abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75594200
Trouwens Tijnbrein je komt me over als iemand die zijn 'handicap/afwijking/aandoening' helemaal gemasterd heeft, ook al klinkt dat vrij vaag. Klopt dat ook?
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
pi_75594652
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:54 schreef SeanDaley het volgende:
Trouwens Tijnbrein je komt me over als iemand die zijn 'handicap/afwijking/aandoening' helemaal gemasterd heeft, ook al klinkt dat vrij vaag. Klopt dat ook?
Dat klopt wel aardig. Ik ondanks dat moeite heb met sociale interactie een normaal leven lijden met een baan en eigen huis. En de problemen die ik heb zijn te overzien met hulp.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75594881
Ja petje af hoor tijn!

Aanrakingen van vreemden moet ik ook niet zo, maar komt ook onnatuurlijk over.
Moet wel zeggen dat er ook verschil zit tussen de ene en de andere relatie, bij mijn ex liet ik t maar gedwongen over me heen komen zogezegd.. en nu ben ik echt verzot op knuffelen.
Nou moet ik wel zeggen.. dat het bij me ex geen gewoon knuffelen bleef (nouja meer voort wat hoort wat) dus waarschijnlijk dat ik nu wel intens kan genieten van knuffelen. Al is dat ongedwongen er ook niet altijd bij merkte ik zojuist, dat ik die rare neurotische gedachtes krijg, alsof ik teveel aandacht geef en vraag, leuk zo'n relatie uit t verleden die alle spontaniteit in mn hoofd weghaalt..
pi_75595019
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja petje af hoor tijn!

Aanrakingen van vreemden moet ik ook niet zo, maar komt ook onnatuurlijk over.
Moet wel zeggen dat er ook verschil zit tussen de ene en de andere relatie, bij mijn ex liet ik t maar gedwongen over me heen komen zogezegd.. en nu ben ik echt verzot op knuffelen.
Nou moet ik wel zeggen.. dat het bij me ex geen gewoon knuffelen bleef (nouja meer voort wat hoort wat) dus waarschijnlijk dat ik nu wel intens kan genieten van knuffelen. Al is dat ongedwongen er ook niet altijd bij merkte ik zojuist, dat ik die rare neurotische gedachtes krijg, alsof ik teveel aandacht geef en vraag, leuk zo'n relatie uit t verleden die alle spontaniteit in mn hoofd weghaalt..
Dankje

Knuffelen is inderdaad lekker. Toen ik wat met mijn ex kreeg vond zij dat ik raar reageerde op aanrakingen. Later niet meer
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75595156
Aanrakingen kunnen enorm pijnlijk zijn voor mij, als mijn vrouw b.v. mijn rug of de zijkanten van mijn lijf wil strelen dat spring ik bij wijzen van spreken door het dak van de prikkels. Als zij niet streelt maar ruw beweegt zeg maar dan heb ik er minder last van.
Mijn hoofd is ook iets waar niemand aan mag komen tenzij strikt noodzakelijk, ik kan dat dus echt niet hebben.
pi_75595277
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:11 schreef Juup© het volgende:
Aanrakingen kunnen enorm pijnlijk zijn voor mij, als mijn vrouw b.v. mijn rug of de zijkanten van mijn lijf wil strelen dat spring ik bij wijzen van spreken door het dak van de prikkels. Als zij niet streelt maar ruw beweegt zeg maar dan heb ik er minder last van.
Mijn hoofd is ook iets waar niemand aan mag komen tenzij strikt noodzakelijk, ik kan dat dus echt niet hebben.
Dus een tandarts bezoek zou voor jou een ramp zijn en als je haar geknipt moet worden ook. Hoe ga je daar mee om?
14 SHADES OF GREY
pi_75595426
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:12 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus een tandarts bezoek zou voor jou een ramp zijn en als je haar geknipt moet worden ook. Hoe ga je daar mee om?
Tandarts wel, haar knippen minder. Ik onderga het maar fijn is anders. De prikkels die het oplevert moeten verwerkt worden, en daar kan best wel een 1 week of langer overheen gaan.
pi_75595538
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tandarts wel, haar knippen minder. Ik onderga het maar fijn is anders. De prikkels die het oplevert moeten verwerkt worden, en daar kan best wel een 1 week overheen gaan.
Wow dat is wel heftig. Gelukkig heb ik daar niet zo veel last van. Alhoewel de tandarts niet prettig is kan ik een knop om zetten en het allemaal over mij heen laten komen.
14 SHADES OF GREY
pi_75595671
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wow dat is wel heftig. Gelukkig heb ik daar niet zo veel last van. Alhoewel de tandarts niet prettig is kan ik een knop om zetten en het allemaal over mij heen laten komen.
Het gekke is weer, dat ik op andere delen van mijn lichaam veel pijn kan verdragen. Mijn armen en benen b.v., ik heb ooit een redelijk zwaar motorongeluk gehad en mijn linkerbovenbeen was deels verbrijzeld. Die pijn kon ik hanteren en later toen ik nog aardig wat problemen met mijn been kreeg n.a.v. het ongeluk kon ik de pijn ook goed hanteren.Eigenlijk alleen mijn hoofd, rug, en zijkanten van mijn lichaam zijn overgevoelig.
pi_75595765
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik laat mezelf altijd verdoven bij boren of kiezen/tanden trekken, maar het vervelende is dat die verdovingen altijd slecht werken hoeveel de tandarts er ook in spuit

Ik heb geprobeerd om ook een knop om te zetten maar het lukt mij niet helaas
pi_75595807
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:19 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het gekke is weer, dat ik op andere delen van mijn lichaam veel pijn kan verdragen. Mijn armen en benen b.v., ik heb ooit een redelijk zwaar motorongeluk gehad en mijn linkerbovenbeen was deels verbrijzeld. Die pijn kon ik hanteren en later toen ik nog aardig wat problemen met mijn been kreeg n.a.v. het ongeluk kon ik de pijn ook goed hanteren.Eigenlijk alleen mijn hoofd, rug, en zijkanten van mijn lichaam zijn overgevoelig.
Pijn verdragen ben ik ook goed in. Het maakt voor mij niet uit waar. Enige probleem is dat mijn pijngrens hoog is. En als ik aangeef dat ik pijn heb ook echt pijn heb. Dit ging dus mis toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had pijn. Echt pijn dus. Ik vroeg om iets voor de pijn en ik kreeg niets.
14 SHADES OF GREY
pi_75595846
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga met tijn mee, ik zie echt niet in waarom iemand iets moet doen of zeggen om er bij te horen. Ten eerste, waarom zou je erbij móeten horen, en ten tweede, waarom zou je in godsnaam bij een groep willen horen die je blijkbaar niet neemt zoals je bent?
Daar zou ík zelfs moeite mee hebben..
Mijn gedacht is dat ik mezelf amper kan nemen zoals ik ben. Ik zou zelf anders willen zijn.
Ik ben niet zo blij met mijn autisme, zie het niet als een deel van mezelf.
Om verder te komen in deze wereld, is het nu eenmaal noodzakelijk om te integreren in de NT-cultuur.
pi_75595875
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:21 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik laat mezelf altijd verdoven bij boren of kiezen/tanden trekken, maar het vervelende is dat die verdovingen altijd slecht werken hoeveel de tandarts er ook in spuit

Ik heb geprobeerd om ook een knop om te zetten maar het lukt mij niet helaas
Bij boren hoef ik geen verdoving. Kiezen trekken wel. Zeker verstandskiezen.
14 SHADES OF GREY
pi_75595944
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Pijn verdragen ben ik ook goed in. Het maakt voor mij niet uit waar. Enige probleem is dat mijn pijngrens hoog is. En als ik aangeef dat ik pijn heb ook echt pijn heb. Dit ging dus mis toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had pijn. Echt pijn dus. Ik vroeg om iets voor de pijn en ik kreeg niets.
Herkenbaar
pi_75595986
Ik krijg in januari nwe testen mbt ADD/ADHD. Ben benieuwd wat daaruit komt (ADD waarschijnlijk).
pi_75595987
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Mijn gedacht is dat ik mezelf amper kan nemen zoals ik ben. Ik zou zelf anders willen zijn.
Om verder te komen in deze wereld, is het nu eenmaal noodzakelijk om te integreren in de NT-cultuur.
Je bent te veel bezig met het feit dat je autisme hebt. Laat dat los. Misschien voldoe je niet op alle punten wat een NT-er doet. Maar dat is ook niet belangrijk.
Geen enkel mens is normaal volgens de norm. Wees jezelf en dan wordt je vanzelf geaccepteerd.
14 SHADES OF GREY
pi_75596023
over toneelspelen gesproken, achteraf gezien heb ik dat gedaan omdat ik een meisje wel leuk vond en toen was de batterij op en dan krijg je een "hekel" aan die persoon omdat je zo veel moeite erin gestoken heb, maar geen (leuk) resultaat krijgt (of überhaupt iets )

doen we ook niet meer, want heb idd ontdekt dat er genoeg mensen zijn die je gewoon wel tof vinden om wie je bent

magoed, even iets heel anders, wie o wie kan mij helpen?

kijk, ik heb de mogelijkheid om mijn studiefinanciering te verlengen, want robuust gaat t niet halen in die 4 jaar

ik zit nu totaal 4 jaar op deze HBO school, ik zit nu in het 3e jaar, als alles goed gaat ben ik over 2 jaar klaar.

even korte herhaling: de eerste 4 jaar van de prestatiebeurs is een lening, als je niet binnen 10 jaar je diploma haalt moet je alles met rente terugbetalen. als je t wel haalt, hoe je niks terug te betalen.

over wajong staat er dat als je meer dan 80 procent arbeidsongeschikt ben, dan wordt je prestatiebeurs omgezet in een gift.

goed, over de aanvraag zelf:

optie 1: arbeidsongeschiktheid op grond van wajong. niet van toepassing

optie 2: omzetting van de prestatiebeurs (naar een gift, als je het niet binnen 10 jaar haalt) moet ik dat nu al doen dan?

optie 3: verlenging van de prestatiebeurs. klinkt het meest logisch, maarre, mag ik dan nu 11 jaar over mijn studie doen? en dat 5e jaar, zit ik dan zonder stufi?

optie 4: verlenging van de diploma termijn. nog niet van toepassing

optie 5: nieuwe aanspraak op stufi, als je je studie voortijdig moest beëindigen, door een handicap oid. ook niet van toepassing

kortom, ik volg t niet helemaal
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_75596030
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik vind je op sommige punten toch nog erg verbitterd overkomen..
Je hoeft het niet als deel van je zelf te zien Autisme is iets wat je hebt, niet wat je bent. Wie je bent maak jezelf. Maar ik, als NT-er, zou beter met iemand kunnen opschieten die zichzelf kan zijn en ook is, dan met iemand die zich anders gedraagt om maar bij de maatschappij te horen.
Dus ook met auti's die lekker zich zelf kunnen zijn. Buiten dat hou ik wel van niet-standaard mensen.
Serieus, anders raak ik verveeld
pi_75596094
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Herkenbaar
Is dat iets voor autisten een hoge pijngrens en pijn kunnen verdragen?
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:25 schreef Juup© het volgende:
Ik krijg in januari nwe testen mbt ADD/ADHD. Ben benieuwd wat daaruit komt (ADD waarschijnlijk).
Waarom eigenlijk? Als ik vragen mag.
14 SHADES OF GREY
pi_75596130
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Is dat iets voor autisten een hoge pijngrens en pijn kunnen verdragen?
[..]

Waarom eigenlijk? Als ik vragen mag.
Ja, heeft met prikkelverwerking te maken geloof ik.

Waarom? Omdat ik al vanaf 1999 aangeef dat ik 2 vingers in het stopcontact stop en zo de hele stad licht geef, oftewel ik ben zo hyperactief dat het niet leuk meer is (heel mijn leven al) en als ik mijn medicatie nog niet ingenomen heb 's morgens dan heb ik een groot probleem mbt de onrust in mijn hoofd.
De reden dat ik de testen wil laten doen, is meer duidelijkheid voor mezelf over mijn hyperactiviteit en geestelijke afwezigheid e.d.. Niet omdat ik graag een extra label wil hebben, maar juist dat er dan gerichten ondersteund kan worden mbt medicatie en training.
pi_75596488
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:27 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja, heeft met prikkelverwerking te maken geloof ik.
Dat zou een hoop verklaren.
quote:
Waarom? Omdat ik al vanaf 1999 aangeef dat ik 2 vingers in het stopcontact stop en zo de hele stad licht geef, oftewel ik ben zo hyperactief dat het niet leuk meer is (heel mijn leven al) en als ik mijn medicatie nog niet ingenomen heb 's morgens dan heb ik een groot probleem mbt de onrust in mijn hoofd.
De reden dat ik de testen wil laten doen, is meer duidelijkheid voor mezelf over mijn hyperactiviteit en geestelijke afwezigheid e.d.. Niet omdat ik graag een extra label wil hebben, maar juist dat er dan gerichten ondersteund kan worden mbt medicatie en training.
Logisch dat je dat wilt. Als jij daar baat bij hebt. Ik hoop voor dat het duidelijkheid geeft die testen.
14 SHADES OF GREY
  zondag 13 december 2009 @ 22:34:55 #297
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_75596520
Over de verlenging van de studiefinanciering, dat heb ik zelf ook gedaan en ging volgens mij zo:

Je moet een formulier invullen, langs de decaan gaan (was tenminste het geval bij de UvA) voor toestemming en een psycholoog/psychiater/therapeut een brief laten opstellen en signeren waarin staat dat je een handicap hebt waardoor je je studie niet in 4 jaar af kan maken en dus een extra jaar of halfjaar stufi nodig hebt. Dit alles laat je dan weer ondertekenen door de decaan en die stuurt het op. Dan krijg je een brief thuis of het is geaccepteerd of gewijzigd. Volgens mij moet je dan nog steeds binnen 10 jaar (vanaf het begin van je studie dus) je diploma halen.

Zo ging het dacht ik.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')