Ik had je post beter geinterpreteerd dan je denkt hoor

Ik had t vermoeden dat t dieper zat maar ik ga niet diep en openbaar op een forum in dus als de ander oppervlakkig blijft doe ik dat ook.
Aan de ene kant denk ik echt, als je niet eerlijk kunt zijn tegenover je vriendin zit je niet op de goede plek in een relatie. Aan de andere kant snap ik dat je bang bent voor de reacties. Zeker omdat we allemaal zo prestatie gericht zijn geworden. Dat is wat ik met mijn laatste zin bedoelde.
Ik vind t machtig interessant, die maatschappelijke thema's, maar voel me af en toe echt een outsider omdat het gros van de mensen met de meute mee schijnt te gaan. Zelf nadenken is er niet bij. Er wordt een ideaalbeeld gesteld en iedereen die ervan afwijkt valt buiten de boot. Zo zonde..
Maar geloof mij, de meiden die zich kunnen inleven en die je accepteren voor wie je bent zijn er echt wel. En ze zijn t wachten waard, vermoed ik. Verder is communicatie en begrip zó belangrijk, dat leer ik steeds meer. Maar niet alleen de ruimte geven maar ook krijgen om te kunnen zeggen wat je wilt en wat je nodig hebt.
Soms moet dat gewoon geleerd worden, door jou of door de ander. Maar als je blijft praten kun je dat samen leren.
Je kwam niet warrig of abstract over, don't worry. Ik wist even niet goed hoe te reageren. Maar als je nog wat inhoudelijker van je af wilt schrijven, mijn pm-box staat open.