hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:43 schreef SeanDaley het volgende:
[..]
Ik kan mijn enthousiasme nooit lang volhouden of echt open met een situatie omgaan. Het troosten van iemand bijvoorbeeld fysiek uiten vind ik altijd nog heel lastig, ik wil het graag, maar mijn lichaam luistert nooit naar me. Meiden vatten dat anders op, die vatten het op dat ik gewoon een droogkloot ben die er niks om geeft. Het grootste probleem is dat je het niet logisch kan uitleggen zoals; Ik heb maar één been, en iedereen ziet dat dan ook wel gelijk en heeft er vrede mee. Aan de andere kant voel ik me verantwoordelijk voor mijn gedrag en geloof ik dat ik het kan leren. Ik weet het niet echt meer haha.
Herkenbaarquote:Op woensdag 16 december 2009 20:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.
Maar vaak vatten mensen bij mij dingen verkeerd op.
En ook contact verbreken lijkt bij mij te makkelijk..en vaak lijk ik super droog..maar zo uit ik me..terwijl van binnen ben ik dat niet.
En verder als iemand heel snel afkapt omdat ze je niet begrijpen..is die persoon in mijn ogen de moeite niet waard..want als je echt oprecht geinteresseerd bent..probeer je het op zijn minst.
Over droog overkomen en innerlijk heel anders voelen.. Francis ik vind je een lieve meidquote:Op woensdag 16 december 2009 20:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm..dit wat je hier typt herkent ik wel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen waar ik veel omgeef..wil ik ze best troosten met een knuffel..en dat mij vrij weinig gelukt..maar bij is het vooral bij bepaalde personen..bij personen die wat meer introvert zijn..blokkeer ik gelijk..en mensen die wat extroverter zijn..gaat makkelijker.
Maar vaak vatten mensen bij mij dingen verkeerd op.
En ook contact verbreken lijkt bij mij te makkelijk..en vaak lijk ik super droog..maar zo uit ik me..terwijl van binnen ben ik dat niet.
En verder als iemand heel snel afkapt omdat ze je niet begrijpen..is die persoon in mijn ogen de moeite niet waard..want als je echt oprecht geinteresseerd bent..probeer je het op zijn minst.
tja ik ben ook wel een heel lieve meidquote:Op woensdag 16 december 2009 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Over droog overkomen en innerlijk heel anders voelen.. Francis ik vind je een lieve meid![]()
Het is over het algemeen zo onwijs moeilijk om door een eerste indruk heen te kijken.. Ik heb het godzijdank geleerd, vraag me niet hoe, ben er echt blij om, maar merk wel dat t zeldzaam is.
Vooral als je slaapt zekerquote:Op woensdag 16 december 2009 20:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja ik ben ook wel een heel lieve meid.
groot gelijk..zo lief..dat de diertjes(katten) er gewoon lekker naast kruipenquote:
Dan hoop ik niet dat je snurktquote:Op woensdag 16 december 2009 20:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
groot gelijk..zo lief..dat de diertjes(katten) er gewoon lekker naast kruipen![]()
En ach..overdag ben ik al een..'s nachts ben ik er 3
![]()
![]()
.
Verder ben ik een kapsel aan 't zoeken op 't net...ga vrijdag haar laten doen..na zo'n 5 maanden niks meer gedaan te hebben(is ook wel kort geknipt toen)
En snurken..nou niet echt..hooguit brommerrijden(vanwege het geluid dat ik maak)quote:Op woensdag 16 december 2009 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je snurkt![]()
Hoe zit je haar nu?
Present!quote:Op donderdag 17 december 2009 13:06 schreef sempron2400 het volgende:
Allemaal druk aan het werk?
Waar blijven de niet-werkenden?
Niet meerquote:Op donderdag 17 december 2009 13:06 schreef sempron2400 het volgende:
Allemaal druk aan het werk?
Waar blijven de niet-werkenden?
Nu ben ik thuis.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je vandaag niet meer aan t werk of alleen nu niet?
Dankjequote:
en ik kan het wetenquote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Doe met t aanbod wat je wilt, blijft wel staan, maar zie t zeer zeker niet als misbruik hoor. Ik weet als geen ander dat schrijven, dingen uitspreken en wellicht ook nog feedback erover krijgen, enorm verhelderend kan werken, en zorgt ook voor een hoop rust.
Lurken is postenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:06 schreef BlueMage het volgende:
Ik kom hier ook weer eens even lurken.
mooi zo..en emm...is dat zon standaard groep waar je eens in de zoveel tijd bijelkaar komt en dan ff een praatje maakt(soort therapie) of echt meer een groep die je in het dagelijkse ondersteund??quote:Op donderdag 17 december 2009 21:33 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag naar mijn psych geweest. Ik ben opgegeven voor een steungroep voor autisten
Dat eerste, maar dat is voor mij ook genoeg.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
mooi zo..en emm...is dat zon standaard groep waar je eens in de zoveel tijd bijelkaar komt en dan ff een praatje maakt(soort therapie) of echt meer een groep die je in het dagelijkse ondersteund??
Miss wat meer info erover??
Misschien was het zelf ook wel een autist?quote:Op vrijdag 18 december 2009 02:37 schreef Perico het volgende:
Mjah hier gaat het wel okee. Was woensdag naar Paul McCartney in Keulen, was leuk, toll, alleen niet de aanhang die mijn broer bij zich had. Eigenheimer was dat!
Vandaag ook zou er een pakje afgeleverd worden, met de thermostaatknop met afstandsvoeler. Ik woon op de 2e verdieping, er is intercom met video, dus toen die man met het pakje beneden aanbelde voor de centrale deur, vroeg ik gewoon voor de vorm of ik naar beneden toe moest komen (want vaker wil men ook wel tot aan de deur lopen).
"Ja, ik kan niet vliegen", zei de man nors. Okee, dacht ik, chagrijn, mij best.. Kom ik beneden, gaat die man ruzie zoeken, waarom ik het in mijn hoofd haalde te vragen of hij naar boven toe zou komen, wat daar wel niet de gedachte achter was (wat 50% van de koeriers wel uit zichzelf al doet).
Jeetje wat een aso!
Welke straten ben je geweest, dan loop ik daar zo ook even doorquote:Wat dan wel aardig is, is dat ik plots veel meer aanspraak heb uit het niets van vrouwen/meisjes hoe je ze ook noemen wilt, in winkels en vandaag gewoon op straat in het voorbijgaan.
Misschien doe ik onbewust iets anders of zit mijn haar eindelijk goed? lolz.
Inderdaad, maar ik denk wel dat ik er wat aan heb.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:20 schreef francis998 het volgende:
hmm..dan word het vooral afwachten denk ik..en kijken wat het zal worden.
Wie was hier ook al weer koerierquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien was het zelf ook wel een autist?
[..]
Welke straten ben je geweest, dan loop ik daar zo ook even door![]()
Jammer dat je de uitslagen nog niet gehad hebt. Is er niet verteld wanneer je dat kan verwachten?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:23 schreef francis998 het volgende:
zo..hier ben ik weer..
vandaag naar de psych geweest..dus geen uitslagen.
Ik had er stiekem wel op gehoopt..want dan zou ik iig weten wat eraan schort.(aan mij).
Volgende afspraak op 19 januari..hopelijk dan wel de uitslagen.
Psych stelde voor om een gesprek met mijn ma erbij t ehebben...maar ik denk dat ik dat maar niet doe. Zowieso kan ik als mijn moeder er is..niet helemaal los over alle onderwerpen praten. En ten tweede daarstraks zei ik tegen mn ma..van de psych heeft voorgesteld om miss een keer samen met jou te gaan.
En de reactie:"ja..dan geven ze waarschijnlijk mij weer de schuld" en ze weet van de thuissituatie(alleen met zn 2'tjes in een land). En had ze het dan gaan ze het waarschijnlijk over de afhankelijkheid hebben.
EN haar reactie kwam er boos/on te vreden uit..dus ik ga maar aan de psych vragen of er een specifieke reden is..en als dat wat anders dan de afhankelijkheid/thuissituatie is dan doe ik het maar niet.
IIG ik weet nu nog niet wat ik heb. Baal er wel van.![]()
Maar ach.. ik ga maar gewoon weer verder.
Verder is het wel redelijk rustig hier..
quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jammer dat je de uitslagen nog niet gehad hebt. Is er niet verteld wanneer je dat kan verwachten?
Toen ik onderzocht werd kreeg ik een datum waarop ik de uitslag zou krijgen.
Dat je niet open durft te zijn in bij zijn van je moeder dat herken ik. Dat heb ik ook bij mijn ouders. Ik durf ook niet alles te zeggen in hun aanwezigheid. Bij mijn onderzoeken was mijn vader er ook bij. Ik durfde toen niet alles te zeggen. Uit angst.
Voorlopig ga ik de confrontatie met mijn ouders niet aan. Als zij bepaalde dingen niet willen zien en het niet over bepaalde dingen niet willen hebben so be it. Het is klote maar ik kan hun niet dwingen.
Dat je moeder denkt dat jullie situatie de schuld is van jouw problemen is ten onrechten. En al zou dat wel zo zijn. Gaat het niet om wie de schuldige is maar hoe jouw problemen kan worden opgelost. Dus daarom kan het handig zijn om ook een keer de kant van je moeder te horen.
Succes, ik hoop dat je snel de uitslag krijgt en duidelijkheid krijgt
Ohquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
tijn..je hebt een deel waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De situatie is niet de schuldige..maar heeft veel invloed. Want we leven beiden in een sociale isolotie. Alleen die van mij is wat meer dan mijn moeder.
En idd..het gaat niet om de schuldige..het gaat om een oplossing.
EN heel veel dingen heb ik getracht aan te geven aan mijn ma..maar zij heeft haar mening..en daar valt niet over te discussieren.
Dus laat ik het daar ook maar bij.
Ook al lopen we redelijk vast..soms..op bepaalde momenten heeft mijn moeder zoiets van miss moet je anders het huis uit..of migreren(naar waar ik was)..maar dat zeft ze puur omdat ze dan weer niet weet wat met mij te doen..en dan weiger ik dat te accepteren.
Verder..tja hoop dat ik de uitslag dan het volgende gesprek krijg(19 Januari)..de psych had volgens mij iig al een redelijk stuk binnen..hoop ik iig.
Ze zei zelf nog..van de resultaten komen er aan. En op 19 november..is er al meer dna 1 maand voorbij..dus dan mag het ook wel klaar zijn.
Weet je zeker dat je geen vrouw bent?quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:59 schreef robuust89 het volgende:
godsakkie, ik ben vrolijk vandaag gek!
ga vandaag voor t eerst een tarot kaart voor me laten leggen. iemand die hierin gelooft, of iets anders(spiritueel bijvoorbeeld)? ik sta namelijk wel open voor alles, maar ik hou die scepsis (gezond verstand)
(de moeder van een goeie vriend van me doet dat, en dat lijkt me toch interessant om eens te doen)
ps: mag ik ook nog even vermelden dat deze ongeplande "moodswings" vrij irritant zijn?![]()
Gelukkigquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:32 schreef robuust89 het volgende:
*kijkt naar beneden*
yep, ben ik tog vrij zeker van![]()
ps: tijn, wil je niet meer zo flauw doen?anders ga ik flauw terugdoen hoor
Ik asoccier stemmingswisselingen eigenlijk met vrouwen of andere psysche stoornissen. Ik heb er zelf weinig last van namelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:21 schreef robuust89 het volgende:
kom ik zo vrouwelijk over dan?![]()
(en even bloedserieus, stemmingswisselingen zijn toch typisch autisme?)
Weet ik dat moodswings bij het leven hoor. Ik heb er alleen geen last van zelf. Wel de moodswings van andere.quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:28 schreef francis998 het volgende:
leuk voor je dr. mikey dat je je beter voelt...en moodswings zijn irritant...ik begin langezamerhand geloof ik expert te worden..want ik heb ze zowat dagelijks.
enne tijn..moodswings..horen niet alleen bij vrouwen of psychische stoornissen..maar imo horen ze bij het leven.
Verder hier vanmorgen weer gedoe met mijn moeder. Ik begin het echt zat te worden..vorige week vrijdag was het echt raak..en vandaag was het wat korter..maar toch lichtelijk raak. En ik begin het zat te worden.
Zij heeft er problemen mee..met dat ik moeite heb om in NL te zijn..en liever ergens zou zijn(waar weet ik al). Maar ik kan daar niet heen..en dus zit ik hier..vrij vaak af te vragen wat ik hier doe...en het sociale isolement helpt niet mee.
En zij heeft er meer problemen mee dan mij..zij heeft problemen met hoe ik door allerlei redenen leef..en probeert mij daaruit te trekken..maar snapt niet en houd geen rekening met dat ik er miss niet eens uit wil.
En zeurt ze ook nog eens met dat ik geen zin heb om naar het verjaardagsfeest van een vage bekende te gaan(vroeger heel veel contact..en steeds minder. ).
Pfffffffffff ikz it er een beetje doorheen. Straks een of ander buurtfeest..met buren die ik amper ken..en op een paar kleine kinderen na ben ik de jongste..
buurtfeest viel wel mee. Ben inmiddels alweer thuis..ff uurtje geweest..om met mn ma mee te gaan..omdat ik geen zin had in gedoe(ruzie). Nu lekker tv kijken..quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:52 schreef DeHovenier het volgende:
"Straks een of ander buurtfeest..met buren die ik amper ken..en op een paar kleine kinderen na ben ik de jongste.."
Altijd leuk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |