 december 2009 21:54 schreef francis998 het volgende:
[..]
de mijnes is iets met 199....... dus kan wel..lekker puh
neeeeeeeeeee..het ging over het bsn nummer en wie er ouder is..vrije interpretatie dat welquote:Op dinsdag 22 december 2009 07:22 schreef sempron2400 het volgende:
Ik dacht eerst dat het over millimeters ging
Helemaal niet! Mooiste geluid ter wereldquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:27 schreef Autidude het volgende:
Pfff.. ik word dus helemaal gestoord van het geluid van door de sneeuw lopen...
Dat knarsende zeg maar, als het plat gedrukt wordt. Vreselijk!
quote:'Echte' Rain Man overleden'
Kim Peek, de man die als inspiratie diende voor de film Rain Man uit 1988, is op 58-jarige leeftijd overleden. De Amerikaan was een zogenoemde idiot savant, een verstandelijk gehandicapte die onwaarschijnlijke gaven had.
Peek werd geboren met een vergrote schedel, schade aan de kleine hersenen en een grotendeels ontbrekende hersenbalk, het deel van de hersenen dat de hersenhelften verbindt.
Zijn geheugen was fenomenaal; Peek onthield 98 procent van een boek dat hij slechts één keer zeer snel las, zo blijkt uit een documentaire over hem. Peek was vooral een genie op het gebied van aardrijkskunde, geschiedenis, muziek en cijfers.
Toen scriptschrijver Barry Marrow in Peeks leven kwam in 1984, veranderde zijn leven drastisch. Marrow was zo onder de indruk van het talent van Peek, dat hij hem gebruikte voor de Oscar-winnende film Rain Man. Hierin speelde Dustin Hoffman de rol van Peek, en Tom Cruise zijn broer.
De film werd zo'n succes, dat Peek gevraagd werd overal ter wereld op te treden. Hij wordt volgende week begraven in zijn woonplaats Salt Lake City.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:52 schreef DeHovenier het volgende:
Wie? Ik wist niet eens dat Rainman gebaseerd was op een echt persoon
Trouwens ik ben ook echt 181 cm kleinquote:Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:
[..]
maar mijnes is 199..en 199 is meer dan 181...![]()
![]()
(verveling op zijn grootst)
Een witte kerst dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:38 schreef Perico het volgende:
Ik ben ook 181 cm en het dooit stevig hier, waardoor het verschrikkelijk is om buiten over half gesmolten sneeuw en smurrie te lopen van centimeters diep, je houdt het niet droog.
Mjah, donderdag ofzo komt er dan weer sneeuw.. autistmewat!
wel leuk..witte kerst.quote:
Ik heb ook niets met kerst. Gewoon 2 dagen zoals je zegt. Op zich vind ik het niet erg. Ik ga naar mijn ouders toe spelletje doen lekker eten en daar weer lekker naar huis toe. Tweede kerstdag op visite bij een tante die 50 wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
wel leuk..witte kerst.
Allen heb dit jaar wat minder zin in de kerst..![]()
het lijkt net of naarmate ik ouder word minder interresant het word,..
maar dit jaar minder omdat ik nog half in een depressie hang...en in de knoop zit.
En verder zijn het in mijn belevenis 2 standaard dagen...![]()
Maar ach ik probeer mezelf vrolijk te houden iig om problemen te mijden met mijn moeder![]()
Maar verder hoop ik dat het de 26e sneeuwt..want dan ga ik proberen om ff naar buiten te vluchten.Er komt eenv riendin van mn ma eten..met haar 2 zoons..waar ik echt niks mee heb..ik ken ze amper..en heb ze al bijna 3 jaar niet gesproken ofzo om maar ff te overdrijven. EN daar mot ik dan meerder uren mee doorbrengen
![]()
Verder kijk ik nog meer op tegen oud en nieuw...al dat vuurwerk..nou..liever niet. Ik ben niet echt een fan van vuurwerk.
Maar iig..nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe ideen..en een nieuwe stemming hoop ik![]()
Dat was mijn eigen domme schuld. Dat vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik haat vuurwerk. Bah bijna in je hand ontploft
Ik ga morgen.. boodschappen doen, beetje opruimen waar nodig is, naar de markt, kerstcadeautjes kopen (de laatste) dan eten koken, en een fotoshoot in paradiso
Donderdag eerst fotoshoot (bruiloft), dan eten met vriend en naar de film (avatar), vrijdag bij mijn ouders eten denk ik, vriend gaat naar familie (ik mag niet eens meelekker dan
nee hoor)
en zaterdag met mijn familie uit eten.
Drukke dagen..
Moeilijk... op Autsider noemen de tistjes dat een antifiep.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:27 schreef Autidude het volgende:
Pfff.. ik word dus helemaal gestoord van het geluid van door de sneeuw lopen...
Dat knarsende zeg maar, als het plat gedrukt wordt. Vreselijk!
Leuk he geluidquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef francis998 het volgende:
ze zeggen wel dat je als autist gevoeliger bent voor geluiden.
Ik ben dat redelijk..van onverwachte geluiden kan ik ook snel schrikken.
Verder heb ik iedere keer minder met de kerst, ik voel er steeds minder voor..en geloof ook steeds minder in dat hele gedoe rondom het opstaan en weer sterven van jezus enzo.
Idd..geluiden kunnen je enorm afleiden...en vooral als je makkelijk afgeleid bent.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leuk he geluidSommige geluiden zijn zo irritant dat ze afleiden.
![]()
Dat is opzich niet raar. Alhoewel geloof wel iets kan zijn waar je kracht uit kan putten.
Inderdaad vooral als het leuke muziek is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
Idd..geluiden kunnen je enorm afleiden...en vooral als je makkelijk afgeleid bent.
maar het is wel leuk als je iets doet waar je minder aandacht bij moet hebben en het niet leuk vind..dan met een muziekje erbij gaat het meestal wat makkelijker!!
Voor wat ik hoor lijk je idd een huismusje..tegenovergestelde van mij..ik ben dus echt geen huismusje...ik woon nog thuis omdat ik geen zin heb om op mezelf te wonen, ik hou totaal niet van koken(zelf eieren kunnen soms verbranden ..jajaja),schoonmaken..en allerlei andere huiselijke dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben niet gelovig. Maar wel gek op gezelligheid. Mijn eigen familie is dusdanig uitelkaar gevallen dat deze nog bestaat uit mijn ouders, zusje, oma;s en oom. Toen ik bij mijn ex wegging viel vooral de breuk met diens familie mij zwaar omdat ik eindelijk een familie had en die net zo snel weer kwijt raakte.
de familie van mijn vriend ken ik nog niet, alleen zijn vader, rest uit verhalen.
Maar ik zou heel blij zijn als mijn huis af is, om dan zelf gezelligheid te creeeren in mijn eigen stekje. Gezellig eten met vrienden enz. lijkt me ideaal!
Ik ben een echt huismusje vrees ik
Ik zou me ook wel kunnen vermaken...in dat gevalquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:40 schreef DeHovenier het volgende:
Ik kan rustig op een kamertje zitten voor een week en niemand spelen, ik vermaak me wel
lekker...als je iedere dag moet werken 3 daagjes vrij te hebben..quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef tijnbrein het volgende:
Nog een dagje werken en dan kerst. Pff ik ben toe aan een paar dagen vrij.
Nee ik ben de rest van het jaar vrij. Dus gewoon tot 4 januariquote:Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
lekker...als je iedere dag moet werken 3 daagjes vrij te hebben..![]()
Hier nog niet klaar met de lekkernij..een onderdeel moet afkoelen..voordat we verder kunnen..maar dat wil niet afkoelen..dus nog maar een nachtje wachten![]()
Verder moet ik morgen ff naar de super om beleg te halenheb ik geen zin in..super zal morgen wel gigantisch druk zijn.
En verder 28e kerstcadea's kopen...miss als ik wat vind..ander maar wat langer wachten..en zoals de spanjaarden maar REYES vieren..jajaja. Sinterklaas op zn spaans op 6/7 Januari.
Maar weet iig wat ik voor mezelf wil kopen![]()
ahhh...kijk nog beter...bijna 2 weken..simpelweg wintervakantiequote:Op woensdag 23 december 2009 19:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee ik ben de rest van het jaar vrij. Dus gewoon tot 4 januari![]()
Wat ga je kopen dan?
Inderdaadquote:Op woensdag 23 december 2009 20:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhh...kijk nog beter...bijna 2 weken..simpelweg wintervakantie![]()
Een paar sneakers...van adidas de superstar model...mijn ouwe heb ik een paar maanden geleden moeten weggooien..en ik wil nieuwe...aleen ik wil geen witte en zwarte. Dus ga dan ff de stad rond..en kijken of een bruine versie ofzo vind..iig geen witte..die worden te snel vies
Best interessant.quote:De paardenjongen
Rowan is de zoon van Rupert Isaacson, mensenrechtenactivist, schrijver en voormalig professioneel paardentrainer en Kristin Neff, psycholoog. In april 2004 wordt vastgesteld dat hij autistisch is. Het tweeënhalf jaar oude jongetje praat niet meer, maakt slecht contact, trekt zich helemaal terug, schreeuwt urenlang en is dan volledig ontroostbaar. Geen enkele therapie lijkt te werken. Op een dag kruipt Rowan bij zijn huis onder het prikkeldraad door en staat hij naast Betsy, het paard van de buurman. Rupert ontdekt dat zijn zoon een bijzonder contact heeft met het paard. Vanaf die dag rijdt Rupert dagelijks op Betsy, met Rowan voor hem in het zadel. Op die momenten is Rowan rustig, begint te praten en maakt contact. Langzaam ontwikkelt Rupert een plan. Hij wil met vrouw en zoon naar Mongolië, het land waar het paard vandaan komt. Hij wil met zijn zoon paardrijden en healing zoeken bij een aantal sjamanen. Het is een hele onderneming, maar thuisblijven is ook geen optie, want daar gaat het met Rowan helemaal niet goed. Het gezin vertrekt naar Mongolië, op zoek naar manieren om beter met elkaar te leven.
Dat is waar ook, helemaal vergeten.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:19 schreef Juup© het volgende:
Zijn een documentaire aan het kijken op Nederland 2.
[..]
Best interessant.
Wat leuk en toevallig! De zolen van mijn bourgondisch rode Adidas schoenen waar ik altijd op liep zijn nu echt te zeer afgesleten, schoenen zijn ook niet meer echt waterdicht. Zien er wel nog steeds goed uit. Daarom vandaag maar een nieuw paar schoenen gehaald, maar nu van Lacoste, zwart. Ze zitten als gegoten.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:09 schreef francis998 het volgende:
Een paar sneakers...van adidas de superstar model...mijn ouwe heb ik een paar maanden geleden moeten weggooien..en ik wil nieuwe...aleen ik wil geen witte en zwarte. Dus ga dan ff de stad rond..en kijken of een bruine versie ofzo vind..iig geen witte..die worden te snel vies
ik moet zeggen perrico...jiji. De adidasjes vanmij waren zo kapot...dat ik er niet meer op konlopen.quote:Op donderdag 24 december 2009 03:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat leuk en toevallig! De zolen van mijn bourgondisch rode Adidas schoenen waar ik altijd op liep zijn nu echt te zeer afgesleten, schoenen zijn ook niet meer echt waterdicht. Zien er wel nog steeds goed uit. Daarom vandaag maar een nieuw paar schoenen gehaald, maar nu van Lacoste, zwart. Ze zitten als gegoten.
Vooral voor lange hikes en wandelingen vind ik dit soort schoenen zoveel beter dan het stevige soort schoenen die te zwaar zijn, wat te vermoeiend is op den duur. Je kunt maar beter lichtvoetig zijn als je zoveel stappen moet zetten.
Mjah, verder is familie hier heel belangrijk, het hele jaar door. Iedere zondag is familiedag, en zie mijn moeder sowieso iedere dag omdat ik daar eet vanwege kostenbesparing en omdat ze maar alleen is. Kerstavond en eerste kerstdag vier ik met haar en mijn zus (mijn broer is naar Spanje toe). Tweede kerstdag gaan we dan naar mijn oma (zoals zondag gebruikelijk is), waar nog meer familie van heinde en verre is.
Best wel een familie overdosis af en toe en je wordt ook soms wel in een keurslijf gedrongen, waar er voor je beslist wordt, heimelijk. Maar okee, toen ik nog vriendinnen had -- kerst bij de schoonfamilie was een veel erger gedoe.
ik had dit topic ook gezien gisteren...alleen tja..ik ben nog geen officieel asperger of autist..dus is mijn mening nog niet echt relevant gezien de openingspostquote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef DeHovenier het volgende:
Syndroom van Asperger en een liefdesleven, hoe!
Voor de geïnteresseerden
voor zover ik weet hoor je er dan wel bij. Alleen dan niet een officiele autist...maar behoor je tot het autisme spectrum(autismo soort).quote:Op donderdag 24 december 2009 16:28 schreef SeanDaley het volgende:
Als je PDD-NOS hebt maakt dat je toch niet automatisch een autist?
Helaas. Een autist is iemand met een autismespectrumstoornis. Zodra je een diagnose hebt, heb je in feite een levenslang stempel.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:28 schreef SeanDaley het volgende:
Als je PDD-NOS hebt maakt dat je toch niet automatisch een autist?
Leuk topicquote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef DeHovenier het volgende:
Syndroom van Asperger en een liefdesleven, hoe!
Voor de geïnteresseerden
Druk, ik ziet hier rustig met een schaaltje pepernoten te Fokken. Straks wel even naar mijn ouders om te eten.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:40 schreef francis998 het volgende:
iedereen is waarschijnlijk druk kerst aan het vieren.
Hier pas opgestaan en ontbeten. En zometeen schoonmaken. En morgen bezoek van een jarige met zijn broer en moeder die komen eten..welke is dus in totaal denk ik bijna 2 jaar niet gezien of gesproken heb
en eigenlijk totaal niks in gemeen heb
Lege accu? Gewoon de ANWB bellen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:krijg hier een standje dat ik niet van een halfleeg glas moet uitgaan dus als ik thuis ben start ik m nog maar eens. Heb er een hard hoofd in but we'll see
Handig...je accus laten liggen...toevallig accus van laptop? Dan zou voor mij iig de keuze al gemaakt zijn. Bij mij zou de dag wel erg lang worden zonder familie. En die harde schijf...quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Mja ik en auto's
Moet de anwb sowieso nog bellen want ik heb t idee dat ik geen lid meer ben als mn ex daarmee loopt te knoeien (nooit gedacht adres te wijzigen, stom)
Handig zo'n externe harde schijf, kan ik ook nog goed gebruiken. Gezellig morgen familie
Is alles weer gemaakt bij je thuis Perico?
Filmmarathon kan toch leuk zijn
Ik ben echt stom.. Heb mn dvdspeler in a'dam laten liggen daar ik mijn laptop mee heb naar almere, blijkt dat ik ook nog eens mijn accu in a'dam heb laten liggen.
Dus zit ff te aarzelen of ik in Almere blijf morgen met een boek of dat ik naar mijn familie in Purmerend ga via Amsterdam..
LOTR marathon doen een keertje? Wel de extended versie natuurlijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 20:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Handig...je accus laten liggen...toevallig accus van laptop? Dan zou voor mij iig de keuze al gemaakt zijn. Bij mij zou de dag wel erg lang worden zonder familie. En die harde schijf...gelijk maar allerlei bestanden over gezet. bijna 100 gig aan muziek.
Verder tja familie is leuk..helaas zijn e alleen iets te ver weg om te zeggen van ik ga ff langs![]()
![]()
Maar ach..ik overleef wel...mede dankzij de mail...en internet..wat een geweldige uitvinding voor mij
![]()
![]()
Filmmarathon..op zich wel leuk..alleen ik kan zelf moeilijk 2 films uitzitten achter elkaar...vooral lange films.
nee dank je wel..tijn. Ik heb mezelf nooit zover gekregen om die films te kijken..nog minder achter elkaar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
LOTR marathon doen een keertje? Wel de extended versie natuurlijk
LOTR in a minutequote:Op vrijdag 25 december 2009 20:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
nee dank je wel..tijn. Ik heb mezelf nooit zover gekregen om die films te kijken..nog minder achter elkaar.![]()
Ik heb het eerst deel...ongeveer 1 uurtje gezien..en toen was ik het zat. Ik weet niet eens meer waar het over gaat
Welke film?quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja accu van mn laptop.
Stiekem vind ik t af en toe heerlijk, dagje alleen. Wat ik nóg liever doe is de auto pakken en mee touren met de band maar dat ligt een beetje stil, vanaf maart begint de nieuwe clubtour gelukkig weer..
En zondag weer 2 fotoshoots gepland
Nu maar achter de laptop van mn pa geschaard om een filmpje te kijken..
altijd handig een extra pc bij de handquote:Op vrijdag 25 december 2009 20:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja accu van mn laptop.
Stiekem vind ik t af en toe heerlijk, dagje alleen. Wat ik nóg liever doe is de auto pakken en mee touren met de band maar dat ligt een beetje stil, vanaf maart begint de nieuwe clubtour gelukkig weer..
En zondag weer 2 fotoshoots gepland
Nu maar achter de laptop van mn pa geschaard om een filmpje te kijken..
Ik ben naar Mothy Python aan het kijken. Met een biertje. En aan het fokken.quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
altijd handig een extra pc bij de hand.
Ik zit lekker spelletjes te spelen op facebook..en muziek te luisteren en mezelf met ham kaasjes aan het volproppen
Drank maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:02 schreef Cassandra87 het volgende:
ohja ik heb een glaasje port
hihi om een beetje volwassen mee te doen. Ik heb nl een hekel aan wijnen enz, bah.
Maar wel lekker dat wollige gevoel in je hoofd. Ik drink zo weinig dat ik altijd lekker licht en los wordt. vriendje zal dat tegenspreken
Denk dat ik t met de feestdagen voor mijn doen redelijk op een zuipen ga zetten, vermits ik niet moet terug rijden morgen
Dan drink ik wel iets meer. Een biertje per dag ongeveerquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
als ik zeg dat ik weinig drink bedoel ik ook weinig1 borreltje per kwartaal. Daarom is t zo lekker om af en toe een borreltje extra naar achteren te werken. Mag ook wel, genoeg shit gehad de afgelopen weken.
Ik drink ook nooit meer thuis. Oh wacht ik woon ook niet meer bij mijn oudersquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:11 schreef francis998 het volgende:
hmmmmmm..tja..ik lust ook wel een zijn drankje op zijn tijd, een lekker biertje, of een run met cola..![]()
Maar thuis of in de buurt van mijn moeder drink ik nooit..dat vind ik zo ongemakkelijk(mede door een redelijk dominante moeder..die er van uit gaat dat ik neit van drank hou). Soms als ik alleen thuis ben drink ik wel een biertje.
Maar heb tussen vorig jaar December en Juni...meer dan genoeg op... dus nu ff niet. Zowieso drink ik in nederland nooit..ik ben namelijk vooral een sociale drinker..en echt een sociaal leven heb ik niet. Terwijl met een nicht en haar moeder(aangetrouwde tante) nou..gingen en kwamen de flessen soms op 1 nacht
quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik drink ook nooit meer thuis. Oh wacht ik woon ook niet meer bij mijn ouders![]()
Zou je het wel leuk vinden om uit te gaan of gezellig met vrienden af te spreken?
Ik begrijp het.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:24 schreef francis998 het volgende:
[..]
Een echte uitgaansfan ben ik niet. En sowieso in de winter ben ik anti-sociaal..dan doe ik het liefst aan de winterslaap. En afspreken deed ik weleens aan..gewoon overdag de stad in ofzo..maar ik ben iemand die als er geen geld is..gewoon lekker thuisblijft...en dat is nu zowat de regel![]()
Verder doe ik het nu ook rustig aan..moet namelijk een beslissing nemen van nu tot ongeveer juni..en het is niet niks.
(hmm..begin weer iets teveel over mezelf te ratelen).
gelukkig.quote:
Succes morgenquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:34 schreef francis998 het volgende:
[..]
gelukkig.
Verder ga ik zo waarschijnlijk mijn bedje in. Ben nogal..moe gisteren slecht geslapen.
En ga me maar mentaal voorbereiden op een drukke dag morgen..want een van de zonen van mijn moeder vriendin is ook nog jarig. Dus moet ik waarschijnlijk morgen een beetje de charmante aardige gast vrouw uithangen
terwijl ik eigenlijk behoorlijk non sociaal kan zijn tegen mensen die ik als "vreemden" beschouw
![]()
En eigenlijk hoor ik niet de huisvrouw te zijn..is mijn moeder degene die ze uitgenodigd heeft en die met die andere mevrouw een "band" heeft.
toevallig. Jij ook veel plezierquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Succes morgen![]()
Ik ga morgen op visite bij een tante die jarig is.
Dankjequote:Op vrijdag 25 december 2009 21:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
toevallig. Jij ook veel plezier
Dat vind ik nog meevallen. Thuisblijven als je geen geld hebt.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:24 schreef francis998 het volgende:
[..]
Een echte uitgaansfan ben ik niet. En sowieso in de winter ben ik anti-sociaal..dan doe ik het liefst aan de winterslaap. En afspreken deed ik weleens aan..gewoon overdag de stad in ofzo..maar ik ben iemand die als er geen geld is..gewoon lekker thuisblijft...en dat is nu zowat de regel![]()
Verder doe ik het nu ook rustig aan..moet namelijk een beslissing nemen van nu tot ongeveer juni..en het is niet niks.
(hmm..begin weer iets teveel over mezelf te ratelen).
Geen familie?quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog meevallen. Thuisblijven als je geen geld hebt.
Ik blijf ook thuis als ik wel geld heb
Geen vriendin, dus voor mij een eenzame kerst
ook geen vrienden, bekenden of wat dan ook om wat mee te gaan doen?quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog meevallen. Thuisblijven als je geen geld hebt.
Ik blijf ook thuis als ik wel geld heb
Geen vriendin, dus voor mij een eenzame kerst
Je hebt ons op Fok! toch nogquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:18 schreef francis998 het volgende:
[..]
ook geen vrienden, bekenden of wat dan ook om wat mee te gaan doen?
En ach..als ik mijn moeder niet had zou het voor mij ook een eenzame kerst zijn
Ja hoor, alle waterleidingen, kranen en afvoeren zijn allang in orde, heb zelfs nog veel meer gedaan waarvan ik jullie de details zal besparen. Er mist alleen nog wat afwerking her en der. Heb zelfs net de laatste labels voor opbergdozen in de berging geprint, ben dus weer goed op orde. En daar word ik gelukkig vanquote:Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Is alles weer gemaakt bij je thuis Perico?
In mijn eentje kan ik alles kijken, uren aan een stuk, als ik daar zin in heb, en ook met vrienden en vriendinnen (in het verleden). Maar met familie is dat anders. Dat heeft ook met mijn zus te maken. Haar humeur is allesbepalend voor de sfeer en heb daarom een beetje last van een zus complex.quote:Filmmarathon kan toch leuk zijn
Inderdaad alleen kijken is veel leukerquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:42 schreef DeHovenier het volgende:
Je hoeft toch ook niet perse films te kijken met je familie?
tuurlijk..maar als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die bordspelletjes speelt tegenwoordig..dan loopt dat aardig terug.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:50 schreef DeHovenier het volgende:
Ik bedoel, je kan ook bordspelletjes spelen ofzo, of ergens heengaan
Welke film ging het om, dan hebben we een richtlijn?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:41 schreef DirtyDaniel het volgende:
Wat voor soort films moet ik vermijden als ik samen met iemand een film wil kijken die PDD-NOS heeft?
Dit i.v.m mijn vriendin,laatst keken we een film waar ze 3 dagen niet van kon slapen:S
Het was een hele verkeerde film paranomal activity en andere mensen waren er naar aan het kijken toen wij binnenkwamen,maar het ging maar om de laatste 10minuten en de meeste scenes liet ik haar wegkijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Welke film ging het om, dan hebben we een richtlijn?
Geen idee. Ik heb er zelf geen last iig. Soms zijn er wel dingen pijnlijk om te zien. Daar blijft het bij.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:51 schreef DirtyDaniel het volgende:
[..]
Het was een hele verkeerde film paranomal activity en andere mensen waren er naar aan het kijken toen wij binnenkwamen,maar het ging maar om de laatste 10minuten en de meeste scenes liet ik haar wegkijken.
En toch kon ze daar 3 dagen niet van slapen.(ik zelf kan ook niet tegen dat soort films maar kon wel gewoon slapen al bleef ik wakker voor haar ofc). Nu had ik gelezen dat mensen met PDD-NOS dingen in de film heel realistisch kunnen ervaren maar waar trek je de lijn dan met films?
Klinkt als The Exorcist. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het gaat dan toch vaak om geesten, kon ik zelf ook niet zo goed tegen. Er zijn ook niet-autistische mensen die er last van hebben, gevoelig zijn voor het paranormale.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:51 schreef DirtyDaniel het volgende:
[..]
Het was een hele verkeerde film paranomal activity en andere mensen waren er naar aan het kijken toen wij binnenkwamen,maar het ging maar om de laatste 10minuten en de meeste scenes liet ik haar wegkijken.
En toch kon ze daar 3 dagen niet van slapen.(ik zelf kan ook niet tegen dat soort films maar kon wel gewoon slapen al bleef ik wakker voor haar ofc). Nu had ik gelezen dat mensen met PDD-NOS dingen in de film heel realistisch kunnen ervaren maar waar trek je de lijn dan met films?
Ik vond The Exorcist eigenlijk wel leuk. Niet eng ofzo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:59 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Klinkt als The Exorcist. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het gaat dan toch vaak om geesten, kon ik zelf ook niet zo goed tegen. Er zijn ook niet-autistische mensen die er last van hebben, gevoelig zijn voor het paranormale.
Inhalen gaat erg moeilijk, maar doe wat je nog kan doen!quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:15 schreef robuust89 het volgende:
even zomaar *patsboem* een dingetje.
ik ben er (nu pas) achtergekomen dat ik mijn pubertijd gewoonweg heb overgeslagen. nu kun je die belangrijke periode niet overslaan, dus moet ik die shit nu nog allemaal leren![]()
ik denk dus dat ik nu op het punt sta om volwassen te worden, met mijn 20 jarige leeftijd. het duurt ff, maar dan heb je ook wat
Een tip wordt nooit volwassen. Dat is niet leuk. Verantwoordelijkheid enzo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:15 schreef robuust89 het volgende:
even zomaar *patsboem* een dingetje.
ik ben er (nu pas) achtergekomen dat ik mijn pubertijd gewoonweg heb overgeslagen. nu kun je die belangrijke periode niet overslaan, dus moet ik die shit nu nog allemaal leren![]()
ik denk dus dat ik nu op het punt sta om volwassen te worden, met mijn 20 jarige leeftijd. het duurt ff, maar dan heb je ook wat
quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:00 schreef robuust89 het volgende:
@stupendous
mag ik hier over doorvragen, over wat je heb meegemaakt?(hoeft niet hoor, ervaringen delen is soms handig
)
@tijn
ik ben trots op je, jongen![]()
Precies zoals jij opmerkte, gewoon een (groot) deel overgeslagen:quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:00 schreef robuust89 het volgende:
@stupendous
mag ik hier over doorvragen, over wat je heb meegemaakt?(hoeft niet hoor, ervaringen delen is soms handig
)
@tijn
ik ben trots op je, jongen![]()
heel veel van deze dingen zijn herkenbaar..quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies zoals jij opmerkte, gewoon een (groot) deel overgeslagen:
- ruzies met je ouders? nee dus
- experimenteren met alcohol/drugs? nee dus
- met vriendinnen (meer dan) bezig zijn? nee dus
- rebels zijn? nee dus
etc.
Dus kan je nog dingen 'inhalen': DOEN![]()
Als je specifieke vragen hebt, stel ze maar, als ik het niet weet (wat zeer goed mogelijk is), zullen anderen hier misschien kunnen helpen.
Oh ja, Tijnbrein: je hebt helemaal gelijk![]()
Alcohol, tja. Aan de ene kant nooit aan begonnen, aan de andere kant nooit aan willen beginnen. Het waarom weet ik niet, kweet het niet. Overigens probeer/proef ik af en toe wel eens, maar afgezien van Keulse pils vind ik het tot nu toe ook niet echt smaken (om het zachtjes uit te drukken)quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
heel veel van deze dingen zijn herkenbaar..
alleen dan 2 vooral bij mij...
experimenteren met alcohol/drugs heb ik de afgelopen redelijk wat gedaan...drugs niet..wil ik ook nooit proberen..maar alchol...2x echt iets te ver gegaanEn de sigaret had ik ooit een geprobeerd..maar toen verstopt in huis..en was bang dat ze achter de geur konden komen. Nu ongeveer 8 maanden terug..weer een geprobeerd..en sindsdien ben ik een sociale roker
wat ik aan het veranderen ben!
met vriendinnen (meer dan) bezig zijn..heb ik dus ook niet gedaan..alhoewel het in mijn geval dus vriend(en)..zowieso had ik maar 1 echte vriend in mijn tienertijd en dat was een joch van 12 jaar en ik was ruim 16...dus we waren gewoon goede vrienden. EN verder had ik niemand![]()
En rebels ben ik deels geweest..maar niet echt..maar ik ben ook niet zo'n type.
Die bevengenoemde punten lijken me zowieso lastig in het geval van een autist..omdat bijvoorbeeld het bezig zijn met vriendjes/vriendinnetjes enzo..tja daar speelt het sociale aspect een grote rol.
EN het experimenteren met alcohol/drugs doe je niet zo snel..alleen..meestal ga je dan drinken met vrienden..maar in de puberteit uitjezelf thuis op je kamer of gewoon ergens in huis drinken doe je niet snel
Die heb ik gezien, was wel leukquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:51 schreef DirtyDaniel het volgende:
[..]
Dat komt relatief vaak voor. Dat mensen een late diagnose krijgen. Alhoewel, gisteren was het kerst; is het een soort gevoel van herkenning zonder officiële diagnose? Is het een openbaring of vind je het juist confronterend?quote:Op zondag 27 december 2009 03:21 schreef Repulsor het volgende:
Grappig om te zien dat er meer mensenn zoals mezelf zijn, ben er gister na 32 jaar opeens achter gekomen dat alles toch niet aan mezelf ligt...
Het is een herkenning zonder officiele diagnose ja, vanaf dat ik een klein kind was tot nu klopt alles met de kenmerken. Ik weet niet, vind het nu een openbaring, omdat er opeens een reden voor m'n gedrag is, terwijl ik mn hele leven dacht dat ik gewoon raar was en alles aan mezelf te danken was. Maar ook confronterend, ik dacht dat het gedoe met relaties vanzelf over zou gaan, maar zo te lezen krijg ik daar m'n hele leven mee te maken dus.quote:Op zondag 27 december 2009 10:04 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat komt relatief vaak voor. Dat mensen een late diagnose krijgen. Alhoewel, gisteren was het kerst; is het een soort gevoel van herkenning zonder officiële diagnose? Is het een openbaring of vind je het juist confronterend?
Ik vind het leven met autisme niet altijd even gemakkelijk, zo is het moeilijk (als man) om een partner te vinden. Zonder werk lukt dat natuurlijk al helemaal niet, maar gelukkig ben ik uit de werkloosheid.
Helaas, helaas! Mensen met autisme worden nooit meer beter. Autisme is medisch gezien een diep doordringende stoornis. Het is een van de weinige aandoeningen die je hele persoonlijkheid treft. 1 op de 100 mensen wordt erdoor getroffen. Veel mensen die het hebben, zouden niet willen dat autisme bij hen weggenomen wordt. Ze zeggen dat ze zichzelf dan niet meer zouden zijn. Ik ben het daar niet mee eens: autisme verhindert je te zijn zoals je zou willen zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 12:14 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Het is een herkenning zonder officiele diagnose ja, vanaf dat ik een klein kind was tot nu klopt alles met de kenmerken. Ik weet niet, vind het nu een openbaring, omdat er opeens een reden voor m'n gedrag is, terwijl ik mn hele leven dacht dat ik gewoon raar was en alles aan mezelf te danken was. Maar ook confronterend, ik dacht dat het gedoe met relaties vanzelf over zou gaan, maar zo te lezen krijg ik daar m'n hele leven mee te maken dus.
- ruzies met je ouders? ja dus (bijna dagenlijks vooral mijn moeder)quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
- rebels zijn? nee dus
etc.
Als je specifieke vragen hebt, stel ze maar, als ik het niet weet (wat zeer goed mogelijk is), zullen anderen hier misschien kunnen helpen.
ruzie met ouders: nu wel wat meer, vakerquote:Op zaterdag 26 december 2009 22:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
- rebels zijn? nee dus
etc.
Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen.quote:Op zondag 27 december 2009 12:59 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Helaas, helaas! Mensen met autisme worden nooit meer beter. Autisme is medisch gezien een diep doordringende stoornis. Het is een van de weinige aandoeningen die je hele persoonlijkheid treft. 1 op de 100 mensen wordt erdoor getroffen. Veel mensen die het hebben, zouden niet willen dat autisme bij hen weggenomen wordt. Ze zeggen dat ze zichzelf dan niet meer zouden zijn. Ik ben het daar niet mee eens: autisme verhindert je te zijn zoals je zou willen zijn.
Heb je wel werk?
Ik zou bij de huisarts beginnen. Ik neem aan dat je bij een huisarts sta ingeschreven.quote:Op zondag 27 december 2009 14:26 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen. Heb je nog een hint toevallig waar ik als eerste heen moet gaan? Gewoon de huisarts (waar ik mn twijfels over heb aangezien ik nog nooit naar de huisarts in deze stad ben geweest), of ik had ook iets gelezen over een stichting MEE?
Je werkloosheid wordt met zekerheid veroorzaakt door autisme. Ik ben zelf ook werkloos geweest (alleen een bijbaantje voor 10 uur in de week). Tijdens gesprekken bleef het vrijwel altijd beperkt tot een eerste ronde. Solliciteren gaat over je persoonlijkheid, en die wordt nu net aangetast door het autisme. Ik kan je aanbevelen om eerst naar de huisarts te gaan. Die kan je weer doorverwijzen naar een GGZ.quote:Op zondag 27 december 2009 14:26 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen.
Heeft iemand nog een tip toevallig waar ik als eerste heen kan gaan? Gewoon de huisarts (waar ik mn twijfels over heb aangezien ik nog nooit naar de huisarts in deze stad ben geweest), of ik had ook iets gelezen over een stichting MEE?
Ja, met een paar glaasjes op word ik in ieder geval minder autistisch. Dus in dat opzicht wel winst.quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef francis998 het volgende:
hier nog minimaal 23 dagen afwachten om te kijken wat ik nou heb.
Want veel dingen daar herken ik me toch wel in..hoewel ik toch sociaal redelijk goed getraind ben..alleen is en blijft het lastig voor mij..vooral met onbekenden.
Verder..als ik autisme blijk te hebben..denk dat het miss wel invloed heeft op mijn manier van denken..maar ook niet echt veel..het zou meer een verklaring zijn voor allerlei dingen die ik vreemd vind.
Ik vroeg het me af...voor de autisten die dus wel met drank experimenteren of hebben gedaan..of nogal wat drinken..gaat het sociale aspect met een aantal glaasjes op wat makkelijker of niet? Bij mij iig wel..ik kom losser(stukken losser)? Maar ja..nog steeds onbekend of ik wel of niet een autist ben.
Bij mij ook wel. En wat is een aantal glaasjes?quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef francis998 het volgende:
hier nog minimaal 23 dagen afwachten om te kijken wat ik nou heb.
Want veel dingen daar herken ik me toch wel in..hoewel ik toch sociaal redelijk goed getraind ben..alleen is en blijft het lastig voor mij..vooral met onbekenden.
Verder..als ik autisme blijk te hebben..denk dat het miss wel invloed heeft op mijn manier van denken..maar ook niet echt veel..het zou meer een verklaring zijn voor allerlei dingen die ik vreemd vind.
Ik vroeg het me af...voor de autisten die dus wel met drank experimenteren of hebben gedaan..of nogal wat drinken..gaat het sociale aspect met een aantal glaasjes op wat makkelijker of niet? Bij mij iig wel..ik kom losser(stukken losser)? Maar ja..nog steeds onbekend of ik wel of niet een autist ben.
ik weet niet..hoeveel jij er makkelijk kunt hebben..ik na zo'n 4 biertjes..of 2 a 3 glazen sterke drank...en als ik boven de 6 glazen sterke drank kom..dan neigt het nog al mis te gaanquote:Op zondag 27 december 2009 16:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij mij ook wel. En wat is een aantal glaasjes?
Hetzelfde ongeveer voor mij. De laatste tijd drink ik vooral bier. Dus een stuk of 4 biertjes.quote:Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik weet niet..hoeveel jij er makkelijk kunt hebben..ik na zo'n 4 biertjes..of 2 a 3 glazen sterke drank...en als ik boven de 6 glazen sterke drank kom..dan neigt het nog al mis te gaan![]()
Gelukkig nog nooit een echte kater gehad..wel moe gevoeld..maar in de zomer dan lekker naar het strand en het water in![]()
Maar natuurlijk vrije interpretatie..want iemand die gemiddeld in een week 4 glazen drank drinkt..moet natuurlijk wat meer hebben om los te komen.
(als ik iets teveel ouwehoer moeten jullie het maar aangeven)
Ja dat klopt. Diegene die in de eerste paar delen postten zijn op een enkeling na allemaal weg.quote:Op zondag 27 december 2009 17:09 schreef Maeghan het volgende:
Hoop nieuwe mensen hier opeens geloof ik... Zie helemaal geen 'bekenden' meer...
Jammer. Ik zie hier nu meer gelul over gympies, latijn en gourmetten dan over ervaringen met autisme. Of misschien val ik toevallig net midden in het slap-gelul-topic, die moeten er ook af en toe zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Diegene die in de eerste paar delen postten zijn op een enkeling na allemaal weg.
De laatste tijd is het inderdaad wel erg veel gelul over van alles behalve autisme. Dat is waar ja.quote:Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jammer. Ik zie hier nu meer gelul over gympies, latijn en gourmetten dan over ervaringen met autisme. Of misschien val ik toevallig net midden in het slap-gelul-topic, die moeten er ook af en toe zijn.
het klopt wel..dat er minder gepraat word over autisme..maar ik zelf..kan bijvoorbeeld alleen vragen stellen. (en zoek onbewust ook herkenning erin).quote:Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jammer. Ik zie hier nu meer gelul over gympies, latijn en gourmetten dan over ervaringen met autisme. Of misschien val ik toevallig net midden in het slap-gelul-topic, die moeten er ook af en toe zijn.
Ja inderdaad, ga je er nog iets mee doen? Of denk je laat maar zoals het nu is?quote:Op zondag 27 december 2009 17:30 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik zal eens iets ontopic zeggen dan. De afgelopen tijd was ik hier niet meer, omdat ik eigenlijk geen zin meer had om erover na te denken. Of ik het heb of niet, lekker boeiend ook eigenlijk, want er verandert niets aan mij door een diagnose (of juist niet).
Ik had het er wel over gehad met een paar mensen en die vonden het allemaal onzin. Tot m'n vader gisteren op visite kwam en er zelf over begon - hij werkt (in een geheel andere functie) met verschillende psychologen, therapeuten etc. en had het met z'n collega's over mij gehad, over mijn opvoeding en zo, en zijn collega's hadden hem er toch van overtuigd dat het helemaal niet zo onwaarschijnlijk was als hij dacht. Hij vertelde ook dat ik toen ik klein was moeite had om weer in het ritme te komen als ik een weekje bij opa & oma had gelogeerd in de vakantie, dat ik dan nogal moeilijk was. Ik kan me daar niets van herinneren. Alhoewel ik na een week op een kinderkamp het zo bont heb weten te maken dat mijn opa me geschopt heeft en naar huis gebracht, omdat ik zo onhandelbaar was. Terwijl ik normaal volgens mij best rustig was... Dus dat geeft dan toch weer te denken he?
Zeker weten dat we mensen zijn?quote:Op zondag 27 december 2009 17:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
het klopt wel..dat er minder gepraat word over autisme..maar ik zelf..kan bijvoorbeeld alleen vragen stellen. (en zoek onbewust ook herkenning erin).
Maar het is ook wel lastig om over autisme te praten..want er is niet een standaard van..iedere autist heeft weer een andere vorm van autisme(omdat iedere autist weer anders is).
En de mens heeft zowieso de neiging om over de "simpele" dingen te pratenen een autist is en blijft een mens
![]()
Moah, op zich gaat het wel goed, dus ik zou niet weten waarom ik een stempel op m'n hoofd moet ontvangen. Kan eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren op dit moment, dan dat het iets kan oplossen, denk ik.quote:Op zondag 27 december 2009 17:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ga je er nog iets mee doen? Of denk je laat maar zoals het nu is?
Dan moet je het gewoon zo laten als dat nu is.quote:Op zondag 27 december 2009 17:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Moah, op zich gaat het wel goed, dus ik zou niet weten waarom ik een stempel op m'n hoofd moet ontvangen. Kan eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren op dit moment, dan dat het iets kan oplossen, denk ik.
Het enige waar ik zelf mee zit is hoe weet je of je van iemand houdt? Maar ik betwijfel of dat iets is wat een therapeut kan uitleggen.
Allebeiquote:Op zondag 27 december 2009 17:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan moet je het gewoon zo laten als dat nu is.
Dat is een vraag die eigenlijk niemand kan beantwoorden. En zeker geen therapeut. Die geeft een standaard onzin antwoord.
Houden van als in relatie? Of houden van als in familie/vrienden?
Dat wil ik sowieso bij niemand...quote:In het eerste geval wil je altijd bij die persoon zijn. En geef je erg veel om hem/haar.
Zeker weten..anders zouden jullie er niet utzien als mensquote:Op zondag 27 december 2009 17:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ga je er nog iets mee doen? Of denk je laat maar zoals het nu is?
[..]
Zeker weten dat we mensen zijn?
Je moet naar een stempel zoeken als het je dwars zit..en je hinderd..en als dat niet zo is..laten zo.quote:Op zondag 27 december 2009 17:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Moah, op zich gaat het wel goed, dus ik zou niet weten waarom ik een stempel op m'n hoofd moet ontvangen. Kan eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren op dit moment, dan dat het iets kan oplossen, denk ik.
Het enige waar ik zelf mee zit is hoe weet je of je van iemand houdt? Maar ik betwijfel of dat iets is wat een therapeut kan uitleggen.
Ik kan het gevoel ook niet uitleggen. Sowieso heb ik moeite met mijn gevoelens goed uit te leggen.quote:Op zondag 27 december 2009 17:48 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Allebei
[..]
Dat wil ik sowieso bij niemand...En met 'geven om' kan ik net zo veel als met 'houden van'...
Van de buitenkant misschien. De binnenkant is een ander verhaal.quote:Op zondag 27 december 2009 17:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
Zeker weten..anders zouden jullie er niet utzien als mens![]()
Het is lastig ja, ik kan het ook niet op haar bord neerleggen, want iedereen neemt de vrijheid die hem of haar wordt toegestaan. Ik bepaal zelf wat ik wel en niet pik en helaas schik ik me altijd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Volgens mij heeft Perico dat zus-complex helaas niet alleen met film kijken als ik het zo lees. Lastig.
Maar ik weet het, het is lastig om afstand te nemen, maar ruzies zijn niet je verantwoordelijkheid Perico.
Ik vind ze leuk: geen werk en lekker eten.quote:Op zondag 27 december 2009 18:14 schreef Juup© het volgende:
Nog even en dan zijn die vervelende "feest"dagen weer voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |